Alien Breed 3D
Special edition
A Team meggyőzésére indított kampány (mindenkit kértek, hogy vásárolják meg a AB3D-t) úgy látszik sikerrel járt, hiszen a cég bejelentette, hogy hamarosan megjelenik a feltunningolt AB3D. Rengeteg változás lesz a programban, nézzük ezeket sorban:
– tükör objectek a játékban
– átlátszó texturák
– fel és le nézési lehetőség
– chunky to planar conversion a 030+ Amigákon
– választható 192×128-as, vagy 320×256-os felbontás
– 256 vagy 64 szín
– választható 2:2, 2:1, vagy 1:1-es pixel arányok
– grafikus kártya támogatás (pl. Picasso)
Ezeken kívül még egy nagyon nagy dobása lesz a Team 17-nek. Egy komplett Level Editort is mellékelnek a játékhoz, mellyel teljesen átalakíthatjuk az AB3D-t saját igényeink szerint. Új pályákat tervezhetünk, új szörnyekkel, új grafikákkal, új effektekkel tűzdelhetjük meg a készülő alkotásunkat, de még a mission text-eket is átírhatjuk. Természetesen a készülő pályát az új engine alatt próbálhatjuk ki. Mindenesetre azt hiszem hálát fognak remegni az Amigások ha ezt így meg tudja valósítani a Team 17.
The Citadel
A múltkori számunkban említett lengyel fejlesztők úgy látszik megtalálták a játékok kiadásának lehetőségét, hiszen ebben a hónapban több olyan játék is megjelent, melyet lengyelek írtak. A Black Legend karolta fel a csapatot, mely a Citadelt írta. Alapvetően egy DOOM klónról (vagy ha jobban tetszik AB3D klónról) van szó. Legnagyobb előnye az a programnak, hogy A500-on is hajlandó elindulni, persze némi RAM támogatással, meg egy legalább 2.0-ás rendszerrel. 5 lépésben konfigurálhatjuk az ablak méretét, és persze csökkenthetjük a kidolgozottságot is. Közepes képernyőméreten és minimális texturákkal már egész kellemes sebességet lehetett elérni egy A500-ason. Érdekessége még a játéknak a 3 lemezes intro (FMV anim, cool!!!).
Newmac IV
Nagyon fel kell kötnie a felkötnivalót a múltkori számban ismertetett Breathless-nek, mert megjelent a Newmac IV, mely igencsak kiváló játékra sikeredett. A program mindent tartalmaz, amit tudnia kell egy Doom klónnak. Külön érdessége a programnak az, hogy azon kívül, hogy szabadon állíthatjuk az ablak méretét (akár full screen is) átkapcsolhatunk Hires, vagy akár Hires-Lace üzemmódba is. Persze ilyenkor már nem árt egy 4000-es erősségű gép. Sajnos a program meghiúsított mindenfajta képlopási kísérletünket, így a képi bemutatása a következő számra marad.
Gloom Deluxe
Gloom kedvelők figyelmébe ajánlom a következő hírt. A Gloom sikerén felbuzdulva a Black Magic megjelentette a Gloom Deluxe-t. A kiadott játék pályáiban és ellenségeiben nem különbözik az eredetitől, azonban ez a verzió megelégszik a 64 színnel, így a nem AGA gépeken is lehet játszani vele (2 MB RAM és 68020 ettől függetlenül kell neki). A másik nagy változás az 1×1 pixeles lehetőség, valamint a sokkal korrektebb setup lehetőség a játék elején. A változtatások remélhetőleg még több játékossal fogják megkedveltetni a Gloom-ot.