A szebb napokat látott svéd fejlesztő feje fölött sűrű fellegek gyülekeznek, a jelek szerint három buktát sikerült összehozniuk idén. És most nem a lekváros fajtáról van szó sajnos.
A Ghost Recon Adwanced Warfighter PC-s verziója után emelkedett a csapat ázsiója, de ha az alábbi címeket megnézzük, nehéz nem észrevenni, hogy valaki nagyott hibázott a cég döntéshozói közül:
Wanted: Weapons of Fate
Bionic Commando
Terminator Salvation
Míg az elsőről, és az utolsóról ordított, hogy nem fognak tudni kitörni a nem túl jól sikerült filmes feldolgozások skatulyájából, addig a Bionic Commando Rearmed-del felvezetett új Bionic Commando játék kifejezetten ígéretesnek tűnt.
A játékosok azonban rácáfoltak a várakozásainkra, még a kedvezőtlen kritikai fogadtatást kapott új Terminator film feldolgozása is sikeresebb, mint a Capcom által terjesztett Bionic Commando, míg az előbbiből az első héten 43 ezer (!) példányt, addig az utóbbiból csak 23 ezer (!) példányt tudtak értékesíteni.
Kritikai fogadtatás: Terminator Salvation átlagban 45%, Bionic Commando 70%.
Azt nem vártuk, hogy a játékból az első héten a Sims 3-hoz hasonló mennyiséget lehet eladni (1.3 millió példány), de ilyen szintű sikertelenségre nem számítottunk, ahogy nagy eséllyel a kiadó sem. Az NDP adatokból nem derült ki egyébként, hogy ez a mennyiség hogy oszlott el a két konkurens most-gen konzolokon, de ezek után felmerül a kérdés, érdekel-e ez egyáltalán valakit?
A cég házatájáról egyébként az adatok közzététele után nem sokkal leépítésről szóló hírek érkeztek, és őszintén szólva nem csodálkoznánk azon sem, ha a Grin játékfejlesztő részlegét bezárnák. Remélhetőleg kapnak még egy esélyt, de nagy tétben nem fogadnánk erre.