Szeretem, mikor egy játék mer különbözni az összes többitől, mikor rálép egy olyan ösvényre, amit még nem tapostak ki előtte. Erre a mentalitásra tökéletes példa a 2004 nyarán megjelent Full Spectrum Warrior, mivel pimasz módon nem engedte meg a játékosnak közvetlenül irányítani a katonák minden lépését, nem engedett minket lőni sem direkt módon, így a nappali foteljában ülő, joystickot markoló egyénnek megmaradt a parancsolgatás feladata.
Ez egyáltalán nem volt rossz dolog, mert bár első ránézésre talán egy sima shooternek tűnhetett a Full Spectrum Warrior, de öt perc játék után rájöhetett akárki, hogy erről szó sincs; ez egy vérbeli taktikai program, megfelelő álcában.
Még élénken él az emlékezetemben ez a játék, rendkívül élvezetes órákat töltöttem el vele, megdolgoztatta rendesen az agytekervényeimet, hála a gyakran komplikált tűzharcoknak. Ez rengeteg játékost elrettentett. Bizony, sokan azt preferálják, ha az akciót teljes egészében ők irányítják, és néhány embernek az sem számít, ha nem kell túl sokat gondolkodni a megfelelő taktikán, engem viszont pontosan ez fogott meg az első részben.
Imádtam, ahogyan egy-egy pályán elő kellett venni legjobb stratégiai érzékünket annak érdekében, hogy számottevő veszteség nélkül vészeljük át a küldetést, vagy hogy akár csak eljussunk egyik fedezék mögül a másik mögé. A hangulat csodás volt, valóban olyan érzés kerülgetett, mintha én is a csatamezőn lennék.
Az első rész tehát szenzációs volt. Két év eltelt, megjelent a folytatás, és ez bizony nagyon felemásra sikeredett. 2004 közepén ez a grafika még csodálatos volt az Xboxon, de a fejlesztők az elmúlt két évben nem nagyon nyúltak hozzá a motorhoz, tulajdonképpen csak minimális finomhangolást eszközöltek, és bizony a grafika kopottas. Ha a PC-s és Xboxos változat megjelenését kopottasnak tituláltam, akkor a PS2-es verzióról inkább ne is beszéljünk, mert a szerencsétlen a kisebb felbontású textúráknak köszönhetően sokkal csúnyább, mint a másik két port.
Persze ne ítélkezzünk felszínesen, hiszen nem (mindig) a grafika viszi el a hátán a játékokat. Ott volt nemrégiben a The Godfather, ami bár szörnyen igénytelenül festett, mégis egy élvezetes kalandozásra invitált minket a Corleone család történetébe. Bárcsak elmondhatnám, hogy a FSW: Ten Hammers-szel is hasonló a helyzet… Sajnos ez nem így van. Van a programnak története, de valójában csak alibiként szerepel annak érdekében, hogy mindig legyen okunk más és más helyszíneken taktikázni. Próbálkoznak közelebb hozni a játékost a karakterekhez, de ez egyszerűen nem működik, valamiért képtelenség érzelmileg ráhangolódni a sztorira, a katonák sorsára.
Az emocionális ráhangolódást rengeteg dolog akadályozhatja, általában igen nehéz kitalálni, hogy a játék mely tényezője a ludas. „Szerencsére” a Ten Hammers-ben nagyon nyilvánvaló a hátráltató tényező mibenléte: a játék eszméletlenül frusztráló.
Félreértés ne essék, végigjátszottam az első részt a legnehezebb fokozaton is, tehát nem azért frusztrál, mert olyan eszméletlenül nehéz lenne ez a folytatás. Nem. Apróságok idegesítik fel a játékost, néha olyannyira, hogy legszívesebben a kontrollert a TV-hez vágná.
De hogy ne csak rébuszokban beszéljek: a katonáink mesterséges intelligenciája néha olyan anomáliákat produkál, hogy az valami hihetetlen. Megesett, hogy az egyik csapattal lefoglaltam egy ellenséget, majd a másikkal a háta mögé kerültem. Azt vártam, hogy miután kiadom a tűzparancsot a tiszta célpontra, az embereim azonnal lepuffantják azt. De nem így történt. Ehelyett a katonáim álltak ott harminc másodpercig, és csak nézték az ellenség hátát, aki éppen a másik csapatot vette tűz alá.
Ez nem nagy dolog, a legjobb családban is előfordul. Na de hogy a gránátvetős bakánk miért a saját fedezékébe lövi a gránátot – felrobbantva az egész csapatot – a célpont helyett, az már rejtély. Ez nem egyszeri eset volt, többször is megtörtént.
A kedvenc anomáliám mégiscsak az, mikor a csapatvezetőt megkértem, hogy ugyan dobjon már el egy gránátot az ellen irányába. Készségesen engedelmeskedett is, meglendítette karját, ám nem figyelt, és a fölötte lévő bajtársának fegyverébe ütközött a praclija, minek hatására elejtette a robbanószert, és jobb létre szenderítette az egész csapatot. Értem én, hogy jó dolog a fizikai rendszer, na de ez már túlzás.
A szomorú dolog az, hogy akár napestig sorolhatnám kis csapatom mesterséges intelligenciájának inkompetenciáit, mert még rengeteg – utólag vicces – anekdota lapul a tarsolyomban. Akárhogy is, a Full Spectrum Warrior: Ten Hammers-ben vészesen rossz az AI, és ez keseríti meg a játékos életét, nem az amúgy is épp elég magas nehézségi szint.
Nehéz túllépni a mesterséges (un)intelligencia, és a kisebb-nagyobb bugok által felhalmozott feszültségen. Nekem sem volt könnyű, viszont mégis megpróbáltam, az első rész iránt érzett tiszteletem jeléül.
Noha egy pályát rengetegszer újra kell kezdeni az elhalálozások, és egyéb bakik miatt, mégsem mondom azt, hogy könnyen megunható a játék. Hiába futunk neki huszadszorra, harmincadszorra ugyanannak a pályarésznek, mégis megpróbáljuk, mégis érezzük a kihívás erejét. Azt gondolom, hogy ez mindenképpen nagy fegyvertény a program részéről, mivel valamivel csak elérte, hogy a temérdek mennyiségű frusztráció ellenére sem álltam fel előle, nem hagytam abba, nem ettem meg a kontrollert mérgemben. Konkrétan nem tudom megfogni, hogy mivel fogott meg. A review rész végére csak egy tanácsot szeretnék adni: ne játsszunk vele napi egy-két óránál többet, mert akkor kevésbé lesz úrrá rajtunk a frusztráció kellemetlen érzése. Aki pedig mazochista a lelke mélyén, az nyugodtan próbálja ki Authentic nehézségi fokozaton is a játékot.
Most pedig együttes erővel nyomjuk végig a Full Spectrum Warrior: Ten Hammers egyjátékos módjának mind a tizenkét pályáját!
Chapter 1
Marching Orders
Miután véget ér az intró, átvehetjük csapatunk felett az irányítást. Olvassuk el a képernyő tetejére vésett üzeneteket, és cselekedjünk ezeknek megfelelően. Terelgessük oda az Alfa teamet a Bravóhoz, így meg is kapjuk a következő feladatot.
Forduljunk északnyugati irányba, majd haladjunk erre fedezékről fedezékre lopózva addig, míg el nem érjük az apró kőfalat. Itt támogassuk a másik csapatot, öljünk meg minden ellenséget, ezután cammogjunk át a következő sarokra. Egy jól irányzott gránátdobással semmisítsük meg a gonosztevőt, és sétáljunk át a közeli sikátorba, a megjelölt fedezék mögé. Innen zúdítsunk zárótüzet az Assault Rifle-lel felszerelt katonánkkal az ellenségre, majd átsétálhatunk a következő kék jelhez.
Válasszuk ki a Team Leadert, és az ő precíziós lövésével tegyük el láb alól a tüzelő ellenséget, végül ismét fussunk oda a frissen megjelent jelzéshez. Itt megtanulhatjuk használni a „Buddy Team” nevezetű lehetőséget, cselekedjünk, ahogy azt mondják nekünk. Miután a Bravo csapatnak biztosítottuk a fedezéket, hívjuk egy helyre a csapatot, folytassuk utunk a következő jelig. Itt a gránátvetős katonánkkal lőhetünk, hiába, a tutorial mindent megmutat.
Haladjunk tovább, térjünk be a házba, bent nyírjuk ki az ellenséget, majd támadjuk oldalba a többieket. Ha ezzel megvagyunk, menjünk le a térre, csatlakozzunk a többiekhez, és tanuljuk meg a csapatváltás rejtelmeit. Egyik csapattal vegyük tűz alá az ellenséget, a másikkal kerüljük meg a gerendákat jobbról, és oldalról lőjük ki a katonát. Ezt követően haladjunk jobbra még tovább, likvidáljunk minden ellenséget, majd egy jól irányzott gránáttal lőjük ki a megjelölt Safehouse-t. Hívjuk rádión a Bradley-t, majd vegyük át az irányítását a páncélosnak. Aprítsuk az ellenséget, haladjunk a jelzés felé, és érjük el a Delta csapatot, végül hozzuk ide Alfát és Bravót is.
RPG-s ellenség keresztbe tesz nekünk, úgyhogy a sérülteket el kell vinnünk a CASEVAC-hoz. Irány a kék jel, a kis folyosónál vigyázat, ellenségek várnak ránk. Füstgránáttal zavarjuk össze őket, majd egy-két lövés, és minden rendbe jön. Innen már csak egy kis gerendák közti menetelés, két ellenség, és meg is érkezünk a pálya végére, ahol gyorsan még vissza kell verni egy támadást a telepített géppuska segítségével.
To The Rescue
Vezényeljük az Alfa csapatot a szemben lévő hatalmas épület bal sarkához, és kukucskáltassunk ki velük. Két ellenség vár itt ránk, akiket könnyűszerrel megölhetünk, de még ne mozduljunk meg, jönni fog egy harmadik is, őt várjuk be.
Rohanjunk mindkét teammel az oldalsó bejárat egy-egy oldalához, majd óvatosan hatoljunk be az épületbe, lefedve mindkét oldalt. Ily módon simán ollóba szoríthatjuk az ellenséget, csak mozogjunk egyszerre az összes csapattal. Ahogy kiürült a terem, lőjük le a megjelölt személyt is, majd kapjuk a hátunkra, és vigyük őt vissza a kiindulási pontra, tegyük le a CASEVAC-nél.
Új feladatot kapunk, így most a nagy épület jobb sarkát célozzuk meg. Nyugodtan korzózhatunk, mert nem lesz már itt ellenség. Sétáljunk a kékkel megjelölt helyre, térjünk be a sikátorba. Itt már lesz ellenség bőven, csak győzzük lepuffantani mindet. Haladjunk tovább, lehetőleg keleti irányba, erre egyetlen egy őr vár majd még ránk, innen fordulhatunk délnek, egyenes út vezet a jelzésig.
A szűk kis „utca” végén vigyázzunk, mert balra ellenségek várják, hogy kidugjuk fejünket a sarkon. Miután elintéztük őket, jön egy Bradley páncélos, kizárólag a mi segedelmünkre. Vegyük igénybe szolgálatait, és hajtsunk vele az útlezáráshoz. Itt puffantsunk le minden ellenállót, végül vessük be az ágyút a szemben ácsorgó BMP tank ellen. Hagyjuk itt a páncélozott járművet, és fogjuk kézen az Alfa és Bravo csapatot. Vegyük az irányt a Bradley felé, ám a kereszteződésben forduljunk jobbra, ne balra, ahol a gép áll. A romokhoz elérve készüljünk fel egy tűzharcra. Az útlezáráshoz elérve vegyük el az egyik hullától a detonátort, végül robbantsuk fel a blokádot. Irány a buszállomás, a kék jelzés forrása. Útközben néhány ellenség még próbálkozni fog, de semmi esélyük.
The Monastery
Ahogy átvesszük az irányítást, egyből készüljünk fel a legrosszabbra. Azonnal el kell indulnunk, nem habozhatunk. A kis szekéren túl, a ház jobb oldalánál vetődjünk fedezékbe, majd ebből az állásból próbáljuk meg leszedni az ellenségeket.
Ezt követően fogjuk a Bravo csapatot, és vezényeljük őket az épület bal oldalához. A következő saroknál jobbra egy mesterlövész figyelő tekintete övezi az utcát, ezért maximális óvatossággal lőjük ki. Ha ezzel megvagyunk, dél-délnyugati irányba láthatunk egy szép nagy utcasarkot, ide hozzuk el mindkét teamet, majd az egyiket küldjük el jobbra, a törmelék irányába, a másikat pedig tereljük egyenesen, a raklapok felé.
Az Alfa csapatot vezényeljük a balra lévő kis utcába, gyorsan a fedezék mögé, a Bravót vigyük az épület távoli sarkához, és célozzuk be az ellenségeket.
Alfáék gránátosával dobjunk egy füstgránátot magunk elé, hogy ne lásson minket a dzsipre szerelt géppuskával lövöldöző ellenség, majd a ködfátyolon átkukucskálva küldjünk feléjük egy lövést a gránátvetőből. Ezt követően tisztogatás jön, ne menjünk ki a nyílt területre, mert balra lesz egy mesterlövész egy kis beugróban. Miután végre kiürült a terep, elindulhatunk a füstölgő torony irányába.
Itt okosan használjuk a két csapatot, hogy a fedezékekben bővelkedő területen megkeressünk minden ellenséget, és likvidáljuk őket. Ahogy tiszta a levegő, rohanjunk a kék jelzés irányába, ám elérni nem fogjuk most, mert egy átvezető animáció félbeszakít minket. Keressünk fedezéket mindkét teammel a kapu két oldalán, és precízen, akkurátusan tisztítsuk meg a kis udvart, ezután célozzuk be a megjelölt kis folyosót. Ennek a végéből két ellenséget is kilőhetünk, ezt követően egy levegővételnyi nyugtunk lesz. Az egyik csapatot állítsuk jobb oldalra a folyosó kijáratától fedezékbe, tüzelési zónának adjuk meg a szemközti kőtömböket. A másik teammel menjünk be a romos házba, de csak óvatosan mozogjunk. Verjük vissza a lázadók támadását, pusztítsuk el a Safehose-ukat, végül sétáljunk a kék jelhez.
Chapter 2
British Invasion
A pálya kezdetekor rendhagyó módon váltsunk át az egyszemélyes Charlie csapatra, majd a katonát tereljük a támogatójárművek mögé fedezékbe. Ha minden igaz, innen tökéletes rálátása van a szemközti utcára, ahonnan elkezdheti egyesével leszedni az ellenségeket ifjú mesterlövészünk. Miután viszonylag kiürítettük a terepet, váltsunk át Alfára, akikkel óvatosan induljunk el az utcán, mindeközben a Bravo csapatot küldjük be a szűk sikátorjellegű helyre, támadjuk meg velük az ellenséget, végül sétáljunk le az utcácska végébe. Innen jobbra fordulva oldalba kaphatjuk a lázadókat, simán ledarálhatjuk őket. Most, hogy elmúlt a veszély, az Alfa csapat is lecammoghat saját utcájának végébe. Az egyik teamet vezényeljük abba a házba, amiben az RPG-s katona hancúrozik, és adjuk ki a „Breach” parancsot katonáinknak. Ahogy ezzel megvagyunk, hagyjuk is el az épületet, csatlakozzunk a többiekhez.
Mindhárom csapattal haladjunk előre óvatosan a széles útszakaszon, a Charlie egységet állítsuk egy jó rálátással rendelkező lövészpozícióba, hogy tudjon segíteni a többieknek, akiket tereljünk folyamatosan előre. Az egyik alakulatot vigyük a kanyarba, nézzenek jobbra, és lőjék le a támadó jelleggel fellépő egyéneket. A „Reports” képernyőn hivassuk ide a Casevac-et, pusztán kényelmi szempontból.
Óvatosan haladjunk előre a széles úton, de tényleg vigyázzunk, mert egy mesterlövészbe is bele fogunk itt botlani. Őt nem nehéz kiiktatni, csak ne rohanjunk elé esztelenül, az nem vet parancsnoklásunkra túl jó fényt.
Folytassuk utunk, egészen addig, míg balra nem kanyarodik az út. Itt szélsebesen vágjuk magunkat fedezékbe, és azon nyomban vegyük tűz alá az RPG-s ellenséget. Ettől nem bújik elő, ez tökéletes lehetőséget biztosít gránátosunknak, hogy gránátvetőjével odapörköljön egyet. Ha ezzel megvagyunk, sétáljunk a kék jelzéshez.
Art Of War
Semmi cicó, induljunk el előre, szép lassú, megfontolt léptekkel. Szemben látunk egy hatalmas épületet, ennek kukucskáljunk ki a sarkánál. Azonnal megpillantjuk az ellenséget, így remek alkalmunk nyílik arra, hogy mondjuk kilőjük őket. Haladjunk tovább az utcán, majd vezényeljük be az egyik egységet a közeli házba. Itt keressük meg a kelet-északkeleti irányba néző ablakot, küldjük őket oda, és állítsunk be egy tüzelési szektort úgy, hogy az a másik alakulatot fedezze.
Az utcai kötelék elindulhat, irány a megjelölt bejárat. Sajnos ez a jel eltűnik, mivel blokkolva van a kapu, itt nem juthatunk be. Meg kell keresnünk a nyugati átjárót. Ennek megfelelően az épületben található alakulatot bontsuk két Buddy teamre, és küldjük őket a megfelelő ablakokhoz, hogy fedezhessék a többieket. Most már az utcai csapat is elindulhat, de csak óvatosan. Az, hogy fedeznek minket, még nem ok a szeleburdiságra. Öldököljünk addig, míg támadnak minket, majd irány a megjelölt kapu. Szerencsétlenségünkre ez is blokkolva van, így összetrombitálhatjuk mindkét teamet az utcán, hogy gyorsan elérjék a kék jelet a sikátorban.
Géppuskafészek vár ránk, tehát maximális óvatosságot kérek tőletek. Egy füstgránáttal megzavarhatjuk az ellenséget, ezt követően pedig játszi könnyedséggel végezhetünk vele. A változatosság kedvéért ismételten kövessük a kék jelzéseket, ezek egy következő szűk utcába visznek minket. Innen csigalassúsággal vánszorogjunk előre, keressünk fedezéket a busznál. Szedjünk le minden ellenséget, beleértve a tetőn található mesterlövészt is.
Ahogy bejutunk az udvarra, elkezdhetünk újfent a (most éppen bal oldalon található) kék jelölés felé cammogni. Kicsit még haladjunk ebbe az irányba, de vigyázzunk, mert hatalmas tűzharc következik, rengeteg ellenséggel. Ha mindenkit eltettünk láb alól, haladhatunk tovább a megjelölt folyosó felé. A belső udvaron rövid csata következik, foglaljuk el a kijelölt támadópozíciókat, és durrogtassunk, míg van kire. Ezt követően már csak fel kell robbantani a fegyverkészletet az épületben, így a győzelem a miénk lesz!
The Tien Hamir Bridge
Induljunk el északnyugati irányba, majd a sarkon vetődjünk fedezékbe. Lassan, óvatosan haladjunk előre, kilőve minden utunkba akadó ellenséges katonát. Szeljük át a piacteret, majd küldjünk be egy alakulatot a szemben található házikóba. Bent bontsuk fel őket két Buddy Teamre, és állítsuk őket őrködni az ablakokhoz. Ne feledkezzünk meg arról, hogy adjunk meg nekik egy-egy körülbelüli tüzelési szektort.
A Bravo egységet küldjük be a kis sikátorba, tereljük őket egészen a sarokig, ahonnan engedjük őket szabadon lövöldözni mindenre, ami mozog. Egy kicsit talán elnyújtott lesz ez a csata, ám ezt követően mindkét csapatot lehozhatjuk a kékkel megjelölt fedezékhez. Innen az egyik alakulatot zavarjuk be a nagy házba, hogy találkozzanak a főparancsnokkal.
Meg kell védenünk pozíciónkat, így nyomás a kijelölt fedezékek mögé, innen tegyük rendbe a támadó egységek morálját. Először az utcáról, piactérről támadnak a gonoszságok, ennek megfelelően helyezkedjünk. Miután visszavertük támadásukat, északi irányból, a híd felől jönnek legközelebb a támadók.
Tartsuk az egyik csapatot az épületben, hogy fedezéket biztosítson, a másik egységgel menjünk fel a hídra. Idő közben megérkezik egy Bradley páncélos is, őt pozícionáljuk úgy, hogy a lehető legnagyobb területet le tudja fedni tűzerejével.
Tisztogassuk meg a hidat, majd robbantsuk fel az aknákat, hogy a Bradley is fel tudjon jönni segítséget nyújtani! Ennek megfelelően tereljük a páncélost a megjelölt helyre, állítsunk be egy jó tüzelési szektort, végül a csapattal vizsgáljuk meg a híd felületét, hogy biztonságos –e a Bradley-nek. Belebotlunk még egy szettnyi aknába, ezeket is röpítsük a levegőbe, majd vezényeljük a páncélost a híd végébe. Innen lőjünk ki mindenkit, aki él és mozog, valamint a szemben található páncélos BMP tankot is semmisítsük meg, ha már itt vagyunk.
Chapter 3
Walking On Water
Ez egy igen kemény küldetés lesz, igyekezzünk megőrizni embereinket, mert cserére nem nagyon lesz lehetőségünk.
Egyedi dolog, hogy kapunk egy helyi srácot, aki segít nekünk felderíteni a terepet. Nosza, küldjük is a legényt délnyugatra addig, amíg csak tart a dokk. Ezt követően az Alfa és Bravo alakulatot is tereljük a nyomába, de vigyázzunk, mert balról ellenséges támadás érhet (és fog is érni) minket. Még szerencse, hogy rengeteg fedezék van itt nekünk letéve. Miután mindegyik team egy helyen van, utasítsuk a Charlie egységet, hogy szélsebesen szaladjon az épület délkeleti sarkába. Ezután ismét vigyük közel hozzá a két másik köteléket, majd menjünk még előre egy kicsit, és keressünk fedezéket a közeli kis szekérnél.
A harc után a Charlie csapatot küldjük az északnyugaton található kis viskóba, hogy egy ismerőse segítségével létrehozzon egy ideiglenes Casevac pontot, ezt követően küldjük vissza a többiekhez. Tisztítsuk meg a délkeletre található raktárt, de nagyon vigyázzunk, mert hemzseg az ellenségektől. Ahogy kinyírtunk mindenkit, sétáljunk keletre, és robbantsuk fel az első darut.
Innen a térkép észak-északkeleti sarkát kell megcéloznunk, ott található a következő célpont. Eljutni odáig nehéz lesz, mert rengeteg ellenség található a körzetben. Kerüljük mindenképpen a nyílt területeket, keressünk állandóan fedezéket, majd rohamozzuk meg a második raktárt. Lőjünk le mindenkit, végül robbantsuk fel a második darut.
Dél-délkeletre található a központi raktár, oda kell szaladnunk szélsebesen. Közben természetesen ellenségek garmadái szakadnak a nyakunkba, legyünk elővigyázatosak. A raktárból forduljunk északkeletre, ki a kis ajtón. Szakadjunk Buddy teamekre, és minden irányt lefedve nyomuljunk előre, kivégezve minden ellenséget. A kék jel egyben a pálya végét is jelképezi.
Scylla & Charybdis
Induljunk el előre a folyosót követve, majd a kereszteződésnél küldjük a csapatokat két külön irányba, hogy minél ütőképesebbek legyünk. Ahogy pozícióba kerültek az alakulatok, támadjuk meg az ellenséget. Tisztítsuk meg a hatalmas termet, és állítsunk fel egy Casevac pontot. Kövessük a kék jelet, küldjük fedezékbe mindkét egységet, és készüljünk fel egy ellenséges támadásra. Ahogy kilőttünk minden lázadót, egyből dermedjünk mozdulatlanná.
Vigyázzunk, mert rengeteg mesterlövész található fent az emeleten, akiknek egyetlen lövésébe kerül lelőni akármelyik emberünket. Induljunk el óvatosan balra, dobjunk el egy füstgránátot, hogy ennek leple alatt közlekedhessünk. Nem tart ki végig a lépcső felé, ezért dobjunk el még egyet. „Breach” paranccsal irány a lépcsőház, és lőjünk ki minden ellenséget itt, valamint a fenti szinten is. Most, hogy vége a mesterlövész-fenyegetésnek, idehívhatjuk a középső szintre a másik csapatot is.
Haladjunk előre óvatosan, a korlátok védelmében lövöldözzünk az udvaron található ellenségekre. Miután megtisztítottuk a terepet, megkereshetjük a lépcsőt, és lekocoghatunk a földszintre. Óvatosan közlekedjünk, mert bár ellenséggel nem igen fogunk találkozni, azért semmi sem elképzelhetetlen.
Balra található a fürdőház kijárata, tehát sipirc oda. A Report menüből hívjunk ide egy Casevac pontot, hogy kényelmesebb legyen a helyzetünk. Induljunk el előre a kis utcán, egészen a távoli sarokig. Minden csapattal egyszerre haladjunk idáig, innen pedig szedjük szét két Buddy Teamre az Alfa egységet, és két srácot küldjünk előre. Milícia segítséggel lőjük szét a rosszfiúkat, tisztítsuk meg az utcákat, majd haladjunk előre, forduljunk jobbra, és itt is lövöldözzünk egy kicsit. Óvatosan nyomuljunk előre, öljük meg az RPG-s ellenséget, valamint mindenki mást is. Innen már csak egy mesterlövészt kell kiiktatnunk, utána a pálya végét jelképező kék jelzéshez már egyenes út vezet.
Rain Of Fire
Ragadjuk meg a Bravo csapat kezét, és vezessük őket a kékkel megjelölt helyre, hogy bevárhassák a támadó ellenséget. A tűzharc után tereljük az Alfa egységet a kapuhoz, küldjünk be egy Scoutot, majd hozzuk ide Barvóékat is.
Öljük meg az őröket, majd óvatosan, lassan sétáljunk be a kis udvarra, vegyünk fel védekező pozíciót, és lövöldözzünk a lázadókra.
Miután megtisztogattuk a környéket, a „Breach” paranccsal rohamozzuk meg a szemközti lépcsőházat, így egy szinttel feljebb jutunk. Hívjuk ide a másik egységet is. Elővigyázatosan cammogjunk jobbra, álljunk meg az ajtóban, és próbáljuk meg kilőni a két darab lövöldöző ellenséget. Ahogy kinyírtuk őket, menjünk északra, „Breach” paranccsal lopózzunk fel a lépcsőkön, öljük meg az őrt, majd tegyük fel a bombát a tüzérségi ágyúra. Térjünk vissza oda, ahol a másik alakulat éppen ácsorog. Robbantsuk fel a bombát, és indulhatunk tovább, déli irányba.
Menjünk fel a lépcsőn, öljük meg fent a rosszembereket, végül ismét ereszkedjünk lejjebb egy szinttel a feljárón. Innen vegyük az irányt az ablak és a korlátok felé, innen tisztogassuk meg az alant elterülő nagyobb termet. Miután ezzel is megvagyunk, induljunk el itt fent, amerre lehet, majd az íróasztallal feltöltött folyosón küzdjünk meg az ellenségekkel ismét. Haladjunk a lázadó hullákban térdig gázolva, végül menjünk fel az északi lépcsőházba.
Chapter 4
Broken Men
Ebben a fejezetben Daniels lesz az egyszemélyes Charlie csapat, most viszont kapunk mellé egy kétfős Alfa egységet is.
Vezényeljük is a duót a velünk szemben lévő épület északkeleti sarkához. Innen északra két emberünket tűz alá vette az ellenség, teljesen sarokba szorították őket, így ránk hárul a feladat, hogy kihúzzuk őket a csávából. Kerüljük meg az északkeleti házat a kereszteződésnél, majd támadjuk oldalba az előbb említett lázadókat, így megmentve saját embereinket.
Tereljük össze mindhárom teamet, és induljunk el északkelet felé, de vigyázzunk, mert északon egy mesterlövész lesi az utca minden mozdulatát. Miután leszedtük, haladjunk tovább észak felé egy kicsit, de csak óvatosan, mivel jön még pár ellenség. Mikor elérjük a nagy házat, küldjünk be egy csapatot a jobbra található épületbe, a másik pedig balról kerülje meg a behemót házat a romok felé, így simán oldalba támadhatjuk az ellenséget. Miután ez megvan, minden csapatot vezényeljünk a kék jelhez, a nagykövetség bejáratához.
Az átvezető animáció után sebesen szaladjunk a déli kapuhoz, óvatosan hagyjuk el a követség területét, keressünk rögtön fedezéket. Bravo és Alfa csapatot vigyük előre, a Charlie egyelőre maradjon egy helyben, míg a Deltát vigyük be a jobbra található kis sikátorba. Küldjük a megjelölt fedezék mögé az RPG-s katonánkat, dobjunk el magunk elé egy füstgránátot, és oldalról, a ködbe burkolózva lőjük ki az ellenséges BMP tankot. Haladjunk Alfával és Bravóval, de csak óvatosan. Trombitáljuk össze mindegyik csapatot a tank romjainál, és induljunk tovább déli irányba. Deltát ültessük a magányosan ácsorgó BMP tankba, sajátítsuk ki a gépezetet.
A buszpályaudvarra kell eljutnunk, de nem lesz ez ilyen egyszerű. Mindig a gyalogosokat küldjük előre, mert ők ki tudják lőni gyorsan az RPG-vel felszerelt, páncélosunkra veszélyes lázadókat. Kezdjünk el éberen viselkedni, mikor az Apache helikopter felveszi velünk a kapcsolatot, mert nagy harc következik. Ugyebár az út balra kanyarodik. Dobjunk a fordulóba két darab füstgránátot, majd vezényeljük a ködbe a tankunkat. Álljunk célra: bal oldalon ellenséges BMP tank található, ezt lőjük ki kíméletlenül. Miután ez megtörténik, a gépezet lerobban, cserébe viszont kapunk egy nagy adag ellenséget, köztük egy terepjáróra telepített géppuskafészket is.
Ismét hívjuk segítségül a jótékony füstöt, és gyalogosainkkal a ködben kerüljünk a géppuskás oldalába. Lőjük ki őt is, valamint a kísérőit is. A terep szabad, szemben találhatjuk a buszpályaudvart. A hosszú épület jobb és bal oldaláról is indítsunk egy-egy támadóegységet, fogjuk közre az ellenségeket, majd semmisítsük meg őket. Ezt követően másszunk a kék jelbe, majd térjünk vissza a követségre. Odafele még egy kis harc vár ránk, ám miután bejutunk, az ellenség felváltva minden irányból rohamozni fog. Keressünk fedezéket, és verjük vissza a támadást.
The Lost Squad
Az Alfa egységgel induljunk meg, egészen a zöld autótól jobbra található sarokig. Innen lőjük ki az ellenséget, majd vigyük nyugatra a Bravo és Charlie alakulatot is. A hordókkal kombinált homokzsákok kiváló fedezéket biztosítanak, innen könnyű kilőni a két ellenséget. Az ablakos katonát egyetlen gránáttal elintézhetjük.
Folytassuk utunkat nyugat felé, fedezékről fedezékre, óvatosan haladva. Küldjük az egyik csapatot a „Bah Iani Tah” bolt előtt található fedezék mögé, és innen osszuk az áldást. Vigyázzunk a tetőkön megbúvó mesterlövészekre!
Mikor az utca egy jobbkanyarba torkollik, vegyük elő legnagyobb óvatosságunkat, mivel egy RPG-s ellenség vár ránk, illetve csak arra vár, hogy lepuffantsuk. Miután ezzel megvagyunk, támadjuk oldalba a terepjáróra szerelt géppuskafészket, és hívjuk ide a konvojt.
Folytassuk utunk a kék jelzés felé, de még ne menjünk át az utcán! Először dobjunk el egy füstgránátot, majd ezután rohanjunk be egy csapattal a szemközti épületbe. Itt keressük meg az ablakot, és fentről, kényelmesen végezzünk az ellenségekkel.
Térjünk vissza az utcákra, vegyük az irányt északnyugatira. A „Wine & Beer Shop”-nál figyeljünk, balra mesterlövész bujkál az alacsony tetőn. „Breach” paranccsal térjünk be a géppuskafészektől jobbra található épületbe, és keressük meg valamelyik ablak segítségével az ellenséges orvlövészt. Miután leszedtük, minden csapattal menjünk le az udvarra, innen pedig nyomás ki az utcára. Tisztítsuk meg a környéket, majd hívjuk ide a konvojt.
Szálljunk be a teherautóba, mire egy átvezető animáció üdvözöl minket. Nem tart sokáig az út, ki kell szállnunk, és biztonságosabb útvonalat kell találnunk a konvojunknak.
Induljunk el jobbra, a kék jelzés felé, északi irányba. Lassan haladjunk előre, végezzünk minden ellenséggel, végül nyírjuk ki a balra található géppuskás fazont. Ezt követően visszatérhetünk a konvojhoz. Innen induljunk el a gépkocsironcs felé, és keressük meg a jobb oldalon található ajtót. Itt menjünk le, és küldjünk ki egy kétfős csapatot a traktorgumik mögé. Ebből a pozícióból kiválóan leszedhetik a két lövöldöző ellenséget a szemközti ház erkélyéről. „Breach” paranccsal törjünk be a jobbra található nagy házba, és egy csapattal járjuk végig mindegyik szintjét, alaposan tisztogassuk meg. Mindezek után betérhetünk a bal oldali emeletes házba, hogy megtaláljuk a célszemélyt.
Last Stand
Szóljunk az Alfa csapatnak, hogy induljon el, és vágja fedezékbe magát gyorsan a sarkon. Dobjunk el egy füstgránátot, ezután szaladjunk be a szemben található kis sikátorba. Haladjunk tovább, és öljük meg a géppuskafészkes ellenséget. Egy egységet küldjünk a nagy épület jobb, egyet pedig a bal oldalán előre. A jobb oldali csapatnak elsődleges feladata, hogy a „Breach” parancsot használva betörjön a bal oldali alakulattal szemben található épületbe, és megtisztítsa azt az ellenállóktól. Miután ezzel megvagyunk, küldjük őket az ablakhoz, és szedjük le az összes ellenséget.
Mindenkit tereljünk egy helyre, induljunk el előre, addig, míg nem kanyarodik az út balra. Ekkor rádión ránk szól a busz, hogy megtámadták, és felénk tart. Csapdát kell állítani! Daniels-t küldjük be a géppuskafészekbe, az Alfa csapatot fedezékbe, a Bravót pedig „Breach” paranccsal zavarjuk be a buszhoz közeli házba. Ezzel a felállással pillanatok alatt leverjük a támadást.
Ezt követően meg kell tisztítanunk a kolostor kertjét, hogy Landing Zone-t alakíthassunk ki a mentőhelikopternek. Nosza, irány a kapu, mindkét csapattal lőjünk az ellenségekre, és lehetőleg találjuk is el őket. Miután megtisztult a terep, közli velünk a pilóta, hogy nem tetszik neki a LZ, ezért a nyugati kertet is meg kell tisztítanunk. Szaladjunk arra, fedezékről fedezékre. Nem nehéz, csak siessünk.
Ezt követően már csak ki kell lőni egy fenti ablakban található RPG-s katonát, és már ki is végeztük a Full Spectrum Warrior: Ten Hammers-t. Azt nem árulom el, hogy ki lövi ki, hogyan, és milyen következményekkel a fent említett ellenséget, ez maradjon meglepetés. Gratulálok mindenkinek, aki idáig eljutott! Jöhet az Authentic nehézségi szint?