A Risen-ről eddig nem sokat tudhattunk meg, azonban egy most készült interjúból több érdekességre is fény derült.
A korábbi Gothic-részek fejlesztői, a Piranha Bytes dolgozik a vadonatúj nyíltvilágú RPG-n. A Risen-t jelenleg PC-re és X360-ra fejleszti a csapat azonban előbbi verzióból még egyetlen egy képet sem osztottak meg velünk a srácok. Az interjúban megerősítették, hogy hamarosan ezt orvosolják, de jelenleg nagyon el vannak foglalva a fejlesztéssel, mely megfelelő ütemben halad. A Deep Silver alá tartozó gárda munkatársai azt is elárulták, hogy grafikai különbségek a fejlesztés ezen fázisában még nincsenek, de minden bizonnyal a PC adta lehetőségeket kihasználva, asztali számítógépen sokkal szebb és látványosabb lesz a Risen.
A kiadó egyelőre még nem döntötte el, hogy egyidőben, vagy pár nap, esetleg hét eltéréssel dobja piacra a két platforma készülő verziót. Folyamtosan polírozzák a játékmenetet, hibák után kutatnak, és a harcrendszert is harmadjára dolgozzák át.
A Risen-ben különböző céhek-hez csatlakozhatunk, akik megszabják, hogy milyen irányban is fejlődünk majd tovább. Ez a rendszer kicsit emlékeztett a Gothic 2-re, dehát istenem, annak fejlesztőiről van szó! Jelenleg a mágusok, az inkvizítorok és az útonállók céhe ismert.
Állítólag lesz demó is, habár azt nem tudni, hogy a játék megjelenése előtt, vagy után dobják fel a világhálóra, az viszont biztos, hogy több órás próbakörre számíthatunk. Az íj használata Gothic 3-ra emlékeztet, amíg a számszeríj inkább egy FPS-ből kivágott jelenetnek tűnik majd. Az NPC-k mindegyike saját személyiséggel és történettel rendelkezik majd, a sztori szempontjából fontosabb karakterekkel pedig mély baráti kötelekéket alakíthatunk majd ki. Attól függően, melyik céh szolgálataiba szegődünk, változnak a küldetések és a párbeszédek. A mellénk szegődött NPC-k lehetnek gyávák, esetleg félénkebb természetűek. A zenei aláfestés megkomponálásáért a Gothic-széria zenésze, Kai Rosenkranz felel majd.