Mihez kezd egy magára maradt testvérpár, egy elhagyatott szellemvárosban? Mi az összefüggés a városban folyó szertartások és az ikrek között? Mitől kell ezt a játékot fényes nappal játszani? Mindez kiderül, ha bekapcsolod a PlayStaion 2-det, és átengeded magad a példa nélkül álló borzongásnak!
A többek között a Dead or Alive sorozatáról és Ninja Gaiden programokról elhíresült Tecmo fejlesztőgárdája eredetileg a sokkal fantáziadúsabb Fatal Frame címen publikálta a játékát, ám az európai kontinensre már Project Zero néven érkezett hozzánk az Ubi Soft patronálásával. A külsőnézetes, formabontó túlélő-horror igencsak jól teljesített az Államokban, így nem csoda ha az idei E3-n egy őszi, Xbox-os megjelenést is bejelentettek. A tavaly óta előkészítés alatt álló Fatal Frame moziról nem is szólva…
Az első rész történetéhez szinte alig kapcsolódva teljesen új helyszínen és szereplőkkel játszódik a Project Zero második része, mely szemkápráztatóan gyönyörű és részletgazdag tájat varázsol a játékos elé. Az Amakura ikertestvéreket irányítva egy olyan városba érkezel, amely évekkel ezelőtt, egy szertartást követően a városlakókkal eltűnt a térképről. Mio és Mayu valamilyen szinten kötődik a településhez, ám természetesen a teljes szál kibogozásához végig kell vinnünk a játékot. Az ilyenkor szokásos feljegyzésekből, és naplórészletekből itt sem lesz hiány – nagyjából ezek lesznek azok a támpontok, amelyekből kibogarászhatjuk a történet összekuszált szálait. A Project Zero legegyedibb húzása minden kétséget kizáróan a sehol máshol nem látott harcrendszerben rejlik. Nem lesznek lőfegyvereink, nem találhatsz vágó és szúrószerszámokat – egyedül egy különleges fényképezőgéppel veheted fel a harcot a városban ólálkodó szellemek ellen. Mert talán az nem titok: ellenfeleid a városlakók szellemei lesznek. A fényképezőgép pontos működéséről egy későbbi oldal margóján értekezek majd, most csak az irányítás sajátosságait taglalnám.
A Project Zero II talán az első olyan kalandjáték, melyben a játékos határozhatja meg, hogy 2 vagy 3 dimenziós mozgást szeretne alkalmazni. Ez annyit takar, hogy a képernyőhöz viszonyítva történjen az iránymegadás vagy ettől függetlenül, az előre, mindig előre legyen… Az egyébként igen ésszerűen megszerkesztett billentyűtérkép a következőképpen néz ki: a Háromszöggel a menübe léphetsz be, ahonnan elérheted a különböző tárgyaidat, feljegyzéseidet, fotóidat, és a térképet – amit külön, a Select gomb lenyomásával is megtehetsz. A Négyzet nyomva tartásával automatikus futásba kezd karaktered, az X-szel pedig a mindennapi teendőket végezheted el (keresés, beszélgetés, ajtónyitás, stb.). A kör segítségével veheted kézbe a kamerádat, amellyel a szellemekről készíthetsz képeket (és ezáltal sebezheted őket). A Start a pauzálásra használható, a bal illetve jobb analógkarok pedig a mozgatásban veszik ki a szerepüket. Az L, illetve R gombok főként fényképezéskor lépnek elő – erről külön oldalon olvashatsz majd. A képernyő jobb alsó sarkában két diagramm is található: a kisebbik a szellemek közelségét jelzi, míg a nagyobbik (kék) az energiádat mutatja.
Tippcsokor a bátortalanoknak:
– Ments minden alkalommal, amint csak lehetőséged lesz rá.
– A leírásban használt égtáji meghatározások a térkép jelölései alapján értendőek.
– Tartsd távol magad a falaktól, mert semmilyen fal mellett nem lehetsz biztonságban.
– Ahogy csak lehet: takarékoskodj a filmekkel. A 14-es érzékenységű tekercstől felfelé minden darab filmre szükséged lesz a játék vége felé haladva, így a kezdésnél mindenképpen javaslom a végtelen számú 7-es film használatát. Igaz, kicsit lassabban töltődik mint a társai, de legalább nem fogy.
– A Stone Mirror felvétele után automatikusan feltámadsz egy esetlegesen balul elsült küzdelem után. Sajnálatos, hogy egyszerre csupán egy darabot hordozhatsz magaddal, és az egész játék során négyet találhatsz.
– Kutass át minden polcot, repedést, asztalfiókot. A játékban rengeteg olyan tárgy lesz elrejtve, amelyet nem jelöl világító kék pöttyel a program (ahogy azt alapállapotban tenné).
– A legtöbb, véletlenszerűen rád támadó szellem elől elmenekülhetsz. Kevés energia vagy film esetén igazoltnak látszik a „szégyen a futás, de hasznos” mondás.
Chapter One: The Lost Village
Mivel a hátad mögötti területet egy ismeretlen erejű szobor tartja elzárva előled, iramodj Mayu nyomába, hogy eljuss a Misono hegyre. Egy tucat vörös pillangó társaságában ráakadsz ikertestvéredre is, és egy régi szertartás során elveszettnek hitt falura. A távolból látszódó háztetők között egyetlen lelket sem vélsz felfedezni, de a biztonság kedvéért a tisztás sarkában lévő lámpásnál mentsd ki az játékállást. Mivel a nyugatra vezető ösvény egy megvilágítatlan temetőbe vezet, így Mio inkább a biztosabbnak tűnő keleti útvonalat választja. A város felé vezető úton egy fekete táskára (Black Bag) lehetsz figyelmes, amelyben egy geológus eltűnéséről szóló újságcikkre és egy párocskát ábrázoló fotóra bukkanhatsz. Kisvártatva megérkeztek az első házhoz, ahol érdekes történések veszik kezdetüket… Lehet, hogy mégsem vagytok egyedül?! Miután beléptetek Osaka házába, fura látomásotok akad – ám mivel egyelőre nem tudtok mit kezdeni vele, csak kössétek fel a tangabugyit, és lépjetek beljebb a kandallós szobába (Sunken Fireplace Room). A középső részen megtalálhatod egy nő naplójának maradványait (Woman’s Notebook 1), amelyben az elveszett geológust, Masumit keresi a tulajdonosa. A keletre nyíló kimonószobából a második számú feljegyzést (Woman’s Notebook 2) teheted zsebre, majd az innen délre fekvő raktárban egy szenteltvizes üvegre (Sacred Water) bukkanhatsz. A lépcső mellől nyíló Nagy Tatami szobában található ládából egy gyógyfüves dobozzal (Herbal Medicine) gazdagodhatsz, míg a szoba túlsó végében a negyedik számú feljegyzésre (Woman’s Notebook 4) lelhetsz. A folyosón a ház hátsó része felé orientálódva egy déli szobába (Back Room) érkezel, ahol Masumi barátnőjének, Miyakónak újabb feljegyzéseit (Woman’s Notebook 3) találod. Visszafelé haladva a folyosón, egy újabb szellem halad el előttetek, így Mayu behúzódik az imént még zárva talált ajtó előtti homályba. A családi oltár (Family Altar Room) elé lépve egy zseblámpát (Torch), valamint a Camera Obscura fényképezőgép használati utasítását (Camera Obscura Pointers) találod. A szerkezetet Dr. Aso készítette a spirituális lét lefotózására. Az átvezető animáció után vedd is fel a szerkezetet (Basic Camera Operation). A két szoba közötti ajtó mellett az ötös számú Miyako feljegyzésre (Woman’s Notebook 5) akadhatsz, majd a kijárat felé fordulva kapd kézbe a fényképezőgépedet, és nem egészen 400 pontért cserébe fotózd le az ajtóban álló szellemet (Door Woman). A technika lényege, hogy a fókusz körét zölden tartva a lehető leghamarabb, a lehető legélesebb képet készítsd el áldozataidról. Mayu unszolásának eleget téve próbáljatok meg a kijárat felé orientálódni, ám legnagyobb megrökönyödésetekre a nemrégiben még nyitott ajtót zárva találjátok. A megjelenő szellem (Vanishes at Door) lefényképezése után közelíts a Nagy Tatami szobájának ajtajához, és készíts egy újabb képet az itt helyet foglaló szellemarcokról. A képről leolvasható kohót a hátsó szobában (Back Room) találhatod. Ezt felkeresve fényképezd le szenes kohót, majd a mögötte megjelenő alakot (Man on Deck). Az újfent bejárható Tatami szobába lépve vizsgáld át a helyiséget, majd mikor már semmi újat nem találván távoznál, az egyik faldarab elmozdul, és egy kulcsot (Ginger Key) rejtve maga mögött tárulkozik fel előtted. A zsebre tétele után azonnal fordíts hátat, és a kamerát kézbe kapva fotózd le az elhaladó szellemalakot (Woman Behind Net). Térj vissza a hallba, ahonnan a lépcső felé fordítva a tekintetedet egy elhaladó alakra (Stair Climber) lehetsz figyelmes. Kövesd őt, az emeleti ajtó előtt lefényképezheted (Standing Woman), busás pontokat kasszírozva érte. Használd a kulcsodat az emeleti ajtónál, majd miután beléptél a szobába, bal kéz felé fókuszálj rá az elhaladó szellemre (Beckoner). Keresd fel a szolgálók szobáját (Servant’s Room), vizsgáld át a dobozokat: egy gyógynövényes esszenciával (Herbal Medicine), és egy 61-es számú filmmel (Type-61 Film) gazdagodhatsz. A szemközti szobába (Guest Room) átsétálva a 6-os számú feljegyzést (Woman’s Notebook 6) találhatod, majd innen továbbhaladva, a tükör alatt ugyanezen feljegyzés hetedik darabja (Woman’s Notebook 7) is a tiéd. Észak felé haladva egy alak (Stands behind) jelenik meg Mayu háta mögött, akit egy gyors ráfordulással és fókuszálással lencsevégre is kaphatsz. A tanulószoba (Study) hátsó szekrényén búvó feljegyzés (Folklorist’s Note 1) elolvasása után már csak a padlón található végső bejegyzés (Woman’s Notebook 8) felvétele van hátra, hogy töltődjön az első főellenfél-harc.
A fényképezőgép új oldaláról mutatkozik be (Spirit Capture), melyet a megjelenő főellenfélen remekül ki is próbálhatsz. A fotózás rejtelmeiről szóló külön dobozban minden lényeges információt megtalálsz a kezelésével és a harcmódokkal kapcsolatban, most csak annyit, koncentrálj arra, hogy ne kapj be túl sok sebesülést, és minél hamarabb lefényképezd a galád ellenfeled.
Chapter Two: Twin Shrine Maidens
Miyako Sudo (Wanderer) halála után megkapod az üzenetkristályát (Aragonite), amelyet majd az asztalon található rádióval (Spirit Stone Radio) tudsz lejátszani. Az ehhez szükséges kézikönyvet (Spirit Stone Radio Pointers) szintén ekkor kapod – ezáltal képbe kerülhetsz a halott lelkek magnóüzeneteit tartalmazó kristályokról. A fényképezőgép fejlesztéséhez szükséges lélekgömböt (Spirit Orb) szintén a harc után adja Neked a program. Miután Miyako eltűnt, Mayu elszaladt a szobából, így ideje lenne megkeresned őt. Előtte azonban, a vendégszobában található kék kimonó mögött elbújva egy lányalakot (Girl in Hiding) fényképezhetsz le a padlón guggolva. Most már visszatérhetsz a ház emeleti folyosójára, ahol megláthatod, amint Mayu távozni készül a házból. Miután a pillangókat követve végigbotorkáltál vele a főutcán, visszakapod Mio irányítását, akivel lelépcsőzve vedd fel az elejtett fotós kellékeket (The „Slow” Lens / The „Measure” Function). Ezekkel egyrészt lassíthatod a szellemek mozgását, másrészt megtudhatod, hogy mennyi energiájuk van összesen. Ezután keresd fel a kimonószobát, ahol a mentésen kívül szembetalálhatod magad egy újabb főellenféllel (Woman in Box). A földről felszedhető gyógynövényt tartalmazó dobozzal (Herbal Medicine) enyhítheted esetleges sebeidet, míg a jutalmul kapott Holdkővel (Moonstone) újabb lejátszható üzenethez juthatsz. A lélekgömböt (Spirit Orb) se hagyd árválkodni a földön, majd hagyd el a helyiséget. A kinti szobában már vár Rád a két újabb ellenfél, ám a párosával támadó férfiakat (Man in Dark) sem lesz nehezebb elintézned, mint az eddigi szellemeket. Ne engedd, hogy sarokba szorítsanak, és akkor nem lesz problémás a küzdelem. Lépj be a Nagy Tatami szobájába, ahol a bejárat után jobbra fordulva (a hálón keresztül) lefényképezheted a földön heverő nő felett lebegő szellemet (Frozen Woman). Keresd fel a hátsó szobát (Back Room), ahol a tűzhelyről a falulakók feljegyzéseinek (Village Report 1-2-3-4) első oldalait zsebelheted el, míg az udvarban egy női alakot kaphatsz lencsevégre (Woman On Deck). Mayu nyomába eredve indulj el a bejárati ajtó felé, majd kifelé haladva vedd fel a medálját (Mayu’s Charm) a földről. Keleti irányban elindulva Tsuchihara házához érkezel, ahol jobb kéz felé fordulva egy házba fagyott szellemet (Frozen Man) fotózhatsz le. A kútnál a második számú feljegyzés (Village Report 2) kiegészítését kapod, valamint ha résen vagy, egy újabb szellemalakot (Well Checker) a géped számára. A raktár kertajtaját használva egy bebörtönzött fiúhoz érkezel, aki összetéveszt Téged a Yae és Sae testvérpár egyik tagjával. Akárhogy is van, innentől kezdve ő lesz a legigazabb barátod és segítőd: ha magadtól elakadnál a játékban, apróbb tanácsokért, és útmutatásokért ide mindig visszatérhetsz. Most indulj el Osaka házánál nyugati irányba és az első kereszteződésnél északra fordulva (Kiryu-Tachibana) megpillanthatod a távolodó testvéred sziluettjét. Eredj a nyomába azon nyomban, és míg el nem tűnik a sikátor végi ajtónál, csinálj egy fényképet róla (Butterfly Chaser) íziben. A kapu mögül előbóklászó duót (Seeker / Pole Bearer) próbáld meg egy blendenyílásba terelni, mert egyrészt így gazdaságosabb, másrészt hamarabb végzel velük. Legyőzésük után a kapuról készült fényképen a már látott vörös pillangók jelennek meg… Kutasd át a lámpa körüli bozótost és fatörzset, ugyanis két gyógynövényes dobozzal (Herbal Medicine) gazdagodhatsz. Az ide felé vezető út lépcsőjének tetején pedig egy kinyitható ajtóra bukkanhatsz.
Kiryu házába lépve tépd fel az első ajtót jobbra, majd a vetítőgépből a filmet (Film Reel 1) felvéve küzdj meg az újabb ellenféllel (Broken Neck Woman). Térj vissza a folyosóra, ahonnan egy lépcsőfeljáróhoz vezet az utad, amely alól egy újabb gyógynövényes dobozkát (Herbal Medicine) szólíthatsz magadhoz. Lépcsőzz fel az emeletre, majd a központi szoba közepére baktatva vedd fel az újabb lencsédet (The „Stun” Power-Up Lens). Az elszeparált részből pedig a néprajzkutató újabb feljegyzéseit (Folklorist’s Note 2) olvashatod el. Mivel az innen nyíló ajtó zárva található, használd a lépcsőfeljárótól bal kéz felé eső kijáratot. A szemközti házzal összekötő folyosóhídon egy újabb kristályt (Chrysoberyl) tehetsz zsebre, majd miután visszatértél a raktárépület hátuljához (Storehouse), a bebörtönzött srác felvilágosít a zárt duplaajtót nyitó kulcsokról. Ezeket a városban elszórva található sírköveknél kell keresned. Ha már itt vagy, fényképezd le az ablakkal szemközti követ (Statue Butterfly), majd indulj el nyugati irányban. Dél felé fordulva térj vissza a Misono hegyre, ahol az egyik sírkövet átvizsgálva (amelyik körül a pillangók zsongnak), felveheted a bal oldali ikerkulcsot (Twin Statue Key L). A megjelenő szellemeket (Seeker / Pole Bearer / Sickle Bearer) egy gyöngy (Spirit Orb) reményében fényképezd a túlvilágra. A Shinto kapu alatt megtalálhatod a falulakók negyedik feljegyzésének befejezését (Village Report 4), majd innen távolodva a kaput vizslató szellemet (Gate Checker). Őt villámgyorsan megfordulva tudod lencsevégre kapni. Nyugati irányban folytatva a kalandozásaid az eddig túl sötétnek bizonyult temetőbe (All God’s Cemetery) nyerhetsz bebocsátást. Innen középre lépve egy kék kristályt (Glowing Blue Crystal), és egy lélekkövet (Spirit Orb) vehetsz fel. Mivel a továbbjutást egy óriási fatörzs állja, így hátat fordítva a holtak kertjének térj vissza a faluba. Az Osaka háza előtt elhaladó helybéli szellemeket követve egy kisebb csetepatéba keveredhetsz, ám a jutalmadat tekintve (Glowing Purple Crystal / Spirit Orb) azt hiszem, ez mindenképpen megéri. Nyugat felé továbbhaladva, a mentőhely mögötti résznél egy 14-es filmre lelhetsz a bozótosban, majd a patakot keresztező híd előtti követ átvizsgálva az ikerkulcs (Twin Statue Key R) második darabjára lehetsz figyelmes. A megjelenő alakokkal (Man in Dark) nem kötelező megküzdeni, de pontgyűjtésre kiválóan használhatóak. A hídon átkelve egy villa alakú elágazáshoz (Fork in Road) érkezel. A felfelé vezető lépcsőkön meginduló köpenyeseket egyelőre hagyd figyelmen kívül, és folytasd utadat nyugati irányban. A falra szerelt szélforgónál a falusiak újabb feljegyzését egészítheted ki (Village Report 1), majd ettől távolodva a frissen megjelent szellemet (Statue Checker) fényképezheted le. Nyugatra a már egyszer megtalált fatörzshöz érkezel, ám mivel továbbhaladni nem tudsz, térj vissza a lépcsőhöz, és mászd meg a szerpentint. Vedd fel a szenteltvizet (Sacred Water) a lámpa elől, majd a jobb oldali gyertyás szobrot befókuszálva kapd le a mögötte ácsorgó szellemet (Shrine Shadow). A szentély bejáratának lépcsőjéről vedd fel a hármas számú feljegyzést (Village Report 3), majd kicsit visszafelé haladva, kisvártatva az öledbe pottyan az ötödik is (Village Report 5). Lépj be a szentélybe, és vedd fel a kristálygömböt (Spirit Orb) középről. Jobbra egy gyógynövényes dobozka (Herbal Medicine), hátul pedig szenteltvíz (Sacred Water) található. Ezután hagyd el a szentélyt, és térj vissza Kiryu-Tachibana házához. A kapunál használd a kulcsaidat, vedd fel a gyógyító dobozkát (Herbal Medicine) a híd jobb oldaláról, majd szaladj át annak túloldalára. Útközben azonban egy szellemet látsz a víz felett lebegni, úgyhogy kapd is őt lencsevégre (Floating Woman). Miután életre kel, próbálj meg távol kerülni tőle, hogy legyen időd ráfókuszálni a fényképezőgéppel. A felül látható fény erősödése jelzi a lény közeledtét. Miután megölted a kísértetet (Sunken Woman), vedd fel az általa elejtett kristályokat (Spirit Orb / Green Crystal), és fényképezd le a stég repedésébe bújt szellemet (Drowned Woman). Lépj be a duplaajtón át Kurosawa házába, és a véres kimonós hölgyet (Bloody Kimono) lencsevégre kapva, vedd fel a kristálygömböt (Spirit Orb) a jobb felső sarokból. A duplaajtón belépve pedig máris testvéred szellemképét láthatod viszont a ház túlsó végében.
Chapter Three: The Repentance
Amint kialudt a zseblámpád, máris megkapod az irányítást. Fényképezd le a lépcső tetejéről a hátad mögött megjelenő papot (Priest Behind), és ha rendelkezel a „Sense” funkcióval – újrajátszás esetén kaphatsz ilyet -, akkor a tetőszerkezeten ácsorgó szellemképet (Looking Down) is. A folyosó végi ajtóknál válaszd a bal oldalit (mivel a jobbos egyelőre zárva van), és fényképezd le a kimonók mögött rettegő férfit (Terrified Man). A földön egy újabb lencsét találhatsz (The „Instant” Additional Function), míg a dobozoknál kedélyállapot javító szereket (Herbal Medicine) és filmtekercset (Type-14 Film). Távozz az egyetlen kijáraton. A rövid látomásban Mayut kell elnavigálnod a folyosó végén található duplaajtóhoz, rá sem hederítve az útközben szembejövő szellemekre. Mióval szintén fuss el a folyosó végéig, ahol két főellenfél is vár Rád (Limbo Man / Limbo Woman). Legyőzésük után a szokásos gömb (Spirit Orb) a megérdemelt jutalmad. A folyosóról egy nagy terembe érkezel, ahol egy újabb kristályt (Fluorite), valamint egy szenteltvizes palackot (Sacred Water) szólíthatsz magadhoz. A megjelenő és lefényképezhetetlen szellem elől válaszd a szoba túlsó végében található kijáratot – ám előtte, a tőle balra fekvő ajtóból vedd fel a 90-es filmeket. A lépcsőfeljáró előtt még az emeleten elsétáló alakot kaphatod lencsevégre (2nd Floor Mayu), míg a sarokból a zölden világító kristályt (Glowing Green Crystal), valamint a felélesztő hatású tükröt (Stone Mirror) veheted fel. Lépcsőzz fel a második emeletre, ahol a „Sense” funkciód bekapcsolásával (második végigjátszás esetén), a mentőhelytől nem messze egy újabb alakot (Unrequited) fényképezhetsz le. Az ajtó mögötti folyosóról a vendégszobába (Guest Room) jutsz, ahol egy 61-es filmet, és a könyvespolcról a néprajzos újabb feljegyzését (Folklorist’s Note 3) találod. A következő szobában két gyógynövényes csomagot (Herbal Medicine) is találhatsz – egyiket a falon lógó kosárban, másikat a polcos szekrényben. A kijárati ajtót lefényképezve egy véres ujjlenyomatoktól hemzsegő falrészlet rajzolódik ki a képen.
Szaladj vissza az elsőre, ahol a nagytermen (Great Hall) is átrohanva (kicselezve a nagy, egyelőre lefényképezhetetlen szellemet, aki egy érintéssel a halálba küld), térj vissza a mocskos folyosóra (Dirt-floor Passageway). Itt visszafelé haladva fordulj balra, és azonnal fotózd le a pillanatokra megjelenő áldozatot (Fleeing Villager), majd az elágazásnál jobbra indulva kapd le egy erős filmmel (mondjuk 90-essel) a két szellemalakot (Dragger / Draggee). Azt is lehet, hogy egyszerre csak az egyiket, és egy másik végigjátszás alkalmával a másikat, hiszen a Spirit Listben az összesített teljesítmény jelenik majd meg. A folyosó végi ajtón belépve vedd fel a földről a következő fényképezőgép-lencsét (The “Blast” Power-Up Lens), valamint a gyógynövényeket a szekrényből (Herbal Medicine). Az ajtót lefényképezve halálos küzdelem veszi kezdetét… A két alak (Limbo Woman / Limbo Man) már egyszer szerepelt az elintézettek listáján, ám most a szoba apró méretéből adódóan jóval nehezebb küzdelemre kell felkészülnöd. Hasznosítsd a nagyobb fényérzékenységű filmjeidet, és igyekezz kettejüket minél hamarabb, lehetőleg Zero Shots-okkal likvidálni. Győzelmed esetén kulcs (Diamond Stuck Key), kristály (Faintly Glowing Crystal) és lélekgömb (Spirit Orb) a jutalmad. Most irány a második emelet újra (a Great Hallon keresztül), ahol a vendégszobában egy megjelent szellemalak (Turns Head) vizslatja a könyvespolcot. Miután lefényképezted, vedd fel az újabb feljegyzést (Folklorist’s Note 4), majd lépj át a következő szobába. A földön heverő nő mellett elgyalogolva nyisd ki a hátsó ajtót, majd lépj be a szobába az átkötő animáció végett.
Chapter Four: Forbidden Ritual
Miután Mayuval újra egymásra találtatok, vedd fel a naplót (Butterfly Diary 1) a földről, valamint a belőle kipottyanó fényképet (Warped Twins). Csinálj egy fotót a babákról is, majd a folyosón felkelő asszonyságot (Woman in Box) leküzdve vedd fel az ikerbábuk fejét (Twin Doll Heads). Térj vissza az előző szobába, és helyezd az imént talált fejeket a babákra. Egy 60 másodperc időtartamú feladvány veszi kezdetét, melyben a két, alsó piros bábut kell a polcsor tetejére mozgatnod. Siker esetén egy kulcs (Butterfly Key) lesz a jutalmad. Fényképezd le az állvány mellett ólálkodó szellemet (Doll Stand Shadow), majd kezdj el visszafelé haladni. A kijárat után lévő szobában egy régi térképet (Kurosawa House Map), és egy feljegyzést (Folklorist’s Note 6) találhatsz. A “Sense” funkcióval további két lényt (Hanging Hand) kaphatsz lencsevégre. A kifelé vezető folyosón egy tovatűnő szellemalakot (Talking Man) fotózhatsz, majd lelépcsőzve azonnal fordíts hátat a megjelenő szellem (Calling Man) lefényképezéséhez. Az elsőn fordulj szembe a kerttel és keresd az itt ólálkodó hölgy alakját (Garden Woman), majd szaladj el a folyosó végi dobozokig. Innen egy új fényképezőgép-funkciót (The “Evade” Additional Function) raktározhatsz el, majd szaladj át a nagy hallon is (ahonnan immáron eltűnt a legyőzhetetlen szellem). Innen a raktárba lépve kapd le a kivégzett embert (Exhausted Man), majd vedd fel a mögötte megjelenő véres gyűrűt (Bloody Ring). A folyosón egy újabb harc vár egy már ismert ellenféllel (Limbo Man), megéri, mert a hűlt helyén egy lélekgömb (Spirit Orb) kacsint rád. Térj vissza a bejárathoz (Entrance), majd a szemközti zárt ajtótól jobbra fordulva gyorsan kapd le az eltűnőben lévő szellemet (Hopes for Ritual). Továbbhaladva egy elsétáló alakra (Curtain Shadow) lehetsz figyelmes – örökítsd meg őt is, és az ajtónál visszafordulva a másik (Behind Cloth) alakot is. A zárt ajtót kinyitva a raktárba (Storage Room) kerülsz. Vedd fel a szenteltvizet (Sacred Water) a toronyórából, majd az emeleti könyvespolcról a ceremóniamester írásait (Ceremony Master’s Note 3). A lyukba szorult tárgynál egy leskelődő gyermeket (Peeking Child) fotózhatsz le, majd utánpótlásként vedd fel a filmet az asztalról. Térj vissza a raktárszobába, ahová egy vörös labda (Crimson Ball) pottyan az emeletről. Ezt a fenti repedésbe passzírozva könnyedén lelökheted az odaszorult tárgyat. A kulcsot (Diamond Link Key) felvéve, távozz a szoba másik kijáratán. A nyitódó ajtó mögött egy újabb gyermeket (Child at Door) kaphatsz lencsevégre, majd a sarkon befordulva szinte expressz sebességgel kell újra befókuszálnod őt (Fading Child). A zárt duplaajtó előtt elhaladva ismételten fényképezői képességedet kell csillogtatnod, a felakasztott, áttetsző függönyök között újfent egy tovatűnő kisembert (Cut-In Child) kell lefényképezned. A raktárba (Warehouse) lépve egy alak (Warehouse Checker) sétál el előtted – természetesen örökítsd meg őt is. A cella előtt egy újabb látomás (Captive Men) jelenik meg, akit lefényképezve értékes pontokkal gazdagodhatsz. Mivel a börtönblokk zárva, így más utat kell választanod. Vedd fel a feljegyzést (Folklorist’s Note 8) a padlóról, majd ellenkező irányban indulva a 61-es filmet az urnákból. A Mayu után kapó szellemet (Clinging Shadow) azonnal tedd a filmedre, majd a folyosó végén lépcsőzzetek le a pincébe. A megjelenő szerzetest (Veiled Priest) fotózd át a túlvilágra, majd ments, ha szükségesnek érzed. A gömböt (Spirit Orb) felkarolva lopakodj vissza az első emeletre, ahonnan érkezz az eddig zárt duplaajtó elé (Cloth Hallway). Az itt lévő alakot (Ritual Pusher) lencsevégre kapva nyiss be az immáron szabadon átjárható oltárterembe. A pap újabb inkarnációjával leszámolva két kristályhoz (Spirit Orb / Glowing Red Crystal) juthatsz, míg a teremből két szöveggyűjteményt (Ceremony Master’s Note 1-4), valamint egy gyógynövényes dobozt (Herbal Medicine) vehetsz fel. Délnyugati irányban lelépcsőzve az oltár szobából egy ajtóra lehetsz figyelmes. Az összekötő folyosóra (Connecting Corridor) lépés előtt vedd fel a szenteltvizes üvegcsét (Sacred Water) a földről, majd fuss fel a lépcsőn a túlsó oldalon. Az északra nyíló duplafolyosó egy hasonló megoldású ajtóhoz vezet, amelynek nyitószerkezete páros kombináció lenyomása esetén hajlandó továbbengedni. Mayuval fuss át tehát a szemközti ajtóhoz, míg Mio a másiknál marad, így kisvártatva a templomban találhatjátok magatokat. Készíts egy képet az itt várakozó szerzetesről (Waiting Priest), majd vedd fel az árnyékkulcsot (Shadow Key) a földről. A templom következő részében a ceremóniamester ötös számú feljegyzését (Ceremony Master’s Note 5) találod, majd a zárt ajtónál visszafordulva térj vissza a családi oltárhoz. Az emeletre lépcsőzve vedd fel a látólencsét (The “See” Power-Up Lens), valamint az újabb naplórészletet (Butterfly Diary 3). Kérd meg Mayut, hogy a gombra állva tartsa nyitva a szomszédos szobába nyíló ajtót, hogy belépve felvehesd a következő naplóbejegyzést (Butterfly Diary 2). A szellemet a rácson keresztül fotózhatod le… Miután hallottad a koppanó hangot, térj vissza Mayuhoz, és hagyjátok el a szobát. A folyosóról nyugati irányban térjetek vissza a raktárba, amelynek második emeletén egy még felfedezetlen szoba vár. Az újonnan rád támadó papot kikészítve vedd fel a megérdemelt jutalmad (Spirit Orb), valamint a párnáról a feljegyzéseket (Ceremony Master’s Note 2). A központi relikvia polcairól gyűjtögesd be az 5 könyvdarabot, majd a Buddha-szobornál helyezd őket a pirossal kiemelt szövegük alapján helyes sorrendbe. A megoldás így alakul majd (balról jobb oldalra: Crimson Wing Tome, Taboo Tome, Twin Tome, Disaster Tome, Ritual Tome). A kattanás után vedd fel a szobor kezéből a fény kulcsát (Light Key). Térj vissza a folyosóra, ahol pár szellem legyőzése után keresd fel az eddig zárva talált cellákat (Cell). A lepel elől vedd fel a 90-es filmet, mögötte pedig fényképezd le a kutatót (Ritual Researcher). A könyvek között egy kulcsot (Hammer Key), és némi feljegyzést is találhatsz (Osaka House Map / Folklorist’s Note 9-10).
Chapter Five: The Sacrifice
A bezáródó börtönajtó újfent elválaszt testvéredtől, akit lefényképezve (Confined Mayu), egy újabb tételt teljesítettél a léleklistádon. A “Sense” funkcióval felszerelve lépj be a raktárba (Storeroom), és fényképezd le a megjelenő alakot (Masumi Makimura). Térj vissza a cellákhoz, és egyenesen elindulva lépcsőzz le a pincébe (Underground Cellar). Vedd fel a nővel a harcot, legyőzése után egy kristályhoz (Spirit Orb) juthatsz, majd a terem túlsó végében található lépcsőn felbaktatva a kulcsod segítségével elhagyhatod a házat. A zseblámpába visszatér az élet, vagyis ez azt jelenti, hogy csak a Kurosawa házban nem tudod használni azt. Kezdj el visszafelé szaladni a hídon át, majd miután átértél a túloldalára, fuss fel a Kiryu házához vezető lépcsőn. A fejed felett átívelő hídon átlibbenő lényt (Corridor Woman) természetesen azért fényképezd le. A főútról keleti irányban haladj tovább, és Osaka háza előtt egy újabb szellemet (Lured Woman) kaphatsz lencsevégre. Továbbhaladva megjelenik az újabb áldozat (Storehouse Bond), majd Osaka házába lépve két, le nem fényképezett szellem alakját raktározhatod el. A bejárattal szemben, a jobb oldalsó falba építve mászik az egyik (Pulled Shadow), míg a családi oltár előtt álldogál a másik (Man Facing Wall). Most térj vissza az utcára, és a raktár (Storehouse) elé érve az itt síró nőt (Weeping Woman) se hagyd lefényképezetlenül. Vedd fel az utána maradt naplót (Butterfly Diary 4) és rádiós kristályt (Fluorite), majd lépj be a hátsó ajtón. A bezárt fiú remek tippet ad a cellakulcs hollétét illetően, majd hogy megköszönd kedvességét, csinálj róla is (Trapped Boy) egy fotót. Kifelé menet, Osaka és Tachibana házát összekötő úton jobb kéz felé egy síró lányra lehetsz figyelmes (Crying Girl), akit villám reflexekkel kell lefényképezned. Mielőtt újra belépnél Osaka házába, keresd fel a temetőt a hegyen keresztül, hogy a sírkertben bóklászva lencsevégre kaphasd az itt dekkoló lányt (Grave Girl). Visszatérve Osaka házához lépj be a főbejáraton.
“Sense” lencsével rendelkezve a Kimono-szobában egy nőt láthatsz előmászni a hátsó szobából, ha megvan a véres gyűrűd (Bloody Ring), keresd fel a hátsó szobát (Back Room). Az itt lévő lencsén (The “Alarm” Equipped Function) kívül egy véres feljegyzést (Bloody Memo), és egy rádiókristályt (Sard) is találhatsz. A főellenfélharc talán minden eddigit felülmúl … Jó fejlesztésekkel azonban nem lesz nehéz kivágnod magad a szituációból, és kivillantanod magad a forró helyzetekből. A harc végén egy új memoár jelenik meg a menüben… A “Sense” felszereléssel egyébiránt egy képet készíthetsz a kertben (Miyako Sudo). Keresd fel a Nagy Tatami szobáját, ahol a háló mögül egy női alakot (Staring Woman) vélhetsz felfedezni az ablaknál. Miután lefotóztad, baktass fel az emeletre, majd a szobából balra indulva kapd le a tetőn átlógó gyermeket (Peeking Child). A következő szobából vedd fel a kristályt (Spirit Orb) a kimonó mellől, majd térj vissza az első emeletre. A családi oltárt felkeresve vedd fel a 0-ás tekercset (Type-Zero Film) a függöny alól, majd a szekrényhez lépve nézz szembe a logikai feladvánnyal. Ahogyan arra a csapdába esett fiú is felhívta a figyelmet, akkor boldogulsz, ha minden szín egyezni fog. Mivel csak 4 forgatásod van, jól meg kell gondolnod, hogy mely kerekeket tekered meg. Válaszd a bal felső kört, amelyet három alkalommal elcsavarva az alatta lévőt kell megtekerned egyszer, és kész is a titkos lejáratot nyitó fejtörő megoldása. A falat átvizsgálva Mio hamarosan egy rejtett lejáróra bukkan… A lenti tárnában egy elillanó árny (Searching Below) borzolja majd az idegeidet, ám megfelelő reflexekkel nem lehet gond az archiválása. A barlangban szétszórt tárgyakat begyűjtve (Stone Mirror / Prehnite / Film Reel 7) kutasd át a fal mellett elhelyezett dobozt, majd vedd fel a harcot a megjelenő szellemmel (The Mourner), minden egyes fényképezés után lépj hátra egy keveset. Erre azért lesz szükséged, mert az exponálás után a lény nem hőköl hátra, hanem ugyanolyan elánnal jön utánad… Az általa elejtett kulcsot (Rusty Key) felvéve térj vissza a házba, majd miután a kijárat előtt álló szellemet is legyőzted, sasszéz vissza egészen Kurosawa házáig. A jobb oldali ajtón át menj le a pincébe, majd miután átverekedted magad a két szellemen is, keresd a cellában hagyott testvéredet. Mivel őt nem leled, vedd fel a jegyzeteit (Mayu’s Note) és a fényképet (White-haired Boy) az asztalról, majd egy víziót látva fuss el Mayuval Kiryu házáig. Mióval nézz el a családi szentélybe, ahol két újabb ellenséget gyűrhetsz le (Boy playing Tag / Girl playing Tag). A pincén át juss vissza a ház eleji hídhoz, amelyen átfutva Kiryu házához érkezel. A feletted lengő hídon Mayut véled felfedezni egy ismeretlennel a nyomában, úgyhogy ne tétovázz sokat, és lépj be Te is a házba. Az emeletről a már ismert összekötő-folyosót keresd, ám a zárt ajtó nem sok jót ígér. A megjelenő törött nyakú nőt (Broken Neck Woman) lefényképezve térj vissza a házba, és balra fordulva fotózd le az ablakon keresztül a magoló embert (Man in Study). A helyéről egy jegyzetet (Folklorist’s Note 5) és egy kristályt (Lazulite) szólíthatsz magadhoz. A memoárok között egy újsütetű anyag tűnik fel… Keresd fel Kiryu házának főbejáratát, és fotózd le az ott belépő alakot (Entering Man), majd ugyanezen ház hátsó részében, a sír mögött rejtőző láthatatlan szellemet (Man in Shadows). Térj vissza a főbejárathoz, és mielőtt belépnél, kapd le az ajtó előtt lebegő szellemeket (jegyezd meg a felbukkanó kút képét). Keresd meg a Tsuchihara előtti kutat, és fotózd le a körülötte zsongó szellemalakokat. A Kiryu házát védő szellemek így eltűntek – szabad a járás Mayu nyomában.
Chapter Six: The Remaining
A belépés után fordulj közvetlenül jobbra, és az ablakok mögött ülő alakokat (Dazed Girl / Dazed Doll) lencsevégre kapva gyűjtsd be az értük járó pontokat. Lépj be a jobbra található ajtón, majd fókuszálj a terem végi kijáratra – arra fog rohanni a következő két lefényképezendő szellem (Fleeing Twin / Fleeing Doll). Miután elrohantak, kutasd át a szobát egy gyógynövényes bödön (Herbal Medicine) és egy 14-es filmtekercs reményében. A szemközti ajtón benyitva újfent készítsd elő a fényképezőgépedet, és a két ikret befókuszálva (Vanishing Doll / Vanishing Twin) kattints! Vedd fel a 61-es filmet a Tatami szobákból (a nyitott ajtók jobbra), majd a folyosó második bal oldali ajtaját feltépve lépj be az ikrek szobájába. Vedd fel az oltárról a naplót (Violet Diary 1), és a gyógynövényeket (Herbal Medicine) a hátad mögött lévő doboz mellől. Orientálódj északkelet felé, és a második Tatami szobából (Deluxe Tatami Room) vedd fel a gyógynövényeket (Herbal Medicine). Tarts északkeletre továbbra is, és az ikrek szobájába lépve keresd meg a nagy felbontású filmet, valamint a gyógynövényes hengert (Herbal Medicine) is. A kijárat ajtaját kinyitva két szellem (Sitting Doll / Sitting Twin) jelenik meg az oltárnál, akiket ha lefényképezel, egy naplót (Violet Diary 2) és egy kristályt (Blue Crystal) hagynak maguk után. Most már tényleg nyisd ki a folyosóra vezető kijárat ajtaját, ahol kisvártatva az eddig mindig elillanó ikrekkel veheted fel a harcot. Mivel a folyosó szűk, és a szellemek a falakon keresztül is közlekedhetnek, így nem érezheted magad igazán biztonságban. Próbálj meg mozgásban lenni, és akkor nem lehet baj. Legyőzésük után indulj el nyugatra, ahol a lefüggönyözött részt kell keresned. A földről egy tekercs filmet (Film Reel 4), az ablakon át pedig egy leskelődő kisfiút (Peeping Child) örökíthetsz meg. Innen kelet felé folytasd az utad, hiszen célállomásod a folyosó túlsó végén fekvő gyerekszoba (Doll Room) lesz. A jobb oldali szobrot megörökítve egy oltár képe rajzolódik ki, míg a vörös lepelről egy jegyzetet (Doll Maker Note 3) vehetsz fel. Most keresd fel a folyosó délnyugati részét, ahonnan a lépcsőforduló szobájába kerülsz. Mentsd ki az állásod, majd a családi oltárt meglátogatva fényképezd le a megjelenő alakot (Hidden Man) a falon található résen keresztül. Mivel a szellem kisétált az eddig zárt szobából, így bemehetsz a helyére. Vedd fel a 14-es filmet az asztalról, majd a bábu készítő feljegyzéseit (Doll Maker Note 4), valamint a dolomitot (Dolomite). A mögötted megjelenő alakot (Doomed Girl) azonnal fényképezd le. Most térj vissza a lépcsőfordulóba, és baktass fel a második emeletre. A folyosó végéről déli irányba fordulva jókora rendetlenségre lehetsz figyelmes, ám ha látod a képernyő alján felvillanó fényeket, akkor ez egyben azt is jelenti, hogy szellem van a közelben! Miután lefotóztad a láthatatlan alakot (Pinned Down), folytasd a felfedezést Tatami szobájában (Raised Tatami Room). Annál is inkább, mert a lepelbe burkolt alakot (Shivering Woman), szintén lencsevégre kaphatod. Kutasd át a szobát egy lélekgömbért (Spirit Orb), és egy szenteltvizes üvegcséért (Sacred Water), majd távozz az ajtón keresztül. A rácsok mögött egy rejtett szellemre bukkanhatsz (Corner Woman), a kis tekergés után pedig a raktárszobában magát Azami Kiryut fényképezheted le. Vedd fel a bábu jobb kezét (Doll’s Right Arm), valamint a jegyzeteket (Doll Maker Note 2), majd ments egyet az újabb lépcsőfordulónál. Lefelé menet egy hulla (Fallen Woman) húz el a fejed mellett, akihez lemászva már izzíthatod is a fényképezőgéped. Az utánad kapkodó alakot megfelelő időben fényképezve egy csomó pont üti a markod. Vedd fel a földről a filmtekercset (Film Reel 3), valamint a nagypapi órájából a kristályt (Spodumene). Távozz a lezárt ajtón keresztül, majd az ikrek szobáján át, keresd fel a folyosórendszer nyugati részéből nyíló apró raktárszobát (Storeroom with Window). Az itt rejtőző szellemet újfent lencsevégre kapva az alábbi tárgyakkal gazdagodhatsz: Doll’s Head, Doll Maker Note 1. A folyosó túlsó végében lévő ajtó a már ismert vetítőterembe (Projector Room) nyílik – keresd hát fel ezt. Itt lejátszhatod a filmjeidet, ha akarod, ám kilépve innen, jobbra, a bejárat előtti dobozoknál harmadszor is lefényképezheted Azamit. A jutalmad egy bal kéz (Doll’s Left Arm), valamint egy újabb feljegyzés (Violet Diary 3). Visszatérve a játékszobába (Doll Room), helyezd rá a félig kész bábura az összegyűjtött részeit, majd várd a hatást… Amely ezúttal elmarad, mert még hiányzik valami a teljes képhez. Keresd fel a tervező szobáját (Sealed Room), és a dolgozóasztaltól jobbra lévő sarkot lefényképezve (Facing Twins), vedd fel a tervdokumentációkat (Design Plans) és a jegyzeteket (Charred Notes). Most már csak egy pár szemre lesz szükséged, melyeket a lógó babák szobájából (Hanging Doll Room) vehetsz fel. Persze nem lesz ez ilyen egyszerű, mert előtte még meg kell küzdened a készítővel (Doll Maker). A harc hevében ide-oda tűnő alak mellett még a szobában keringő apró bábuktól sem érezheted magad biztonságban… Miután legyőzted a mestert, vedd fel a szemeket (Glass Eyes), valamint Yoshitatsu jegyzeteit (Doll Maker Note 5). A földön heverő kiegészítővel (The Switch Equipped Function) háromra növelheted a fényképezőgépet erősítő tulajdonságokat. A lélekgömb (Spirit Orb) felvétele után térj vissza a játékszobába (Doll Room), ahol a szemeket a helyükre illesztve a gépezet segítségével forgasd be egymás felé a lányokat. A szerkezet működési elve szerint a bal oldali gomb visszafelé pörgeti a bábukat (a jobb oldalit másféllel, a balt pedig hárommal), míg a jobb oldali egyenként másfél-másfél órával állítja előre őket. Az óra megnevezés nem véletlen, mert a bal oldalit 3, a jobbat pedig 9 órára kell beállítanod. Ehhez a bal oldali gombot 4-szer, míg a jobbat 2 alkalommal kell megnyomnod. Az életre kelő ikrek lefotózása után vedd fel a mögöttük maradó kristályt (Pale Purple Crystal), és mássz le a titkos lejáraton. A barlangban jobbra fordulva kutasd át a kőhalmot, majd miután felvetted az újabb követ (Dimly Glowing Crystal), szaladj el az alagút túlsó végéig.
Chapter Seven: Sae
Mivel a megjelenő szellem hatására kiesett a kezedből a fényképezőgép és a zseblámpa, így egyelőre ezek nélkül kell boldogulnod. Vedd fel a gyógyírt (Herbal Medicine) a földről, majd tépd fel az előtted lévő folyosó ajtaját. Mivel Sae megjelenik a jobbodon, és nincs mivel védekezned ellene, kezdj őrült rohanásba az ellenkező irányba. Fuss el a folyosó délnyugati részébe, és nyiss be a lépcsőfeljáró szobába (Staircase-Hallway). Vedd fel a letakart ponyva alól a gyógyító füveket (Herbal Medicine), majd lépcsőzz fel az emeletre. Mayut követve ismét Saeba botolhatsz, így egy gyors hátraarcot követően kezdj el rohanni az első használható ajtó irányába. A Tatami-szobákból először az északit kell felkeresned (a jobb oldali ajtó lesz az), majd az egyetlen kijáraton távozva a délkeletre eső raktárhelyiséget (Storeroom). Az itt található kulccsal (Paulownia Key), az S szoba (Row of Tatami Rooms-S) északnyugati, zárt ajtaját nyithatod. A közeledő szellem elől Mio automatikusan elrejtőzik egy mellékszobában, ám mivel a kijárat zárva van, vissza kell térned az előző szobából nyíló raktárszobába. Innen térj vissza egy piros öves babával (Red Cord Doll) a W jelű szobába, helyezd a kijárat melletti szerkezetre, majd tekerd meg három-három alkalommal a bal és jobb oldali kart. A szembeforduló babák kinyitják a kijáratot – így a már ismert összekötő folyosóra kerülsz. A feladat talán már világossá vált előtted is: a pincét ismételten felkeresve gyűjtsd össze a nemrégiben elhullajtott szerkezeteidet. Ehhez az első emeleti vetítőtermen (Projector Room) át a játékszobáig (Doll Room) kell visszajutnod, hogy ismét lemászhass a barlangba. Ha rendelkezel a “Sense” lencsével, látogass vissza a második emeletre, a toronyóra felé, mert a leszakadt korláton át, egy lezuhanó szellemre (Free Fall) lehetsz figyelmes. Mássz át Tachibana házába, és a létrák előtt heverő kőtömbnél kapd lencsevégre a beszorult szellemet (Crushed Men). A szobát alaposan átkutatva egy lélekgömbre (Spirit Orb) lehetsz figyelmes a dobozok között, majd a kijárattól jobbra egy ajtót védő szellemcsoportra piríthatsz rá a fényképezőgépeddel. A vetítőteremben vedd fel a kettes számú filmet (Film Reel 2), majd távozz a túlsó ajtón keresztül. A raktárban (Storeroom) egy újabb filmre (Film Reel 6) bukkanhatsz, míg a “Sense” funkcióval rendelkezve a szoba közepi lyukból előmászó karokat (Evil Arms) örökítheted meg. Az emeletre felbóklászva egy 14-es filmet, valamint a szobában egy újabb fényképezőgép-lencsét (The “Zero” Power-Up Lens) találhatsz. A polcról vedd fel a naplórészletet (Green Diary 4), majd a hátsó szekrényből a szentelt vizet (Sacred Water). Mivel a továbbjutást jelentő ajtó zárva, baktass vissza az elsőre, ahol a folyosón továbbhaladva, térj le az első függönyös leágazásnál. Az ajtót a már ismert, fényképes metódussal nyithatod ki, hogy bent (Twin’s Room), felvehess egy naplórészletet (Crimson Diary 3), majd a sarokban található kimonónál lefényképezhess egy szellemet (Male Twin). A “Sense” funkcióval a múmiánál egy újabb alakot (Cleanser) kaphatsz lencsevégre. Távozz a szoba túlsó végében lévő kijáratnál, ahol a Tatami-szobákat keresd. Vedd fel a gyógynövényeket (Herbal Medicine), és a naplórészleteket (Green Diary 3), majd nyugatnak indulva két duplaajtót pillanthatsz meg. Akármelyiket választva lépj be az újabb Tatami helyiségbe, ahol a 61-es filmen kívül egy újabb naplódarabkát (Crimson Diary 4) szólíthatsz magadhoz. Térj vissza a folyosóra, ahol keleti irányban haladva szaladj vissza az elzárt ajtóhoz, majd lefotózva a szellemeket lépj be a terembe (Clock Hall). Vedd fel a szenteltvizes üvegcsét (Sacred Water) a lépcsőkről, majd igyekezz fel az emeletre. Nyugatnak indulva less be a rácsos ablakon, majd fényképezd le a síró testvéredet (Crying Mayu). A szobáját nyitó ajtót vizsgálva két dolgot is megállapíthatsz: egy – zárva van, kettő – egy vörös ruhás csaj figyel a sarokból! Kapd elő a géped, és fényképezd le (Crimson Kimono), míg el nem szalad. Kövesd őt, majd az apró folyosóról balra lefordulva vedd fel a naplót (Crimson Diary 2) és a fényképet (Twins & Girl) az asztalkáról. A folyosón déli irányba haladva egy rejtekajtóra bukkanhatsz, amely mögött Chitose szelleme (Crimson Kimono) vár. Legyőzése után automatikusan megkapod a vörös napló első részét (Crimson Diary 1), majd indulj el az egymásra rendezett Tatami-szobák irányában. Az E jelölésűben egy 90-es filmet, az N-ben két, zöldkötésű naplót (Green Diary 1-2), az S-ből nyíló raktárban pedig egy lélekgömböt (Spirit Orb) találhatsz. A W-vel jelölt szobában újfent Chitose lesz az ellenfeled, ám előtte még a nullás filmet betárazhatod a fényképezőgépedbe. Térj vissza a folyosóra, és déli irányban, a lépcsőház (Staircase-Hallway) felé véve az irányt mássz le az elsőre. Innen északi irányban távozz, majd nyugatra fordulva rohamtempóban fotózd le a tovaillanó árnyat (Fleeing Girl). Kövesd a lányt a folyosóvégi ajtóig, majd a függönyök mögül vedd fel az ötödik filmtekercset (Film Reel 5). A kijárat után azonnal fordulj jobb kéz irányába, és tépd fel a szekrény ajtaját. A felbukkanó Chitoséval vívj meg újfent, majd gyűjtsd be a szoba déli részén található Herbal Medicine-t. A kijáratot feszegetve három, kispályásnak semmiképp sem hívható nehézfiú jelenik meg. A legyőzésük után keresd fel Tatamiék szobáját (Deluxe Tatami Room), ahol a végső harcot megvívva Chitose szellemével, gyűjtsd be az elejtett kulcsát (Bell Key), valamint kristályát (Red Speckled Crystal). Ezzel lépcsőzz vissza az óratermen (Clock Hall) át az emeletre, és keresd Mayu celláját. Mivel a testvérednek csak hűlt helyét találod, vedd fel az ablak alól a zöld napló egy újabb részét (Green Diary 5), míg a könyvespolcról egy újabb naplófeljegyzést (Bound Diary 2), addig az asztalról ennek előzményét (Bound Diary 1), egy jelképet (Tachibana Crest), és egy kristályt (Fluorite) szólíthatsz magadhoz. Az összekötő animációban Mayu újra Rád talál, és együtt hagyhatjátok el Kiryu házát.
Chapter Eight: Half Moon
A ház elé érve forduljatok nyugati irányba, és a patakon átkelve keressétek fel az öreg fatörzset (The Old Tree). Az előtte lebegő alakokat lefényképezve egy oltár képe sejlik fel – így hát nem marad más választásotok, mint elbaktatni a Kureha szentélybe. A bejárat előtt lesi fotó: Man at Shrine. A benti oltárnál tüntesd el a rontást a fényképezőgépeddel, és vedd fel a néprajzkutató feljegyzéseit (Folklorist’s Note 7) a sarokból. A megjelenő szerzetessel elbánva emeld el az utána maradt kristályokat (Spirit Orb / Glowing Yellow Crystal), majd térj vissza az öreg fához. Útközben ugyan még újfent Rád támad a tébolyult elme, ám ne sokat foglalkozz vele. A törzs belsejében készíts egy fotót az alvó testvéredről (Fallen Mayu), majd vedd fel a kulcsot (Octagon Key) a szentélyről. Készíts egy fényképet a szerkezetről, majd Mayuról is, amelyekről egy már jól ismert hely képe olvasható le… Vedd fel a földről a feljegyzésdarabkát (Folklorist’s Note 12), majd távozz a délkeleti ajtón át. Osaka házáig visszafutva Sae alakjára (Storehouse Bound) lehetsz figyelmes a távolban, akit követve jobb kéz felé befényképezhetsz az egyedül álló, elhagyatott házba (Roaming Doll). A raktárépület (Storehouse) elé érve használd a kulcsodat, és tépd fel az ajtaját. Az igazság kiderülte után kapd le a rács túloldalán tartózkodó Itsukit (Imprisoned Boy), majd a szobájába lépve az alábbi tárgyakat veheted fel: Bound Diary 3-4-5, és Crystal Ore. A falon található térkép (All God’s Village Map) segítségével pedig beazonosíthatod, hogy mely helyszíneket kell felkeresned a fatörzsben található szerkezet működésbe hozásához.
Osaka házával szemben, az ablakra fókuszálva a “Sense” funkciójú gépeddel egy lényt vélhetsz felfedezni (Window Woman), ami után lépj is be Osaka házába. A kimonószobából nem csupán egy 14-es filmtekercset, hanem az osakai ház emblémáját (Osaka Crest) is felveheted – ehhez csupán a hátsó szobában található dobozból előmászó női alakot kell ügyesen lefényképezned. A mellékküldetésre vágyók most töltsenek be egy jó erős filmet (mondjuk a 61-es vagy a 90-es megfelel), és lépjenek vissza a kandallós helyiségbe. A többiek ugorjanak a következő bekezdésre… A szobában megjelenő három gyermek (Running Children), három felé fog szaladni. Egyik közvetlenül eléd a lépcsőn, másik a középső szobába, míg harmadik tőled jobb kéz irányában. A gyors reakciójú filmmel némileg könnyebb lesz lefényképezésük, de még így is rendkívül jó reflexekre lesz szükséged. Most baktass fel az emeletre, és próbáld elintézni az első lányt! A kimonó mögött rejtőzve kaphatod le az első apróságot (Hiding Child), aki egy követ (Garnet) hagy maga után. A következő lélek a Deluxe Tatami szobában rejtőzik a virág melletti paraván mögött, míg a harmadikat a hátsó szoba (Back Room) kert felé eső részében találod. A kertben egyébiránt egy alak (Lattice Arms) tűnik még fel, akit lekapván már poroszkálhatsz is vissza a kandallószobához (Sunken Fireplace Room). A hármasikreket legyőzve egy új funkcióval gazdagíthatod fényképezőgéped repertoárját (The “Save” Additional Function).
Kyru háza legyen a következő célpont, ahol a műhelybe (Sealed Room) kell ellátogatnod. Fényképezd le az asztal felett látható arcot (Yoshitatsu Kiryu), majd a “Sense” funkcióval felszerelve kattints rá a családi oltárnál rejtőző nőre (Photo Woman) is. Az ikrek szobáján keresztül (Spirit Orb) keresd fel a ház nyugati oldalában található raktárt (Storeroom with Window), és fotózd le a játék egy újabb szellemét (Ugly Caretaker). Most irány a második emelet, ott is az összekötő híd előtti szobába (Sliding Screen Room). Az asztalnál ugyanis egy szellemet (Bloody Eyes), míg a folyosón egy bábut fényképezhetsz le. A belső falat megvizsgálva egy rejtekajtóra lehetsz figyelmes, amely mögött a harmadik talizmánt (Kiryu Crest) leled. A benti baba hamarosan életre kel, úgyhogy hagyd el az apró szobát, és vívj meg az ellenfeleddel odakint. Miután legyőzted, szaladj le a lépcsőn, és hagyd el a házat. A híd alatt átfutva azonnal fordíts hátat és fényképezd le az ugró nő (Jumping Woman) szellemét a híd közepén. Folytasd az utad a híd felé (Whisper Bridge), majd annak bal oldalán fényképezd le az újonnan jött szellemet (Ossobuco).
Az utolsó helyszín a temetőkert lesz, úgyhogy köss fel minden alsóneműnek látszó tárgyat, és lépj be a sírkertbe. A hátsó, majd középső sírkövek lefotózása után egy dühös szellem jelenik meg, akit megörökítve már veheted is fel az utolsó ereklyét (Tsuchihara Crest) a hátsó sírboltból. Ezzel a fatörzshöz visszatérve, helyezd be az 5 emblémát a táblába, majd a 6 forgatásból a bal felsőt egyszer, a jobb felsőt kétszer, és a jobbalsót háromszor megtekerve nyisd ki a földalatti elzárt járatot. Mayut felébresztve hagyjátok el a fatörzset.
Final Chapter: Crimson Butterfly
Induljatok el a szentély felé vezető úton, ám a lépcsőn felfelé szaladva egy tucatnyi városlakó jelenik meg. Mivel Mayut ismét elragadják a szellemek, egyedül kell megbirkóznod a városi jöttmentekkel. Miután ez megtörtént, érdemes egy mentett állásért kipróbálni, hogy mi történik, ha beszaladsz a kápolnába, és elhagyod a várost a tikos alagúton keresztül… Ám a valódi befejezésig még tenned kell ezt-azt, úgyhogy szaladj is le a lépcsőn, és Mayuval a hídon végigrohanva lépj be Kurosawa házába. Mióval szaladj el a város keleti felében fekvő raktárig, és annak emeletére mászva kapd le a sarokba szorult (Trapped Girl) szellemet. Következő állomásod a Misono hegy legyen, ott is a Shinto kapu előtt ácsorgó Yae Kurosawát kell fényképezned. A kőhalom előtt egy tekercs filmet is felvehetsz, majd ezután keresd fel a temetőt. A sírhalmok között bolyongva a jobb felső sarokban lévőt lefényképezve (Lady of the Night), fordíts hátat a városnak, és keresd Kurosawa házát. A suttogóhídon átkelve vedd fel a naplórészletet (Butterfly Diary 5), míg a ház bejárata elől egy energiabödön (Herbal Medicine) kerül elő. Lépj be a főbejáraton, és vedd fel a szenteltvizet (Sacred Water) a földről, a váza mellől – majd fuss végig a folyosón. A bal kéz felé eső ajtón benyitva keresd a nagytermet (Great Hall), ahol nem kisebb ellenfél vár Rád, mint Limbóék. A sötétség és a gyorsaságuk miatt igen csak nehéz lesz elintézned őket – bár ha fel van fejlesztve a fényképezőgéped, és jókor tudsz kattintani, még akár gyerekjátéknak is tűnhet. A küzdelem után fényképezd le a tűzhelyet (The Repentance), majd a raktárszobából emeld el a gömbödet (Spirit Orb). A második emeletre érve keresd fel a babakiállítást (Doll Stand Room) és fényképezd le Sae Kurosawát a palánk mögött. Most a főnök szobájába (Master’s Room) menj, ahonnan egy értékes kristályt (Chrysocolla) vehetsz fel. Távozz a szomszédos szobába, ahonnan lelépcsőzhetsz a raktárba. Szólíts magadhoz egy kockányi 14-es filmet, majd a folyosón keresztül irány a börtönblokk (Cell). A rácsokon keresztül kapd le a bebörtönzött a