Következzen a kultjáték végigjátszása, méghozzá bő lére eresztve.

Cairo Station

Az átvezető animáció után következik csak az első valódi pálya, a Cairo Station. Kövessük a katonákat, és fegyverkezzünk fel. Nyomás a fedezék mögé, majd berobbanó kapun keresztül érkező ellenségeken áthámozva magunkat induljunk mi is utánuk. Itt forduljunk balra, és osszuk ki az Elite-eket. Irány tovább a rögzített géppuskához, és az alant felsorakozó Covenantokat szórjuk meg bőségesen. Az Elite-k miatt figyeljük a környezetünket is! Ezután szaladjunk a lépcsőkhöz, menjünk le, majd haladjunk tovább. A folyosón igen durva ellenállásba ütközhetünk. A hangárban Covenantok jönnek a dokkológépeikkel, úgyhogy maradjunk a felső platformon, és onnan szórjuk meg őket ólomzuhataggal. A szomszédos űrbázis felrobbantása után egy szomszédos teremből is betörnek az ellenfelek, fogadjuk őket kellő „tisztelettel”. Cammogjunk át az ajtón, majd át a soron következő termen is. A földbeágyazott ’Mac Storage” lépcsőkön keresztül hagyjuk el a dokkot, közben az ujjunkat ne vegyük le a ravaszról. Bent nagyon vigyázzunk, mert a szűk helyen többen is nekünk esnek. Iramodjunk tovább, de óvatosan, mert a következő nagy helyiség plazmaágyús Gruntokkal és pár Elite-tel van megtűzdelve. Miután megszabadultunk a tengernyi ellenségtől, folytassuk utunk, így hamar elérünk a bajtársainkhoz. Kövessük őket, majd a nyomáskiegyenlítő terembe egyedül térjünk be. Űrséta következik, amit megkeserítenek a jetpackkel felszerelt Elite-ek. Likvidáljuk őket, és keressük meg a nyitott ajtót. Ha elbántunk a seregnyi Drone-nal, a nagy lift felöl érkező ellenfelekre koncentráljunk. Ereszkedjünk le a szerkezettel, majd ugráljunk át a másik oldalra, majd a balra található ajtón vetődjünk be. Megvan a bomba, már csak egy igen kemény őrséget kell elintéznünk ahhoz, hogy véget érjen a pálya egy fantasztikus átvezető animációval.

Outskirts

Be is zuhantunk az új pályára hatalmas légiességgel… Gyerünk előre, kint mindenkit szedjünk le, majd menjünk fel a ház első emeletére, és foglaljuk el a sarkon lévő gépágyús posztot. Amellett, hogy erős, gyors és hatékony, még a lőszerkészletünk sem apad. Hullámokban fognak ránk törni az ellenségek, ám kevés esélyük van ellenünk a jelenlegi állás szerint. Egy idő után megérkezik egy Phantom, aminek a tüzérsége elől nem árt fedezékbe vonulni. Két adagnyi elintéznivalót kapunk tőle, majd berobban egy kapu, és két Hunter cammog a területre. Vegyük el a mesterlövészpuskát a bajtársunktól, majd az első, vagy második emeletről célozzuk be a derekuknál lévő narancsos foltot. Egy lövéstől kifekszenek.  Hagyjuk el a hadszínteret a felrobbant kapun keresztül. Az ellenállás igen korrekt, ahogy alkalmunk adódik, vegyünk fel egy Covenant sniper-fegyvert. Át a túloldalra, ellenőrzőpont. Az épületek közt korzózva számottevő nehézségekbe nem ütközünk majd, de a tetőkön pózoló mesterlövészekre nem árt ügyelni. Tipp: A szűk utcákon a gránátok elég jól alkalmazhatóak… Hamar elérünk a második lezuhant Pelican túlélőihez, akik egy épületbe vonultak vissza. Fel a lépcsőkön, tisztítsuk meg az épületet, likvidáljuk a Phantomból aláhulló Covenantokat, és várjuk az ajándékot! Szálljunk be a leérkező Warthog hátsó gépágyújához, a vezetést pedig bízzuk a gépre. Száguldjunk végig a parton (Elite, Grunt, Ghost és Phantom osztagok mellett), majd a második partszakaszon is hasonlatos felállásban leszünk kénytelenek elintézni őket. Miután ez megtörtént, pattanjunk a sofőrülésbe, és padlógázzal hajtsunk be az alagútba.

Metropolis

Hatalmas nagy Scorpion tank pilótafülkéjébe pattanhatunk most, a feladatunk mindössze annyi, hogy átérjünk a híd túloldalára, miközben minden ellenséget alaposan megpörkölünk. Heroic, vagy nehezebb fokozaton ez igencsak embert próbáló feladat lesz, normálon azonban viszonylag sima az ügy. Az ellenállás elsöprése után irány a híd végi alagút! Vegyük el a nőtől a shotgunt, és a bajtársaink segítségével tisztítsuk meg az alagutat. Nem nagy ügy, mindössze pár csoportnyi Elite ellenségünk lesz. A felszínen egy hatalmas horda által ostrom alatt tartott parkszerű téren találjuk magunkat. Semmi baj, pattanjunk a közelben ólálkodó Warthog tüzérpozíciójába, és kellőképp keserítsük meg az inváziós erők életét. A következő téren pattanjunk át egy Ghostra, és a Wratih-et lőjük apró darabokra. Mindez még csak a bemelegítés volt, mert a következő szakaszban már két Wraith lesz, és még több Ghost… Foglaljunk el egy ellenséges tankot, és azzal osszuk az áldást: a nagyobb tűzerő, és a vastagabb páncélzat jó szolgálatot tesz. Mire minden ellenféllel végzünk, nyilvánvaló lesz, hogy merre kell továbbmennünk. A lépcsőkön caplassunk fel, szerezzünk egy rakétavetőt, töltsük fel lőszerkészletünket, és figyeljük az Óriási Scarabot! Fel kell szállnunk rá, de ez ráér, míg meg nem áll teljesen a párkányoknál, ahol közlekedünk. Miközben még mozog, a fedélzetén lévő ellenségeket pörköljük meg pár rakétával, gránáttal. A lefele vezető rámpákon induljunk el, majd az aljára érve rögtön dobjunk be egy-két gránátot az ott ácsorgó Elite-eknek. Ez még nem valószínű, hogy megöli őket, de mikor berontunk közéjük valami sorozatlövő fegyverrel, egyből megszeppennek. Miután kitakarítottuk a hajót, sétáljunk az irányítópulthoz.

The Arbiter

Az első olyan pálya a Halo játékok történetében, mikor nem a közkedvelt Master Chief karakterét irányíthatjuk. Kövessük a többieket, egészen a kapuig. Bent aktiváljuk az álcázó berendezést, és halkan szabaduljunk meg az Elite-től és a Grunttól. A szállítószalagok mentén manőverezzünk ügyesen, mindig lesz fedezékünk a ládáknak köszönhetően. A lyukakba pottyanás elkerülése érdekében húzódjunk ki a futószalagok bal oldalára. Győzzük le a lenti ellenállást, majd irány a lift! Ereszkedjünk pár szintet, nyírjuk ki a Sentineleket, majd törődjünk a sok Grunttal és Elite-tel is. A túloldalon a két gomb a hangárajtók kinyitására szolgál, ezeket nyomkodjuk meg bátran. Ahogy bejön a hajónk, elkezd özönleni pár enemy oldalról. Miután lerendeztük mindet, a hangárkapuval szembeni (távol, de szembeni) kis ajtócskán távozzunk, legyilkolva az utunkba kerülő ellenségeket. Kövessük a folyosót, az ellenállás ismét közepes. A következő teremben viszonylag egyszerű a feladat: átjutni a túloldalra. A folyosórendszerben tartsunk lefele, de csak óvatosan, rengeteg Elite császkál erre. A teremben balra, át az ajtón, majd menjünk, amerre lehet. Elite-k és Gruntok lesznek javarészt az ellenségeink újfent. A harciaskodás végén elérünk egy Banshee-hez. Kisebb viaskodás után el is köthetjük a járművet. Tíz perc repkedés következik. Maradjunk mindig a Phantom közelében, és ne haljunk meg. A végén a leszállóplatformot tisztítsuk meg, tegyük le a gépet, és lépjünk át a következő fejezetbe.

The Oracle

Nem sokáig punnyadhatunk, mert jönnek a „közkedvelt” Flood ellenségek… Szerencsére vagyunk elegen, így hagyjuk érvényesülni társainkat is, mi pedig csak a koncot szerezzük meg (közben persze védjük a többieket is). Ezután két bajtársunkkal előreküldenek minket egy hatalmas, forgó-ereszkedő liftre. Jönnek majd szép számmal ellenségek is. Harc helyett el is bújhatunk, hogy a Sentinelek szedjék le a Floodokat, de azt javaslom, hogy inkább aktívan vegyünk részt a matekozásban. Előbb-utóbb leér a lift az alsó szintre is, ahol egy ajtó fogad minket. Szálljunk ki, és a laborhoz jutunk. Mivel a harc kezd embertelen méreteket ölteni, így jusson eszetekbe Dante bácsi javallata: bujdosni és settenkedni nem szégyen! Szerencsére a falak mentén bőven akad „árnyékos” hely, ahonnan ügyesen osztogathatjuk elismerésünket az ellenségnek. A végszóra érkező Elite-eket küldjük át a túlvilágra, majd hagyjuk el a termet. Kint kapunk erősítést, úgyhogy irány a bázis túlsó végében lévő kapuhoz. Fel a lejtőkön, kanyarodunk, gyilok, gyilok, ajtón be. Itt bent Sentinelek dolgoznak, ne vegyük el a melójukat. Ha végeztek, induljunk felfelé, csak azt öljük meg, aki ránk támad. Legfelül lesz egy lift, ezzel emelkedjünk még magasabbra. Aktiváljuk az álcázóberendezést, majd poroszkáljunk az egyik oszlopszerűséghez. Mindhárom ilyen tartókábelt el kell vágnunk, miközben a Sentinelek támadásait hárítjuk el éppen. Miután ez megtörtént, az állomás zuhanni kezd sebesen. Rohanás a lifthez, vissza az alsó szintre. Ne nagyon törődjünk semmivel, csak próbáljunk kijutni a szétesőben lévő bázisról. Mikor a Banshee-hez érünk, kössük el, és a radar alapján jussunk el a kijelölt helyre. Innen pályaismétlés következik (szerencsére most rövid, nem úgy, mint a Halo első részében), egészen az „Arbiter” pálya hangáráig. Itt le kell nyomnunk a Heretic Leadert és két vele egyen erős hologramját. Szemtől-szemben semmi esélyünk, de a szélső kis folyosókon bujkálva, ki-kikukkantva és tüzelve jó esélyünk van a győzelemre.

Delta Halo

Újra Master Chief bőrében! Elsődleges feladatunk a markunkban lévő Rocket Launcher segítségével semlegesíteni három plazmaágyút. Semmiség… Fel a dombra, leölni a pár ellenséget, megkeresni, bemérni, és kilőni a három ágyút – másfél perces meló. Fentebb, a romoknál már komolyabb csatározások lesznek, jó pár Elite-tel és egy orvlövésszel megspékelve. A bajtársaink valószínűleg nem bírják majd az iramot, és a halál markába kerülnek, de mi ügyesen, fedezékről fedezékre mozogva végzünk mindenkivel. Rádión ideszólnak, hogy megközelítik egy Pelicannal a légteret. Nekünk még néhány hullámnyi ellenséget kell visszavernünk, míg ez megtörténik. Ügyeljünk a Dropshipekre, nehogy meglepetésszerűen a túlvilágra küldjenek minket. Kapunk is egy Warthogot, ám hamar egy szakadékhoz érünk, így ki kell szállnunk. A hídfő épületét tisztítsuk meg, és a bent található irányítószervek segítségével hívjuk elő a hidat. Szaladjunk ki újból, itt már jó eséllyel mindenki halott, úgyhogy kapunk is egy Scorpiont. Pattanjunk be, lőjük ki a túloldalon található Wraith-et, majd araszoljunk át a túloldalra. A romoknál lesz pár irtanivaló Ghost – az ágyúval lőjük őket halomra. Folytassuk utunk a belső romokhoz, ahol számtalan gyalogos vár majd ránk. Tisztítsuk meg a terepet alaposan, de a felső szintre már gyalog menjünk. Innen az épület közepébe kell bejutnunk. Mivel újfent szép számmal jönnek majd a Gruntok és Elite-ek, ügyesnek kell lennünk, hogy kihúzzuk az erősítésig. Haladjunk, elsöpörve mindent magunk előtt. A vízeséshez elérve öljük meg az ott sétálgató ellenséget, és vegyük el a sniper fegyverét. Amíg van lőszerünk, és ellenség a láthatáron, addig lőjünk vele, ezután induljunk tovább. A völgyecske túloldalán van a „kijárat”, úgyhogy nosza, szép hosszú tűzharc árán jussunk el odáig. Nem sokkal később odaérünk a vízre épült masszív szerkezetekhez. A gyenguska ellenállást küzdjük le, majd jussunk be az épületbe. Itt néhány spéci Elite vár minket, akiket mérsékelten nehéz legyőzni. Tapasszuk be a szájukat egy-egy plazmagránáttal és jöhet is a következő szint.

Regret

Pakoljuk fel magunkat lőszerrel, meg új fegyverekkel, majd likvidáljunk pár Drone-t. A rámpákon felmászva jobbra indulhatunk tovább. Az itt található ellenségeket nyírjuk ki, majd vegyük kézbe a sniper puskát (a környéken van egy), és távolról szedjünk le annyi gonoszságot, amennyit csak tudunk. Irány a balra fekvő híd! Cseréljük le a sniper fegyvert, mondjuk két Plasma Rifle-re, közelre igen hatásos lesz. Araszoljunk át a túloldalra, minden ellenállást kiiktatva. Itt balra pár Grunt és Elite (ezek mindig együtt vannak?) hiszi azt, hogy kiállhat ellenünk. Tévedtek. A kör alakú épületben süssük el az eddig cipelt gránátjainkat. A robbanások után keressük meg a teremből kivezető ösvényt, amit követve kiérünk egy nagyobb platformra. Igaz, ez hemzseg az ellenségektől, de egy kis összpontosítással nem lehet probléma. A Covenant Carbine-nel öljük le a két Huntert (a derekukon lévő narancsos-barnás foltot célozva plazmagránáttal és a frissen felvett fegyverrel viszonylag könnyen megszabadulhatunk tőlük), majd kutassunk egy Beam Rifle után (valamelyik halott Jackaltól). Ezzel Vegyük célba a víz fölött közeledő, hatalmas Gondolát. Azonnal szedjünk le akárkit, aki feltűnik rajta. Mire elénk ér, már nem lehet különösebb gondunk. Szálljunk fel a hatalmas szállítóeszközre, és indítsuk be. A másik gigantikus épülethez vezető út nem lesz sima, pár hullám ellenség lep majd meg minket, de komoly gondot nem képesek okozni. Megérkezve, egy Jackalokból álló fogadóbizottsággal szembesülhetünk, akik legyőzése után szabaddá válik az út a komplexum belsejébe. Itt még több ellenség vár ránk, köztük néhány Drone-nal. Hamarosan megérkezik egy „lift”, ami a víz alatt átszállít minket egy másik helyiségbe. Mikor megérkezünk, egy folyosón kell átverekednünk magunkat a hologramos teremig. Ha nem bírjuk a strapát, nem szégyen angolosan távozni. Újabb víz alatti folyosó ellenfelekkel, majd ennek végén újabb víz alatti liftezés. Miután véget ért, szálljunk ki, öljük meg az Elite Guardiant, és a Gruntokat. A romokhoz érve iktassunk ki mindennemű ellenállást, amiért jutalmul kapunk utánpótlásokat. Sajnos nem időzhetünk sokáig, mert innen balra, egy Phantom tesz le igen szép adagnyi ellenséget. Frissen szerzett bajtársainkkal likvidáljuk is őket ízibe’. Ide nagyon közel van egy második Gondola is, előtte elszórva néhány Pelican által letett szeretetcsomag. Vegyünk fel egy Rocket Launchert és egy Battle Rifle-t, majd tisztítsuk meg a szállítóeszközt. Ezt, ezután hozzuk mozgásba. Nem sokkal később Banshee-k támadnak ránk. Fogjuk be őket a rakétavetővel, és vegyünk tőlük érzékeny búcsút. Jönnek még Jetpackes Elite-k, akik igazán kemény perceket okozhatnak számunkra. Vágjunk utat magunknak a belső templomig, ahol az Elite Guardianoktól nyúljunk le egy energiakardot, majd a vízesésnél lebegő prófétát kapjuk el. Nem kell lőni, meg ilyesmi, „egyszerűen” kerüljünk közel hozzá, nyomjuk meg az X-et, majd a B-vel üssük ki a székecskéjéből. Nem tarthat túl sokáig, ha tudjuk, mit kell tennünk.

Sacred Icon

Keressük meg a hatalmas oszlopnak látszó dugattyúszerűségeket, ezek oldalán ugyanis van egy világító rész, amit aktiválva út nyílik egy alsóbb szintre. Folyamatosan kutassuk fel ezeket a szerkezeteket (a Sentinelekkel ne törődjünk túl sokat). Addig menjünk le, míg egy Enforcer által őrzött nagy placcra nem érünk. A fémbestiát könnyen legyőzhetjük egy Setninel fegyverrel, csupán alá kell állni, és lőni ott, ahol nincs pajzsa. Aktiváljuk a négy sarkon lévő szerkezetet, majd a frissen feltűnt holografikus kijelzőt. A mozgó platformmal hamar átjuthatunk a következő komplexumba. Megérkezvén szembesülünk a fogadóbizottsággal: Flood katonák, Enforcerek, és Sentinelek. A behemótot intézzük el, aztán bújjunk el egy kicsit, hogy a maradék ellenség egymással foglalkozzon. Mikor már tűkön ülünk, rontsunk ki, és osszuk az áldást. Óvatosan, mert sokan vannak. Mire megöljük őket, kinyílik egy egész hatalmas kapu valamelyik oldalon. Ezen be kell rontanunk, és likvidálnunk mindent, ami mozog. A helyiség egyik végében van egy dugattyú, ennek segítségével ereszkedjünk le. Nem kell mást tennünk, mint harcolni a Flooddal, és aktiválni egymás után ezeket az oszlopszerű dugattyúkat. Ez így fog menni még egy ideig, elakadni nem lehet, maximum meghalni. Le is érünk hamar egy poros terembe, teli Flooddal, de mi csak keresgéljük tovább a lejjebbjutásunkhoz elengedhetetlen szerkezeteket. Mikor egy igen hosszú és vaksötét aknán is túlverekedtük magunkat, örüljünk, mert vége a dugattyúzásnak. Találkozunk a bajtársainkkal, úgyhogy már csak annyi a feladatunk, hogy legyilkoljuk a közeli Flood-zombikat, és, hogy az alagúton átrohanjunk a Covenant bázisra, majd ezt védjük meg.

Quarantine Zone

Pattanjunk egy Ghost nyergébe, lőjük ki a hatalmas Enforcert és a sleppjét, majd lebegjünk a nyitott biztonsági ajtó felé, a mögöttünk lévő dombra. Törjünk utat magunknak addig, míg meg nem jelenik a következő, „Healthy Competition” szakaszt jelző szélesvásznúság. Itt sprinteljünk a lejtő aljáig, majd nyomuljunk át a következő helyiségbe. A legelső Wraith-et foglaljuk el, és azzal menjünk tovább. Lőjük ki az Enforcereket, és a maradék két tankot, majd folytassuk utunk. A barlangba hajtsunk be, lőjük ki a Scorpion tankot, a Sentineleket, és a Guardianokat, ezután a folyosókon keresztül el is érünk egy terembe, ahol a robotok harcolnak Flooddal. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy észre sem veszik, ha elsurranunk a helyiség másik végében lévő kijárathoz… Itt nyílt terep következik, néhány gonosz zombival és fémszörnnyel, majd újból egy előzőhöz hasonló terem, amiből kiérve elfoglalhatunk ismét egy Wraith-et! Ezt kommandírozva osonjunk ki oda, ahol egy tank és egy Enforcer küzd egymással. Lőjük ki mindkettőt, majd a ránk törő Warthogokat is intézzük el. Haladjunk tovább, amerre a pálya visz. Szedjünk le mindent távolról, amennyire csak a tankocskánt bírja, míg nemsokára egy épülethez jutunk, amit a Flood gonoszsága vesz körül. Gyilkoljuk le őket, majd szálljunk ki a járművünkből, és a kis ajtón menjünk be. Utunk egy Gondolaszerű szállítóeszközhöz visz. Nincs sok dolgunk, mindössze annyit, hogy túléljük az intenzív támadásokat.

Gravemind

Berobbantunk az ellenség közé, és ezt értsük szó szerint. Tegyük el láb alól az összes ellenséget ebben a teremben, majd Cortana kinyitja nekünk az ajtót. Szerencsére mindig csak azt, amerre mennünk kell. Gyilkoljuk le a Brute-okat, majd térjünk át a következő helyiségbe, ahol még több ellenséget kell likvidálnunk. Keressünk fedezéket azon nyomban, hiszen csipog a pajzsunk! Hagyjunk időt az újratöltődésre, majd rontsunk ki, lőjünk, és újból bújjunk el. A furcsa lifttel ereszkedjünk le, majd kövessük a folyosót, és öljük a Brute-okat. Folytassuk utunk, míg Cortana szól, hogy melyik lifttel menjünk tovább. Hosszú ereszkedést követően egy ellenségekkel megpakolt részhez érünk. A Brute-ok nem szeretik, ha plazmagránátot tapasztunk az irhájukhoz, úgyhogy ez egy nagyon jó taktikának bizonyulhat ellenük. Itt Cortana irányításával szabadítsuk ki a katonákat, hogy segíthessenek nekünk, majd térjünk vissza a hosszú lifthez, amivel lejöttünk. Természetesen ellenállás az lesz bőven, de visszafele bajtársainkkal már némileg könnyebb dolgunk lesz. Célozzuk meg a felső szintet, és vegyük üldözőbe a Prófétát. Az első folyosó végén, az ajtó mögött hat-nyolc Drone vár minket! Menjünk tovább, öljük meg a két Huntert, ezután korzózzunk tovább, az ajtón sétáljunk ki, forduljunk jobbra, szerezzünk egy sniper puskát, és adjunk nekik! Törjünk magunknak utat, közben állandóan figyelve a körülöttünk fel-feltűnő ellenségekre. A lebegőhidaknál nem totojáztam, hanem menekültem. A tanácsom mindössze annyi, hogy csak akkor álljunk le harcolni ha nagyon hősiesek vagyunk, vagy ha ránk lőnek. Könnyű elosonni, mert egymással is el vannak foglalva (az ellenségeink ellenségei a mi ellenségeink is, úgyhogy három szembenálló félről beszélek). Át kell jutnunk a hatalmas toronyhoz. Nem kis feladat, de ha sikerül, még ne bízzuk el magunkat. Brute-ok, láthatatlan Elite-k, és Gruntok keserítik meg majd az életünket rögtön, ahogy leszállunk a lebegőhídról. Miután mindenkit legyilkoltunk, bejutunk a toronyba! Teremről teremre küzdjük át magunkat, addig nem lesz bajunk, míg el nem érünk egy körfolyosós helyiségbe, ahol Brute-ok, Elite-ek, és Hunterek csépelik egymást. Cortana jó dolgokat tanácsol: várjuk ki a harc végét, és a maradékot csipegessük fel. Persze előfordulhat, hogy belekeveredünk a viadalba, de azért igyekezzünk nem összeakasztani a bajszunkat túl erős ellenségekkel, mivel a folyosón szűk a hely, ha pedig lemegyünk középre, akkor mindenki számára prédává válhatunk. Ezt a kis csetepatét letudva jön néhány igen durván felszerelt Elite, akikkel hihetetlen mód meggyűlhet a bajunk.

Uprising

Ezen a pályán ismét az Arbiter bőrébe bújhatunk. Vegyük fel a lejtőn lévő plazmakardot, és azzal küldjük meg az utunkba kerülő Brute-okat. Három-négy gránátvetős gonoszság is ránk támad a lankák alján, őket egy-egy plazmagránáttal intézzük el, hogy ne kelljen sokat totojáznunk. Hamarosan egy adag erősítést is kapunk, úgyhogy nem kell többet magányoskodnunk. Menjünk be az épületbe, iktassunk ki minden ellenállást, közben a tartsunk mindig felfelé. A következő helyiségek Brute-okkal és Jackalokkal vannak megtömve, mégsem nevezném nehéz szakasznak. A négy kiszögellésre osztott „mélyszoba” lehet az egyetlen durva momentum, úgyhogy kellő vigyázatossággal közelítsük meg az egyes szinteket. Menjünk ki az ajtón majd a csúszkálás után intézzük el a plazmaágyút egy gránáttal. A többit hagyjuk a bajtársainkra… Ugorjunk le, likvidáljuk a beözönlő Brute-okat, majd hagyjuk el a helyiséget. Sétáljunk tovább, így rövidesen szabad levegőre érünk ismét. A kinti fogadóbizottságtól ne sajnáljunk egy-két plazmagránátot, majd irány balra, ahol bepattanhatunk egy Ghost nyergébe! Vadásszunk Brute-ra! Miután mindegyiket kilőttük, a kis kanyonon keresztül távozzunk. Ne nagyon érdekeljen minket a ránk lövöldöző ellenség, egyszerűen hajtsunk, mint a mérgezett egér. Kövessük a kis patakocskát, míg elérünk egy kisebb arénához. Nem is csoda, hogy a fejezet itt a Fight Club alcímet kapta. Egy Wraith-et ki kell lőnünk valahogy, különben keserű sorsunk lesz itt. A Ghostról is oszthatjuk az áldást még az elején, ám előbb-utóbb elkerülhetetlen, hogy leszálljunk, és gyalogosan küldjük át a másvilágra a maradék ellenséget. Fel a lejtőn, át a nagykapun, közben mindenkit leölni. Itt találunk egy fegyverraktárt, szóval pakoljunk fel mindent, mi szemszájnak ingere. A következő ajtón kisétálva már csak annyi a dolgunk, hogy elintézzünk azt a körülbelül egy tucat Brute-ot, és a második Wraith-et. Gyerekjáték?

High Charity

Iszkiri be az épületbe, ne törődjünk vele, hogy lőnek ránk. Bent a Brute-okon is rohanjunk túl, be a liftbe. Cortana lezárja utánunk, úgyhogy nem jöhetnek be az ellenségek. Felérve a felső szintre, induljunk a nyitott ajtó felé. Nem kell túl sokat szőrözni, a Drone-ok elintéznek helyettünk mindent. A lebegőhídhoz menjünk inkább, majd a következőhöz, és az azután következőhöz. A nyitott kapun menjünk be, és nyírjuk ki a folyosón található Flood bestiákat. A séma egyszerű: kövessük a lilán világító ajtók sorozatát egészen a falig, itt forduljunk jobbra és tegyük az előbb említett dolgot ismét. Egészen a nagy liftig folytassuk az ajtóvadászatot. Menet közben lesz ám ellenállás, de, hogy megint említsem: nem muszáj mindenkit megölni. Mikor megérkezik a vertikális szállítóeszköz a végállomásra, lapuljunk meg valahol, és várjunk, míg a Flood le nem rohanja a Covenantokat. Ekkor angolosan slisszoljunk át a terem másik végébe, a hatalmas, szimbólummal díszített ajtóhoz. Bent egy lift még feljebb visz, és az utolsó helyiségben mindössze annyi a dolgunk, hogy eljussunk a túlsó végébe a „szobának”, a Cortanás holokivetítőhöz.

The Great Journey

Pattanjunk be a Wraith-be, és ne ugrassunk le a szemben lévő szakadék aljára, mint ahogyan én tettem a pályán való első látogatásomkor… Irány a kis kanyon, minden Ghostot lőjünk ki, valamint vigyázzunk a társunk Spectréjére. Nem komplikált feladat (kivéve Heroicon és Legendary-n), csak el kell jutnunk a parton parkoló Scarabhez. A bal oldalon lesz még két ellenséges Wraith, és pár Brute – egy ajtót őriznek a drágáim. Lőjük ki mindet, és romboljunk be a kapun. Beérve meglepetés fogad minket! Huntereket kaptunk erősítésnek, de ez felvet egy érdekes problémát: milyen lehet akkor az ellenállás, ha ilyen erős társakra tettünk szert?! Menjünk át a másik szobába, tereljük el a Brute-ok figyelmét (hogy minket lőjenek), így a Hunterek simán szét tudják taposni őket. Ezt követően kiérünk egy hídhoz, ahol egy Phantomnak köszönhetően a Hunter barátocskáink nagy valószínűséggel a túlvilágra kerülnek. Araszoljunk át a túloldalra, maximális körültekintéssel. Vegyük kezelésbe a Jackalokat és Drone-okat, majd indulatosan lépkedjünk be az ajtón. Először fent intézzük el az ellenségeket, majd lent a számtalan Brute-ot. Dupla Needlerekkel felszerelkezve intézzük el őket, lőszer lesz elég. Innen egyenes út vezet Johnsonhoz, aki a Scarabot irányítva segít majd nekünk, azonban először meg kell védenünk. Pattanjunk a legközelebbi Banshee-ba, és kezdjük meg a kísérő szerepkörének betöltését. Na ez itt most mókás lesz. Figyelni kell a földet, mert Wraith-ek, és Spectrék tüzelnek kíméletlenül, valamint az eget is kémlelnünk kell, mivel ellenséges Banshee-k is az életünkre törnek. Figyelmünket megfelelő módon megosztva nehezen, de megérkezünk a célhoz. Megáll a hatalmas monstrum és egy jól irányzott halálsugárral kirobbantja a Control Roomhoz vezető biztonsági ajtót. Tegyük is le oda a repcsinket, és menjünk be. Bent egy üvegpadlós terembe érünk, ahol hat-nyolc Brute vár ránk. Nem lesz nehéz dolgunk, ha mindig visszavonulunk a padló alá. Ha szerencsénk van, követnek minket ide, mire mi kiugrunk egy másik lyukon, és fentről szórjuk meg őket mindennel, amink van. Egyszerre csak egy gonoszsággal foglalkozzunk. Na, a kemény harc után jöjjön egy még keményebb. Hagyjuk el a helyiséget, hogy elérjünk a játék utolsó csatájához. Tartarus az ellenség, aki egy kb. 150 kilós pöröllyel korzózik, és vág oda. Elméletben nem is olyan nehéz viadal ez: várjuk meg, míg a többi társunk leszedi a pajzsát, ezt a pár másodpercet kell kihasználnunk, most kell támadni. A pajzs feltöltődésekor azonnal biztonságos távolságra kell kerülni az ellenségtől, különben agyoncsap a kalapáccsal. Ezt elismételve párszor, Tartarus eltávozik az élők sorából. 

Megnézhetjük a végső animációt, mivel végigvittük a Halo második részét. Igen, itt a „vége” a játéknak. Mivel letagadhatatlanul félbevágott munkára hasonlít az egész, így biztosak lehetünk benne, hogy előbb-utóbb lesz Halo 3 is. Általában ez a sorsa a trilógiák második részének, ám itt most különösen zavaró. De ne siránkozzunk többet, mert ettől eltekintve ismét egy igazán isteni játékot szállított nekünk a Bungie.

Fegyvertár 1: Ember arzenál

Pistol:
Habár kinézetre ugyanaz, mint az első részben, ez már egy másik pisztoly. Nincs zoom lehetőség (blaszfémia), kisebbet sebez, csak közeli célpontok ellen hatékony. Az lett ez a fegyver, mint ami a többi FPS-ben is: utolsó utáni választás. (Kétfegyveres lehetőség.)

Battle Rifle:
Az egyik elsődleges gyilkológépezetünk lesz a Halo 2-ben. A régi Assault Rifle-t cseréli le, nem kevés sikerrel. Közepes hatótávolsággal rendelkezik, nagyon pontos, és alig rúg vissza köszönhetően a röviden adagolt sorozatoknak. Energiapajzzsal rendelkező ellenségek ellen nem a legjobb választás.

SMG:
Eszméletlen tüzelési sebessége van, habár ügyes kezek kellenek a célra tartásához, mivel elég komoly erővel rúg vissza. Mindkét kézben egy SMG, és igazán kemény ellenfelekké válhatunk. (Kétfegyveres lehetőség.)

Shotgun:
Az első részben a kedvenc fegyverem volt, és most sem vesztett sokat fényéből. Közeli célpontok ellen halálos erejű csapást jelent, távol lévők ellen azonban használhatatlan. A zárt folyosókon, és termekben több mint nélkülözhetetlen fegyver.

Sniper Rifle:
Bezoomolva nincs többé éjjellátó berendezés, ám ezen kívül körülbelül ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint az első részben. Túl sokszor nem botlunk bele, ám mikor a kezünkbe kerül, szem nem marad szárazon. Gyönyörű puska!

Rocket Launcher:
A FPS-ek kilencvenöt százalékában megtalálható a rakétavető, így a Halo 2 sem képez kivételt. Nagyjából ez is szinte megegyezik az elődjével, de kiegészült egy új funkcióval: járművek ellen hőkövető rakétákat tud kilőni. Ez a játék során értékes feature-nek bizonyul majd.

Fegyvertár 2: Covenant arzenál

Plasma Pistol:
Körülbelül azonos szinten van, mint az emberek pisztolya, ám ez energiatölteteket lő ki hasonló sebzés mellett. Feltöltve a lövésünket egyetlen egy lassan mozgó energiagömböt küldhetünk az ellenség irányába, de sajnos ez még mindig nem bír túl nagy sebzéssel. (Kétfegyveres lehetőség.)

Plasma Rifle:
Ugyanaz maradt, mint az első részben, de egy csipet fűszerrel: most már kettőt tarthatunk egyszerre kezeinkben, megkétszerezve a sebzést, és gyorsaságot. Sajnos hamar túlmelegszik, ilyenkor szüksége van egy-két másodpercre a harckészültség újbóli eléréséhez. (Kétfegyveres lehetőség.)

Energy Sword:
A személyes kedvencem a Halo 2-ben! Eszméletlenül erős közelharci fegyver: bárkit elintéz maximum két suhintásból. Sajnos valamilyen módon limitált módon felhasználható, mivel egy találat 5 egységet levon az energiaszintjéből.

Carbine:
Ez a félautomata fegyver nagyon szépen illeszkedik a Halo 2 játékmenetébe. A Battle Rifle-hez hasonlóan nagyon pontos, de ez is csak közepes távolságokra hatékony. Közeli célpontok nem a legtökéletesebb választás a tüzelési sebessége miatt.

Needler:
Szerencsére ez a szépség sem változott az első rész óta, és ugyanolyan jól használható jó pár ellenségfajta ellen. Kiegészült viszont egy új opcióval: mindkét kezünkben cipelhetünk egy ilyet, hogy még több halálos, robbanó szilánkot küldhessünk az ellenségek irányába.
(Kétfegyveres lehetőség.)

Beam Rifle:
Ez a Covenant-ok mesterlövész puskája. Amennyiben nem hagyunk szüneteket a lövések között, úgy két-három durrantás után túlmelegszik. Egy lövés öt egységnyi „töltényt” emészt fel. Közelharcra alkalmatlan.

Brute Shot:
Ahogyan a neve is mutatja, ez a Brute-ok kiváltsága. Alapjában véve egy sima gránátvető, aminek a lövedéke egy pattanás után, -vagy ellenséggel találkozva azonnal- robban. Közelharcokba nem érdemes bevonni, mert a robbanás szele ránk is káros lehet.

Fuel Rod Gun:
Ez az a fegyver, amit a Hunter-ek használnak, és ami annyiszor megkeserítette életünket már az első részben is. Most single player módban is bevethetjük, tapasztalataim szerint maguk a Hunter-ek a legérzékenyebbek rá.

Sentinel Beam:
Ezt ide kellett soroljam, mert a Halo-t védő robotok fegyvere ez, tehát nem az embereké. (Figyelitek a logikát?) A Sentinel-ek dobálják el, és tüzeléskor egy egyenes energiasugarat bocsát ki magából. Kis adagokban kell osztogatni az áldást, mert hamar apad a „lőszer”.

Érdekességek:
A Warner Brothers szemet vetett a Halo megfilmesítési jogaira. Állítólag már egyszer megpróbálkoztak az ez irányú jogok megszerzésével, de a Bungie-nál az eredeti Alien forgatókönyvírójához, és Ridley Scott rendező nevéhez kötötték a produkció elkészültét. A két említett úr egyelőre hezitál – úgyhogy biztosat nem mondhatunk -, de a jelek már bíztatóak arra vonatkozóan, hogy hamarosan a vásznon is visszaköszönhet Master Chief intergalaktikus kalandozása.

24 óra leforgása alatt több bevételt termelt a Microsoftnak a Halo 2, mint sok, hollywoodi szuperprodukció a filmstúdióknak. A november 9-ei, amerikai premiert követően a boltok egy nap alatt 2.4 millió példányt értékesítettek a játékból – ezzel 125 millió dollárhoz juttatva az anyacéget.

A november 11-ei európai premierkor nem csak a játék hagyományos, hanem gyűjtői változata is forgalomba került – ez utóbbi fémdobozban, extra DVD koronggal vásárolható meg, soha nem látott tartalmat (főleg a játék készítéseinek kulisszatitkait) felvonultatva.