A Rainbow Six Lockdown történetében semmi újdonság sincs, nincsenek benne izgalmas csavarok, inkább csak azért van, hogy megmagyarázza, hogy egyes helyszíneken miért is lövöldözünk. Ha ettől eltekintünk, komoly lelki sérülések nem érhetnek minket, és így felkészülten bele is vághatunk a játék végigjátszásába!
Még egy aprócska megjegyzés, mielőtt nekilendülünk. A végigjátszás az Xbox verzió alapján, Normal nehézségi szinthez íródott. Ezt azért fontos leszögezni, mert míg a Microsoft konzolján 14, addig a PS2-n 16 küldetést tartalmaz a Lockdown, valamint apró eltérések is adódhatnak a pályadizájnban. (Noha nem olyan drasztikusak, mint például a Splinter Cell: Chaos Theory-ben, de a PS2 szerényebb hardvere miatt pici differenciák lehetnek.)
Mission 1: Operation Deadline
Az első küldetésünk Praetoriában, a Dél-Afrikai Köztársaság területén játszódik. A háttérsztorit bővebben nem ismertetném, mivel, ahogy némi rosszindulattal fogalmaztam, nem túl érdekfeszítő.
Egy parkolóház harmadik szintjén találjuk magunkat a kis csapatunkkal, feladatunk szerint le kell jutnunk az utcaszintre, át kell kelnünk a megtépázott úton, majd ezt követően ostrom alá vesszük a bankot. De csak szépen, sorjában! Itt, az épületben még nem lesz különösebb megpróbáltatásban részünk, lévén ezt a részt nagyvonalakban akár tréningezésnek is vehetjük. Megismerhetjük a gombkiosztást, a mozgást, a látásmódokat, satöbbi. Vágjunk is bele!
Induljunk el higgadtan. Osszuk két részre a csapatot. Az első fele legyen a három „AI” irányította golyófogó, a másik pedig mi magunk. A butusokat vezényeljük át a garázs egyik oldalára, míg a másikon mi ballagjunk. Mozgassuk őket folyamatosan, ugyanakkor őket fedezve mi is mozogjunk. Itt, a harmadik szinten egyetlen ellenséggel találkozunk csak, akit csak akkor veszünk észre, ha az éjjellátó be van kapcsolva. Miután kilőttük az, roboghatunk is a második szint felé.
Itt már jóval több gazfickóval találkozhatunk, mint fentebb, úgyhogy nem árt egy kis óvatosság. A csapatunkat tartsuk a garázs jobb oldalán – folyamatosan autók mögött fedezékben –, mi pedig a bal oldalon lopózzunk előre. Ebből a pozícióból óvatosan leszedhetjük az ellenség jelentős százalékát, mert a golyófogó csapattársaink kiválóan elvonják a figyelmüket. Laza kézmozdulattal legyintsünk a hullák felé, majd induljunk tovább.
Az alsó szinten semmi probléma nem lesz, az autók miatt könnyű a dolgunk. Most viszont bedurvul a játék. Kiérünk az udvarra, ahol kevés fedezék mellett rengeteg ellenség lesz. A csapatot óvatosan küldjük a golyózáporba, tudnak magukra vigyázni. Jobbra, egy kis sikátorban két ellenség ólálkodik, őket saját magunk is leszedhetjük, ha gyorsak vagyunk, és automatára van állítva a fegyverünk. Ezt követően vezényeljük a csapatot a szökőkút mögé, onnan viszonylag jó rálátással tudnak lövöldözni. Segítenünk kell egy keveset, mert a fejük fölött, az erkélyről tüzelhetnek rájuk. Miután kilőttünk itt mindent, tovább mehetünk a jelzés felé.
Menjünk át az utcán, a szemben lévő épületbe. Az ablakon bevághatunk egy gránátot, ettől kész lesz a két bent ólálkodó ellenség. Bátrabbak akár beronthatnak Rambo módra is. A lényeg annyi, hogy ezután a kis konfliktus után átérünk a következő utcára. A legjobb döntés, hogy a csapatot bent tartjuk a házban, és csak egyedül merészkedünk ki. RPG-s gazfickók, gépfegyveresek, van itt minden. Egyedül sokkal könnyebben leszedhetjük őket. Miután mindenkinek vége, hívjuk a srácokat. Ekkor egy darab ellenség feltépi az ajtókat, felénk rohan, de csúfos véget ér. Micsoda véletlen?! Pont a bank nyílt meg előttünk!
A bankban ideje használnunk a szívverés-érzékelőt (Heartbeat sensor), és nem lehet problémánk. Lőjünk mindenre, ami mozog, jó sokan lesznek a környéken. Tisztítsuk meg az utat egészen a lépcsőkig. Menjünk fel a második emeletre, itt begyakorolhatjuk a páros-lerohanást, és szépen, akadálymentesen elrohanhatunk a páncélteremig, ahol bevégezhetjük a küldetést.
Mission 2: Operation Backlash
Amszterdam városa sem mentes a terrorcselekményektől, tehát ott a helyünk. Az első szakasz komolyabb traumát biztosan nem fog okozni, ugyanis a csapattól teljesen külön, egy helikopteren töltjük időnket. Egy szép mesterlövészpuskával kell fedezni a lent dolgozó embereinket, annak érdekében, hogy karcolás nélkül elérjék a rendőrőrsöt. Nagy vész nem fogja érni őket, amíg a közelükbe érő ellenségeket simán kilőjük, de figyelni kell az erkélyekre is, mert egy ellenség rakétavetővel próbálja elkapni szegény bajtársainkat.
Kisvártatva landolunk egy épület tetején, most már lesz némi mozgásterünk, de túl sokat nem muszáj rohangálni, egy helyből is tökéletesen átlátjuk az egész terepet. Miután eléri a haversereg a rendőrőrsöt, szögre akaszthatjuk a puskát, mert most az épület belsejében, közelharcban kell helytállnunk.
Maradjunk a jobb oldalon az elején, így némileg könnyebb dolgunk lesz. Egy-két helyiséggel arrébb a kezdőpozíciótól egy szobába érünk, ahol rendőrök vívnak tűzharcot a terroristákkal, lőjük ki a rosszfiúkat.
Haladjunk tovább, egészen a felfelé vezető lépcsőkig semmi bajunk nem eshet. Ekkor kezdjünk el óvatosan lépkedni, mert komoly veszélyek leselkednek ránk. A fent lévő ajtón óvatosan haladjunk át, mert a gazemberek már várnak ránk. Egy-két veszélytelenebb helyiség múltán elérünk a Fegyverraktárhoz. Halljuk bentről az ellenségek suttogását, tudják, hogy jövünk. Nem árt menteni egyet ezen a ponton, mert egyáltalán nem mindegy, hogy rohanunk be ebbe a terembe. A szenzorral nézzük meg, hol állnak ellenségek, majd az ajtón keresztül szedjünk le annyit, amennyit tudunk. A csapatot semmiképp se küldjük be előre, mert azonnal ledarálják őket. Mikor az öt ellenségből már csak kettő maradt, beronthatunk.
Innen haladjunk tovább a sötét folyosón. Hamar elérünk egy terembe, ahol meglepő módon helikopterről vesznek tűz alá minket! Ne foglalkozzunk ezzel, úgyis arrébb száll. Kint a nagy folyosón forduljunk balra, fussunk, mint a mérgezett egér. A szeméthalomnál álljunk meg, és szedjünk le annyi ellenséget, amennyi a látóterünkbe téved.
Ezt követően hamar elérünk a harmadik emeletre vezető lépcsőig, ám valaki berobbantja azt, így nem tudjuk megmászni. Nincs más hátra, tisztogassuk ezt a szintet. A felújítás alatt lévő rész után elérünk egy vaskos fémajtóhoz, ami mögött rengeteg ellenség lapul, úgyhogy egy villanógránát beizzítása után éjjellátóval rohanjunk be, és lőjünk ki mindenkit. Ezt követően megtaláljuk az alternatív utat a harmadik emeletre, méghozzá egy létra személyében.
A bajtársaink csak akkor jönnek utánunk, ha visszaállítjuk a lift áramellátását, mert úgy látszik, nem tudnak létrán mászni. Ez egyszerű lesz, csak lőjük ki a szemben lévő ellenséget, és kapcsoljuk be a generátort a holttest mellett.
Robogjunk a lépcsőkig, másszuk meg őket, majd izzítsuk be a hőlátást. Innen jó pozícióban vagyunk, hogy az étkezőből mindenkit szépen, csendben leszedjünk. Innen nyílegyenes út vezet az irányítóteremig, ahol használnunk kell a számítógéppanelt a továbbjutás érdekében.
Kinyílik egy ajtó, ez felvezet a tetőre. Itt nyírjuk ki az ellenállást, majd fussunk át a szomszédos tetőre. Hatoljunk be az étterembe, száguldjunk keresztül az étkezőzónán, egészen a konyháig. Törjünk be az ellenségektől nyüzsgő helyiségbe, pufogtassunk fegyverünkkel, majd mosolyogjunk a holttestekre.
Irány a raktár, tisztogassunk, másszuk meg a lépcsőket, végül szabadítsuk ki a túszt. Next please!
Mission 3:Operation Dragon Hammer
Ezt a küldetést ismét egyes-egyedül kezdjük el, ám most nem egy helikopter biztonságos hasából osztjuk az áldást, hanem nélküle vagyunk az ellenséges környezetben. A misszió első felében nem szabad, hogy észrevegyenek minket, különben a túszoknak bántódása esik, amit természetesen nem engedhetünk.
Ismét a jobb oldalon kell maradnunk, az a legbiztonságosabb. Kilőjük az őrt, betérünk az épületbe, likvidáljuk a másik katonát is, majd szusszanunk egyet. Felettünk van a biztonsági irányítóterem, de még nem tudunk bemenni. Jobbra ajtó van, az a helyes irány. Vágjuk keresztül magunkat az irodákon, semlegesítve az összes ellenállást. Kiérünk egy folyosórendszerre, ahol sok kamera, és csomó-csomó ellenség található. Ahogy meglátunk egy képrögzítő eszközt, azonnal lőjük darabokra, nehogy riassza a gazembereket. Alapvetően nem nehéz ez a rész, bár sokat bukhatunk. Igyekezzünk mindenkit abban a pillanatban leszedni, ahogy meglátjuk őket.
Mikor már tiszta a terep, keressük meg a fémdetektor-kaput. Ne menjünk át rajta, inkább lopózzunk be a kis biztonsági helyiségbe, kapcsoljuk ki, és csak ezután fussunk át a következő folyosóra. Itt forduljunk jobbra, tisztítsuk meg a szobát, használjuk a számítógépet, végül üdvözöljük a kicsit késve érkezett csapattársunkat.
Most visszatérhetünk a főbejárathoz. Néhány ellenség pontosan a célállomás és közénk teleportálódott, ezeket jutalmazzuk meg jótékony hatású ólomfürdővel. A biztonsági szobában nem csak őröket mutat a szívverés-szenzor, hanem túszokat is, szóval ne daráljunk le mindenkit a teremben. Menjünk be egyedül, a társunkat hagyjuk kint, nehogy bekavarjon az akcióba.
Ahogy megmentjük az embereket, megtudjuk, hogy a terroristák bombát helyeztek el a vitateremben, amelynek az időzítője hajszálpontosan négy percre van beállítva! Azt tanácsolom, mentsünk egyet!
Rohanjunk addig, amíg a lépcsőhöz nem érünk. Lőjünk ki mindenkit, aki az utunkba kerül. Jó sok ellenség poroszkál ebben a régióban, úgyhogy csak nagyon óvatosan mozogjunk, és figyeljünk a gránátokra, mert instant halált jelentenek.
Kapcsoljuk ki a fémdetektort, rohanjunk a könyvtár felé. Fel a lépcsőkön, majd a következő karzatról lőjük ki a bombát őrző két őrt. Ezt követően sipirc le a bombához, hatástalanítsuk, majd álljuk ki az ellenségek utolsó rohamát, és már végeztünk is!
Mission 4: Operation Ricochet
Ismét mesterlövészpuskával kell védenünk csapattársainkat, ezúttal az egyetem udvarát kell szemmel tartanunk. A mezei gazfickókkal nem lesz semmi bajunk, őket igen könnyű kilőni. A helyzet azonban úgy alakul, hogy kétszer is RPG-vel felszerelt ellenség fogja célba venni a srácokat, ezeket azonnal le kell puffantanunk. Az első bal oldalon, fent fog felbukkanni, a második pedig jobbra, az építési állványok körül bujkál majd.
Amikor a team beér az egyetemre, átvesszük felettük az irányítást. A keleti szárny veszélyes hely, csak úgy hemzseg az ellenségektől. Nyittassuk ki a nagy ajtót valamelyik golyófogóval, és következzen az akció! Fedezék szerencsére akad bőven, így nagy bajunk nem eshet. Az igaz, hogy sokan vannak, de ott van mellettünk a teljes csapat, egy nagy halom fedezék, tehát nincs vész. Miután megettük és kiköptük a rosszcsontokat, szaladjunk fel a lépcsőn, lövöldözzünk, szaladjunk le a következő lépcsőn, tisztogassunk, mozogjunk össze-vissza, szétszedve mindent, ami mozog és az utunkba kerül. Miután tiszta a terep, parancsba kapjuk, hogy látogassuk meg az alagsort. Abból a teremből nyílik a lejárat, ahol állványzat van felállítva, ennek a tetejéről már kilőttünk egy ellenséget.
Nagyon óvatosan menjünk le, mert bombával lett feltuningolva az ajtó. Hőlátó üzemmódban találjuk meg a szerkezetet, és hatástalanítsuk. Itt lent csak el kell mennünk az elektromos rendszer főkapcsolójáig, lekapcsolni, végül kiállni az ellenséges rohamot. Természetesen elmegy az áram, vaksötét lesz, és valamelyik gazfickó kilövi az egyik gáztartályt, így a füst is nehezíti tájékozódásunk. Vissza az ajtóig, ahol hatástalanítottuk a szerkezetet, onnan még tovább, egészen az elágazásig. Innen betérhetünk az előadóba. Vaksötét van, rengeteg ellenség, füstgránát, minden mi szem-szájnak ingere. Hagyjuk el ezt a helyszínt, és rohanjunk át a következő könyvtárba. Óvatos célzással szedjük le az összes ellenséget. Kicsit durvább fegyvereik vannak, simán leszedhetnek minket, tehát ismét kiemelem, nagyon óvatosan operáljunk ebben a helyiségben. Haladjunk tovább, az étkezdében lőjük halomra a terroristákat, innen nyílik az igazgatói, ezt is tisztítsuk meg. Indulás a túszok felé, de vigyázat, mert a hozzájuk vezető ajtó szintén fel van szerelve egy bombával, melyet igyekezzünk hatástalanítani, amennyiben nem szeretnénk, ha maradványainkat heteken keresztül kapargassák a falakról. Törjünk be a szobába, de vigyázzunk, nehogy a túszokat szedjük le. Miután minden terrorista elhunyt, mehetünk a következő küldetésre.
Mission 5: Operation Chimera
Ez a csúnya Globális Felszabadítási Front egy franciaországi gyár alatt berendezett egy kiképzőközpontot… Ha rajtunk múlna… Várjunk csak, hisz rajtunk múlik! A teendőink: beszivárgás a gyár területére, a biztonsági rendszer kiiktatása, lejutni az eldugott létesítménybe, a sejt vezetőjének elrablása. Dióhéjban ennyi.
Néhány folyosón való átporoszkálás után egy rakodóhoz érünk, ahol jó pár ellenség mászkál össze-vissza. Csapatunktól váljunk külön, és két különböző irányból rohanjuk le a katonákat. A következő raktárhoz vezető út simán indul, ám csapdát állítottak. Ahogy felérünk az emelkedőre, a kapu bezárul, majd mindenhonnan ellenségek tűnnek elő. Gyors reflexekkel karcolás nélkül is megúszhatjuk ezt a részt, de ha csak egy másodpercet is tétovázunk, azonnal meghalunk.
Ahhoz, hogy tovább jussunk a zárt kapun, lőjük meg a bal oldalon található robbanó hordókat, így egy pillanat alatt lesz egy szép lyukas ajtó, melyen átmászhatunk. A raktáron, és a lepárlókon túl egy iroda következik, egy ellenséggel, ám az odavezető út is rögös lehet, ha nem használjuk a csapatot. Innen pár lépés a levezető létra, és be is jutunk a földalatti táborba.
A csapatot hagyjuk hátra, verjük vissza a támadást, hozzuk fel a srácokat, végül kapcsoljuk be a hőlátást, ugyanis egy újabb akna vár minket az ajtónál. Mondanom sem kell, hogy az a helyes irány. Némi sétálgatás után ismét egy létrához érünk, ezen is másszunk le. Várjunk meg mindenkit, és együtt, friss erővel folytassuk utunk. A borospince után nem sokkal átérünk a tábor magjába.
Itt bizony maximális elővigyázatosságra lesz szükség, mivel az ajtók jelentős hányada el van aknásítva. Nem, terroristáék nem kulccsal, hanem aknával védekeznek a betörők ellen. Kicsit labirintusszerű a helyszín, de ez nem jelent problémát, mert végső soron az össze ellenség likvidálása a cél. Küzdjünk, lőjük, harapjunk, ha szükség van rá, de mindenkit öljünk meg, és lehetőleg maradjunk életben. A lőtéren, ha eljutunk oda, készüljünk fel egy kis robbantgatásra. Nyissuk ki az itt található ajtót, és lökjünk be egy gránátot, jó sok ellenséget feldob majd ez az ötlet. A túlélő maradékot természetesen a géppuskánkkal hatékonyan kiiktathatjuk. Ezután még egy helyiségen kell keresztülverekednünk magunkat, és el is érkezünk a terrorsejt vezetőjéig.
Mission 6: Operation Breakpoint
Egy fegyverüzletet kell meghiúsítanunk, majd az eladót és a vevőt is őrizetbe kell vennünk.
Ez a küldetés is mesterlövész-gyakorlattal indul, de ez talán a legkönnyebb ilyen feladat.
Az első raktáron akadálymentesen átmehetünk, a következő trükkösebb lesz. Két ponton lehet behatolni, és az lenne a legoptimálisabb, ha mindkettőt lefednénk. Állítsuk a csapatot az alsó ajtóhoz, majd adjuk meg nekik a betörésre a jelet, ha mi már a felső kapunál várakozunk. Két pontról izzítsuk fel a helyzetet, lőjünk ki minden terroristát. Nagyon vigyázzunk, mert ha azonosítatlan fegyverropogást hallunk, akkor valószínűleg a fejünk fölött húzódó karzatról lő pár rosszarcú katona.
Ne próbáljunk hősködni az ellenfelekkel, mivel addig újrateremnek folyamatosan, amíg el nem érjük az innen kivezető ajtót. Éppen ezért azt tanácsolom, hogy az első hullám után, azonnal kezdjünk rohanni a kijárat felé.
A következő sötét helyszínen puffantsunk le minden utunkba kerülő rosszakarót, majd biztosítsuk a sarokban lévő kis irodát. Ezt követően – ocsmány módon – átvezető animáció következik, és egy bekerített helyzetben kapjuk vissza az irányítást. Mindenkit ki kell lőni, ez egyértelmű. Szerencsére vannak konténerek, ládák és egyéb jól használható tereptárgyak fedezék gyanánt, ugyanakkor az ellenségek száma kifejezetten magas. Sebaj, ezt mindenképpen túl kell élnünk, lesz ez még nehezebb is.
Haladjunk tovább, át az esős sikátorokon, be a félkész épületbe. Tisztítsuk meg az egész enteriőrt, majd rohanás az új feladat felé: a fülünkre szól néhány francia kommandós, hogy segítség kell a konténerudvaron. Lineáris az odavezető út, nem tévedünk el. Kiérve ne csak magunk elé, de fel is gyakran nézzünk, mert mindenhonnan lőhetnek az ellenségek. Lassan haladjunk előre, mert miután átmászunk a második konténeren, egy RPG-s gazember megpróbál eltenni minket láb alól. A trükk az, hogy ahogy a végére érünk a szállítóládának, azonnal kezdjünk hátrálni, így kikerülünk a robbanás hatósugarából. Ezt követően rohanjunk ki, és a füst alapján mérjük be az ellenség pozícióját, majd iktassuk ki. Miután ezzel megvagyunk, felvesszük a kapcsolatot a kommandósokkal, végül pár terroristának kiegyenesítjük a szinuszgörbéjét az EKG-n, így végzünk is.
Mission 7: Operation Leviathan
Egy hatalmas luxushajó a következő célpontunk. Egy helikopterről orvlövészkedve meg kell tisztítanunk a fedélzetet, hogy a csapat biztonságban leszállhasson. Pufogtassunk vígan, de pontosan. Ez nem lesz könnyű, mert anélkül is elég nehéz célozni, hogy mozogna alattunk a talaj, ám most a pilótának köszönhetően pontosan ez a helyzet. Gyakran mentsünk, mert a legváratlanabb pillanatokban is előbukkanhat egy-egy RPG-s terror a semmiből. Miután a team sikeresen leszállt a hajóra, elindulnak a híd felé. Természetesen nem tudják megvédeni magukat, ezért nekünk kell bábáskodni sétájuk felett a mesterlövészpuskával. Ahogy elérnek az irányítóba, átvesszük fölöttük az irányítást.
Mivel a hídnak két bejárata van, ezért kettős rajtaütéssel lepjük meg a bent ólálkodó terroristákat. Vigyázzunk, mert egyrészt sokan vannak, másrészt pedig a kapitány is itt van fogva tartva. Ez azt jelenti, hogy esztelenül szórnunk kell a golyókat az ellenek irányába anélkül, hogy a csónakost kilőnénk.
A motorteremben bomba van, hatástalanítani kell! Akármerre indulunk el, a hajó éttermében találjuk magunkat, ahol a változatosság kedvéért hemzsegnek az ellenségek. Szerencsére az asztalok és ülőgarnitúrák mögött kiválóan lehet fedezékeket találni, a csapatunkat pedig úgy utasítjuk, ahogy akarjuk, tehát egy szál problémánk sem lesz. Mehetünk tovább, az arcade automaták után elérünk a bevásárló szintre, majd az innen levezető lépcsőkön leballagva leérünk az alsó fedélzetre, a kis drinkbárba. Keressük meg a kivezető utat. Az esőben vigyázzunk, nehogy a terroristák helyett túszokat szedjünk le, végül a tisztogatás után irány a hajó garázsa.
Öt percünk van megtalálni, és hatástalanítani a bombát, szóval futás. A hatalmas terem túlfelén van a nekünk szimpatikus ajtó, vagyis nyomás arra, lelőve mindenkit, aki utunkba áll. Le a lépcsőkön, gránátokkal alapozzunk, fegyverekkel vigyük fel a végső ecsetvonásokat. A bomba nemsokára meglesz, előtte azonban ki kell lőnünk a két terrort, aki őrzi a motortermet. Kövessük a bomba csipogását, majd hatástalanítsuk. Milyen jó! Ahogy ártalmatlanná tettük, hírt kapunk egy másik robbanó szerkezetről, amely szintén öt perc múlva robban!
Szerencsére elég közel van ide a szerkezet, úgyhogy nem okozhat túlzott problémát a megtalálása. Talán annyira kell vigyázni, hogy észre vegyük az aknát az odavezető ajtó előtt. Ha az megvan, már csak néhány terroristát kell kivégeznünk, és máris helyben vagyunk. A bomba hatástalanítása után mehetünk vacsizni.
Mission 8: Operation Lowlife
Jelen küldetésre csak Price koma jött velünk, kettesben kell végigszántanunk az ellenségek arcát. Ahogy elkezdődik a móka, egyből 6-8 terrorista áramlik a mi pozíciónk felé. Price-t állítsuk a bal oldalról közeledőkre, mi pedig szedjük le a karzaton, és a lépcsőn ólálkodó egyedeket. Az adrenalindús kezdetek után induljunk el a kijárat felé. Kiérünk az utcára, ahol a civilek boldogan kószálnak, és várják, hogy eltalálja őket valami: rohadt paradicsom, sült galamb, lottóötös, vagy egy sorozat a mellkasukba. Igyekezzünk nem szitává lőni a bámészkodó-menekülő népséget.
A zsákutcákat okosan kerüljük ki, caplassunk egészen addig, míg a vészlépcsőn tébláboló ellenségekhez nem érünk. Őket egy szép sorozattal tegyük hidegre, majd térjünk be a bárszerű létesítménybe. Innen pár lépcső- és létramászást követően továbbjutunk, ki a piactérre.
A civileket nem árt megvédeni, magunkat pedig életben tartani. Rohanjunk sebesen, egészen addig, míg egy felrobbantott autó útakadályt nem képez számunkra. Innen a szemközti sikátoron keresztül juthatunk ki, és innen már csak pár ellenségnyire van a KGB-s informátor. Innen már nem kell sehova mennünk, mindössze annyi a feladat, hogy életben tartsuk az orosz besúgót. Körülbelül két tucat terroristahullával később vége is lesz a küldetésnek.
Mission 9: Operation Sandstorm
Egy nemzetközi fegyverkereskedő lakását kell ezúttal átkutatnunk. Ez már csak azért is jó, mert közvetlenül az ingatlan előtt kezdődik a küldetés.
Nosza, menjünk be, lőjünk halomra mindenkit, és a magányos számítógép bendőjéből szedjük ki az adatokat. Ez túl könnyű lett volna, úgyhogy csavarodunk egyet: nem mehetünk arra, amerre jöttünk, a másik kivonási pont felé kell utat törnünk.
Kiérünk az udvar fölé, innen természetesen le kell jutnunk a földszintre. Ez nem lesz probléma, mert ugyan több szintről is tűz alá vesznek minket az ellenségek, de még mindig úgy lőnek, mint a látáskárosultak, tehát meglepő, ha néha eltalálnak. Többnyire karcolások nélkül megúszhatjuk ezt a részt. Az udvaron keresztül kiérünk egy hatalmas piactérre. Nincs túl sok választásunk, lövöldözzünk, míg mozgást tapasztalunk. Csak akkor enged tovább a játék, ha minden ellenséges erő halott. Ezt a nagy tűzpárbajt követően induljunk el a sikátoron keresztül a jelzett pontig.
Még egy jó nagy nyílt terep, nagyszerű. Küldjük az embereket a kisbusz mögé fedezékbe, mi pedig az orvlövészeket próbáljuk meg leszedni. Miután minden ellennek vége, a buszon keresztül kijuthatunk a térre. Ekkor jön a terrorok következő hulláma. Vigyázat, mert a jármű fölötti erkélyek egyikén egy RPG-s csirkefogó garázdálkodik, őt mindenképen ki kell iktatnunk, mert igen nagy veszteségeket képes a csapatnak okozni.
Az ellenségek össze-vissza fognak teremni ezen a téren, addig kell gyilkolnunk őket, és tartani saját pozíciónkat, amíg a fülünkre nem szólnak, hogy hol a következő, alternatív kivonási pont. Ekkor még egy-két hullámnyi gazembert tetemmé változtatunk, majd a sikátoron keresztül leléphetünk.
Menjünk csak az orrunk után, egészen az útelágazásig. Itt forduljunk jobbra, harcoljuk keresztül magunkat a félvak ellenségeken, és jussunk ki élve az utcáig, már közel a kivonási pont!
Természetesen ez sem biztonságos, vagyis a harmadlagos pontot kell célba venni. Micsoda tervezés! Kifejezetten lineáris utcákon keresztül eljutunk ide is, ám szokás szerint hemzseg az ellenségektől. Mit tegyünk, mit tegyünk?
Megvan! Weber majd segít nekünk a mesterlövésztudásával. Bizony, az orvlövészkedés most a küldetés végére került. Figyeljünk a csapattagok utasításaira, lőjük ki az RPG-s katonákat, és mentsünk sűrűn ebben a szekcióban. Ahogy biztonságossá válik a terep, a teamet kivonhatják a helyszínről.
Mission 10: Operation Archer
A helyzet úgy alakult, hogy a csapatot ugyan kivonták, ám a mesterlövészünket, Webert a forgalomból vonták ki a terroristák. Konkretizálva a dolgot: elrabolták az ellenségek, nekünk pedig ki kell szabadítanunk bajtársunkat!
Egyedül vagyunk, sötét az éjszaka, teli a tár, az éjjellátó bekapcsolva: HARC!
Mivel alapjában véve ez is egy túsz-szabadítós küldetés, ezért szokás szerint nem szabad, hogy észrevegyenek minket. Akárki is lásson meg minket, körülbelül öt másodpercünk van arra, hogy lelőjük, különben riasztja a többieket, a kollégánkat pedig kivégzik.
Két úton is mehetünk. Balra, a három emeletes épület felé, vagy jobbra a sikátorok irányába. Teljesen mindegy, melyik irányba indulunk el, annyi a közös mindkettőben, hogy egy-egy lézeres akna található ajtók előtt, valamint mindkettő ugyanoda vezet.
Innen vegyük az irányt a szemétkupac felé, keressük meg a kicsi beugrót, amely ajtót rejt. Ez jelképezi a továbbjutást.
Ezt követően egy erődszerű házzal találjuk szemben magunkat. Iktassuk ki az őröket, hatástalanítsuk a lézeres aknát, majd lopakodjunk a pince irányába. Itt kiszabadíthatjuk társunkat, és már nem kell remegnünk, ha észrevesznek minket. Kövessük Webert.
Barlangok felé robogunk, egy szárnysegéddel az oldalunkon. A vízesésig tiszta lesz az út, ekkor meg kell állnunk egy szuszra. Innen jó a rálátás a fenti részre, tehát szép célzással leszedhetünk pár terroristát, mielőtt pontosan abba az irányba továbbhaladnánk. Innen nyílegyenes út vezet a kis faluig. (Persze lesz még néhány ellenség itt a barlangban, de sűrű gránátdobálások közepette mindig megtizedelik saját soraikat.)
Nemsokára odaérünk a találkozási ponthoz, előtte azonban meg kell tisztítanunk ezt a kis tanyaszerűséget. Lőjünk ki mindenkit, majd a következő barlangon át keresztül másszunk át a következő kisebb településre.
Itt kemény harcok lesznek, mert az ellenségek száma óriási, a miénk kicsi, a helikopter pedig elég lassan tolja ide a rotorját… Akárhogy is, lassan de biztosan – ez legyen a kulcsmondata ennek a szekciónak. Óvatosan mozogjunk az épületek között, lőjünk mindenre, ami mozog. Természetesen túl kell élnie Webernek, különben véget ér a küldetés, méghozzá sikertelenül. A találkozási pont nagyjából középtájon helyezkedik el, oda kell elvergődnünk komolyabb sérülések nélkül. Mikor megjön a helikopter, az leszed jó néhány rosszfiút, mi megmenekülünk, a küldetés pedig véget ér.
Mission 11: Operation Catalyst
Gibraltár a következő küldetés helyszíne, még mindig a furcsa ideológiával megáldott GFF nevű terrorszervezetet próbáljuk felszámolni.
Egy csónakházban találjuk magunkat a kezdetekkor. Vegyük elő legmorcosabb nézésünket, és tisztítsuk meg a terepet, majd rögtön a következő hajóbeállót is. Innen nyílik a gyár bejárata, itt hatoljunk be. (Van egy másik kapu is, de innen könnyebb, több a fedezék.)
Lőjünk ki mindenkit, vigyázzunk a karzaton mászkáló terroristákra, mert a fejünk fölül okozhatnak néhány kellemetlen (értsd: halálos) meglepetést. Miután leöltük az összes gazembert, a földszinten lévő ajtón keresztül távozhatunk. A következő helyiségben hőlátás segítségével durrantsunk le minden mozgó dolgot, hagyjuk el a szobát, majd rohanjunk. A sarkon túl lévő kis irodában van az információ, amire szükségünk van, de még nem mehetünk be, előbb meg kell tisztítani az épületet. Nosza, fel a lépcsőn, innen a magasból küldjünk át mindenkit a másvilágra. Rádión a fülünkre szólnak, ha mehetünk az információkért, ekkor rohanjunk vissza az előbb említett ajtóhoz. Gránátos-berontós manőverrel hatoljunk be, foglaljuk le az infókat, majd tapsoljuk meg magunkat.
Ezt követően egy kis sózott-borsozott orvlövészkedés következik. A csapatnak be kell jutnia a birtokra, de három darab kamera, és rengeteg őr van a helyszínen. Ahogy meglátja egy terrorista a csapatot, a küldetésnek azonnal vége van. Százszor próbáltam ezt a rész lenyomni, végül a következő taktika vált be: először lőjük ki a két látószögünkben lévő kamerát, majd a három keletről közeledő ellenséget, befejezésképp a két nyugatit. Ezután a két délről jövő terrort szedjük le, majd a hirdetőtábla mögül lőjük ki a harmadik kamerát, a két nyugati ellenséget, végül a két-három keletről rohanó dögöt. Kicsit kuszának tűnhet, de ez a nyertes taktika. A házban ismét az irányításunk alá kerül a csapat.
Az „Ahogy észrevesznek, vége a küldetésnek” kezdetű mese forog ismét a lemezjátszóban.
A jobb oldali ajtón nyomás be, iktassuk ki a kamerát, keressük meg a mosodát. Itt a gőztől párás lesz a maszkunk, de ne vonja el a figyelmünket a homály, a gőz mögött kamera bujkál!
Ahogy innen kiérünk, a riasztó ok nélkül megszólal, ami azt jelenti, hogy három és fél percünk van arra, hogy hatástalanítsuk a riasztót, különben valami tisztázatlan dolog fog történni. Egy mentést mindenképpen eszközöljünk, ahogy elkezd ketyegni az óra.
Futás. Fel a lépcsőkön, arra, amerre lehet, keresztül az ebédlőn, a barikádokon, egészen Vanderwall hálójáig. Itt a széfet kinyitjuk, használjuk a gépet, majd sprintelünk az előző lépcső irányába, amelynek a túloldalán már nyitva van a duplaszárnyas ajtó. Szálljunk át rajtuk, használjuk a gépet, ez kinyitja a szupertitkos adatokat tároló gép termét. Azt is meghekkeljük, és már nyertünk is. Azt nem mondtam külön, hogy a három és fél perces rohanás alatt jó sok ellenséggel is találkozunk majd, de attól még ott lesznek. Problémát nem okoznak majd, mert a pörgő óra látványától mi is bepörgünk majd, ettől hiper-reflexeink lesznek.
Mission 12: Operation Red Schyte
Nemzetek közti csúcstalálkozó, terroristák, bomba. Rengeteg játékban hallhattuk már ezt a három tényezőt ugyanazon kontextusban, a Lockdownban sincs ez másképp. Tíz percünk van hatástalanítani a bombát, különben felrobban az üres tanácsterem…
A fogadórészlegen öljünk meg mindenkit, a múzeum részlegben öljünk meg mindenkit. Nincs mese, a terroristákat mindenáron semlegesítenünk kell. Még akkor is, ha ennek az akciónak jó néhány felbecsülhetetlen értékű műtárgy is áldozatul esik. A vázákat össze lehet ragasztani, de a világ vezetői pótolhatatlanok.
Hamar elérünk egy irányítóteremhez, ahol egy számítógéppanelt kell használnunk a továbbjutás érdekében. Ahogy ezt megtesszük, azonnal elkezdenek özönleni az ellenségek, úgyhogy a csapatunk legyen hozzánk nagyon közel. Ezeket iktassuk ki, végül intézzük el a műholdas összeköttetést. Sajnos ez nem jön össze, tehát kárpótlásul tönkretesszük az udvaron lévő műholdantennát. A folyosókon hamar kiérünk a kertbe, ahol egyetlen gombnyomás, és tádá, kész a feladat. Ne igyunk előre a medve bőrére, rohanjunk a frissen kinyílt ajtó felé.
A zene megváltozásából sejthetjük, hogy jó irányba jöttünk. A csapatot tartsuk a konferenciatermen kívül, mert bent nagy veszélyek leselkednek. Amellett, hogy ellenséges terroristák motoszkálnak, még a bombára szerelt vírus is ott van veszélyforrásnak: ha meglőjük véletlenül, meghalunk. Miután mindenki halott bent, hatástalanítsuk a szerkezetet.
Ezt követően a frissen megnyílt folyosón keresztül távozhatunk a küldetés második részére.
Túlzás külön résznek nevezni, inkább csak levezetés. Meg kell találnunk a túszokat, és sértetlenül ki kell hozni őket a tetőre.
Induljunk fel a lépcsőkön, át a folyosókon és kis szobákon, mígnem elérünk a fémdetektorokig. Az ezután következő nagyobb szobában lesznek a túszok. Állítsuk a csapatot az ajtóhoz, mi pedig menjünk a másik bejárathoz. Törjünk be, dobjunk egy villanógránátot, lövöldözzünk, és csak ezt követően hívjuk be a kollégákat, nehogy elrontsanak valamit. Innen már csak tetőn kell kinyírni pár gonosztevőt, és végeztünk is!
Mission 13: Operation Citadel
Az első ajtó veszélyes, a csapatot tartsuk hátul, csak azután hívjuk be őket, miután lövöldöztünk egy kicsit. Ezt követően másszunk le a létrán, így meg is találjuk a keresett irányítótermet. Bemenni ugyan nem tudunk, de legalább megvan.
A nagy folyosón menjünk tovább, míg el nem érünk a számítógépterembe. Itt lőjük ki a két őrt egyedül, majd akármelyik kijáratot használva átérünk a szerverszobába. Kemény tűzharcok árán túljutunk ezen a területen is, innen már csak pár lépés az irányítóterem hátsóbejáratainak egyike. Menjünk be, használjuk mindkét számítógépet. Természetesen ezek ellenséges rohamokat váltanak ki, legyünk résen!
A következő szekcióban csak óvatosan, mert jó pár lézeres akna lesz elszórva. Figyeljünk a nagy ventillátoros szobában: lőjük szét a vörös hordókat, mert az ajtó kinyitásakor a lövedékek felrobbanthatják őket, ami azonnali halállal jár! Ha ezeket előre felrobbantottuk, már csak a kapun túl rejlő ellenséges támadástól kell tartanunk, ami gyors és kemény, nagyon kell vigyázni!
Menjünk tovább, egészen a gázszivárgásig. Ettől bajunk nem lesz, hála a gázmaszkunknak, viszont csúnyán homályosítja a látásunkat, ami ugye annyira nem vicces dolog, sőt életveszélyes. Az lenne, ha lenne normális ellenség a környéken, így viszont pillanatok alatt átérünk a biológiai laborba. Itt mindenkit meg kell ölnünk. A hely szűk, tehát a gránátok ideális választásnak tűnnek. A gépfegyvereinkkel felvihetjük a befejező réteget. Ahogy biztosítottuk a labort, mehetünk a barakkokba. (Az átjáró a második szinten van.)
Induljunk el előre, az ajtókon keresztül négy-hat ellenséget lelőhetünk, ha elég erős a fegyverünk, és használjuk a szívverés-szenzort. Mikor elérjük a hosszú folyosót, vigyáznunk kell, mert két oldalról géppuskafészekben rejlő terrorista-madárkák csicseregnek. Várjuk meg, míg újratöltenek, ekkor simán leszedhetjük őket. A hálóknál is öljünk meg mindenkit, így megkapjuk az új feladatot: biztosítsuk a hangárt.
Ez a szóban forgó hangár pofátlanul nagy, így köztünk, és az ellenségeink között szemérmetlenül nagy távolságok lesznek. Éppen ezért a biztos kéz ide elengedhetetlen. Messziről kell kilőnünk ezeket a gonosztevőket, ami annyiban jó, hogy ha közelről meglátnak minket, akkor jó néhány újabb terrorista a hátunk mögé hoppanál.
Miután leszáll a háború füstje, kezdjük átkutatni a helikopter mögötti helyiségeket is, és fejezzük be a melót. Ahogy meghal mindenki, végzünk a feladattal.
Mission 14: Operation Lockdown
Jöjjön a végjáték!
Intézzük el gyorsan az előttünk tornyosuló akadályt (egy-két félvak őr), majd kezdjünk el ténylegesen mozogni. Az út elágazik, de szokás szerint mindegy, hogy merre megyünk, úgyis ugyanoda vezet mindkét szakasz. Mindenkit meg kell ölnünk itt lent, hogy teljesüljön a feladat („Biztosítsd az alagutakat”), ami egyáltalán nem nagy kihívás, és még csak eltévedni sem tudunk… Egy kastély alagútja azért lehetne kicsit szövevényesebb. Lépcsőkön caplassunk fel, harcoljunk az ellenséggel, és mikor már eleresztenénk az első ásítást, kiérünk az udvarra!
Az ellenség sok, mi kevesen vagyunk. Vajon, hogy lehetne ezt megoldani?! Áhá, Weber barátunk a távcsöves puskájával mindig készen áll. Zoomoljunk ide-oda, lőjünk le néhány terroristát, vigyázzunk a csapattársainkra, satöbbi, már ismeritek a dörgést.
Miután a csapatot megvédtük, a tornyot sajnos találat éri, úgy, hogy Weber még mindig ott volt. Kár érte, kiváló harcos volt!
A következő szekció sablonszerű laborok sokaságából áll, ezeken kell keresztülverekedni magunkat. Ne nagyon dobáljunk gránátokat, mert akkor kiszabadulhat a vírus, nekünk pedig annyi. Sajnos elkerülhetetlenül szivárog a halálos kórokozó a harmadik teremben, annyit tehetünk, hogy tőle jó messze haladunk el, higgyétek el, nem akarjátok belélegezni…
Előbb-utóbb elérjük a lépcsőket! Másszuk meg őket, így felérünk egy nagy nyitottabb területre. A változatosság kedvéért mindenkit ki kell lőni, csak ezután mehetünk fel a harmadik szintre, a bálterembe. Igen, mindenkit likvidálni kell, mielőtt megléphetnénk innen.
Vanderwall barátunk RPG és géppuskatűz alá vesz minket, de még ne foglalkozzunk vele. Az oldalt lévő kis szobákon keresztül haladjunk folyamatosan, nem túl gyors tempóban, így hamar elérünk a központi részhez, ahol alaposan bedurvulnak a dolgok.
Az RPG-tűz kikerülése után jussunk ki, és itt kezdjük el leszedni a fent látható ellenségeket, majd jussunk le az alattunk lévő szintre. A landoló platformon van a bomba, természetesen nem juthatunk fel rá egyszerűen, körbe kell járnunk, mert csak ott szabad az út, de odáig még sok ellenséget meg kell fenyíteni. A csapattagokat küldjük előre, hadd fogják a golyót, ez a fő funkciójuk. A platformon már csak a bombát kell hatástalanítani, végül feltűnik Vanderwall. Neki egy golyó a fejébe, és teljesítettük a küldetést! Győzött a demokrácia, bukott a terrorizmus.
Fegyverraktár
A Szivárvány Kommandó tagjai még az ágyukban is fegyvert tartanak. Nincs módunk arra, hogy az összes fegyvert ismertessük, a helyhiány nagy úr. Azonban minden kategóriából kiemeltem egy-egy aranyost, mindig a legjobbat.
MAG 7 (Shotgun)
Ez a fegyver eredetileg Dél-Afrikában készült, kifejezetten közelharci feladatok ellátására. Egy shotgun ereje egy SMG testébe öntve. A gyorsaság végett a sörétes töltényeket speciális, pisztolytárszerű tartókból adagolja a fegyver.
5-7 (Pistol)
Ez a kis maroklőfegyver ugyanazokat a töltényeket köpködi magából, mint a P90TR, kifejezetten annak az SMG-nek kiegészítésére tervezték ezt a gyöngyszemet. A fegyver műanyagból készül, de ez ne tévesszen meg senkit!
AS9 (Assault Rifle)
Ez az AS9-es puska már gyárilag hangtompított, így nem kell külön foglalkozni a hangzavarral. Az orosz különleges alakulatok már jó ideje használják, a katonák elégedettségi szintje közel 100%-os.
GL69A (Grenade Launcher)
A GL69A elnevezésű gránátvető egy 40mm-es lövedéket bocsát ki. Ezt a szépséget a csövön keresztül kell megtölteni, és bár igen nagy pusztítást végez, a Rainbow Six Lockdownban haszontalan.
M73E (Light Machine Gun)
A könnyűgéppuskák sem maradhatnak ki az igazi Szivárvány Kommandós egységből. Valaki általában mindig cipel egy ilyet, és bizony ez a fegyver keményen és gyorsan szórja az áldást.
MP5/10 (SMG)
Az MP5/10 az eredeti német fejlesztésű MP5 Szivárvány-célokra átalakított, speciális változata. 10mm-es töltényeket tüzel ez a drágaság az egyenes, áttetsző tárából, és megbízhatósága miatt a Szivárvány Kommandó „hivatalos” fegyvere, már a megalakulástól fogva!
WA 2000 (Sniper Rifle)
Ezt a szépséges mesterlövészpuskát még a hetvenes években fejlesztették ki, kifejezetten rendőrségi használatra. Azóta eltelt néhány évtized, rápakoltak egy digitális kamerán alapuló távcsövet, kurtították a dizájnt, és most már Weber ezzel lövi ki az útjába tévedő rosszfiúkat!
Gránátok
Nem csak lőfegyverekkel rohangálunk szívesen, a komolyabb küldetésekre magunkkal visszük kedvenc pukkanós barátainkat, a gránátokat is!
Frag Grenade
Ő már régi-régi ismerős, minden olyan játékban találkozunk vele, amely a lövöldözésről szól. Ez a kis aranyos a detonációt követően számos repeszt bocsát ki magából a szélrózsa minden irányába, aminek az ellenségek képtelenek ellenállni. Szobák megtisztítására ideális.
Flashbang
A nevében minden benne van (Flash = Villanás, Bang = Durranás). Csak bedobjuk az ellenségek közé, majd hagyjuk, hogy a fény és hang közös játéka kiváló elterelő elemként segítsen nekünk a harcban!
Flash Mine
A hatása ugyanaz, mint a Flashbangé, bár a használatuk metódusa különbözik. Ez a szerkezet kiváló ajtók és egyéb nyílások elaknásítására. Amikor jön ez ellenség, ez detonál. Meg nem öli, de pont annyi ideig tereli el a figyelmét, amíg mi kényelmesen kilőhetjük.
Stun Grenade
Alattomos kis jószág. Mint ahogyan a neve is mutatja, ha bedobjuk az ellenségek csoportjának a közepére, akkor a pukkanás és a lökéshullám együttes ereje leveszi a lábáról az ellenséget jó néhány másodpercre.
White Phosphorous Grenade
Na, ez egy ördögi találmány. Egy icipici robbanószer, fehér foszfor – mindössze ennyi összetevője van ennek a kis bombának. Ha eldobjuk, a robbanás kiengedi a vegyszert, ami azonnal meggyullad, ahogy érintkezik a levegő oxigénjével. Igen komoly égési sérüléseket okozhatunk saját magunknak is, ha nem vigyázunk használatával.
Smoke Grenade
Ő is körülbelül a Frag Grenade-del egyidős jelenség. Közkedvelt mind multiplayer, mind singleplayer játékokban. Fő szerepe a figyelemelterelés. Eldobjuk, és a keletkező hatalmas fehér füstfelhőben észrevétlenül meglépünk!
Golyófogó
Többször is említettem a cikkben, hogy a csapattársaink csak golyófogók. Lehet, hogy ez degradáló rájuk nézve, de bizony tényleg ez a helyzet. Semmi hasznunk nincs a harcban, csak annyi, hogy helyettünk szedjék be a találatokat. Nem jól lőnek, nem pontosak a dobásaik, és az égvilágon semmi komolyabb következménye nincs annak, ha meghalnak egy-egy küldetés során. Természetesen a végelszámolásban kevesebb pontot kapunk, de a következő küldetésen ismét mellettünk állnak majd. A nehezebb helyzetekben nyugodtan használjuk őket áldozati báránynak!