Cheat a játékhoz:
Thief-hez: (csak a 1.33-as verziótól fogadja el! Tehát fel kell patchelni!)
Pálya megnyerése: Ctrl+Alt+Shift+End
Írd bele a dark.cfg fileba:
cash_bonus x
starting_mission x
(Az x helyére a pénz mennyiségét, a másikhoz pedig a kívánt küldetés számát
kell beírni!)
Thief Gold
Ugyanaz, csak itt az user.cfg filet kell macerálni!
Pár szót a játékról, főleg azoknak, akik még nem kerültek közel egyik Thief
játékhoz sem (mer’ má’ van T2 is!)!
Mint a cím is sugallja, egy vérbeli tolvajt fogunk alakítani.
Úgy kell ezt a játékot játszani mint a szerepjátékok világában a hasonló kasztot!
Legfontosabb az alul-középen látható “láthatóság-mérő”.
Ha tök fekete, azaz árnyékban állunk, egy ellenséges lény sem fog meglátni.
Legfontosabb fegyverünk az ólmosbot, vagy “szebbik” nevén a “suhi” – by Rejtő Jenő.
Ha ezzel valakit hátulról megközelítünk, azaz nem vett észre, egyetlen ütéssel
ájult állapotba verhetjük. (Ájult, és nem halott!)
Fontos figyelnünk még a látáson kívül, a hallhatóságra is. Ez főleg a kopogós
padlókon lesz probléma, mert meghallnak, majd oda jönnek az ellenfelek.
A kardunkon túl, másik fő fegyverünk az íjunk.
A sima vesszőn túl lesz még gas arrow (elkábít), fire arrow (brutális sebzés), és water
arrow is (eloltja a fáklyákat), rope arrow (faanyagba lőve felmászhatunk rajta).
Ezeken kívül még egy csomó tárgyunk lehet, ezekről most nem ejtünk szót!
A játék fizikájáról pár szót!
Nos, ilyen valósághű fizikájú játékkal én még nem igen találkoztam!
Legjobban talán ahhoz az érzéshez lehetne hasonlítani a dolgot, mintha
szellemként ténykednénk egy valódi világban.
S ez nem vicc!
Mindent (na jó majdnem mindet) meg mozdíthatunk, vagy odébb tolhatunk, ill.
szétverhetünk!
Jó példa erre az első mission pince terme, ahol egy rakat hordó meg láda áll.
Na, itt lehet próbálkozni mindenféle marhasággal, aztán az állakat a padlón
felejteni!
Szépen egymásra lehet pakolni a kisebb ládákat. természetesen ha a legalsót
kihúzod, a többi épp úgy esik le, mint a valóságban!
Aztán ha meguntad akár szét is verheted a kisebb ládákat.
Most némi trükk a vízzel.
Fogj meg egy ládát és hajítsd a vízbe. Nocsak hova tűnt?
Lemerül ideiglenesen a víz alá, de később fel fog bukkanni!
És minő véletlen, amerre folyik a folyó a ládák épp arra úsznak!
Ha egy hordót taszítasz le a folyóparton ez először elkezd egyik oldaláról a másikra
fordulni (szóval nem talppal lefelé fog egészen végigcsúszni a parton), majd
szépen belepottyan a vízbe, és az is elkezd lefelé úszni.
Most fogj meg egy leütött őrt, és dobd a vízbe!
(Amikor még csak a demó volt meg, és nagyon untam magam akkor jöttek elő a
mindenféle unalom űzőnek kitalált dolgot.)
Ha már említettük az őrt, most vele próbáljuk ki pár okosságot:
Ugye ha bedobtál egy eszméletlen őrt a vízbe, az némi idő múlva nem
eszméletlen lesz, hanem hulla. (Magyarán megfulladt.)
Vagy brutizósabbak kedvéért azt is meg lehet próbálni, hogy összegyűjtesz pár
eszméletlen őrt és rádobálod őket az egyik kandallóbon lobogó tűzre… >:))
Hogy is mondta a költő? Nyöszörögnek egy kicsit, majd elhallgatnak…
A másik variáció az hogy jó magasról a mélybe hajítod őket. Ez sem rossz ötlet! 🙂
A fényekről pár szót.
Nem vagyok egy nagy 3D Shooter motor tudós, de azért remélem nem beszélek túl
nagy baromságot!
Szóval, a játékban fél-valódi, vagy ha jobban tetszik dinamikus fényekkel fogunk találkozni!
Ez sokkal profibb mint ami a Quake1-ben van.
Mert – aki esetleg még nem tudná – ott ugyan nagyon szépek a fény-árnyék hatások, de el kell keserítenem mindenkit az egytől egyig előre ki van számolva, azaz ott minden csak
előre elkészített “képekből áll”!
Visszatérve a Thief fény-árnyékaira, itt a fényforrások már félig igaziak.
Ha valaki mindenáron valódi árnyékokkal akar találkozni, annak ajánlom a teljesen ismeretlen
John Carmack gyerek, Quake3A című fércművét.
Ebben némi ügyeskedés után (seta cg_shadows “3” vagy cg_shadows “3”) előtűnnek az
oly-áhított valódi árnyékok. Megjegyzem, ez még csak béta szinten leledzik a játékban!
Tippek-trükkök
-Nem mindenki tudja, hogy a játékban, pontosabban a Training-et választva módunk nyílik
a játékban a KOSARAZNI!
Ehhez az kell, hogy expert nehézségi szintben indítsd el a Training-et, majd amikor előjön
az őr hogy megvívj vele, menj be oda ahonnan elő jött! Itt nem expert fokozatban egy
kőfal zárja el a kosár pályát!
Amúgy ez a kosarazgatás is remekül bemutatja a game remek fizikáját!
-Az egyszerű faajtókat be is lehet törni a kard használatával!
-Az álkulcsok használatáról. Először ezekkel nem rendelkezünk. A magasabb missziókba
kapjuk meg őket! Tehát pl. a város házaiba törhetünk be a fenti eszköz használatával!
(Jó példa erre a 6. mission!) Válasszuk ki az egyik állkulcsunkat (kettő féle van) és
nyomjuk FOLYAMATOSAN ! a “használ” gombot. Ha nem halljuk hogy a zár zörög, akkor
a munkát a másik álkulcsunkkal folytassuk! Ha egyikre sem “zörög” akkor azt a zárat
álkulccsal nem lehet kinyitni.
-Az ajtókat ki is lehet támasztani! Ekkor az nem fog kinyílni! Ez pl. az ellenfelek
bezárására jó! A dolog úgy megy, hogy pl. egy koponyát dobunk az ajtó aljához.
-Az íjászatról. Cool dolog, főleg ha tudjuk, hogy hogy megy!
Egyetlen sima nyílvesszővel el lehet intézni pl. egy őrt!
A dolog úgy megy, hogy vagy fejbe, vagy nyakba, vagy éppen szíven kell lőni a palit!
Fontos, hogy ez csak meglepetésre igaz, azaz amikor a pali nem tartva semmitől ténykedik.
-A moss arrow ugyebár arra való, hogy magasról ráesve ne vesszünk élet pontot.
Na, de ezen kívül van egy másik használata is! Arról van szó, hogy ha “kopogós” padlóra
lőjük rá, akkor a kinőtt mohán csendben végig lehet haladni!
-Sima nyílvesszővel ki lehet sütni a padlón lévő csapdákat! (Egyszerűen lőj bele!)
-Rengeteg “sima” nyílvesszőt tudsz összeszedni az egyes pályákon ezzel a trükkel:
Keress egy íjászt és egy olyan termet ahol sok a fa borítás (vagy kanyar is jó erre,
mert abba is beleáll!). Csald el az őrt. hogy rád lőjön. Ha jól mozogsz nem fog eltalálni, viszont a kilőtt nyílvesszők beleállnak a fába.
Ezt bármennyiszer eljátszhatod! A másik variáció, az amikor olyan csapdára akadsz,
ami nyílvesszőket lő ki rád. Ez még egyszerűbb, gondolom nem kell magyarázni miért.
Megjegyzés: Én ezzel az utóbbi módszerrel a poén kedvéért összeszedtem valami
300 nyílvesszőt az egyik pályán!
-Idegbeteg őr. Ezt mezei őrből illik készíteni. A készítés úgy megy, hogy rengetegszer
észre vetetjük magunkat vele, meg hasonlók. Ekkor a hergelés fügvényébe megtáltosodik
az őr. Arról van szó, hogy suhi-álló lesz. Azaz nem lehet hátúlról le blackjack-elni!
Ez kb. annyit jelent, hogy már annyira figyel ránk, hogy egyszerűen sehogy sem lehet
meglepni!!
-Sértődős zombi. Ehhez pl. igen jól jönnek a bonus nyílvesszők (id. feljebb)!
Ugyebár a zombi közönséges fegyverrel elméletileg sérthetetlen a játékban.
Na de próbáljuk min. ötször elfektetni, pl nyilazással. Az eredmény az lesz, hogy a zombi elkullog, elmenekül!
-Zsebmetszés. Elrejtőzöl az árnyékba és amikor a pali melléd ér egyszerűen leakasztod
az övéről a cuccot (mert a felsőbb missiókba már mindenféle előrordul az övbe dugva),
a “használ” gomb nyomatásával.
-A “civil” kreatúrákat (pl. szakács) szemből (!) is le lehet suhizni, azaz ÁJULTRA! verni!
-Ha harcolni vagyunk kénytelenek pl. a karddal akkor azt úgy csináljuk, hogy a pácienst
becsaljuk az árnyékba és állandóan mögé (!) kerülünk, és ha bejön vágunk!
Ha nincs árnyék, akkor marad a hátbakerülés & vágás!
De, még jobb, ha kiválasztunk valamilyen magas objectet (pl. oszlop, ajtó) és e körül
keringve vívink ellenfelünkel. Ez azért jó, mert a marhája inkább a kerülgetéssel foglalkozik
ilyenkor, mont hogy kardozna velünk!
Szóval, ez a két választásunk van! Viszont a szemtől-szembeni vívást soha ne alkalmazzuk, mert
ebben biztos hogy ellenfeleink a jobba!! Ne felejtsük, hogy mi tolvajok vagyunk, és nem
harcosok, mint ellenfeleink!
-Falmászás. Aki nem tudná, ehhez lenyomva kell tartani a JUMP gombot miközben a fal mellett állunk. Van olyan is, hogy nekifutásból, kell felugranunk egy fal peremére.
Jó példa erre a Lost City pálya, ahol visszafele a megszerzett amulettel a kriptákból,
csak ezzel a módszerrel juthatunk vissza a kripták tetején!
Amúgy ezt a falelkapós ugrást, kb. csak 50-edikre lehet megcsinálni a LC pályán!
Egyébbként mint a sima falmászásnál, ennél is lenyomva kell tartani a JUMP gombot, de itt
ugrás közben!
-Vízbe lehet csalni jópár kreatúrát. Csináltam ezt pókkal is, ilyenkor a vízben lévő kreatúra
egy idő múlva megfullad! De, pl. be lehet csalni zombit is, ilyenkor az a vízben áll, és
nem mozdul. Legalább is nekem ezt csinálta!
Viszont arra ügyeljünk, hogy olyan kreatúrát ne csaljunk vízbe, aki nem fullad meg a vízben!
Pl. a rákembereket ne akarjuk megfullasztani, mert azok úgy sem hajlandók erre… 🙂
Norek tippjei következnek:
-Először is rácáfolok Jono spanom vizes trükkjeire, mivel az én játékaimban az őrök is berohangáltak utánam a vízbe, és mivel Garett nem egy Jonny Veißmüller, a vízben már nem lehet meglógni előlük.Ugyanis amíg én úszni próbálgattam, meg bukdácsoltam, addig a koma szépen berohant a vízbe (nem tudom miből vannak) és a víz alatt rohangált!!!Most amíg én az úszótempóban kapálóztam, az a mocsok rendesen futkozott!!!Nem ajánlott hogy a vízben meglássanak olyan helyen ahol bele tudnak jönni!!Ha mégis így jársz, akkor lépj ki és töltsd be a legutóbbi mentett állást!
-ha rád akadtak az őrök akkor egy fénybombát eléjük dobva simán le lehet őket jackkelni, úgy mintha háttal állnának
-a moss arrov nem véd meg a magasból eséstől, legalábbis én úgy vettem észre hogy csak halkan lehet rajta osonni
-ha fogsz valami nehéz tárgyat, akkor azt eldobva néhyán bezárt ajtót ki lehet nyitni, pl.:
ha nincs kedved a zár turkálással baszakodni
– vannak élőhalott őrök, ezeket le tudjuk vágni úgy, hogy eldobunk valami hangos dolgot amit ők keresni fognak, hogy “ugyan má’ mi zörög itten”, na most a szegény állat még akkor is azt fogja keresni, ha már legalább kétszer hátba vágtuk a karddal….
-a fénybomba alkalmas a zombikra is , meg kell várni míg jó sok lessz belőlük a képben, asszem háromtól totál szétfrőccsennek, ugyanígy jó az élőhalott őrökre is, és a boszorkányokra is…
-a kis ládák alkalmasak arra is hogy a minket követő őrök útjába dobva megakadályozzuk a tovább haladásukat…
-képernyő trükk-nemt’om pontosan hogy milyen felbontásban, de valamelyikben a víz alatt lévő tárgyak más színüek lesznek és qrva könnyű felvenni őket
-“Fényben az őrökkel”..mindenki próbálja ki, hogy felemeli a feje mellé a két kezét jobbra, ballra kinyújtva (180 fokban) és elkezdjük eccerre közelíteni (persze továbbra is nyújtva) az arcunk elé.Ilyenkor mindenki rájön, hogy milyen oldalszögben kezdi érzékelni a dolgokat maga mellett!!Az őröknél is kb. ugyanígy van.Ezt azért írom, mert ha olyan a helyzet, ahol áll két őr egyvonalban egymás mellett(persze azért beférünk közélyük)le tudjuk ütni mind a kettőt!!!
Mivel nem fogja észre venni, hogy a másik melette 2-3 m-rre összecsúszott!Nekem tutira bejött!
-mágus mókusok! Ha észrevett a pali, és még mindig a suhi van nálunk, akkor álljunk eccerűen vele szemben és csapkodjuk folyamatossan!Minden ütésnél hátra fog dölni, és egy kis idő múlva meg fog halni!!!Közben kiabál, de ha nem hallja meg senki akkor nincsen semmi baj!Ezt el lehet jáccani a nyilasokkal is….
Asszem kifogytam a trükkökből….sorry.Norek
Song of Caverns (10-es Thief Gold pálya)
Thief gold harmadik extra pályája
Jellemzés gyanánt annyit, hogy egy elég jól sikerült misszióról van szó!
A pálya úgy indul, hogy egy elveszett expedició nyomába loholunk, hogy vissza szerezzük
a Víz Amulettet. Késöbb megtudjuk hogy az amulett már nincs náluk, és kegkapjuk a
megbízást hogy törjünk be az Operaházba, mivel ott rejtegetik a keresett tárgyat!
Az első megemlítendő pont az expedíció első csatája. Itt a leírások szerint kemény
csatát vívtak pár pókkal. Egy emberük ott is hagyta a fogát. (Na, meg a hulláját! 🙂
Amúgy ezen a ponton lehet megszereni az infót “Locate Giry” ügyben, a könyvet olvasgatva!
Ez után ráakadunk a második csatájuk helyére. Itt az expedíciót 2 darab vidám
rákember tréfálta meg. Amúgy jó kis csapatuk lehetett, ha ez a kettő végzett négy (!)
emberükkel! De, ne sokat töprengjünk, hanem álljunk bosszút rajtuk ->suhizzuk le hátulról
a két kreatúrát.
Valamikor e körül bukkanunk a köv nyomra, ahol megpihent az expedíció.
Itt érdemes jól körül vizslatni, mivel a táborban van pár tárgy!
Ez után megérkezünk a kincshez, a ládában! (Talán a Víz Amulett volt benne.)
Illetve érkeznénk, mert a láda üres!
(Egyébbként mezei gugolást alkalmazva illik megközelíteni a csapdákkal körülvett ládikót!)
Ne depizzünk a csalódásunkon, menjük bátran tovább!
Hamarosan egy éneklő elmebeteghez, meg egy lecsüngő köélhez érünk!
(Mi fasz ez, egy szöveges kalandjátéK? – Dark Half.)
Az elmebeteg, amikor először kimászunk a vízből egyébbként holmi halnak nevez bennünket.
Némi tétovázás után, a pacák ad egy kulcsot, meg egy térképt.
(Már akkor, ha elkezdünk kutatni a kunyhójába!)
Ok, csüggeszkedjünk a kötélre, és fel…
(Közben megtudjuk az új feladatokat is: Víztalizmán+juss az Operaházba+700 pénz+juss city streetsre…)
Egy csatornába jutunk. (Most már biztos hogy ez egy szöveges stuff! – Dark Half.)
Két irány lehetséges. A létrás a city street-hez vezet, a másik mezei módon a pincébe.
Induljunk a pincébe. Itt az első faajtó mögöt egy valóságos kincseskamrába jutunk!
Szóval (megint) jól választottunk!
Amúgy a city streets-en nyílik az Operaház bejárata, de ezt keményen őrzik, szóval jobb a
pincén át behatolni (oh, jeah baby!)!
Itt már nincs is különösebb dolgunk, szóval a helyes útiirány a tovébbiakban is a FEl lesz!
Sok feljárat vezet az 1. emletre, de mi lehetőleg azt válasszuk amit nem őriznek!
(A sima lépcsőt, és a liftet keményen őrzik!)
A konyha melletti csiga-feljárat, vagy a konyhában lévő kandalló mondjuk épp megfelel,
a céljainknak!
Az első emeleten annyi érdekesség van, hogy itt van az Operaház színpada.
(A felsőbb emeleten meg a nézőtér emeleteire jutnuk!)
Mivel még elég hosszút út vár ránk a végcél felé, cheateljünk egy csöppet!
Keressük meg azt a mezei pultot ami mögött egy civil várakozik (és igen nagy gyakorlattal
füleli le az átlagos tolvajokat!).
Nyíl a homloka közepébe, majd itt a pult mögött, az egyik teremben, allul van egy kis rejtek
ajtó. Ha már itt van, nosza rajta, kússzunk is be rajta,, és…
…és már is megérkeztünk a 3.-ra! Jeee!
Itt már csak annyi dolgunk lesz, hogy megkeressük a “V” betűvel jelölt termet, mert itt leledzik
a Víz talizmán! Mondjuk kulcs kell a ládája kinyitásához, de ezt könnyen megszerezhetjük!
Mivel az ugyanebben a teremben, a szekrényen egy apró ládikában található!
Ez után még némi fötörés vár ránk, már amennyiben nem szereztük meg a 700 pénzt.
(Egy tipp: Rengeteg pénz van a civileknél, ajánlom a színpad nézőinek kifosztását!)
De, ha megvan, már is mászhatunk a city streets felé…
Amihez megint van némi cheatünk!
Másszunk vissza a 2. emeletre, és a szépen díszített folyosókról menjunk ki, oda ahol
csak kékes-piros kővel borított termek jönnek. (Amúgy az itt induló lépcső vezet ki az
Operaházból!)
Itt találunk rögtön egy jókora ablakot: mászik ablak… és már Vége is!
(Letudtunk egy újabb szöveges game-et! :))
Thieves’ Guild (by Norek)
A stédzs objektívái:
-loptyá ezer lét
-loptyá el egy shapire vase-t (gyanítom zafír váza)
-back to the streets, ha minden o.k.
Kezdetben…egy sikátorba pottyanunk, ahol egy kis várakozással, meg lehet hallgatni, hogy mekkora ostoba állatok a játékban szereplő őrök..(persze csak úgy mondom eztet)
ha gondoljuk akkor megvárhatjuk míg bemenek a házba, de szépen a fal mellett is el tudunk osonni, esetleg a jó öreg fénybombás dologgal le lehet taglózni mind a hármat.Kint még van egy őr, aki körbe-körbe járőrözik…(régi szép idők..police)ezt a tagot egy sötét zugban megvárva le lehet eccerű módon jack-elni,
Az épületbe kétféle képpen lehet bejutni:
Ád 1: fénybombás verzó…ekkor már nyitva vn egy ajtó
Ád 2:Bal oldalon hátul álkulccsal.
Bent a földszinten tudunk garázdálkodni, rabolgatni, ölögetni stb…ha ezt már meguntuk, akkor menjünk egy emelettel feljebb, ahol egy olyan flyosóra érünk ahonnét két ajtó nyíilik, nyissuk ki a jobb oldalit és zárjuk is vissza hamar, kis idő múlva egy szolga fog kicsoszogni rajt, akit a sötétben elrejtőzve le tudunk rendezni, itt behaladva egy kürtőt találunk, bátrabbak le is ugorhatnak (persze a megfelelő számú életpont leugrik érte+észre vesznek a lenti őrök)
célszerűbb a Rope arrow….
Egyébként a szoba mellett van egy őrpihenő, ahol éppen egy őr pihen, menjünk közel a jackkal, ütésre készen, és amikor hirtelen felugrik üssük le, ha minden rendben ment akkor a srác azzal a fiatalos endülettel vissza is fekszik amivel felugrott….(ehehehe…öreg Thiefes rutin)
Tovább…Lejutva a kürtőn egy kaszinó részbe jutunk, akad itten egy-két járőröző alak+egy-két civil játékos, itt nem ecsetelem a dolgokat..(mint ilyenek:vizes nyilak, black jack….)
A lényeg hogy a jobb oldali szárnyon hátul lessz egy olyan roulette asztal, amit megforgatva egy titkos kaput tudunk kinyitni..(inét kezdve kihagyom a kit hogyan üssünk ki,le dolgokat..oldja meg mindenki maga)lejutunk egy kazamata rendszerbe, ahol akad szintén pár őr.Továbbá találhatunk egy kapcsoló szekrényt egy 38-as számmal, kapcsoljuk át.Ezzel a kapcsolóval egyébként a csatorna rendszer bazinagy ajtajait tudjuk nyitogatni, minden ajtónak van egy száma, amihez tartozik egy nyitható ajtó is..
Menjünk át a 38-as ajtón itt menjünk jobbra, az elágazásnál megint, itt menjünk fel egy létrán….
felérve lessz pár fahíd, meg víz..ugorjunk a vízbe és ússzunk el a végéig a csatornának, itt lessz megint két kapcsoló(47, 48) kapcsógassunk, aztán vissza a fahidakhoz.Itt van két olyan terasz ahová be lehet ugrani, történetesen az egyiken egy íjjas emberke rohangál. Mi válasszuk a másikat…feljutva szoba hegyeket találunk(persze a megfelelő számú őrrel, itt át kell mennünk egy konyhán és ha minden oké akkor kiérünk egy olyan helyre ahol sok kis kép van, meg faliszőnyeg és hát miért is ne ŐR!!Itt lehet gyüjtögetni a lét, és ha meguntuk akkor egy balra nyíló lépcsőzeten eggyel feljebb jutva (ismét őrök) sok termet találunk, a bal oldalán a termeknek fogunk találni egy olyant ami tele van faliszőnyegekkel.Itt a karddal lehet nézegetni..akad egy kis lé is+bomba…stb.és egy széf amit nem tudunk nyitni..NNNNA emögött a széf mögött van a hőn áhított zafírváza, ennek a kulcsa pedig a pálya másik oldalán van.
Ezt most nem ecsetelem hogy hogy lehet odajutni, mindenki meg tudja találni, szerintem nem sikerült olyannagyra ez a sztédzs…
A lényeg, hogy egy nagy könyvtárat kel keresni, ahonnét(persze emeleten)kijutunk egy tágas csarnokba, itt a szélen lehet közlekedni, mivel középen a földszintre néző nyílás tátong,
szemben egy folyosón vannak szobák(persze őrökkel)ott van a széf kulcsa……
Eztán nincsen más dolgunk mint vissza slattyogni az utcákra….
Mage Keep (by Norek)
Bevallom őszintén, öreg Thiefes rutin lévén, ezen a pályán még én is elcsodálkoztam!!Néztem hülyén hogy mi van, meg merre, aztán leesett hogy milyen kézenfekvő a megoldás!!!
Kezdetben lepottyanunk egy füves placcra, itt be lehet menni a várba, de lehet menni jobbra és ballra is, a lényeges dógok:
-mekkő találni a talizmánt
-lopni kő
-mekkel keresni a könyvtárat, és bene némi infot
-el kell hagyni a tornyot egy titkos átjárón keresztül
Kezdetben lehet jobbra és ballra is haladni, ajánlott bejárni a bokros labirintusokat, itt a helység elrendezése nekünk kedvez, mivel hótt sötét van, és olyan a fű vagy mi hogy nyugodtan lehet rajt rohangálni, a kutya nem fog minket észre venni…én legalábbis egy lendülettel hat embert ütöttem le, anélkül hogy megélltam volna a futással…
Lényeg a lényeg…van négy torony:viz, föld, levegő, tűz…
Ezeket szépen sorban be kell járni, ugyanis csak a víz van nyitva..itt bemenve meg tudjuk szerezni a föld torony kulcsát, a föld toronyban a levegőét, és a levegő toronyban a tűzét,
a tűztoronyban találunk egy olyan kulcsot ami majd a talizmánhoz vezető ajtót fogja nyitni..
Ha ez megvan akkor mehetünk be a várba, mindenki járja be szépen, van rengeteg szoba, ékszerek, italok, kaja stb. akadnak titkos ajtók is!Ez azért fontos mert kifelé menet egy ilyenen kell elhagyni a stédzset!
Bent az emeleten megtaláljuk a könyvtárat, ahol ott lessza kért infó is egy asztalon leleddző könyvben, ezek után felfelé haladva a toronyba elérünk egy olyan placcot, ahol körbe lehet felmenni egy lépcsőházban.Itt az első ajtón kimenve körbe folyosókat fogunk találni, a falakon olyan rajzokkal mint a föld, víz, tűz, levegő..stb.Itt nem érdemes vesztegetni az időt, mivel sem lóvé sem keresnivaló nincs itt!Legfeljebb folyosónként egy íjjas és egy kardos őr….
vissza a lépcsőházba fel kell menni a plafonig ahol a már korábban említett kulcs alkalmazásával betipeghetünk, itt akad két mágus, ezeket le lehet szedni jack-el, és körös körül láthatunk talizmánokt…..
Ugrok egy kicsit….Lent a lépcsőház alján, ill. a könyvtárban is találhattunk egy versikét:
nyolc öregember a toronyban, nyolcan vannak, de csak egynek van ereje……
nézd a kardot tartó kezet, számojjá hetet és meglessz a meglepi!
Most én ebbő azt vettem ki:
Ha belépünk az ajtón, akkor vesszük elő a kardot, és ha minden igaz akkor ez a jobb kezünkben van, innét számoljunk el hétig balra, és az lessz az igazi talizmán.
Amúgy ha nem a jót választunk, akkor sincs gond, mivel a rossztól csak egy derék pofont kapunk, így egy darabig lehet válogatni is…
Ha nálunk a talizmán, akkor vissza a lépcsőházba, le a legalljára, kijutunk egy másik lépcsőházba, itt is rohanjunk lefelé.Ha minden iga akkor elérünk egy olyan barlangot, ahol két őr sétálgat, ide beérve lehet menni ballra, jobbra, és egyenesen.Érdemes körülnézni is mivel akad némi szajré is!Ezután agy ajtó mögött ráakadunk egy falra, ahol messziről látszik hogy van beleépítve egy titkos ajtó!!Simán csak jobbklikkel kinyílik, itt lesz egy ijjas őr, csatorna, víz.Szedjük le azőrt, menjünk le a lépcsőn, bele a vízbe és ballra egy rács állja utunkat….itt a vége fuss el véle!!