Nagyon összetett, nagyon finom folytatással jelentkezett Chris Taylor csapata, mely az akció/RPG műfajt picit a kaland- és stratégia irányába is elmozdítja. Sajna van pár hiba, amitől azért keserű a szánk íze, szerencsére a foltok folyamatosan érkeznek. Vágjunk neki a kalandoknak, vérfarkasfuttában…
Sajnos (illetve jajdejó) olyan nagyságú és kiterjedésű a játék, hogy sem a karakterépítés- és fejlesztés, sem egyéb mechanikai dolog leírására nem maradt helyem, erre legalább plusz 4 oldal kellett volna. A PC.Games 2005/5 és 2005/6 számában ezekről részletesebben írtam, most csak a végigjátszásra van hely, melyhez egy kis útmutató.
A fejezeteket angol eredetiben közlöm, csakúgy, mint a mellékküldetéseket. A fő küldetéssor feladatait folyamatában írtam le (kivéve az első fejezetet), a mellékeseket viszont kiemeltem, hogy aki csak egy-egy ilyen misszióra kíváncsi, könnyebben megtalálja. A legtöbb megbízás több részből áll, ilyenkor azt is megadom, hogy hol folytatódik, az „A2C7” az „Act II, Chapter 7” fejezetet jelöli. Helyhiány miatt kimaradt a sztori leírása, a küldetések részletezése, plusz sok extra pályarész (kincses torony, ládás hely) feltüntetése is; ezért gyakran hívd be a térképet (alapban: TAB), és nézd meg, az általam is megadott fő csapásról nincsenek-e kitérők, plusz területek! A titkos helyeket minden esetben feltüntettem. Az irányokat szokott módon jelölöm, jobbra lenn látható az iránytű, az N jelöli északot.
Mivel kalandjátékszerűen bizonyos küldetések csak az NPC-vel folyó beszélgetés egy adott válaszának hatására indulnak el, ezért itt is segítek, megadva a helyes feleletet; a „v:1,2,1” azt jelenti, hogy az 1., majd a 2., végül ismét az 1. pontra kell böknöd a dialógusablakban (figyelem!, csak ott, ahol két válasz van – tehát lehet, hogy négy szövegrész lesz, de a harmadik esetben csak egyetlen pontra bökhetsz, ezt nem emeltem ki külön). És még egy rövidítés: a „lvl5” ötös szintű karaktert jelöl.
Pár fontos objektumról:
• Utazók szentélye: csak a megadott szintű és képzettségű karakter képes kinyitni az ajtót, odabent neki való cuccot találsz.
• Mana- és HP-bokor: előbbit Natural Bond (druida), utóbbit Survival (ranger) jártasságú karakter használhatja – egyszerűen bele kell sétálni, és potyognak a flaskák; ezek nagysága és az általuk biztosított regeneráció ideje a skill erejétől függ az alábbiak szerint:
o 1-4 = Small Potion (nagyon lassú)
o 5-8 = Normal Potion (lassú)
o 9-11 = Large Potion (közepes)
o 12+ = Super Potion (gyors)
A bokroknak az újratermelődéshez kis időre van szükségük.
• Igeoltár: Utad során fogsz találni állványon lévő varázsigéket (ezek helyének megadásától is el kellett tekintenem), melyeket az igeoltárokon tudsz elmormolni, és bizonyos ideig egyes képességeket erősítenek, illetve bónuszokat adnak. A belépés után nyisd meg a naplót (J), majd a Lore/Chants alatt megtalálod az igéket, de az ENTER lenyomása után kézzel is beírhatod őket. Ezután egy ideig az oltár nem használható.
• Hadi piedesztál: Ha valamely karaktered speciális ereje elfogyott, és megtámadja ezt a tárgyat, az erő azonnal feltöltődik, az objektum viszont hosszú időre lemerül.
Fontos: van pár nagyon veszélyes bug, amely a játék végigjátszását lehetetlenné teszi. A leggyakoribbakra felhívom a figyelmet a leírásban, ám mindenképp ajánlom a szeptember végén kiadott v2.2 patch telepítését, mely ezeket kiküszöböli!
ACT I: GREILYN ISLE AND THE AZUNITE DESERT
Chapter 1: The Siege of Greilyn Beach
Elsődleges feladatok:
• Vedd fel a parancsot a Jerind nevű morden tiszttől
• Pusztítsd el a kiképzőbábukat: közelharci fegyverrel, íjjal, mágiával.
• Vedd fel a parancsot a Kargack nevű morden tiszttől
• Pusztítsd el a bracken kagylót
• Hatolj előre a frontvonalhoz
• Csatlakozz a sereghez az alagút túloldalán
Ez a kiképzőpálya, gyakorolj! A hősi erők itt még hamar töltődnek, barátkozz meg a használatukkal (a ketrilek ellen mindenképp jó bevetni ezeket). Az ellenség jó része gyúlékony, így tűzlabdával jó támadni őket; ha csatamágust képzel, te szórd ezeket, ha nem, bízd barátodra, te pedig a választott utadnak megfelelően hadakozz (kard, íj, jég).
Chapter 2: Prisoner of War
Mellékküldetések:
• Armorer’s Apprentice (M1)
• Lumilla’s Salve (M2)
Beszélj mindenkivel (őr: v1; Celia: v1/2, v2), majd a lifttel menj át a kereskedőkhöz. A tűzhelynél álló csajjal beszélj, tőle kapod meg a köveket (v2). Megkér egy szívességre, vállald el (M1 – v1,2,2), folytatás: A1C4. A bűvölőasszony, Lumilla is feladatot ad (M2 – v:2,1,1,1): 4 db „nettle cluster” kell neki (kis levelek), ezeket majd menet közben megtalálod (fel is tüntetem majd), illetve néha kapható kint, a vándorárusnál is. Irány az északi kapu (North Gate). Itt megtalálod az első két felbérelhető zsoldost – egyelőre csak egyet vehetsz magad mellé (v1: gyere, v2: képességek, v3: nem, köszi). Az egyik Deru, aki driád íjász, de természetmágussá is képezhető, a másik Lothar, félóriás harcos, akiből csatamágust is nevelhetsz, válassz utad szerint (ha hősöd harcos vagy íjász, érdemes Lothart választani, csatamágusként – először nyomd fel lvl1 természetmágussá, hogy tudjon gyógyítani és manát szüretelni [Natural Bond], majd mehet a tűz vagy villám, és a két első skill az Energy Ball erőhöz).
A „Northern Grey Jungle” területre jutsz, egy driád vár rád. Találsz életerő- és manabokrot, egy oltárt (beszélj az előtte álló őrrel, megtanulhatsz egy igét [v1]), és egy tornyot, lent minden kasztnak egy „utazók szentélye” (lvl3). Nyugatra némi hak’u, plusz egy barlang, érdemes bejárni. Ha kész, vissza a driádhoz, kövesd K-É irányba, lesz némi harc, ha vége, kattints az ajtóra, duma.
Chapter 3: The Morden Towers
Mellékküldetések:
• The Hak’u (M1)
Folytasd az utadat északra. A lejtő aljában pár haku egy medvefélét farag, kövesd utóbbit nyugatnak. Lesz itt egy kis totemoszlop, akciózva rajta rejtett kincshez jutsz. Vissza, északnak, a lépcsők előtt balra (Ny) újabb oszlop és kincs. Tovább észak, a kapu előtt beszélj a morden tiszttel. Mindegy, mit válaszolsz; v1: beenged, v2: megtámad – a végén mindenkit ki kell nyírni, tehát inkább v2. (Ha a kapu előtt elmész keletnek, tovább tápolhatsz.) A kapun túl a főmorden, ölj meg mindenkit. Törd szét a ketrecet, beszélj a driáddal. A ketrec egy darabját (farúd) felveheted, ezt vedd kézbe, majd akciózz a tábortűzön, végül a tornyon, felrobban, a rudat eldobhatod. Át a tornyon (É), eljutsz az első teleporthoz.
Az út nyugatnak fordul, a híd előtt délre torony, keleti falán kapcsoló. A mozi után még ne csajozz, menj el a HP-töltő mellett, át a hídon, a hak’u rituális táborába (jegyezd meg a helyet!). Vissza a lányhoz, akciózz rajta, mellékküldetést kapsz (M1). Tovább: Ny, D, 2. torony; eljárás, mint fent. Utána keletre tábor, nyugatra vízesés, ez alatt átmenve barlang, kincsekkel. Vissza az útra, el a 3. toronyhoz, komoly véderővel.
Irány dél, felfelé, a „Western Greilyn Jungle” területre jutsz. Az emelkedő tetejére érve beboríthatsz nyugatnak, megtalálod a hak’u barlangjának rejtett bejáratát. Az első tábortűznél híd, az ép oszlopon belül, fent húzd meg a kart, ezzel összekötöd ezt a nyugati területet Eirulan északi kapujával, ami elég jó rövidítés. Most azonban pucold tovább a barlangot, kiszabadítod Tanzit (M1). Te menj vissza a nyugati dzsungelbe, és tovább DNy-nak, ott a 4. torony. Utána teleport, térj vissza Eirulanba, és menj a börtönökhöz, beszélj Celiával. A nagyterembe küld, Taarhoz, ő leveszi a nyakörvedet, és visszakapod a cuccaidat. Szabad vagy!
Chapter 4: The Plague
Mellékküldetések:
• The Hak’u (+), The Hak’u Part II (M1)
• The Armorer’s Apprentice (+)
• Dire Wolf (M2)
• Secrets of the Elven Shrine (M3)
• Lelani’s Sorrow (M4)
• Kithraya Hive (M5)
• Secrets of Xeria’s Temple (M6)
A nagycsarnok bejáratától balra egy hadi piedesztál, a közelében, az asztalon egy könyv, ebben van a páncél leírása, vedd fel.
• The Hak’u I-II (M1): A nagyterem közelében találod a gyengélkedőt (Infirmary), beszélj a fekvő Heslával, megkapod a Hak’u mellékszál második felvonását (v:3,1).
• The Armorer’s Apprentice: Irány a kereskedőkhöz, a kovácslánnyal beszélj (v1, a helyes recept: v3), kapsz egy igen jó páncélt és varázskönyvet.
A továbbiak:
• M2: Menj át az állatkereskedős platformra, az istállóban beszélj az árussal (v:4,1,1).
• M3: Az istálló mögött fel a rámpán, beszélj Laenne-nal (v:1,1).
• M4: Az istálló mellett egy másik, kis ház, bent Leilani, duma (v:1,1,1) kapsz egy babát. Irány a kocsma platformja, innen liftezz le a vízeséshez (Falls), a házban beszélj Fenellával (v:1,1); a babáért kapsz flaska elf sört, tedd el. Folytatás: A1C7.
• M5: Fenella házának hátsó ajtaján menj ki, le a lifttel, a zuhataghoz, majd körbe. Újabb ház, bent Tamari, beszélj vele (v:1,2,1). A kunyhó előtt engedd le a hidat, gyorsabb lesz a közlekedés! Folyt.: A1C6.
• M6: Vissza a kocsmába, idebent egy öreg a pult mellett, faggasd ki (végig v1). Folyt.: A1C10.
Ha már itt vagy, és van 500 pénzed, beszélj a kocsmárossal, növelheted a csapatlétszámot. Ha tudsz és akarsz, vegyél fel újabb zsoldost vagy vásárolj lényt, aztán teleportálj vissza a „Western Greilyn Jungle” területre. Kövesd az utat; nyugatnak, oldalt egy romos hely, kinccsel, plusz egy egyelőre zárt kapuval. Vissza az útra, le délnek, bejutsz a driád táborba, majd az utat követve az elf szentélybe.
Az első szinten egy utazók szentélye (lvl6 íjász). A második szinten jöhet egy mellékszál elvarrása.
Secrets of the Elven Shrine: A lift közelében, a nyugati falon titkos kapcsoló. Odabent találsz egy kőkupacot, vegyél fel egy zöld követ, és akciózz a hozzá tartozó zöld Élet (lombos fa) foglalaton, feltárul egy kar. Liftezz le, kapcsoló az északi falon. Vegyél magadhoz két sárga követ, egyiket helyezd a déli szobában lévő Látás (szem) foglalatra. Pakolj el két piros követ, az északi szobában újabb kar érhető le, ereszkedj alá. Kapcsoló a keleti falon, odabent a piros Vakság (zárt szem) foglalat, akciózz, és vegyél fel két lila követ, egyiket a szomszédban el is helyezheted. A feltáruló teremben aztán oszd ki a maradék kavicsokat (sárga, piros, lila), és húzd meg a kart. Vedd fel a zafírt, visszajutsz a főlifthez.
Tovább délnek (újabb szentély, lvl6 druida). Kemény boss-csata, feltárul a terem, akciózz a forráson. Hátul teleport, menj „haza”. A zafírt vidd el Laennének (M3), a vizet Taarnak.
Chapter 5: The Dryad Exile Colony
Mellékküldetések:
• Dire Wolf (+)
• Taar’s Investigation
No most. Taart felveheted a csapatba, és ajánlott is, mert igen jó természetmágus, és hoz magával egy mellékküldetést.
Dire Wolf: A nagyteremben odalent beszélj Rokharral (v:2,1), ő tud szerezni vérfarkast, el is siet, megadva találkozótok helyét.
Taar’s Investigation: A lánnyal menj a nagyterem melletti házba, és beszélj az ott lévő Ariannéval (v:1,1), megkapod a feladatot, egy szörny felkutatását. Teleportálj a Northern Greilyn Jungle területre, irány a hak’u rituális tábor (É-Ny-É-K, a HP-töltő mellett el), itt találsz egy kést (Hak’u Ceremonial Blade). Menj vissza Eirulanba, és ki a déli kapun (South Gate – az istálló mellett). Kövesd az utat, amikor keletre fordul, térj le délnek, a sziklák között bejuthatsz egy barlangba (mellette Nettle Custer!). Szerelkezz fel a késsel, csak ezzel sebezheted meg a szörnyet (bár a mágusaid is találnak rajta fogást). Ha megölted, menj vissza Ariannéhoz, dumálj vele, gyűjtsd be a jutalmadat.
Ki a déli kapun, kövesd az utat. Eljutsz némi romokhoz, hátul lépcső, odalent az északi falon az egyik kupa egy kapcsoló, plusz van fent egy barlang is. Menj tovább keletnek, elérsz egy teleporthoz, ez mögött találod a Razka’s Ruins nevű helyet (középen lift, még nem érdemes lemenni!)
Dire Wolf : A romok után térj le az útról, fordulj északnak, menj át a hídon, majd a barlangon, eljutsz Rokhar „dimenziókapujához”. Beszélj a komával, nekiáll előbűvölni egy vérfarkast, neked a melléktermé-szörnyekkel kell foglalkoznod. Ha vége, dumálj ismét a csókával, majd a nyomában teleportálj vissza Eirulanba, és beszélj az állatkereskedővel (ha akarod, meg is veheted a lompost).
Vissza a déli dzsungelbe. Túl azon a ponton, ahol leborítottál Rokharhoz, mindkét oldalon letérhetsz, egy barlang és egy gombakör vár, utóbbi majd később lesz fontos (A3). FIGYELEM! MENTS! Sajnos itt van egy csúnya hiba, ezért most kell menteni, és többet nem, a fejezet végéig – ha belefutsz (az öregember kéri a segítséged, holott mindenkit lenyomtál), töltsd vissza ezt az állást, és próbáld újra! Szóval menj be a táborba, várd meg, míg az öreg kap pár pofont, és szól neked, ekkor kezdd el osztani az átalakult driádokat. Ha minden baba, beszélj az öreggel.
Chapter 6: Leaving Greilyn Isle
Mellékküldetések:
• The Hak’u, Part II (+)
• Feldwyr the Blacksmith
• The Kithraya Hive (+)
Beszélj újra az öreggel, megnyitja a keleti kaput. Előbb azonban nyugatnak menj, mellékes miatt.
The Hak’u, Part II: Az igeoltár közelében lesz egy kis barlang (mellette Nettle Custer!), benne Hrawn, a baráti hak’u, ha beszélsz vele, és ráállsz a segítésre (v1), a Hak’u-mellékes továbbgördül. Menj vissza a kolónia táborába, tovább keletnek, új teleportot találsz. Irány „Western Greilyn Jungle”, majd a romok (Ny), le a zárt kapuhoz, aktiváld, és csapj szét odabent. Menj vissza Hrawn barlangjába, beszélj az apjával (narancs aurás – jutalom!), aztán újabb teleport, Eirulanba, a gyengélkedőben dumálj Heslával (v1). Ez a mellékes lezárva.
Vissza a keleti dzsungelbe, és kövesd a főcsapást keletnek. Hamarosan eljutsz némi romokhoz (az út itt délnek fordul, mint híd), mögötte barlang, és mellékszál.
Feldwyr the Blacksmith: A föld alatti építményben megtalálod Feldwyr kovácsmestert; a tőle délre lévő szobából lifttel feljuthatsz egy toronyba, ennek ajtaját kinyitva kicsit lerövidítheted a későbbi utakat. Beszélj az emberrel, kinyílik a keleti ajtó. Séta le, eljutsz egy elágazóig. Balra (északnak) indulj, itt lesz pár könnyű Hak’u, a főnöküktől visszaveheted az üllőt, és itt találsz egy kincsesládát is (a legjobban keletre nyúló szobában, keleti fal). A másik irányba ne menj, itt 22-24-es ellenségek vannak, ehhez még gyenge vagy (13-14 körül lehetsz), olyan 20-as szinten kell majd visszajönnöd (A1C10). Ne is beszélj a kováccsal; mássz ki a felszínre.
Vissza a főútra, délnek, át a hídon. Barlangászás, eljutsz egy toronyhoz, melyben újabb zsoldost találsz: Vixet, aki íjász, és küldetés is tartozik hozzá. Ha nem kérsz a szolgálatából, később megtalálod Eirulan kocsmájában.
A torony kipakolása után távozz a hátsó ajtón, bejutsz egy barlangba (Upper Kithraya Caverns). A vége felé lesz egy elágazó, plusz egy törött lift – jegyezd meg a helyet, ide majd Finalával kell visszatérned. A keskenyebb járat (a felvonó mögött) némi kincshez vezet (Nettle Custer!), a szélesebben, kelet-délkelet felé kell továbbmenned, itt találsz egy teleportot, e mögött újabb barlang (Lower K.C.). Belefutsz Vix embereibe, legalábbis, ami maradt belőlük.
The Kithraya Hive: Újabb elágazóhoz érsz – jobbra (dél) megtalálod a rovarkirálynőt, nyomd le, tiéd lesz a feje, ezt kell majd Tamarinak megmutatnod.
Vissza a főcsapásra, folytasd utadat a másik ösvényen, nyomd le az ellent és a kristályt, majd menj le a partra, és beszélj a tudóssal. Megnyitja a portált, melyen átjuthatsz a következő pályára.
Chapter 7: Secret of the Azunite Desert
Mellékküldetések:
• Lelani’s Sorrow (+)
• The Kithraya Hive (+)
• A Family Heirloom
Ne felejts el kilépni nyugatnak, bekapcsolni a teleportot! Sétálj a táborba, és beszélj Suzor kapitánnyal, megkapod a fő feladatot. Szálvarrás.
Lelani’s Sorrow: A kapitány mögötti házban egy katona, dumálj vele, szomjas; ha nálad van az elf sör, melyet Fenellától kaptál, nekiadod, viszonzásul némi sültet kapsz. Ezzel teleportálj vissza Eirulanba, és a kocsma emeletén lévő komával beszélj, neki adhatod a húst, cserébe egy kis szobrot kapsz. Folytatás.
The Kithraya Hive: Menj el a zuhataghoz, beszélj Tamarival, tőle jutalmat kapsz a rovarfejért cserébe. Ha kell, boltolj, aztán vissza a sivatagba.
Menj át a táboron, majd vágtass a közelben táborozó Skath csapathoz. Mindegy, mit dumálsz, meg kell ölnöd a főnököt, hogy hozzájuss a „Stela of Blindness” tárgyhoz. Ha megvan, menj balra, nyugatnak, át a híd alatt, itt újabb csoport, és a „Stela of Life”. Vissza az első kupachoz, majd mögöttük északnak, fel a lépcsőkön.
A Family Heirloom: A garádics tetején egy torony, benne lift, alul Thestrin, tőle küldetést kapsz: a családi örökségét kell visszaszerezned (v:1,1,2 – utóbbi a kulcs a feladathoz). A nyugati falon, egy alkóvban rejtett gomb. Még gyenge vagy a megoldáshoz, az általam javasolt folytatás: A2C5.
Menj tovább egyenesen, északnak, majd délnek a híd felé, itt az újabb Skath-főnök és a Stela of Death. Tovább észak, a boltív előtt balra (nyugat), menj le a lépcsőkön, az utolsó őr és tárgy, a Stela of Sight itt hever.
Északra barlang, pucold ki, majd vissza, fel a lépcsőkön, át a boltíves bejáraton. Csapj szét a főbarlangban, a nyugatiban, és északra, egy kis kanyonban; van itt egy csontváz, „gazdája” kincset ásott el, ezt a beomlott bejárattól keletre áshatod ki (kattints a homokpadra). Ha mindez megvan, vissza a barlangba, és keletre, az Azunite-szentélybe. Az első teremben, a déli falon benyomható tégla, kincsek. Át a keleti ajtón és a folyosón, egy nyolcszögletű terembe jutsz, öt ládával. A DK-i egy mimic, nagyon kemény ellenfél (legyenek feltöltve az erőid!), de igen értékes cuccot rejt. Ez és többi sarokláda egy-egy mellékajtót nyit ellenségekkel, a középső mindegyik ajtót egyszerre. Ha nyugi van, menj délnek, két lifttel bejutsz a belső terembe.
Van itt egy szentély (lvl13 ranger), meg némi jóság. Ezután helyezd el a négy „sztellát” a mélyedésekbe, a középső piedesztálon megjelenik egy tükör és egy térkép, tedd el őket. Kinyílik a nyugati ajtó, lépj át rajta.
Chapter 8: The Lost Azunite Artifact
Amint felszínre érsz, a Valley of the Azunites területen vagy. Közvetlenül délre a Főnix barlangja, egyelőre ott semmi dolgod. Indulj északnak, találsz egy teleportot. Menj keletre koppanóig, itt egy lift, jegyezd meg, de ne menj le. Tovább észak, át egy barlangon, a hídon, és be a másik üregbe. A hidas „szigettel” ne foglalkozz, menj a szobrokig.
A középső építmény mögötti (DK) leányzó kezéből hiányzik a tükör, ez nálad van, akciózz rajta. A szobrokat úgy kell forgatnod, hogy a nálad lévő térkép szerint haladjon a fény, ezt itt is megadom, besorszámozva, ahogy haladnod kell. Ha minden baba, feltárul a titkos kamra, mássz le, és vágd zsebre a lavórt. Beszélj az őrzővel.
Chapter 9: Windstone Fortress
Mellékküldetések:
• The Missing Squadron (M1)
• The Imprisoned Half-Giant (M2)
Miután visszamásztál a szobrokhoz, az öreg lélek kint vár, és némi beszélgetés után utat nyit az erőd felé – rögtön találsz is egy teleportot. Menj el az ösvény végéig, délre egy barlang, hatolj be (Isteru’s Caverns). DNy-ra egy újabb lejáró a romok között, egyelőre hanyagold. Told előre magad, át két barlangon, míg kijutsz egy hídig, menj át ezen. Nyugatra újabb teleport. Tovább nyugat majd észak, át az átjárón, kiérsz, az erődhöz – előre a moziig.
Boríts le a keleti kapuépületbe, pucolj, majd irány a folyosó. Van pár ajtó; a DK-i sarokban egy mimic, kezdd ezzel a sort, ha lenyomtad, jöhet a többi, a DNy-iban egy katona. beszélj vele (v1), mellékküldetés (M1). Észak, nyugat az út. A folyosón egy szentély (lvl17 harcos), majd az északi teremben kisfőnök, az innen nyíló keleti szobában, a szobor mögött, a talpazaton kapcsoló. A folyosó túloldalán, a déli falon (kissé visszafelé) forgasd meg a szobrot, titkos szoba.
Tovább nyugatnak, bejutsz az erődbe; mielőtt északnak indulnál, menj egyenesen a nyugati kapuépületbe, itt egy újabb katona az M1 küldetéshez (törd szét az őt blokkoló köcsögöket). Most ki és északnak, de rögtön fordulj le nyugatra a lépcsőn, ez a barakk, a legnyugatibb szobában újabb M1 közlegény. A hosszú istállóban, a harmadik „beállóban”, az északi falon kapcsoló, majd az így megnyílt titkos szobában még egy (szembe koppanóig, keleti fal).
Amint kiértél, aktiváld a teleportot, majd egyenesen északnak. Dumálj Taarth csapatvezetővel, embereiért cserébe ad egy kulcsot. Találsz itt egy Sartan nevű félóriást is, akit társai egy lyukba zártak, beszélj vele (v1), ez újabb mellékes (M2). Végül a főcsapáshoz, dumálj Dathry kapitánnyal.
Indulj visszafelé, majd le a keleti lépcsőkön. Nyomd meg a falon lévő kapcsolót, az északi szobában vegyél fel egy sárga követ, és helyezd a baloldali sárga foglalatba. Következik két zöld foglalat (kövek a déli szobában). A vörös teremben Namyek hadnagy, mint zombi, lenyomva őt hozzájutsz egy újabb kulcshoz. Nyisd ki a vörös kaput (kövek délre), és a kapcsolót aktiválva lépj be a belső sírkamrába.
Harc, sok kincs, érintsd meg a kék lángot. Végy fel 4 lila követ a terem ÉNy-i sarkából, majd nyisd ki a láng melletti ajtót. A fehér zárat a Taarthtól kapott kulcs nyitja, idebent helyezd el a négy lilát, hatolj be a nyugati kamrába, és örülj.
Séta vissza a kapitányhoz. Miután utat nyitott, beszélj Orayne közlegénnyel, kiengedi Sartant, beszélj vele (M2), ha kell a csapatba tank, vedd fel, ha nem, Eirulan kocsmájában megtalálod, hogy a saját küldetését letekerd. Irány észak, rovarirtás, lépj be Xeria templomába.
Chapter 10: The Temple of Xeria
Mellékküldetések:
• Feldwyr the Blacksmith (+)
• The Secrets of Xeria’s Temple (+)
Mielőtt bármi mást, pörgessünk le egy mellékest!
The Secrets of Xeria’s Temple: Menj a nagycsarnokba, és vegyél fel 3 zöld követ a DK-i sarokból, egyet helyezz a terem közepén lévő foglalatba, ez a nyugati falon megnyit egy ajtót. Odabent vágj zsebre 3 sárga követ, az egyiket told a másik középső lyukba. A déli falon nyílik bejárat, itt helyezz el egy zöld, egy sárga követ. Újabb két ajtó nyílik; a jelenlegi szoba mellett, keletre szerezz 3 piros követ, majd vissza ide, és a belső szobában rakj egy követ az egy jellel, majd egy másikat a két jellel jelölt foglalatba. A déli helyiségből 3 lila követ vegyél el, melyet az északiban lévő foglalatba helyezz, ez kinyit egy harmadik szobát, újabb lila lyukkal. Végre visszaérsz a kezdő helyiségbe, ahol mind a négy színből lepakolhatsz egy-egy követ. Gyűjtsd be a nyereményed!
Vissza a főcsapásra, irány az északi ajtósor. Harcolj; a szobrot csak akkor tudod aktiválni, ha minden zombinak vége, ne hagyd ki a nyugati oldalterem hátsó helyiségét sem! Ha a kék aura eltűnt, érintsd meg a szobrot, és mozizz. Irány az északi terem, pakolni. A DK-i sarokban, a lépcső tetején tekerhető szobor, lift, lent kincs. Északra, az igeszentély mellett újabb mozgatható szobor a Föld barlangjához nyit utat, de itt még nincs dolgod. Sétálj vissza a nagyterembe, a keleti ajtón túl teleport.
Egy nagy harc előtt állsz, érdemes előtte kicsit tápolni – például elvarrni a kovács küldetését, melyre már elég erős vagy (~lvl21).
Feldwyr the Blacksmith: Irány az „Eastern Greilyn Jungle”, keletnek, le Feldwyrhez, és le a lépcsőkön. Észak már tiszta (ott volt a hak’u), délre viszont lvl22 legények, nyomd le őket (a főnök lvl24 – a DNy-i szobában, a keleti falon tekerhető szobor!). Vissza a kovácshoz – mozi. Menj a betörők után a most megnyílt északi járaton, ismét lvl22 és 24. Beszélj a kováccsal, beígér egy fegyvert – ezt majd Aman’luban kapod meg (A2C1).
The Secrets of Xeria’s Temple: Teleportálj Eurilanba, a kocsmában beszélj az öreggel, kincseket kapsz. Boltolj, szerelkezz, irány a templom.
Menj északnak, jön a főcsata. A sárkány nem nagy ügy. A középső fej, Vitalus gyógyítja a két másikat, ezért Mirrorban őt nyomd le először, bátran használj szóló erőket (Brutal Attack, Take Aim, Energy Ball), a druidád egy Earth és Spirit Embrace mágiával támaszthatja a csapatot (a lénnyel szembeni mellvéd fedezék, ha szükséged van rá!). Ha kész, a másik két „testvér” már hamar meglesz. Pusztítsd el a kristályt, beszélj Dathry kapitánnyal, és lépj be Aman’lu portáljába.
ACT II: THE NORTHERN REACHES
Chapter 1: The Town of Aman’lu
Mellékküldetések:
• Feldwyr the Blacksmith (+)
• Mythrilhorn (M1)
• Mark of the Assassin (M2)
• Deru’s Treasure Hunt (M3)
• Arinth’s Legendary Staff (M4)
• Viperclaw (M5)
• Tywlis’ Broken Staff (M6)
• Aman’lu Arena (M7)
• Lothar’s Innocence (M8)
• A Dark Ohm (M9)
A fő feladat előtt gyűjtsd be a mellékküldetéseket:
• M1: Beszélj az állatkereskedővel a DK-i sarokban (v3,v1); folyt.: A3C1.
• M2: Az állatostól DNy-ra egy elhagyott ház, menj be, és vedd fel (v1) az asztalon integető követ. A támadás után beszélj Danadellel (A3C1).
• M3: Az állatostól menj ki az északi ajtón, kelet, majd dél, itt áll Prospector Albain. Ha Deru a csapatodban van, beszélj vele (v:1,1), ez elindítja a küldetést.
• M4: Albaintól északra egyenesen, a város keleti oldalán Eolanda háza. Beszélj vele (v:1,1,1). Folyt.: A2C7.
• M5: A fenti ház mögött Eumenide. Beszélj vele (v:1,2), reagenseket kell összeszedned (ezek helyét meg fogom adni).
• M6: Észak, majd az igeszentélytől nyugatra Tywlis háza. Csevely (v:1,1,1), egy „Rainbow Trinket”-re van szüksége. Ha van nálad, újabb beszéd (v1). Pénzt ajánl; v2-vel zsebre vágod, ám a v1-re kapsz egy unikum gyűrűt (lvl28, +40HP, +40 mana). Ha nincs ilyen cuccod: A2C7-ben találsz.
• M7: Irány a kocsma (dél). Beszélj a csapossal: v:1,1,2,2,2,1.
• M8: A kocsmában, a bejárattal szemben az asztalnál ül Roland, ha Lothar a csapatban van, dumálj vele (v1). Folyt.: A2C4.
• M9: A fogadótól délre a mágusbolt, beszélj Lyssanoréval (v:2,1,1). Folyt.: A2C5
Feldwyr the Blacksmith: Nyugatra, a kovácsműhelyben (bent) Feldwyr öccse, tőle megkapod a fegyvert, ha lenyomtad a bátyus küldetését.
Továbbiak:
• Twylis háza mellett áll az íjkészítő Ithir’renne háza. Ő lesz Leilani küldetésének végállomása.
• A város északi részén találod Drevin nővérének, Drianjulnak házát. Beszélj vele, kapsz egy levelet, ez csak érzelmi plusz.
• A kocsmában felbérelheted Amrent, aki lvl20 íjász. Érdemes először lepörgetni Deru küldetését, majd felvenni Amrent, és az ő szálát is elvarrni. Erről majd Act III-ban!
Az Arénához (M7) annyit: ez egy több fordulós csata, melynek első pár körét most is lenyomhatnád, de nem érdemes, később elmondom hogy miért; a lényeg, hogy majd 36-40-es szint környékén érdemes egyben lepörgetni, ezért erről bővebben az Act III-ban.
Deru’s Treasure Hunt: Ha a lány a csapatban van, teleport Eirulanba, majd „Southern Greilyn Jungle”-be. Keletre Razka’s Ruin, közepén liftezz le, hátul Deru le tudja venni a láncot. Kincs és feladvány. Folytatás: A2C5.
És akkor a főcsapás: menj be a teleport északi oldalán álló épületbe, és beszélj a főnökkel.
Chapter 2: Finala and the Broken Bridge
Irány az északi kapu, beszélj az őrrel. Pucold meg a területet. Amint eléred a hidat, menj le a trutyiba, a legdélibb sarkában egy „Jagged Arrowhead” Eumenidiének. Tovább a kanyargós úton, míg megtalálod Finalát, beszélj vele (v:1,1).
Chapter 3: The Elen’lu Isles
Tovább északra, teleport, majd sok séta után bejutsz az erdőbe. Az igeszentély után ÉNy-ra egy barlang, ettől keletre rámpa, zárt területre vezet. Jegyezd meg a helyet, ide még vissza kell jönni. Most vissza a „főútra”, tovább keletnek, át a hídon, majd délnek. Amikor ismét keletnek kanyarodik, menj tovább délnek, itt egy ajtós fa, keleti belső falán gomb, kincs. Vissza az útra, keletre, teleport. Térj ki északnak, majd keletnek, át a romos templomon, a szigetekre.
A játék: be kell gyűjteni négy kristályt, és elhelyezni őket a reflektorokba. FIGYELEM! Újabb hiba: a játék megengedi, hogy egy szerkezetbe több kristályt tegyél, ezért SOHA NE KLIKKELJ DUPLÁN a reflektorokon, ha több kristály van nálad, mert nem tudod továbbvinni a játékot!
Az első szigeten a kisfőnök lenyomásával hozzájutsz az első kristályhoz; innen keletre menj (kapcsoló az ív oldalán), majd É, K, É, Ny. Itt lift, menj át a termeken, egy következő felvonóig. Fent találsz egy „Griffon Feather”-t (Viperclaw-reagens). Most: D, É, K, K, megszerzed a második kristályt. Menj délnek 3 szigeten; az utolsón két északi híd van, az egyik, amin jöttél, a másik ettől keletre, ezen menj át, itt az első reflektor, kattints rajta (EGYSZER!), majd ha a fény beindult, még egy kattintással tekerd úgy, hogy a pászma nyugatnak, a prizma felé haladjon.
Vissza délre, majd nyugatnak két szigetet, itt a 3. kristály. Észak, el a sziget északi végébe, itt a második reflektor. Helyezd be a kristályt, majd tekerd a fényt kelet felé. Vissza a déli térfélbe, és át a DK-i hídon, majd keletre a 3. reflektorhoz. A fényt tereld északnak (3 tekerés). Vissza a 2. reflektorig, el mellette, északra, itt a 4. kristály. Észak, aztán keletre ott a 4. reflektor. 3 tekerés, délnek.
Vissza a 2. reflektorhoz, át a keleti hídon a főszigetig. Kisfőnök, nála a nagykristály. Helyezd be a prizma tetejére. Mozi, harc, kisfőnök. A nyugati oldalon kitolhatsz egy hidat, mellyel lerövidítheted a visszautat. Menj Aman’lu-ba, és délre, a híd előtt beszélj Finalával. Szívesen csatlakozna hozzád – kiváló csatamágus. Ha veled van Lothar, és ő tölti be ezt a funkciót, előbb érdemes az ő küldetését lenyomni, aztán visszajönni a lányért.
Chapter 4: The Royal Caravan
Mellékküldetések:
• Lothar’s Innocence (+)
• Servant’s Haunt
• Finala’s Contempt
Kelj át a hídon, délnek. Nyugatra egy ház, ez is Leilani küldetéséhez kapcsolódik később. Keletre egy másik hajlék, beszélj Eldoriath-tal (v:1,1), elindul a küldetése.
Ki a városkapun, délnek. Hamarosan találsz egy kis átjárót keletre, tisztás és egy ház, jegyezd meg a helyet. Tovább délnek ajtós fa, gomb a keleti falon. Hamarosan eléred az első teleportot (Southern Vai’lutra Forest North). Ettől nyugatra egy gombakör, ezt is tedd el későbbre. Mielőtt átmennél a hídon, keletnek egy tisztás, kisfőnökkel. Most át a hídon, és az első elágazónál nyugatra, belépsz egy barlangba.
Lothar’s Innocence: Keresd az ezüst csillagot, megtalálod Magrust, a félóriást. Beszélj vele (ha Lothar a csapatban van), elmenekül, de a kulcsát elhagyja. Mielőtt utánamennél, menj ki a déli kijáraton, keletre egy kisebb barlang, kisfőnökkel. Most vissza a fent említett házba (É, majd K), verd meg Magrust. Ha eltűnt, menj vissza Aman’luba, a kocsmába, beszélj Rolanddal. Ezzel vége Lothar küldetésének.
Ha Lothar volt a csatamágusod, most lecserélheted Finalára, és elindíthatod az ő küldetését is.
Finala’s Contempt: Teleport Eirulanba, innen Kithraya Valley, majd északnak a felső barlangokba. Pár méter után ott a kiöblösödő rész az elágazóval és a lifttel, aktiváld Finalát és vele a szerkezetet (v1). Odalent a lány nyithatja ki a ládát, térképet talál – négy titkos Morden toronyhoz.
Irány „Southern Greilyn Jungle”, majd nyugat, az elhagyott romokhoz (az út déli oldalán). Odabent Finala megtalálja a titkos bejáratot (keleti szoba), lift, fent az első torony, robbantsd fel, mint a többieket nemrég. Újabb teleport: „Northern Greilyn Jungle”, előre a lezárt falig északnak, a lány itt is bejut. Itt három torony van, plusz egy fogaskerék. Egyelőre a küldetés holtpontra jut (folytatás Act III-ban), irány vissza Aman’luba.
Folytassuk a főcsapást! Repülj a legutolsó teleporthoz [Southern Vai’lutra Forest (North)], és át a hídon, előre délnek. Egy nagy építményhez jutsz, ez a Levreth Estate bejárata, egyelőre ne bolygasd. Hamarosan eljutsz a karavánig, pontosabban, ami maradt belőle, mellette egy teleport. Beszélj a sebesülttel, aztán vágtass tovább. Keletre egy platón ajtós-liftes fa, aljában kisfőnökkel. A keleti beugróban, az északi falon érintsd meg a lámpát!
Vissza az útra, bejutsz a Vai’kesh-erdőbe, majd egy kapuhoz. Az őrök nem engednek át, úgyhogy balra át, az oldalajtóhoz. Dumálj a strázsákkal (v1: békés, v2: harc), lépj be. Miután a főnökkel lezártad a vitát, elmenekül (az előbbi v2 esetén rögtön).
Chapter 5: The Vai’kesh and the Aegis of Death
Mellékküldetések:
• A Dark Ohm (+)
• Servant’s Haunt (+)
• Servant’s Haunt, Part II
• A Family Heirloom (+)
• A Family Heirloom, Part II
• Viperclaw (+)
• Deru’s Treasure Hunt (+)
Pucold meg a pályát. Van egy szentély (lvl22 druida) a déli falon, az északin egy másik (lvl22 ranger). A keletin, fent, középen egy gomb, a kinyílt ajtó belső, északi oldalán egy másik, odabent egy mimic. A keleti oldalon egy másik gomb is van, az oszlop mögött, egy roggyant lépcsőben. Az északi falnál álló kandeláberen kattintva még egy titkos termet találhatsz.
Tovább a középső ajtón, és ki az erdőbe. Először északnak indulj, nyomd le az őröket, és nyisd ki a kaput. Aztán hátra arc, tovább délnek, el a teleporthoz, és be a barlangba. A második nagy kiöblösödő rész északi nyúlványában egy ajtó, a nyitókar tőle balra (NY), a falnál. Tovább az újabb teleporthoz.
Mielőtt továbbmennél nagyokat harcolni, elvarrhatsz egy újabb mellékszálat, mivel most már elég erős vagy hozzá (~lvl26): a családi örökség megszerzését.
A Family’s Heirloom I-II: Irány a sivatag (Azunite Dessert), innen délkelet, fel a dombra, egy kriptába (délnyugatra, fent egy szentély, lvl13 harcos). Bent nyisd ki az oldaltermeket (piedesztál mindegyikben!), majd beszélj a szoborral, és válaszolj neki így: Azunai, Xeria, Elandir, Zaramoth (v:3,3,1,1). 28-30-as ellenségekkel kell birkóznod, majd vedd fel a kardot. (Trükk: ha rosszul válaszolsz a szobornak, egy kisfőnök jön elő, könnyű lenyomni; ezt ötször játszhatod el egymás után, nem rossz tápolás!) Menj vissza Thestrinhez (át a táboron, észak, fel a lépcsőn, le a torony aljába), és beszélj vele; v1: odaadod a kardot; v2: megtartod. Mindegy, mit csinálsz, a küldetés továbbgördül.
Irány Aman’lu, a kocsma, a lépcső mellett megtalálod Athelast. Beszélj vele (v1), ez elindítja a küldetés második felét. Most vissza a legutolsó teleporthoz (Vai’kesh Forest South). Délre indulva bejutsz egy börtönbe. Most:
• Ha megtartottad a szerszámot, beszélj Athelassal, majd szerelkezz fel a karddal, ezzel törd szét a börtönt, és nyomd le a démont (ehhez már bármit használhatsz).
• Ha odaadtad a kardot, Thestrin fogja szétverni az erőteret, majd ha megölted a szörnyet, elmenekül.
Ha csend van, beszélj Athleassal, kincsek, és a küldetés vége.
ÉK-nek indulj tovább, belefutsz a prófétába. FIGYELEM! Ne lépd át a mozit, mert itt is van bug, ha kihagyod a filmet, a főnök nem menekül el! Ha elrohant, nyomd le embereit, és pucold ki az északi barlangot. Amint csend lesz, nyisd ki az ajtót, odabent rituálé. Ölj meg mindenkit, tiéd a „Dark Ohm”. Egyelőre továbbmegyünk. A második híd után fordulj nyugatnak, itt egy kis kincses barlang (az ajtón később fogsz tudni átjutni). Vissza, tovább délnek, amint keletre fordul az út, délre újabb barlang (a kettő közül valamelyikben „Onyx Fragment” a Viperclaw-formulához). Indulj tovább, a keleti szegletben ajtós fa.
Amint aktiváltad a teleportot, érdemes megpihenni, mellékküldetések végett.
Viperclaw: Irány Aman’lu, dumálj Eumenidiével, megkapod a reagenst.
A Dark Ohm: Beszélj Lyssanoréval, megtanít egy igére (Chant of the Dead), mellyel innentől kezdve beszélhetsz a szellemekkel. Ez egy mellékküldetés lesz, amint az első szellemmel beszéltél, erről a CD-n található egy melléklet, a szellemek helyével (most tízet tudsz felkeresni).
Servant’s Haunt I-II: Irány a „Southern Vai’lutra Forest (South)” teleport. A szekér mögött, a dombon igeszentély, mormold el az igét (leggyorsabb: ENTER, és írd be: vox mortem). Fuss vissza a teleporthoz és keletnek, le az épület közepén lévő liften, majd a másikon is. Itt találsz egy szellemet, beszélj vele. Kinyitja a déli ajtót, vedd fel a portrét. Ismét beszélj az árnnyal (ne aggódj: ha lejár az ige ideje, továbbra is kommunikálhatsz vele), újabb ajtónyitás (Ny), odabent egy hajtincs. Ismét duma, kövesd a lelket (K, D), hozzájutsz egy félig elégett levélhez. Csevely (v:1,2), és megkapod a családi kasszát is. Itt végeztünk – a nyitószobából még menj északra, majd nyugatra, utóbbiban kisfőnök, és a délre lévő igetartó előtt, a lépcső nyugati oldalán gomb. Repülj vissza Aman’luba, délre, Eldoriath házába, beszélj vele (V1), ez lezárja az első részt. Ám megjelenik a szellem, vele társalogva (v1) elindul a második etap.
Teleport Eirulanba, a kocsmában megtalálod Lady Levrethet, beszélj vele, vallomást tesz. Készülj egy kemény harcra! Vissza Aman’luba, a központi épületbe, és beszélj Wethril őrparancsnokkal, Lord Levreth gyilkosával. Öld meg, válts szót a főnökkel, Celeb’hellel.
Arinth’s Legendary Staff: Irány Eirulan, majd a „Western Cliffs of Azunai” teleport, innen előre, az Isteru’s Caverns-be, fel a délnyugati sarokba, a kapuhoz, mássz fel a lépcsőn. A terem két sarkában tekerd meg a kerekeket, hogy a víz meginduljon, ez délre kinyit egy termet. A keleti teremben igeszentély, mondd el az imát (ha ENTER-rel adtad be, a felfelé nyíllal előhívhatod a korábbi parancsot!). Állj a liftre, a mögötte lévő lépcső hozzá legközelebbi sarkában a kapcsoló. Menj le, beszélj a szellemmel, a ládában a bot első darabja.
Vissza Aman’luba, majd az Elen’lu Isles teleporthoz, innen nyugatra az igeoltárig. Mormolj, és gyorsan északnak, koppanóig, a sziklaperemen mentén, a keleti oldalon, fogsz találni egy lefelé futó „rámpát”, egy kis tisztásra érsz, az ÉK-i sarkában lift, odalent a szellem, a láda és a nyél. A keleti falon kapcsoló, bejárat a lift mellől. Folytatás: A2C7.
A Western End of Arinth’s Ravine teleporttól előre keletnek, lesz egy északi nyúlvány, itt barlang és újabb zárt ajtó, de előtte kincs. A hídon átérve délre egy jégbarlang, ez Deru második köre.
Deru’s Treasure Hunt: Menj be a jégbarlangba, Deruval nyisd ki az ajtót. Odabent kincs és újabb feladvány. Folytatás: Act III.
A jégbarlang után ismét belefutsz a prófétába, ő meg tovább. Harc, menj át a hídon (teleport). A két ösvény egybefut – a végső csatába. A legjobb hátrálva magadra húzni a kísérőket, majd ha nekik végük, lenyomhatod a főnöküket – nem ő a kemény…
Az északi barlangban kincs, a keletiben a főgonosz, a Knotted Shambler. A szörny a körben elhelyezett generátorokból (Leaf Generator) regenerálódik, ezért előbb ezeket kell szétverned (célszerűen Mirror módban – figyeld a térképen a piros pontokat!). Úgy féltucatnyi van, váltakozva bukkannak elő. Ha mindnek vége, jöhet a nagyfa. Ha van csatamágusod, örülj, a fa gyúlékony – üsd, ahol éred. Amint lenyomtad, szedd fel a kincset és beszélj a tudóssal.
Chapter 6: Princess Evangeline
Mellékküldetések:
• Rahvan’s Curse
• Rahvan’s Curse, Part II
Lépj át a portálon a Snowbrook régióba. Rögtön keletre kripta, a DK-i végében a szobor titkos termet nyit. Az ösvényen elérsz egy teleporthoz. No most. A fő küldetést meg lehet előlegezni itt: a teleporttól délre egy, tőle keletre kettő, míg tovább nyugatnak, ugyancsak a déli oldalon még egy kripta, bennük középen egy-egy halotti maszk, sok ellenség, és 3-3 oldalsó titkos terem (gomb a fal közepén). Szedd össze ezeket a maszkokat!
Ha megvan, tovább nyugatnak az újabb teleporthoz. E mellett a katakomba lejárata, amit egy Rahvan nevű koma őriz. Csak akkor enged át, ha elhozod a fivérei halotti maszkját – ha megvannak, beszélj vele még egyszer. Rájön, hogy ő is halott, így indul a második rész (v:1,2).
Az első teremben négy jel, jegyezd meg a sorrendet! Jobbra ajtó, menj le. A nagyterem kusza; a főút délnek tart, de nyugatra kijutsz egy zárt részre, tápolni. Ha tiszta a placc, vissza a föld alá, és délnek, a teleportig.
Délre híd, bejutsz a katakombákhoz, egy újabb hídon négy obeliszkhez. Tekerd őket balról jobbra az ismert sorrendben (Halál (lila fa), Vakság (vörös szem), Látás (sárga szem), Élet (zöld fa)). Liftezz le.
Az elágazónál délnek menj. A szentély keleti oldalán egy halálszimbólum. Állj rá, ENTER, és írd be: letiso. Az ajtó kinyílik, és lenyomhatod a gonoszt, kipakolhatod odúját.
Most vissza az ösvényre, nyugatnak, át a katakombákon. A hosszú híd után oszlopcsarnok, nyugatra kincs, északra a lényeg: a hercegnő, és Valdis fekete mágusa. Csata! A bátyót lenyomni nem ügy. Ha van természetmágusod, előtte tolj fel egy Spirit Embrace-t, ezzel az átkokat letudod, aztán egy Drown átokkal megpuhíthatod, villámmal, jéggel, no meg kedvenc bicskáiddal faraghatod, plusz erőkkel – ezek feltöltésére a teremben bőven vannak hadi piedesztálok. Persze trükk is van. Egyrészt lényeket idéz az öreg, de mivel ő nem mozdul a tánctérről, ezeket elcsalhatod és lenyomhatod. Másrészt kristályokkal védekezik, így elébb ezeket kell elfogyasztani, aztán ami a csövön. A fő támadása elektromos, amikor látod, hogy hősöd talpa alatt kéklik a talaj, fuss arrébb!
Amint a mágusnak vége, beszélj a hercegnővel kétszer, hogy kinyissa az északi ajtót. A csaj lvl29 harcos, ha nincs helyed, megvár Aman’lu fogadójában, küldetéssel. Hajrá előre.
Chapter 7: The Siege of Snowbrook Haven
Mellékküldetések:
• Evangeline’s Folly
• Arinth’s Legendary Staff (+)
• Arinth the Mad
• Lelani’s Sorrow (+)
Verekedd ki magad az új területre, és el a teleportig. Most érdemes elvarrni egy-két szálat. Először repülj el a kriptákhoz, és beszélj Rahvannal, megkapod a jutalmad, majd vissza Aman’luba.
Evangeline’s Folly: Térj be az aman’lui fogadóba, és valaki helyett vedd fel Evát (én Derut pihentettem). Irány a „Southern Vai’lutra Forest (South)” teleport, és beszélj a sebesülttel (v1). Ez indítja be a küldetést. Újabb ugrás: „Western End of Arinth’s Ravine”. Irány: Ny, D, Ny, É, egy hídhoz, ez előtt nyugatnak, végig a perem mentén, egy kis barlangig. Az ajtó megnyílik, odabent sok Vai’kesh, a kisfőnököt lenyomva tiéd a cella kulcsa. Ha csend van, beszélj Éva emberével a rácsok mögött. Menj vissza a teleportig, majd tovább kelet, észak, a nagybarlangba. Itt, mint fent: ajtó, csata, duma a rabbal. Irány előre (K, É, K), a második híd mellett tovább keletnek, megtalálod az újabb üreget. Ajtó, harc, beszéd. Ezzel a küldetésnek vége, rendezheted a soraidat.
Vissza a Snowbrook Valley teleporthoz. A híd után, ha leborítasz délre, találsz egy barlangot, idebent egy „Rainbow Trinket”, ha még nem találtál volna Tywlisnek. A hídtól északnak indulj, itt egy torony, lifttel. Most pihi!
Arinth’s Legendary Staff: Nyugatra egy igeoltár. Mormold el a vox mortemet, majd vissza a toronyhoz, keletre egy lépcsőn lejutsz a folyóhoz, ÉNy-ra egy lift (nehéz észrevenni!), odalent egy szellem, beszélj vele, megkapod a bot újabb darabját. Bűvölj elő egy „Town Portal”-t, és repülj vissza Aman’luba, beszélj Eolandával, aki összerakja a cuccot.
Arinth, The Mad: A küldetést csak akkor folytathatod, ha van megfelelő szintű csatamágusod (például Finala jó erre) – szereld fel a bottal, jó kis szerszám. Irány Eirulan, majd a „Lost Valley of the Azunites”. Keletre koppanóig, itt egy lift a romok között, a kapcsoló az északi falon, lent, a saroknál. Menj le, az északi szobában szemben kapcsoló, ajtó délnek. Itt a bejárat mellett (keleti fal) találod a kapcsolót, újabb szoba délre. Az itt lévő kapcsoló szintén a bejárat mellett (az oszlop és a fal között). Szoba keletre, kapcsoló idebent, a déli beugró előtt, a DNy-i sarkon. Lépcső, séta le, megtalálod az elf börtönt, és az őrült Arinthot. A mágusod a koma botjával széttörheti a középső oszlopot, a zizzent elmenekül. Indulj utána. A lépcsőhöz vezető ajtó mellett balra fordítsd el a lámpát, ez a lépcsőfordulóban, félúton kinyit egy titkos helyiséget. Itt a Rejtélyes Vödör (erről a köv. számban!). Reppenj vissza Eirulanba, majd Aman’luba, innen az Elen’lu Isles területre. Lépj be a romos templomba, és birkózz meg Arinth-tal (lvl25 – piskóta -; nem kell a harchoz a botot használni). Kapsz kincseket és két (!) skillpontot. Menj vissza Aman’luba Eolandához, dicsekedj, további cuccokért (v1).
Vissza a havasokba, az igeoltárhoz. Itt délnek fordulj, mássz fel: kis séta után új területre érsz: Snowbrook Foothills. Amint a felirat megjelenik, fordulj keletnek, felfelé bejutsz a jeges barlang felső szintjére. Liftezz le, kutass. Lent egy elevátor, amely visszavisz a völgybe, és két titkos terem: a lift melletti, nyugati falon, és az új terem ÉNy-i sarkában, a bejárat az első felvonó mögött nyílik.
A barlangtól nyugatra bejárat a Snowbrook Grotto telüretre, mely egy hatalmas barlangrendszer. Mivel Act III-ban úgyis le kell másznod oda, most ne foglalkozz vele! Menj előre a felszínen délnek, a teleporthoz. Tovább nyugatnak, az ösvényt követve. Lesz egy torony, majd az út északnak fordul, át egy kőhídon, eléred a hegyeket és egy újabb teleportot.
Innentől kezdve az ostrom. Kövesd az ösvényt, hámozd át magad az őrsáncokon, míg találsz még egy teleportot, pár méter után belépsz a személyzeti bejárón. A belső terem megpucolása után át a keleti ajtón, majd a gyaloghídon, nyugatnak, le a lifttel, kelet, és bármelyik ajtón le a trónterembe. Kattints a trónuson, vedd fel a kulcsot, a harc után (hátrálj, a székek között az őrök sorba rendeződnek…) tovább keletnek. Két terem után teleport, délre tőle lift, ettől nyugatra pár kincses kamra, egyikben egy mimic. Ha megtömted zsebeid, menj le a lifttel az udvarra.
Leilani’s Sorrow: A lépcsők mellett menj be az ebédlőbe, és beszélj Kiernan közlegénnyel – ha nálad van Xeria szobra, kapsz egy Morden-trófeát. Folytatás: A3C1.
Menj fel, és beszélj a parancsnokkal. Jön a zárócsata!
Chapter 8: The Siege of Snowbrook Haven, Part II
Séta le, az ebédlő mögötti területen egy kapu a keleti fertályba vezet. Told előre magad, fel, míg eljutsz a kődobálókig, állítsd le őket. A tőlük északra lévő lifttel menj le a parancsnokhoz. Egy csapat ellen áttöri a kaput, nyomd le őket, és ismét dumálj a főnöknővel. Megérkezik az Act II főgonosz, Talon, a sárkány.
Menj vissza az előbbi lifttel a toronyba. Délre egy kör alakú platform, hajítógéppel. Válaszd ki a legjobban páncélozott, legmagasabb HP-jú embered; jó rányomni egy „Earth Embrace”-t, plusz egy „Spirit Embrace”-t, tűzvédelemre, illetve tűzvédő felszereléssel felruházni, és legyen nála sok HP-ital is. A bástyához vezető „nyakban” add ki a Wait parancsot (az opcióknál ki kell osztanod valamely billentyűre), mert a többiek csak meghalnának, vele pedig irány a szerkezet – a sárkányt csak ezzel sebezheted meg. A dög öt pozícióban bukkan fel a torony körül, ekkor gyorsan felé kell fordítani a gépet (kattints a fogaskeréken, a baloldali balra, a jobboldali jobbra fordítja), majd magán a fegyveren kattintva sütheted el. Ha eltalálod a sárkányt, hátrarepül, és kicsit köpköd. Ilyenkor érdemes középállásba tekerni a hajítógépet, hogy gyorsan tudj majd reagálni. Pár találat után a Morden elkezd fellőni a toronyba pár adag durvlát. Fuss a csapatod felé, és add ki a Rampage ukázt, hogy ők intézzék el a dögöket, segíts be, de figyelj Talonra, ha felbukkan, gyorsan lőj bele. Kb. 8-10 találat kell a győzelemhez – meg némi szerencse.
Ha győztél, beszélj ismét a parancsnokkal – és harcolj (a kristályt is nyomd le!). Mássz fel a keleti oldalon, be az ajtón, vágd zsebre a pajzsdarabot, meg a kincseket. Kijárat északkeletre – Talon még nem adta fel. Legjobb erőkkel, és távolról szórni, kis hely van kitérni a tüze elől. Ha vége, beszélj a jó öreggel, majd a teleporton át irány az új város, Kalrathia. Menj egyenesen át a téren a városházára, és beszélj a kisfiúval, ő itt a főnök.
Ennyi egyelőre a két „felvonás”. A befejező, harmadik etapra következő számunkban kerítünk sort, és minden másra is, amire még helyem ( és esetleg igény) lesz.
Tippek trükkök
– Építs minél gyorsabban minél több épületet, mert az arany újratermelődési sebessége nagymértékben függ a citadellában lévő épületek számától.
– Ahhoz, hogy egy kapitányt ötös szintre emelj, öt olyan épületet kell felhúzni, amilyenben készül. Ha elérted az ötödik szintjét, nyugodtan lebonthatsz belőlük amennyit akarsz, az ezután gyártott kapitányok már ötös szintűek lesznek, így ha több különböző kapitányt akarsz erre a szintre fejleszteni, megteheted.
– Ha lebontasz egy épületet, a bekerülési költsége teljes mértékben visszakerül a kasszádba.
– Az egységek képesek teljes élet- és energiaszintre regenerálódni, ha leviszed őket a földalatti városba, és ott mindet kijelölve letáboroztatod őket.
– Ha valamelyik szereplőtől kapsz egy feladatot, soha ne felejts el visszamenni hozzá, és újból beszélni vele, miután elvégezted, amivel megbízott.
– Többnyire békén hagyják a városfalad, amíg nem fejlesztetted fel magasabb szintre.
– Játék közben kémleld ki, hogy az ellenség milyen típusú egységeket gyárt, milyen támadásnak állnak ellen, és te olyanokat kezdj gyártani, amelyek másfajta fegyverrel sebeznek.
– Mindig ügyelj arra, hogy hősöd a pályán legyen, mert sokkal erősebbek így a csapataid. Ha mégis meghal a hősöd, keltsd életre a citadella főépületében.
– A pályák végén ne felejtsd el, hogy benézz a „Reward Shop”-ba, mert értékes bónuszokat, és varázslatokat vihetsz át magaddal a következő pályára.
– Ha zúzós a helyzet, ments sűrűn, akár többféle néven, hogy több különböző játékálláshoz tudj visszamenni.
Tudtad e?
– hogy ez az első valódi D&D RTS játék?
– hogy a Liquid Entertainmentnek köszönhetjük a Battle Realms-t és a Lord of the Ring: War of the Ringet?
– hogy az Atari már készíti a Matrix Path of Neo című részét?
– Eddig nem volt ilyen játék, amelyben egyidőben a felszínen és a föld alatt is mozgathatsz egységeket?
– hogy a King’s Screenen alaposan kitanulmányozhatod az ellenséges egységek minden képességét?
– hogy ha Cheat kódot használsz ebben a játékban, a program nem engedi megnézni a statisztikai képernyőn az eredményeket?