Peter Molyenux kisajátította az idei Microsoft konferenciát, a redmondiak ugyanis közel egy órát szántak az összegyűltekre, amit teljesen ki is töltött a Lionhead fejese. A konferencián pedig lelepleződött a csapat új fejlesztése, a Fable III.

Egy héttel ezelőtt különös jelek, történelmi személyiségek és idézetek jelentek meg a Lionhead honlapján. A naponta frissülő teaser honlap egyértelműen egy új, készülő játékot rejtette, de csak remélni tudtuk, hogy a brit csapat, élén Peter Molyneux-vel a Fable folytatását fogja bemutatni a Microsoft mai konferenciáján. Végül imáink meghallgattatok, és a dizájner pápa teljesen kisajátítva a konferenciát, közel 1 órán keresztül ecsetelte a Fable III újdonságait, mely némileg szakítva az eddigi részekkel, sokkal grandizósuabb, nagyszabásúbb lesz, mint elődje, a Fable II, ami nem mellesleg epizódikus formában tér majd vissza. A harmadik epizódban ugyanis mi magunk lehetünk Albion uralkodói, és eldönthetjük, hogy zsarnokként, vagy országunkat szolgálva vonulunk be Albion történelemkönyveibe.

A Fable 3 az előző rész történései után ötven évvel játszódik és a Fable 2 főszereplőjének gyermekeként élhetjük át a számtalan ránk váró kalandot. Albion rengeteg változáson ment át ez idő alatt, és főként az elnyomás, a nyomor és a bűnözés jellemzi imádott országunkat, Albiont, aminek jelenlegi zsarnokát távolítják el a trónról, kinek helyét mi vesszük majd át. A játék első felében támogatókat, szponzorokat kell toboroznunk, gyakorlatilag nem mást teszünk, mint kampányolunk, hogy Albion lakosságának minél szélesebb rétegét magunk mögé állíthassuk. Viszont a menedzselés mellett nemcsak politikusként kell helytállnunk. A játék ugyanúgy magán hordozza majd a szerepjáték múltjának jegyeit, a stratégiai elemek csak kellékként funkciónálnak a produktumban. Számos olyan döntést kell meghoznunk, amiknek komoly következményei lesznek, és nagyon nem mindegy, hogy a megannyi döntés meghozatala után milyen uralkodónak tartanak a polgárok. Lehetőségünk lesz jólelkű, igazságos királyként vagy pusztító, félelmetes zsarnokként ténykedni, de akár egy köztes átmenetet is választhatunk. Mi dönthetjük el, mely régiókat támogatjuk, melyek szenvednek majd hiányt adományokban és pénzben. Mindezek mellett nem némi diplomácia is bekerül a játékba, hiszen Albion nem egy világ, csak egy kontinens, így nem árt jó kapcsolatot ápolni szomszédainkkal.

Hősünk természetesen nem lesz a kastélyhoz és trónjához köztve, így a már említett RPG elemek megmaradnak, valamint a játékmenet is alapvetően erre építkezve egészül ki az újdonságokkal. Politikai döntéseink mellett a nép vezetőjeként is működnünk kell, például bírói feladatokat látunk majd el. Kétes esetekben kihallgathatjuk a szemtanúkat, utána árhatunk, valóban jogos-e a vád, így biztosan helyes ítéletet hirdethetünk, de ha lusták vagyunk oknyomozni, akár azonnal halálbüntetéssel is sújthatjuk a vádlottat. Molyenux erre a következő példát hozta fel: Tegyük fel, hogy a Te vagy az uralkodó, és behoznak egy lányt, akit azon kaptak, hogy ételt lopott. Hallod, hogy a szemtanúk vitatkoznak, és példát akarnak statuálni. Megteheted, hogy azt mondod, eleget hallottál, és itéletet hirdetsz, de akár tovább is vizsgálódhatsz. Kihallgathatod a lányt, aki elmondja, miért tette, amit tett. Meglátogathatod a családját, hogy bebizonyosodjon, tényleg olyan szegények-e, mint amilyennek leírta őket. A döntések, az ítélkezések a legapróbb ügyektől kezdve egészen az országot háborúba vivő eseményekig terjednek majd.” Természetesen, mind minden államban, itt is lehetőség nyílik korrupcióra, megvesztegetésre, tehát a bizonyítékok birtokában is elítélhetünk embereket, hiszen a hatalom a mi kezünkben van.

A másik új játékelem a fizikai kontaktusok emberközelibb megvalósítása, az érzelmek még valószerűbb közvetítése, ugyanis Molyneux szerint Albion lakói idáig steril bábúként viselkedtek. Ennek vége, a játékban ismerkedéskor eldönthetjük, kezet fogunk-e az illetővel, esetleg egy újboli találkozáskor már meg is ölelhetjük. A konferencián felhozott példa pedig már az érzelmek valamiféle közvetítésére is utalt:

“A Fable II-ben ha kiégett a házunk, gyereksírást hallottunk, csak meg kellett nyomnunk az A gombot, és kimenekítettük csecsemőnket. A harmadik részben azonban mindez megváltozik és most magad mész be, megfogod, és kiviszed onnan.”

Az eddig megismert részletek tükrében kijelenthetjük, Peter Molyenux ismét grandiózus vállalkozásba kezdett, melyben ezúttal is a stíluson belüli határok ledöntésével próbálkozik a Lionhead kreatív igazgatója. A Fable3 csak Xbox360 platformon lesz elérhető, várhatóan a 2010-es őszi, téli időszakban.