Egy jó hír mellé sajnos általában egy rossz is dukál, a Dark Messiah of Might & Magic mögött álló csapat pénzügyi problémák miatt kénytelen volt leállítani ígéretes új FPS-ének fejlesztését.
Az Arkane Studios a Valve hathatós segítségével dolgozott az RPG és FPS elemeket felvonultató Source motoros anyagon, de a Half-Life gigacsilliárdos fejlesztői által nyújtott, biztosnak tűnő háttér sem volt elegendő ahhoz, hogy a játékot befejezhessék a srácok.
A pénzügyi problémák – ahogy az lenni szokott – váratlanul, tragikus hirtelenséggel következtek be, és a cég vezetői úgy döntöttek, a sopánkodás helyett inkább a legfontosabb fejlesztésekre koncentrálnak, és egy játéktól megszabadulnak. A The Crossing lett a pénzügyi sakkjátszma áldozata.
A játék egyébként a multiplayer és singleplayer módozatok egyedi egyvelege lett volna, és természetesen a Valve motorja dübörgött volna alatta. Az alábbi képek még a fejlesztés nagyon korai szakaszából származnak.