Olyan alkotást van lehetőségem tesztelni, amely minden szempontból felülmúlja az eredeti verziót, és még rá is tesz egy lapáttal a Nintendo munkásságának köszönhetően. Pikmin második fokozat!

A szóban forgó Pikmin 2 nevezetű tesztalanyunk a 2001-ben megjelent nagysikerű Pikmin folytatása, amely a Nintendo egyedülálló, Wii és DS exkluzív természet alapú stratégiájaként írta be magát a történelembe.

A főszerepben természetesen ismét mi visszük a prímet, egy furcsa, nagy orrú kis fickó, Olimar kapitány bőrébe bújva balszerencsével megáldva fedezhetünk fel egy új bolygót, rajta sok kis aranyos életteli lénnyel. Az első rész sztorija, és az események láncolata szerint a meghibásodott űrhajóval egy eleddig ismeretlen bolygón kényszer-landoltunk, és a legelső feladatunk, hogy újraépítsük, megjavítsuk a működésre képtelen, megrongálódott légi járművet. Segítségünkre akkor a leginkább hagymára hasonlító lények, azaz a Pikminek voltak, akik mindenben parancsainkat, kívánságainkat lesték, és teljesítették azt. Végül sikeresen hazatérhettünk kis barátaink segítségével, hogy majd évekkel később újra láthassuk őket. A folytatás pedig ott folytatja a dolgokat, ahol a nagy előd abbahagyta, ugyanis Olimar visszatér az akkoron felfedezett bolygóra, méghozzá nem is akármiért: a megélhetésért.

Első körre viccesnek hangzott, pedig így igaz, ahogy mondom: Olimar adósságba keveredett, 10.000 pokos (játékbeli pénznem) tartozása van, és ezt úgy kívánja megoldani, hogy az idegen bolygóról kincseket, tárgyakat, relikviákat gyűjt be, amit pénzzé tesz, így segítve ki magát a bajból. Aktuális munkaadója, Hocotate Freight támogatásával tehát elindul a nagy kalandra, és ezzel együtt megkezdődik a mi szórakozásunk ideje is.

Olimar, és egyben a mi feladatunk is az, hogy minél gyorsabban, minél jobban megszedjük magunkat értékekkel. A második epizód kísértetiesen hajaz az első történetére, hiszen ismét nem békésen sikerül landolni, tudniillik kiesik a folyamat közben Olimar egy hű segéde, Louie. A legelső mozzanatunk tehát bakancsunkat letéve az ismert-ismeretlen helyszínre az, hogy megtaláljuk segédünket, és felkeltve pikmin barátainkat megszerezzük a kellő mennyiségű pokost. Ez persze a végcél.

A bolygón található virág-fajtájú pajtásaink újfent jelentkeznek, és színesebb társaság áll össze segítségükkel, mint azt valaha is elképzeltük volna. Három kategóriába sorolhatjuk őket – levél, rügy, és virág – amely besorolások erőteljesen kihatnak a sebességükre, hiszen értelemszerűen a nagyobbak lassabban tudnak követni, de ha csatára kerül a sor, masszívabbak a többieknél. Továbbá mindegyik színcsoport rendelkezik egyedülálló képességekkel, mint pl.: a kék pikmin a vízben mozog otthonosan, a piros pikmin a tűzzel szemben ellenálló és elsők között veti magát a harcokba, s míg a sárga pikminek az elektromossággal bánnak jól, addig fehér társaik ellenállnak mindennemű méregnek, és olyan eszközöket, tárgyakat is meglátnak, amit emberi szem számára láthatatlan. A kicsi, sápadt társaik mérgezőek, és megfekszik az óvatlan ellen gyomrát, míg a lila pikminek a világ birkózói, és erejük 10 pikminnel ér fel. A különböző helyzetben különböző pikminek alkalmazása megkíván egyfajta stratégiai képességet, és nem árt elsajátítani első körökben a vezető hajlamot sem.

Az irányítás szempontjából egyszerű, és mindenki számára könnyen használható a felhozatal, Kedvenc, különböző színű pikminjeink mindig követni fognak, és ha valami miatt mégsem tennék, a Wii Mote-on található hátsó B gomb megnyomásával odasípolhatjuk őket magunkhoz. Ha bármely tárgyat szeretnénk megszerezni, vagy valamit meg kell fogni, meg kell ütni, a fejünkön található eszközzel, akkor a legjobb barátunk az A gomb lesz. A iránygombok természetesen a Wii Nunchuk-on kaptak helyet, a mínusz és plusz jellel az aktuális terület térképét tekinthetjük meg, és előhívhatjuk személyi robotunk is.

Apropó személyi robot…útunk során folyamatosan elkísér minket az űrhajónk “tudata”, amely megmagyaráz számunkra minden érthetetlennek avagy csak érdekesnek tűnő dolgot. Érdemes mindig rá figyelmezni, és követni szavait.

Néha találkozhatsz utad során barlangokkal is, amelyben arra leszel rászorulva, hogy olyan pikmineket használj, amit magaddal vittél a föld alá, így belépés előtt érdemes okosan megválasztani a díszes kompániánkat. Szembe találkozhatsz kisebb állatseregekkel, és nagy bossokkal is, akiket egy elhanyagolt csapattal nem tudnál legyűrni, így fontos, hogy odafigyeléssel és némi ráfordítással gondoskodj a birtokodban levő különböző fajtájú pikminek megfelelő keverékéről.

Helyet kapott a játékban továbbá pár italfajta is, amit Olimar és Louie bármikor használhat, a pikminekre gyorsító és erősítő hatással, míg az ellenségre lassító, és gyengítő hatással vannak.

Szót kell ejtenem továbbá a mesterséges intelligenciáról, hiszen az is előfordulhata, hogy ha több, 10 esetleg 100 kegyelt közlekedik és cselekszik egymás mellett, akkor káosz keletkezik. Nem, a Pikmin 2 esetében ez nincs így, a Nintendo hihetetlen ügyesen megoldott mindent, a pikminek kisegítik egymást, elkerülik az akadályozást, és zökkenőmentesen cselekednek ha arra van szükség. A játékban helyet kapott pár virág is, melyekbe ha beledobjuk adott pikminünket, átalakítják a virág adott színére, így megváltoztatva a képességeiket és kinézetüket is – létrehozva ezzel egyedi stratégiai lépéseket, döntéseket. Néhány esetben arra is képesek leszünk, hogy Olimar és Louie két csoportra oszolva különböző fajtájú pikmineket visznek magukkal, amely ismét csak nehéz döntéseket szül, de élvezetesebb, és összetettebb játékot is okoz.

A hangok élethűen követik cselekedeteinket, az aláfestő muzsikák is lényegében kiegészítik a látottakat, azonban akad néhány hang, amely számomra kissé idegesítően hangzott, például a személyi robot furcsa hangjelzései kommunikáció céljából. Összességében a zenei effektek teljes mértékben alátámasztják a vizuális élményeket.

Apropó vizuális élmények…a Pikmin 2 grafikája a Wii képességeihez híven nem HD minőségre készültek, de be kell hogy valljam: volt olyan jelenet, illetve pálya rész, amely olyan hangulatosra sikeredett, hogy csupán egy sóhajtásra futotta erőmből. Néhol persze vannak kissé részletszegény montázsok, de színesre, élvezetesre, hangulatosra sikeredett ez a része is tesztelt játékunknak.

Hogy mi a véleményem a Pikmin 2-ről? Mindenki életéből elvesz pár nagyszerű órát, ha kipróbálja, és végezetül örömmel fog felállni a gép elől, ha Olimar kapitánnyal végig menetelt minden kitűzött célon.