Chapter I

Nem mondhatnám, hogy hosszas bevezetésnek nézel elébe, hiszen amint Imoen kiszabadít, számos tennivalód lesz. Az elsődleges cél természetesen kijutni innen. A kapott információk alapján gyorsan megtalálhatod a Jaheira és Minsc börtönét nyitó kulcsot, valamint azt a minimális felszerelést, amelyet a közelben rejtettek el. Amint ez megvan, a déli folyosón át eljuthatsz Mephitshez. Őt a szobában elrejtett kapcsoló deaktiválása után tudod csak megsebezni. Miután vele végeztél, fedezd fel a labirintust.
Hamarosan különös tárolókkal teli szobára bukkansz, ahol Rielev hasznos tanácsokat adhat a kiutat illetően. Ebben a teremben feltétlenül tedd el az aktiváló követ.
Ha megtaláltad a vak gólemet, add át neki ezt a kődarabot, ezáltal mesterként fogad el téged, s kinyitja az eddig zárt ajtókat. A téged fogadó otyugh-nál lévő kulcsra feltétlenül szükséged lesz. Nem részletezném, ki mindenkit kell eltenned láb alól, lényeg az, hogy összesen hat kulcsot kell megkeresned ezen a szinten, hogy kijuss a városba.
Tipp. A törpök csarnokában a csapda áldozatául esett orvgyilkos agóniája figyelmeztet a veszélyre. Tolvajod nem képes hatástalanítani e halálos titkokat, csak a terem szélén húzódó oszlopsor kulcsaival úszhatod meg a biztos pusztulást. Ráadásul e tevékenység során több kellemes varázspálca birtokába is jutsz. Maga a törp nem ellenfél.

Amikor kijutsz a labirintusból, kisebb csetepatéba keveredsz, aminek eredményeként a varázslók Imoent is magukkal ragadják, mert mágiát használt, ami tiltott. Minsc persze rögtön rohanna utána, de az okos Jaheira óvatosságra inti mondván, “előbb ismerjük meg az ellenfelet”. És bölcsen szól, akárcsak az a nemes, aki azt tanácsolja, siessünk a Copper Coronetbe.

Fontos küldetések:

Az erdei tündérek kérése
A labirintus egyik zugában három dryad kéri, hogy szerezd meg Ilyich-től a makkokat. Elvileg az utadba álló törpét már eltetted láb alól, így ha nem lennének nálad e nemes termések, siess gyorsan vissza, és kutasd át a termeket. A makkok megszerzése még kevés, ezeket majd el kell juttatnod a tündérek királynőjének is, akit a Windspear Hillsben találsz majd. Vaelasa meglátogatása optimális esetben a Chapter II-ben realizálódik majd, de erre ott már nem térek ki.

A dzsinn kiszabadítása
Maga a dzsinn kér meg rá, hogy szabadítsd ki. Ehhez meg kell szerezned üvegének másolatát.
A megvalósítás egyszerű, kérd el a palackot az erdei tündérektől. A levegő síkja gyermekének hálája nem marad el, néhány varázstárggyal gazdagabb leszel.

Pánik a cirkuszban
A város terének közepén színes sátor áll. Közelében azonban az öröm hangjai helyett szipogó gyermekre lehetsz figyelmes. Hannah fia kétségbeesetten kér, keresd meg anyját. Az ajtó előtt álló őr ugyan figyelmeztet majd a veszélyre, de nem akadályozza meg, hogy belépj. Hamarosan kiderül, hogy a cirkusz gnóm illuzionistája kerítette hatalmába e piciny birodalmat, így valószínűleg kénytelen leszel megölni őt. A hídon várakozó dzsinn kérdésére érdemes elsőre jó választ adni (magasabb xp). Odabent Aerie, a megcsonkított, egykor szárnyas tündelány undorító szörny alakjában, édes hangon figyelmeztet a veszélyre. Hamarosan kiderül, itt minden illúzió. Hannah például csúf pók alakjában örvend majd érkezésednek.
Kalah szobájában ne törődj a “szörnyekkel”, csak őt, magát tedd el mielőbb láb alól, s a varázs megszűnik.
Ha te is úgy akarod, itt csatlakozik majd hozzád Aerie, aki pap-varázslóként hasznos tagja lehet majd a csapatnak. Igaz, Jaheira és a romantikus, álmodozó tündelány között nem lesz ritka a súrlódás, ám Minsc hamarosan az elhunyt Dinaheir helyét betöltő boszorkányaként köszöntheti őt…
Tipp. Kalah halála után ne felejts el szót váltani Hannah-val és fiával sem!

CHAPTER II

E fejezet viszontagságai Athkatla városának nyomornegyedében kezdődnek meg, amint találkoztál Gaelan Bayle-vel, aki húszezer aranyat kér azért, hogy segítsen Imoen kiszabadításában, illetve Irenicus megtalálásában. E fejezetben az lesz tehát elsődleges célod, hogy megszerezd ezt a pénzt, még ha nem is bármi áron. Szerencsére küldetésben nem lesz hiány, a feladatok valósággal zúdulnak rád, csak győzd teljesíteni őket…
Ne ijedjen meg senki, cseppet sem meglepő, ha úgy érkezik a következő fejezethez, hogy számos felvállalt küldetést nem sikerült még megoldania.

Segíts Korgannak, hogy megtalálja Kaza könyvét
E küldetés feltétele, hogy Korgan Bloodaxe (törpe berzerker, gonosz) a csapat tagja legyen. Ha felvetted, de már elküldted, akkor csak pénzért csatlakozik újra.
A megoldás helyszíne első lépésben Athkatla temető negyedének katakombája. Ebben a zónában nehéz harcok várnak a csapatra, hisz az élőholtak cseppet sem barátságosak, s jó eséllyel szintszívás sújthatja a közelharcosokat. Ráadásul, mint az hamar kiderül, a sírt kirabolták. Hova lett vajon a könyv?! A szálak a templomnegyedbe, Pimlico házába vezetnek…

Keress gyámolítót az árva Risának!
Arentis, Lathander papja adja ezt a küldetést. Megkér, keress őrzőt, biztonságot nyújtó nemes lelket Risa számára. A megoldás tulajdonképpen kínálta magát. Kamir lovaggal a város temetőjében találkoztam, amikor Kaza könyvéért indultam. Szomorú sorsát meghallgatva és átérezve jó megoldásnak tűnt, hogy ő legyen a kislány gyámolítója. Örömmel fogadta az ajánlatot. A jutalom némi xp és lelki béke.

Szerezz bizonyítékot Mae’Var hűtlenségére
Renal Bloodscalp, a Shadow Thieves vezetője bíz meg ezzel a feladattal. Az általa adott papírokkal a céh tagjai körébe juthatsz. Jelenteni Gorch-nak kell majd (Mae’Var’s storefront), a bizonyítékot pedig Renalnak kell visszahozni.
A megoldás folyamatban…

Megmérgezett Renfeld
Alig indulsz el a városból, máris jó eséllyel belebotlasz egy csoport útonállóba, akik az amúgy is haldokló Renfeldet tennék el láb alól. Mentsd meg őt, majd mivel mérgezését nem tudod enyhíteni, siess vele Rylockhoz (Athkatla – Docks, narancssárga épület).

Jaheira átka
Az egyik kocsmában bukkan Jaheira régi ismerősére, aki hirtelen felindulásból rögtön el is átkozza druidádat. Ahhoz, hogy a hölgy ismét jól érezze magát, Baron Player halála, s ezután egy kiadós alvás szükséges. A titok nyitja egészen konkrétan Jaheira hajtincse.
Megoldás: Két szálon is elindulhatsz. Ha nem figyeltél, a napló segít. Kisebb nyomozás után megtudod, hogy Baltasar már halott, de a negyed keleti részébe érdemes elnézni. Hamarosan megtalálod Baron Playert, ám a fickót mágusok segítik (confuse, chaos és egyéb nyalánkságok), hacsak nem egyetlen karakterrel, Jaheira nélkül lépsz be rejtekhelyére. Ekkor ugyanis nem érkeznek segítők. Érdemes a varázslóval meglepni (Aerie), majd utána a többiek is csatlakozhatnak a harchoz. Így gyors és számodra nem túl fájdalmas halála lesz.

A de’ Armise Keep megtisztítása
A küldetést Nalia (mage / thief) adja első lépésben még a Copper Coronetben (nyomornegyed). A hölgy, ha kell (igen!), maga is csatlakozik a csapathoz. A trolloktól hemzsegő vár türelmet és erőt próbáló kalandot kínál. Első lépésben keresd fel a vár közelében állomásozó Arat kapitányt, aki egyrészt lehetővé teszi, hogy megtaláld a titkos bejáratot, másrészt ad néhány igen hasznos tüzes nyílvesszőt. Ha a kocsmában nem vetted volna fel Naliát, itt még megteheted.
Ha bejutottál, minél előbb verekedd el magad a függőhidat leeresztő kerékig. Igaz, a segítségedre siető katonák többsége elhalálozik, mégis szükséged lesz erre az áldozatra, hogy helyt állhass a sokkal nagyobb megmérettetésben. A végkifejletet illetően nem túl jó hír, hogy TorGal, a trollok vezetője sajnos megöli a herceget, és azon lesz, hogy ezt a sorsot te se kerüld el.
* Ebben a várban készülhet el az egyik varázslatos buzogány (Flail of Ages). Az összegyűjtött elemeket (csak ha mindhárom fej megvan!!!) az üllőn készítsd el (forge), és ne hagyd el a várat, míg ezzel nem végeztél, mert nem feltétlenül térhetsz vissza (felhúzzák a függőhidat, és megszüntetik a titkos bejáratot is). Ugyanakkor ajánlott ezzel csak akkor foglalkozni, ha már minden troll örök álmát alussza…
* A trollok végleges elpusztításához méreg- vagy tűzsebzés kell, különben regenerálódnak, és teljes (!) HP-vel térnek magukhoz.
* E várban nagy kincsek várnak. Minden bizonnyal megtalálod a termet, ahol hat gólem áll bután, őrizve a féltett kincseket. Amikor ideérsz, karaktereid szemtől szembe még nem képesek legyőzni e teremtményeket, ezért cselhez kell folyamodnod. Használj gyorsítást (varázsital), és pl. Minsckel szerezd meg a varázstárgyakat (minden zsákmány megszerzésekor pillanat állj!), majd fuss, ahogy csak bírsz. Így szerencsés esetben csak egy-két gólemmel kell megküzdened.
* A kutyák húsából készült leves a végső csatában igen hasznos lehet.
* Ebben a küldetésben a tárgyak eladásából származó bevétellel együtt legalább 15 000 aranyat lehet szerezni.

Treedment és az állatvilág egyensúlya
Legjobb, ha Cern (Treedment) segítségével teljesíted ezt a feladatot. A druid grove-ban kell párbajra hívni, és legyőzni Faldornt, hogy az állatok többé ne zaklassák az embereket. A konkrét ütközetig egyszerű küldetés, ám a párviadalban csak az adott karakterre számíthatsz, méghozzá egy szál semmiben. Mielőtt beérnél a szentélybe, számos trollal és más erdei szörnnyel kell megküzdened, s több árny druida is utadba áll. Ha esetleg Cernt nem vetted volna fel, még itt az erdőben is megteheted, az északi völgyben találod őt.
* Amennyiben érdekelt vagy, a druida vezérségért lvl. 14 alatt véglegesen nem küzdhetsz meg. Ez nagyon súlyos, hiszen a BG 2-ben e karakterosztály számára ez a legmagasabb elérhető szint.
* Ha már itt vagy, ne feledd el átadni a makkokat Vaelasának.

Cern gyermeke
Athkatla városába visszatérve kiderül majd, hogy Cern elhagyott kedvese gyermeknek adott életet, majd később gyanús körülmények közt elhunyt. A szolgálólány a druida jelenlétében nem beszél, ám négyszemközt elmondja, hova lett a kisfiú. Amint kiszabadítod őt Deril fogságából (ami természetesen a mostohaapa halálával is jár), Cern visszaviszi fiát a druidák közé.
A küldetés feltétele, hogy Cern a csapat tagja legyen.

Strohm király sírja
E méretes útvesztőben múmiák, ghastok, hobgoblinok, vámpírok és vérfarkasok állják utadat, sőt akad itt egy kőgólem is.
Strohm III sírjának eléréséhez hat részből kell összeraknod egy különleges maszkot, mellyel megláthatod, ki sebzi halálra csapatodat az ajtó előtt folyosón.
Ebben az útvesztőben találhatod meg a sárkánypáncél elemeit is.
Samia segít majd, hogy átjuss bizonyos ponton, későbbi árulása ennek ellenére nem meglepő, de életveszélyes. A csapatától szerzett zsákmányok közt azonban +1-es plate mail, +2-es battle axe és +2-es large shield is lesz, így kétszeresen érdemes küzdeni.
* Óvakodj a légelementáltól délre bujkáló Grancortól is, aki tulajdonképpen vérfarkas, s ha követed őt, három kisebb fajtársához vezet.
* A guardianok megölése nem vészes, de az ütközet előtt érdemes tűzvédelmet aktiválni.
* A Windspear Hills labirintusában találhatod meg Delver +2-es páncélját, mely a kalandok e korai fázisában igen értékes lehet.

A Windspear Hills titkai
Ez a küldetés kapcsolódik az előzőhöz. Athkatlában Lord Jierdan Firkraag kér fel, hogy tízezer aranyért segíts rajta, mert a városon kívül ogre banditák háborgatják birtokát. A hegyek közt bóklászva azonban találkozhat Garennel, aki a hegyek tövénél egy kis kunyhóban lakik, s mint kiderül, gyermekét elrabolták. Hamarosan nyilvánvalóvá válik, hogy e küldetés csapda, s a valódi Firkraag hatalmas vörös sárkány. Szerencsére vele nem kell megküzdeni, bár mire ideérsz, a sárkánypáncélzat egyes részeinek birtokában leszel, mégis csúfos halálodat lelnéd ellene. (Plusz négyes fegyverekkel sem tudod megsebezni, míg ő egyetlen sóhajtásával több karaktert is megölhet). Szabadítsd ki inkább a rabot. Firkraag nem áll utadba, csak szolgájával, a gyerek közvetlen őrével kell megküzdened. Mivel az úr mágus, érdemes beléfojtani a szót, s védelmeit leszedve közelharcban elpusztítani őt.

Természetesen más úton is beszerezheted a megfelelő összeget, s az események sodrásában jó eséllyel viszonylag hamar meglesz a pénz. Ekkor Valen nevében érkezik az a leány, aki szerint úrnője vár minket éjjel a temetőnél (Athkatla – Graveyard). Bodhi valóban ott lesz, s 15000 arannyal teszi könnyebbé pénztárcádat, egyúttal átjuttat a harmadik fejezet sodró eseményeibe. Ám az alapos kalandozók nem felejtik el eddig felvállalt küldetéseiket sem…

Segíts Korgannak, hogy megtalálja Kaza könyvét

A múltkor félbehagytam ezt a küldetést. Íme a megoldás. Miután a temetőben kiderül, hogy már mások kifosztották a sírt, siess Pimlico házába (Temple district). Itt is elkésel, Korgan társai már meggyilkolták a gonosztevőket, s magukkal vitték a kincset is. A bandát végül a Copper Coronetben (érdekes fintor, hiszen innen indultunk) találod meg. Itt már csak egy pehelykönnyű csata vár, s Korgan máris elégedetten konstatálja, hogy megoldottad a feladatot, s ha akarod, szívesen veled tart.

Valygar Corthala

Tolgerias (Cowled Wizars) még Athkatlában (Government district), a történet második fejezetében bíz meg azzal, hogy kerítsd elő Valygar Corthalát, aki megölte két társát.
A küldetés megoldásához a térképen megjelölt Umar Hills-be kell utaznod. Esetleg amikor még a városban vagy, benézhetsz a házába, ahol megerősítheted hollétét illető feltevéseidet.
A hegyek közt megkeresve Valygar rejtekhelyét, jó ha tudod, ha kószát megtámadod Minsc kilép a csapatból (ranger rangernek nem vájja ki a szemét).
Hogy végül megölöd-e Valygart vagy sem, rajtad áll. A fickó stalker, beállítottsága jó, s igen hasznos csapattag lehet. Ha varázsló karakterrel játszol mindenképpen érdemes őt életben hagyni, mert nélküle nem juthatsz be Athkatla nyomornegyedében a Planar Sphere-be (ez wizard stronghold). Bár az igazság az, hogy elég az is, ha a holttestét magaddal hurcolod…

 
Élve eltemetve

A temetőben barangolva ha neszt hallasz, érdemes lesz odafigyelned. Az egyik sírból ugyanis az élve eltemetett Tirdirt húzhatod ki. Tedd el a megviselt ember ruhadarabját, s fenyítsd meg a közelben lévő sírásót (Sethle) is, aki elmondja merre indulj (Bridge district). A Delosar fogadó közelében találsz egy piros köpenyes srácot, akit ha megfenyítesz, majd követsz, megtalálod a búvóhelyet. Érdemes a kijáratot elállni, mert a gyávák hamar menekülnének. Az emeleten megtalálod Lady Elgeát, akit elengedve e küldetés véget ér, s te 16.750 tapasztalati ponttal leszel gazdagabb.

Szellemgyermek

Ha nappal jársz a temetőben, felfigyelhetsz két félszerzetre, aki virágot ültetve zokog elveszett fia után. Éjszaka ugyanitt apró kisfiú szelleme jelenik meg, aki nem térhet örök nyugovóra a mackója nélkül.
Minden bizonnyal találkoztál már Lynisszel a Copper Coronetben, s ha emlékszel, nyugalmát háborgató szellemekről beszélt. Siess hozzá, s hamarosan kezedben lesz Littleman, a mackó. A küldetés teljesítéséhez kézbesítsd a kisfiúnak a plüssállatot, majd nappal beszélj a szülőkkel is.

Chapter III

E fejezet feladata nem más, minthogy teljesítsd annak a szövetségesnek a küldetéseit, akinek segítségéve idejutottál. Tehát Gaelan Baylenek vagy Bodhinak fogsz dolgozni. Legvégül hajót kell majd szerezned a továbbjutáshoz…

Gaelan Bayle feladatai

Hasznos tudni, hogy a Shadow Thieves céh vezetője Aran Linvail. Amint átadod Galean Baylenek a tizenötezer aranyat, kulcsot kapsz a céh egyes termeihez, s jár fejenként 45000 xp is. Tipp! Ezzel a kulccsal kinyithatod a földszinten felfedezett titkos ajtót is.
Nézz szét a céhen belül, aztán kezdődhetnek a feladatok…

1. Találka Mookkal

Feltétlenül éjszaka keresd fel a kikötőt, hogy találkozhass a lánnyal, aki gyanús árnyakat lát mostanában. Sajnos hamarosan megérkezik Lassal aki egyetlen csapással megöli őt, mielőtt felocsúdhatnál. Az illető ráadásul vámpír, ezért hatékonyan pusztíthatod a papod segítségével (ha van). Sajnos teljes győzelmet nem arathatsz felette, mert elmenekül, ám a rakomány megmentése elegendő feladatod teljesítéséhez. Menj vissza a céh vezéréhez, s jelentsd mi történt.

2. Bodhi rejtekhelyének megtalálása

Az ellenség elpusztításához nem árt tudni, hol is van, így nem meglepő, hogy Aran következő feladatként ezt bízza rád. A híd környékén, a Five Flagons fogadóban találhatod meg Caehant és Jaylost, akik éppen kapcsolatfelvételre várnak. Ha úgy tetszik, meg is ölheted őket, vagy álruhát ölthetsz, megpróbálva becsapni őket. Mindenképpen kiderül, hogy a kontakt neve Gracen. A törvényeszerűen bekövetkező összecsapás elég gyenge, s Gracen hulláját kifosztva megtalálod azt a feljegyzést, amit Aranhoz kell vinned, hogy megkaphasd a harmadik küldetést.

3. Támadás Bodhi ellen

Aran gondoskodik majd róla, hogy legyen nálad karó, mielőtt lemerészkednél a kripták labirintusába, a hely ugyanis hemzseg a vámpíroktól, s akad ghoul is bőven. Érdemes néhány Restoration tekerccsel is felszerelkezni, bár Aerie valószínűleg már tudja ezt a varázslatot. A lejáratot már ismered, ha megkerested Korgannal az eltűnt könyvet. A kétszintes labirintusban el kell pusztítanod három fővámpírt: Gellalt, Tanovát és a már ismert Lassalt. Végleges halálukhoz koporsójukba kell szúrnod a nálad lévő karóval. Amire számíts: paralizálás, szintszívás. Jól jöhet: gonosz elleni mágikus védelmek (Protection from Evil, Death Ward, Resist Fear) és Free Actiont biztosító tárgyak használata. Ha van tolvajod, használd ki orvtámadási képességét!
Ha feladatod teljesítése után visszatérsz Aranhoz közli, hogy már gondoskodott róla, hogyan érheted el a kalózok szigetét, így ha készen állsz (kereskedj, kocsmázz nyugodtan) siess a kikötőbe…

Bodhi feladatai

Szánom-bánom bűneimet, de ez volt az általam követett út, hiszen Bodhi juttatott át e fejezetbe, s annyira aggódtam Imoenért, hogy egyáltalán nem érdekelt, ki segít tovább, csak haladjunk már. Amikor feleszméltem, már végeztem is a “piszkos” munkát, s végül úgy döntöttem, megnézem, mire jutok így. Az igazat megvallva, bár gonosz nőszemélynek dolgoztam, nem volt törvényszerű, hogy karakterem is azzá váljon, így szerintem nem csak evil beállítottsággal érdemes kipróbálni.

1. A rakomány megszerzése

A vámpírok nagyasszonya éjszaka jelenik meg a temetőben. Mint elmondja, van némi köze Irenicushoz, és segít megtalálnod Imoent, ha teljesíted feladatait, melyek a Shadow Thief céh ellen irányulnak. Így ha szövetséget kötsz vele, arról mindenki értesül az alvilágban, tehát a céh tagjai mindenhol megtámadnak majd.
Az első feladat rögtön Aran Linvail frissen érkezett rakományának megszerzése, tehát meg kell ölnöd Mookot, s elhoznod az árut. A csata nem nehéz, de érdemes gyorsítást használni és számíts orvtámadásra is.

2. Armagaran Vulova meggyilkolása vagy Palern Flynn megmentése

Amint visszavitted a rakományt, két feladat közül választhatsz. A hivatalnok meggyilkolását csak gonosz karaktereknek ajánlom, mert csorbítja a hírnevedet. Ha elvállalod, Minsc azonnal kiválik a csapatból.
Palern Flynn megmentése jóval humánusabb feladat, s nem is nehéz. A tolvajok inkább sokan vannak, mint erősek. A második emeleten bezárt fogoly egyébként mit sem tud rólad illetve célodról, s mint kiderül, Bodhinak sem ő a fontos, hanem hogy minél több céhtag halálozzon el.

3. Aran Linvail meggyilkolása

Mivel ez az ember a céh feje, így nem juthatsz hozzá egykönnyen. Mindenek előtt meg kell keresned Gaelan Baylet, mert nála van a szükséges kulcs. A nyomornegyedben találod őt, nem lesz túlságosan veszélyes ellenfél.
Ha megszerezted a kulcsot, akkor végre ki tudod nyitni a céh földszintjének északkeleti falán felfedezett titkos ajtót. Az innen megnyíló labirintus ellenfelei közt rengeteg íjász és jó néhány varázsló is található. Érdemes folyamatosan ügyelni a csapdákra, és a játékmenetet úgy beállítani, hogy azonnal álljon meg, ha ellenfél tűnik fel. Még így is lesz kellemetlen meglepetés bőven, ráadásul – tapasztalataim szerint – amíg itt vagy, egyáltalán nem lehet aludni.
Tipp! Ha van tolvajod, rejtőzz el és szúrd hátba, akit csak lehet. Haz ellen feltétlenül használj Breach-t. A varázslók előszeretettel használják a Feart, tehát tegyél fel ellene védelmet.
Ha túl lassú vagy Aran kisebb démont (Nabassu) idéz majd védelmére. Ezt nem tanácsos megvárni…
Aran használhatja a Mislead varázslatot is, amivel másolatot hoz létre, s lehet, hogy nem őt ölöd meg, hanem csak az illúziót. A True Sight jó szolgálatot tehet ilyenkor (illetve ha nem sikerül a gyorsmentés az is gyanús :)).

Bodhihoz visszatérve kiderül, milyen szálak is fűzik őt Irenicushoz. Természetesen rendelkezésedre áll a továbbjutás útja, a kalózhajó a kikötőben vár…

Chapter IV

Cseppet sem meglepő, hogy Brynnlaw szigete kalózok otthona. Így itt senki nem felügyeli mit teszel, öntörvény uralkodik. Az hogy pontosan mi történik itt, részben az eddigiek következménye, az biztos, beszélned kell néhány kulcsfigurával (Gonik, Saemon, Sanik) és meg kell találnod a módját, hogy bejuss az Asylumba…
Ha Bodhi feladatai nyomán érkezel, Saemon segít, míg ha Aran Linvail céhének tagja voltál, Sime áll rendelkezésedre.
Néhány leech mindenképpen megrohan, nem sokkal érkezésed után, s az ő támadásuktól kezdve vége hossza sem lesz az elmédet befolyásoló mágiák használatának, így érdemes erre felkészülni, feltéve, hogy ezt túléled. Szerencsére van a közelben templom, ahol pótolhatod valószínűleg megcsappant készleteidet. Sajnos a fegyvereket illetően semmi jót nem tudok mondani, itt a toppon +1-es fegyverek vannak.
Ezen a szigeten, gondolom cseppet sem meglepően, a hölgyek körül bonyolódnak az események…

Ginia

A városka keleti részén találkozhatsz ezzel a szerencsétlen sorsú teremtéssel, akin segíthetsz, ha akarsz. A lány a sziget őslakói közé tartozik, ám amióta a kalózok megszállták a szigetet, ő és öccse is igen alantas munkára kényszerül. Ha segíteni akarsz rajta, csupán pár emberrel kell beszélned, pl. a kocsma közelében álló Chremyvel és a lány által említett hajóssal a kikötőben. Mindez kevés időbe és pénzbe (2x 100 arany) kerül, ám jutalomként a lány és öccse is szebb jövő reményével távozhat a szigetről (te is kapsz néhány tapasztalati pontot).

Claire

Minden bizonnyal hamar felfedezed a sziget egyetlen kocsmáját (Vulgar Monkey). Itt hamarosan kiderül, hogy Galvena asszony örömtanyája milyen jelentős erőket mozgat meg, így célszerű lenne bejutnod oda, annál is inkább, mert ott tartják fogva azt a lányt, akivel Sanik le akart lépni innen.
Galvena házába több módon is bejuthatsz. 1. A Chremytől szerzett medállal próbálod becsapni az őrséget, mondván hogy új vagy stb. Nem mindenki veszi be ezt a mesét, ezért harc mindenképpen lesz. 2. A helyi, nemben hozzád illő kurtizán szolgálatait keresve, vendégként simán bejuthatsz az épületbe, ahol aztán a kényeztetés igénybevétele helyett megkeresheted Clairet. 3. Végül egy öngyilkos megoldás: megtámadod az őrség kapitányát, s megkísérelsz egyenesen, mindenáron bejutni.
Odabent több módon is megkeresheted a foglyot. Én a kurtizánnal jutottam be és elkódorogtam a szakácsnőhöz, aki cseppet sem kedvelte a főnökeit ezért készségesen álomport kevert a sörbe, amit a szolgálólány a folyosón lévő őröknek szervírozott. Igazán ezek a fickók szemtől szembe sem nagy ellenfelek, bár jó eséllyel segítségül hívják az őrség kapitányát, aki már nehezebb eset. A szolgáló lány egyébként több sört is hoz, ha kell (s ezért xp is jár, tehát kettős haszon).
Ha megmentetted a lányt, értesítsd Sanokot, s ha beszélsz a kikötőben kettőjük sorsáról Gonikkal, megtudhatod azt is, hogyan juthatsz be az Asylumba. Bármelyik megoldást is választod (Desharik elismerésének kivívása, Perth megölése) érdemes  benézned a kalóz herceg hálószobájába. Ha Yoshimo veled van, nem sok gondod lesz Desharikkal, ha nincs, 18-as karizma kell hogy meggyőzd őt. Ha úgy döntesz, Perth-t teszed el láb alól, készülj fel tűzalapú támadásokra. Az itt szerzett Warstone óv majd meg attól, hogy az Asylumba lépve ne váljanak kővé csapatod tagjai.

Az Asylum

Végre elérkeztél arra a helyre, ahol Imoent fogva tartják. Mivel két módon érkezhetsz, a fogadtatás is kétféle. Ha a külvilág számára Desharik vendége vagy, kószálhatsz bátran, amíg meg nem találod Imoent, illetve nem kezdeményezel harcot.
Ha a varázslótól szerzett kővel érkezel, kisebb “tárlatvezetésen” vehetsz részt, melynek végső állomása Imoen lesz. Itt aztán kiderül, hogy idegenvezetőd nem más, mint maga Irenicus, és sajnos a meglepetéseknek még nincs vége. Ugyanis, ha Yoshimo a csapatban van, hamarosan kiderül az is, nem Saemon, hanem ő árult el téged, s a színen újra feltűnik Bodhi is…

Az álom

Irenicus bemutatója után különösen nyomasztó álomvilágban, fájóan ismerős helyszínen térsz magadhoz. Az ajtóban álló démonnak mindenképpen áldoznod kell egy pontot valamelyik képességed értékéből, így karakterednek megfelelően válaszolj.
Odabent találkozol Imoennel, akinek segítségével “elpusztíthatod” Bhaalt. Semmiképpen ne szállj vele szembe egymagad, keresd meg a kis tolvajlányt, Bhaal úgyis követni fog, s ketten van esélyetek ellene. Ha sikeresen együtt működtök, visszakerülhettek Irenicus játszóházába…

Az Asylum labirintusa

Bodhi feladata, hogy eltegyen téged és társaidat is láb alól, ám a vérmes vámpírlány úgy dönt, játszik veled kicsit. Ne csüggedj, hisz Imoen végre veled van (ezért küzdöttél mostanáig), és meglehet Yoshimo távozása érzékenyen érintett (hamarosan lesz alkalmad bosszút állni, és elveszett tárgyaidat visszaszerezni). Ráadásul ez a legélvezetesebb macska-egér játék, amiben a szerepjátékok történetében valaha is részt vehettél!

1. szint

Érdemes kiélvezni e labirintus minden részletét, ezért aztán ne menj a következő szintre, amíg nem oldottál meg mindent, hidd el, megéri.

A szobrok terme

Ha az északi lépcsőn felmész, hamarosan rejtélyes szobrokhoz érkezel. A tizenegy szobor kérdésére egy-egy tárggyal adhatsz választ. Ezeket a terem közepén lévő ládában találod meg. Ha tévesztesz, semmi gond, szabadon cserélheted a holmikat, egészen addig, amíg helyesen nem felelsz. A jutalom is a ládába kerül majd.
Íme a kérdések szabad fordításban és a megoldást jelentő tárgyak:
Nincs kezdet. Nincs vég. A világ körforgásának szimbóluma vagyok.
– Aranyöv.
Mindig igazat mondok, bár nem beszélek…
– Tükör.
Megpróbálhatsz elpusztítani, hiába, s én véget vetek fájdalmaidnak.
– A halált szimbolizáló vigyorgó koponya.
Két fejem van de egy testem. Minél többet állok, annál gyorsabban futok.
– Homokóra.
Nevezz meg, s megsemmisítesz…
– A csendet jelképező, bekötött szájú fej.
A labirintus mélyén lévőknek öröm, a rám bámulóknak halál lehetek.
– Nap medál.
Megmenthetem az életed, vagy megölhetlek…
– Kard medál.
Most te nyelhetsz le engem, de ha több lennék, én nyelnélek el.
– Vízzel töltött üvegcse.
Csel nélkül érkezem az éjszakában, s nappal eltűnök, anélkül hogy ellopnának.
– Csillag medál.
Láttam hegyek emelkedését, s Netheril bukását…
– Az időt jelképező napóra.
Két fivér vagyunk, nagy terhet viselünk, egésznapos elnyomásban…
– Csizma.

A szörnyek portálja

Ide a labirintusban gyűjtött ékkövek segítségével hívhatod meg más síkok teremtményeit. Ha mindhárom szörnyet elpusztítottad (greater wolfwere, pit fiend, djinn) a jutalmad +3-as Doomplate lesz.

Talányos csapda

Szintén érdekes helyszín az a szoba, melynek fejet formázó domborművei egy-egy talányt adnak fel, s csapdába esel, míg meg nem adod a helyes választ. Ha hibázol, tüzes nyíl lesz jutalmad… Érdemes azonban próbát tenni, mert ha mind a tizenkét rejtélyt megoldod, akkor igen hasznos gyűrűt (Ring of Regeneration) szerezhetsz.

Zúzó folyosó

Csapdafelderítés ide vagy oda, e folyosón nem tudod hatástalanítani a rád váró halálos meglepetést. Ne is próbálkozz, hacsak nem akarod holtan látni tolvajodat. Inkább idézz néhány lényt, s áldozd fel őket a gyilkos kelepcében.

A kőfej

E szint délnyugati termében méltóságteljes kőfej őrzi a harmadik szintre vezető lépcsőt. Száját csak akkor tátja el, ha sikerül megszerezned a koboldok által őrzött kristály szilánkját, amit a második emeleten találhatsz meg.

2. szint

Több úton is érkezhetsz e szintre, melyen látszólag nagy a csend, ám hamarosan umber hulkok halálos csapdájába kerülhetsz. Érdemes felkészülni a Chaos és Confuse varázslat ellen, különben pórul járhatsz.
E rohammal megpróbáltatásaid természetesen nem érnek véget, múmiákkal, s egy vampiric misttel kell megküzdened. Kutasd át alaposan a helyszínt, ha végeztél.
Ezen a szinten találod a szörnyeket idéző sírt, melyből érintésedre sorrendben a következő szörnyek érkeznek: kobold kapitány, sword spider, umber hulk, mind flayer, beholder. Remélhetőleg mindegyikkel rutinosan végzel. A jutalmak közt kapott gyűrű (Ring of Free action) miatt feltétlenül megéri végigcsinálni.
Dace dolgozó szobájában a legnagyobb gondot a lich okozza majd, s mivel társai élőholtak, papi varázslatokkal lehet hatékonyan pusztítani őket. Mivel az általam irányított karakter totemic druid volt, így könnyen elbántam velük a megidézett szellemállatok segítségével.
Maga Dace egyébként e labirintus tervezője, s vele is megküzdhetsz hamarosan. Ne feledd használni a karót, hogy véglegesen elpusztítsd őt. A kezére szükséged lesz a már említett fejkapu kinyitásához.
Ha ez és a koboltok által őrzött kristály darabkája is megvan, menj a harmadik szintre.

3. szint

E szintet akkor hagyhatod el, ha az óriási minotaurusz szarvait a helyükre illeszted. Emellett a feladványok megoldásakor számos tokent találhatsz, melyeket egy különös gépezetnél válthatsz be varázstárgyakra. Nem részletezem ezt a szintet, elég egyszerű szerkezetű. Néhány tipp:
A festményekre szükséged lesz a továbbjutáshoz.
A tokenek a következő tárgyakra válthatók: 5 token – Boots of the North, 10 token – Boots of Grounding, 15 token – Boots of Speed, 20 token – Jester’s Chain (+4).

Végső teszt

Ha kijutottál a 3. szintről, még vár rád egy teszt, melynek során kobold íjászok, spóra kolóniák, nyálkák és egyéb nyalánkságok elpusztítása mellett még fejtörőket is meg kell oldanod. A rossz válaszok esetén sem halál, hanem újabb próbatételek várnak, s a végső megmérettetésnél nem drágakövet és rengeteg xp-t kapsz, hanem Mindflayer támad rád, kinek legyőzése után szerényebb tapasztalati ponttal, ám emelt fővel távozhatsz…

Mielőtt Irenicus szobájába sietnél szólok, mielőtt levegőt vennél megöl, ezért feltétlenül érdemes a gondnokot rábeszélni, hogy engedje szabadon a foglyokat. Ezért 2000 aranyat kell fizetned, vagy meg is ölheted őt. A kiszabadult rabok segítenek Irenicus ellen, ám többségük életét veszti majd a csatában. Sajnos itt félre kell tenni az érzelmeket, s kizárólag a saját csapatod tagjaira figyelni, különben pórul járhatsz. Ha sikerül halálközeli élményben részesíteni Irenicust, elmenekül, ám búcsúzóul néhány gyilkost még rád ereszt, s köztük érkezik majd az áruló Yoshimo is, akit mint kiderül fogadalom (geas) kötött, ezért árult el téged. Sajnos mindenképpen meg kell vele küzdened. Így azonban visszaszerezheted a nála maradt tárgyakat. Vélt barátod lelki békéjéért még annyit tehetsz, hogy szívét eljuttatod majd Ilmater templomába…
Mielőtt távoznál, kutasd át még a helyszínt, hiszen megtalálhatod például Irenicus naplóját is.
A következő fejezet hamarosan kezdődik, rajtad áll, hogy a titkos ajtó mögött portál vagy Saemon segítségével érkezel a sötét elfek területére…

A Sahuaginok városa

Csak akkor jutsz el ide, ha érdeklődést mutatsz Saemon hajólopási tervei iránt. Ám jó tudni, hogy e furcsa nép birodalmába mindenképpen érdemes ellátogatni azoknak, akik szeretnék összeszedni néhány jobb cucc alkotórészét (lásd a Cromwell által készített tárgyak táblázatát).

Desharik hajójának elsüllyesztése után a sahuaginok mentenek meg. Csak azért hagynak életben, mert a helyi papnő meg van győződve arról, hogy egy ősi jóslat személyed által válik majd valóra…
Mindenek előtt be kell bizonyítanod Ixilthetocal királynak, valóban Sekolah küldött, hogy megmentsd népét. Ellenfeled a helyi arénában egy ettin lesz. Miután legyőzted a kétfejű pupákot, megtudhatod, hogy e nép két részre szakadt. S a herceg lázadók vezéreként rejtőzik valahol a közelben. Mi mást akarhatna a király, mint az ő szívét…
Ha mielőtt akcióba lépnél ellátogatsz a templomba, megtudhatod, hogy a papnő szerint e faj haldoklik, s békésebb megoldásra, sőt vérfrissítésre van szüksége. Így kapsz is egy gömböt, amivel bejuthatsz a herceghez.
A város felderítésekor bohókás impekre bukkanhatsz, akik segítenek majd néhány kincs megszerzésében, ha megoldod feladványukat. A Forgotten Realms birodalmának hat hőséhez kell tárgyakat párosítanod, s ezeket a mögöttük lévő ládába helyezned. Ha beszélsz velük, könnyen kitalálod a megoldást, mely a következő: Khelben – bot, Elminster – pipa, Alustriel – nyakék, Piergeiron – sisak, Drizzt – kard.
Tőlük északra beholder (Spectator) őriz egy ládát, aminek tartalmáért nem szükséges megküzdened, feltéve hogy a csapatban van egy bölcs karakter, aki képes meggyőzni őt, értelmetlen amit tesz mert…
A lázadó hercegével találkozva több módon is folytatódhat a történet.
1. Megölöd a herceget. Ez esetben a papnő elátkoz téged, ám a király majd ígérete szerint busásan megjutalmaz.
2. Segítesz Villynaty hercegnek a Ixilthetocal meggyilkolásában.
Mindkét esetben megkapod azt a mágikus kötelet, melynek segítségével leereszkedhetsz a drow elfek birodalmába…

Chapter V

E cseppet sem barátságos hely meglátogatása sajnos elkerülhetetlen, ugyanis erre ment Irenicus és Bodhi, neked pedig szükséged van a lelkedre. E fejezetben tulajdonképpen három fő feladatot kell teljesítened: be kell jutnod Ust Nathába (1), hogy visszaszerezd az ezüst sárkány elrabolt tojásait (2), és segítségével kijuss a felszínre (3).
Amint megérkezel, barátságos kereskedőkbe botlasz, akik szívesen adnak és vesznek portékát. Kínálatukból egy dologra lesz feltétlenül szükséged, a Freedom varázstekercsre. A közelben ugyanis különös kereszteződést találsz, melynek középpontjában felolvasva e bűvigét, kiszabadíthatod Vithalt. A varázsló más síkok kincsére áhítozik, s ha segítesz neki átjutni az elementálok őrizte kapukon, neked is jut egy varázspálca (Rod of Absorption – egyszer használható csak, használója 4 körre védelmet kap legfeljebb 9. szintű varázslatok ellen). Mohóbb kalandozók kérhetnek több kincset is (még két tekercset ad), vagy megtámadhatják a mágust.
Észak felé haladva drow csapat tűnik fel, akik közül legtöbb gondot a papnő okozhatja. Muszáj megküzdened velük, mert egyrészt erre kell tovább menned, másrészt van itt egy másik érdekes szerkezet. A furcsa félgömb lelke fogdája, s te kiszabadíthatod őket. Nem mindegyik agresszív, Gont például még hasznos tippekkel is ellát, míg Belden a közeli mocsári törp (svirfneblin) faluban Therndle Dagglefed elveszett fia (alküldetés). A többiek viszont meglehetősen zaklatottan “ébrednek”, így kemény küzdelem vár, de a tapasztalat és a tőlük szerezhető nevesített fegyverek megérik a fáradtságot.
Ha megharcoltál a gombákkal is, eléred végre a svirfneblin falut, ahol megtalálhatod a már említett gyermekért aggódó apát és Goldander Blackenrockot, a vezért. Mint kiderül, ő látta, hogy Irenicus és Bodhi Ust Nathába ment. Szívesen segít is neked, ha te is segítesz raja, ugyanis a szorgos falubeliek a tárnákkal túl mélyre hatoltak, s valamilyen rettenetet szabadítottak ki… Nos, valóban. Balor cseppet sem egyszerű ellenfél (pihenj a fogadóban ha szükséges). Elpusztításának módja erősen parti függő, de mindenképpen fel kell készülnöd a démon Stun varázslatára. Ha sikerül őt megölnöd, használd a Goldanertől kapott tekercset, hogy lezárd a lejáratot, majd menj el jutalmaidért, melyek közt fontos küldetéstárgy (Lightstone) is lapul. Egyelőre Underdarkban ne fedezd fel a különböző égtájak felé nyíló alagutakat, koncentrálj a sötét elf városra, ahova csak fajtársukként tudsz bejutni. Ezért a kapott ékkő segítségével menj be a város közelében lévő barlangba, ahol Adalon az ezüstsárkány vár. Ha meghallgatod e csodálatos teremtményt megtudod, tojásait a drow városba hurcolták. Természetesen vállald el, hogy visszaszerzed őket, cserébe a sárkány sötételf illúziót bűvöl rád…

Ust Natha

Látszólag sötét elfként érkezel ide, ezt ne feledd. Tetteiddel elárulhatod magad, ezért igyekezz nem észrevenni a kegyetlenkedéseket, itt ez természetes. Érdemes mindenkivel szóba elegyedni, de ilyenkor is vedd figyelembe, hogy reakcióidat tudatosan, álcádnak megfelelően válaszd meg. A bazárban több kereskedőt is találhatsz, s különösen ritka sötét varázslatokat (nekromancia) szerezhetsz be. Ezután menj a kocsmába, ahol verekedésekben és rivalizálásokban vehetsz részt, s felhívhatod magadra a figyelmet. Itt is ügyelned kell hírneved alakulására, mert álca és nemes cél ide vagy oda, csapatod tagjai faképnél hagyhatnak!

A tartály lakója

A kocsmában kaphatsz Aboleth-től feladatot. E furcsa teremtmény átlát álcádon, ezért kénytelen leszel teljesíteni kívánságát. Qilue agyát kell elhoznod neki. A papnőt lakosztályában találod meg, s ha gyorsan elintézed őt és szolgálóit, nem derül ki mit tettél. Aboleth nem ad jutalmat, csupán annyit, megőrzi titkodat. Ám Qilue szobájában lesz például a Boneblade.

Phaere és Solaufein küldetései

A felszín alatt e két volt szerelmes körül bonyolódik tulajdonképpen minden Ust Nathában. Solaufeinnel először a harcosok társasága előtt találkozhatsz. Ugyan szerinte értéktelen vagy, de Matron anya érdeklődést tanúsít irántad, ezért a bazárban ad meg egy találkát. Ne soká várakoztasd, siess oda, ahol elmondja majd, mit kell tenned.
Első feladatod, hogy megmentsd az illthidek által elrabolt Phaeret. Tizenkét órán belül ott kell lenned a találkozási ponton, az Underdark keleti folyosója előtt. Itt mindflayerekkel és umber hulkokkal kell megküzdened, s bár Solaufein segít, elég kemény csata lesz.
Ezek után térj vissza a bazárba, ahol Imrae szól, hogy Phaere a kocsmában vár. (Vigyázz, egy napon belül oda kell érned!) A hölgy egy beholder elpusztításában kéri segítséged. A gusztustalan lényt a város délkeleti részében találod. Phaere és Solaufein segít. Ezután a nő elfoglalt egy időre, de három napon belül újra szeretne veled találkozni.
Közben Matron anya is ad feladatot, Solaufeinnel kell a svirfneblin őrjáratot megleckéztetni (muszáj). A kocsmában add oda a kapitány sisakját Phaerének. Itt kiderül, hogy a hölgy már nem táplál gyengéd érzelmeket a férfiú iránt, s téged privát találkára invitál, ahol aztán meg is kér, hogy öld meg volt kedvesét.
Szerencsére Solaufein meggyilkolása megkerülhető, ha elmondod neki, mivel bíztak meg. A hálás fickó neked adja a bizonyítékként kért köpenyt és elhagyja a várost. Phaere beveszi a mesét, s a templomba invitál, hogy találkozz Matron anyával. A város főméltóságának ősi faj vérére van szüksége egy bizonyos szertartáshoz, amit persze neked kell megszerezned. Erre három lehetőség is kínálkozik. Underdark három járata közül az egyikhez tartozó labirintust elég bejárni. A déli alagútban beholderekkel, a keletiben az illithid néppel, míg a nyugatiban a kua-toa fajjal kell harcba szállni. Ha sikerült megszerezned a hőn áhított vért, siess vissza a templomba. Matron anya terveinek meghallgatása után Phaere ismét randira hív, ahol beavat tervébe, s megkér, cseréld ki a sárkánytojásokat az általa adottakra. Ne mondj neki ellent.
Ha életben hagytad Solaufeint, a templom bejáratánál tőle is kapsz néhány áltojást, s ezeket meg Phaerének adhatod, hogy te megtarthasd az igaziakat. Ezek után változatos eseményeket idézhetsz elő:
1. Elmondod Matron anyának mit tervez Phaere, ám a bizonyítékok felmutatásakor elveszíted a kulcsot, s neked kell megakadályoznod a szertartást.
2. Megölöd az őröket (ha gyors vagy nem lesz idejük segítséget hívni), kicseréled a tojásokat Phaere áltojásaira, ám a gonosz teremtésnek Solaufein ajándékát adod át.
3. Kicseréled a tojásokat, de az igaziakat átadod Phaerének. Ekkor neked kell megállítanod majd őt.
A második megoldás a legmókásabb és nem túl küzdelmes, mert a megidézett démon mindkét drow nőt megöli. Ezután csak rohannod kell onnan amilyen gyorsan csak tudsz, mert árulásodat nem fedezik fel azonnal, így ha ügyes vagy, minden gond nélkül eléred a kijáratot.
Siess Adalonhoz, aki megjutalmaz, majd emberi alakot öltve segít, hogy elérd a felszínt.

Tipp! Uth Nathában mindig ügyelj a pontosságra, mert ha késel, már nem teljesíthető a feladat, s előbb-utóbb lehull illúziód. Márpedig az egész sötételf város kiirtása súlyos feladat és Adalon egyszerűen idiótának titulál, nem tesz rád új illúziót.
Tipp! A drow páncélokat és fegyvereket érdemes használnod a mélyben, ám ha a felszínre mész porrá lesznek, így a régit ne add el.

Taso Kala

Miközben teljesíted Phaere feladatait e hölgy biztosan megállít és ellentmondást nem tűrő hangnemben követeli majd, hogy Ghaundaur hívőket kell likvidálnod a város délkeleti részében (ott ahol a beholdert is leverted). Teljesítsd a “kérést”, de ne várj cserébe semmit.

Chapter VI

E fejezet feladata, hogy megtaláld és elpusztítsd Bodhit, s szerezd vissza a bűvös lámpást Elhannak.
Felszínre érkezésed természetesen nem lesz leányálom, számos drow rajtaütésben segédkezhetsz, míg végül eljutsz Elhan tárborába, ahol bizalmatlanul fogadnak, s igazság tesztnek vetik alá válaszaidat. Ám az igazság az, hogy mindenképpen alkalmasnak tartanak majd a feladatra, hisz kiderül, hogy gyűlölöd Irenicust, aki ezáltal közös ellenség. Így megbíznak, hogy visszahozd a bűvös rúnákkal ékített lámpást Elhannak.
Tipp! Még az sem gond, ha Viconia, a sötételf papnő a csapatodban van, geas köti majd lelkét a feladathoz.
A környező vidéken ankhegekkel, yuan-ti mágusokkal, wyvernekkel, s még sok más szörnnyel kerülhetsz összetűzésbe. Tethir erdejében aztán megvalósulhat sokak álma, hiszen összefuthatsz Drizzttel és csapatával. Drizzt, Catti Brie, Bruenor, Wulfgar, Regis és Guenhwyvar éppen a törpe trollok által elcsent baltája után kutat, de ha megfelelően alakítod a párbeszéd menetét, akkor rábeszélheted őket, hogy segítsenek Bodhi elpusztításában. (Akik megpróbálják megölni a Forgotten Realms legnagyobb hőseit, szerény tapasztalati pontot és a csodás tárgyakat nyerik jutalmul, ám ez utóbbiakat hamarosan elveszik tőlük.)
Bodhit nem lesz nehéz megtalálni, még mindig Athkatla temetőjében tanyázik. Az ütközet előtt mindenképpen szükséged lesz szövetségest szerezned. Ez lehet Drizzt, esetleg a Shadow Thief céh (ha nem Bodhi útját követted a 3. fejezetben) vagy a város paladinjainak közössége.
Nem részletezem a vámpírsereg elpusztításának módját, ám mindenképpen ajánlom, hogy az 1. szinten a vérmedencébe önts egy üveg szenteltvizet (Elhan adta ha kérted), így megelőzheted a vérszívók feltöltődését, s az éltető nedű hiányában erejük is alaposan lecsökken majd (5-tel!). Ugyanezt a módszert kövesd a 2. szinten is, mert ezzel alaposan meggyengítheted Bodhit is. Végső elpusztításához használd a karót, majd tedd el zsákmányodat (köztük a lámpást és a szívét). A szoba északkeleti részében csapdával őrzött láda rejti azt a könyvet, melyben megoldást találsz a vámpírizmus megszüntetésére. Tedd, amit tenned kell, majd térj vissza Elhanhoz a lámpással, akinek homlokát gondok ránca redőzi, így nem sokáig ér rá örvendezni, de eljuttat Suldanesellarba…

Chapter VII

E csodálatos város a végső megmérettetés helyszíne lesz. A feladataid: Demin papnő megkeresése, három tárgy megtalálása, és az avatár megidézése, hogy végül bejuthass a palotába.
A városban szinte végtelennek tűnő ütközetbe keveredhetsz, de nem kell ezt feltétlenül megtenned. Beállítottságod és időd függvénye mit teszel. Demint mindenképpen meg kell mentened Irenicus csatlósaitól. Ezután a papnő mesél majd Irenicus gaztetteiről, s megmondja, hogyan juthatsz be a palotába. Minden házba nézz be, mindenhol van valami fontos tárgy (a három alább említetten kívül a kőszarvat és a kőhárfát kell feltétlenül meglelned).
A talizmánt rejtő házban rúnákkal védett tárolót kell megnyitnod, hogy megszerezd Rillifane talizmánját. A Moonblade-ért szinte semmit sem kell majd tenned, csupán megnézned a démon, és az őt elpusztító elf szomorú halálát, majd eltenned a kardot. Ennél jóval nehezebb az élet serlegének (Goblet of Life) megszerzése, hiszen Nizidramanii’yt, a fekete sárkányt kell megölnöd. Ellene jól jöhet a Time Stop varázslat, és a rengeteg idézett lény, amivel lefoglalhatod őt, amíg harcosaid elvégzik a dolgukat.
Rillifane templomában helyezd a három tárgyat az oltárra, hogy megidézd az avatárt (ezt megteheted az ellenfelek elpusztítása előtt is, ez esetben ő lerendez majd a teremben mindenkit).
Rillifane avatarjának megidézése után bejuthatsz a palotába. Szedj a fáról mogyorót, érintsd meg a vízesést, vizsgáld meg a szökőkutat… Itt lesz szükséged a két kőtárgyra. A megnyíló lépcsők már Irenicushoz vezetnek, készülj fel, közeleg a végső megmérettetés, melynek tétje a lelked.
A pokolban számos teszt vár (büszkeség, félelem, mohóság, harag, önzés). Mindegyiket jó és gonosz úton is megoldhatod. A lényeg hogy megszerezd Bhaal könnycseppjeit. S ezekkel megnyisd az ajtót, s így Irenicus és pokoli szolgái (Balor, Glabrezu) elé juthass. Ha győztél, elnyered jutalmad (saját lelked), s a történet véget ér…

Gratulálok!

Erőviszonyok és politika

A kalandok során a helyi hatalmi és politikai viszonyok kissé zavarosnak tűnhetnek. Ezért ejtenék pár szót a főbb csoportokról.

Cowled Wizards
Ők képviselik azt a csoportot, amelyet hivatalosan is kijelöltek arra, hogy kontrollálják a városban folyó mágikus eseményeket. Aki engedély nélkül varázslatot használ, annak kemény megtorlással kell számolnia. Az engedetlenkedőket a Brynn Law városának közelében lévő magányos szigeten létesített intézetébe szállítják. A mágiával védett falak mögül még soha nem tért vissza senki…

Harpers
E szintén titkos politikai szövetség az, mely a jóság képviselője. Támogatóik körében a nagyhatalmú istenek papjai és a természeti erők mestereként tisztelt druidák is megtalálhatók. Elsődleges feladatuk a civilizáció megóvása. Hisznek a személyi szabadságban, s céljuk, hogy az emberiség és a természet egyensúlyban éljen szövetkezve az érzékeny fajokkal. A szövetség tagjai főleg tündék, bárdok és kószák, akik titokban tartják eme elkötelezettségüket, de a hold és hárfa szimbólumok utalhatnak kilétükre.

Shadow Guild
Ez a birodalom leghatalmasabb tolvajcéhe. Kémei és bérgyilkosai az athkatlai központban képzik magukat, s a kulisszák mögött a nagy üzletek is itt köttetnek. A hírek szerint titkos szövetségre léptek a város kereskedőivel, de erről mindenki mélyen hallgat. Ha valaki egyszer e körbe kerül, joggal lehet büszke magára. Csak egy a gond. A céhből nincs kilépés!