Tolkien nagysikerű regénye, a Lord of the Rings a megjelenése óta alaposan megbolygatta a játékok világát is, hiszen szinte minden platformra jelent meg a történetet, vagy egy részét feldolgozó cucc. A legteljesebb, mind közül azonban egyértelműen a Battle for Middle Earth, melynek immáron hamarosan megjelenik a második része.

Ha egy játék második részének kiadása kerül szóba – különösen, ha az első elég jól sikerült –, valljuk be az első gondolat többnyire mindenkinek az volt, hogy „na megint lehúznak egy bőrt a rókáról”. Vannak persze dicséretes kivételek – ezekből is akad azért bőven –, és szerencsére ebbe a kategóriába tartozik az EA legújabb saját fejlesztésű RTS szerepjátéka, a BFME 2. A játék az EA Los Angeles-i stúdiójában készül Neil Young csapatának kezei alatt. Abban a szerencsében van része a szerkesztőségünknek, hogy hozzájutott egy Online játékra lehetőséget adó tesztverzióhoz, így kipróbálhattuk, mennyire fedik a valóságot az Interneten beharangozott újítások, változások.

Rögtön így az elején szeretném kihangsúlyozni, hogy egy béta verziót tudtam tesztelni, amivel a Game Spy szerverén keresztül játszhattam a többi bétatesztelő játékossal. Üröm az örömben, hogy a teljes játékban szereplő fajok közül, csupán a „Dwarves” (Törpök), és a „Goblins” közül lehetett választani. Az összecsapások helyszínei is meglehetősen korlátozottak még, mivel mindössze három térképet tettek nyilvánossá, amiből kettő kétjátékos (1 vs. 1), és az egyik négyjátékos (2 vs. 2). A játszható pályák ellenben jól lettek megválasztva, mert a játékban rejlő újítások nagy része ezekben is kipróbálható.
Bizonyára emlékeztek az első részből, hogy induláskor szinte minden épületet, csak egy adott helyre lehetett felhúzni, ráadásul ezeknek a helyeknek a száma erősen korlátozott volt. Így nagyon résen kellett lenni, hogy ki szerzi meg előbb, és tudja megtartani a legjobb helyeket. Most ez teljesen megváltozott. Induláskor kapsz egy erődöt és hozzá két úgynevezett „Worker”-t, akikkel a lehetséges összes épületet fel lehet építtetni. Ha rákattintunk egy építőre, akkor a képernyő jobb szélén felbukkan egy menü, és onnan választható ki mit építsen. A másik újítás, hogy gyakorlatilag a játéktér bármely pontjára építhető bármi.

Dwarves

Mine Shaft: Alap építmény. Itt termelődik a fejlesztésekhez szükséges nyersanyag, és egyben egy alagútbejárat is, amin keresztül egy szempillantás alatt eljuthatnak a bennlévő egységek a térkép bármely pontjára, ahol van egy ugyanilyen építmény. Ezeknek az építményeknek a száma határozza meg, hogy mennyi egységünk lehet a térképen. Egy ilyen épület 50 úgynevezett „Command Point”-ot jelent, ami tulajdonképpen a populáció nagyságát is meghatározza. Például 10 ilyen „Mine Shaft” felhúzása 500 pontot jelent, amit adott mennyiségű egység, vagy fegyveres építmény gyártására lehet felhasználni. Például a gyalogos egységek 60 pontba és 250 egységnyi nyersanyagba kerülnek, de Gloin, az egyik hős csak 25 pontot, viszont 1500 egységnyi nyersanyagot kóstál.

Hearth: Bonusz épület, ami azt jelenti, hogy nem készül benne semmi, viszont a hatósugarán belül hatással van az ott lévő szövetséges egységekre, és építményekre. Így a közelben lévő egységek támadó, és védekező ereje 50 %-kal nő, a harci gépezetek előállítási költsége, pedig a felépített „Hearth”-ok mennyiségétől függően csökken. 3 db = 10%, 5 db = 20%, 7 db = 30%, 10 db = 40%.

Heroic Statue: Ez is ugyancsak egy bonusz épület, ami a közelében lévő szövetséges egységek támadó, és védő erejét emeli 50 %-kal. Továbbá a tapasztalati pontjuk is kétszer olyan gyorsan nő, valamint 10 ponttal növeli a „Command Point” mennyiségét.

Forge Works: Ez már barakk osztályú épület, tehát ebben egységeket lehet gyártani, mégpedig „Battlewagon”-t (Harci kocsi), „Demolisher”-t (Romboló), és „Catapult”-ot (Katapult). Ugyanitt lehet ezeket az eszközöket továbbfejleszteni és képessé tenni nagyobb, hatékonyabb támadásra. A Harci kocsi alap felszerelése az égő olajos hordó, amit egy területre tud eldobni, és ott minden felperzselődik. De fel lehet szerelni fejszedobáló, vagy íjász katonákkal, amik a támadó erejét növelik, vagy rá lehet szerelni „Banner Carrier”-t, ami a közelében lévő egységek vezetői bonuszát növeli, vagy egy „Hearth”-ot, ami ugyancsak a közelében lévő egységekre hat ugyanúgy, mint a telepített. A gáz az, hogy egyszerre csak egy dologgal lehet felszerelni. A rombolót csak épületek ellen lehet használni, mivel úgy működik, mint egy faltörő kos. Ezt a szerkezetet le lehet telepíteni egy fix helyre (például egy kapu elé), ilyenkor ugyan megnő a páncélzata, de cserében nem mozdítható. A harmadik itt gyártható szerkentyű a jól ismert Katapult. Hatékony támadófegyver, de rendkívül lassan mozog, és nagyon sérülékeny. Alapból a katapult is képes égő olajos hordót dobni egy adott területre, vagy folyamatosan bombázni a térkép egy kijelölt pontját. Természetesen ezt is tovább lehet fejleszteni, így ha van elég nyersanyag a raktárban, akkor ki lehet fejleszteni a „Flamming Shoot”-ot, ami bizonyos időközönként rendkívül pusztító erejű lángoló lövedéket jelent. A játékban egyébként az alap egységek között ez a leghatékonyabb fegyver, ezzel a lövedékkel.

Hall of Warriors: Ez is barakk osztályú épület, ebben készülnek a közelharcra használható gyalogos egységek, a „Guardians”, és a „Phalanx” csapatok. Az előbbiek fejszével, míg az utóbbiak hosszú lándzsákkal vannak felszerelve. Mindkét csapat továbbfejleszthető magasabb szintre. A „Guardians” egységek kaphatnak „Mithrill” inget, amitől egy szinttel magasabb lesz a védettségük. Ez ugyanolyan páncéling, mint amit Frodo viselt a filmben a ruhája alatt. Kifejleszthető a kovácsoltvas penge, ami megnöveli a fegyvereik támadó erejét, és felszerelhetők ostrom kalapáccsal, amiket eldobva nagyobb sérülést okozhatnak, valamint a tapasztalati szintjük emelhető, ha kifejlesztjük a „Banner Carrier”-t. Harc közben kiadható nekik a roham parancs, ami azt jelenti, hogy a nehéz baltájukat elteszik, és könnyű tőrökkel harcolnak tovább, amit gyorsabban forgatnak. Ekkor 50%-kal megnő a támadó erejük, és a védekező képességük. A „Phalanx” egység ugyanazokkal az okosságokkal turbózható fel, mint a „Guardians”, viszont nekik a roham helyett a sündisznó alakzat felvétele adható ki extra parancsként, amit felvéve, alaposan meg tudnak akasztani, egy rohamozó ellenséges csapatot. A „Hall of Warriors”-ban készülő csapatoknak az a legnagyobb hátrányuk, hogy valami eszméletlen lusták. Ha egy mód van rá, akkor célszerű őket a földalatti járatokon át mozgatni, mert ha nagyobb távolságot kell megtenniük, hogy visszaverjenek egy támadást, akkor előfordulhat, hogy mire odaérnek, az ellenség már rég lerombolta, amit megtámadott. Cserébe a lustaságukért viszont jó közelharcosok, jobban állják a sarat minden más csapatnál.

Archery Range: Ez is egy barakk osztályú épület. Mint a nevéből is adódik, itt készülnek a távolsági fegyvereket használó csapatok. Belőlük kétféle lehet, így a kevésbé hatékony „Axe Thrower” azaz a fejszedobáló csapatok, és a „Men of Dale” azaz az íjász csapatok. A fejszedobáló egységek fejleszthetők a már említett páncélinggel, a „Banner Carrier”-rel, a kovácsoltvas pengével. Ugyanígy az íjászok is, viszont ők a kovácsoltvas penge helyett lángoló nyílvesszőt kaphatnak, amivel jó kis tüzet okozhatnak ott, ahová becsapódnak a nyilaik. Mindkét csapatnak kiadható speciális támadó parancs, így a bombázás, ami azt jelenti, hogy a kijelölt területet addig támadják folyamatosan, amíg más parancsot nem kapnak. Ez igazából a felderítetlen terület tűz alatt tartására jó, mert amíg ez a parancs aktív, addig gyakorlatilag nem reagálnak semmilyen ellenséges tevékenységre. Az íjászoknak ezen kívül kiadható a „Black Arrows” parancs, ami több nyílvessző egyszerre történő kilövését jelenti, amivel háromszoros sérülést okoznak a kijelölt célnak. Ezzel mindössze az a baj, hogy hosszabb idő telik el két lövés között, és közben védtelenek. Ezek az egységek egyébként közelharcra szinte teljesen alkalmatlanok, így célszerű őket mindig a háttérben tartani, tisztes távolságra az ellenséges csapatoktól.

Battle Tower: Ezt jól átgondoltan a védelmi épület kategóriába sorolták. Annak ellenére, hogy a térkép bármely területére felépíthető, és a legfőbb jellemzője az, hogy a benne lévő katonák fejszéket dobálnak a közelében lévő ellenséges épületre, vagy egységre. Túlságosan nem lehet a képességeit feljavítani, mint ahogy más hasonló játékokban megszokhattuk ilyen építmény esetén. Itt mindössze a kovácsoltvas penge fejleszthető ki, és plusz két egység katona helyezhető el benne, de az lehet bármelyik gyalogos egység. A célszerűség persze azt diktálja, hogy lángoló nyílvesszős íjász csapatot küldjünk a toronyba, és így már kellően hatékonyan tudja visszaverni a bázisunkat támadó ellenséges csapatokat. Ha az ellenség a közelébe jut, gyorsan le tudja rombolni, ezért célszerű többet építeni egy csoportba, esetleg egy fal mögé felhúzni.

Wall Hub: Ezzel az építménnyel kezdhető el a fal építése, ami egy teljesen új dolog és ebben a részben jelent meg. A csinos, és jól védhető bázis felépítésének, csak a fantáziánk, na és az anyagi lehetőségeink szabnak határt. Falat bárhová felhúzhatunk, mindössze az a baj vele, hogy ha az ellenség rést üt rajta, akkor azt nem lehet kijavítani (legalábbis a béta verzióban még ez nem lehetséges). Ami itt pluszként jelentkezik, az a fal fejlesztési lehetősége. Bármelyik falszakaszra építhetünk ugyanis kaput, amit kinyithatunk, vagy bezárhatunk, rejtett kaput, amit csak a szövetségesek használhatnak, „Axe Thower”-t és katapult tornyot. Szerencsére, ha ezek megsérülnek kijavíthatók. Ha a fal mögé biztonságos távolságra, de még lőtávolon belül felhúzunk néhány őrtornyot, akkor valóban hatékonyan távol tarthatjuk az ellenséget, legalábbis a gyalogos egységeket. A trükkös a dologban az, hogy a Goblin egységek rá se hederítenek a falra, ugyanis simán átmásznak rajta.

Fortress: Gyakorlatilag ez a főépület, amit a játék elején készen kapunk, a két munkással együtt, de ha az anyagi lehetőségeink engedik, bármennyit felhúzhatunk belőle. A „Fortress” tulajdonképpen egy vár, amibe egységeket helyezhetünk el, és különböző toldalékokkal még ki is bővíthetjük. Első körben itt is égő olajat adhatunk a védők kezébe, amit ha szükséges, a várfalat ostromlók nyakába tudnak zúdítani. A következő apróság, a zászló kitűzése a falakra, ami a vár körül lévő egységek tapasztalati szintjét növeli, ráadásul 10 %-kal csökkenti a hősök árát, és megidézési idejét, valamint 20 %-kal az építő árát. A következő okosságnak a „Siege Keg” azaz szabad fordításban, az ostromhordó nevet adták. Ezt kifejlesztve, 50 %-kal nő a várat védők páncélzata, és támadó ereje. A „Masterwork Munitions” a várhoz kiegészítésként felhúzott tornyokban teszi lehetővé a tűz használatát. A „Stonework” kifejlesztésével megvastagodnak a várfalak, és ez szükséges ahhoz, hogy kifejleszthető legyen a „Mighty Catapult” ami a vár közepén egy torony tetejére kerül. Ez egy valóban ütős fegyver, ugyanis hatalmas távolságra, félelmetes erejű lángoló lövedékkel szórja meg a látótávolságába került bármilyen ellenséges egységet, vagy építményt. Már említettem, hogy a várhoz fel lehet húzni különféle toldalékokat. Összesen négyféle lehetőség közül választhatunk. Ezek sorban a katapult torony, fejsze torony, amiket gondolom, nem kell részleteznem. Ezen kívül a „Hall „Expansion”-nel növelhetjük a várban elhelyezhető védők számát, és a „Wall Hub”-bal közvetlenül falat csatlakoztathatunk a várhoz. Mivel ez a főépületünk, itt tudjuk a hőseinket is megidézni. A törpök esetén Gloin, Gimli apja, maga Gimli, és Erebor királya, Dain király idézhető meg. Sajnos elég sokba kerülnek, de szerencsére kevés „Command Point”-ot foglalnak, viszont ahogy az sejthető, nélkülözhetetlen részei a csapatainknak, hiszen igazán csak ők méltó ellenfelei az ellenség hőseinek, ráadásul a jelenlétükkel jelentősen növelik a közelükben harcoló egységek harci morálját.

Azt sajnos nem tudhatom, hogy a küldetésekben a gyűrű mikor milyen szerepet fog játszani, de a „Multiplayer” pályákon jelentős szerepe lesz. Minden pályán felbukkan valahol ugyanis Gollam, aki elborult elmével kószál, kezében a gyűrűvel. Aki előbb ráakad, és elveszi tőle a gyűrűt, az hatalmas előnyre tehet szert, ugyanis a várba elhelyezve a gyűrűt megtaláló csapatot, egy újabb szereplőt lehet megidézni. A gyűrű szövetsége oldalán harcolók esetében ez a valaki, maga Galadriel, a fák úrnője, a sötét oldalon harcolók esetében, pedig személyesen Saruman jelenhet meg a játéktéren. Azon felül, hogy óriási támadó, és védekező ereje van mindkettőnek, még van a tarsolyukban néhány igazán pusztító erejű varázslat is. Galadriel, egy hurrikánt tud varázsolni, ami ugyan csak korlátozott ideig működik de cserébe irányítható, és mindent elpusztít, ami az útjába kerül. Valamint van egy „Terrible Fury” nevű varázslata, amitől a célterületen lévő ellenséget szörnyű félelem fogja el, és fejvesztve menekül mindenki, amerre lát. Sarumannak hasonlóképpen két varázslata van, az egyik a „Fires of Doom” (tüzes meteoreső) a kijelölt területre, a másik pedig, neki is a „Terrible Fury”. Bár ha sikerült megidéznünk valamelyiket a kettőjük közül, igen nagy a kísértés, hogy bedobjuk a mélyvízbe, ellenben erősen ajánlott a szemünket az életerejükön tartani, ugyanis egyikőjük sem halhatatlan, és ha elesnek, a gyűrű átkerül az ellenség kezébe. Igaz, hogy vissza is lehet szerezni, de jobb félni, mint megijedni, úgyhogy csak óvatosan a mélyvízzel.

Ha már szóbahoztam a varázslatokat, lássuk röviden milyen okosságokat találtak ki nekünk ebben a részben. A varázslatok használatát sem pénzen, sem egyéb mással nem lehet megvásárolni, csupán harcban szerzett tapasztalattal. Ahogy csatároztok a pályán, úgy nőnek az úgynevezett varázspontok, amiket egy bizonyos mennyiség elérése után lehet beváltani. A varázslatok, jellemzően 5, 10, 15, 25 pontba kerülnek, de a szinteket nem lehet átugrani, úgyhogy nem működik az a trükk, hogy összegyűjtünk egy 25 pontos varázslatot, és egyből valamelyik legerősebbet vásároljuk meg. Egyelőre csak a már játszható két nép varázslatai ismertek, bár gyanítom, hogy a többi szereplő által használható varázslatok nem sokban fognak különbözni. A törpök varázslatai a jók, a goblinok pedig a sötét erők varázslatait használják. Mivel a hely erre nem igazán elég itt, egy külön keretes részben olvashattok részletesen a jó, és a sötét erők varázslatairól. Nézzük inkább, mit lehet tudni a sötét erők játszható képviselőiről a játékban „Corrupted Wild”-nak nevezett Goblins építményekről, és egységekről.

Goblins

Tunnel: Gyakorlatilag megegyezik minden tekintetben, a kinézetét kivéve a törpök „Mine Shaft”-jával.

Lumber Mill: Ez csak a sötét oldalon megjelenő építmény, amivel a nevéből adódóan a területen lévő fákat kivágva gyorsítják a nyersanyagtermelést, és csökkentik az épületek árát. Gyakorlatilag megegyezik a törpök „Hearth” nevű épületével, azzal a különbséggel, hogy ebben az építményben „Orc Laborer”-t lehet gyártani, amiket a fakitermelésre, és az épületek javítására lehet befogni.

Goblin Cave: Ez az építmény egyike a három barakk osztályú épületnek. Ebben készülnek a goblin harcosok, és az íjászaik. A harcosok fegyvere a kard, és a nekik kiadható speciális támadó mód, a mérgezett kard használata. Tovább is lehet őket fejleszteni, egy könnyű páncéllal (ugyanaz, mint a jó oldalon a „Mithrill” ing), a kovácsoltvas pengével, és a „Banner Carrier”-rel, aminek a kifejlesztésével 2-es szintű harcosokká válnak. Az jászoknak kiadható támadási parancs, itt is a bombázás, ami egy megjelölt terület folyamatos tűz alatt tartását jelenti újabb parancs kiadásáig. Ennél a csapatnál ugyancsak kifejleszthető a könnyű páncél, és a „Banner Carrier”, és ezen felül a lángoló nyílvessző, amit már ismertek, és az itt mérgezett nyílnak nevezett lövedék, ami ritkább, de hatékonyabb célzott lövéseket jelent egy adott célra.

Spider Pit: Ez a második barakk épület. Ebben kétféle egységet lehet gyártani, és kifejleszteni egy erős mérget, amit ha az itt gyártott egységek szétszórnak egy területre, a belelépő ellenség jobban sérül. Az első itt gyártható egység, a „Spiderling” csapat. Ez tulajdonképpen egy szakasznyi pók, ami a mérgével pusztítja, ami az útjába kerül. Leginkább a karddal felszerelt katonák ellen használhatók. Ők fejleszthetők a „Venom Sacs”-szal, vagyis a méreg szétszórással, ami egyben a nekik kiadható speciális támadó parancs, és a „Banner Carrier”-rel, amivel egy szinttel feljebb lépnek. A másik egység már kicsit érdekesebb, ugyanis ez egy pók hátán ülő goblin csapat íjjal és lándzsával felszerelve. Ennek az egységnek a fejlesztési lehetősége már kicsit bővebb, mivel nekik kifejleszthető a lángoló nyílvessző, a kovácsoltvas penge, és a zászlóvivő. Az alap fegyverzetük a lándzsa, és a nekik kiadható speciális támadási parancs, az íj használata. Elsősorban az ellenséges íjászok ellen érdemes őket használni, de a nyilaikkal épületek ellen is hatékonyak.

Fissure: Ez a goblinok harmadik barakk épülete, ami tulajdonképpen egy szörny gyárnak is nevezhető. Itt három különféle egység gyártható. Az első, a szakasznyi „Half-Troll Marauders” vagyis félig troll martalócok. Ők leginkább a törpök falanx csapatához hasonlíthatók. A fegyverük egy hosszú nyelű kétágú alabárd, amivel főként a lovasság ellen célszerű őket bevetni, de természetesen bármilyen ellenséges csapat ellen ütőképesek. Az ő speciális támadó parancsuk a sündisznó alakzat, és fejleszthetők a kovácsoltvas pengével, egy könnyű páncéllal és a zászlóvivővel. A következő itt készülő egység, már nem is egység, mivel egyszerre csak egy készíthető, ez pedig a „Cave Troll” a barlangi troll. Ő a puszta kezével harcol, vagyis köveket dobál a kijelölt célra. Neki a közelharc adható ki speciális támadó parancsnak, amikor is ököllel üti azt, ami a közelében van. Őt nem igazán lehet fejleszteni, ellenben képes fákat dobálni a célra, amivel egyszerre nagyobb területen okoz sérülést, vagy goblinokat dobálni az ellenség sűrűjébe. Ezenkívül neki is van egy olyan támadási módja, mint a katapultoknak, vagyis kövekkel tud folyamatosan bombázni egy kijelölt területet. Az érdekessége, hogy ha megsérül, akkor képes felfalni néhány ellenséges katonát, amitől visszanyeri az életerejét. A harmadik, és egyben legerősebb harcos, a „Mountain Giant’ vagyis a hegyi óriás. Ő már nem csupán kövekkel, sokkal inkább hatalmas szikladarabokkal dobálózik, ráadásul a katapulttal megegyező távolságra. Az óriásnak kiadható speciális parancs a „Stomp” vagyis az ellenség eltaposása, ami egy tömegben igen meggyőző tud lenni. Fejleszteni őt sem lehet, viszont a közelharc és a terület bombázása neki is parancsba adható. Igazából csak abban különbözik a barlangi trolltól, hogy dupla akkora az életereje, és át tud mászni a falakon, mint a többi goblin egység.

Sentry Tower: Gyakorlatilag ez is egy őrtorony, amiből íjász goblinok tüzelnek, és ide plusz két egységet lehet beküldeni. Az őrtorony továbbfejleszthető a lángoló nyílvesszővel, és ha a plusz két egység van benne, alaposan meg tudja tépázni a lőtávolon belül lévő célokat. Ha az ellenség a közelébe jut, gyorsan le tudja rombolni, ezért célszerű többet építeni egy csoportba.

Treasure Trove: Ez egy upgrade épületnek nevezett építmény, aminek az egyetlen célja, hogy itt kell előbb kifejleszteni a goblin egységek upgrade (fejlesztési) lehetőségeit. A  másik oldalon ezt abban az épületben kell megtenni, ahol a csapatok készülnek, itt erre külön ez az épület szolgál, amiben az a poén, hogy csak egyszer kell mindent kifejleszteni, és utána minden egység ami készül, használni tudja. Itt fejleszthető ki a zászlóvivő, a könnyű páncél, a lángoló nyílvessző, és a kovácsoltvas penge.

Fortress: Ez az épület mindenütt a főépület, így itt is. Ugyanúgy készen kapjuk a két munkással. Az alapfunkciója tehát ugyanaz, de kinézetre, és persze minden egyéb további képességében fajonként eltér. A goblinok erődjébe is elhelyezhetünk védőket, és toldalékokkal megerősíthetjük a várat, és természetesen itt idézhetők meg a hőseik. A fejlesztések közül az első, a „Bat Cloud”, ami egy denevér felhőt jelent a vár fölött. Ettől megnő a várban lévők látótávolsága, és képesek észrevenni a láthatatlan csapatokat. A következő a „Web Cocoon”, ami a várfal megerősítését jelenti és előfeltétele, hogy a legerősebb fejlesztés, a „Dragon’s Nest” elérhető legyen. A „Razor Spines” borotva éles tüskékkel tűzdeli tele a várfalat, ami a fal közelében lévő ellenségnek okoz kellemetlen élményt. A „Fire Arrows”, tehát a lángoló nyílvesszők a védőket teszik képessé, hogy ilyen nyilakat lőjenek ki a tornyokból, és a már említett „Dragon’s Nest” egy hatalmas sárkányfej a vár közepén, ami lángcsóvákat lő ki, a várhoz közeledő ellenségre. A vár védekező erejét itt is toldalékokkal növelhetjük meg, ami lehet őrtorony, ahonnan nyílvesszők zúdulnak az ostromlókra, esetleg pókfészek, amiből kis mérges pókok özönlenek ki, ha a közelébe jön valaki, és a „Giant Sentry”-nek nevezett őrtorony, amiben egy óriás kuksol, és hatalmas sziklákat dobál a közeledőkre. Mivel a goblinok nem tudnak falat építeni, így az ő várukat nem is lehet semmilyen fallal összekötni. A földalatti járataikhoz viszont beköthetjük a várukat, így akár a védők is pillanatok alatt kijöhetnek a térkép bármely pontjára, ha arra szükség lenne. A goblinok várában is alapból három hős idézhető meg, a goblinok királya, Gorkil, aki egy hatalmas skorpió hátán lovagol, Shelob, a hatalmas mérges pók, aki a csápjaival öli meg az ellenséget, és a Dragon Lord, a hatalmas tűzokádó sárkány.

Nagyon röviden ennyi, amit tudni érdemes a jelenleg játszható fajok egységeiről, és építményeiről. Első ránézésre ugyan lényeges különbségek vannak mind tudásban, mind erőben a fajok között, de minden egységnek megtalálható a megfelelő ellensége a másik oldalon. Tekintve, hogy ez alapjában véve stratégiai játék, nem szabad soha megfeledkezni, a megfelelő nyersanyag utánpótlásról, és a kellő számú épület meglétéről, ami a csatasorba állítható egységek számát határozza meg. De ugyanígy igaz az is, hogy a legnagyobb érvágást az ellenségnek, ezen épületek lerombolásával okozhatjuk. Ami még érdekes lehet, és érdemes rá odafigyelni, az a területen lévő elfoglalható épületek megszerzése. Ezekből négyféle fordulhat elő. Az „Inn”-ben vagyis a vidéki fogadóban, egyedi csapatokat toborozhatunk, (Dunedain, Corsair), az „Outpost” növeli a bevételünket az ott talált arannyal, a „Signal Fire” meggyorsítja a „Power” termelést, és végül a legfontosabb a kikötő, ahol hadiflotta építhető. Összesen négyféle hajó építhető minden kikötőben, egy olyan, ami a többi hajó elleni harcra való, egy szállítóhajó, amivel csapatokat dobhatunk partra, egy katapulttal felszerelt támadó hajó, a szárazföldön a part közelében lévő ellenség ellen, és egy igazi csatahajó, amivel a vízen, a levegőben és a szárazföldön lévő ellenséggel is felvehetjük a harcot.

Reméljük, minél előbb hozzájutunk a végleges játék egy példányához, hogy a küldetés sorozatról, és a többi faj specialitásairól is elkészíthessük a leírást, amivel könnyebbé tehetjük a feladatok megoldását.