Bővebb leírás keretein belül ismerhetitek meg a Fire Emblem: Shadow Dragon című stratégiai játékot, mindezt Nintendo DS-en kivitelezve.
Tekintettel arra, hogy Európa területe Amerikához viszonyulva eltörpül, csodaszámba megy az, hogy a Nintendo előbb adta ki nálunk, mint a tengerentúlon Nintendo DS exkluzívként jelen cikkünk alanyát, a Fire Emblem: Shadow Dragon stratégiai szerepjátékot.
Ez a fantázia által megfűszerezett stratégiai cím pedig elegendő volt ahhoz, hogy felkeltse Európa piacának azon típusú szunnyadó tömegeit, akik kedvelik a Final Fantasy és Advance Wars “házasságából” született alkotásokat. A szóban forgó játék pedig ebben a kategóriában található meg, magán viselve mindkét nagynevű előd névjegyét, megspékelve azokat extra adalékokkal.
A Fire Emblem: The Shadow Dragon tulajdonképpen az 1990-ben megjalkotott Fire Emblem DS-re elkészített reamake-je kíván lenni, kiegészülve jó pár modern fícsőrrel. A DS-tulajdonosok pedig örvendenek, hiszen a Nintendo gondolva rájuk, exkluzívként csak erre a marokkonzolra készítette el az újragondolást.
A Fire Emblem egy jól csengő névként szerepelt a nyugati stratégiai játékok palettáján, tekintettel arra is, hogy a nagy előd népszerűsége lévén elsikerült adni az utódot is, csak épp másik csoport körében, új bőrt lehúzva a sorozatról. A Nintendo azonban érti a dolgát, hiszen közvetlenül a Fire Emblem előtt olyan játékokkal rukkoltak elő, mint a WarioWare Touched!, vagy épp a Paper Mario nevezetű klasszisok, és ez megalapozta a remake minőségét is.
A játék (részben a Shadow of Dragon és a Blade of Light franchise-ok kezdeteinek újragondolása, így elemeit is csak részben vette át) lényegében egy körökre osztott stratégia, ahol mint hasonló társaiban gyaknod kell az ellent, fejlődnöd minden áron, kasztot választani, és arra használni a tulajdonodba kerülő speciális tárgyakat és annál is speciálisabb támadásokat (kombókat), hogy növeld az esélyed, javíts a játékon belüli esélyeidet.
Mindazonáltal, míg az Advance Wars az elemekre, az erőforrásokra, az egységekre, és a stratégiai szerkezetekre támaszkodott, addig a Fire Emblem a történetet hozza előtérben, minnél izgalmasabb tálalásban. A sztori szerint bizonyos Marth herceg személyes kíséretében veszel részt, amely a huga megmentésére irányul a Shadow Dragon karmai közül, amely nemes ellenfél jóval erősebb, és tapasztaltabb, mint ti, vagy akármelyik hős. Egyenlőre…
A játék elemeit tekintve a megszokott általános csapattípusok helyett az egyedi egyéneket létesít előnyben a Fire Emblem, ahol is a személyek egyedi háttértörténettel, és személyiséggel rendelkeznek, így közelebb hozva őket kicsiny szívedhez, ezáltal közvetlenebbé is válnak számodra. Sajnos minden jóban van valami rossz elven ha egy karakter meghal a Fire Emblem világában, nem éled újra, véglegesen elhalálozik. (egy főszereplő halála azonban Game Overt is von maga után).
A Nintendo szerint ez arra ösztönzi a játékosokat, hogy megfontoltak legyenek, taktikázzanak, meggondoljanak kétszer is minden lépést, és tövig rágják le a körmüket, míg kiderül a csata kimenetele.
A Fire Emblem 25 epikus fejezetet foglal magában (inkább órák kérdése, mint percek egy-egy fejezet végigvitele), és mindenki számára a maximális adag stratégia által okozott szórakozást nyújt, megszórva egy kis pikantériával, a taktika fontosságával. A jó hír azonban azoknak is megadatik, akik fellélegezve végig vitték az utolsó epikus fejezetet is: itt még nem ér véget a móka, de nem ám! A single player végeztével ugyanis kezdetét veszik a Wi-fi Connectionnak köszönhető online multiplayer csaták, teheted mindezt 4 társaddal, 6 térképen, mikrofonos támogatás segítségével.
Összevetve a neves elődöt és a remake-t elmondhatjuk, hogy nem sok különbséget fedezhetünk fel, sőt, ez a különbség méginkább a pozitív irány felé tereli gondolatainkat, marokkonzolra költözve. A Nintendo kiválóan bánt az őssel, hiszen vette az alapvetően minőségi jellemzőit, hozzá adott pár új jellemzőt, pl. új karakterosztályokat, érintőképernyős irányítást, vagy éppen az igazán izgalmas és belevaló online csatákat.
Összegezve a látottakat és hallottakat bátran elmondhatjuk: újjáéledt a múlt, megtartva minőségét, mennyiségét, plusszokat szerezve, mindezt a modern korban, DS-re varázsolva. Köszönjük, Nintendo a remek munkát!