Itt van a számítógépes-virtuális világba zárt, bamba újoncból szuperhőssé váló hacker, Neo, aki ezúttal saját testét ajánlja fel nekünk, hogy finoman bújjunk abba bele, hátha jobban csináljuk a világmegmentősdit.

A Path Of Neo a Mátrix filmek rajongóinak mindenképpen érdekes élmény lehet, s a magával ragadó akciójelenetekben nem igazán szenved hiányt. Felkészülni az ártatlan, parancsokat teljesítő katonák lemészárolására (Austin Powers filmvásznon történő megjelenése óta tudjuk: a bér- és egyéb felbérelhető gyilkosokat is hazavárja a kisfiuk, nejük), vigyázz, kész, rajt…

Menekülés

Először Morpheus fogad minket, s kérdésére válasszuk a piros kapszulát (feltéve, ha játszani akarunk). Ezután a híres-hírhedt előcsarnokban találjuk magunkat, ne ijedjünk meg, kezdjünk el verekedni, ez csak amolyan szintfelmérőként működik. Ha meghaltunk, a játék felajánlja a megfelelő nehézségi szintet.
A következő akció az irodánkban köszön ránk. Kövessük Morpheus utasításait, azaz menjünk át a szemközti boxba, és lapuljunk a falhoz. Amikor megint ránk szól, bújjunk elő, s kövessük az őrt, majd ismét a falnak passzírozódva várjunk. Bukfencezzünk át a folyosón, majd újra másszunk be a megjelölt boxba. Ha a nagyfőnök utasít minket, induljunk, és rövid, fal mellett kivitelezett lapulás után bújjunk el a portáskisasszony szekrényében. Amint elment az  ügynök, menjünk tovább az őrt követve, aki egy nagyobb irodához vezet minket. Itt ránk támad egy zsaru, lökjük el, aztán szaladjunk be a helyiségbe. Induljunk el a párkányon, ha óvatosan közlekedünk, nem eshetünk le. Amikor már nem tudunk továbbmenni, ugorjunk le a felfelé tartó panelra, majd miután felértünk, vissza a párkányra. Menjünk végig itt, míg el nem érünk egy zöld gombbal ellátott lifthez. Pattanjunk rá, és nyomás fel. Amikor megállt, „essünk le” a kapaszkodók között, nem lesz baj, jön egy videó, ahol szerencsésen  megkapaszkodunk. Húzzuk fel magunkat, lökjük el a ránk rontó rendőrt, majd fel a létrán.  Ugorjunk át a balra található fadeszkákra, majd ismét vissza a párkányra. Itt lesz egy  zsaru, de szerencsére puszta látványunktól leveti magát a mélybe, így nincs más dolgunk, mint megvárni az érkező munkást, aki még egy jó darabon felvisz minket. Ne törődjünk az  ügynökkel, induljunk felé nyugodtan, s közvetlenül előtte essünk rá egy másik panelra, s  máris a tetőn vagyunk. Itt szaladjunk az ajtókhoz, kirohan rajta egy rendőr, de ellökjük,  majd le a lépcsőn. Most egy terembe jutunk, amelynek pont az ellenkező oldalán van a másik  lépcsőház, rendfenntartó erőket közben szorgalmasan lökdössük el magunktól. Tiplizzünk a 12. szintre, itt nem tudunk továbbmenni, kénytelenek leszünk bemenni az emeletre. Forduljunk jobbra, figyeljük a nagy piros „exit” táblát, és törjünk utat arrafelé. Megint lépcsőház, ezúttal a 6. emeletig jutunk, be az ajtón, itt egy ügynök és két zsaru fogad minket. Ugorjunk be a villogó bigyókkal teli, jobb oldalon található szobába, s a széleken haladva, az ügynököt kikerülve gyorsan szaladjunk át a túlsó pontjára, ki a folyosóra, majd a lépcsőházba újra. Ezúttal egészen a földszintig mehetünk, tegyük azt, és ne ijedjünk meg a rendőröktől, amelyik meg lő, azt kerüljük ki. Néhány kanyar után pedig már Trinity mögött feszíthetünk a motoron.

Kiképzés

Tulajdonképpen itt kezdődik a tutorial része a dolognak, hiszen először egy barlangban  tanulhatjuk meg a különböző támadások kivitelezését mozgalmas, külön arénában lezajló Street Fighter-jellegű menetekkel a végén, majd egy japánkertben ismerkedhetünk meg a kardforgatás fifikás módszereivel, egy enyhén szívatós japán harcos, majd később Trinity segítségével. Itt nem sok minden nehézség akad, ki kell tapasztalni az irányítást, erről szól az egész. Mindezek után következhet a hibás jelekkel tarkított téli kert, ahol kezdetben a házban  vagyunk, itt mindegy merre indulunk, végül ugyanoda jutunk, néhány ellenfél után jöhet a  lámpaburával a fején mászkáló nagymester, akit nem nehéz lenyomni (ezért aztán meg is kapjuk a saját kis extránkat), majd még néhány csatlós, és a leomló épületdarabok elől meneküljünk ki a kertbe. Itt már komolyabb ellenállásba ütközünk, három hullámot kell túlélnünk ahhoz, hogy megfeleljünk a teszten. Használjuk ki, hogyha sokáig nem kapunk be ütést, akkor életerőnk elkezd felfelé kúszni, így ha már jól megvertek minket, fussunk vagy két kört, lehetőleg úgy, hogy ne kapjanak el, és máris fittek leszünk.  Következhet a „deathmatch” tréning, amely abból áll, hogy ránk rontanak százan, mi meg  pontokat kapunk a legyilkolt ellenfelekért. A cél megdönteni Morpheus rekordját, ami igen  csak soványka, így viszonylag hamar kész. Itt tűnnek fel először a hajigáló ellenfelek,  őket minél gyorsabban próbáljuk leszedni. Ezek után a fegyveroktatás  következik, egy távol-keleti étteremben kell hajkurásznunk valami embert, ami nem lényeges,  az viszont igen, hogy elsajátítjuk a fegyverekkel való bánásmódot. Majd jön a  végső teszt, a  filmből ismert bunyó Morpheus-szal, akit ha párszor elgyepálunk, kihív minket egy mátrixos  „futóversenyre”. A cél: elsőként elérni a kijáratot jelentő telefont, természetesen  mindenféle fókuszos (időlassítós) ugrálásokkal, falakon mászkálásokkal, stb. Párszor  próbálkozhatunk, ha nem sikerül, akkor is tovább enged a játék. A kiképzésnek vége.

Csapda
 
Mátrixban töltött első óráink bizony, igen mozgalmasak lesznek, hiszen már a kezdet kezdetén egy fal állja utunkat, elszakadunk társainktól. Induljunk el a másik irányba, mire ott is téglába ütközünk. Nézzünk körül, a falon kell lennie egy pontnak, ahol beszűrődik a   fény. Ezeknél a részeknél mindig át tudjuk törni a falakat. Tegyük most is ezt, és nyomás  tovább. Folytassuk faltörő kos módjára, s intézzük el a diskuráló rendőröket. Ezúttal  legyünk kultúráltak, használjuk az ajtót, s a folyosóra kiérve szedjük le a távolban  legelésző zsarukat. Megint kapunk egy jó nagy falat a képünkbe, így ismét törjünk-zúzzunk, a  fürdőszobából pedig az ajtón távozzunk. Folytassuk utunkat, térjünk be egy dupla ajtón, majd  nyírjuk ki a helyiségben tartózkodó három zsernyákot. Itt van egy segélycsomag, ha kell,  használjuk, majd közvetlen mellette törjük át a falat. Megint jó nagy mészárlást  csaphatunk, ha végeztünk, faltörés. Haladjunk tovább ugyanezen alapelveket követve, míg el  nem érünk a lépcsőházba, itt intézzük el az ellenséget, majd értelemszerűen le a lépcsőn az  eggyel alattunk lévő szintre. A játék elég lineáris, kövessük hát a felkínált utat, amíg  szembe nem találkozunk az új ellenfelekkel, a rohamrendőrökkel. Őket okosan tegyük el láb  alól, használjuk minél gyakrabban a fókuszt. Menjünk tovább, a következő lépcsőházban még keményebb ellenfelek várnak ránk, de megoldjuk. Az ezt követő húzósabb részt már nem egyedül kell teljesítenünk, ugyanis Apoc barátunk csatlakozik hozzánk. Távozzunk a mészárlás helyszínéről egy jobb oldali ajtón át, és a következő fürdőszobaszerű helyiségben már várnak ránk a pajtásaink.

Ügynökveszély

A videó után immár a csatornában találjuk magunkat, nincs mese, folytatni kell a  menekülést Morpheus nélkül, de Apoc, Trinity és Switch velünk vannak. Kövessük a többieket, szomorkodjunk kicsit velük, hiszen az út el van torlaszolva. A megoldást az utánunk loholó katonák adják, az egyiküknél található detonátor csomaggal ugyanis utat tudunk magunknak robbantani. (Ha nem tudjuk felvenni a robbanóanyagot, mert megtelt az inventory, álljunk fölé, s egyszerűen cseréljük ki jelenlegi fegyverünkkel). A cuccot letesszük a folyosó végébe, aztán mikor kellő távolságban vagyunk, „tüzelünk”. Fussunk tovább, s egy tágas terembe érünk, ahol van néhány katona. Miután végeztünk velük, szaladjunk ki a középső platformra, s rakjunk le egy robbanócuccot, majd visszatérve a többiekhez robbantsuk fel. Továbbmenvén újabb csapat áll utunkba (ezek nem tanulnak?), miután lezúztuk őket, vonuljunk fedezékbe, hiszen a másik osztag épp most készül felrobbantani az egyik kaput. Miután ez megtörtént, álljunk rajtuk is bosszút. Ezután egy újabb csarnokba érünk, ahol ugyanaz a teendő, mint az előbb. Illetve csak majdnem, hiszen miután lepakoltuk a bombát, megjelenik egy ügynök, aki ráadásul bele is piszkál kicsit a pálya szerkezetébe. Ez azt eredményezi, hogy nincs hova menekülni, verekednünk kell vele. Fontos: amíg küzdünk, NE robbantsuk fel az áldást, hiszen akkor mi is meghalunk. Az ügynököt próbáljuk párszor lelökni a mélybe (mindig visszajön), majd Trinity közli, kész vannak a hibaelhárítással, ugorjunk. Ne törődjünk a mélységgel, hiszen animáció következik, a lényeg hogy elugorjunk a platform széléről társaink felé. A romokon átkelve ismét néhányszor robbantanunk kell, míg végül elérkezünk egy másik csarnokba, itt először fedezzük a többieket, majd spurizzunk utánuk. Újabb terembe érünk, ahol iszkoljunk a jobbra található kijárat felé, s a létrán kijuthatunk az utcára.

Mentőakció
 
A következő küldetés a játék elején már látott aulába visz vissza minket, feladatunk Morpheus  kiszabadítása. Rengeteg katona ront majd ránk itt több hullámban, csökkenő életerőnket a már  említett „szégyen a futás, de hasznos” módszerrel, illetve az alkalmanként megjelenő  power-upokkal nyerhetjük vissza. Próbáljunk azért gyorsan végezni a melóval, mert odafönt
az öltönyösök közben Morpheus-t szadizzák. Egyébként itt ismerkedhetünk meg új  játszótársainkkal, a plexivel felfegyverzett rohamosztagosokkal. Ha végeztünk, szaladjunk a  lifthez. Az épület tetején ügynökökbe és néhány osztagba ütközünk, előbbieket úgy intézzük el, hogy míg lövöldöznek ránk, térjünk ki a golyók elől újonnan tanult képességünkkel, a többit Trinity elvégzi. Legjobb amúgy a rohamosztagosokkal kezdeni, hiszen ha ők meghalnak, az ügynökök nem képesek „újratermelődni”. Egy idő után aztán lőjük az ellenséget szállító helikoptert is, egy pár forduló után el is pusztíthatjuk. Közben persze folyamatosan harcoljunk a katonákkal, és az aktuális ügynökkel. Ezután jön egy kis videó, s Trinity nagyon ügyesen megszerzi a magát tálcán kínáló helikoptert. Szaladjunk, és használjuk a fókusszal kombinált dupla ugrást, hogy átjuthassunk a már a levegőben lévő légi járműre. Fontos, hogy a magasabb szintről ugorjunk, és ne legyen fegyver a kezünkben.

Golyószórás

A most következő rész az egyik legkönnyebb és legkellemesebb része a játéknak, a helikopter  chaingunjával kell leszedni a tetőkről az ellent. Használjuk bátran a terepet (pl. darukról  leszakadó konténerek kilapítják a jó népet, vagy a tartószerkezetek kilövésével  összeomlaszthatjuk az épületek egyes szintjeit), amikor lehet fókuszáljunk, hiszen így  effektívebb a támadás,és ne tüzeljünk folyamatosan, mert áthevül a fegyver. Mikor feltűnik a  másik helikopter, próbáljuk minél hamarabb leszedni, ez amúgy egy rakétát is kilő ránk, ezt  mindenek előtt lőjük le. Morpheus megmentésénél is óvatosan, nehogy szeretett főnökünket  tegyük el láb alól, plusz a rakétákra, ha lehet, időben reagáljunk (fókusszal leszedhetőek simán).

Szellemvasút

Az animáció után máris a metróállomáson találjuk magunkat, Smith ügynök társaságában. A  feladat egyszerűnek tűnik: a metró elé kell löknünk őt. Bizonyos idő elteltével folyamatosan  fognak jönni a szerelvények, próbáljuk úgy alakítani, hogy folyamatosan a sínek mellett (esetleg a síneken) verekedjük, és ha elhangzik a figyelmeztetés, akkor törekedjünk arra, hogy Smith-t lerúgjuk a sínek közé. Elég izzasztó rész, meg kell hagyni.
Ha végeztünk, fogjuk menekülőre a dolgot, s miután leestünk a sötétbe, menjünk le a  peronhoz, ahova hamarosan befut egy szerelvény. Az első ránézésre zöld festékkel leöntött vasutas közli velünk, hogy „zseton” nélkül nem szállhatunk fel a vonatra, menjünk hát vissza a beléptető kapukhoz, és vegyünk egyet, majd hatoljunk be a vonatba. Miután a masiniszta felvilágosít minket, hogy az utolsó kocsiban találunk egy telefont, szaladjunk végig a bizarr vonaton (vigyázzunk az eltűnő-felbukkanó vonatpadlóval), amíg meg nem találjuk a készüléket, az utolsó kocsi utolsó métereit viszont csak fókusszal tudjuk megtenni. Az operátor ad nekünk egy kijáratot, melyet a vonat megfelelő helyen történő megállításával kaphatunk el. A vészféket abban a kocsiban találhatjuk, amely minden odaérkezésünk alkalmával 90 fokot fordul el, és fura szellemlények cikáznak benne. Ez itt elég elakadós rész, tehát részletesen: a vészféket akkor kell meghúzni, mikor a kocsi „normálisan” áll, és utasok ülnek az üléseken. Tehát ha nem helyes a pozíció, addig menjünk ki-be az ajtón, amíg nem áll be a megfelelő irányba. Amikor a vezető bemondja, hogy a Balboa állomás következik, szaladjunk a vészfékhez, és aktiváljuk. Szálljunk ki az állomáson, és némi harc után döbbenjünk rá, hogy még nincs vége a mókának. Smith ugyanis újra itt van, s küld néhány katonát, a dolgunk annyi, hogy néhány percig életben maradjunk, majd felugorjunk az éjszakai vonatjárat lapos kocsijaira, melyek elvisznek minket innen jó messzire. Sajnos kálváriánk még mindig nem ér ezzel véget, hiszen továbbra sincs normális kijáratunk, és a való világban közeledő őrszemek miatt muszáj minél hamarabb kijutnunk a mátrixból. Az utcán fussunk a zöldséges pavilonok felé ( a többi irányba úgyis falak jelennek majd meg), majd a ránk vadászó ügynökök kereszttüzében az operátor utasításának megfelelően be a – stílszerűen – Neo neonfelirattal jelzett épületbe. Fel a lépcsőn, be a jelzett lakásba, ki az ablakon. Majd keressük meg gyorsan a nekünk kellő lépcsőt (balra tarts szabály érvényben!), s induljunk fel. Ne reménykedjetek, az átjáró le fog szakadni, de double jumppal átugorhatunk. Kis animáció, aztán az újdonsült szupi tulajdonságainkkal alázzuk be a ránk rontó három ügynököt. Közülük Smith húzza a legtovább, de Neo őt is megeszi reggelire. Aztán meg jön a híres System Failure. Vége az első résznek.

Elmék

Ebben a szakaszban különböző nagyokosokat kell kihoznunk a mátrixból, kicsit vagányabb stílusban: felszabadítani az elméjüket.
A biztonsági őr – A szóban forgó fickó megmentését némileg akadályozza, hogy pánikszerűen menekül előlünk, úgyhogy fogócskázzunk vele kicsit a templom lépcsőin, aztán megjönnek a gonoszok, harcoljunk hát kicsit velük. A leomló lépcsőt hidaljuk át újonnan tanult antigravitációs ugrásunkkal, majd a fenti szinten is nyírjunk ki mindenkit. (Bónusz küldetés: 5 ellenfél meggyilkolása 30 másodperc alatt.) Utána fussunk tovább az őr után, s a lépcsők végén kínos meglepetés: felszabadítandó elménk az ügynököt választotta barátjául, és fegyvert nyom az arcunkba. Kezdjünk harcolni az öltönyös szeméttel, s mikor kivégeztük, fordul a kocka, a biztonsági szakember rádöbben, mekkorát tévedett, mikor az ügynök a fejéhez nyomja a pisztolyát. Itt készüljünk fel egy iszonyatos nagy hentelésre, habár csak egy ügynök van, de az mindig más bőrébe bújik, alaposan meg fogunk velük izzadni, az biztos. Mindig maradjunk a megmentendő személy közelében, hiszen csak így tudjuk hatékonyan teljesíteni a feladatot.
A Kulcs – itt egy bulizó csajt kell megmentenünk a rárontó brutális figuráktól, ez a könnyebb pályák közé tartozik, gyengébb ellenfelekkel, nincs különösebben mit magyarázni, ha nem használsz fegyvert, bónuszt kapsz, és kész.
A gyógyító – Egy nagy mágust kell felszabadítani, aki kicsit furcsa, démonnak néz minket. A pálya középpontjában egy kínai negyedbeli utca áll, az átellenes oldalon találjuk meg az öreg boltját. Menjünk be, szépen beszélgessünk vele, aztán próbáljuk megvédeni az utcán már lesben álló rohamosztagosoktól. Ehhez segítséget is kapunk, egy helyi banda személyében. Szerencsére a vénember (ekkor még) nem hülye, és szépen megvárja, míg megtisztítjuk a terepet. Ha végeztünk, menjünk vissza érte. Ám amikor már azt hinnénk minden rendben, újabb csapatok érkeznek, ráadásul a kijáratot fal torlaszolja el. Új exit kell, amely a vasútállomáson van, nyomuljunk vissza hát a boltba, hiszen azon át vezet az utunk. Menjünk, amerre a Healer mutatja, intézzük el a katonákat, majd amikor ismét kijutunk a nyílt terepre, a célszemély legnagyobb döbbenetünkre lazán elindul a tűzvonal közepén úti célja felé. Óvjuk meg a ránk támadó hadseregnyi ellenféltől. Kemény rész. Ráadásul ha mindenkivel végeztünk, még egy ügynök is vár ránk. Ha őt is elintéztük, pakoljuk fel végre a furcsa fickót a vonatra, aztán hadd menjen. 
Shang Tzuo – A következő megmentésre váró lélek őszintén szólva nem igazán szorul rá segítségünkre. Egy szép bérházban lakik, de a liftből kilépve nagy áldás fogad minket, a SWAT team alakban, ráadásul két hullámban. Halál rájuk, majd lépjünk be a szóban forgó áldozat lakásába. Már az is gyanús, hogy az illető ajtaján át egy ügynök repül ki holtan, de az már végképp felháborító, hogy köszönés helyett egyszerűen nekünk támad. Adjuk tudtára, hogy minket tisztelni illik (verjük péppé), ami után már más szemmel néz ránk. Ekkor érkezik az ablakon át jó pár katona, majd két ügynök, de ezek az eddig kifejlesztett skilljeinkkel nem jelenthetnek problémát. Telefon csörög, Shang pedig elhagyja a mátrixot.
A könyvtáros – Egy könyvtáros néni furcsa dolgokat fedez fel munkahelyén, aminek köszönhetően pár öltönyös fickó kopogtat nála. A feladatat adott: hozzuk ki! Nem különösebben nehéz pálya, gyakorlatilag nincs elakadási lehetőség. A jelszó: ölj!

Segítő Orsi

A második rész elejéről ismerős kapitányi tanács csúfos kudarcba fullad, emiatt nem kevés dolgunk lesz. Először is találkozhatunk a továbbfejlesztett ügynökökkel, akiket nehezebb legyőzni, a lényeg, hogy mindig egy ellenfélre koncentráljunk, mert ezeknek a piszkoknak folyamatosan töltődik az energiájuk. Ha végeztünk velük, a játék szokásához híven katonákkal próbálkozik, elimináljuk őket. Az operátor közli velünk, hogy a hajók kapitányai nagy bajban vannak, segítsünk hát nekik.
Roland kapitányt igen szorult helyzetben, egy raktárépületben eltorlaszolva találjuk. Foglalkozzunk a katonákkal (torlaszoljuk el az útjukat: a csörlőket kell szétlőni/rúgni), majd az épület végében található lifttel menjünk fel a kezelőpulthoz. Ez egy ilyen nagy valamit irányít, ezzel szedjük fel Rolandot, sajnos a műveletet nem tudjuk befejezni, hiszen közben újabb támadók érkeznek. Miután egy részükkel elbántunk, jelentkezik az operátor, s elmondja, átalakította a vezérlőpultot, használhatjuk fegyverként a hatalmas panelt. Menjünk hát vissza a pulthoz, és zúzzuk be a vezérlőtermet, s az ott akciózó katona koponyáját. Ezzel végeztünk is. 
Niobének sem könnyebb a helyzete, ő valamiféle csatorna-épületben akadt el. Siessünk a segítségére, három ügynököt kell lenyomnunk ketten, ezután a felsőbb szinteken is megjelennek, és kövekkel kezdenek hajigálni minket. Szaladjunk fel a lépcsőn, és zárjuk le az egyes szinteken az ajtókat, azaz törjük össze/lőjük szét a bejáratok mellett látható fogaskerék felületeket. Ha minddel megvagyunk, öljük meg, vagy lökjük le a felső szinten az ügynököket, s ezután Niobe meg is köszöni áldásos tevékenységünket.
Ballard kapitány egy étteremben akadt el, hozzá könnyedén eljuthatunk, néhány katonán átgázolva. Közli velünk, hogy a kijárat a teherlift környékén van, s megmutatja hátrafelé az utat. Egy kis baleset következtében azonban mégis az éttermen keresztül kell mennünk. Az út azonban elég veszélyes, a következő teremben elit egységek hada fogad minket. Ne tárgyaljunk vélük, válasszuk a másik megoldást, majd továbbmenvén szedjük fel a bárpult mögött található ajándék shotgunokat, és ontsuk tovább a vért, természetesen elsődlegesen a kapitányt védve. Ha megöltük az összes piros sapkás rambót, naná, hogy három darab ügynök jön minket boldogítani. Ezzel ezt is befejeztük.
A következő segítségre szoruló duó Morpheus és Trinity, kezdetben jó néhány szinttel alattunk szenvednek, ne féljünk leugrani a magasból, lazán túléljük, sőt. Trinity közli velünk, hogy szomorú, mert rambóék gránátokat dobálnak rájuk. Tegyünk ez ellen, használjuk okosan a fedezékeket a gránátok elől, vagy a fókuszt. Mikor az újabb hullám megérkezik, már a fedezékből szedhetjük le őket. A harmadik csoport plexis elitekből áll, ezeket közelharc és rengeteg fókuszhasználat segítségével intézzük el. Különben csak addig kemény ellenfelek, amíg maguk elé tarják fedezéküket. Menetrendszerűen érkezik az ügynök is, ezúttal egy helikopterben, pusztítsuk el a járművét (legkönnyebb shotgunnal), most akkor már mindenki biztonságban van, fújhatunk egy nagyot.

Teszt és Vizsga

Bizonyítsunk Seraph-nak, aki nem igazán hisz bennünk, verekedjünk vele kicsit a házban, majd a kinti cölöpökön is. A feladat adott: lökjük le őt, amíg teljesen le nem csökken az ereje, de még mielőtt az összes oszlop leégne. Ezt követően egy mozivászon előtt kell bizonyítanunk, majd újra benn házban. A tag elég erős, ráadásul folyamatosan töltődik az életereje, próbáljuk folyamatos támadás alatt tartani, és nem lesz gond.
Ezernyi Smith támadását nem könnyű túlélni, pedig a következő feladatunk éppen ez lesz. A trükk a következő: a nagy teret körülvevő épületek folyamatosan sérülnek, próbáljunk tehát minél több ügynököt falnak rúgni, s bizonyos idő elteltével az arénát szegélyező textúrák maguk alá temetik az ellenséget. Ha leomlott mind a négy fal, végeztünk is.

A Kastély

El is érkeztünk a „francia” kastélyának bejáratához, a két lépcsővel határolt terepen újfent sokan rontanak ránk változatos fegyverekkel, intézzük el őket, majd hallgassuk végig az ellenszenves bácsi monológját, ezek után azonnal szaladjunk be a szemből nézve bal oldali lépcső alatt található ajtón. Egy kisebb, képcsarnok jellegű folyosón találjuk magunkat, induljunk tovább, lépjünk be a könyvespolc-titkosajtón, itt nem lesz ellenfél, így könnyedén eljutunk a kastély alsó szintjére, börtönébe. Figyeljünk a fal mélyedéseiből előbújó punkokra! A folyosó végén jobbra fordulva bónuszt találunk, a másik irányban pedig folytatódik a kalamajka, egy csávó átken minket a falon, egy új szobába jutunk, ahol egy igen szemrevaló hölgy fekszik kikötözve. Kezdjünk el harcolni, de nem kell befejeznünk, mivel a csaj sikolt egy olyat, amitől mindenki elpusztul, rajtunk kívül természetesen, majd flegmán elsétál.  Továbbindulván három ajtó tűnik fel előttünk, majd a Meroving monológja után feltárul előttünk az egyik, menjünk hát be rajta. Érdekes világba kerülünk, lépjünk be a szemközti ajtón, ekkor egy több felületből álló, bizarr karakterisztikájú pályára csöppenünk, ahol a dimenziók összekeveredtek. Ugorjunk át a mellettünk lévő részre, kerüljük meg a szobát, s lépjünk be az ajtón. Rövid animációban ismét találkozhatunk az előbb megismert lánnyal, aki egy kedves, hangyaszerű lényt hozott nekünk. Vegyük fel a másik platformon található, izzó vasat, hiszen csak ezzel lehet őt megsebezni, vagy lökjük bele a középen található tűzbe. Tegyük is ezt, míg el nem patkol, majd fel a lépcsőn, s be a jobb oldali ajtón. Itt már két hangya van, lökjük be őket a tűzbe, aztán menjünk feljebb egy szinttel, ott le a lépcsőn, ahol újabb ajtót találunk.  Újabb „fordulat”, megint hangyák rontanak ránk, a lángoló fegyverrel intézzük el őket, majd a követ nekidobva nyissuk ki a kaput, ahol barátnőnk küzd. Ha erre nem lenne időnk az ellenfelek támadásai miatt, egy idő után a csaj kinyitja nekünk. Nyomás be az ajtón, újabb környezet, és hangyairtás vár minket. Fel a lépcsőn, forduljunk meg, és válasszuk a bal oldali ajtót (a többi egy zsákutcába dob). Hangyák, aztán ugráljunk át a távolban látható ajtóhoz, s végül egy folyosóra jutunk. Fussunk végig rajta, s visszajutunk a három nagy ajtóhoz. Jöhet a második. Itt gyilkoljunk kedvünkre, a végén a csaj is besegít, aztán visszadobnak minket a pálya elejére. Menjünk vissza, várnak ránk falakból előugró emberkék, árammal határolt csatatér (ne érjünk hozzá, ha lehet). Mikor visszaértünk a nagy arénába, megjelenik a főellenség, pajkos egy figura, néha el-, majd feltűnik, de gyűrjük le. Következzen a harmadik ajtó. Kedvenc cybercsajunk három példányban van jelen, ki kell választanunk melyik az igazi. Válasszuk a bal oldalit (nekem mindig az volt, de ha biztosra akarunk menni, használjunk Code Visiont), s szükség lesz a „golyómegállító” technikánkra is. Kis animáció után jöhet a boszorkány elintézése. Ő egy dobálós meg teleportálós szerzet, amiket felénk hajít, állítsuk meg, s amikor tudunk, kerüljünk hozzá közel, és üssük (kardot is használhatunk), esetleg hajigáljuk vissza a tereptárgyakat. Miután nagy nehezen elpatkol, a lány csinál nekünk egy ajtót semmiből, melyen távozhatunk.

A Kulcsok Őre

A kulcskészítő biztonságát kell megóvnunk, ám az ügynökök egy óvatlan pillanatban elragadják őt tőlünk. Miután lenyomunk kettőt belőlük, Morpheus ötlete az, hogy váljunk ketté, mi tehát jobbra megyünk. A következő helyiségben tévéket dobáló öltönyösök fogadnak minket, haláluk után kövessük Smith útmutatását, majd védjük meg derék barátunkat, ami nem egyszerű feladat. Folyamatosan figyeljük Kulcskészítőnk állapotát, és azokat az ellenfeleket támadjuk, akik éppen terrorizálják őt. Meneküljünk, ám végül úgyis zsákutcába jutunk. Morpheus-t elfogják, mi pedig utána indulunk. A kulcskészítő egy templomba vezet minket, itt egy elég komoly csatába kell bonyolódnunk, figyeljük a Kulcskészítőt, mert bénázik a kijáratokkal, és mindig más ajtóban bukkan fel. Végül húzzuk el a csíkot, amikor beenged minket. Sajnos nem biztonságos helyre, hanem egy tanácsterembe vezet minket, ahol különböző fegyverekkel támadó Smith-ek ellen kell helytállnunk. Miután elintéztünk mindenkit, rohanjunk az ajtóhoz és ki innen.

Smith
 
Egy hosszabb animáció-videó után máris a végső csata helyszínén találjuk magunkat, ezernyi Smith ügynökkel körülvéve. Ezen már nincs mit különösebben magyarázni, küzdjünk meg vele földön-égen, életre-halálra. Amikor elértünk ahhoz a ponthoz, ahol Neónak fel kellene áldoznia a magát, előbújnak a Wachowski testvérek (vagyis digitális leképeződésük), és felkonferálják a Big Boss-t, a MegaSmith-t. Ez egy sok ügynökből álló „szörny”. Elpusztítása nem nehéz, csak marha időigényes. Térjünk ki ügyesen a suhintásai, ordításai, és dobálásai elől, és mikor figyelmeztet a program, repüljünk neki. Ezt rengetegszer ismételve egyszer csak vége lesz, mi meg hősökké válunk. Kezdődhet a celebration!

Pecsétek:
– Használjuk a „Code Vision” képességet, ha nem tudjuk, merre kell tovább menni. Ez megmutatja az ellenfeleket, power-upokat, hasonló dolgokat. .
– Ha legnehezebb szinten végigvittük a Path Of Neót, akkor megkapjuk az összes lehetséges cheat lehetőséget.
– A Meroving házában, amikor a falon rengeteg szúrófegyver látható, lépjünk közelebb, és felvehetjük bármelyiket.
– A szúrófegyverek egy idő után elhasználódnak, nem lesznek többé harcra alkalmasak. Szerencsére mindig több van biztosítva belőlük a terepen.
– Az eltorzult dimenziók pályáján fontos, hogy csak arrafelé érdemes elindulni, ahol aktuális irányunkkal megegyező módon fekvő objektumok vannak.

Fejlécek:
– A Shiny óriásit bukott az Enter The Matrix című játékkal, ezt a csorbát szeretnék a PON segítségével kiküszöbölni.
– Rengeteg kombó közül válogathatunk, a filmből ismert mozdulatok mindegyike megtalálható a játékban.
– Ha sikerrel teljesítettük a játékot, kapunk egy bónusz szintet, amely a „Zion Archives” nevet viseli. Ez egyébként teljesen haszontalan pályának tűnik, néhány modellt csodálhatunk meg, semmi más. Bizarr figurák, tarkába öltözött malac. Ez vajon miért?

BOX1: Sad end

Azzal, hogy a Wachowski testvérek elvetették a mártírhalál-jellegű befejezés ötletét, egészen másképpen fest a történet vége. Trinity meghal, viszont Neo életben marad, ami egy szerelmespár esetében nem a legszerencsésebb dolog. Az óriási Smith ügynök ötlete ugyan a játék szempontjából mindenképpen előnyös, ám nem biztos, hogy a rajongók szívesen fogadják ezt a kissé nem oda illő, valamint rettenetesen idegesítő figurát. Viszont nagyon poénos, mikor az „összeállás” után MegaSmith egy reklámtábláról tépi le a gigantikus napszemüveget.

BOX2: Alternatív animációk

Vannak a programban bizonyos „rejtett” videók, amelyek általában akkor érhetőek el, ha jól elszúrunk valamit. Például ha a játék elején a kék pirulát választjuk, Neo felébred a pamlagon, mintha mi sem történt volna, vagy ha Sypher tesztjén megbukunk, akkor lefitymálóan közli velünk: „Nem te vagy a kiválasztott”. Ezek érdekes színfoltjai a programnak, ám ha ezeket látjuk, akkor számítsunk a Mission Failed felirat megjelenésére is. Akadnak ugyan kivételek is, pl. a boszorkányos jelenetnél a dolgok alakulásától függően más-más videókat láthatunk.

BOX3: Cheat

Legnehezebb fokozaton teljesített játék után a következő csalásokat használhatjuk:
– Neo a kezdetektől fel van szerelve a legjobb fegyverekkel.
– Nem károsodnak a közelharci fegyverek.
– Az ellenfelek sérülései által nő a Kiválasztott életereje.
– Neo fegyvereiből sohasem fogy ki a lövedék.
– A golyók nem sebzik a főszereplőt.
– És végül a klasszikus god mode lehetőség.

BOX4: Extrák

Ha ügyesek vagyunk, titkos helyeket találunk, és ha mindig teljesítjük a bónusz küldetéseket is, akkor rengeteg extrát „unlockolhatunk”. Ezt a menüből tudjuk megtekinteni az erre vonatkozó pont alatt. Többek között werkfilmek, karakter- és szintvázlatok, valamint speciális kombók várnak ránk, ha mindenre odafigyelünk.

Bevezető:
Újra itt van a számítógépes-virtuális világba zárt, bamba újoncból szuperhőssé váló hacker, Neo, aki ezúttal saját testét ajánlja fel nekünk, hogy finoman bújjunk abba bele, hátha jobban csináljuk a világmegmentősdit. A Path Of Neo a Mátrix filmek rajongóinak mindenképpen érdekes élmény lehet, s a magával ragadó akciójelenetekben nem igazán szenved hiányt. Felkészülni az ártatlan, parancsokat teljesítő katonák lemészárolására (Austin Powers filmvásznon történő megjelenése óta tudjuk: a bér- és egyéb felbérelhető gyilkosokat is hazavárja a kisfiuk, nejük), vigyázz, kész, rajt…