Körülbelül egy évvel ezelőtt egy fantasztikus hangulatú, remekül kidolgozott, az X-Men világban játszódó RPG robbant be a köztudatba, amely igazi felüdülés volt az egy sémára épülő szuperhősös-verekedősjáték áradat után. Persze minden nem lehet tökéletes, a játék csak nagyobb konzolokra készült el, ezért a csalódott PC-s társadalom egy emberként követelt egy X-Men Legends játékot. A nagy Activision pedig meghallgatta imáinkat, így már hű számítógépünkön is elszállhatunk az X-Men Legends II: Rise of Apocalypse-tól.
Prológus
Az első pálya inkább tanító jellegű, nem valószínű, hogy itt fogsz reménytelenül elakadni. Mindig olvasd el az apró tippeket (sárga kérdőjelek), sokat segíthetnek. A harmadik nagyobb teremben egy erőmező zár el a továbbjutástól, Magneto leviatációs képességének köszönhetően a másik oldalon használni tudod a kapcsolót. Menj tovább, gyilkolj, végül az ötödik nagy terembe jutsz, ahol telepített géppuskák tüzelnek rád. Menj hátrébb, bal oldalt törd be a falat és menj be az új bejáraton. Verd le a pálya végén az ellenfelet, utána indulhatsz is vissza az X-Men repülőjéhez, az X-Jethez.
Act 1
In the Blink of an Eye
Magneto genoshai bázisán találod magad, az első fejezetben mindig ide térsz vissza a küldetésekből. Járd körbe a bázist, nézd meg a gépeket, satöbbi. A Trivia Game-nél kvízjátékot játszhatsz, a helyes megfejtésekért bónusz xp-t (tapasztalati pontot) kapsz. A Review Computernél tekintheted meg az eddig összegyűjtött képeket, videókat, etc. A Danger Room Computernek köszönhetően különböző feladatokat kapsz, de először ezeket össze kell gyűjteni. A Mission Computerben tekintheted meg a küldetés előtti eligazításokat. Beastnél vásárolhatsz felszerést, szintlépést, bónusz xp-t, szóval mindenféle jó dolgot és eladhatod a felesleges cuccaid. Miután körülnéztél, beszélj Sabretooth-szal. Egy kis mutáns barátja sérülten kint rekedt, magányos, védtelen ki kéne szabadítani (a beszélgetés elég poénos Kardfoggal, ahogy próbálja védeni magát, hogy benne tényleg nincs semmi jóság, csak sajnálja szegény gyereket). Nézd végig az eligazítást, utána indulj el. Elég rövid pálya, folyamatosan menj előre, végezz mindenkivel (az első lezuhant repülőben a gép segítségével valamelyik karaktered Strike értékét növelheted kettővel). Elég sok helyen ég tűz, ezeket Iceman el tudja oltani a különleges képességével, egy helyen pedig hidat építhetsz Magnetóval, Jean Grey-jel, vagy Iceman-nel. Szerencsétlen Blinket egy túlméretezett rovar folyamatosan húzza a földön, rohanj utánuk, ha utolérted őket, akkor gyilkold le a rovarokat és beszélj Blinkkel. Blink teleport-kapukat tud létrehozni, mostantól, ha kéred, csinál neked egyet oda, ahol éppen tartózkodsz, ezzel hazamehetsz, majd vissza az eredeti helyre. Menj vissza a bázisra.
Hacker’s Delight
A megmentése után Blink egy portált nyit a Halott Zóna következő részére. Nem sokkal a kezdés után találsz egy Xtraction Pointot, ezeknél elmentheted az állást, változtathatod a csapatod felállását, és teleportálhatsz az eddig megnyitott Xtraction Pointok között. A járathoz, ahova le kell menned, hamar eljuthatsz, beszakad alattad a föld, és máris a járatban vagy. Az első nagyobb részben máris ott található a kód, amit keresel (a térképen nagy, piros X). Ez még önmagában nem elég, tovább kell folytatnod a keresést. Menj előre, folyamatosan végezz mindenkivel, nemsokára kijutsz a járatból. Egy rövidebb séta után elérsz egy hídhoz, amelynek a szerepét egy lezuhant repülő tölti be. Itt találkozol Grizzly-vel, az első kisebb főellenséggel. A beszélgetés után kelj át a hídon, a szakadéknál építs hidat, és a ládából vedd föl a cuccokat. Menj vissza a hídon, és indulj el a másik úton. Vedd föl a második biztonsági kódot. Grizzly távozása után törd szét a dobozt, amely fölött az X lebeg és nyomj egy Use gombot (E) a benne lévő cuccra. Mentsd el a játékot az Xtraction Pointnál és indulj Grizzly után. Először pusztítsd el odafönt a radart, majd menj vissza a „főútra”. Indulj el rajta, végre utoléred Grizzlyt. Mivel csak közelharci támadásokat használ, én végig tisztes távolságból lőttem, ha nagyon közel került a lövöldöző emberemhez, akkor átváltottam egy másikra és azzal folytattam a szétszedését. Ha legyőzted, vedd föl az uccsó kódmodult, és indulj vissza a bázisra.
Infiltration
A bázison beszélj Angellel és nézd meg a következő eligazítást. Az Extraction Point segítségével menj vissza Barren Cliffsre, és lépj be az újonnan megnyílt járatba. A járatokban végezz mindig mindenkivel, ennél fontosabb, hogy a megjelölt egyedekkel végezz, különben ezek pár nap alatt akkora szaporulatot bírnak csinálni, hogy elfoglalhatnák az egész bolygót. A harmadik teremben, ahol végzel az ötödikkel és a hatodikkal, használd a gépet, ami +2 Speedet ad az egyik emberednek. Menj tovább, nemsokára találkozol az utolsó két egyeddel. Miután meghaltak, menj be a következő járaton, amely a lárva termekbe vezet. Itt új feladatot kapsz, négy megjelölt tojáshalmot kell elpusztítanod. Az első ebben a teremben van. Tegyél pontot a lárvák életére mielőtt az elkezdődne, utána menj tovább, egészen a szakadékig. A szakadéknál indulj balra. Menj tovább, használd a plusz tíz életet adó gépet, és kövesd az X-et, amely a tojáshalmot jelöli. Miután elpusztítottad, kövesd a járatokat a negyedikhez. Útba esik egy Xtraction Point, mentsd el az állást. Pusztítsd el az utolsó halmot is és az utolsó teremből menj át a Queen Chamberbe. Odabent végezz a rád támadókkal és indulj balra. Öld meg a királynőt. Indulj tovább a következő járatba (persze mint mindig, most is védekezz, el lehet mellettük egyszerűen futni, de ilyenkor ugye nem kapsz xp-t). A következő járatban találkozol Zealottal, hátrahagyva egy csomó ellenfelet. Pusztítsd el mind, utána vágd ki magad a teremből. Indulj el a végső királynő felé, útközbe megint Zealotba botlasz. Ismét elmenekül, téged ez ne érdekeljen, végezz a királynővel. Menj tovább, közben ments egyet, a következő teremben ismét találkozol a menekülős pajtással. Innen már nem fut tovább, úgyhogy indulhat a harc. Zealot taktikájára végképp igaz, hogy a legjobb támadás a védekezés, legfőbb lépessége egy kőbőr, melyet ha maga köré von, akkor sebezhetetlen lesz, és egy idő után ezt felrobbantja. Ilyenkor a környéken álló karaktereid nem kis sebzést bekapva hátrarepülnek, ezért érdemes távolsági karaktereket használni ellene. Miután Zealotnak vége, indulj tovább, nyomj a számítógépen egy E-t, ezzel megnyitod az utat Genoshába. Egy nő tájékoztat a helyzetről. A tenger alatt elhelyezkedő Genosha falaira Apocalypse bombákat szereltetett, melyek ha felrobbannak, az egész város elpusztul. Menj vissza a bázisra.
Under Pressure
Egy nagy hangárban találod magad, ahol négy tartószerkezetet kell elpusztítanod. Ha ez megvolt, indulj tovább. Útközben találsz egy gépet, ami plusz tíz energiát ad az egyik mutánsodnak. Menj tovább, végül egy nagy terembe érsz, amely tele van vízzel, és egy nagydarab mutáns, Blob tartja az ajtót, hogy ne ömöljön be még több H2O. Amíg tartja az ajtót, két bombát kell hatástalanítanod. Mind a kettő egy-egy platformon van a fal mentén. Repülj vagy teleportálj fel, és zúzd szét a bombát. Fogj egy mutánst Might képességgel, és a nagy cuccot told neki az ajtónak, így már biztos nem fog kinyílni és Blob is kifújhatja magát. Indulj el balra, és menj ki a teremből.
Jailbreak
Indulj el, nem telik el sok idő és találkozol egy Lady Deathstrike nevű mutánssal. Nagyon sok dologban hasonlít Rozsomákra, ugyanúgy adamantiummal vannak bevonva a csontjai és adamantium karjai vannak, csak több, mint Wolverinnek. Egy félreértés miatt rendesen megutálta, azóta életcélja, hogy végezzen vele. Ettől függetlenül a harc elkerülhető, ha van a csapatodba Brotherhood mutáns, akkor kétezer „pénzzel” lefizetheted. Ha mégis a harcot választod, érdemes tőle messzire kerülni és úgy lőni, de mivel nagyon gyors, ilyenkor egy tank-beállítottságú karakterrel tereld el a figyelmét. Néha felmegy gyógyulni egy géppel, ilyenkor rohanj utána és kezd ütni, egy idő után abbahagyja a gyógyulást és folytatja a harcot. Ha legyőzted vagy lefizetted, indulj tovább és ments a közeli Xtraction Pointnál. Az Xtraction Pointtól menj vissza abba a terembe, ahol harcoltál a Lady-vel, és jobb oldalon menj be a dupla ajtón a fenti emeletre. Menj tovább, ismét duplaajtó, menj körbe, a hátsó szobába. Beszélj Celeb-Bbannal, ekkor kinyílik egy ajtó a feltérképezetlen területekhez. Menj végig a folyosón, ekkor egy terembe jutsz, három cellával. Törd szét a konzolt, így mindhárom cella kinyílik. Beszélj a rabokkal, ekkor lesznek szabadok. Menj ki a teremből, vissza a laboratóriumba, innen menj tovább, át egy folyosón. Menj ki a folyosókhoz, melyek a nagy terem körül vannak. Nightcrawlerrel teleportálj át az erőfalakon, és a konzollal kapcsold ki azokat. Ez a börtönöket is kinyitja. Beszélj a rabokkal. Menj vissza, keresztül a nagy termen, hogy eljuss az előzővel szembe lévő szobákba. Menj tovább, eljutsz egy szobába két irányítópanellel. Teleportálj át a falon és kapcsold ki a konzollal a bal és jobb oldalon lévő erőfalakat, ezzel újabb rabokat kiszabadítasz. Mentsd el az állást és menj tovább Northern Plazába. Nyugaton és keleten is két-két rab van (az ajtó, amelyen bejöttél, délnek számít). Menj le a lépcsőn a főterembe és szabadítsd ki a rabokat keleten és nyugaton is. Északon három csarnok, északkeleten egy kisebb szoba található. Menj a szobába, ahol Mr. Sinisterrel találkozol. Miután beszélsz vele, elmenekül, jópár csatlóst hátrahagyva. Ezeket verd le és törd szét a tartályokat a genoshaiakkal. Utána menj a jobb és bal oldali csarnokoknál raboskodókat kiszabadítani. Ha megvagy, menj be a nagyterembe, és ott indulj jobbra. Törd szét a generátort, így az erőfal eltűnik, úgyhogy tudod használni a plusz két Body-t adó gépet. Menj a terem másik felébe, és lépj be az ajtón. A teremben Pyrót tartják fogva, zúzd szét a két generátort, ezzel kiszabadítva a tüzes gyereket. Indulj tovább, végül elérsz a tanácsterem ajtajához. Pyro figyelmeztet, hogy odabent Abys-szel kell harcolnod, utána elmenekül. Ne érdekeljen a figyelmeztetés, lépj be az ajtón.
Into the Void
Abyss elleni harc nem lesz kifejezetten nehéz, rohanj rá mind a négy embereddel és kezd ütni, mint az állat. Néha elkapja az embereidet, megpörgeti majd elvágja őket a francba, de egyébként nem vészes. Ha az életének ötven százaléka elfogy, elmenekül. Mentsd el az állást és rohanj utána. Menj föl a repülőre, amire fölfutott. Persze a repcsi beindul, úgyhogy a harcot többezer méter magasan, szélsebesen száguldozva folytatjátok. Érdekes módon Abyss nem tudja a karaktereid ledobni a mélybe, pedig az legalább egy kis kihívást csempészne a harcba. Amikor már csak a negyed élete marad meg, átugrik egy másik repülőre. Te nem tudsz utánamenni. A katonái folyamatosan másznak föl hozzád, ez téged ne érdekeljen, velük a társaik foglalkoznak. Abyss folyamatosan bombákat dobál át hozzád, ezeket a jobb egérgombbal kapd fel és dobd meg vele Abyss gépét. Az egy pár találat után lezuhan, így a feketelyuk-testű kénytelen visszaugrani harcolni. Ha az élete eléri a nullát, az egész csapatod beszívja magába. Érdekes módon odabent négy bomba található, két emeleten, egy emeleten kettő-kettő. Ölj meg mindenkit és aktiváld a bombákat. (A szintek között középen tudsz váltani a féregjárattal.) Abyss áldásos tevékenységednek hála, belülről felrobban.
Menj vissza a bázisra, beszélj X proffal és ha megkérdezi, hogy továbbinduljatok-e, akkor válaszolj igennel.
Act 2
Certain Destiny
Az új bázis elég érdekes, egy trópusi dzsungel Antarktisz közepén. Beszélj mindenkivel, játssz kvízjátékot, nézd meg az összegyűjtött dolgokat a számítógépben. A bázison kívül (térképen felkiáltójellel) találkozhatsz Pyróval, miután beszéltél vele, új eligazítás kerül a gépbe. Ezt nézd meg. Menj ki a kanálisba. (A kijárat a bázisról Pyrónál.) Menj végig az úton, egy idő után egy megjelölt helyre érsz. Itt bezuhansz egy járatba. Ezen menj végig, a járat végén zúzd szét a kijáratot elzáró sziklákat, és menj ki. Odakint menj tovább, ismét egy alagút bejáratához érsz. A járatból kiérve egy Garokk nevű napisten foglyul ejt. Mystique alakváltás lépessége segítségével kiment a csapdából. Zúzz szét mindenkit, Garokkot is beleértve. A verőembereiddel folyamatosan kergesd és üssed, távolsági karakterekkel pedig hátulról lőjed, így hiába teleportál, hamar föl kell adnia a meccset, főleg, hogy Mystique is segít a szétverésében. Miután kész vagy, menj vissza a bázisra és beszélj mindenkivel (Destiny, információkérés Angeltől, Mystique, és Garokk idegesítése). Utána nézd meg a következő eligazítást.
The New Ice Age
Néhány briganti megpróbálja szétverni az atmoszféra-generátorokat, ami ha sikerül nekik, visszatér a jeges időjárás Antarktika ezen részére is, így a trópusi időjárást megszokott itt élő létformák kipusztulnának. Persze ezt a jó X-Man-eknek nem szabad hagyniuk!
Menj a Dzsungel Romokhoz – a bejárat Ka-Zar után. Egy rövid videóban megszemlélheted az egyik generátor pusztulását, ha a másik kettő is erre a sorsra jut, bebuktad a küldetést. Indulj el az úton (közben ments egyet), egy kisebb séta után elérsz a generátorhoz, amely már támadás alatt áll. Védd meg (magyarán törd be azoknak a fejét, akik le akarják rombolni), egy idő után Angel szól, hogy megtámadták a másik generátort. Rohanj oda (piros X), ott is üss szét a támadók között, egy idő után sipirc vissza az elsőhöz. Ezt kell addig játszani, amíg az utolsó támadó is meg nem döglik.
No Way In, No Way Out
Ebben a küldetésben egy ősi templomba való bejutás lesz a célod. Indulj el az úton, amikor kettéágazik, indulj el balra. Amikor elérsz egy kidőlt fát, ugorj át rajta és indulj jobbra. Itt lesz egy barlang bejárata, lépj be. Menj végig a barlangon, amikor kiérsz, egy újabb bejárat lesz tőled balra. Menj ezen is végig, kilépéskor ismét csapdába esel. Pusztíts el mindent és indulj tovább, ekkor kiérsz a főútra. Az Xtraction Pointnál mentsd el az állást és keresd meg baloldalt a barlangbejáratot. Odabent lézerbombák állják utad, úgyhogy szükséged lesz egy lövöldözős karakterre, akivel szétlőheted ezeket. Járd körbe a barlangot, odabent mindenféle jó dolgot találhatsz, ha összegyűjtöttél mindent, térj vissza a főútra és indulj el előre. Itt ismét lesz egy barlang, menj le. Menj végig a barlangon, a kijárat pont a templom kapujánál vagy. Pár lépésre vagy a célodtól, de egy beszélő pterodaktilusz nem akar beengedni. Ne engedd, hogy ez a lopott nevű őshüllő megakadályozzon a belépésben! Egy ideig repked, amikor leszáll, rohanj oda hozzá mindenkivel és üssed olyan gyorsan, ahogy csak bírod, a pofozást nem igazán bírja. Ezt csináld addig, amíg fűbe nem harap, ha ez megtörtént, beléphetsz a templomba.
Beyond the Treshold
A templomban két kulcsot kell megkeresned. A első teremtől keletre van egy csarnok, erre indulj el. Menj körbe, egy idő után elérsz pár oszlophoz, melyeket el kell tolnod. Ha eltoltad, menj tovább, kövesd a piros X-et, mely egy nyomógombot takar a padlón. Állj rá, és ugorj le a vízzel telt terembe. Menj föl, fent be a nyugati ajtón. Menj végig a termen, és lépj be a Nuwali Corridorsba. Az első teremben van egy Xtraction Point és egy gép, amely plusz húsz energiát ad. Ha továbbmész előre, ott egy ajtó, amely Nuwali Gateway-be vezet, ide ne menj be. Inkább menj be a másikba, amely egy vízzel telt terembe vezet. Indulj el jobbra, a szakadékig. Repülj végig a szakadékon és told el a nagy útakadályt. Kapcsold át a kapcsolót és repülj vissza a vizes terembe. Menj rajta keresztül, át a folyosón, amíg el nem érsz egy nyolcszögletű platformig. Váltsd át a kapcsolót és menj vissza a vizes terembe. A második misztikus kő itt van. A negyedik folyosó az Elemental Tombsba vezet, menj be.
Tomb Raiders
Menj be az első főterembe és fordulj jobbra. A szakadéknál menj balra és a hídon kapaszkodj fel a nyolcoldalú platformra. Egy repülő karakterrel repülj föl és vedd föl a légelementál-koponyát. Menj vissza a hídhoz és menj be a közeli ajtón, így elérsz egy szakadékhoz egy újabb nyolcszögletű platformhoz. Menj föl a lépcsőn, törd szét a köveket és vedd föl a földelementál koponyát. Menj le a másik hídon és menj be az ajtón. Amikor az első ajtón túlmentél, jobb oldalon a lépcsőnél van egy gép, amely néggyel növeli a karaktered Strike értékét. Menj tovább a vizes teremhez. Építs egy hidat és vedd föl a vízelementál-koponyát. A közelben van egy Xtraction Point. Menj ki az ajtón és lépj be a tűzterembe. Menj föl a platformra, Iceman-nel vagy Stormmal oltsd el a tüzet, és vedd föl a tűzelementál koponyájátt. Menj vissza a bejárathoz. A bejárattal szembe lévő ajtón menj be. Minden egyes oszlopra rakd le a koponyákat és a bálvány, amiért jöttél, kiemelkedik a földből. Kapd fel a cuccot és menj vissza a bázisra. Beszélj Ka-Zarral.
Újra Beyond the Treshold
Menj vissza a Nuwali Corridorsba és most menj be a Nuwali Gatewaybe. Menj végig a jobb oldali folyosón és utána a következőn is. Szép hosszú folyosó, rengeteg ellenféllel, és hogy azért mégse legyen olyan könnyű dolgod, még a szobrokba is vannak beépítve lángszórók. Menj vissza a nagyterembe és az ellenkező oldalon menj át az ajtón. Menj folyamatosan át az ajtókon, végül egy hídhoz érsz. Menj végig a termen, egyik platformról a másikra, folyamatosan hidakat építve. Szedd föl a cuccokat, utána menj vissza a terembe, ahol a lángszórók voltak. Menj végig, egészen addig a teremig, ahol Xtraction Point található és oszlopok világító körrel körülöttük. Menj végig a termen és helyezd le a misztikus köveidet. Ekkor a kapu kinyílik. Menj tovább a Beyonders Sanctumba.
The Beast Within
Az Xtraction Pointtól menj le a lépcsőn, át a szoba szembe lévő sarkába. Az itteni lépcső tetején menj be az ajtón a szobába, ahol egy oszlop van a terem közepén. Gyújtsd el a tüzet, ekkor egy gép ereszkedik le, ami plusz négy Focus-t ad a hősödnek. Ha kész vagy, menj vissza az ajtóhoz az Xtraction Pointnál, és lépj be rajta. Küzd magad végi az úton, végül eljutsz Colossus bátyjához, Omega Redhez. Verjed szét és mentsd el az állást. Lépj be a portálkapun, aminek köszönhetően eljutsz Mikhail gépére. A pajtik szétverése után találsz egy újfajta Xtraction Pointot, ahol csak a felállásod változtathatod (másmilyen színű, mint a többi, hogy ne keverd össze). Következik a játék egyik legnehezebb boss-harca Mikhail ellen. A ruszki gyerek nagyon gyáva, úgyhogy először leklónozza magát, cirka 15-20 példányra. Verd szét mindegyiket, utána jön a harc következő szakasza. Mikhail pajzsot von maga köré és a négy pajzsgenerátort átváltoztatja katonákká. A katonákat csatlakozó felületre kell vezetned, ha ilyenkor vered szét őket, visszaváltoznak generátorrá (ilyenkor egy piros nyíl lebeg fölöttük, célszerű őket Iceman-nel lelassítani vagy mozdulatlanná tenni, viszont kifejezetten nagy hülyeség knockback-es képességet és telekinézist használni). Ha nyomsz rájuk ilyenkor egy E-t, akkor Mikhail egy pajzsa kikapcsolódik. Ha ezen a felületen kívül halnak meg, akkor konzolokká változnak, melyeket nem tudsz használni és egy idő múlva újra katonák lesznek. Ha az első pajzsa megszűnik, Mikhail egy lézersugarat mozgat körbe-körbe, egy idő után még egyet. Ezek elől elfutni nem tudsz, mindig ugord át, ha közel vannak. Ha az összes pajzsa elfogy, akkor kezdődik az utolsó szakasz. Itt Mikhail megmutatja, hogy mit tud, aminek nem biztos, hogy örülni fogsz. A tárgyakat képes katonákká változtatni, kábít, időt lassít, az ütéseivel elrepít, távoli támadása van, szóval fincsi kis harc lesz. Szerintem itt nincs igazi taktika, két tankkal ütöttem-vágtam, két távolsági karakterrel pedig lőttem fáradhatatlanul és irtózatosan sok különleges képességet használtam, így elsőre sikerült legyőznöm. Ha meghalt, menj be az újonnan kinyílt ajtón. Verd szét a konzolt, beszélj Beasttel és teleportálj vissza a bázisra. Beszélj a proffal, és a kérdésére válaszolj igennel, így kezdődik az új fejezet.
Act 3
Rotten to the Core
Az új bázison tedd meg az ilyenkor szokásos dolgokat. Játssz a kvízjátékkal, nézd meg az összegyűjtött cuccaid, az eligazításokat, majd beszélj mindenkivel. Angellel és Heather Hudsonnal kötelező, ha akarsz, beszélhetsz még Beasttel, Xavier professzorral, Wolverinnel és Havokkal is. Ha úgy gondolod, befejezted, akkor vitesd el magad az X-Jettel a Core-ba. Indulj el jobbra, a harcnál két dologra is kell ügyelned. A padlóra kifolyt egy kék radioaktív nyálka, ha ebbe beleesel, az elég gázos, a másik pedig a pajzzsal rendelkező ellenfelek. Ezeknek a nevük alá ki van írva, hogy milyen kombóval lehet hatástalanítani a pajzsot (a KP4 a numerikus négyes, a KP6 pedig a num6). Menj végig a folyosón a szobáig, ahol egy konzol van. Használd a konzolt, ekkor az ajtó kinyílik. Menj a folyosón végig, a saroknál fordulj be, menj el az erőfalig. Fordulj meg, és menj be a mögötted lévő ajtón a reaktorszobába. Menj a következő szobába, hogy az erőfal másik oldalára kerülj. Utána menj a folyosóvégi szobába, bal oldalt törd szét a falakat és rohanj a kijárathoz. Lépj be a Core Securitybe. Az Xtraction Point a jobb oldali folyosón van, a bal oldali szobában. Törd be a falat, a számítógépes teremben pedig a gépeket verd szét. Ekkor az ajtó, amely a biztonsági szobába vezet, kinyílik. Menj vissza a bejárathoz és ezúttal a baloldali folyosón indulj el. Menj be a negyedik terembe, ez a biztonsági szoba. Törd szét a konzolt, így az erőfal, mely a Core Reactorhoz vezet, eltűnik. Menj innen ki, miközben mész a reaktorhoz, pucold ki a szobákat. A reaktorban két-két irányítórudat kell kezelésbe venned. Két terület van, egy sárga és egy kék, a procedúra mindkét helyen ugyanaz, a sorrend is tökmindegy. A feladat az egyes területeken: az első szobában az irányítókonzol van, ezzel még ne törődj. A következő teremben ott van az első rúd. Használd a konzolt a hídon és menj tovább. A következő teremben is csináld ugyanezt, utána menj vissza az irányítógéphez, és aktiváld a reaktort. Utána csináld meg ezt a másik oldalon is. Ha mind a két reaktort aktiváltad, akkor a főfolyosó ajtaja kinyílik. Menj végig a folyosón, szedd föl a cuccokat, utána a szakadékon repülj át a leszállásjelzőért. Utána menj körbe a kék, vagy a sárga szekció körül, mentsd el az állást és menj ki a reaktorból. A Core Controlba menj végig a folyosón, amelynek a végén ott vár rád a kék reaktor hűtőpumpája. Pusztítsd el és menj vissza a folyosón, majd menj be a bal oldali ajtón. Egy idő után elérsz egy erőfalhoz. Itt indulj el a másik irányba és a szoba végén törd be a falat. A másik oldalon egy energiaszívó gép próbál akadályozni, zúzd szét, és menj be ez mögött az ajtón. Itt van a sárga rész hűtőpumpája, ezt is pusztítsd el. Újabb kisfőellenség harc következik, ezúttal egy Sugarman nevű ocsmányság ellen. Különösebb trükk nem kell a legyőzéséhez. Ha a nyelvével csapkod, fuss, ha pörögni kezd a kalapácsaival, fuss, egyébként üsd, ahogy csak tudod és használj ellene kombókat. Ha kifekszik, használd a konzolt és teleportálj vissza a bázisra. Nézd meg a következő eligazítást és az X-Jettel vitesd magad az Infinite gyárakba.
Infinite Possibilities
Az első fontos dolog beszerzéséhez menj előre, és a hengereknél fordulj le balra. A hengerek mögött van a „belépő”, amivel zárt helyekre is be tudod tenni a lábad. Indulj el a jobboldali folyosón, egészen a négyes elágazásig, itt is menj jobbra. Erre van egy konzol, ahol genetikai kódokat tölthetsz le, és ettől nem messze egy Xtraction Point. Menj vissza a négyes elágazáshoz, de ezúttal menj tovább és vedd föl a Data Discet. Újra négyes elágazás, újra jobb oldal. Egy havernak tűnő egyén elkéri a genetikai kódokat. A beszélgetés után menj tovább, át az ajtón. Az Infinite Engineeringhez jutottál, itt menj a folyosón a nagy teremig. Odabent menj be a jobb oldali ajtón. A nagy teremben menj jobbra, ki a szobából. Menj tovább, keresztül a szobákon, a másodikban használd a konzolt. Menj ki a szemben lévő ajtón, az elágazásnál jobbra. Használd a konzolt, hogy túltöltsd a rendszert. A teleportkapu segítségével menj vissza a Factory Entrance-be. Indulj el jobbra, a Fusion Core-hoz. Az elágazásnál használd a konzolt, erre az ajtó kinyílik. Menj be, odabent vedd föl a cuccokat és gyere ki. Menj vissza a másik útra, utána át a hídon. Azelőtt nem sokkal, hogy a folyosó elkanyarodik balra, egy energiaelszívó gép jön ki a földből. Érdekes lesz ennek a környékén harcolni, de nem nehéz. Menj tovább, addig a teremig, amelynek a közepén ugyanilyen gép van. Törd szét a falat és menj tovább. A teleporttal menj vissza a Factory Entrance-be és menj át a Genetic Processingbe. Indulj el, rohanj egészen a nagy teremig. Menj tovább a hídon az útelágazásig. Menj balra, robotok le, és keresd meg a leszállásjelzőt. Menj vissza a másik úton a lezárt hídig. Itt vedd fel a képregényt, menj tovább a fő platformon és használd a konzolt. Menj tovább, első teremben energiaszívó, másodikban Xtraction Point. Indulj el a folyosón, a kijelölt konzolokat zúzd szét. Ha az utolsó is megvolt, egy ajtó nyílik ki. Keresd meg a konzolt, amit el kell pusztítani, ha megtörtént, lépj be a másik ajtón. Itt rengeteg klón van és egy Data Disc, amit egy repülő karakterrel lehet megszerezni. Indulj vissza a konzolok szétzúzásával kinyitott ajtóhoz és lépj be.
Sinister Intentions
Menj át a hídon és vedd föl a sketch bookot. Kelj át a következő hídon is, utána pár termen át vezet át az utad, egy nagy teremhez, melynek a közepe körül van véve üvegfallal. Menj el a fal mentén az üvegajtóig, ahol belépésed után egy hologram Mr. Sinister rád küldi egy csomó X-Men klónjait. A klónokkal nem is kell törődni, figyeld meg, honnan másznak ki, ezeket pusztítsd el, utána az életben lévő klónokat is. Ha kész vagy, menj vissza a bázisra és beszélj Heatherrel.
Of Gods and Heroes
Az első nagy teremből egy teleportszobához vezet az ajtó, ahol be kéne menned, de ez csak akkor nyílik ki, ha összegyűjtesz négy tárgyat és ezeket lehelyezned az arra a célra épített oltárra. Az oltárok a nagy teremből nyíló négy kis teremben vannak. A fenti két kis teremből egy-egy folyosó megy tovább, mind a kettő ugyanahhoz az ajtóhoz vezet, innen kell elindulnod. A négy tárgy a következő helyeken van:
Hall of Knowledge: menj ki a teremből, odakint az elágazásnál fordulj jobbra, a következőnél úgyszintén, a harmadiknál viszont balra. A negyediknél ismét jobbra, ebben a teremben van a cucc. Ha megszerzel egy tárgyat, akkor abból a teremből, ahol megszerezted, teleport nyílik abba a kis szobába, ahova a tárgyat le kell rakni. A megnyíló teleporton menj vissza a szobába, és nyomj Use-t az oltáron.
Madri Cloisters: indulj el a kör alakú járaton. Az első terembe menj be, itt a cucc.
Divine Sanctuary: a hosszú folyosón indulj el és rohanj addig a teremig, amelyből hat folyosó nyílik. Mindegyik végén van egy tárgy, ezek közül öt hamis, és csak egy igazi. Ha egy hamisat akarsz fölvenni, akkor eltűnik a padló, alatta pedig valami csapda van, szóval ilyenkor fuss erről a helyről elfele. Ha megvan, teleportálj vissza és helyezd el az oltáron.
Meditation Chamber: a bejárattól indulj el egyenesen, az első szobában van a tárgy. A megszerzése azért nem ilyen egyszerű, két kapcsolót kell kapcsolni, hogy az ajtó kinyíljon. Az egyik az itteni minicerebrónál van (ezek tartózkodási helye le van írva a következő küldetésnél). A másikhoz az első elágazásnál jobbra kell fordulni, a következőnél elkanyarodni, két újabb kanyar. A kapcsoló ott van a teremben.
Ha mindet elhelyezted az oltárokon, akkor az ajtó kinyílik. Lépj be és használd a portálkaput. A keresett ikrekhez kerülsz, akik azonban tanítónőjük, Emma Frost és annak barátai ellen fordultak, és hogy az ebbe a csoportba tartozók ne zargassák őket (így te se), egy tűzelementálra hasonlító Apokalipszis Lovas vigyáz rájuk. Először csapj szét a három grácia között, utána jöhet a Lovas. Én négy tankkal ütöttem egyfolytában, így semmi gond nem volt vele, a legyőzéséhez is csak egy trükk kell. A harc közben folyamatosan jönnek a lányok klónjai, akik a harcban túl sok vizet nem zavarnak, de néha bekapcsolnak egy sugarat, amitől a tűzember sebezhetetlen lesz. Ilyenkor a sugarat generáló gépet verd szét, ebből három van. A győzelmed után mehetsz is vissza a bázisra., beszélj a proffal, kezdődhet a negyedik fejezet!
’Altar’ed Reality
Ez a feladat ugyanazon a helyen játszódik, mint a másik, annak teljesítése előtt ezt is meg kell csinálni. Három minicerebrót kell elpusztítani, hogy azokat a sötét erők ne használhassák a jó mutánsok ellen. Az egyik a Madri Cloisters-ben van, menj végig a kör alakú járaton, a kereszteződésnél fordulj balra. A cerebró a nagyterem közepén vár az elpusztítására. A másik a Meditation Chamberben van, első elágazásnál fordulj jobbra, a következőnél kanyarodj el, még egy kanyar, és ott van a teremben (ha mégse találnád, bízz magad nyugodtan a térképre, piros X-szel van jelölve, a harmadik, Divine Sanctuaryban lévő is. Ezt is pusztítsd el.).
Act 4
Sentinel Invasion
A küldetésben a Perimeter Platformokon kell jópár dolgot elpusztítanod, hogy a Sentinelek le tudjanak szállni a környéken, hogy aztán többezer embert megmentsenek. A bázison beszélj Havokkal, utána vitesd magad a platformokra. Ott találkozni fogsz egy robbanásszakértővel, egy ideig segíteni fog neked a küldetés elvégzésében. A három generátor elpusztítása a következő módon fog történni: emberünk elkezdi buherálni a generátort, neked addig védeni kell a hátsóját, nehogy valaki belepörköljön meló közben. Ha meghal, elveszted a küldetést. Persze a Sentineleket ellened fordítják, így tőlük is védened kell a muksót. Ha a három generátor megvolt, akkor jöhetnek a radarok. Útközben a szerencsétlen egy robbanásnak köszönhetően az óceánban landol, így tovább nem fog segíteni. A radaroknál először a konzolt kell elpusztítanod, ha megvolt, jöhet a pajzs deaktiválása (a térkép mindent jelöl piros X-szel). Ha ezeket megcsináltad, a generátor védtelen marad, azt is verd szét. Még van három radar, utána már csak egy feladat marad a platformokon: egy újabb miniboss, Bastion legyőzése. Taktika nála se kell, egyszerűen pofozd, lődd és használj nagyon sok kombót! Az egyetlen, ami belezavarhat a legyőzésébe, az az, hogy a Sentinelek állandóan támadnak harc közbe, de legalább nem fogsz unatkozni. Miután Bastionnak vége, még egy hír is befut, hogy kedvenc robbanásszakértőnk nem halt meg, csak pancsolt picit, szóval mindenki happy, mehetsz vissza a bázisra.
Hellfire to Pay
A bázison beszélj Moirával! Valahogy be kéne jutni Apocalypse tornyába, de hogy ez hogy lehetne megoldani, azt csak egy Sebastian Shaw nevezetű egyén tudja megmondani. Mivel Shaw bandája nincs épp puszipajtás viszonyban az X-Mennel, tuti, hogy fog valamit kérni az infóért cserébe, de erőszakot nem alkalmazhatsz. A bázisról menj le a déli csatornába, ezen menj végig, közben azért pucold ki az egészet. A járat vége a megszállt New York déli részén van, itt kell keresned Shawt. Indulj el egyenesen, miután az üreg fölött hídként használod a metrót, odafent találkozol Shaw-val. Négy dolgot kér cserébe: egy tolvajkulcsot, amit itt, a déli részen kell keresned, holodiskeket, amik nyugaton vannak, tízezer pénzt és azt, hogy amikor Apocalypse tornyában vagy, szabadítsd ki egy ott raboskodó ismerősét, Black Queent. A mesterkulcsot keresd meg, utána menj át nyugatra. Itt a lemezek egy kis sarokban lesznek, két ház között, csakhogy a bejárat előtt egy scanner van, amely csak Infinite-eket enged be. Indulj el balra, teljesen véletlenül ott fog az út közepén heverni négy egyenruha. Most már be tudsz menni, vedd föl a lemezeket, de persze ezt az ott strázsáló katona nem tűri szó nélkül, és mivel a helyzetet nem tudod kimagyarázni, jópáran neked támadnak. Verd szét mind, és menj vissza a bázisra. Fizess ki mindent Shawnak, aki elmondja a titkot: az egyik csatornából titkos ajtó nyílik a toronyba, ezt csak a tolvajkulccsal lehet kinyitni, úgyhogy azt megtarthatod.
Where Angels Fear to Tread
A csatorna bejárata New York nyugati oldalán van. Nem lesz nehéz eltéveszteni, amikor a közelébe érsz, egy Deadpool nevű mutáns tör ki a föld alól. Persze harcolnod kell vele. Deadpoolnak lőfegyverei vannak és teleportál, ebből már ki lehet találni, hogy inkább menekülős ellenfél. Mindig menj utána és üssed, érdemes Magnetót használnod, mivel ő ki tudja védeni a lövéseit. Ha nagyon kell, akkor előrántja a kardját és verekszik, de ilyenkor a legegyszerűbb a dolgod, mivel túl sok ütést nem bír. Ha legyőzted, menj be a csatornába, odalent menj végig a járaton, ölj meg mindenkit, végül a tolvajkulcs segítségével lépj be a toronyba.
Hail to the Queen
Black Queen cellája a Tower engineering környékén van, nem lehet eltéveszteni. Ha megtaláltad, indulj jobbra az Engineering részbe, ott egy konzollal kapcsold ki a királynő cellájának erőfalát. Menj vissza, és beszélj vele.
Evil Revealed
Indulj tovább a királynő cellájától, egy teleporton keresztül Sinister laboratóriumába jutsz. Itt találkozol Beasttel, akiről kiderül, hogy ő árulta el a csapatot, és Sabretooth-ot beetette, hogy testőrként jöjjön el vele a laboratóriumba. Sabretooth-ot foglyul ejti és elmenekül egy teleporton keresztül. Menj utánuk, odafent a templom tetején találkozol egy másik árulóval, Angellel. Persze harcolnod kell vele, amikor repül, lődd távolsági emberekkel, ha leszáll, rohanj oda hozzá és üssed. Egy idő után egy emelvényre száll fel, ahol nem éred el. Innen a körbe-körbe pásztázó teleport sugár segítségével kergetheted le. A sugár téged üldöz, menj Angel emelvényéhez és rohanj be mögé. A sugár megy utánad és lerombolja az útjába kerülő emelvényt, így Archangel kénytelen tovaszállni. Ezt még háromszor el kell játszani, utána már a hagyományos, hátsószétrúgós módszerrel kell pontot tenni a harc végére. Lépj be a portkapuba és irány Egyiptom!
Act 5
Persze Egyiptomban máris kezdődik a balhé, Magneto már menni akar a fiáért, de végül hallgat Xavier tanácsára. Így első feladatod Beast visszaszerzése lesz, hogy megtudjuk, Apocalypse milyen csapdát eszelt ki. A kapun lépj be Ra szájába (Ra’s Mouth). Az utolsó pályán a legfontosabb szabály, hogy mindent kutass át nagyon részletesen! Kezd ezzel, minden ellenféllel végezz, törj szét mindent és gyűjtsd össze az összes tárgyat! Ha kész vagy, Anubis templomában (Temple of Anubis) a tükröt told el. Amikor a nap fénye eléri a tükröt, akkor jó. Menj el Sekhmet templomába (Temple of Sekhmet), és ott a függőhídon helyezd el a Canopic Jarokat a tartójukba az E-vel. Ekkor a sugár kirobbantja a falat és oda is be tudsz menni. Itt is mozgasd el a tükröt, hogy a fény rásüssön! Ha megvagy, menj vissza a legnagyobb ajtóhoz és itt helyezd el a napkristályt. Ekkor a kapu kinyílik, te pedig beléphetsz a Halottak Folyosójába. Odabent meg kell küzdened az utolsó miniboss-szal, Living Monolith-szal. A mini szó nem épp a legmegfelelőbb rá, ugyanis a monolitember kábé ötször olyan magas, mint a hőseid, de nem kell tőle megijedni. Négy fénysugár süt rá négy tükörből, ezért sebezhetetlen. Ha egy tükör előtt rálépsz a platformra, akkor csak három sugár süti tovább, ilyenkor sebezheted, de ne használj Xtreme erőt! Ha meghalt, indulj tovább. A következő teremben végül szembeszállhatsz a főellenséggel, Apocalypse-szal. Menj rá mind a négy embereddel és verd le. Ha elfogy az élete, beáll a gépbe és ilyenkor maxra töltődik az élete. Te is állj be, így te is megkapod a négyek erejét! Verd meg még egyszer, megint újratölti magát, és egy kis videóban megmutatják neked a gép egyik generátorát. Üssed Apocalypse-ot, ezért arany x-ek hullanak ki belőle. Ezzel töltsd fel magadban a négyek energiáját (sárga csík) és rohanj a generátorhoz. Az ajtókkal ne törődj, ha hozzájuk érsz, betörnek. Rohanj a generátorig, ha fogyna az energiád, verekedj és a generátornál verd meg Apocalypse-t. Ekkor a pajzs eltűnik a generátor körül, úgyhogy szét tudod verni. Ezt csináld meg a mási generátorral is. Így a rondaság védtelen marad, de hogy ne legyen ilyen egyszerű a dolgod, újraéleszt néhányat az eddigi főellenfelek közül! Amikor nagy körülötted a tumultus, akkor használd el az Xtreme erőket, de ne Apocalypse-re, ugyani ha akkor vered meg, amikor még élnek a társai, akkor újraéled. Ha mind meghaltak, akkor öld meg utoljára a főellenfelet.
Ezzel vége a játéknak. Megszerezted Deadpoolt játszható karakternek, és a stuffal pedig nyugodtan játszhatsz tovább, messze még az a 99-es szint. Gratulálok!
Tudtad-e: Az 5000 éves Apocalypse, az egyik legelső mutáns eddig 13 X-Men játék főellensége volt, és mivel most se pusztult el, nagy valószínűséggel még egyszer ennyinek is biztos ő lesz a végső ellenfele.
Tudtad-e: A játékban három bónusz karakter nyitható meg. Deadpoolt megkapod, ha végigviszed a játékot, Professor X megszerzéséhez játék közben össze kell szedned az összes Data Disc-et, és végig kell vinned az összes Danger Room kihívást. Ha pedig egy fejezetben összegyűjtesz négy leszállásjelzőt, akkor a bázisodon megnyílik egy teleportkapu. Ezen belépve egy titkos pályára jutsz. Ha mind az öt titkos pályát végigviszed, megkapod Iron Mant.
Tudtad-e: A játékban 16 spéci csapatösszeállítás található. Ha négy előre meghatározott karaktert használsz egyszerre, akkor a csapatod bónuszt kap.