„Rendező úr! Van hét rossz hírem, és egy jó, melyikkel kezdjem? Robert Downey Jr. és haverja, Christian Slater annyira kiütötte magát, hogy lábra sem tudnak állni, valószínűleg elvonóra kell küldeni mindkettőjüket! Brad Pitt és Johnny Depp összevesztek, hogy melyikük a nagyobb színész, Harrison Ford nem akar együtt játszani Anne Hache-vel, mert kiderült róla, hogy leszbikus.

 Russel Crowe összevert két paparazzit, Ron Howard és George Lucas megsértődött, mert Spielberg nagyobb lakókocsit kapott, mint ők, Peter Jackson pedig azért, mert nem tetszett neki, hogy a tervezett kilenc órás filmjét meg kell vágnia három órára. Ez így együtt azt jelenti, hogy a tervezett stábból senki sem hajlandó, vagy tud dolgozni… Hogy mi a jó hír? Elkészült a végleges forgatókönyv, kezdődhet a forgatás!”

Ha nem vagyunk elég óvatosak, ilyen, és ehhez hasonló helyzetekbe kerülhetünk a Peter Molyneux vezette Lionhead Studios (Black & White 1-2) legújabb programjában. A játék kezdetén az 1920-as évek elején találjuk magunkat, a tulajdonunkban egy eleinte hatalmasnak, később egyre szűkösebbnek tűnő területtel, és 150.000 dollár indulótőkével, ami pont elég ahhoz, hogy elindítsuk vállalkozásunkat, azaz felépítsük álmaink filmstúdióját. Miután a játék betöltődött, a főmenüben válasszuk ki a Game, majd a New Game opciót, és már kezdődhet is a móka.

A kezdetek

Aki játszott már valamire való Tycoon vagy Sim játékkal, az a Moviesban sem fog elveszni, köszönhetően a rendkívül átgondolt tervezésnek. A játék kezelőfelülete, és az egész kezelhetősége úgy, ahogy van perfekt, nem kell egymásból nyíló ablakok tömkelegét vizslatnunk, nem fogunk elveszni a teljesen felesleges információk tengerében, egy-két kattintással mindent el tudunk intézni. Nézzük, hogy is működik ez a gyakorlatban, kezdjük talán a legelején. A leendő filmes birodalom helyén egyelőre csak az üres területet, és egyetlen épületet találunk. A Staff Office segítségével vehetjük fel az építő/karbantartó és a takarító személyzetet. Az épület előtt ácsorgók egyikére vigyük rá a kurzort, nyomjuk le a bal egérgombot, és tartsuk lenyomva egészen addig, amíg a munkára jelentkező kis figurát fel nem emeljük. Ezután az emberünket vigyük rá a Staff Office épületére, és tegyük be a megfelelő szobába (amely jelen esetben lehet Janitor – takarító, vagy Builder – építő/karbantartó). Ha ezzel megvagyunk, máris megvan az első alkalmazottunk. Vegyünk fel mindenkit, aki az épület előtt sorban áll, egyelőre több építőmunkásra, és kevesebb takarítóra lesz szükségünk. Ezután gyorsan ismerkedjünk meg a bal alsó sarokban található Build gombra kattintva megnyíló kezelőfelülettel.
Le sem lehet tagadni, hogy a fejlesztők sokat játszottak a Sims-szel, rengeteg egyéb mellett a játék kezelőfelülete is elég sok hasonlóságot mutat a Sims-ben látottakkal. A Build gombra kattintva három újabb gomb jelenik meg. A Build Facilities gombra kattintva kiválaszthatjuk, hogy melyik épületet szeretnénk felépíteni. Az épület kiválasztása után a stratégiai játékokban megszokott módon meg kell adnunk, hogy hol szeretnénk az adott épületet felhúzatni. A Build Sets gombra kattintva kiválaszthatjuk, és felépíthetjük a forgatáshoz szükséges díszleteket. A Landscape & Ornaments gombra kattintva újabb lehetőségek nyílnak meg, a Decoration gomb alatt a különféle dekorációs eszközöket, tárgyakat találjuk, a Flora gomb alatt a növényzetet, a Furniture gomb alatt a padokat, szemeteseket, és egyéb hasznos objektumokat, a Landscaping gomb alatt pedig a terület alakításához szükséges eszközöket – például a különféle burkolatokat, füvet, és az ösvényeket. Fontos, hogy ösvény, azaz út vezessen az épületek között, méghozzá úgy, hogy a sztárjaink, és egyéb alkalmazottaink a terület minden pontjára minél gyorsabban el tudjanak jutni. A felsorolt gombok alatt eleinte eléggé kevés objektum, tárgy, díszítő elem, és épület jelenik meg, ahogy haladunk előre az időben, és ahogy fejlődik a stúdiónk, egyre több lehetőség közül választhatunk majd.
Építsük fel gyorsan a filmgyártás elindításához szükséges összes fontos épületet. Az első a Stage School. Amint megépül, elkezdenek szállingózni a sztár-, és rendezőjelöltek, kapjuk fel őket, és tegyük be a megfelelő szobába (create directors – rendezők felvétele, create actors – színészek felvétele). Ha a kurzort a jelöltek feje fölé visszük, láthatjuk, hogy mennyire tehetségesek a különböző stílusokban. A tehetségesebb jelölteket válasszuk ki színészeknek és rendezőknek, a kevésbé tehetségeseket tegyük a create extra szobába, így belőlük statisztát képezhetünk. Építsük fel a Scriptwriting Office-t, azaz a forgatókönyvírók kunyhóját. Amint megvagyunk ezzel, rögtön többen is kopogtatnak az ajtón, vegyük fel az összes jelentkezőt, és utasítsuk őket, kezdjék el a forgatókönyvírást. A már előbb is említett stílusok, műfajok, azaz a horror, sci-fi, vígjáték, romantikus film, akciófilm közül válasszunk ki egyet, és a műfajnak megfelelő szobába tegyük be a forgatókönyvírókat, akik rögtön megkezdik a munkát. A Crew Facility felépítése után felvehetjük a stáb tagjait. Ezután építsük fel a Casting Office-t. A kész forgatókönyv megjelenik a forgatókönyvírók kunyhója előtt, fogjuk meg, és tegyük a Casting Office Begin Casting elnevezésű szobájába. Ekkor megkezdődik az első filmünk előkészítése, a kaszting. Válasszuk ki, hogy ki legyen a filmünk sztárja, és hogy ki legyen a film rendezője. A stáb automatikusan elfoglalja a helyét, azzal nem kell törődnünk. Ha minden – a film forgatásához elengedhetetlenül fontos – személyt a számára kijelölt szobába tettünk, megkezdődnek a próbák. Amíg a próbák zajlanak, építsük fel a film forgatásához szükséges díszletet. Minden díszletben csak egy adott műfajba tartózó filmet készíthetünk, tehát egy kocsmában például csak akciófilmet, egy űrhajóban csak sci-fit forgathatunk. Az éppen készülő filmünk stílusához illő díszletet húzzunk fel gyorsan. Ha marad még időnk, akkor a lehetőségeinkhez képest csinosítsuk kicsit a stúdiót, helyezzünk el padokat az ösvények mentén, rakjunk le szemeteseket, toaletteket mindenfelé, és helyezzünk el minél több növényt, és dekorációs kelléket is. Amint stábunk befejezi a próbát, a forgatókönyvet tegyük át a Shoot it szobába, ekkor elkezdődik a forgatás. Szükségünk lesz egy Production Office-ra is, a kész filmet ebben az épületben tudjuk piacra dobni (Release szoba). Emellett ugyanebben az épületben található Finance szobában tudjuk nyomon követni a stúdió pénzügyi helyzetét, illetve itt állíthatjuk be, hogy sztárjaink mekkora gázsit kapjanak. Ha a film elkészül, dobjuk piacra, és máris elindulunk a filmes birodalom felépítésének rögös útján.

A siker titka

Egy pillanatig se gondoljuk, hogy rövid és könnyű lesz az előttünk álló út. A legfontosabb célkitűzés az, hogy az – eleinte hat, később egyre több – konkurens stúdióval szembe fel tudjuk venni a harcot, és fel tudjuk küzdeni stúdiónkat a listák élére, illetve hogy megszerezzük az összes elérhető tanúsítványt. Az aktuális helyezésünket a képernyő jobb felső sarkában láthatjuk, a számra kattintva különféle toplistákat láthatunk. A Studio Charts mutatja meg, hogy összesítésben melyik stúdió hol áll éppen, a Stars listán láthatjuk, hogy sztárjaink mennyire népszerűek éppen, a Movies listán pedig nyomon követhetjük, hogy az éppen futó filmjeink mennyire népszerűek. Tehát, ha azt szeretnénk elérni, hogy minél feljebb jussunk az összesített ranglistán, akkor el kell érnünk, hogy a sztárjaink ismertek, népszerűek legyenek, illetve ezzel egyetemben azt, hogy a filmjeink minél nézettebbek legyenek. Hogy ezeket a célokat elérjük, minőségi filmeket kell gyártanunk.
Az elkészült film minősége igen sok tényezőtől függ, fussuk át, melyek is ezek. Fontos, hogy minél jobb minőségű forgatókönyv legyen az alapanyag, ehhez sok-sok könyvet kell íratni, hogy a forgatókönyvíróink minél nagyobb tapasztalatra tegyenek szert minden kategóriában. Pár év elteltével – és a különféle tanúsítványok megszerzésével – egyre magasabb és magasabb színvonalú könyvek írására alkalmas kunyhót építhetünk (Basic után jön az Intermediate, a Proficient, majd a First Class kunyhó), így egyre színvonalasabb, és egyben értékesebb könyveket írathatunk. Érdemes egy könyvet több íróval fejlesztetni, így gyorsabban el fognak készülni a feladattal. A felesleges forgatókönyveket (és sztárokat, egyéb személyzetet) is el tudjuk adni, tehát ezáltal extra pénzkereseti lehetőséghez is jutunk. Nem szabad elfelejtenünk, hogy minél profibb könyvet íratunk (tehát a Basic helyett az Intermediate, vagy Proficient kunyhót használjuk), annál nagyobb stábra, költségvetésre lesz szükség, illetve annál hosszabb ideig tart majd a film elkészítésének folyamata. Emiatt, ha kevés hely maradt a stúdióban, akkor is biztosítanunk kell, hogy minden szintű forgatókönyvíró-kunyhónk legyen, így egyszerre tudunk magasabb, és alacsonyabb minőségű filmeket is forgatni. Ha kifutnak a filmjeink, és nem tudunk gyorsan utánpótlást gyártani, könnyen pórul járhatunk. A nagyobb költségvetés, hosszabb filmek fogják a stúdiót a csúcsra repíteni, tehát előbb-utóbb mindenképpen át kell állni teljesen ezekre a filmekre, és úgy kell beosztani a munkát a csapatok között, hogy folyamatosan legyen egy-két kiadott filmünk.
A film minőségének szempontjából kulcsfontosságú, hogy az adott kategóriában (horror, akció, sci-fi, romantikus film, stb.) jártas rendezőt, és sztárokat használjunk a forgatáshoz. Amikor felvesszük a stábunk tagjait, látni fogjuk, hogy melyik kategóriában a legtapasztaltabbak, érdemes tehát az adott kategóriában alkalmazni őket. Két forgatás között az adott stílusnak megfelelő díszletekbe kell helyezni őket, ezzel tovább tudjuk képezni a stábunk tagjait. Ha már elég sok sztárunk, rendezőnk van, akkor érdemes két – vagy, ha van elég emberünk, még több – csoportra osztani őket, és amíg az egyik csoport dolgozik, addig tovább tudjuk fejleszteni a másik csoport tagjait. Minden egyes alkalmazottunk fejlődik egyébként a játék során, a stáb tagok, a takarítók, és építők egyaránt.
A siker sajnos még nem garantált, ha tuti nyerő sztorink, és a kategóriába száz százalékosan passzoló stábunk van, oda kell figyelnünk ugyanis a sztárjaink szükségleteire/hangulatára. Beüt a Sims effektus, a játék talán legfontosabb, és egyben legnyűgösebb része ugyanis a sztárjaink istápolása lesz. Fontos, hogy elég pénzt kapjanak (sosem szabad megvonni a fizetésüket, és figyelni kell, hogy egymás pénzét is árgus szemekkel vizslatják), gondoskodnunk kell róla, hogy a státuszuknak, ranglistahelyezésüknek megfelelő lakókocsit kapjanak, és hogy egymással jó kapcsolatban legyenek. A kapcsolat kiépítése semleges területen történő beszélgetéssel kezdődik, majd ha már eléggé összemelegedtek, akkor egymás mellé ültethetjük őket az étteremben, vagy a bárban. Ha sikerül elérni, hogy két sztárunk szerelembe essen, tuti nyerő lesz a következő filmjük. Az istápolás persze nem merül ki ennyiből, figyelni kell arra is, hogy sztárjaink mennyire túlhajszoltak, mennyire unatkoznak, és hogy mennyire elégedettek a külsejükkel. Minden film után érdemes megváltoztatni a kinézetüket, ehhez eleinte az átváltoztatásra hivatott épületünket (Makeover Department) használhatjuk. Itt bedobhatjuk őket egy automata átváltoztatásra, illetve ha van időnk és kedvünk, akkor egy teljes, személyre szabott átváltoztatásra is, ebben az esetben nekünk kell kialakítanunk sztárunk külső vonásait, ruházatát. Később, amint kedvenc sztárjaink öregedni kezdenek, el kell küldenünk őket némi ráncfelvarrásra is (Cosmetic Surgery). Az öregedő színészek ráncfelvarrása mellett itt felturbózhatjuk fiatalabb sztárjainkat is. Ha szeretnénk, hogy színészeink mutatósabbak, kívánatosabbak, gömbölydedebbek legyenek, szintén az optikai tuningra hivatott épületbe kell berakjuk őket. Oda kell figyelnünk még a függőségeikre is, ha munka közben kiborulnak, akkor egy-egy gyors etetéssel, itatással könnyen helyrepofozhatjuk őket, de hamar függővé válhatnak, és kellemetlen lehet, ha egy forgatás kellős közepén kell elvonóra (Rehab) küldeni valamelyik sztárunkat. A különböző stílusú filmeket különböző típusú sztárok tudják legjobban eladni, egy akciófilm főszereplőjének mindig fiatal, mutatós színésznek kell lennie. Bár a program megengedi, hogy sztárjainkat is befoghassuk a legkülönfélébb feladatokra, nem szabad megsértenünk őket azzal, hogy számukra alantasnak tűnő munkára fogjuk be őket. Tehát ne küldjük őket takarítani, karbantartani, de még forgatókönyvet írni sem, mert tartósan nagyot zuhanhat a kedvük. A sztárjaink népszerűségét tovább növelhetjük, ha a kapunál sorakozó paparazzik közül egyet a közelükbe helyezünk, lehetőleg akkor, amikor valamilyen intim szituációban vannak éppen. Ezzel persze gyorsan le is lehet rontani a sztárok kedvét (például, ha akkor fényképezik le, amikor éppen szépészeti beavatkozást végeznek náluk), de így sikerül nekik publicitást szerezni, és ez a lényeg.
Szinte lehetetlen összehozni, hogy a sztárjaink teljesen jól érezzék magukat, de ha mégis, akkor már tényleg majdnem minden garantált ahhoz, hogy tuti nyerő filmet készítsünk. Arra is oda kell figyelnünk még, hogy minél több díszletünk legyen minden kategóriához, illetve, hogy ezek a díszletek jól karban legyenek tartva. A film sikerének fontos szempontja az is, hogy az adott korban melyik stílus, kategória a legkedveltebb, ezt sem szabad tehát figyelmen kívül hagyni.
A sikeres filmek és népszerű sztárok további elismeréseket is szerezhetnek nekünk, az ötévenként tartott díjátadó ceremóniákon ugyanis egyre több, igen fontos díjat oszt ki a zsűri. Ezek a díjak nem csupán elismerésül szolgálnak, igen nagy gyakorlati hasznuk is van. Egy-egy díj ugyanis a következő évben komoly könnyítést jelent.

Harc az életben maradásért – gyakorlati tanácsok

Az 50-60-as évekre eljuthatunk arra a szintre, amikor már nagyjából minden fontos épületünk megvan, és nagyüzemben folyik a filmkészítés. Ekkor kezdődnek azok az apró, majd egyre nagyobb a problémák, amelyek könnyen a stúdió csődjéhez vezethetnek. Figyeljünk oda arra, hogy minden munkára jelentkező embert érdemes felvenni, rengeteg takarítóra, és karbantartóra lesz szükségünk az évek során. Minden egyes épület és díszlet karbantartást igényel, és egy idő után egyszerre kezdenek előjönni a problémák, ha nem figyelünk oda. Nagyon kellemetlen, ha azért áll a forgatás, mert a díszlet használhatatlan, de nem szabad hagyni azt sem, hogy „csak” elhanyagolt állapotúak legyenek az épületeink, a kritikusok is árgus szemekkel figyelik, milyen állapotúak a jelenetekhez használt díszletek. Ahogy már szóba került, az idő előrehaladtával egyre több új, korszerűbb, igényesebb épület, objektum jelenik meg a különféle menüpontok alatt. Mindenképpen érdemes lecserélni az egyszerűbb, régebbi épületeket az újabbakra, mert azok általában jobban mutatnak, igényesebbek, és sokszor kevesebb karbantartást is igényelnek. Például a kezdeti időkben lerakott toaletteket gyorsan le kell cserélni a fejlettebb típusokra, amelyek kevésbé szennyezik a környezetet, és a sztárok is szívesebben használják ezeket.
A stúdió megítélése a következő jellemzők alapján áll össze: Attractiveness (látványosság), Connectedness (kapcsolódás), Maintenance (karbantartás), Catering (ellátás), Sanitation (higiénia), Ornament (díszítés), Cleanliness (tisztaság). A látványosság és díszítés jellemzőket a dekorációk, és az elhelyezett növényzet befolyásolja. Fontos, hogy nem elég csak lepakolni a különféle növényeket, és a dekorációkat, cserélni is kell őket az évek során. A kapcsolódás jellemzőt az befolyásolja, hogy minden épület bejáratához vezet-e út, és hogy minden épület elég gyorsan elérhető-e. Az ellátást az elhelyezett büfék, bárok, és éttermek száma határozza meg.

Mivel a stúdió területe gyorsan elfogy, ezért mindenképpen kénytelenek leszünk lecserélni az épületeket, és a díszleteket is. Fontos a filmek megítélése miatt, hogy folyamatosan újabb, és újabb – az aktuális kor ízlésének megfelelő – helyszínek jelenjenek meg a stúdió munkáiban. Ha le szeretnénk bontani, vagy minél gyorsabban helyre akarunk állítatni egy épületet, akkor el kell kapnunk egy építő/karbantartó munkást, és az adott épület közelébe kell helyeznünk. Ekkor az épület körül megjelennek különféle ikonok, ha a szerszám-ikonra helyezzük munkásunkat, akkor megkezdi az épület karbantartását. Több szerszám-ikon is megjelenik az épületeknél, ha egyszerre több munkás dolgozik a karbantartáson, akkor gyorsabban helyreállítják a keletkezett károkat. A szerszám-ikonok mellett megjelenő bomba-ikonra kell helyezzük munkásunkat, ha le szeretnénk bontani az épületet. Pár másodperc múlva az épület eltűnik a föld színéről, és értékarányosan visszakapunk némi pénzt is. Ha sikerült felszabadítani a területet, meg is kezdhetjük az újabb épület, díszlet, stb. építését.
Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mennyire a sztárokra, illetve azok kedvére-hangulatára vagyunk utalva. Nagyon fontos, hogy a sztárjaink elégedettek legyenek a lakókocsijukkal, és annak környezetével. A népszerűségi listán előrébb helyezkedő sztároknak több pénzt kell kapniuk, és mindenképpen nekik kell a legmenőbb lakókocsit építeni. Mivel ezek a lakókocsik elég drágák, oda kell figyelni arra, hogy szép lassan, ahogy a pénzügyi helyzetünk engedi, lecseréljük őket, hogy lehetőleg minden sztárunknak Palatial, azaz a legmenőbb lakókocsija legyen. Ha jól bánunk sztárjainkkal, elég pénzt adunk nekik, és a stúdiónk megindul a csúcs felé vezető úton, elhappolhatunk sztárokat a konkurens stúdióktól. Ezek a sztárok valószínűleg már öregebbek, de elég nagy tapasztalattal rendelkeznek, és jegyzik őket a listákon is. Ez azt jelenti, hogy jóval nagyobb fizetést kell adnunk nekik, mint egy kezdő színésznek, rögtön építenünk kell nekik lakókocsit, de kevesebb gyakorlást igényelnek. Folyamatosan nyomon kell követnünk, hogy sztárjaink éppen hány évesnek néznek ki (a valódi koruk mellett, ha már átestek a kötelező optikai tuningon, szerepel ez az adat is), és hogy felfelé, vagy lefelé ível-e a pályájuk. Érdemes megszabadulni sztárjainktól akkor, amikor még elég nagy a piaci értékük, és érdemes minél több friss tehetséget felkutatni. Figyelni kell arra is, hogy milyen kritikát kapnak filmjeink a megjelenés után, a díszletek állapota mellett a sztárjaink is biztosan kapnak majd hideget-meleget.
A fejlődés szempontjából a legkiemelkedőbb szerepe a Laboratory nevű épületnek van, rögtön fel kell építeni, amint lehetőségünk adódik rá. A felhúzása után a szokásos módszerrel felfogadhatjuk az ajtó előtt ácsorgókat, tudósként folyamatosan azon dolgoznak majd, hogy minél több, modernebb, eszközöket, kosztümöket, díszleteket, stb. használhassunk, építhessünk. Négy szoba található az épületen belül, ezekbe kell elhelyeznünk kutatóinkat, és figyelnünk kell arra, hogy ne lazsáljanak, mindig legyen ember az összes szobában, ahol éppen kutatás folyhat. A kutatók – a többi alkalmazottunkhoz hasonlóan – hajlamosak lazsálni, nem árt tényleg néha a körmükre nézni.

Saját filmek – az igazi élvezet

Ahogy a sztárok külsejének megváltoztatásánál már szóba került, vannak épületek, amelyek segítségével teljes mértékű beleszólásunk lesz a dolgok alakulásába. A legfontosabb, és legizgalmasabb épületek (Custom Scriptwriting Office – egyedi forgatókönyvek, és Post Production – utómunkálatok) megjelenésével végre mi magunk készíthetjük a forgatókönyvet, illetve mi végezhetjük el a film utómunkálatait is. Ez azt jelenti, hogy jelenetről-jelenetre összeállíthatjuk a filmet, kiválaszthatjuk a megfelelő beállításokat, beállíthatjuk a szereplők, a jelenet hangulatát, és minden egyebet. „Csupán” meglévő sablonokat használhatunk, de itt hihetetlen mennyiségű sablonra kell gondolni, tehát a lehetőségek száma szinte végtelen. Az utómunkálatoknál megvághatjuk, feliratozhatjuk, és közzétehetjük a filmeket, tehát minden adott, hogy elkészítsük álmaink moziját. A sima kampány módban nem feltétlenül éri meg saját filmeket készíteni, elég sok időt igénybe vesz a film készítése, és valószínűleg még nagyobb lesz a költségvetés is, mint az automatikusan készített filmek esetében. Annak ellenére, hogy talán egy idő után bosszantó lesz a sztárjaink pesztrálása, és az egyéb csip-csup ügyek folyamatos intézése, érdemes mégis legalább odáig eljutni a játékban, amikor már minden kosztümöt, díszletet, stb. sikerült megszerezni. Ekkor a játék főmenüjéből a Game menübe kell lépni, majd ott a Sandbox opciót kell kiválasztani. Ebben a módban kiválaszthatjuk, hogy mennyi pénzzel szeretnénk indulni, és saját szabályokat beállítva (pl. ne kelljen szórakozni a sztárokkal) nekiláthatunk a saját filmek elkészítésének. Csak azokat a díszleteket, kosztümöket, tárgyakat, technológiákat használhatjuk, amelyeket a sima játékban megszereztünk, és csak azt az évtizedet választhatjuk ki, amit már sikerült megközelítenünk a sima játékban.
Talán a leírtakból kitűnik, hogy rendkívül sokrétű, és izgalmas programról van szó, ráadásul rengeteg humorral, az adott kornak megfelelő, kiváló zenékkel fűszerezve. A végigjátszásnál nagyobb hangsúly helyeződik a Sims-szerű elemekre, mint magára a filmkészítésre, de miután túl vagyunk a játékon, elkezdhetjük kiélni kreatív energiáinkat. Kötelező darab!

Star Maker

A fejlesztők a játékhoz csomagoltak egy – a Sims 2 karaktergenerálójához hasonló – sztár készítő programot. A Star Maker segítségével teljesen személyre szabott sztárokat készíthetünk, kedvünkre alakíthatjuk a hősünk vagy hősnőnk külsejét és tulajdonságait egyaránt. Beállíthatjuk, hogy melyik stílusban legyenek jártasak, milyen jó és rossz tulajdonságai legyenek, mennyire bírják a stresszt, és mennyire legyenek hajlamosak a különböző függőségekre.

Gyorsbillentyűk

1 Ugrás a Script Writing Office-hoz
2 Ugrás a Casting Office-hoz
3 Ugrás az aktív díszlethez (ahol éppen forgatnak)
4 Ugrás a Production Office-hoz
5 Ugrás a Post Production-hoz (ha van már)
6 Ugrás az Advanced Movie Makerhez (ha van már)
7 Ugrás a Staff Office/Stage School/Crew Office épületekhez
8 Ugrás a díszletekhez (aktív és inaktív díszletekhez)
9 Ugrás a Trailerekhez
0 Ugrás a Research/Post Production/Advanced Movie Maker épületekhez

F1 Facilities menü megnyitása
F2 Sets menü megnyitása
F3 Landscaping megnyitása
F5 Finance képernyő (grafikonok) megnyitása
F6 Finance képernyő (fizetések) megnyitása
F7 Top listák megnyitása
F9 Gyors mentés
F10 Betöltés
E Alkalmazottak – görgetés jobbra
Q Alkalmazottak – görgetés balra
Spacebar Kamera a stúdió kapuhoz ugrik
L Stúdió elismertségének megtekintése
M Térkép nézet
P Pause

Tudtad-e:

Peter Molyneux nevéhez olyan játékok fűződnek, mint a Populous, a Syndicate, a Dungeon Keeper, vagy a Black & White sorozat.

A sztárok folyamatosan öregszenek, és számolnod kell azzal, hogy egy bizonyos kort elérve nyugdíjba mennek.

Nem csak a sztárokat, de a rendezőket, és a statisztákat is folyamatosan képezni kell, hogy saját műfajukban minél jobban tudjanak teljesíteni.