LucasArts-ék nagyon „erőltetik” a stratégiai irányvonalat a Star Wars alapú játékaiknál, miközben régen jobbnál jobb Fps-ek jöttek ki a jedik sötét világára. De úgy tűnik betölteni látszik az évek óta tartó űrt az új Fps-ük, a Jedi Knight 2.
A játék a Quke 3 enginejére épül, és meg kell mondanom őszintén, hogy nagyon sok jó és gyönyörű dolgot meg tudtak vele valósítani. A karakterek kidolgozottsága miatt az ember úgy érzi magát, mintha egy interaktív filmben szerepelne, ráadásul főszereplőként. Nem viccelek, egyszerűen csúcs ez a játék. Olyan magával ragadó hangulata van, mint már évek óta nem sok Fps-nek sikerült (kivéve Medal of Honor). S szerencsére a LucarArts vette azt a fáradtságot, mint minden ilyen stílusú játékénál eddig, hogy egy remek történet mellé nem egy „megyek és lövök” típusú játékot készített. Visszahozta a jó kis gondolkodtatós feladatokat, amelyek megoldásához néha a jedi erőnk alkalmazására van szükség. A fénykard mellett, amit most már el is lehet dobni, a jedi erőnk megvalósítása tette a játékot rendkívül élvezhetővé. Tehát ifjú jedik, harcra fel a jó ösvény rögös útját követve, és az Erő Legyen Veletek!
Kejim Post
Balra a kis raktárban lőjük szét az aknákat, majd a ládákról ugorjunk fel a polcra a cuccokért. Intézzük el a hajónál lévő őröket, majd a többit is. Kerüljük meg az őrtornyot, és a lifttel menjünk fel a toronyba. A kapcsolóval hozzuk üzembe a lézerágyút. Ezután a lézerágyúval lőjük szét a kaput. Menjünk le, és várjuk meg amíg felmegy a lift, majd lent menjünk be a szerelőaknába. Jobbra kapcsoljuk ki a pulttal a sarokban lévő gépet, és megkerülve azt menjünk fel a lifttel. Intézzük el a tisztet, és nyissuk ki az ajtókat a kapcsolókkal (érdemes csak a balról másodikat és harmadikat). Induljunk tovább a kinyitott ajtón, és jobbra tisztítsuk meg a termet. A ládáról szedjük fel a szemüveget, menjünk le a lifttel, és a sötétben használjuk a szemüveget. A ládák között cuccokat találunk a falon. Másszunk át a járaton, és tisztítsuk meg a terepet nagy gép körül. Menjünk oda a kék jelhez, majd kapcsoljuk át a két kapcsolót. Menjünk ki az energiafalnál, és a nagy kör alakú teremben menjünk először a zöld jelzésű szektorba. Lőjük szét az automata ágyúkat, és a folyosón balra az első ajtón menjünk be. Vizsgáljuk meg a kék pultot, majd menjünk vissza abba a terembe, ahol a szemüveget találtuk Janért. Kísérjük őt az előbbi terminálhoz, mire ő kinyitja vele a folyosón jobboldalt lévő ajtókat. Tisztítsuk ki a termet, és szerezzük meg a zöld kódot. Ezután a folyosó végén használjuk a kapcsolókat, és menjünk vissza a kör alakú terembe, majd induljunk el a vörös jelzésű szektorba. Fel a lépcsőn, illetve a lifttel, ahol kapcsoljuk ki az erőteret, és a peremen végigmenve a kapcsolóval hozzuk üzembe középen a gépet. Menjünk vissza a lifttel, és lent induljunk tovább. Menjünk keresztül a hosszú üveges folyosón. Miután felrobbant mögöttünk a folyosó, menjünk le, intézzük el a droidokat, majd az üvegfalnál lévő lifttel menjünk fel. A folyosó tetején menjünk végig, majd essünk le. A második teremből szerezzük meg a vörös kódot. Menjünk vissza a kerek terembe a számítógéphez. A három képernyő segítségével rakjuk össze mindhárom színből a megfelelő kódot. Ha megvan, használjuk a három kapcsolót, és induljunk tovább a kinyitott folyosón.
Kejim Base
Vegyük el a tiszttől a kulcsot, és nyissuk ki az ajtót. A kapcsolóval nyissuk le védőlemezt az ablakon. Törjük be, és másszunk át. Használjuk a kapcsolót, lőjük szét az ablakot a hűtőkamrán, ugorjunk le, és gyorsan rohanjunk ki a teremből. Kapcsoljuk ki a hűtést a kis kamrában a kapcsolóval, majd menjünk vissza fel. A hűtőkamrában a peremen menjünk a tartályfogó karhoz, és ugorjunk fel róla a másik szintre. Balra a csöveknél cuccokat találhatunk. A következő teremben jobbra a peremen menjünk végig, és az ablakon keresztül lőjük szét a ládát. Használjuk a kapcsolót, és le is mehetünk a lifttel, ha cuccokat akarunk szerezni. Menjünk ki, le a lifttel, és középen essünk le a lyukon. Másszunk át a csövön, majd fel a lépcsőn, és használjuk a kapcsolót, ha további cuccokat akarunk szerezni. Ezután jobbra induljunk el a zárkák mellett, és a sarokban fel a lifttel. Idefent a kapcsolóval ki tudjuk kapcsolni az erőteret a zárkákban, amivel csak droidokat szabadítunk ki, illetve újabb cuccokat szedhetünk össze. Tehát az előző elágazásnál menjünk balra, a sarokban megbúvó tiszttől szerezzük meg a kulcsot, amivel nyissuk ki az ajtót. Induljunk tovább, a két kapcsolóval csak a lenti gépeket hozzuk üzembe. A fülkétől jobbra lőjük szét a ládát, és másszunk át lyukon. Szemben menjünk az ajtóhoz, és várjuk meg, míg kinyílik. Induljunk tovább a pirosas árnyalatú ajtónál, húzódjunk fedezékbe, majd intézzük el a gárdistákat. A szemben lévő ágyú mellett balra használjuk a kapcsolót az erőtér kikapcsolására, és rögtön pattanjunk a lézerágyúra. Ha végeztünk, a fülkében használjuk először a bal, majd a jobb kapcsolót. Guggoljunk le, és várjuk meg, amíg nem mozognak a lézersugarak. Jobbra induljunk el továbbra is guggolva. Kerüljük meg a gépet, míg be nem tudunk menni az ajtón keletkezett lyukon. A zöld gázzal teli teremben gyorsan rohanjunk a tiszthez a kulcsért, nyissuk ki az üvegajtót. A pulttal kezdjük el irányítani a kis droidot, nyissuk ki vele a kis ajtót a nagy mellett. Bent jobbra menjünk keresztül az alagúton, és a másik teremben menjünk le balra a rámpán. A falon lévő kapcsolót használva kikapcsoltuk a gázt, így kiszállhatunk a droidból. Már csak tovább kell indulnunk.
Artus Mine
Elérve a bázist jobbra a sziklafalnál keressük meg a wookiee nyílpuskát. A csöveken keresztül jussunk be a bázisra, és balról menjünk be. Fent a tiszttől vegyük el a kulcsot, és nyissuk ki az ajtót. A tisztektől vegyük el a kulcsokat, és menjünk le a lifttel. Útközben másszunk be a járaton, és lőjük le a lyukon keresztül a lenti gárdistákat. Ezután már menjünk le teljesen a lifttel. Induljunk tovább, és amikor felmegy a lift, rohanjunk vissza az ajtóhoz, mert gárdisták jönnek le vele. Ha végeztünk velük, menjünk fel a lifttel. Balra induljunk tovább, menjünk ki az épületből, és a rácson középen álljunk meg. Nézzünk le, és várjuk meg, amíg a falból kijön egy cső, amire essünk le. Másszunk le a peremre, és miután visszahúzódott a cső, gyorsan rohanjunk végig rajta. A kis teremben lőjük szét először a négy vörös csövet, majd középen a gépet. Menjünk fel középen, miután leereszkedett, és a terminál felőli oldalról a gerendára másszunk fel. Ugorjunk rá a csillére, és az alagútban ugorjunk át balra a járatba. Mindegy merre megyünk, úgyis ugyanoda jutunk. Indítsuk el a bányászgépet, és kövessük. Lőjük szét a rácsot, és essünk le a csillére. Szálljunk le róla, menjünk le a lifttel, majd a másik teremben a présről jussunk fel. A nagy teremben használjuk a gépet, majd lent induljunk tovább. Egyenesen át, és fel a lifttel, majd szálljunk fel a vasútra.
Artus Detention
Balra a gerendán másszunk le, majd miután leszakadt, a másikon fel a fülkébe, ahol a kapcsolóval nyissuk ki a lenti ajtót. Induljunk el a folyosón, és intézzük el a lőrésnél lévő gárdistákat, majd miután kinyílt az ajtó, a kapcsolóval nyissuk ki a másikat. Fel a lépcsőkön a legfelső szintre. A kapcsolóval a falon nyissuk ki a cellákat, míg a másikkal indítsuk be a ventillátort. Menjünk vissza le a lépcsőn, és jobbra az ajtón induljunk tovább. A hajódokkban menjünk fel a lifttel, és a hídról lőjük szét a szellőzőrácsot. A nagy lyuknál ugorjunk le, és ha be van kapcsolva a ventilátor, akkor sérülés nélkül leérünk. Másszunk be a másik szellőzőbe, és addig kövessük a járatot, míg el nem jutunk a bázis másik termébe. Jobbra induljunk tovább, majd balra le. A tisztet ne lőjük le, hanem kövessük egészen a zárt ajtóig (csak akkor megy, ha a célkereszt a hátán van). Miután kinyitotta nekünk, megpróbál csapdába csalni. Ha végeztünk, a pilóták ruhatárában másszunk be ismét a szellőzőbe.
Artus Topside
Balra menjünk be a fülkébe, a kapcsolóval indítsuk el a liftet, és menjünk fel. A fülke melletti lézerágyúval lőjük szét a lenti lépegetőt, majd fent a következőt, illetve a katonákat a falon. Menjünk le a lifttel, és induljunk tovább a kanyonban, míg egy újabb lépegető nem támad ránk. Csaljuk vissza a lézerágyú tűzvonalába, és intézzük el. Menjünk vissza oda, ahonnan kijött a lépegető, és jobbra az ajtón be. Fel a lifttel, és jobbra lőjük szét a szellőzőt a cuccokért. Amikor nincs áram az ionágyúk körüli rácsban, gyorsan fussunk át. Menjünk be az ajtón, és a lépegetős teremben az ajtónál vigyázzunk az aknákra. Menjünk le a lifttel, nyissuk ki az ajtót, és kapcsoljuk ki a terminállal az ionágyúk pajzsát. Menjünk vissza, és lőjük szét őket a lézerágyúkkal. Ismét vissza a lépegetős terembe, és fent induljunk tovább. Ügyeljünk az aknákra. Desann ellen esélyünk sincs, így hát ne aggódjunk, ha elfogy az életerőnk, nem halunk meg.
Yavin Temple
Menjünk fel teljesen a liftekkel (a második szinten érdemes megnézni, ahogy a jedik gyakorolnak). A beszélgetés után Luke Skywalkerrel menjünk le két szintet, és tovább az ajtón. A legvégén be kell másznunk a falon lévő lyukon.
Yavin Trial
Először induljunk balra, és vegyük fel a tolás erőt. A következő teremben a falon látható jeleknek kell lenni középen, ezért úgy kell a padlón lévő lapokat elhúzni. A húzás próbáján ki kell húzogatnunk a falból a kőlapokat, hogy azok segítségével tovább tudjunk jutni. A gyorsítás felvétele után essünk le a lyukon. Jobbra az ajtó mellett a padlón találjuk a kapcsolót. Álljunk a nagy kőlap mögé a padlón, és a gyorsítást használva kezdjünk el rohanni. Ha átjutottunk, a kiindulási ponttól jobbra a romokon ugráljunk fel. Nyomjuk meg a kapcsolót, és szálljunk ki a vízből, hogy az átjáró felemelkedjen. Gyorsítást használva rohanjunk át. Jobbra a repedésnél használjuk a tolás erőt. Nyomjuk meg a három kis kockát a jelek alatt, majd ugráljunk fel. Ráállva a kőlapra, gyorsítással rohanjunk végig a hídon. A középen lévő oszlopon nyomjuk be a három kiálló részt. A beugróban szálljunk fel a kőlapra, és amikor leért a gyorsítással induljunk meg a fénykardért, útközben váltsunk át a húzás erőre. Mielőtt a rács lezáródna, használjuk a húzást a kard megszerzésére. A továbbvezető ajtó mellett lévő két függő kőnek a kötelét vágjuk el a fénykarddal úgy, hogy eldobjuk.
Ns Streets
Menjünk be a kocsmába, és beszéljünk a csapossal. A balhé kitörésekor a gyorsítással rohanjunk balra fel. A bárpult mögött találhatunk normális fegyvert. Ha végeztünk, fent a fülkében lévő kapcsolóval fel tudjuk húzni a bárpultról a védőfalat. Menjünk le és használjuk a kapcsolót a bárpultnál. A beszélgetés után fel az emeletre, és ki a középen lévő ajtón. Balra induljunk el, fel a lifttel, és balra a kirobbantott falnál induljunk tovább, vagy toljuk el az útból a ládát. Balra ugorjunk át az erkélyre, menjünk fel, majd le a lifttel. Ugorjunk át a leszakadt hídon, és a beugrónál ugorjunk fel a kis sarokra, onnan pedig a tetőre. Törjük be az ablakot, essünk le, és a kapcsolóval aktivizáljuk a hidat. Menjünk át, és toljuk oda a ládát a kapcsoló elé. Szálljunk fel a liftre, és toljuk el a ládát az útból. Fent a kapcsolóval lenyílik mellettünk egy rámpa, amin menjünk fel. Az ablaknál ugorjunk le, ha a leszakadt hídnál átugrunk balra, illetve onnan fel a fölöttünk lévő hídra, cuccokat találunk. Vissza a ládás terembe (ahova a tetőről estünk le), és jobbra lőjük ki az üveget. Miután elintéztük a hajón a fickókat, ugorjunk át a hajóra, és arról át a párkányra a lifthez. A leomlott függőfolyosónál jobboldalt menjünk. A sarokban lőjük szét a ládát, és bent pedig a szikrázó csövet. Ezután húzzuk ki a jedi erővel a falból a hidat. A hídról ugorjunk fel balra. A kapcsolóval lent egy kart mozdítunk el, amire essünk le. Jedi erővel húzzuk oda a másik kart, és ugorjunk át a másikra. Ugorjunk le a szemetes konténerbe. Amikor megáll, jobbra a kapcsolókat mindig nyomjuk át a jedi erővel, hogy továbbmenjünk.
Ns Hideout
Mielőtt leesnénk a konténerről, balra a csövekre ugorjunk át. Essünk le, és a szemétégető teremben jobbra a két teremben titkos helyekre jutunk, ha az elsőben szétlőjük a ládát, míg a másodikban elmozdítjuk a sarokból a ládát, és a csillénél felugrunk. Keressük meg azt a szemétprést, aminek kivezető nyílásánál nincs semmi. Ugorjunk be, és menjünk keresztül a présen. A ládáknál essünk le, és ugráljunk át a balra fent lévő járathoz. A ládát húzzuk el az útból. Elérve a csillét, húzzuk el azt, majd induljunk el vissza ennek a csillének a másik oldalára (ahol a ládát kihúztuk a sarokból). Toljunk rajta még egyet, és a kis teremben lőjük szét az ablakot, és jedi erőt használva a kapcsolóval nyissuk ki az ajtót. Induljunk tovább óvatosan, és ügyeljünk a fel-felbukkanó ellenfelekre. Jobboldalt találunk egy szellőzőrácsot, ahol másszunk be. A rácsnál lőjük szét a ládát, essünk le a mellettünk lévő terembe. Menjünk be a kirobbant falnál. A celláknál menjünk a terem másik végébe, ahol megtaláljuk Landot. A beszélgetés után induljunk vissza, és menjünk fel az előző szintre. A nagy teremben menjünk a sarokban lévő fülkébe, ahol álljunk az ajtó elé, és a helyes kód elmondása után továbbmehetünk. Mikor a lift lemegy, fénykarddal verjük szét a rácsot. Az ablaknál a résen keresztül nyomjuk meg jedi erővel a kapcsolót, hogy kinyíljon az ajtó. A „kis” csetepaté után, ahol jó szolgálatot tehet a gyorsítás-fénykard páros használata, menjünk fel az irodába. Az ablaknál lévő kapcsolóval szabadítsuk ki Landot. A másik kapcsolóval az íróasztalnál nyissuk ki a titkos ajtót. Menjünk végig a csövön, essünk le, és balra beszéljünk Landoval. Ezután kövessük őt a lifthez.
Ns Starpad
Le a lifttel, és szemben a lezárt ajtónál tovább (használjuk a fénykardot). A sötét terembe érve használjuk a szemüveget, és így ugorjunk át a csövön, illetve másszunk át a járaton. Induljunk tovább, és lőjük szét a lézerágyúkat, amik Landot lövik. Kerüljük meg a termet, és a kinyúló részről ugorjunk be a lézerágyúk mellett a résen. A nagy fülkében használjuk a kapcsolót az ajtók kinyitására. Menjünk vissza Lando hajójához, és védjük meg, amíg Lando fel nem megy a fülkébe. A hajótól balra lévő ládát toljuk el, és másszunk keresztül a járaton. Használjuk először a négy kapcsolót, majd a különálló ötödiket. Menjünk át a hajó másik oldalára, és lőjük szét a ládákat. Másszunk át a járaton, és az előbbi módszerrel használjuk a kapcsolókat, hogy a dokk másik teteje is kinyíljon. Vissza a hajóhoz, és nézzük meg az üzemanyagtöltő csöveknél a jeleket. Jegyezzük meg, hogy melyik színű vezetékhez melyik jel tartozik, és menjünk ki a hajó mögötti ajtón. Balra a tartályra ugorjunk fel, ahol találunk két kapcsolót. Az előbb látott jeleket állítsuk be a megfelelő színű kapcsolón. Menjünk vissza a hajóra, és balra a kapcsolóval a falon használjuk a hajó ágyúit a támadók leküzdésére.
Bespin Undercity
Valamelyik szellőzőn menjünk be rögtön a fuvallat után. Fent induljunk tovább, és amikor nem ég a tűz, használjuk a kapcsolót, és gyorsítással rohanjunk át a termen. Fénykarddal nyissuk ki az ajtót. Fel a lifttel, és ugráljuk át a csöveken a szemben lévő „lifthez” úgy, hogy minél kevesebbet érjünk hozzá a csövekhez. A pihenőknél mindig gyógyítsuk meg magunkat. Menjünk fel egy szintet, és ismét menjünk át szemben a „lifthez”. Ezt addig tegyük, míg teljesen fel nem érünk. Itt az ajtónál menjünk be, és fent a három szellőzőcsőnél a baloldaliba menjünk. A fel-feltámadó légáramlatokkal jussunk egyre feljebb. Ezután meg kell küzdenünk egy jedivel, aki ellen a gyorsítás-fénykard páros a leghatásosabb. Ha legyőztük, a sarokban lévő gőzzel ugorjunk át a másik oldalra. A másik jedinél hasonló módszert alkalmazzunk. Szabadítsuk ki az R5 droidot, majd menjünk fel a lifttel.
Bespin Streets
Ugorjunk fel, és a kapcsolóval vigyük le a liftet a droidnak. Várjuk meg, amíg kinyitja az ajtót, és álljunk elé, amíg végzünk a jobbra lévő ellenfelekkel, mert így nem kell azzal is törődünk, hogy közben szétlőjük a droid előtt az aknákat. Ha végeztünk a katonákkal, akkor lőjük szét sorban az aknákat, és engedjük útjára a droidot. A tie-vadászoknál várjuk meg, míg kinyitja az ajtót, és induljunk tovább. A hajónál végezzünk a jedivel, és a katonák felszabadítása után menjünk fel a lifttel. Szabadítsuk ki a két katonát, le és fel a lifttel, majd a teremben használjuk a kapcsolót, ami kinyitja lent a kaput. A két jedi legyőzése után (hasonló módszerrel, mint eddig) menjünk fel a lifttel. A hídon lassan haladjunk előre, mert nagyon nehéz először meglátni az aknákat a falon. A teraszról lenézve a vízbe essünk le. A hajónál szerezzük meg a kulcsot a tiszttől, és induljunk tovább az ajtón.
Bespin Platform
Lent induljunk tovább az aknák hatástalanítása után. A nagy teremben szerzett kulccsal menjünk fel a lifttel (fölöttünk aknák vannak). Az irányítóteremben használjuk a kapcsolót. Induljunk vissza, és a lent megszerzett kulccsal nyissuk ki az ajtókat. A baloldalinál vigyázzunk, mert egy jedi vár ránk. Menjünk vissza a nagy terembe, ahol az első kulcsot szereztük, balra tovább az ajtón. Ezután meg kell küzdenünk Desann jobbkezével. Ezúttal is használjuk a gyorsítás-fénykard kombót. Ha felemelne minket, gyorsan váltsunk át a lökés erőre, és azt használjuk.
Cairn Bay
Egyenesen tovább, az ajtónál jobbra, ahol találkozunk Lukekal. Ezután egy kis csata vár ránk Lukekal vállvetve. Ezután induljunk tovább a nagy kaputól jobbra. Az irányítóteremben használjuk a három pultot. Menjünk az ablakból látható dokkba, ahol menjünk fel az egyik lifttel. A piros pultnál a célkereszt a jobboldali jelen legyen, amikor használjuk. A kapcsolóval nyissuk ki a kaput, és gyorsan menjünk le a lifttel, majd tovább a kinyitott dokkba. Az űrhajó orráról ugorjunk fel a folyosóra, onnan pedig középen a szellőzőbe. Kapcsoljuk ki az erőteret, és essünk le, ezt addig tegyük, amíg a padlón lévő szellőzőrácsnál le nem tudunk esni. Használjuk a két pultot, és középen az ajtónál menjünk tovább. Menjünk be jobbra liftbe, és fent pedig a szellőzőbe. Ugorjunk rá a lift tetejére, és fent szálljunk le róla. Át a másik liftre, aminek a tetejéről a félúton lévő nyíláson ugorjunk át a másik lifthez. Ezután már csak le kell esnünk a beszakadt tetejű liftbe.
Cairn Assembly
A fülkében lévő tiszten használjuk az elmeirányítás erőt (mind trick). Jobbra a lifttel menjünk fel, és használjuk a pultot. Balra tovább le a lifttel, és a ládákról ugorjunk a középen lévő szerkezetre, amit egy robot szerel. Ugorjunk fel egy szintet, onnan pedig át a szellőzőrácshoz, amit lőjünk szét. Bent robbantsuk fel vagy lőjük szét a négy csövet, majd menjünk le. Tovább a beszakított ajtón. Ahol áramos a padló, balra a ládákon ugráljunk át, míg be nem tudunk menni a középen lévő szerkezetbe. Fel a lifttel, és másszunk ki az ablakon. Használjuk a baloldali pultot, és menjünk le a lifttel. Induljunk tovább az ajtón (balra onnan, ahol bejöttünk), hatástalanítsuk az aknákat, és győzzük le a két jedit. A két kisebb lépegető ellen ne nagyon harcoljunk, csak ha van elég hatásos fegyverünk (ekkor is a gyorsítást használjuk). Fel a lifttel, és használjuk középen a pultot. Menjünk le, és a nagy lépegető (ne álljunk le vele harcolni) utáni teremben a lépcső mellett essünk le. A kereszt alakú lyuknál essünk le.
Cairn Reactor
A hosszú lézereknél használjuk a gyorsítást. Ezután lőjük szét a baloldalt lévő szerkezeteket, és a középsőnél másszunk ki a lyukon jobbra (gyorsítás). Kapcsoljuk ki a gépet, és menjünk vissza az előbbi kirobbant falhoz, majd ugorjunk fel a plafonon lévő lyukba. Ugorjunk fel a hidakon az ajtóig (ügyeljünk a sugarakra). A generátornál jobbra a csőre essünk le. Baloldalt a másik teremben keressük meg az átjárót. Ezen az oldalon a terem végében a csöveken pedig ugorjunk a fenti folyosóra. A nagy teremben balra a sarokban a csövekről fel tudunk ugrani a fülkébe. Ugorjunk át a nagy generátoron úgy, hogy nem érünk a forgó részekhez. Messziről lőjük szét a terem végénél lévő lézerágyúkat. Kiérve innen, jobbra a lifttel menjünk le, és szálljunk be a hajóba. Még a hajóról próbáljuk meg lelőni a két rakétást, mielőtt lezuhanna a hajó. Gyorsan ugorjunk a jobbra lévő szerkezetre, és ezeken jussunk el a folyosóig. Fel a lifttel, és az épületben először felfelé menjünk a lifttel. Használjuk a kapcsolót, majd menjünk le két szintet. Szerezzük meg a kulcsokat, és fent nyissuk ki az ajtót.
Cairn Dock 1
Balra szereljük fel magunkat fegyverekkel, majd jobbra a jedi legyőzése után szerezzük meg a kulcsot a tiszttől. Ezzel térjünk vissza a ládás terembe, és nyissuk ki az ajtót. Használjuk a pultot, majd menjünk le. Ezután ne engedjük, hogy bárki is megnyomja a piros pultot. Menjünk el balra (vagy jobbra találunk egy szellőzőt), és ugorjunk fel a rámpára. A szegélyen gyorsítással menjünk át. A fülkében használjuk a kapcsolót, ami kikapcsolja szemben a gépeket egy időre, így el tudunk menni közöttük. Vegyük fel a következő teremben a ládáról a kulcsot (a fegyvertöltő mellett), és nyissuk ki az ajtót. Menjünk fel a lifttel, használjuk a második pultot, és menjünk tovább. Jobbra a csöveken ugorjunk fel, és a szerkezet tetején menjünk át a másik oldalra. A két ajtónál nem menjünk be, hanem keressük meg fent a szellőzőt középen, és felugorva, másszunk át. A pulttal kapcsoljuk ki a világítást, és a szemüveget használva menjünk tovább. Fel a lifttel, és be a hajó fülkéjébe.
Doom Comm
Menjünk le a lifttel, és a pulttal nyissuk ki az ajtót. Ismét irány le a lifttel, és az egyik sötét szobából ugorjunk fel a szellőzőbe. Essünk le, és a pulttal használjuk a droidot (ő át tud menni a kék energiafalon). Menjünk át a másik terembe, ahonnan jobbra illetve balra is átmehetünk a kék energiafalon. Mindkét terem ugyanoda vezet, ezért mindegy. Nyissuk ki a droiddal az ajtót, mielőtt lefülelnék. Menjünk tovább a kinyitott ajtónál, és menjünk le a lifttel. A két lépegetőnél (gyorsítás) középen a csövek mögé menjünk be, és essünk le. az irányítóteremben használjuk a négy kapcsolót, amik a sárga jelzésű ajtókat nyitják ki a töltőknél. Ezek egy-egy szállítójármű ajtai, és menjünk el az egyikkel (ugyanoda visz mindegyik). Szerezzük meg a kulcsot a tiszttől, és nyissuk ki az ajtót. Induljunk tovább, majd le a lifttel. Ha megnézzük az eligazítást, látunk három jelet. Ezeknek a jeleknek megfelelő konzolt kell csak bekapcsolni. Az első szinten csak a vörös jelek vannak, a másodikon alattunk a zöld, és a legalsón a kék. Az egymás alatt lévő fülkékben a jelek megegyeznek (csak a színük más). Ahhoz hogy megtaláljuk őket, bátran ugráljunk egyik fülke tetejéről a másikra (elég magas szintű már ehhez az ugrásunk). Ha megvan mind a három jel, menjünk vissza az előző terembe, és kapcsoljuk be mindhárom terminált. Ezután vissza a központi terembe, és használjuk a pultot, hogy beszéljünk a mieinkkel. Ha végeztünk, induljunk el a kinyitott ajtón.
Doom Detention
Miután megszereztük a kulcsot, induljunk tovább (a lifttel lemenve csak lövöldözhetünk a tie-vadászokra). A jobboldali fülkében használjuk a kapcsolókat, csak ne feledjük visszazárni a kaput. A baloldali fülkében nem kell kinyitni a kaput, csak a kapcsolóval hívjuk fel a terem közepén lévő liftet. Menjünk le vele, és a két lépegető után a teremben menjünk fel, és a kapcsolóval nyissuk ki a másik kaput. Ott induljunk el, és menjünk fel a lifttel. A következő hangárban viszont ne menjünk már le a lifttel. A zárt ajtó fölött másszunk be a szellőzőbe a két csőről. Essünk le, és a megszerzett kulccsal nyissuk ki az ajtót. A hajótól balra az ajtón tovább, és az irányítással (mind trick) vegyük rá a tisztet, hogy nyissa ki az ajtókat. Keressük meg az egyetlen zárt ajtót, ahol Jant találjuk. Ezután visszafelé lenyomva kell tartani az ajtó gombját, amíg Jan kinyitja a következőt. Menjünk tovább a hajótól jobbra lévő ajtón tovább.
Doom Shields
A nagy teremben az utolsó ajtónál menjünk be, és jobbra fel a lépcsőn a teremben használjuk a kapcsolót. Ha kinézünk az ablakon, láthatjuk a falból kijövő csövet. Menjünk vissza oda, és ezen a csövön keresztül menjünk az ajtóhoz. A falon a kapcsolóval nyissuk az ajtót, és fent a tiszttől szerezzük meg a kulcsot. A csővel szemközti ajtón menjünk be, és jobbra a teremben nyissuk ki az ajtót. A kapcsolóval felnyitjuk az üvegfedeleket, ahova menjünk vissza (ahol a kulcsot szereztük). A baloldali távolabbi szellőzőbe essünk le, és a végén nyissuk fel a fedelet a lökés erőt használva. Fel a lifttel, és a T alakú hídról ugorjunk fel (fent akna van). Az ablaknál essünk le, majd a lifttel menjünk fel. A pajzsgenerátornál lőjük szét a csövek fölötti dobozokat, majd a fénykardot eldobva törjük szét magukat a csöveket. Ekkor Fyaar jön be a terembe, akivel meg kell küzdenünk. Használjuk ellene a Repeater nevű fegyvert a gyorsítással kombinálva, míg el nem tűnik egy pajzsa (egy idő után visszajön), és ekkor hátulról támadjuk a fénykarddal, továbbra is gyorsítást használva. Ha legyőztük, lebegjünk visszafelé, amerről jöttünk, át az áramos helyeken (gyógyítás), míg vissza nem érünk abba a terembe, ahol kinyitottuk az üvegfedeleket. Ekkor visszakapcsol a gravitáció, és kimenve jobbra, egyenesen tovább tudunk menni.
Yavin Swamp
A lezuhant hajónál balra a víz alatt keressük meg a kis alagutat, amin ússzunk át. A szikláknál át a lyukon, innen tovább jobbra. Baloldalt a falon keressük meg a lyukat, és másszunk be. Fel a rámpán, majd ki, ahonnan tovább balra. A lázadó társunk kisegítése után induljunk el jobbra, és a második katona kisegítése után egy kicsit visszább balra kell menni. A nagy lépegetőknek elég néhány rakéta. Ezután már csak be kell mennünk a hajóba.
Yavin Canyon
Nincs más dolgunk, mint elintézni az utunkba kerülő birodalmi egységeket, illetve jediket. A lépegetők ellen használjunk rakétát, mert a lézerágyúk mellett általában mindig megbújik egy-egy jedi. A lézerágyúsokat a távcsövessel szedjük le. A hajó után a sziklafalnál lévő barlangba menjünk be, és essünk le a lyukon.
Yavin Courtyard
Induljunk el, és intézzük el a birodalmiakat. Menjünk tovább a falon lévő járaton, és ugorjunk fel a sziklafalról a fenti járathoz. Az első nagy gyakorlóteremben a ledőlt oszlopról ugorjunk fel a leszakadt üvegfolyosónál a résen. A következő teremben essünk le a lyukon, és küzdjünk meg a jedikkel (ha sokan maradtak, használjuk a villámot). A továbbiakban is csak a jediket kell legyőznünk, majd pedig leesnünk Desann után a lyukba.
Yavin Final
Verjük szét a köveket a folyosó bejáratánál. A következő teremben gyorsítással rohanjunk át a leszakadó plafon miatt. Az elágazásnál balra a fal csak illúzió, át lehet menni rajta. A tűzcsóváknál használjuk ismét a gyorsítást. A három lehetséges út közül balra induljunk el, és fent verjük szét a csövet, hogy az eloltsa a tüzet. Essünk le, és jedi erővel nyomjuk meg a középső jelet. Balra a falon ismét találunk egy jelet, amit szintén nyomjunk meg. Induljunk tovább a szabaddá vált úton. Elérkeztünk a végső csatához Desann-nal. Fent találunk két kapcsolót, amit aktivizáljunk a jedi erőnkkel, mire középen egy sugár jelenik meg egy rövid időre. Ugorjunk bele a sugárba, és az eddig használt fénykard-gyorsítás taktikával harcoljunk Desann ellen. Főleg akkor támadjuk meg, amikor felénk dobja a fénykardját. Ha elmúlik a sugár hatása, ismét kapcsoljuk be.