A 3DO rövid látogatása idején természetesen nem csak a gép belsô világát, a technikai tudását vizsgálgattuk, hanem megpróbáltunk egy kicsit bekukkantani a játékok áradatába is. Szerencsére igen sok játékot kaptunk a géphez, így nem volt nehéz néhányat kiválasztani a bemutatásra.

Általános érvényû megállapításként néhány meglátást azért elôrebocsátanék. Nagyon szembeszökô volt az, hogy a kapott játékok között alig akadt olyan, amely nem törôdött volna a gép adottságaival. A programok igyekezték kihasználni az új lehetôségeket és ez igaz volt azokra is, melyek csak “átiratként” szerepeltek a listán, egy régebbi számítógépes játék klónjaként. Egyrészt ez, másrészt pedig a CD zenei képességeinek tudatos és kiváló kihasználása teszi azzá a 3DO-t ami.
Mindenesetre elmondhatjuk, hogy ha sikere lesz a gépnek, akkor a sikert nem csak a hardware tudás segíti, hanem a software-k csillogó korongos áradata is.
Most pedig lássunk egy pár példát a software kínálatból, a ‘la 3DO.

STELLAR 7
A Stellar 7 annak idején igen nagy sikert aratott a számítógépes körökben, nos a 3DO változatot az új gép tudásához mérten átigazították egy kicsit, de egyébként meghagyták a lényegét, a kiváló lövöldözôs játékot. Ami változott, az fôleg a grafikában mérhetô le, szebbek lettek az effektek, a robbanások, ütközések.
Egyébként ha valaki nem ismerné a játékot, annak rövid bemutatásként csak annyit árulnék el, hogy egy bika jó lövöldözôs játékról van szó, melyben egy galaxis különbözô bolygóin kell írtanunk a földön és a levegôben érkezô ellenséges egységeket. Természetesen védekeznek a kis aranyosak és nem is akármilyen módon igyekszenek eltenni minket láb alól. Egyébként a pályák egyre nehezednek és minden szint után egy fôellenséggel mérhetjük össze erônket. Az igen gyors, fillezett vektorábrázolás nagyon élvezetessé teszi a játékot és persze az sem mellékes, hogy sztereo muzsika szól közben a CD-rôl. Hát igen, ez sem volt rossz játék.

Battle Chess
A jó öreg Battle Chess sem maradhatott ki azok közül a programok közül, melyeket átírtak 3DO-ra. Félreértés ne essék, jócskán változtattak a programon az alkotók, itt is igyekeztek kihasználni a hardware nyújtotta lehetôségeket.
A fô, elsôre látható változást az adja, hogy a sakkfigurák verekedésekor kinagyítja a program a két figura képét, valamint eltünteti a környezetet, hogy jobban élvezhessük a jelenetet. Itt már látszik a tudás, a színekben tobzódó kép nem remeg, és semmi nem zavarja meg az élvezetet. Feltûnt az is, hogy átrajzolták a figurákat, és így kicsit életszerûbbé tCrash & Burn
Nem maradhatnak ki a programok közül azok sem, amelyekben a rohanás, a fékevesztett száguldás a mérvadó. A Crash & Burn is ezt kínálja nekünk, természetesen 3DO színvonalon, némi harccal kísérve. Fôhôsünk egy futurisztikus autóban foglal helyet, ezzel a gépezettel kell rohannunk elôre. A változatos pályákon, melyeken a gép textúrageneráló hardvere igen tevékenyen részt vesz,  természetesen mind a természet, mind a technika ellenünk készülôdik, egy pillanatra sem pihenhetünk meg az ellenünk irányuló támadások között. Nem vagyunk teljesen védtelenek, a kisebb problémákat meg tudjuk oldani külsô segítség nélkül a fegyverarzenálunkkal, azonban vannak nagyobb akadályok is, melyeket csak elkerülni tudunk. Egyébként nagyon baba a játék, állatul néz ki az autó és a táj  is.

Dragon’s Lair
Igen, a név ismerôs mindenkinek, mivel hôs lovagunkkal már a konzolok területén is találkozhattunk. A mai napig az egyik legjobban animált rajzfilmszerû játéknak tartják a programot és valóban igazuk van, kevés olyan játékot alkottak mint ez. A grafika nem igazán tér el a számítógépes elôdökétôl, „legfeljebb” abban különbözik a megjelenítés, hogy egyáltalán nincsenek zavaró ugrások és képmegakadások játék közben, a rajzfilmszerûség még jobban érvényesülhet.
Természetesen a CD hangzások és zenék is sokban hozzájárulnak ahhoz, hogy élvezettel forgassuk lovagunk kardját.

Twisted
Szeretnél játszani egy televíziós játékban, de úgy, hogy az ismerôseid ne röhögjenek ki, amikor találkoztok, hogy mekkorákat blamáztál? Akkor ez a te játékod!
A program elindítása után a képzeletbeli kamera végigszalad a pályán, közben a közönség moraja hallatszik (taps, stb.), majd megállapodik egy rajzolt színpadon. A színpadra bedzsal egy öltönyös figura és bemutatkozik. Bemutatja az est háziasszonyát, „Dórát” (a pontos nevére nem emlékszem), ô fogja kommentálni cselekedeteinket, majd a pályát és a játékosok által választható figurákat ismerteti. Ha mindez megtörtént, akkor kezdôdhet a buli.
LET’S GEEET TWISTEEED!
Mielôtt belebonyolódnánk a dolgokba, elmondom, hogy a játékban szereplô összes arc természetesen élô személy bedigitalizált formátumban. A játékvezetô folyamatosan irányítja a játékot, elmondja, hogy ki következik, stb. A játékosok által választott figuráknak egyéni fazonuk van, egyikük electric boogie-t jár, a másik imádkozik, a harmadik genetikailag sérült kutyájával van elfoglalva, szóval idétlenek. Ôk is tájékoztatnak tetszésükrôl, illetve nemtetszésükrôl a játék folyamán.
Miután kiválasztottuk a figuránkat és beállítottuk értelmi szintjét (a legkisebb NONE), indulhatunk. A játék egy spirál alakú pályán folyik, ami 90 mezôbôl áll. Ennek a tetejére kell feljutni. A játékosok egy digitális dobókockával dobnak, ez az érték határozza meg a lépések számát. A mezôk különféle dolgokat rejtenek (kimaradsz, újra dobhatsz, vagy valamilyen játék következik). A játékok változatosak. Például az arckirakó. Három debil arcot ábrázoló kép egymás mellett, vízszintesen három részre osztva, belekeverve más debil pofák arcrészlete. Ezeket tudjuk jobbra-balra mozgatni, s így kell kirakni az arcokat (persze fénykép minôségben). Vagy a hangfelismerô. A gép kirak 20 ex USA elnök karikatúrát. Ezeket párosítani kell (persze nem úgy) az általuk kiadott hangok alapján. Itt aztán van minden a röfögéstôl a kakukkolásig. Ha két egyforma hangot találunk, akkor az adott képen levô elnökökön fekete szemüveg és ôsz haj jelenik meg. Nehezítésképpen természetesen minden idôre megy.
Sokféle ilyen hasonló debil játék van még, csak helyhiány miatt nem írom le mindet. Sajnos egyedül nem lehet játszani a stuffal, mert a programozók nem építettek be ilyen funkciót, de egyébként is csak akkor jó a játék, ha többen játsszuk. Ha valakinek az ismeretségi körében van Pana 3DO, és ez a játék is megvan, mindenképpen próbálja ki, nem fog csalódni.

Night Trap
Amikor megláttam, hogy a stuff dobozában 2 db (!) CD lemez lapul, már tudtam, hogy nem lesz rossz az anyag.
A játék végül is egy filmen alapul. A filmben egy hétköznapi amcsi ház (32 szoba, 10 konyha, 5 fürdôszoba, – na jó csak poén volt) lakóinak életébe tekinthetünk be. Emberkék mászkálnak, beszélgetnek összevissza, majd késôbb jön egy csapat leányzó is. A történések elején egy bajszos fazon – valami kommandós lehet – ránk bízza a ház védelmi rendszerének a kezelését. Ez abból áll, hogy 8 kamera van elhelyezve a házban, ezekkel tudunk tájékozódni és cselekedni. A bajszos fazon közli még azt, hogy a házban oda nem illô tagok megjelenése is várható. Ezek a figurák nemsokára tényleg megjelennek.
Furcsa kinézetük van, valami nindzsaruhába bújt gorillamozgású tagokra hasonlítanak. Ezeknek a figuráknak nagyon fontos lehet az emberi vér, mert mindent elkövetnek, hogy hozzájussanak. Ennek sajnos a ház lakói látják kárát. Vagy már nem látják. Szépen egyesével elkapkodják ôket, majd frissiben lecsapolják a vérüket. A játék akkor ér véget, ha a fôhôs leányzót – aki egy szôke csinibaba – elkapják.
Feladatunk, hogy ezeket a vérszívókat elkapjuk. Erre a célra a házban számos helyen kialakított csapda szolgál. Ha a megfelelô idôben – ezt egy “kivezérlésjelzô”  jelzi – aktivizáljuk a csapdát, akkor az ott lévô vérszívó(ka)t csapdába ejtjük. Csakhogy ne legyen olyan egyszerû a dolog, a program ötféle színkódot használ a csapdák eléréséhez. Ha nem a megfelelô kódot használjuk, akkor a csapda nem aktivizálódik. Ezeket a színkódokat a program véletlenszerûen változtatja x percenként, de könnyítésképpen kezdetben 6 percig a kék színkód érvényes. A csapdák sokfélék, a kinyíló falaktól a beforduló könyvespolcon át a csúszdává alakuló és a végén csapóajtót nyitó lépcsôig terjed.
A csapda aktivizálódása után minden visszaáll a normál kerékvágásba. Természetesen az adott csapdák kapacitása “végtelen”, tehát többször is használhatjuk ôket.
Személy szerint nekem nem sikerült végigjátszani a játékot, pedig elkaptam vagy huszonegynéhány vérszívót és a gép bekérte a második lemezt is. Mindenesetre ha valaki kitartó és szerencsés, akkor biztos megtudhatja mi a játék vég… AAARGHHHH…. (Kinyílt az ajtó, és belépett egy nindzsaruhába bújt gorillamozgású figura, a kezében furcsa szerszámmal….)

Személy szerint nekem nem sikerült végigjátszani a játékot, pedig elkaptam vagy huszonegynéhány vérszívót és a gép bekérte a második lemezt is. Mindenesetre ha valaki kitartó és szerencsés, akkor biztos megtudhatja mi a játék vég… AAARGHHHH…. (Kinyílt az ajtó, és belépett egy nindzsaruhába bújt gorillamozgású figura, a kezében furcsa szerszámmal….)