Az Obsidian-ból kiszállt pár munkatársai nem szotyit majszolnak a verandán, hanem összeültek, és egy zombis RPG fejlesztésébe kezdtek.
Két neves úriember, bizonyos Brian Mitsoda és Annie Carlson kilépett az Obsidian csapatából, hogy egy új, külön játékot fejleszthessenek, immáron a DoubleBear nevű formáció alatt.
A két dicső “lovag” olyan projekteken dolgozott, mint a Vampire: Bloodlines, valamint a Neverwinter Nights 2: Storm of Zehyr, mint író illetve designer. A projektre a ZRPG stílust illesztették rá, utalva arra, hogy szerepjáték zombikkal még nem igen volt a piacon. Néhány infómorzsát is elcsepegtettek nekünk, mint pl.: a főszereplő (azaz mi) nem lehetünk zombik, azonban az említett dögökből rengeteg lesz jelen, lassú, nyáladzó dögök lesznek, és értelemszerűen fertőzés útján szaporodnak. A hangsúly a fejlesztők szerint nem a Resident Evil és Silent Hill filmekben megszokott öldöklésen lesz, hanem a társadalom széthullásán, leamortizálódásán. Az igazi érdekessége a projektnek a gyűjtögetés lesz, ugyanis a romok és egyéb épületek között élelmet, és egyéb hasznos lomokat kell szereznünk, hogy túlélhessük a dolgot. Továbbá a többi menekülttel együtt egy biztonságosnak mondható menedékhelyet is ki kell építenünk.
Tovább szőve a mondanivalómat, a sztori vége többféleképpen is végződhet, aszerint, hogy mit tettünk, vagy éppen mit nem tettünk a játék során. Egyelőre ennyi derült ki, hamarosan közelebbi tényekkel jelentkezünk.