2008 Szeptemberében köszönhettük újra a Mario bűvköréből kiszabadult egyik legfőbb ellenfélenek, Wario-nak egyedülálló projektjét. Most ti is megtudhatjátok a kiadás és a játékmenet körülményeit.
Az elmúlt évtizedben a Wario platformjátékok számát drasztikusan
csökkentették, mindezt annak érdekében, hogy a kedvelt WarioWare
franchise járhassa tovább kijelölt útját.
Amikor a Wario Land: Shake It! részt bejelentették, rengeteg rajongó
várta vissza Mario legnagyobb ellenfelét egy mindent elsöprő, ígéretes
kalandjátékban. A megjelenés megtörtént, és mindenki számára világos
lett: a Shake It! visszahozza a sorozatot 2D-be.
A történet szerint egy ősi földön, Yurotepia-ban az egykor békés időket felváltja a kilátástalan jövő, ugyanis a földet területet megszállja a kapzsi Shake király, és Yurotepia királynőjét, Queen Merelda-t bebörtönözik. Wario-ra esik a választás, az ő feladata lesz megmenteni a királynőt, és visszaállítani Yurotepia békéjét, s egyben megdönteni az ördögi király hatalmát.
A szóban forgó világ öt kontinensre van osztva, amelyek egyenként állnak négy alap pályából, két rejtett szakaszból, és egy-egy főnökharcból. A Shake It! nem teszi lehetőé, hogy váltogassunk a világok között kedvünkre, ugyanis ha végeztünk egy területtel, ahhoz hogy egy másikra mehessünk, térképet kell vennünk, ami alapján megtaláljuk. A térkép pedig értelemszerűen érmékbe kerül, s ha Wario nem rendelkezik a kellő számú fizetőeszközzel, bizony vissza kell térnie a pályára kiegészíteni keresetét.
Wario méretét tekintve könnyen feltételezhetjük, hogy lassú és nem tud nagyokat ugrani, de mivel szerelemben és háborúban mindent szabad, Wario valójában igenis gyors, és hatalmasakat tud szökkenni. A szinteken való előrelépés legjobb módja, hogy kincseket és érméket gyűjtünk, s míg előbbieket csupán a kincsesládákból szerezhetjük be, utóbbiakat elszórva, és zsákokban is fellelhetjük. Minden pályán három darab kincsesláda van ügyesen elrejtve, és megtalálásuk sokszor nem kis időbe, valamint agytörésbe kerül, de siker esetén az eredmény magáért beszél.
A Shake It! játékmenetében – hasonlóan a már általunk is tesztelt Super Paper Mario-ban – a Wii Remote minden gombját használhatjuk egy-egy interakcióra, így eshet meg hogy a kontroller rázásával Wario-val is megrázhatjuk a tárgyakat, illetve ellenségeinket, vagy némely gomb segítségével óriásiakat ugorhatunk a jelenlegi főhőssel, aki egyébként anti-főhős.
A Wario franchise történetében először kerül rá sor, hogy járművet vezethetünk a főszereplővel, amely jármű jelen pillanatban kerekek nélkül, nagy sebességgel mozog, és legfőbb támadása a torpedók pontos kilövése. Nyilván kitaláltátok már, és helyesen is gondoljátok: Wario tengeralattjárót is vezet a játékmenet során! A tengeri járműre ugyanúgy érvényes a Wii Remote kezelőfelülete, mint magára a használójára, Wario-ra.
Minden szintnek megvan a maga hangulata, néhol mélységekbe kell merülnünk (lásd előző bekezdés), míg a következő szinten egy hegyen levő palotában kell tiszteletünket tenni. Minden játékban megtalálható tárgy, beleértve a szereplők is kézzel rajzoltak, bár szélesvásznú változat híján a játék csupán a 4:3-as felbontást támogatja. A játék zenéje remekül van megkomponálva, és ahogyan telik az idő bennem egyre jobban rácsodálkozunk: csodálatos dallamok ütik meg füleinket. Wario morgására, és a többi véletlenszerű hanghatásokra pedig csak egyöntetűen bólintani tudunk: ez mind hozzátesz az összesített hangulathoz.
Summa summarum: kétségkívül a Wario Land: Shake It! a 2D-s Wii játékok csúcsa, amely olyan jól átgondolt, és kivitelezett, hogy még a rövidnek tűnő 4-5 órás játékidőt is feledteti velünk az önfeledt szórakozás. A Shake It! új magasságokba emeli a Nintendo mozgásérzékelős technológiájának és a standard játékmenet keverékét.