A James Bond nevet nincs is emberfia, aki ne ismerné. Talán az egyetlen olyan sorozat, melynél nem a főszereplőt alakító színészt kapcsoljuk automatikusan a filmhez, hiszen mint tudjuk, már öt (javiccsatok ki ha tévednék, de a mostani fazon az ötödik ugye????) embernek is volt szerencséje eljátszania a hidegvérű angol szuperügynököt. Az Electronic Arts most jó mélyre nyúlt a Bond tekercsek közé, és kirángatta az 1963-as From Russia with Love-ot, melyből egy helyre kis játékot dobott össze, ami némileg elüt ugyan a filmtől, de ettől még lehet jó. Lássuk mennyire!

Eljátszani egy szuperkémet, akinek fegyvertára az amerikai hadseregét is jócskán felülmúlja, akiért bomlanak a nők, aki a legforróbb helyzetekben is halvérrel tud gondolkodni, akinek még a főnöke is előre köszön – nos, úgy gondolom, több mint vonzó szerep. Az óriás kiadócég ebbe a nagyszerű miliőbe pottyant bele minket, méghozzá a kellős közepébe: Mr. Bond éppen egy világválságot old meg, természetesen a tőle megszokott kimértséggel. A történet szerint a csúnyafiúk elraboltak egy fontos dekódoló szerkezetet, és a nyomok Isztambulba vezetnek – ügynökünknek persze illene visszaszereznie a műszert. Természetesen nem lesz hiány majd öldöklésben, árulásban, fordulatokban, és persze mélyen kivágott dekoltázsokban sem. A kezelés pofonegyszerű: a bal analóg karral mozgunk, a jobbal nézelődünk, az X-szel cselekszünk és töltjük újra fegyvereinket, a körrel vetődünk, az L1-el befogjuk a célpontot (így mindig felé nézünk), az R1-gyel pedig elsütjük a fegyvert, az R2-vel pedig lehajolhatunk. Fontos gomb a négyzet, ha már befogtunk valakit, ezzel nagyíthatunk rá (Bond Focus), ekkor a jobb analóg karral irányíthatunk egy pici pöttyöt, így tetszőleges testrészre célozhatunk, de akár az ellenfél rádióit is kilőhetjük, hogy ne tudjon segítséget hívni. Részletes tárgyalását egy picit később ejtjük meg. Amint valamilyen járgányba vágjuk magunkat, változik némileg az irányítás, de ezt majd a megfelelő részeknél tárgyaljuk. A küldetéseket többnyire videobejátszások tarkítják – egy-egy ilyen után szokott lenni az ellenőrző pont, tehát ha meghalunk, innen folytatjuk majd. Minden küldetés után egy értékelőt kapunk, melynek a felső négy sora a legérdekesebb: a legfelső azt mutatja, mennyi ellenfelet küldtünk a másvilágra – ha ez a határérték fölött van, kapunk érte egy pontot. A második azt mutatja, hogy mennyi idő alatt sikerült teljesíteni a pályát: természetesen, ha a limit alatt vagyunk, ismét kapunk egy pontot. A harmadik a „Bond Moment”, azaz a minden pályára jellemző „bondos” mozdulat végrehajtása: legtöbbször ez látványos épület-robbantgatásokban merül ki. Ha sikerül megtalálni, ezért is kapunk egy pontot. Legvégül pedig, ha a legnehezebb fokozaton csináljuk a pályát (minden szint előtt választhatunk, a 00 Agent a legnehezebb), akkor megkapjuk a negyedik pontot is. Egy pályán tehát négy pont kapható – ezek gyűjtögetésével a bónusz szinteket nyithatjuk meg: az elsőhöz elég tíz darab, a másodikhoz már huszonöt kell, a harmadikhoz negyven, míg az utolsóhoz már hatvan! Ezek a bónusz szintek mindig valami cseles dolgot jelentenek, és sosincs nálunk radar! Ez fontos, mert például az elsőben adott idő alatt kell bombákat hatástalanítanunk egy alagútban – csak éppen nem tudjuk, hogy mennyit (megsúgom: hatot), és mivel térképünk sincs, ezért bizony nem lesz egyszerű feladat. Ha ezeket is teljesítjük, úgy lesz 100%-ra kész a játék.
Az előbb az értékelőnél hagytuk abba: mutatja még, hogy mennyi fejlesztési pontot kaptunk (research point), ezeket az Upgrade menünél tudjuk elherdálni különböző fegyverek, illetve eszközök teljesítményének fokozására. Javasolt a páncélzat minél előbbi maximumra való tornázása! Ezt amúgy játék közben is megtehetjük, annál is inkább, mert fogunk találni úgynevezett „sémákat”, melyek szintén fejlesztési pontokat fognak adni nekünk. Volt már szó a befogott ellenfélre való nagyításról: ez azért fontos, mert ezekért is extra pontokat kapunk, melyekért majd csudajó rajzokat és videókat vehetünk, meg persze sokkal elegánsabb úgy elintézni egy kötélen lógó kommandóst, hogy ellőjük a kötelét, ő pedig zuhan egy nagyot, mint csak úgy simán lelőni. Ezeket a látványos akciókat vörös csillagok jelzik. Ilyeneket kaphatunk még hátulról való támadásért (az ellenfél mögött R1-et kell nyomni, de nem árt guggolva megközelíteni, nehogy felfigyeljen ránk!), valamint elegáns mozdulatokért: ha közel kerülünk egy ellenfélhez és nyomkodjuk az R1-et, előbb-utóbb kiír egy gombot a képernyőre, amit ha időben megnyomunk, egy látványos performansz keretében terítjük le áldozatunkat. Ennyi azt hiszem elég is, most már nekiugorhatunk a világ megmentésének!

1. London

Mr. Bond kalandjai megkezdődnek. Éppen egy nagyszerű fogadáson vesz részt, ahol csupa fontos személyiségek vannak, ám legfontosabb közülük az a nőszemély, akit a terroristák azonnal el is rabolnak. Persze nincs is nálunk alkalmasabb legény a talpán, aki megmenekíthetné szegény párát, ezért induljunk is meg előre! Kanyarodjunk balra, majd menjünk be az ajtón, így egy udvarra jutunk, ahol a jetpack-es úriemberek nem átallnak lelécelni, ám egy vendégváró kompániát azért otthagynak a biztonság kedvéért. Szedjük le őket, majd a bal oldali ajtón menjünk be. Az útbaigazítás után célozzuk be az álldogáló katonát, nyomjunk négyzetet, mire ránagyítunk – ekkor különböző testrészeit tudjuk kilőni az illetőnek (a már emlegetett Bond Focus). A következő teremben kaszáljunk le mindenkit, majd fussunk fel a lépcsőn. Menjünk körbe a gangon, majd ismét felfele. Szedjük le a pókember-utánzatokat, majd ugorjunk át a csillárra a csillogó pontról. Szökelljünk át a másik oldalra, majd menjünk be a legelső ajtón balra. A csúnya oroszok még mindig nem akarják elengedni a hölgyet, de mi azért menjünk csak be a hátsó szobába, ahol magunkhoz szólíthatunk egy dokumentumot (fejlesztéshez kell), valamint a titkárnő ad egy kulcsot, mellyel kijuthatunk a tetőre – már amennyiben a folyosón a másik ajtót választjuk.  Pattanjunk rá a jetpack-re (X-szel emelkedünk, négyzettel süllyedünk, körrel „elugrunk” az egyik irányba), és emelkedjünk. A Big Benről kapjuk le a rosszfiúkat, majd a közeledő bagázst is. Erre megjelenik egy helikopter: váltsunk rakétavetőre, majd adjunk neki. Ha közeledik, ugorjunk félre előle a körrel. Ha elfogy az energiája, Mr. Bond egy – hogy is mondjam – elég bondos mozdulattal megmenti a hölgyet az enyészettől, mi pedig megkezdhetjük a tulajdonképpeni játékot: bejutunk a főmenübe.

2. Hedgemaze

A tulajdonképpeni játék kezdete – ez már egy igazán „titkosügynökös” pálya lesz, tekintve, hogy a lehető legnagyobb csendben kell kiviteleznünk akcióinkat. Ennek jegyében tartsuk észben, hogy az R2-vel lopakodhatunk, míg az R1-gyel látványos akciók közepette fegyverezhetjük le ellenfeleinket. Mint a bevezetőből megtudjuk, fontos dokumentációkért kell behatolnunk egy elég jól őrzött villába.
Le a lépcsőn, át a kapun és máris egy közjáték: egy furcsa egyén egy felettébb nagy mordállyal. Sebaj, törődjünk inkább az itt levő két őrrel, majd szintén menjünk át a rácsos ajtón. Az itt álló katona rádióját lőjük ki (Bond Focus-szal), majd tegyük ártalmatlanná. Egy nagyobb térre jutunk, amiről jobbra nyílik egy beugró: itt találunk egy kulcsot, mellyel tovább tudunk majd menni. Ismét egy közjáték, feladatul pedig az északi kapu kulcsának megtalálását tűzték ki nékünk. A jobboldali beugróban egy őr van, balra pedig kettő, elhagyva őket egy nyitott kapun mehetünk át. Haladjunk értelemszerűen, mígnem találunk három egymás mellett levő tölténytárat, méghozzá extraerős golyókkal! Hasznukat is fogjuk majd venni – cserélni őket a tárgylistában tudjuk, melyet a Selecttel hívhatunk elő! Nyomuljunk be a házba, az íróasztalról vegyük fel a kulcsot, az emeletről pedig a töltényeket, majd a háztól balra levő kapun menjünk át.
Most már kezdjük érteni, mit is akar ez a furcsa ember, azzal a barátságtalanul nagy fegyverrel! El kellene jutnunk az ajtóig, amit a legjobban a baloldalról tehetünk meg: szedjünk le mindenkit, valamint ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy az autó melletti hordó igencsak robbanékony – remek tűzijátékot indukálhatunk vele! Miután elvergődünk az ajtóhoz, egy közjáték keretében véget is ér a pálya – nem kis meglepetések közepette. James Bond halott!

3. Istanbul – első rész

Vagy mégsem? Természetesen nem, hiszen aki már negyven éve áll úgy a királynő szolgálatában, hogy azóta egy percet nem öregedett, azzal nem lehet csak úgy elbánni! Igyekezzünk Mr. M-hez eligazításért, aki elmondja, hogy villámgyorsan el kell szelelnünk Isztambulba, ám előtte még térjünk be Mr. Q-hoz, újabb csodás találmányokért. Itt végig kell csinálnunk egy tréningpályát, ami nem túl nagy ördöngösség: egyenesen haladva kell eljutni a bombáig, melyet az X folyamatos nyomva tartásával hatástalaníthatunk. Megtanulhatjuk kezelni a csodaórát, mely lézert lövöldöz, és csodálatosan alkalmas távvezérelt kapcsolók deaktiválására. A bábukkal bizonyára mindenki el tud bánni, úgyhogy most ugorjunk is isztambuli bevetésünkre, ahol Kerim Bey-t kell elszállítanunk a város másik végére. Természetesen Bond járgánnyal! A játék ezen részéről most nem szeretnék véleményt nyilvánítani, de annyit meg kell jegyeznem, hogy a fizika kissé furán működik: mintha pillanatragasztót kentek volna a kocsi kerekeire. Sebaj, a lényeg, hogy el kell jutnunk a kék pöttyig, ahol Bey ismerősének a javítója van: ő megszereli nekünk a leamortizálódott gépet – ugyanis amint azt már kitalálhattátok, kapunk egy kis társaságot. Nem baj, van ellenük fegyverünk, ám a rakétákat tartogassuk az oroszok garázsára: ez sötétebb színnel van jelölve a térképen. Miután kilőttük, tovább tudunk menni a megadott pont irányába… ahol egy tank állja el az utat. Nincs mese, ki kell pattanunk a kocsiból, és rendre kell utasítanunk – ehhez azonban egy kis kerülő szükségeltetik. A jobbra levő beugróban felkapaszkodhatunk a falra remek kis csáklyánkkal. Elimináljuk a három ellent, majd haladjunk a megadott irányba, lendüljünk át a másik épületbe, ahol felvehetjük a shotgunt, majd innen jobbra essünk le, majd másszunk fel a másik házra, ahonnan a változatosság kedvéért most lendüljünk át a szemben levő helyre: szépen beszakítjuk az ablakot, majd pedig a másik ablakban levő gépfegyverrel learathatunk mindenkit – főleg a tankot. Hál’ istennek az ellenfelek is besegítenek ebbe aknavetőikkel, így már végeztünk is ezzel a pályával.

4.  Station T

Amolyan jótékonykodás Bond módra ez a pálya: hősünk természetesen nem nézheti karba tett kézzel, hogy ártatlanokat mészároljanak le a csúnya oroszok, ezért úgy dönt, hogy behatol a hatalmas villába, és kiszabadítja őket (mármint a túszokat), és persze egy kis borsot is tör a rosszak orra alá: jól hatástalanítja az összes bombájukat, melyeket voltak szívesek lepakolni az épület különböző részein. Ennek jegyében fussunk el az épület jobb oldalára, majd pattanjunk át a kerítésen és használjuk Q legújabb kütyüjét: a Q coptert. Ezzel a kis masinával menjünk be a szellőzőbe (hogy ezek a szellőzők egyik terroristának sem szúrnak szemet…), majd bent sasszézzunk az ajtó felé, ott nyomjunk R1-et, mire berobban az egész, és kedvenc ügynökünk már be is léphet a helyszínre. Kaszáljunk le mindenkit, és már ki is szabadítottuk az első túszt. Összesen három van belőlük, míg bombából öt. Ezeket a térképen láthatjuk jelölve – a túszok kék pöttyel, míg a bombák szürkével. Szépen menjünk végig az épületen: a robbanószerkezeteket úgy hatástalaníthatjuk, ha eléjük állunk, majd nyomva tartjuk az X-et, míg a túszok kiszabadításához elég lelődözni a körülöttük álló őröket. Ha a térképen ott van a bomba, ahol mi állunk, de mégsem találjuk, akkor valószínűleg egy emelettel lejjebb/feljebb lesz! Van két szoba, ahova úgy tudunk bejutni, hogy szétlőjük a mellettük levő kapcsolókat! Az egyik ilyen szobában (az emeleten) találunk egy göncöt, ezt a bónusz pályákon fogjuk majd hordani – jegyezzük meg ezt a helyet! Probléma csak a harmadik túsznál lehet – őt a nagyteremnél találjuk meg, méghozzá egy zárt ajtó mögött. Eresszünk fel egy koptert, és menjünk be a szobába, majd robbantsuk fel az ajtót kiékelő széket, így már be is mehetünk. Ha mindez megvan, akkor látunk egy közjátékot, mégpedig, hogy az egyik orosz elhelyez egy utolsó bombát, melynek hatástalanítására van 3 percünk: ez abban a szobában van, ahol a ruhát találtuk. Ekkor megjelenik egy főellenség, mégpedig egy helikopter személyében: az ajtón kilépve sprinteljünk jobbra, ahol a szétlőtt szobában felvehetjük a rakétavetőt, amivel adjunk a gépmadárnak! Alkalmazzuk a kiugrok-lövök-visszaugrok a fedezékbe stratégiát. Ha elfogyott a lőszer, jöhet a három darab gránát, majd a gépfegyver, legvégül a shotgunnal kínáljuk meg. Elvileg kell annyi lőszernek lenni a szobában, hogy le tudjuk szedni!

5. Istanbul – második rész

Ismét Isztambul utcáin kocsikázhatunk, hajunkat a szél fújja, a rádióból kellemes zene szól… és persze néhány rosszarcú megint a végünket akarja, tehát jobb lesz lelépni! Először is el kell menni Kerim fiához a kék pöttyel jelzett részhez, majd a kocsiból kipattanva húzzunk be az épületbe, ahol felvehetjük az egyenruhát. Sajna ez a kint levőket nem téveszti meg, így gyakjuk le őket, majd ismét kocsiba pattanva hasítsunk el arra a helyre, ahol a harmadik pályán szétlőttük az oroszok garázsát. Itt lesz egy erősebb kocsi, melyet tegyünk szépen hűvösre (rakétával vagy gépfegyverrel), majd menjünk be a közel levő udvarba és parkoljunk be. Sétáljunk be az épületbe, természetesen bent senkinek nem tűnik fel enyhén nem odaillő akcentusunk és fizimiskánk, így kutassuk is végig az épületet (nagyon jó dolgokat találhatunk), majd a hátsó ajtón távozzunk. Némi ellenállásba ütközünk, de már van kalasnyikovunk, úgyhogy ne kíméljük az ellent – fussunk fel a létrán, majd lendüljünk át a házba, annak ablakán keresztül. Menjünk ki az udvarra, szedjünk fel mindent, majd álljunk oda a konzolhoz, és hosszan nyomjunk X-et, mire a hajó elkezd a víz felé mozogni. Mikor megjelenik nagydarab barátunk, akkor se hagyjuk abba a nyomkodást – tapasztalatból tudom, nem éri meg. Még ha bekapunk pár golyót, akkor se tágítsunk, csak tegyük vízre a hajót, és elegánsan húzzuk el a csíkot.

6. Underground

Nem lesz rövid esemény az biztos! Derék hajónkkal be kellene eveznünk a nagykövetség alá – persze ezt nem mindenki nézi jó szemmel. Még szerencse, hogy bárkánk rendelkezik egy öles kis géppuskával, melyet természetesen mi fogunk kezelni, míg Kerim vezet. A bal analóg karral irányozhatjuk be a csövet, az R1-gyel elsüthetjük, míg az L1-gyel rá tudunk nagyítani az ellenfelekre – távoli célpontoknál kimondottan javallott. Tehát kezdjük meg lágy ringatózásunkat a kanálisban, majd szedjünk le mindenkit. Nemsokára felbukkan egy másik hajó: azonnal szedjük le, különben pillanatok alatt leamortizálja páncélunkat. Ekkor rájövünk, hogy nem nagyon fogunk tudni ebbe az irányba menni, ezért visszatolatunk, James-szel pedig lőjük ki azt a fényes kis micsodát a fogaskerekek közül. Feltárul egy kapu, mi pedig keresztülhaladunk rajta. A hídon levő két embert azonnal szedjük le, majd a többit is szépen sorban a fal mellett – így el is érkezünk egy zsiliphez, amelynek négy darab fogaskerék van a szélén: ezeket lőjük ki sorban és már szabad is az út! Amint áthaladunk, azonnal lőjük a vizet, mert aknákat telepítettek oda, ne törődjünk az ellenfelekkel, ezeket sokkal fontosabb kilőni! Ha megvan, továbbhaladunk, majd módszeresen irtsuk ki az ellenfeleket, vigyázva arra, hogy a rakétavetősöket mindig elsőként szedjük ki! Ismét elérkeztünk egy zsiliphez, melyet az ismert metódussal pattintsunk fel, majd hajózzunk tova a kis folyón. Nemsokára ismét egy másik hajó jön szembe – ezt is szedjük le gyorsan. Innentől már nincs sok hátra, ki is szállunk a hajóból, és elválnak utjaink öreg barátunktól.
Egy bizonyos tervrajzot kell felkutatnunk az egyik irodában – nosza, lássunk neki! Menjünk ki a kis zugból, majd át a nagyobb hangárba, ahol az ellenfeleket a Sonic kütyüvel kissé beparáztathatjuk: ekkor könnyebb lesz őket lelődözni. Haladjunk az értelemszerű irányba, míg elérünk egy nagyobb raktárba, amelynek a falán egy nagy orosz zászló lesz. Itt találunk egy szellőzőt, melybe engedjük be a kis kopterünket, majd jussunk el a végére és robbantsuk be az ajtó melletti kapcsolót. Most már mehetünk tovább. Elérkezünk egy garázsba, ahol egy nagy mordályos úriember lesz: ne simogassuk, kapjuk elő legkeményebb fegyverünket! A kis pöttynél nyomjunk X-et, mire felmászunk a falon, és már bent is vagyunk az irodában: vegyük fel a tervrajzot, mire megjelenik egy jetpack – hát persze, hogy ezzel kell menekülnünk! Pattanjunk rá, lőjük ki az üveget, majd a garázsból araszoljunk ki az egyetlen kijáraton. Miután lelőttünk mindenkit, kinyílik az ajtó és mehetünk tovább, ám vigyázzunk, mert most már az ellenfelek sem lesznek restek jetpack-et használni, plusz megvan az a kellemetlen tulajdonságuk, hogy rakétavetővel durrogtatnak ránk! Egyes pontokon megállhatunk és kiszállhatunk járgányunkból, majd bepattanhatunk egy másikba – értelemszerűen azért jó ez, mert az új járgány még nem sérült. Haladjunk mindig a megadott kék pötty irányába és lőjünk mindenre, ami mozog, akkor nagy baj nem lehet. Egy alkalommal jön még egy hajó, ezt is gyorsan füstöljük ki, majd már tényleg nincs sok ebből a pályából, végre kiröppenhetünk a csatornákból!

7. Gypsy Camp

Hírét vettük, hogy a tajga fiai be akarják venni Bey félvér barátainak táborát. Természetesen, mint ügyeletes jófiú, ezt a legkisebb mértékben sem engedhetjük meg. Amint megérkezünk a színhelyre, azonnal a sűrűjébe csöppenünk: két hölgyemény verekszik a félvér király legkisebb fiának kegyeiért… amit az oroszok érkezése félbe is szakít. Sajnálatos módon egy nagyobbfajta gépjárművel érkeztek, amelyen egy még nagyobbfajta gépágyú is van: első dolgunk tehát, hogy ennek kezelőjét múlt időbe tegyük. Nem lesz túl nehéz, célozzunk a testén található pöttyökre, és tüzeljünk, mint az őrültek. Persze ne hagyjuk figyelmen kívül a hullámokban támadó egyéb ellenfeleket sem, akik próbálnak fedezékünk mögé kerülve agyonlőni bennünket. Miután leszedtük, hírét vesszük, hogy a gonoszok ejtettek néhány túszt, akiket nekünk ildomos lenne ugye kiszabadítani. Egyikük mögöttünk van a fészerben, a másikuk szintén mögöttünk a sziklák között – mindkettőjüket pár katona védi. Most menjünk vissza a kiindulási pontra, ahol a szekérről vegyük fel a gázmaszkot, ugyanis szükségünk lesz rá! Vágjunk át az udvaron, majd nyomuljunk be a nagy házba, annak második emeletén kiszabadíthatjuk a harmadik áldozatot – előtte azonban tegyük fel a maszkot (selectet nyomunk és a menüben fel tudjuk helyezni)! Ha gyorsak voltunk, még marad annyi időnk, hogy a ház melletti sziklába vájt barlangból is kihozzuk az utolsó személyt is – persze maszk használata itt is ajánlott! Ezután Fortuna ránk mosolyog: gonosz ellenfelünket megsebesíti valami jótét lélek – már csak fel kell másznunk a fegyveréért, mely nem más, mint egy jó kis mesterlövészpuska! Látom, mindenkinek torz mosolyra húzódik a szája, méghozzá nem is alaptalanul: Bey barátunkat kell védelmezni ezzel az eszközzel. A feljáratnál találunk hozzá töltényeket – már persze, ha kifogytak volna. Lőjünk ki minden katonát, mert barátunk sérült kezével nem tudja túl hathatósan ritkítani az ellent – szóval legyünk résen! Ezen remek rész után a félvér király tiszteletbeli fiának fogad minket, mi pedig már mehetünk is a következő pályára.

8. Sniper Alley

Bey barátunknak személyes ügye, hogy az aktuális főkutyát személyesen tegye hidegre, amihez mi készséggel asszisztálunk. Minthogy a pálya nevéből is lehet már sejteni, ez nem az a „rohanok-leírtok mindenki” típusú lesz, hanem annál egy kicsit nyugisabb, de ezt azt hiszem nem bánja senki: az új mesterlövészpuskánkat fogjuk a gazokon belőni. Első feladatunk, hogy eljussunk a megadott pontra, ahonnan majd segíthetjük barátunkat – ez nem túl nehéz. Pár katona, egy kis mászás, és már bent is vagyunk egy házban, amelynek alagsorában megtaláljuk a kulcsot a fenti ajtóhoz. Egy kis ugrálás, az egyik irodában bajusz-összeakasztás néhány keményfiúval és már meg is érkezünk a megjelölt pozícióba. A baloldalon találunk egy csodadobozt, amelyben mindig újrateremnek a puskához a töltények – ha kifogynánk, használjuk bátran! Nos, akkor szorítsuk vállunkhoz a tust és kezdődjék a tánc! Mint az előző pályánál, itt is fontos, hogy minél előtt leszedjük a gazokat Bey elől, hiszen ő nem túl hatékonyan írtja őket. Először a ládák között fog lavírozni, majd a baloldalon felmegy a lépcsőn, át a folyosón, majd ismét fel – ekkor történik egy kis baleset. Pontosabban egy elég nagy baleset: megjelenik egy bazi nagy helikopter. Fussunk vissza a lépcsőhöz, és onnan biztonságban lőjük ki a gépet. Ha megvagyunk, futás vissza a korláthoz, mert barátunknak már bizonyára igen izzad a hónalja! Módszeresen irtsuk le az ellenfeleket előle – ám sajna végzetét nem kerülheti el: az orosz rosszfiú gyorsabb és elkapja szegényt. Persze egyből nekiáll vele hencegni: kiáll egy ablakba, miközben Bey fejéhez szorít egy fegyvernek látszó tárgyat – ne lacafacázzunk, azonnal célozzunk, majd nagyítsunk rá a gonosz tar koponyájára és húzzuk meg a ravaszt, mielőtt túl késő lenne! Ha megvan, jön a szokásos „Ó, köszönöm, hogy megmentettél barátom – nem tesz semmit, épp’ úgyis a közelben voltam” lírai jelenet, mi pedig be is fejeztük az aktuális pályát.

9. Consulate

Meglehetősen kedvezően nyit a pálya: Bondot egy laza kis szőke várja anyaszült meztelenül egy baldachinos ágyban. Némi negédes gügyögés után rá is térnek a tárgyra, a holnapi misszió áttárgyalását pedig átmentik a légyott utánra. Nos, elérkezik a másnap, mi pedig kezdjük meg utunkat a hivatalnok pultjáig – aki egy látványos robbanás keretében atomjaira hullik. Lépjünk be a lyukon, majd haladjunk végig a folyosón – jobbra lesz egy beugró, ahol használni tudjuk a koptert: menjünk végig a szellőzőn, majd robbantsuk fel az ajtót, de vigyázzunk, nehogy a katonák idő előtt kilőjék! Most menjünk vissza az ajtóhoz és lépjünk be abba a szobába, amelynek kirobbantottuk az ajtaját – itt találunk egy kart a baloldalon, amit húzzunk meg, ezzel eláll a mérges gáz folyása. Fussunk végig a folyosón, az ajtón belépve pedig öleljük keblünkre Taniát. Persze a viszontlátás annyira nem édes, tekintve, hogy most már róla is nekünk kell gondoskodni (vagy, hogy stílszerűek legyünk: bondoskodni ), tehát nem túl jó ötlet a torkolattüzek elé lökni őkelmét, mert könnyen a misszió végét jelentheti!
Oké, ha mindezzel tisztában vagyunk, szaladjunk vissza a lifthez, majd pattanjunk be. Persze itt is beüt a ménkű, a lift megáll. Sebaj, azért még ki tudunk szállni. Haladjunk előre, aprólékosan ledarálva az ellenfeleket, mígnem eljutunk a pihenőbe (a zárt ajtókon úgy tudunk átjutni, ha odaállunk mindketten a konzol elé). Előtte azonban rántsunk fel egy gázmaszkot! Szóval bent van az egyik oszlopon egy kar, amit ha meghúzunk, eláll a gázszivárgás, s ennek örülünk. Végre Tania is megszólal, és elmondja, hogy a liftkezelő egység természetesen lent van a földszinten – oda viszont csak lifttel lehet lejutni. 22-es csapdájának mutatkozik az ügy, ám természetesen itt is van megoldás: menjünk a szoba végébe, ott, ahol a szellőzőt látjuk… Úgy van, a koptert kell megint előkapnunk! Menjünk szépen végig az útvesztőn, vigyázva a nagy ventillátorokra és az égő tüzekre, mígnem egy szobába érünk, ahol robbantsuk fel a kapcsolót! Minthogy ezzel megjavítottuk (!) a liftet, menjünk is vissza, ám vigyázzunk az ellenállókra! Szálljunk be a liftbe, majd folytassuk utunkat egyenesen. Ismét egy gázszivárgásba futunk, kapjunk maszkot, majd a T elágazásnál fussunk először balra, ahol a terem falán lesz egy kar – rántsuk meg –, majd balra is menjünk el, ahol viszont két kart fogunk találni, egymástól egy kicsit távol. Ha megvan mind a három, akkor eláll a gáz, mi pedig folytathatjuk utunkat. Nemsokára el is érkezünk a széfhez, ahol a hiper-szuper titkos dekódolót tartják: bejutni nem nehéz, csak lőjük szét a négy bilincset és már bent is vagyunk. Bent tápoljunk fel és vegyük fel a masinát is, majd induljunk visszafele, amerre a kék pöttyöt látjuk – útközben vigyázzunk a marcona legényekre, és nemkülönben barátnőnk egészségére! Még egy kis liftezés, és már kint is vagyunk az udvaron, ahol kocsiba pattanunk, és már ott sem vagyunk.

10. Istanbul – harmadik rész

Útjaink ismét kettéválnak: meg kell csípnünk egy vonatot, és ahogy hősünk mondja: két célpontot nehezebb eltalálni, mint egyet. Szóval ismét kocsiba kényszerülünk, ezúttal Tatyána kisasszony kíséretében. Tapossunk is gázba, mert mindössze tíz percünk van a feladat befejezésére, ami nem más, mint harminc ellenséges gépjármű kiiktatása. Igazából sok leírással itt nem szolgálhatunk, cirkáljunk fel alá a városban, aztán ha jön valaki, adjunk neki! Többnyire érdemes a géppuskát használni, szerencsére ez pár fokos szögben magától is elfordul, így célra tart – ez tehát némi könnyebbség. Ha elhúzna mellettünk egy ellenség, bátran nyomjunk háromszöget: ez a kerékbe épített késeket villantja elő – nagy sebességnél elég egyetlen pöccintés és máris robbannak a gazemberek. Ha netalán egy platós kocsiba futnánk, melynek a hátulján egy fegyveres áll, váltsunk át rakétavetőre (D-paddal), majd nyomjunk L1-et, amivel befoghatjuk a célt, és ha biztosak vagyunk a találatban, süssük el az R1-gyel. Ha megfáradna járgányunk, bátran guruljunk el az autójavítóhoz – még mindig ugyanott található, a különbség annyi, hogy most este van. Ha a megadott időn belül sikerül legyűrni az adott számú ellenfelet, máris megkapjuk a következő feladatot: érjünk oda a vasútállomásra a vonat indulásáig! Nosza sprinteljünk, hiszen csak öt percünk van (újraindul a számlálás!). Arra figyeljünk, hogy ne visszafele menjünk, mert amerről jöttünk, ott tankok fognak posztolni, és erőteljesen üdvözölnek minket, amennyiben a kelleténél közelebb merészkednénk. Tehát arra menjünk, amerre nincsenek tankok (a javító felé kell elindulni) – ekkor kijutunk a városból és a legelők mentén szakíthatunk. Egy platós gép ismét bejön elénk, melyről elég barátságtalan hordók száguldanak felénk, ezeket kerüljük ki, a kocsinak meg adjunk a rakétavetővel. Továbbra is figyeljük a hagyományos járgányokat, ők sem fognak békén hagyni minket, sőt még egy helikopter is ránk akaszkodik, melynek kiiktatása nem létfontosságú, ám mindenképpen ajánlott. Nemsokára megérkezünk az állomásra, ahol a fénykörrel jelzett helyre beparkolva már be is fejeztük ezt a remek küldetést.

11. Train

Együtt a banda, fel is szállunk a vonatra, mikor a harmadik pályán látható egyezményes jelsorozat megismétlődik, és Bond ismét egy segítőjével fut össze. Vagy mégsem? A vacsora közben mindenesetre kiderül: Mr. Nash szándékai nem teljesen tiszták, valamint szomorú, hogy Bey haverunkat is eltette láb alól. Ennek nyomán némi dulakodás után győz a jobb – azaz mi –, ám amikor besétál a képbe egy 140 kilós tulok egy állati nagy gépágyúval, nos, Bond jogosan gondolkodik el esélyeiről – és józan fejjel arra a következtetésre jut, hogy legjobb védekezés a támadás! Így kapjuk elő legjobb fegyverünket és szereljük le a ránk rontó embereket, majd menjünk a vagon közepébe és tegyük le aktatáskánkat, amiből egy helyes kis forgó géppisztoly fog előjönni, és segít ledarálni a ránk rontók garmadáját. Vonuljunk fedezékbe és semmisítsük meg az ellenfeleket, majd gyorsan szedjük össze a lőszereket. Kiszállás! Ismét Tania kisasszonyt kell védelmeznünk. Készítsük elő aknavetőnket, majd rohanjunk előre és szedjük le a pajzsos katonákat – velük már találkozhattunk az első bónusz  küldetésben is –, majd pedig rontsunk rá a mögöttük tevékenykedő, szintén páncélököllel lövöldöző ellenre. Ezután a maradékot tegyük hidegre tetszés szerinti fegyverrel, majd járjunk körbe az udvarban, hiszen rengeteg lőszert és pajzsot találhatunk. Ha készen vagyunk, vegyünk egy nagy levegőt, majd rontsunk be a terembe. Éppen láthatjuk, amint a gonoszok meg akarnak lépni, mi azért Tania életére vigyázva kaszáljunk le mindenkit. Menjünk fel a lépcsőn, a szobában és a gangon is lőjünk le mindenkit, majd a dobozra másszunk fel és lengedezzünk át a jegyárus bódéra. Bent remek dolgokat találhatunk, de most már vissza a küldetéshez: a fenti szobában a falon van egy kapcsoló, melyet meghúzva kinyílik a másik oldalon a kapu, és persze egy csomó ember özönlik le. Elimináljuk őket – vigyázva a páncélosokra! –, majd az ottani szobában is húzzuk meg a kapcsolót, mire az előbbiben nyílik ki az ajtó. Sasszézzunk át oda, majd lépjünk be az ajtón. Épp egy tengeralattjáróval próbálnának meglépni embereink, ám mi közbeavatkozunk: le kell szednünk a három lövegtornyát. Ehhez melegen ajánlott az aknavető használata, ha elfogyott a lőszer, menjünk távolabb, és a mesterlövészpuskával sorozzuk – de közben figyeljünk a csajszi életére, mert a katonák folyamatosan özönlenek! Ha leszedtük mindhárom tornyot, nyomuljunk be a gépbe, szedjük fel az extrákat, majd lépjünk ki a másik oldalon: természetesen főellenség jön. A terepen néhány láda van elszórva, ezek mögé ideiglenesen elrejtőzhetünk, ám vigyázzunk, mert ellenfelünk csak úgy okádja a gránátokat, így a dobozok sem adnak sok védelmet. A másik igen idegesítő tulajdonsága, hogy átkozottul pontosan lő, tehát ne nagyon rohangáljunk a nyílt terepen. Legokosabb, ha odalapulunk valamelyik ládához (a háromszöggel), majd befogjuk az L1-gyel, és ránagyítunk a négyzettel: lőjük mindig azt a testrészét, ahol a kör látható. Ez fokozatosan megy egyre lejjebb, mire szegény pali összeesik. Mielőtt még megsajnálnánk, húzzunk át egy másik fedezékbe, majd folytassuk az előbb megkezdett metódust. A terepen találhatók páncélok is, melyeknek igen jó hasznát fogjuk venni, ugyanis mint már említettük, az öreg igen jól lő, tehát fel kell kötnünk a felkötnivalónkat! Sok szerencsét hozzá, néhány sorozat után úgyis megadja magát! Hát, nem lennék szívesen a halottkéme…

12. Factory

A játék vitathatatlanul legszebb pályája. Noha a fejlesztők alapvetően grafikailag nem erőltették meg magukat, ebbe a pályába azért látszik, hogy többet fektettek, ez az egyik legjobb szint. Kezdődik is mindjárt egy kis jetpack-es hiriggel a dolog: rontsunk be az épületbe, majd ne kíméljünk senkit! A célunk az, hogy keresztülrepüljünk a gyáron, lehetőleg épp bőrrel. Ennek érdekében érdemes mindenkit a lehető legrövidebb időn belül lelőni – nem érdemes elmenni mellettük, mert hátba kapnak minket, az pedig ugye, nem jó. Szóval, haladjunk előre, szedjük le a jetpack-es arcot, majd repüljünk tovább, és a baloldalon látható peremen szálljunk le – előtte természetesen likvidáljunk mindenkit. Miután leszálltunk, menjünk be a szobába és húzzuk meg a kart, ami kikapcsolja azokat a csúnya áramos bizgentyűket ott előttünk – irány vissza a madárkára, és repüljünk is át ott, ahol az előbb még annyira villámlott. Gyorsan szálljunk le ismét szemben, majd fussunk fel a lépcsőn, és innen osszunk áldást mindenkire, majd haladjunk előre, immáron jetpack nélkül. Nemsokára meglátjuk a falon (no meg a térképen is) azt a helyet, ahova az első bombánkat kell lehelyezni – ezt meg is tehetjük az X folyamatos nyomvatatásával. Nem messze innen felvehetjük a tundrarucit: igazából dizájnos, dehogy mi értelme van, arról fogalmam sincs, mindenesetre ártani nem fog. Gyanítom, hogy valami álcázó szerepe lehet. No tehát, következő lépés, hogy jussunk be a bázisra! A kerítés mellett baloldalon található néhány láda, ezeken könnyűszerrel felmászhatunk, és már benn is vagyunk. Micsoda védelmi rendszer! No sebaj, vágjunk keresztül az udvaron, majd robbantsuk fel az őrtornyot, és lépjünk oda a daru mellé: húzzuk meg a kart, majd fordítsuk el a gépet balra, így már fel tudunk pattogni a ládákon. Hatoljunk be balra, így egy raktárba jutunk, ahol szokás szerint vágjunk rendet, majd a hátsó részben az óránkkal robbantsuk ki a szerkentyűt, így be tudunk menni az irodába különböző hasznos dolgokért, valamint a főbejárat kulcsáért. Ne felejtsük el felszerelni a bombát (mutatja a térkép, hogy hova kell), majd lépjünk vissza az udvarra, és menjünk be a főbejáraton. Liftezzünk fel a felső szintre, gyűjtsük be az extrákat, majd húzzuk meg a kart, és lépjünk be a hatalmas terembe: vigyázzunk a hatalmas géppityut lóbáló egyénre! Daráljunk le mindenkit, majd a terem végében liftezzünk fel és fussunk el az irányítóterembe, ahol a kart meghúzva kinyitunk egy ajtót. Most menjünk le a lifttel, majd azonnal fel és fussunk vissza az irányítóteremhez. Hogy ez mire volt jó? Nos, arra, hogy a kis tankocskát innen könnyűszerrel leszedhetjük aknavetővel, esetleg mesterlövészpuskával. Ha kinyiffant, merészkedjünk le, végül helyezzük el az utolsó bombát, és menjünk vissza a raktárba. Van ott egy kapcsoló, melyet eddig nem tudtunk meghúzni – most már megtudjuk. Szégyen a futás, mint tudjuk, de mi azért csak alkalmazzuk. Kedves Évánk bepipul, mi pedig egy bondos mozdulattal észhez térítjük, majd meg is lépünk az immár visszaszerzett masinával. Nincs más dolgunk, mint végighajtani az alagúton, lehetőleg úgy, hogy nem ütközünk a falnak, mert akkor nagyon lelassulunk, és igen szűkre van szabva az időnk! Néha az előttünk levő falakat ki kell robbantanunk, ezeket időben tegyük meg. Vigyázzunk az alagút vége előtti jobbkanyarra! Ennyi volt ez a pálya, lépjünk tova.

13. Border

Már csak el kell menekülni rosszakaróink elől, így Bond és Tatyána autóba vágják magukat. Természetesen mi vesszük át az irányítást, így tapossunk is bele a gázba! El kell jutnunk egy mólóhoz, ami nem lesz túl nehéz dolog, mindössze arra kell figyelni, hogy az ellenséges autók ne lökjenek bele a szakadékba, miközben mi éppen ugratunk át felettük – ezért tanácsos lelassítani és kivonni őket a forgalomból. Az úton még egy helikopter is belénk köt, ám rakétáinknak ő sem tud ellenállni. Miután megérkeztünk a megjelölt pontra, pattanjunk ki a verdából, és azonnal kapjuk elő távcsöves fegyverünket, és lőjük ki a toronyban levő embert, aki bőszen rakétavetőzik felénk. A többieket érdemes valami golyószóróval lerohanni. Fussunk oda, majd a torony melletti kis bódéból vegyük fel a dokk kulcsát, és már mehetünk is vissza kedvenc járgányunkhoz. Persze néhányan azért még zargatnak minket, ám ne zavartassuk magunkat: adjuk meg nekik, ami jár. Az utóba beszállva már tekerhetünk is visszafele, egészen a kék pöttyig. Az úton természetesen néhány autóra és pár helikopterre számíthatunk – ha nincs kedvünk vacakolni velük, nyugodtan húzzunk el mellettük, ha az út végére érünk, úgyis járművet váltunk. No, meg is érkeztünk a dokkhoz, ahol természetesen mindenkit lássunk el, majd az ellenkező részen levő kapcsolóval tegyük vízre kicsiny hajónkat. Most kezdődik csak az igazi móka! Végig kell szántanunk egy csatornán, ami nem is olyan rövid, közben mindenhonnan lőnek ránk, mint az őrültek! Először csak a partról az emberkék (a házakra célozzunk, akkor felrobbannak, és mindenki bedobja a törölközőt), aztán már hajók is (őket nem nehéz leszedni, annyira nem kell sok nekik, csak mindig idejében vegyük észre őket – ezért jó, ha van egy kis üresjárat, akkor körbeforgunk, hogy lássuk, honnan jön az áldás!), legvégül már helikopterek is: na őket kell veszett gyorsan leszedni. Mert ha nem, akkor csúnya rakétatámadások még csúnyább áldozatai leszünk. Amikor Tania erőteljesen kiabál nekünk, az azt jelenti, hogy a menetiránnyal megegyezően aknák vannak előttünk – ezeket mindenképpen lőjük ki, mert nagyon sokat sebeznek rajtunk! Ez a rész biztos van vagy tízperces, de sokkal élvezetesebb, mint amikor a csatornában keveregtünk – itt aztán él minden. Szinte forr az ember vére a sok adrenalintól, ez a játék egyre jobb, ahogy haladunk a vége felé! A pálya végén egy nagyobbacska hajó vár ránk, ő kicsit többet bír, ám mivel barátnőnk remekül vezet, ezért sok bajt nem okozhat. Ha kilőttük, még megtekinthetünk egy kis James Bondos „ellenfél-lerázós” trükköt, és már mehetünk is a végső pályára!

14. Octopus Base

A végső megmérettetés elérkezett, tehát miután kikecmeregtünk szerelmünk ölelő karjaiból, akár már kezdhetjük is annak a bizonyos pontnak a festését az I betűre. Na szóval, hatoljunk be a bázisra, majd a jobb oldalon levő kisebb szobába (az óra segítségével kiégethetjük a kapcsolót kintről), ahol egy erélyes rántás a karon és már jön is a lanovka értünk. Miután kiütöttük a fogadóbizottságot, szálljunk be és vegyünk elő valami géppisztolyt – ezzel kaszáljuk le az oldalról ránk lövöldözőket. Mondjuk takarékossági okokból lapíthatunk is az egyik sarokban, amíg megérkezik a szerelvény eredeti céljához. Ott pattanjunk ki és folytassuk utunkat. Egy nagy-nagy terembe értünk: ne felejtsük el, hogy ez hol van, hiszen a nagy leszámolás ehelyütt fog bekövetkezni. Miután körberohangáltunk és lefektettünk mindenkit aludni, szedjük össze a muníciót és a páncélt, majd a jobb oldalon távozzunk. Ekkor egy hídra érünk, mely lefelé visz. Az alján egy marcona legény lesz, őt shotgunnal kínáljuk meg. Hopp egy jetpack! Lovagoljuk meg, majd konstatáljuk, hogy Éva meg szeretne pirongatni minket, amihez természetesen egy belevaló Bond a legkevésbé sem fog asszisztálni: rakétái elől suhanjunk el a kör gombbal, miközben az L1-gyel folyamatosan befogjuk, az R1-gyel pedig osztjuk rá az áldást – természetesen rakétával. Meglepően könnyű legyőzni, majd miután bebizonyította azt az évszázados alaptézist, miszerint a nők, khm, elég gyengén vezetnek, azonmód jobblétre is szenderül. Mi vágjunk át a hangáron és szálljunk le a körben, majd folytassuk utunkat. Haladjunk felfelé, míg az irányítóterembe érünk: itt lőjük ki az üveget, majd ugorjunk le, a kék pöttyökről pedig elegánsan tovább, mígnem elérünk egy vékonyka hídra. Persze nem árt, ha közben jóakaróink számát némileg megtizedeljük, ugyanis most egy kényes művelet jön: bombát fogunk telepíteni, amihez pedig idő kell. Miután megvagyunk, forduljunk meg, irány ki az ajtón, végig a folyosón, be az ajtón, majd lendüljünk vissza az irányítóterembe, onnan pedig egészen vissza a nagy teremig, ahol majd a végső csata lesz. Ha most úgy állunk, ahonnan eredetileg először bejöttünk, akkor egyenesen kell menni: át egy hídra vivő ajtón, amely valami nagyon csúnya anyag felett himbálózik. Középen fordítsuk el a kart, mire át tudunk rohanni a másik oldalra. Oké, már ott is vagyunk a rakéta fejénél, amit hatástalanítanunk kell, mely szintén időt vesz igénybe. Most a változatosság kedvéért ismét vissza a nagy terembe, majd fussunk, ahogy bírunk a térképen jelölt pont felé. Vágás, videó, „ki a keményebb” közhelyszerű jelenetek bejátszása, majd indul a főellenség elleni küzdelem. Előre megnyugtatok mindenkit: kiábrándítóan egyszerű lesz. Kezdésnél azonnal fussunk jobbra, az acéllemez mögé, ahol a főellenség SEMMILYEN módon nem tud bántani minket. Hiába van egymillió fegyvere, nem egyszerre tüzel belőlük, hanem meglehetősen kiismerhető módon: először rakétákat zúdít ránk, majd egy kis gépágyútűz, legvégül pedig lézernyalábokkal akar szórakoztatni minket. Miután abbahagyta a lézerezést, lépjünk ki a fedezékből, fogjuk be az L1-gyel (elsőre nem őt fogja bejelölni, hanem a karos szerkezet fegyvereit, ezért párszor még meg kell nyomni ezt a gombot, míg „odaér hozzá”), majd lőjük, ahogy bírjuk. Ha abbahagyta a gőzölgést, fussunk vissza a menedékbe, mert nemsokára újra elkezdi szórni az áldást. Értelemszerűen minél erősebb fegyverrel támadjuk, annál gyorsabban fog meghalni. Még egy pár elcsépelt frázis, főgonosz végleg meghal, és már ki is végeztük a játékot. Hölgyeim és Uraim, ennyi volt a James Bond: From Russia with Love.

Ez a játék úgy lesz egyre jobb, ahogy haladunk a vége felé. Igaz vannak benne furcsa részek – például az autós üldözések több mint érdekesek, de összességében nagyon hangulatosan van összekalapálva az egész. Érdekes, hogy a későbbi pályák sokkal jobban néznek ki, mint az elején – pedig az általánosan bevett gyakorlat szerint a fejlesztők inkább az elején adnak bele apait-anyait, a végére rendszerint elfogy a szufla. Itt nem így van, már csak ezért is megéri végignyomni a játékot. A zenék fantasztikusak, rengeteget dobnak a hangulaton, amolyan igazi dzsémszbondos muzsikák csendülnek fel, melyeket még tovább fokoznak a remek hanghatások – mind a fegyvereké, mint az embereké elég jóra sikerült. Nagyon nagy pozitívum, hogy – mostanában elég ritkán találkozom ilyen játékkal – egész jóra sikerült a mesterséges intelligencia megkreálása: az ellenfelek nem rohangálnak a pisztolyunk csöve elé, fedezéket keresnek, segítséget hívnak, szóval nagyon jól meg van csinálva. Ezt a játékot nem csak a Bond rajongóknak, de bármilyen akcióra nyitott egyénnek bátran merem ajánlani, nem fog csalódni benne!

Érdekesség:

Összesen 14 pályán kell igazságot osztanunk Mr. Bond szerepében, valamint ehhez jön még 4 bónusz  szint.

A játék alapjául szolgáló „From Russia with Love” című film 1963-ban jelent meg, és egy Terence Young nevű úriember rendezte.

A film 7.3 pontot ért el a méltán híres IMDB internetes filmkatalógus listáján. Ezzel a teljesítménnyel bőven a középmezőny fölötti teljesítményt nyújt.

Valószínűleg nosztalgiából – meg valószínűleg jó sok zöldhasúért – Sean Connery hajlandó volt hangját kölcsönözni a játékbéli Bondnak.

Tudtad-e:

Több mint 20 James Bond film jelent már meg az elmúlt több mint 40 év alatt, ezzel a leghosszabb sorozattá nőtte ki magát

A mesterlövész puska remekül használható, ám csak specifikus esetekben. A D-paddal zoomolunk, a jobb analóg karral pedig irányítjuk a célkeresztet. Hál’ istennek Bond keze nem remeg, így egyszerű lesz kilőni az ellenfeleket.

A filmet jelölték a Golden Globe díjra.

Az utolsó pályán a főellenség atomrakétákkal fenyegetőzik – felrobbantja egész Londont, amennyiben nem fizetnek neki százmillió angol fontot. Ez forintban kb. háromszázhetven milliárdot jelent – ezzel már fedezhetnék a magyar államadósság tetemes részét.

A játék során gyűjtögetett pontokért remek „Concept Art”-okat nyithatunk meg az Extra menüben. Van itt videobejátszás, extra karakterek és koncepciós rajzok, tessék válogatni!

A játék sikeres teljesítésének kulcsa, hogy tudjuk, melyik helyzetben milyen fegyvert kell használnunk – ezért ne spóroljunk a lőszerrel, mindig pufogtassuk el, amink van, utána ráérünk majd aggódni.

Igaz, hogy csak a pályák után lehet menteni, ám bizonyos ellenőrzőpontokat azért számon tart a játék – így ha meghalunk, onnan folytatjuk a játékot, és ami a legjobb: életünk és páncélunk teljesen feltöltődik!