A játék újdonsága, hogy a megszokott fantasy környezettel ellentétben sci-fi környezetben játszódik. Ebből adódóan a karakterek és tulajdonságaik eltérnek a megszokottól, de érzésem szerint mindenki könnyen eligazodhat rajtuk. A tulajdonságok kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy nagy előny hogyha minden tevékenységhez ért valaki a csapatba, hiszen sok hasznát vehetjük egy jó programozónak, de szükségünk lehet egy jó szerelőre is.
A játékban Neot fogjuk támogatni a gonosz Ram hordák elleni harcban. Első feladatunk a Chicagorg űrállomás megvédése lesz. A Ram behatolók egy rakétát lőnek ki a bázisra, s csapatunkra hárul a nemes feladat, hogy kilőjük az ellenrakétát. A rakéta vezérlő panel az “Authorized Personnel Only” feliratú ajtó mögött található. Amikor megprábálunk belépni az ajtón, vad Ram harcosok falkája próbál eltéríteni minket szándékunktól, és láthatjuk, hogy a háttérben egy technikus lázasan dolgozik a vezérlőpanelen. Az őrök semlegesítése után cserkésszük be a technikust is, és így már az összes akadály elhárult. Kilőhetjük az ellenrakétát, így mentve meg a bázist a teljes pusztulástól.
Ezt követően a Salvation III. űrállomásra kerülünk, ahol megkapjuk első küldetésünket: használható dolgokat kell felkutatnunk az űrben. Nem sokkal kutatásunk megkezdése után egy gazdátlan hajóra bukkanunk. Miután átlépünk az ismeretlen űrhajóba, kiderül, hogy nem is olyan elhagyatott mint amilyennek látszik, hiszen fegyverei tüzet nyitnak a mi hajónkra és meg is semmisítik azt. Első utunk a 9. szinten található számítógép terembe vezet, ahol a baloldali masinát bekapcsolva megismerkedhetünk egy Scot.dos nevű figurával, aki a későbbiekben még nagy hasznunkra lesz. Scot elmondja, hogy az ECG-k (a hajót birtokló lények) elleni harcban nagy segítségünkre lehet az Argon gáz, amire ellenségeink kifejezetten allergiásak. A gázt a légvezetékbe juttatva hidegre tehetjük az ECG-ket. Scot azt is elárulja még, hogy a gázpalackok vagy a lagalsó vagy pedig a negyedik szinten találhatóak. Keressük meg a palackokat, menjünk a harmadik emeletre és töltsük a gázt a veztékbe. A gáz hatására ellenfeleink bágyadni kezdenek, de egy különösen szívós példány közbelép, és elkezdi visszaszivattyúzni az Argon gázt. A túlélésre az marad az egyetlen esélyünk, ha az első szinten lévő vezérlőpanelen korrigáljuk a beavatkozást. Siessünk hát a panelhez ahol a csapat programozója Scot segítségével hatástalanítja azt és így kiírtja az összes ECG-t. Örömünk azonban nem lehet teljes mert valaki (vagy valami) beindítja az űrhajó önmegsemmisítő berendezését. Siessünk a tizedik emeletre és az ott található számítógép segítségével megmenthetjük a hajót a teljes megsemmisüléstől. Ebben a pillanatban egy szkafanderbe öltözött, ismeretlen eredetű lény támad ránk, akinek legyilkolásával az utolsó akadály is elhárul hazatérésünk elől.
A bázison alapos vizsgálatnak vetik alá a hajót és számítógépben utalást találnak egy titkos Ram bázisra, amely az Astreoida övezetben található. Egy másik bejegyzés pedig Ram csapatok létét jelzi a Vénusz alföldjén. Következő dolgunk az Astreoida övezetben, a Ceres mellett található bázis felderítése lesz.
A bázison sok hasznos tárgyat találhatunk, ezeket szedjük össze. Ezután menjünk el a lifthez és ereszkedjünk le egy szintet. Miután a lift megérkezik velünk egy robbanást hallunk és a lift használhatatlanná válik. A szobákban, keresgélve egy papírt találunk, amelyen egy lézerfegyverről olvashatunk. Menjünk a központi számítógépterembe, ahol a gép átprogramozásával minden információt megszerezhetünk a lézerről. Mielőtt visszaindúlnánk a hajónkhoz, szabadítsuk ki a bázison rekedt gyereket. Most már elmehetünk a kettes számú
lifthez, ahol kötél segítségével feljuthatunk a bázis felső szintjére. A gyereket vigyük el a rájuk várakozó mentőkabinhoz, majd menjünk a kettes dokkba, ahol az űrhajónk vár ránk. Nem sokkal azután, hogy elhagyjuk a bázist, kalózok támadnak meg minket. Adjuk meg magunkat (a harc egyet jelent az öngyilkossággal) és hamarosan egy cellában találjuk magunkat. Miután magunkhoz térünk, egy őr a kalózok fönökéhez, Talon-hoz vezet minket. Felajánlja, hogy puszta kézzel megküzd csapatunk bármelyik tagjával. Ne fogadjuk el az ajánlatát (túlságosan erős) és hamarosan visszakerülünk a cellánkba.
Próbáljuk meg kinyitni a cella ajtaját. Hamarosan megérkezik Buck Rogers és kiszabadít bennünket. Buck szerint egyetlen esélyünk a menekülésre az ha megszüntetjük a hajó energiaellátását. Az energiaellátást a hajó első szintjén tudjuk kikapcsolni, de az a szintet egyenlőre még túl sokan őrzik. Először is látogassuk meg Talon kabinját, amely a 12. szinten található. Buck kikeresi a hajó adatait a kabinban lévő számítógépből. Rogers kapitány szerint, egy, a hajókonyhában elkövetett robbanás hatására, megsemmisülne a komunikációs és a biztonsági rendszer. Ennek hatására talán kevesebb őr maradna az első szinten.
Talon kabinja mellett található a fegyverraktár, amit feltörve sok hasznos felszereléshez juthatunk. Helyezzük hát el a robbanóanyagot a 10. emeleten lévő konyhában, majd a robbanás után menjünk az első emeletre. Itt öljük meg az őröket, majd törjük össze a számítógépeket. Ezt követően nincs más dolgunk mint felmenni a II. szintre és visszatérni a saját hajónkba. Miután visszatértünk a Salvation III. űrállomásra megkapjuk a következő küldetést. Küldetésünk a Marson található Ram bázis meglátogatása lesz.
Ha leszálltunk a Marson, látogassuk meg az őslakosok faluját (a térképen egy ellipszis jelzi, benne egy ponttal). Utközben üzenetet kapunk Scot.dos- tól. Scot szerint Ram csapatok indultak a falu teljes megsemmisítésére. Miután beértünk a faluba, a sivataglakók főnöke, Tuskon elé kerülünk. Megpróbáljuk figyelmeztetni a veszélyre, de nem hiszi el, hogy a falunak támadástól kéne tartania. Ettől függetlenűl hamarosan találkozhatunk az ellenséggel. Menjünk a térképen a csillaggal jelölt pontig és csatlakozzunk az ott lévő marsi csapatokhoz. Hamarosan Ram csapatok érkeznek. A csata után egy katona nyakában találhatunk egy zöld kártyát, ezt vegyük magunkhoz. Ezután járjuk végig a falut, és segítsünk a falu lakóinak a menekülésben. A lemészárolt Ram csapatoknál találhatunk még egy piros kártyát és egy nyakláncot is. Amikor mindennel végeztünk, hagyjuk el a falut egy föld alatti folyosón.
A szabadban találkozunk Tuskonnal és a falu megmaradt lakosságával. Tuskon elmagyarázza, hogy merre található a titkos Ram bázis és azt javasolja, hogy várjuk meg őt a bázistól nem messze található kék sziklánál. A kék szikla a falu romjaitól északra található egy hegy közelében. Tuskon az egész társaságra Ram katonai ruhákat ad, majd csatlakozik a csapathoz. A bázison a zárva lévő ajtókat a különböző színű kártyák segítségével nyithatjuk, a fehér és a kék kártyákat a bázison találhatjuk meg. A lift mellett található egy használaton kívüli akna, lehetőleg ezen keresztűl közlekedjünk (az alsó szinten lévő aknaajtó zárva van, ezt robbantsuk be), különben egy biztonsági ajtá előtt meg kell válnunk minden felszerelésünktől. Szedjük össze a bázison található kártyákat és másszunk fel a harmadik emeletre. A bázison található számítógépekből sok hasznos információt szerenhetünk (ha rendelkezünk a gyári kézikönyvvel). Menjünk fel a negyedik emeletre, ahol egy technikus elkezdi mozgatni alattunk a padlót. Menjünk a szoba sarkában található kis lifthez és válasszuk ki azt a karakterünket aki egyedül megütközik a technikusokkal. Ezek lemészárolása után a lift lezuhan velünk a mélybe, ahol már igen erős harci robotok várnak ránk. Miután felrobbantottuk a robotokat, siessünk ki a szabadba. Itt egy nagy robbanást hallunk, majd a bázis a földdel lesz egyenlő. Ha mindezzel kész vagyunk, menjünk az űrhajónkhoz és hagyjuk el a marsot.
Következő állomásunk a Vénusz lesz (természetesen előszőr menjünk haza). Mindenekelőtt látogassuk meg a vénuszlakók faluját, amely északnyugaton található (a térképen 6-7 kis karika jelzi). Igyekezzünk barátságosan viselkedni a vénuszlakókkal. Hamarosan Leander, egy vénuszi csapat vezetője csatlakozik hozzánk, hogy segítsen minket a Ram elleni harcban. A faluba érkezve szerezzük m3eg a, kulccsomót és hozzuk ki a kis vénuszi gyereket a rejtekhelyéről. A falu végében menekülő vénusziakkal találkozhatunk akiknek szükségük van arra az orvosi felszerelésre, amely a falu másik végén van elrejtve. Szerezzük meg az orvosi táskát és vigyük el a menkülőknek.
Hagyjuk ott a falut és keressük meg a délen található Ram bázist (a térképen kis, függőleges vonalak).
A romok között található létrán bejuthatunk a Ram bázisra. Itt vegyük fel a kulcsot, az azt örző katonát pedig öljük meg (ha elengedjük, riasztja az őrséget). A kulcs segítségével kinyithatjuk a fojosó végén lévő ajtót. Most vegyük fel a detonátor kártyát és azt a vezérlő doboznál aktivizálva megsemmisíthetjük a Ramok itt tárolt gépeit. A folyosó másik végén található járaton átjuthatunk a bázis egy másik, négyszinten épületébe. Először keressük meg a harmadik szinten található robotokat, azután látogassuk meg Landont a
negyedik szinten. Kiderül, hogy ő az apja annak a kisgyereknek, akit a faluban találtunk (nem árt, ha élve adjuk át). Landon említést tesz egy titkos kijáratról, aminek a kulcsa az első emeleten van elrejtve. Keressük meg és vigyük vissza Landonhoz. Ö azt kéri, hogy keressük meg a titkos ajtót, amely a negyedik szinten van. Ha megtaláltuk ismét menjünk vissza hozzá. Ezután szabadítsuk ki a rabokat és vigyük őket Landonhoz. Landon a többiekkel együtt elhagyja a bázist a titkos ajtón keresztűl. Itt az ideje, hogy mi is visszatérjünk űrhajónkba és elhagyjuk a Vénuszt. A kijárat a dzsungelba az első szinten található. A felszállás után egy üzenetet kapunk Scot.dos-tól. Az üzenet szerint egy Neo ügynök akar találkozni velünk a Tycho űrállomáson a Chez Luna étteremben. Nos, az ügynök valóban megérkezik és egy szivességet kér tőlünk. Egy Ram harci robotot kell semlegesítenünk. Miután szétlőttük a robotot, térjünk vissza a Salvation III. bázisra, ahol megkapjuk utolsó küldetésünket.
Végső küldetésünk a Merkuron található Mariposa 3 bázis meglátogatása lesz. Az itt lévő fegyvert kell megsemmisítenünk. Menjünk a térképen csillaggal jelölt helyre és lépjünk be az ajtót. Egy nagy karneválba kerülünk. A fogatagból úgy tudunk kikerülni, ha balra fordulunk. Menjünk a kijárathoz és hagyjuk el a bázisnak ezt a részét. Ezután szedjük össze a bázison található háromféle pénzdarabot, amellyel bejuthatunk a negyedik szinten lévő Napkirályhoz. A Napkirály (aki az angol és francia nyelvet keverve beszéli) azt mondja nekünk, ha megszerezzük számára a lézert, csapatokat ad mellénk. Fogadjuk el az ajánlatát (bár a mi célunk a lézer megsemmisítése) és menjünk fel a Mariposa legtetejére. Pont akkor érünk fel, amikor bekapcsolják a lézert, és Scot.dos szerint az egyetlen esélyünk, hogy ha a fegyver irányítóközpontban áramkimaradást okozunk. Miután megszakítottuk az áramszolgáltatást, keressük meg a lézert. Öljük meg az őröket és kapcsoljuk be az önmegsemmisítő berendezést. Ekkor meg kell küzdenünk a Napkirály katonáival is, hiszen megszegtük a Napkirállyal kötött egyezségünket. Ezután menjünk a pod control center-be. Itt már vár ránk Scot.dos, és kinyitja a bázis egyik mentőkabinját. Keressük meg a kabint és hagyjuk el a bázist. A bázis felrobban, a küldetést teljesítettük. Minden fontosabb szereplő gratulál, a játék véget ér.
Végül néhány tanács:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– a játékban nagy szerepe van a különböző fegyvereknek, hiszen van olyan ellenfél akit csak egyféle fegyverrel lehet megölni. Az általam hasznosnak talált fegyverek: laser pistol, bolt, gun, needle gun, rocket pistol, explosive grenade, stun grenade és a plasma thrower.
– nagyon vigyázzunk az orvosunkra, hiszen ha ő meghal, nem lesz aki gyógyítsa a csapatot.
– és a legfontosabb: rendkívül sűrűn mentsük ki a játékállást!