Ki szeretne egy olyan kórházban dolgozni, ahol naponta kerül be egy-egy fertőző, vagy balesetes beteg? A tesztünk után kiderül, hogy többek között talán te is bevállalnád…

Vészhelyet, Kórház a város szélén, és még sorolhatnánk hány film készült egészségügyi témában, de mi a helyzet a játékfelhozatallal?

Ezen a téren már korántsem vagyunk ennyire elengedve, de nem ilyen gyászos a helyzet, hiszen új játékot van szerencsém bemutatni, ugyancsak kórház témában, az Oxygen Interactive fejlesztésében, amely a még egyáltalán nem telített piacra szeretne kissé új színt vinni.

Mindezek mellett el kell ismernünk: ápolónak lenni fizetett és nem megbecsült foglalkozás, és az egyetlen dolog, amivel elégedett lehet űzője, hogy segíthet meggyógyítani rengeteg gyámoltalan, sérült lelket. A legegyszerűbb módja ennek a cikkem szóban forgó tárgya, hiszen nincs kockázat, nincs főnök, és nincs határidő sem – legalábbis számunkra. Hogy miről is beszélek? a Hysteria Hospital: Emergency Ward.-ról.

A történet szerint a kaliforniai egyetemről képzett ápolóként (választhatsz, hogy fiú vagy lány) találod magad egy kis kórteremben, Maryville-ben. A nővér azonnal feladatokat kezd ránk sózni, és örömittas mosollyal az arcán (vagy csak én láttam így?) beavat minket a nagy helyzetbe: jelenleg mi vagyunk az egyetlen ápoló az osztályon.

Természetesen a játék elején kapunk egy gyors tutorial-t is, amelyet végigvíve betekintést nyerhetünk a játék mechanizmusába, de aki lemaradt volna róla, vagy még nem próbálta, annak álljon itt bibliaként a cselekvéseink miértje, ismérvei. Ugyanis, a kórházba folyamatosan hozzák a friss betegeket, akik diagnosztizálásra várnak, majd ezek után különböző bánásmódokat (értem itt a gyógyítási módszereket) kell alkalmaznunk a DS-hez való ceruza segítségével.

Előfordul, hogy néhány páciens másoknál sokkal több figyelmet igényel, ekkor úgy kell beosztanod a recepteket, gyógyszereket, korlátozott számú műszereidet, hogy mindenkit időben és profin el tudj látni. Érthető módon a foglalt ágyakat az újonnan érkező betegek nem fogják tudni használni, így ha sokat kell várniuk mérgesen elviharoznak, és ha túl sok ilyen eset történik, a napjaid mint ápoló, meg lesznek számlálva.

Ezért nagyon fontos az időbeosztás, és az odafigyelés, a gyorsaság. Mint más játék esetében, a Hysteria Hospital is könnyű esetekkel nyit, amellyel még a legkezdőbb marokkonzol használók is könnyű szerrel elboldogulnak, és a pályákat magunk mögött hagyva válik csak igazi kihívássá egy-egy rész teljesítése.

A játék egyszerűsége ellenére kimagasló szórakozást nyújt, hasonlóan a Dinner Dash és Sally’s Salon stílusú remekekhez, visszatükröződik a játékosok rajongása a rendelkezésre álló tartalom és testreszabás tekintetében. Vásárolhatsz több műszert, hogy több pácienst kezelhetsz, vagy esetleg beszerezhetsz olyan tételeket, ami az embereket tovább teszi boldogabbá, így elkerülve a lincshangulatot. A személyzetet is ugyanúgy változtathatod a legkisebb mértékig, példának okárt akár az ápolók overalljának színét is tudod szabadon állítani, és még rengeteg hasonló opció létezik.

A Hysteria Hospital hozza az ilyen stílusú játékoknál megszokott grafikai szintet, és bár azok egyszerűnek hatnak, de egyáltalán nem csúnyák, kivéve a páciensek változatait, amelyek némely idő után kezdenek nagyon ismerősnek tűnni. A karakter és kezelési animációknál van néhány nagyon eltalált, de mikor már a harmincadik ilyen mozgást látod, hajlamos vagy figyelmen kívül hagyni azt. Ami számomra bosszantóan hatott, azok a hanghatások voltak, a különböző páciensek nyavalygásai, a zagyva röfögésekkel, amelyek arra ösztökéltek, hogy inkább halkítsam lejjebb a hangerőt.

Mindent összevetve, a Hysteria Hospital: Emergency Ward nem tökéletes, de arra pontosan jó, amire készítették: kikapcsolni a vele játszó egyént, és élvezetes perceket nyújtani az egészségszolgáltatás szent kötelékében.