A GDC-n bemutatkozott az OnLive szolgáltatás, ami – ha minden úgy fog működni, ahogyan a készítők szeretnék – akár forradalmasíthatja játszási szokásainkat.

A rendszer nem kevesebbet ígér, mint hogy nem kell többé gépet fejlesztenünk, sőt az újabb és újabb konzolgenerációkra sem kell költenünk, mégis játszhatunk majd a legfrissebb játékokkal maximális beállítások mellett…

Hogy ezt hogyan szeretnék elérni? Az OnLive gyakorlatilag egy online szolgáltatás, ami a cloud technikát használja. Magyarul a szoftverek egy nagy teljesítményű szerveren futnak, a játékos masináján csak a képi anyag jelenik meg ténylegesen. Olyasmit kell elképzelni, mint a YouTube, csak játékoknak. Így tehát akármilyen Windows, vagy Mac alapú gépen játszhatunk majd a rendszerben szereplő programokkal, a végperifériát nem fogjuk terhelni vele. Ez egész annyira igaz, hogy ha gép nincs a háznál, vagy nem akarjuk ezzel fárasztani, akkor elérhető lesz az OnLive MicroConsole névre keresztelt csodamasina. Ez, ahogyan neve is mutatja, leginkább egy konzolra hasonlít, s arra szolgál, hogy a TV-n élvezhessük a szolgáltatás előnyeit. A MicroConsole egyébként nagyon tetszetős, letisztult dizájnt kapott, s van rajta két USB port, egy optikai audio- és egy HDMI kimenet, emellett Blutoothon keresztül képes kezelni a wireless billentyűzeteket és egereket is, plusz jár mellé egy saját kontroller is. A készítők – ugyan végleges árat még nem mondtak – ígérik, a MicroConsole nagyon barátságos árcédulával kerül majd a boltokba (előzetes számítások szerint 50-100 dollár között lesz valahol).

A szolgáltatás tehát mindössze egy stabil szélessávú internetkapcsolatot igényel. A normál képfelbontáshoz (480p) elég egy 1.5 Mbit/s-os kapcsolat, míg a HD (720p) élmény is elérhető egy 5 Mbit/s-os kapcsolat mellett. Egyszeri online játékosnál felmerül a kérdés, hogy nem öli-e meg ezt az egészet a lag… Erre gondoltak a készítők is, és határozottan állítják, hogy megfelelő netkapcsolat mellett minden akadásmentes lesz. Ezt egyrészt azzal érik el, hogy a videó tömörítési eljárásuk mindössze egy milliszekundumos késéssel jár, másrészt a hét évnyi fejlesztés a vezető internetszolgáltatókkal szoros együttműködésben telt.

Mint online szolgáltatás, ez is fizetős dolog lesz, kb. olyasmi, mint az Xbox Live. Adott havidíjért cserébe részletes profilt kapunk, barátlistával, kipróbálható demókkal miegyébbel, a teljes játékokért pedig extra pénzt kell majd fizetnünk. Erre két megoldást is ajánlanak: Ad 1 – megvesszük a teljes játékot, ilyenkor akkor és annyit játszunk vele a szerveren, amikor és amennyit csak akarunk; Ad 2 – valamivel olcsóban béreljük a játékot egy bizonyos időre. Ez utóbbi módszer a kalózkodás miatt nem működik más rendszerekben, de az OnLive tökéletesen kalózmentes lesz, így ezzel sem lesz probléma. Az OnLive profil egy érdekessége még az ún. Brag Clip funkció, ami a megfelelő gomb lenyomása előtti utolsó 10 másodpercnyi játékot rögzíti, a felvételeket pedig bármikor visszanézhetjük és megoszthatjuk majd barátainkkal.

Tehát a rendszer használatához mindössze egy jó internetkapcsolatra lesz szükségünk, másra nem, mert minden a szerveren zajlik és mindent a szerver tárol, tehát semmilyen letöltés nem lesz. A rendszerben a kiadók is látnak potenciált. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy eddig az Activision kivételével az összes jelentősebb kiadó (Electronic Arts, Take-Two, Ubisoft, Epic Games, Atari, Codemasters, Warner Bros., Eidos, THQ) szerződésre lépett az OnLive ötletgazdáival, szóval úgy néz ki vonzó játékokból nem lesz hiány. A GDC-n a szerencsések már most is olyan neveket próbálhatnak ki a rendszeren, mint a Crysis, a GTA IV és a Burnout Paradise. A rendszer nyáron startol egy meghívásos béta teszttel, aztán ha minden jól megy, az éles rajtot a téli időszakra tervezik.