Az EA Redwood producere, Steve Papoutsis az IGN-nek nyilatkozva elárulta, hogy a Nintendo Wii-re készülő Dead Space: Extraction műfajteremtőnek ígérkezik a konzolon és a játék ugyanolyan innovatív lesz, mint a nagy testvér.
Az EA Redwood producere, Steve Papoutsis úgy véli, nem kellene elégedetlenkednie és aggódnia a rajongóknak az ősszel érkező Nintendo Wii exkluzív Dead Space: Extraction miatt, hisz csapatuk rengeteg munkát és áldozatot öl a fejlesztésbe. Az Electronic Arts fő célkitűzése, hogy egy olyan innovatív alkotást hozzon össze, amit a Nintendo “next-gen” masináján a maga nemében műfajteremtő lehet. Ugyan a Resident Evil által kitaposott on-rail shooter kategóriát képviseli a játék, Papoutsis elárulta, hogy nagyon dolgoznak egy saját, hibrid stílus kialakításán.
Azt is megtudtuk, hogy több olyan spéci képesség, mint a telekinézis, a csonkítás vagy a Zero-G visszatér majd a Wii-s verzióban, amit egy fejlett kooperatív móddal fejelnek meg a fejlesztők. Bajtársunkkal karöltve számos rejtvény vár ránk, a szörnyek aprítására pedig rengeteg újfajta fegyver áll majd rendelkezésünkre. Megújul és kibővül az ellenségek felhozatala, a új sztori, új karakterek és új szereplők fogadnak majd a Dead Space: Extractionben. Újítás, hogy főhősünk egy Lexine nevű, 20 éves ifjú leányzó, aki többek között egy Arc Welder – valami hegesztőpisztoly szerű cucc lesz – nevű új csúzlival apríthatja a mutánsokat.