A Summit Strike-ban a 2012-ben megszállt Kazahsztánt kell felszabadítanunk, valamint ügyelnünk kell a békefenntartó erők biztonságára. A Ghostokra új, szupertitkos küldetések várnak, amik végigvezetnek minket a bajbajutott ország változatos tájain. Ha felszabadítottuk a nemzetet, akkor akár az Xbox Live rendszeren is próbára tehetjük taktikai képességeinket! Játsszuk végig a különleges alakulat legfrissebb kalandjait!
Mielőtt nekirohannánk rögtön az első küldetés jeges, hófödte dombjainak, azt javasolnám, hogy csak akkor kezdjük el a Campaign játékmódot, ha már a Training missziókat is sikeresen teljesítettük. Nem lenne jó dolog az első kanyarban szembesülni azzal, hogy fogalmunk sincs a csapatunk irányításáról, vagy éppen saját katonánk terelgetéséről. Nem bonyolult a rendszer egyáltalán, sőt, kifejezetten ránk, játékosokra lett szabva, de azért nem árt, ha átrágjuk magunkat az alapvető gombkombinációkon.
Peaks
Kazahsztán eme része akár hegyi turistaparadicsomnak is beférne a legdrágább utazási irodák legnívósabb ajánlatai közé, ha éppen nem egy Pakisztáni militarista szervezet ádáz feje szállta volna meg a kis országot. Itt jövünk a képbe mi, a Ghost Recon egység. A küldetés előtt szépen megbeszéljük az embereinkkel, hogy kinek, mi lesz a feladata, ez már adhat némi előrejelzést saját teendőinket illetően is, úgyhogy figyeljünk arra mit a mond az általunk megszemélyesített kapitány. Miután kiválasztottuk a felszerelésünket, bele is csaphatunk a kazah lecsóba.
A feladatunk szerint ki kell iktatnunk az ellenség öt darab mobil tüzérségi lövegét, (ezek a G4, H2, E2, C1 és B2 szektorban találhatók meg), továbbá meg kell tisztítanunk a parányi hegyi falvat a megszálló katonáktól (a kis település a C7-es zónában lapul). A sorrend akármelyik küldetés során akármi lehet a megadott célpontok közül, de én igyekeztem a leghatékonyabb útvonalterveket elkészíteni a számotokra, hogy semmi meglepetés ne érhessen titeket.
Induljunk el északra az út mentén, ám legyünk résen, mert az útelágazásnál balra a dombokon ellenség leselkedik ránk. Miután kiiktattuk, vegyük elő a vállról indítható rakétát, mert az úton továbbhaladva egy járőr dzsip közeledik háromfős legénységgel. Ahogy füstölgő romhalmazzá változtattuk a járművet, induljunk tovább. Az E7-es szektor elején újabb gyalogos ellenállásba ütközünk, ám ha gyorsan reagálunk, nem eshet bántódásunk. Az utat követve a D7 zóna elején egy tank vár a betolakodókra, utasítsuk embereinket, hogy távolítsák el az útból az ötventonnás papírnehezéket.
Akkor járunk a legjobban, ha a falut nem az úton, hanem balra letérve, a fenyőfákon keresztül közelítjük meg. Vigyázni kell azonban, mert ez nem csak minket, hanem az ellenséget is álcázza valamennyire, úgyhogy sasszemmel kell pásztáznunk a terepet folyamatosan a fegyver scope-ján keresztül. Óvatosan beszivárogva, pusztítsuk el az ellenállást, valamint a falu közepén található lőszerkészletet. (Egy Satchel charge, gránát, vagy rakéta végez vele.)
Induljunk tovább az északi úton, majd az elágazásnál forduljunk balra. Kövessük egészen a C4 szektorban lévő kanyarig, ahol a jobbra található hágót vegyük célba. Másszuk meg a dombot egészen a tüzérségi egységig. Pusztítsuk el kíméletlenül, de közben figyeljük a körülötte andalgó őrökre is.
Óvatosan araszoljunk a C1 szektor irányába, ahol a következő célpont van. Dombról lefele megyünk, nem nehéz a terep. Figyeljünk odafele, mert egy mesterlövész, és számos őr is a helyszínen tartózkodik. Az egyik emberünk szívesen kiiktatja a tüzérséget, ezután továbbállhatunk.
A déli hágó felé vegyük az irányt, és ha az előbb ügyesen kilőttük a mesterlövészt, valamint a többi katonát, akkor az E2 szektorban lévő tankot puskalövés nélkül felrobbanthatjuk. Természetesen a robaj hangjára jönnek az ellenségek, mint bagzó macskára a kandúrok, őket várjuk felkészülten, csőre töltött fegyverrel. A keleti irányból kísérlik meg kilyuggatni hiperszuper egyenruhánkat, de semmi esélyük az osztagunk ellen. Miután lenyomtuk az ellenállást, induljunk dél felé. Az utolsó előtti tüzérségi egységig sima lesz az út, azonban elég szigorúan őrzik a gépet, így kisebb fejtörést okozhatnak nekünk az ellenséges katonák. Ügyeljünk a taktikára, és tegyük hidegre azt, aki velünk ellenkezik.
A tank elpusztítása után induljunk el keletre. Mindig maradjunk közel a jobb oldali sziklafalhoz, és így osonjunk észrevétlenül az utolsó célpontunk irányába. Ahogy hallótávolságba kerülünk a tüzérségi löveghez, élesítsük fegyvereinket, mert bár gyéren őrzött az objektum, mégis érhetnek meglepetések minket. Robbantsuk fel, így továbbmehetünk a második küldetésre!
Mountain Base
A G1 és F1 szektor határán kezdjük ezt a missziót, ez ideális hely a leghatékonyabb kezdéshez! Most egy aprólékosan megkoreografált támadást kell intéznünk az ellenséges hegyi bázis ellen. Mindenekelőtt ki kell iktatnunk három légvédelmi berendezést a G7, F5 és C2 szektorban, majd be kell hatolnunk a támaszpont területére, ahol a rádiótornyot, valamint a járműgarázst kell megsemmisítenünk. Nem lesz könnyű az utolsó része a dolognak, de általában nehéz a dolga azoknak a katonáknak, akik elsőként érkeznek meg az ellenséges terepre tisztogatni és felderíteni.
Induljunk el az északi úton, közben folyamatosan kémleljük magunk előtt az utat, nehogy elkerülje a figyelmünket a fehérbe öltözött ellenség. Két őrt már az első 15 másodpercben kiiktatunk, ezután kanyarodjunk rá a keleti útra az F1 szektorból. Keresztezünk egy befagyott folyót, és ezután nem sokkal, a G4-es, G5-ös zónában ellenállásba fogunk ütközni. Távolról leszedhetjük őket, anélkül, hogy észrevennének, majd ballaghatunk tovább. A holttesteknél véget ér az út, de mi a déli oldalhoz tapadva folytassuk utunk a légvédelmi berendezés irányába. Érkezésünk természetesen heves indulatokat vált ki az ellenség részéről, de ezt már megszokhattuk. Tegyük őket helyre, végül helyezzük el a robbanószert a rakétán. A keleti úton haladjunk észak felé addig, míg az F7-es szektorban nyugatra nem tudunk fordulni. A második robbanófejjel ellátott fegyverig sima utunk lesz, csak a körülötte őrködő katonákat kell jobb létre szenderítenünk. Helyezzük el rajta a robbanószert, és induljunk a harmadik célpont felé. (Lehetőségünk nyílik az ellenfél készleteiből újratölteni a tölténytáskánkat, amennyiben szükségünk van erre, nyugodtan tegyük meg a ládánál.) Induljunk hát el északnyugati irányba, de vigyázzunk, mert a D5-ös zónában három állig felfegyverzett katona leselkedik ránk egy szikla mögül, akik csak arra várnak, hogy közelebbről megismerkedhessenek az acélköpenyes töltényeinkkel. A befagyott folyót ismét keresztezzük, ezután letérhetünk az útról, és a jobbra található hágón keresztül rövidíthetünk egy kicsit. A rakétáig egy-két szállingózó katonától eltekintve a komolyabb atrocitások elkerülnek minket, és bár a fegyver körül lesz egy kis csetepaté, szerintem sikerül ép bőrrel megúsznunk az esetet. Pakoljuk fel erre is a robbanószerkezetet, majd indulhatunk a bázis felé.
Északkeleti irányba osonjunk, amíg el nem érjük az utat. Itt azonban vigyázzunk, mert egy páncélos poroszkál itt, aki bőven tud kellemetlenséget okozni a csapat számára. A kiiktatása után kelet felé ballagjunk, át a hídon, egészen a bázis betonfaláig. Itt kezdjünk el szépen csendben működni: lőjük ki az őrt a reflektor mellett például. Mindegy, mit teszünk, lebukunk, megszólal a riadó, felszáll egy harcihelikopter. Éppen ezért, azonnal kapjuk kézbe a rakétavetőt, és szüntessük meg az égi fenyegetést. Ezek után felrobbanthatjuk a rádiótornyot, továbbá felkészülhetünk az eddigi legnagyobb ütközetre. A helyzethez képest a lehető leggyorsabban el kell jutnunk a járműgarázsig, és az ott található tankokat el kell pusztítanunk. Parancsoljuk meg az embereinknek, hogy tüzeljenek rájuk, de segítsünk be azért mi is. Nem lesz könnyű, mert folyamatos tűz alatt leszünk. Miután minden feladattal végeztünk, már csak a bázis közepén található fegyverkészleteket kell megsemmisítenünk.
Rolling Hills
A C6-os szektorban kezdjük a küldetést, és bizony egyes-egyedül vagyunk kénytelenek szembeszállni az ellenséges katonákkal. Az alapszituáció szerint az imént tönkretettük a megszállók kommunikációját az ország déli részén, de még hátravan egy igen jelentős feladat: ki kell iktatni a seregek egyik magas rangú tisztjét, aki koordinálja a támadásaikat. Három tábor van megjelölve a térképen, ezek az F3, C2 és B6 szektorokban találhatóak. A helyzet jelenlegi állása szerint a tiszt valahol az egyikben rejtőzik.
Induljunk el északi irányba, közben tapadjunk jó szorosan a keleti sziklafalhoz. Viszonylag eseménytelenül zajlik az út, ám a D6-os zónában négy-öt katona váratlanul betámad minket. Erre figyeljünk majd, mert elég fájdalmas lehet, ha lassan reagálunk. Hamar elérünk az északkeleti táborhoz, ám hatalmas meglepetésünkre nincs itt a tiszt. (Az első végigjátszás során itt volt, úgyhogy valami random mechanizmus lett beépítve.) Sebaj, ballagjunk át a C2-es szektorban lévő táborhelyre. El is indulnánk, ám itt szól a fülünkre Diaz kisasszony, hogy megpillantotta a célpontot az F3-as zónában lapuló táborban. Zseniális, kezdjük meg az odavezető utat. Azt tanácsolom, hogy a kis patak mentén rohanjunk, egészen a fahídig. Ekkor ráfordulhatunk a táborra, és már csak pillanatok választanak el minket a tiszt likvidálásától. Félúton ismét a fülünkre szólt Diaz, hogy egy Helikopter jön, hogy felvegye a célpontunkat, ezt természetesen nem engedhetjük. Nyomás a rotorzúgás irányába, félúton Satchellel robbantsuk fel a harckocsit, végül a fegyverünk gránátvetőjével tegyük lángok és füstoszlopok martalékává a katonai helikoptert.
Ezzel meg is volnánk, de Diaz bónuszfeladatként ránk bízza a három táborhely megtisztítását. Igen, itt a kőkemény ólomzáporok ideje, nem nagyon van időnk taktikázni, egyszerűen nekünk kell gyorsabban meghúzni a ravaszt. Ellenség lesz bőven, itt a déli táborban körülbelül 10-15 katonát kell meggyőznünk arról, hogy milyen jó kiképzésben részesültünk.
Kezdjünk északra rohanni, a következő táborig nulla ellenállásban lesz részünk. Egy sziklákkal tarkított domb felől érkezünk meg az ellenségek közelébe, ami remek lehetőséget ad a fegyverkameránk tesztelésére: bújjunk meg egy kő mögött, kapcsoljuk be a kamerát, és innen fedezékből lőjük ki az ellenség javát. A maradékkal nem lesz probléma. Innen induljunk el abba az irányba, amit a radarunk jelez. Nyílegyenesen haladjunk, semmi baj nem érhet minket. A patakmederből elsöprő támadást intézhetünk az utolsó tábor ellen is.
River Valley
Az A8-as szektorból indulunk neki ennek a kettős sikerrel kecsegtető küldetésnek. Az egyik feladatunk, hogy kiszabadítsuk az elfogott ENSZ békefenntartókat az E5-F5 területen található fogolytáborból (ehhez azonban ki kell iktatni a védelmüket az F7-es zónában), majd a foglyokat megvédve, rajta kell ütnünk a táborhelyre visszatérő ellenséges konvojon.
Induljunk el nyugati irányba az itt található földút mentén, egészen addig menjünk, amíg az elbarikádozott kis településre nem érünk. Iktassuk ki az itt állomásozó kiskatonát, majd forduljunk délnek. Meneteljünk erre, de vigyázzunk, mert a C5-ös szektornál, keletről oldalba támadhatják az alakulatunkat, hogyha nem figyelünk. Kivédve ezt a rajtaütést, osonjunk tovább, de nem lehetünk sokáig boldogok, mivel a D5-ös zóna déli részén ismét megtámadnak minket ellenséges katonák. Ezt fedezék hiányában picit nehezebb lesz kivédeni, cserébe az ellenség a szemközti fenyőfák között igen kényelmesen megbújt, csakhogy megkönnyítse a dolgunkat.
Akárhogy is, ezeket muszáj legyőznünk, mert nem sokkal a hátuk mögött van az első célpont, a fogolytábort őrző harcihelikopter. Mindenekelőtt a sziklákról lőjük ki az őrtorony mesterlövészét, valamint a domb aljában toporgó pár ellenséget, végül elővehetjük a rakétavetőnket, így az éppen felszálló repülőt könnyűszerrel megsemmisíthetjük. Innen egyenes út vezet a híd felé, amit kellőképpen őriznek is, úgyhogy csak óvatosan közelítsük meg, mert különben a kalasnyikovok torkolattüze a szemünkbe villan, a golyók, pedig vígan átszaladnak rajtunk.
Az utat követve pillanatok alatt elérkezünk a fogolytáborba, ahol viszont nagyon óvatosan kell mozognunk. A katonák egy teherautó hátuljában ülnek, az őrök, pedig mindenhol ott vannak a komplexumban. Szépen, fokozatosan előrenyomulva semmisítsük meg az ellenállást, végül menjünk az ENSZ katonák elé, és nyomjunk rájuk egy Protect parancsot, hogy az embereink megvédjék őket a közelgő ostrom során, amíg el nem szállítják őket. Kint, a bejáratnál van két darab telepített géppuska, ezekhez küldjük oda az embereinket, hogy segítségükkel kezeljék az ellenséges katonák folyamatos áradását. Nekünk innen már csak a hidat kell figyelni, a többiek szépen elvégzik a feladatukat. Kisvártatva megjön a felmentő sereg, így ők is besegítenek a piszkos munkába, ám addig nem maradnak, hogy a konvojt is lenyomják velünk… Sebaj, egyedül is képesek vagyunk rá. Készítsük elő a rakétavetőt, és várakozzunk. Addig ne tegyünk semmit, amíg a felvezető dzsip el nem ért kb. a híd közepéig. Ekkor lőjük ki az első tankot, majd töltsünk újra, és tüzeljünk rá a másodikra is. Ekkor marad két darab személyszállító jármű, amik „tartalmát” a géppuskafészekbe vezényelt embereink kifogástalanul elintézik.
Új feladat: két tüzérségi egységet kell kiiktatnunk levezetésképp. Irány észak, először a C2-es szektorban lévőt robbantsuk fel. Semmi komoly ellenállás nem vár ránk odafelé, ott is csak pár kiskatona teljesít szolgálatot, szóval sima ügy. A pukkanás után forduljunk keletre, és a kis falu szélén várakozó tüzérségi löveget változtassuk többtonnás ócskavassá, ezután már csak a falut kell megtisztítani, és mehetünk is tovább!
Industrial Complex
Feladatunk, hogy az F2-G2 szektorban, valamint a térkép északi részét elfoglaló ipari komplexumokat biztosítsuk, ám ahogy megérkeztünk a terepre, a G7-es zónába, a fülünkre szólt Diaz, hogy az ellenség egy civil bányát is be akar robbantani az E7-es szektorban. Ezt természetesen meg kell akadályoznunk, és csak ezután vághatunk neki a gyártelepek alapos átkutatásának és megtisztogatásának.
Tehát induljunk el északi irányba a kicsiny bánya felé. Futhatunk is akár teljes gőzzel, mert odáig semmi ellenséges gesztus nem ér majd minket. Ellentétben magával a célterülettel, ahol bizony nagyjából tíz katona és egy felfegyverzett UAZ dzsip vár majd ránk. A bejáratnál álljunk meg, és kapcsoljuk be a fegyverkamerát, majd ezzel a fal mögül mérjük fel a terepet, és a potenciális veszélyforrásokat. Ha látjuk a terepjárót, váltsunk át rögtön a gránátvető modulra, majd két-három robbanótöltetet beléeresztve nézzük meg, ahogy lángok között megsemmisül az autó. Ezek után felgyorsulnak az események: jobbról, balról, a szélrózsa minden irányából érkezik majd az ellenség Éppen ezért tanácsos bevenni magunkat valami jól védhető fedezékbe, mert ugyan elfelejtettem közölni, de ez alatt a küldetés alatt egyedül vagyunk, és csak Diaz segít nekünk rádión. Tisztítsuk meg a terepet, és készüljünk fel a kisebb ipari komplexum meglátogatására. Induljunk el délnyugati irányba az út mentén, kövessük egészen a G5-G6 szektorig, ahol észreveszünk két járőröző bakát. Mondanom sem kell, hogy hol a helyük, tegyük őket oda. Ezután folytathatjuk remekbeszabott gyalogtúránkat a gyártelep felé. Mikor megérkezünk, másszuk meg a komplexum délkeleti sarkában található dombot, és innen kezdjük el szépen, türelmesen leszedni az ellenségeket. Az a legjobb, hogy innen minimális erőfeszítések árán is ki lehet iktatni az összes itt tanyázó ellenséget. Csodálatos! Sajnos az északi létesítménnyel nem lesz ilyen könnyű dolgunk.
Nosza, induljunk tovább, és nem kell lejárni a lábunkat, mire komoly meglepetésben lesz részünk: két darab páncélozott jármű halad felénk, gyalogos kísérettel, de jobbat mondok: konfrontálódni is fogunk velük. Ez itt nem lesz piskóta. Olyan helyen kell maradnunk, ahol nem ér el minket a páncélosok golyózápora, de ki tudjuk lőni az ellenséget. Mindezek után már csak egy-egy Satchel Charge-ot kell becsempésznünk a tankok alá, és már mehetünk is. Ez persze nem lesz olyan könnyű, így nem árt, ha mentünk egyet az után, hogy megtisztítottuk az első gyárat.
Haladhatunk tovább az északi ipari komplexum felé. Diaz rádióüzenete után nagyon megkavarodnak a dolgok, elkezdődik a hangos, és összezavaró tűzharc. Nem is nagyon tudok mit tanácsolni ehhez a részhez, kivéve azt, hogy mindig maradjunk fedezékben. Az elején még durva lehet ez a telephely, mert nagyon sokan vannak, viszont a vége fele az lesz kemény, hogy ha nem találjuk meg az utolsó ellenséget, csak tíz perc keresgélés után. Akárhogy is jövünk ki az egészből, miután leküzdöttük az ellenállást, kapunk még egy bónuszfeladatot levezetésképp: Ki kell lőni az itt köröző harcihelikoptert. Amennyiben nem hagytunk legalább egy töltetet a gránátvetőben, úgy egész csúnya dolgok történhetnek velünk, viszont ha mégis van akár egy darab lövedékünk, úgy egy jól célzott tüzeléssel azonnal felrobbanthatjuk a rotorost.
Bunker Hill
Nem, most nem az ugyanígy elnevezett, vietnámi csatában vagyunk, bár ez a helyzet is hasonlóvá változik majd két küldetés múlva. A D8-as szektorból vágunk neki ennek a küldetésnek, feladatunknak, pedig a terep biztosítását, valamint öt darab kisebb bunkert kell megsemmisítenünk. Ezek a D7, E7, C6. D6 és E6 szektorokban helyezkednek el. A fejesek közölték velünk, hogy ha nagyon meleg a helyzet, akkor csak fessük meg lézerrel a célpontot, és ők egy Tomahawk rakétával besegítenek nekünk. Micsoda kedves gesztus, de azért a nagy amerikai hadsereg küldhetett volna többet is, mint EGY darab Tomahawk. Nem baj, ajándék lónak nem nézzük a protézisét.
Induljunk is el a legközelebbi, D7-es bunker felé. Út közben védjük ki az ellenséges támadásokat, majd a dombot csak óvatosan másszuk meg, mert a telepített géppuskafészek a betonszarkofágban jócskán megnehezítheti az életünket. Bújjunk a közeli szikla mögé, és fessük meg lézerrel azt a fránya célpontot. Igen látványos robbanás kíséretében érkezik meg a Tomahawk, és mi a legelső sorból kísérhetjük figyelemmel a történéseket! A domb tövében mozgolódjunk az E7-es géppuskafészek irányába, de közben vigyázzunk, mert nyugatról az E6-os tüzet nyit ránk, szóval maradjunk nagyon laposan. Elég nagy káosz lesz, az embereink azzal lesznek elfoglalva, hogy, hogyan tartsák vissza az ellenséget, a bunker megsemmisítésének feladata ránk hárul. Nosza, robbantsuk fel, majd csatlakozzunk bajtársainkhoz a veszély elhárításában.
Jelenlegi pozíciónkból akár meg is rohamozhatjuk az E6-ost, de megint csak óvatosságra intek mindenkit, mert rengeteg ellenséges katona vadászik ránk ezen a vidéken! Rakétavetővel robbantsuk ki belőle az utolsó betonelemet is (ha kifogyunk, minden épület mögött van lőszerújratöltő), majd vegyük az irányt a D6-os felé. Lőjük ezt is porrá, mindeközben igyekezzünk ép bőrrel megúszni az ellenséges támadásokat. Haladjunk tovább északra, a C6-os bunker felé. Eddigre már olyannyira megfogyatkozik az ellenséges erők száma, hogy veszélytelenebb lesz odasétálni, mint este inni egy pohár langyos tejet. Semmisítsük meg a bunkert, mire rögtön új feladattal bíznak meg minket: Biztosítanunk kell a D4-es szektorban lévő épületeket, hogy előretolt állásként használhassuk majd a későbbiekben. A D5-ös zóna vége felé már folyamatosan tapadjunk a fegyverünk scope-jára, és így vizslassuk az előttünk lévő terepet, mivel a semmiből bukkannak fel a megszállók, akik bizony ismét ólomzáporral fogadnak minket. Nem lesz túl nehéz elfoglalni a dombot, ami azt illeti túl könnyű. Itt valami nincs rendben. Bizony, két darab harcihelikopter közeledik felénk, úgyhogy rakétavetőt kézbe kapni, így felkészülten fogadjuk őket. Először elrepülnek felettünk, de már ekkor kiadhatjuk a parancsot, hogy az embereink támadják az egyiket, mi pedig bevárjuk a másikat. Gyorsnak és hatékonyak kell lennünk, mert különben a rakétáikkal szétrobbantanak minket.
A kis intermezzo után megtámadják az állásunkat a nyugati oldalról, méghozzá elég intenzíven. Figyeljünk, hogy az embereinkkel együtt jó pozícióból várjuk be őket. Az ostrom vége felé még egy tankot is küldenek, tehát nagyon felpörögnek az események a végére.
Government District
Az amerikai hadsereg kényes a saját technikai fejlesztései titokban tartására, éppen ezért semmilyen esetben sem hagyják, hogy az ellenség karmai közé kerüljenek a féltett high-tech eszközei. Most is hasonló szituációval állunk szemben, mivel lezuhant egy pilóta nélküli kémrepülőgép a kazah fővárosban, amihez odasietett egy ellenséges helikopter, és az adattárolóit elbitorolták, ám pár háztömbbel arrébb ez is a földbe csapódott. A feladatunk az, hogy odasiessünk a két roncshoz, és megsemmisítsük őket. Az egyik a C5, a másik a G5 szektorban található. Az egyszerűség kedvéért induljunk el a déli célpont felé.
Ahogy elindulunk, már rögtön az első sarok után ellenséges katonák állják majd utunkat, de mivel csak ketten vannak, ezért nem jelent majd túl nagy gondot a kiiktatásuk. Annál veszélyesebb viszont a most fejünk fölé érő harcihelikopter. Szerencsére rakétákat ugyan nem lődöz ránk, ellenben a golyószórója kifogástalanul működik sajnos. Lőjük ki ezt is minél gyorsabban.
Kövessük a kacskaringós, elnéptelenedett kis utcákat a G5-ös szektor irányába, mindeközben küldjük át a másvilágra az utunkba akadó ellenállást. Igen hamar elérünk a lezuhant helikopterig, ám itt lassítsunk a tempón. Szemeljünk ki egy jó pozíciót, ahonnan viszonylag jól belátjuk a terepet, és lassan kezdjük el leszedni a gép körül ácsorgó ellenséges katonákat. Erre jó páran előjönnek majd rejtekhelyükről, akiknek az életét szintén meg kell kurtítanunk pár évvel. A csapatot, a fedezékeket, a fegyverünket és a reflexeinket ügyesen használva komolyabb problémánk nem lehet itt, de elég egy picit hiba, és máris kicsúszik lábunk alól a talaj.
A maradványok felrobbantása után nekiindulhatunk a következő célpontnak, a C5-ösben lévő kémrepülőgépnek. Simán kezdjünk el északi irányba poroszkálni, a kis utcákat követve, a térképen jól látszik, hogy hova tartunk. Egész simán megy a belvárosi korzózás, ám a város impozáns főterén igen intenzív tűzharc fog kialakulni köztünk és az ellenséges katonák között, jobb, ha előre felkészülünk. A „parkoló” autók nagyon jó fedezéket biztosítanak számunkra, amit vétek lenne nem kihasználni, pláne az ilyen forró helyzetekben. Ezt a teret elhagyva, lassan megérkezünk a célterületre. Itt balra lesz egy kocsifelhajtó, ami golyófogónak és stratégiai áttekintő pozíciónak is kiváló. Osztogathatjuk a parancsokat, valamint lesből kilőhetünk egy halom ellenséget innen. Most már nincs is más dolgunk, csak oda kell menni a szövetséges katonákhoz, hogy teljesüljön a küldetés. Ők a D7-es szektorban vannak, és viszonylag sima út vezet hozzájuk.
Bunker Hill Redux
Hiába foglaltuk két küldetéssel ezelőtt a Bunkert, most egy ellenséges támadást követően beszorították az embereinket, és erős ostrom alá vették a domboldalt. Mindenképpen meg kell tartanunk ezt a körzetet, mivel egyedül ez választja el a megszállókat a fővárostól. A csapat most nem lehet velünk, mert saját szakállunkra tértünk vissza erre a pályára, így azért egy kicsit nehéz dolgunk lesz. Mindenek előtt ki kell iktatnunk két ellenséges ellenőrzőpontot, valamint egy táborukat is (ezek az E1-E2-D2 pontokon találhatók meg).
Egy percet sem késlekedhetünk, és mivel mi is az E1-es szektorban kezdünk, vegyük az irányt az itt található ellenőrzőpont felé. Szépen messziről kiiktathatjuk az itt állomásozó 4-5 katonát, csak ne felejtsük el bekapcsolni az éjjellátót. Ha végeztünk ezen a helyszínen, fussunk át az erdőn keresztül az E2-es zónába, ugyanis erre található a megszállók táborhelye. Nem nagy kunszt az egész, alig van öt-hat ember a környéken. Innen pontosan északra található a második ellenőrzőpont, ahova –szintén az erdőn átvágva- egy dombtetőn érkezünk meg, ami remek rálátást biztosít az egész terepre, így 10 másodperc alatt végezhetünk a három darab itt állomásozó őrrel!
Most jön a dolog pikáns része, ugyanis a bunker felé kell elindulnunk, amit mindkét oldalról támadnak a megszállók, tehát nekünk a nyugati fronton éket ütve kell csatlakozni a bajtársainkhoz. Ahogy odaérünk a srácokhoz, adjuk nekik parancsba az ENSZ katonák védelmét, mi pedig kezdjünk el törődni a komolyabb ügyekkel. A keleti oldalon csak úgy ömlik az ellenség az irányunkba. Ezekkel komolyabb baj nincs is, hiszen „csak” meg kell őket ölni. A nagyobb csetepaté akkor kezdődik, amikor megjönnek a páncélosaik. Ezeken habozás nélkül, egy pillanat alatt szét kell lőni. Nem engedhetünk meg egy másodpercnyi késedelmet sem, ahogy feltűnik egy, robbantsunk. Körülbelül egy tízperces ostrom lesz ez az egész, tehát egyrészt nagyon intenzív, másrészt, pedig nagyon hatásos ez a rész. Habár még egy háborúban sem harcoltam a való életben, de biztos vagyok benne, hogy körülbelül tényleg ilyen lehet egy éjszakai, éjjellátón keresztül szemlélt csatamező. Rengeteg zavaró tényező, villogások jobbra-balra, tiszta káosz. A tízpercnyi szenvedés után jön a megváltó „Mission Completed” üzenet.
Launch Facility
Az előző félig magányos, félig eszméletlenül mozgalmas küldetés után most egy picit fellélegezhetünk. Na nem mintha könnyebb misszió állna előttünk, mint az előbbi, mindössze csak kicsit kényelmesebb. A feladatunk ismét sokrétű lesz: először meg kell akadályozni az E4-es szektorban lévő ellenséges erőket abban, hogy eljussanak a kilövőállomásig, majd az északkeleti sarokban található komplexumot biztosítanunk kell, végül vissza kell vernünk a nyugatról induló támadást. Hú, sikerült egy levegővel!
Induljunk el a G6-os szektor peremén északnyugati irányba, de vigyázzunk, mert röviddel indulásunk után egy háromfős osztag állja el az utunkat. Ezek kiiktatása után ballagjunk tovább az előbb ismertetett útvonalon, majd az F6-os zóna elején likvidáljuk az őrjáratot. A nyugati sziklafalhoz tapadva surranjunk tova a kanyonban. A megérkezésünkig semmi fontosabb esemény nem történik, viszont a domb túloldalán már ott van a támadóalakulat. Két tank, egy járőr dzsip, és számos gyalogos katona igyekszik a kilövőállomás ellen. Először szedjük le a két tankot, majd a gyalogosokat. Ezzel a taktikával eléggé meglepjük őket, és kevés esélyük lesz arra, hogy komolyabb gondokat okozzanak nekünk.
Nincs vesztegetni való időnk, mert egy másik alakulat már betört a kilövőállomásra, így azon nyomban északkeleti irányba egy jó kis erőltetett menetet kell bemutatnunk. Ahogy a bázis látótávolságon belülre kerül, kezdjünk el mereven figyelni, ugyanis itt hatalmas tűzharc folyik éppen egy szövetséges egység, és a megszállók között. Akkurátusan hatoljunk be a kilövőállomásra, és jobbra elindulva tegyünk meg egy egész kört a rakéta körül. Ez egyszerűnek hangzik, de rengeteg ellenséggel kell szembenéznünk a kör során, úgyhogy mindenki legyen résen!
Miután megtisztítottuk a komplexumot, azonnal rohanjunk a nyugati kapuhoz, mert jön a támadás. Készítsük elő a rakétavetőnket, mert két tankot ki kell lőnünk. Nem szabad, hogy eljussanak az irányító központig. Amennyiben ez a két páncélos megsemmisült, úgy könnyű dolgunk lesz, mivel csak a gyalogosokat kell visszavernünk.
Ahogy biztosítottuk a helyszínt, máris a fülünkre szólnak, hogy a nyugati úton még van pár katona, amit jó lenne, ha likvidálnánk. Nekünk sem kell kétszer mondani semmit, azonnal induljunk el arra. Lesz két páncélos, valamint kb. 15 katona a helyszínen. Ez már nem jelenthet gondot nekünk, öljük meg mindet.
Canyons
Az ENSZ katonákat támadás érte három kazahsztáni telephelyen, ahol urániumot tárolnak. Nem hagyhatjuk, hogy bajtársainkat megöljék, valamint azt is meg kell akadályoznunk, hogy az ellenség meglógjon a kanyonból az atombomba előállításához szükséges anyaggal!
Mindenek előtt Az E2-es szektor délkeleti sarkában lévő ENSZ katonákhoz kell eljutnunk.
Induljunk hát el déli irányba, de vigyázzunk, mert a B2-es zónában támadás várható. Ne lankadjon a figyelmünk a C2-esben sem, mert a természetes kőhídon két őrszem posztol, akik csak arra várnak, hogy távcsövünk előtt megcsillanthassák haló-tehetségüket. A híd után maradjunk a szemben lévő szikla nyugati oldalán, erre haladjunk tovább. Pár méter múlva meghalljuk a fegyverek ropogását: megérkeztünk a tábor alá. Vegyük elő legjobb sasszemünket, és osszuk ki az összes ellenséget ezen az oldalon. Rohanjunk be az ENSZ katonák közé, majd valamelyikre nyomjuk rá a „Protect” parancsot. Innentől már csak vissza kell verni a támadásokat. Hagyjuk, hogy az embereink a keletre néző oldalon álljanak, mi pedig ballagjunk hátra, az északi kijárathoz, és azt figyeljük.
Miután megvédtük a megvédendőket, gondolkozás nélkül szaladjunk át a D7-es szektorba, ugyanis a kőhidat fel kell itt robbantanunk, hogy megakadályozzuk Rahil embereit a szökésben, elvégre egy sziklahalmon azért nem mászik át még egy UAZ sem. Menjünk csak keletre, de nagyon óvatosan, mert az E4-es zóna kereszteződésében mindkét oldalról két-két ellenséges katona igyekszik meglepni a csapatunkat. A lehető leggyorsabban intézzük el ezeket, majd araszoljunk tovább a híd felé. Ahogy szemünk elé kerül egy teherautó, azonnal lőjük ki rakétával, ezután az embereket tegyük el láb alól. Ha mindenki meghalt, fussunk oda, és tegyük le a robbanótöltetet a talapzathoz. Iszkoljunk hátra, nehogy ránk robbanjon a temérdek szikla, volt már, hogy nem mentem elég messze és a fejemre pottyant minden.
Menjünk gyorsan az északi tábor irányába, ami a B4-es szektorban van. Most már csak meg kell találnunk Koslovot, valamint biztosítanunk kell az egész kanyont. Itt fent semmi nyoma nem lesz az ezredesnek, de attól még eltehetjük láb alól az itt állomásozó őrszemeket nyugodtan. Ami a csövön kifér.
Miután megtisztítottuk északon a terepet, el is indulhatunk déli irányba, a H5-ös szektorban lévő másik táborig. Nagyjából félúton ne lepődjünk meg, ha egy harcihelikopter golyózáporral fogad minket. Ettől eltekintve nyugis sétában lesz részünk, ezt ellensúlyozandó, ahogy a déli táborhoz érünk hatalmas robbanás rázza meg a kanyon falait, továbbá rengeteg őr lódul az irányunkba. Tisztítsuk meg a kis táborhelyet, járjuk körbe a helyszínt, és rájövünk, hogy sajnos Rahil megszökött, és Koslov pedig elhunyt, amikor felrobbant a bomba. Sajnálkozásra azonban nincs idő, mert forró nyomon vagyunk. Pontosan tudjuk, merre iszkolt el a megszálló sereg feje, úgyhogy azon nyomban utána is eredhetünk!
Badlands Fortress
Elérkeztünk a végjátékhoz. Rahil be van kerítve, számára nincs menekvés. Mielőtt elkaphatnánk, segítenünk kell az embereit sakkban tartó ENSZ erőknek a D5 és F5 szektorokban.
Induljunk el nyugat felé úgy, hogy a déli oldalunkon mindig legyen szikla. Ez nem paranoia, vagy valamiféle mánia, csupán elővigyázatosság. Ahogy haladunk, az E6-E7 zónák környékén erős támadás ér minket szinte minden irányból. A legszembetűnőbb, és legváratlanabb része a rajtaütésnek, hogy a sziklák tetejéről jó néhány mesterlövész is célba vette kis csapatunkat, őket a legfontosabb likvidálni. Hamar megérkezünk ezután a déli ENSZ csapathoz, akik szinte minden oldalról körül vannak véve. Üssünk lyukat az ellenség vonalai közé, hatoljunk be, majd nyomjuk rá a katonákra a Protect parancsot. Védjük be azt a részét fedezéknek, amit a legkevesebben őriznek, és várjuk ki a végét. Közben természetesen szedjünk le annyi ellenséget, amennyit csak tudunk. Egy-két perc, míg a megszállók megunják a csetepatét, mi pedig rohanhatunk át az északi ENSZ csapathoz. Itt pontosan ugyanaz lesz a dolgunk, mint az előző helyszínen, és még csak nehezebb sem lesz ez a feladat. Miután sikeresen biztosítottuk az északi állást, induljunk el keletre, az E3-as szektorban található erődítményhez, ahol Rahil bujkál. Illetve a heves harcok közepette rájövünk, hogy nem is itt húzta meg magát, hanem éppen a H2-es zónában menekülőre fogta a dolgot. Nagyszerű, ám itt rendet kell rakni előbb… Három-négy támadóhelikopter köröz a fejünk fölött, ami mindenre ad okot, csak megnyugvásra nem. Adjuk parancsba az embereinknek a lelövésüket, mi pedig a gyalogos katonák szortírozásával foglaljuk el magunkat. Mikor vége az intenzív küzdelemnek, azonnal rohanjunk a H2-es szektorba.
A G2-es zónában készüljünk fel ismét egy heves küzdelemre, amibe vagy húsz ellenséges katona és egy tank is becsatlakozik. Nagyon ügyesen kell mozognunk, ha ezt itt túl akarjuk élni. Rendkívül nehéz ez a rész, maximális figyelemmel vigyük véghez minden mozdulatunkat. Haladjunk tovább a H2-es felé, de készüljünk fel arra, hogy még két páncélos, valamint rengeteg gyalogos az utunkat állja. Innen már csak pár lépés van Rahil és köztünk, amit már igazán csekély dolog megtenni. Eresszetek egy golyót Koslov nevében is a fejébe!
Visszahoztuk a rendet a 2012-es év Kazahsztánjába, likvidáltuk a rosszakaratú megszálló erőket, de nem sikerült megmentenünk az ország legnagyobb jótevőjét, Koslov ezredest. Minden csatának megvannak az áldozatai, rá mindig szívesen emlékszik majd a kazah nép.
Szép munka volt, Kapitány.
Érdekességek:
– A Ghost Recon 2 Summit Strike ugyan 2012-ben játszódik, az ott szereplő fegyverek és felszerelések már most is léteznek, és tesztelés alatt állnak, hogy 2008-tól az Amerikai hadsereg rendszeresíthesse őket.
– Már mindnyájan láttunk gyönyörű képeket, és videókat a Ghost Recon harmadik részéből. Ez a következő generációs Xbox-ra, előreláthatólag decemberben jelenik meg. Már várjuk!
– A játék az Xbox szokásos „Koszos, vagy sérült lemez” hibaüzenetét egy úgynevezett RedX felszólítással tolmácsolja. Ez elég nagy ijedtséget okozott a tájékozatlanabb játékosok körében.
– A Ghost Recon 2 eredetileg megjelent volna PC-re is, ám a fejlesztést sajnos leállították bizonyos „emberi erőforrások hiányára” hivatkozva.
– A küldetésekért kapott pontokért a Profilunk menüjében egy hatalmas rakás extratartalmat vásárolhatunk meg. Ezek többnyire a futurisztikus felszerelésekről szólnak, de akadnak a program fejlesztésébe betekintést nyújtó videók is!
– Tom Clancy révén kapcsolódik, hogy a Splinter Cell megfilmesítési jogai átkerültek a Dreamworks-höz. Hmm, vajon ki játssza majd Sam Fishert?
Érdekességek:
– Tom Clancy kiváló módon teremt feszültséget a könyveiben, rendkívül jó sztorikat talál ki, ám írásainak tetemes része nem a fikció szüleménye.
– A Splinter Cell játékokban Irving Lambert hangját kölcsönző színészt a 24 című sorozatban, David Palmer szerepében láthatjuk rendszeresen Kiefer Sutherland oldalán.
– 1997-ben Tom Clancy egy amerikai kiadóval aláírt egy-két könyvre szóló szerződést, amiért – a művek sikerességétől függetlenül – 50 millió dollárt kapott.
Cheat
Indítsuk el a játékot, majd mikor betöltötte a pályát, és kezünkbe került az irányítás, nyomjuk meg a Start gombot, ezután keressük meg a menüben az „Enter Cheats” pontot, és vigyük be az alábbi kódokat:
B, B, X, Y – Aktuális küldetés teljesítve
B, B, X, X – Lőszerkészlet újratöltése
B, B, X, B – Csapat sérthetetlensége
B, B, X, A – Sérthetetlenség
Expanzió
Habár rövid, mindössze öt-hat óra az egyjátékos Campaign játékideje, ezt mégsem tekinthetjük olyan súlyos hibának, mivel a hosszúságért cserébe kaptunk egy hatalmas kupacnyi extra tartalmat. Kezdjük ott, hogy a Summit Strike-ba bekerült tizennégy Multiplayer térkép, így saját konzolunkon akár négyen is játszhatunk, Xbox Live-ra csatlakozva viszont egész seregek is harcba szállhatnak egymással. A pályák nagy része már ismerős lehet az előző Ghost Recon játékokból, ezek kis átdolgozáson estek át, ám jó pár vadiúj helyszínen is próbára tehetjük tudásunkat. Akik inkább egyedül játszanának, azoknak ott van a rengeteg választási lehetőség: egyedül nekimehetnek a szingli kampány pályáinak, vagy Instant feladatokat generálva Quick missionökön vehetnek részt. Így már nem is olyan rövid a játék.
Mazsola
Nagyon szerettük volna ismertetni a Ghost Recon 2 Summit Strike által felvonultatott teljes fegyverarzenált, erre azonban a kóros helyhiány, és a játék impozáns kínálata (összesen 68 különböző fegyver) miatt sajnos nincs lehetőségünk. Hogy „a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon” elvet kövessük, igyekeztünk összeállítani a számotokra egy amolyan „Best of” válogatást a legjobb harci eszközökből.
M9 Pistol: Eredetileg egy Beretta 92FS-ről beszélünk, amit az Amerikai hadsereg saját berkein belül M9 néven rendszeresített. A 950 gramm súlyú lőfegyverbe 15 darab 9mm-es lövedék kap helyet, és 1,2 másodpercbe kerül újratölteni a teljes tárat. Végszükség esetén használjuk csak a GR2-ben.
SPR-468: Ezt a fegyvert a Marksmanek, vagyis a mesterlövészek választhatják. SPR, vagyis Special Police Rifle a neve, mivel az Egyesült Államok egy neves belga fegyvergyártót bízott meg egy olyan puska elkészítésével, amit a rendfenntartó egységeik kezébe adhat. Ez lett az SPR széria, ami ugyanúgy jelen van a hadseregben, mint a SWAT-nál, és az FBI-nál. 20 töltény fér a tárba, másodlagos zoomja 14,6x-es nagyítást biztosít. Az első lövés után 0.9 másodperc szükséges a célkereszt stabilizációjához.
MSG-90: A Heckler & Koch 1987-ben mutatta be ezt a kifejezetten katonai célokra épített mesterlövészpuskát a nagyközönségnek, és azonnal nagy sikert aratott világszerte. A játékban szereplő változatot kifejezetten az amerikai hadsereg szájízére szabták, rengeteg apró változtatást eszközöltek, főleg a távcső, és a puskacső környékén. 100-1200 méteres távolságig – biztos kézben – ez egy halálos fegyver. Másodlagos zoomban 16x-os nagyítást kapunk, és 1,2 másodperc szükséges a célkereszt stabilizálódásához.
MK46 SAW: Az SPR-hez hasonlóan, ezt is a híres belga fegyvergyár készítette, és, ahogy megjelent, az amerikai hadsereg lecsapott rá, és adoptálta m249 SAW (Squad automatic weapon) néven. A hétkilós fegyver tűzerejéről (750 lövés/perc), és megbízhatóságáról vált híressé. Amennyiben csak egyet lövünk, 3,2 másodperc szükséges a célkereszt stabilizálódásához, de egy olyan fegyverrel, aminek 200-as a tára, senki sem fog egyet lőni egyszerre.
M29: … más néven OICW, már biztos hallott róla mindenki. Az amerikai hadsereg nemsokára ezt a moduláris felépítésű, csúcstechnikás fegyvert fogja rendszeresíteni katonáinak. Van itt minden, mi szem, szájnak ingere: kamera, hogy fedezékből is ugyanúgy tüzelhessünk, gránátvető, távcső, célpont azonosítás, egyszóval minden. Ez a jövő! 5x-ös zoom, és az első lövés után fél másodperces célkereszt stabilizálódás. Impresszív.
M8: 2002-ben az amerikai hadsereg a fent említett OICW kutatásai során rájöttek, hogy a kinetikus moduljából jó lenne egy önálló fegyvert fejleszteni, ami végül az XM8 család lett. Ez fogja rövidesen leváltani a jól szolgált M4A1 gépkarabélyokat a tengerentúlon, és lássuk be, ez a puska könnyebb, pontosabb és megbízhatóbb, mint a nagy elődje. A kis távcső 3,2x-es nagyítást biztosít, és az első tüzelés után csupán 0,4 másodpercre van szükség a stabilizációhoz.
G36K: A kilencvenes évek elején, a Heckler & Koch néhány füstbe ment terv után rátért a helyes vágányra: egy NATO kompatibilis, alkalmazkodó lőfegyver Németország, és a világ számára. Ez lenne a G36-os sorozat. Olyannyira megtalálták a számítást ezzel a fegyverrel, hogy most már számos rendfenntartó erő használja elégedetten ezt a szériát. Az OICW kinetikus moduljának ez képezi az alapját, így a fent említett M8-nak is ő a nagyapja. 3,2x-es zoom, 0,52 másodperces stabilizáció. Kiváló puska.