A keresztségben Street Racing Syndicate nevet kapó alkalmazás a jó B-filmek modorában nem kínál se többet, se kevesebbet annál, mint amire első ránézésre gondolhattok.
A Street Racing Syndicate egy könnyed, utcai autóverseny az NFSU szabályrendszerével, tuningolható utcai sportkocsikkal, nőkkel és rendőrökkel. Hogy mit is kell érteni az utóbb említett két jellemzőn? Nos, vegyük sorra azokat az újításokat (majd a teljesség kedvéért, a kevésbé jól sikerült ismétléseket is), melyek a Street Racing Syndicate-be bekerültek, de sajnálatos módon kimaradtak az NFSU2-ből.
Üdvözítő újítások
Csajok: A játékban méltányolható szerephez jutottak a lányok, akiknek kegyeit a Street Mode kampány Respect Challenge játékában nyerhetjük el. A csajok szimpátiáját egy-egy feladat teljesítésével szerezhetjük meg, mint például az adott idő alatt történő fénykapuzás (Checkpoint Race), vagy az adott ideig történő autókövetés. A sikeres megmérettetések eredménye, hogy a lányok tőlünk, (bajnokoktól ) három dolgot bevállalnak;
– beülnek mellénk az anyósülésre,
– indítják a versenyeket,
– és erotikus táncot lejtenek privátban.
A jutalmak közül talán az utolsó szorul egy kis magyarázatra. A tánc valójában egy videobejátszás, amelyben egy hús-vér hölgy fog szerepelni; természetesen a potenciális korosztályra való tekintettel a jó ízlés határain belül maradva, vagyis felöltözve.
Tipp: A Checkpoint Race feladatoknál figyeljünk arra, hogy a fénykapuk nem töltik ki a teljes útszélességet, a program csak akkor tekinti teljesítettnek az áthaladást, ha a lilás fényfalon száguldunk át.
Zsaruk: Az SRS-ben az NFSU2-höz hasonlóan az egész térkép szabadon bejárható. A sétakocsikázás élményét fokozandó az utcákon sajnos csak gyér forgalom tapasztalható. Ami nem is csoda, ha figyelembe vesszük, hogy szinte minden ötödik verda egy járőr autója. A közegek nem nagyon kukoricáznak: már a legkisebb gyorshajtásnál le akarnak bennünket kapcsolni, e téren az SRS AI-ja remekel – ha egy rendőrautó egyszer üldözőbe vett, pillanatok alatt követik társaik, ilyenkor mindenhonnan (hátulról, szemből, oldalról) számíthatunk rájuk. Ha elkapnak, fizethetünk, 1000 $ alatt soha nem fogjuk megúszni a dolgot.
Tipp: Figyeljük a térképen a rendőröket, akiket ikon jelez már jó előre. Ha ilyet látunk, legokosabb rögtön lehúzódva az útról megállni, és szépen kivárni, hogy elhaladjanak a zsaruk mellettünk. Ha már elkezdtek üldözni bennünket, próbájuk meg felmérni, hogy van-e értelme a szökési kísérletnek; ha üldözés közben 2-3 rendőrautóval összeütközünk, a kocsink javítása bizton többe fog kerülni, mint a bírság.
Törések: Az etalonul szolgáló NFSU2-vel ellentétben ebben a játékban törhetőek a kocsik, persze ne gondoljatok egy roncsderbiszerű mókára, itt csak arról van szó, hogy horpad a kasztni és reped a szélvédő. Ami súlyos, az az, hogy mindez lassítja a kocsit, ugyanakkor a javítás akár többezer dollárra is rúghat (az egyéni csúcsom egy 4500 $-os csekk volt).
Tipp: Óvakodj a koccanásoktól és a karamboloktól, akár a konkrét versenydíj háromszorosát is könnyűszerrel a javításra költheted.
Motor tuning: Az SRS motorfejlesztő rendszere lényegesen átgondoltabb az NFSU2-énél; az egyes cégek termékkínálata sokkal gazdagabb, alkalmazásuk nagyságrendekkel jobban érzékelhető az adott sportkocsi menetteljesítményén. Képzeljétek csak el, amikor egy 150 lovas Nissanból egy 270 lóerőset lehet tuningolni úgy, hogy lényegében 100-ra a gyorsulása alig 4 másodperc (7,5-ről) lesz.
Tipp: Soha ne sajnáld a pénzed motortuningra; ha spórolnod kell, először mindig a turbóval és a gumikkal kezd a fejlesztéseket.
Feledhető ismétlések
Nyitott város: A programban az NFSU2 Free Runjához hasonlóan szabadon bejárható a teljes térkép, azonban nagyjából öt perc sétakocsikázás után inkább már bosszantó, mint élvezetes e lehetőség. Sajnos az SRS-ben hírül sincs akkora forgalom, mint az NFSU2-ben, ráadásul semmi szerepe a szabad autózásnak; kiváltképp, ha figyelembe vesszük, hogy a konkrét versenyhelyszíneket, az NFS-sel ellentétben, a térképmenüből kiválasztva, azonnal el lehet érni egy virtuális ugrással, és az SRS-ben nincs lehetőség bankók gyűjtögetésére sem.
Tipp: Az egyes versenyhelyszínekre teljesen felesleges elautózni, egyszerűen a térképmenüből (M) ugorjunk (Enter) a kívánt pontra.
Vizuális tuning: Az SRS-ben is van lehetőség a kocsik festésére és matricázására, de lényegesen szerényebb léptékben, mint az NFSU-ban. Úgy tűnik, ez az opció csak igen késői fázisban került be a végleges játékba, ha hiszitek, ha nem, egyszerűen ingyenes a használata!
Tipp: A festésért nem kell fizetni a játékban; egyszerűen menj (vagy ugorj) a garázsodba, és már indulhatnak is a szórópisztolyok.
Pirítsd a lóvét
Szörnyű, de tudomásul kell vennünk, hogy ebben a játékban szinte mindenért fizetnünk kell a szó szoros értelmében, ezért tulajdonképpen a játék fővonala a pénzgyűjtés. Pénzért tudunk benevezni minden versenyre, pénzért tudunk egyéni fogadásokat kötni, pénzbe kerülnek az autók, pénzbe kerül a sérülések javítása, és pénzbe kerül a tuningok többsége. A játékot tesztelve több alkalommal is oda jutottam (egy vesztes minikupa okán), hogy pénzé kellett tennem a már agyontuningolt verdámat, csak azért, hogy valami legyen. Történt ugyanis, hogy elvesztve a versenysorozatot mindössze 700 $-om maradt, ami bizony már nem volt elég semmire; a legkönnyebb bajnokság 1. szintjének nevezési díja is 1000 $ volt, és a Street Challenges kihívásainak elfogadása is 1500 és 3500 $ között szóródott helyszíntől és ellenféltől függően. A Street Racing Syndicate a pénz terén nem ismert tréfát; ha túlvállalod magad (sok versenyt buksz) gyakorlatilag kizárnak mindenhonnan, mert kicsi pénzzel nem tudsz nevezni, ilyenkor nincs mese, el kell látogatni a Car Showroomba és (fájó szívvel) el kell adni a meglévő kocsit, és valami olcsóbbat kell venni. Gondolom, kitaláljátok, a használt és valószínűleg sérült autót csak mélyen ár alatt veszi be a kereskedő, hiába a rengeteg tuning benne…
Tipp: Mindig számolj egy kicsit, mielőtt bevállalsz egy új kihívást; akkor vagy jó stratéga, ha 3000-5000 $ körüli (vész)tartalékot mindig visszatartasz. Ha kevés a pénzed, játssz többször egymás után Street Challenges versenyt, nekem például, nagyon bejött a Boulevard Sprint nevű, ahol egy autópályára kellett felmenni és ott tépni a célig. Négyszer egymás után megszerezve az elsőséget már 16000 $-al voltam gazdagabb.
Respect – Megbecsülési/Ügyességi Index
Az egész játékot végigkövető mérőszám, szoros összefüggésben áll a pillanatnyi anyagi helyzetünkkel; a pénzdíjas minikampány versenyeken (Crew Meets) az indulásért leszurkolandó díjon felül ugyanis nem mindegy, hogy hogyan is állunk éppen az indexpontok gyűjtésében. Például a Los Angeles-i Street Revolution versenyeken az első szinthez 27500, a másodikhoz 32500, a harmadikhoz pedig 37500 Respect pontérték megléte a feltétel. Ügyességpontokat leginkább éles versenyek alatt gyűjthetünk, az elsőség megszerzése mellett folyamatosan törekedve a minél bravúrosabb mutatványok végrehajtására. A teljesség kedvéért most bemutatom, hogy milyen trükkökért jár ügyességpont:
– Szélárnyékban követés
30 indexpontot gyűjthetünk be, ha a versenyek alatt sikerül valamely ellenfelünket tartósabb ideig úgy követni, hogy az üldözőbe vett kocsi nyomvonalát követjük, kihasználva az ellenlábas szélárnyékát.
Tipp: Próbáld minél tovább szélárnyékban követni az ellenfeleket, ha sikerül, akár háromszor is beszámolja (3x Combo) a program az indexpontokat, körülbelül 3 másodpercet hagyva ki két Drafting között.
– Két keréken
Éles fordulókat belső ívről véve tudod legkönnyebben elérni, hogy az egyik oldalon a kerekek egy picit a levegőbe emelkedjenek, ilyenkor nem szabad kéziféket használni, mert azzal inkább csúsztatni lehet a kocsit.
Tipp: Városi utcákon használd ki a gyalogjárdák szintkülönbségét, ha a fordulóban a belső íven lévő kerekeket rá tudod tenni a járdára, a kanyarból kiérve biztos kétkerekezés a jutalmad.
– Helyezés előre
Index pont jár minden előzésért, ezt természetszerűen csak akkor tudod kihasználni, ha valami oknál fogva nem az élen versenyzel.
Tipp: Ezt a Respect pontot nem érdemes erőltetni, jobban jársz, ha végig az élen haladsz, ha mégsem sikerül elöl maradnod, mielőtt visszaelőznél, próbálj egy kicsit szélárnyékban autózni, ezért háromszor annyi pont jár.
– Körelsőség
Körversenyek esetén élő indexpont, amelyre érdemes figyelni; ha lehet, a célvonalnál mindig vedd át az elsőséget a versenyekben.
Tipp: Figyeld a képernyő bal alsó sarkában a helyzetjelző térképet; a célvonal helyét egy klasszikus fekete-fehér kockás zászló jelezi.
– Megközelítés
A Need For Speed Underground 2-höz hasonlóan itt is pontot ér a vakmerőség. Az indexpontok akkor járnak, ha egy autó mellett csak hajszálnyira száguldasz el.
Tipp: próbálj meg úgy helyezkedni a pályán, hogy mindig legyen helyed úgy manőverezni, hogy a forgalomban közlekedőket közelről tudd kerülni. Érdemes tudnod, hogy az ügyességi pontok járnak akkor is, ha valamelyik versenytársad előzöd le szorosan.
– Csúszás
A kétkerekezés a csúszás testvérindexe, melyet leginkább a kézifék bátor használatával tudjuk elérni a kanyarokban.
Tipp: Csúsztatni leginkább a szélesebb (2-3 sávos) utakon érdemes, a nagyobb ívű, lendületes kanyarokban, ahol lehet még korrigálni az ilyenkor óhatatlan kisodródást is. Hosszú csúsztatást csak padlógázas, hosszabb gyorsítók után lehet csinálni; ezzel a mókával érdemes vigyázni, mert könnyen végződhet koccanással a mutatvány.
– Ugratás
Szinte minden kijelölt pályán van egy-két olyan pont, ahol lehet egy kicsit repülni a kocsival, az ugratásokhoz általában a csúcssebesség közeli tempó szükséges.
Tipp: Ha látod, hogy közeledik az ugratós rész, segíts rá a sebességre egy kis nitróval a minél hosszabb repüléshez; az indexpont az ugrott távolsággal arányosan növekszik.
– Rongálás
Jutalompont jár az elsősorban belvárosi szakaszokon fellelhető utcabútorok rongálásáért; mint például napernyős asztalok, székek, stb.
Tipp: Figyeld a térképen az esetleges rövidítések helyét, és bátran használd is ki őket; az esetek többségében a rövidítések mindig tele vannak szétlökdöshető tárgyakkal is. Érdemes csínján bánni a rongálással, mert a tárgytologatásokkal veszítünk a sebességünkből, különösen marasztalóak tudnak lenni a félautó-széles vaskorlátok.
– Ütközés
Az ügyességi pontokat nemcsak gyűjteni, hanem elveszíteni is lehet, elsősorban ütközések útján. Ilyenkor a program egyszerűen büntet bennünket; hibánkért indexpontokat von le tőlünk.
Tipp: Kerüld a játékban az ütközéseket, se más járművel, se épületekkel ne ütközz, mert minden egyes koccanásért indexpont-levonás jár. A sorozatos ütközéseket halmozottan (Combo) számolja be a játék.
– Helyezés hátrébb
Az előzősért járó indexpont ellenpárja, melyet könnyedén ki tudunk egyenlíteni, ha sikerül visszaelőznünk a gépi ellenfeleket.
Tipp: Ha már lehagytak, ne akarj rögtön törleszteni. A helyezésvesztésért járó 10 pont levonást egy kis szélárnyékban követéssel (30 pontért) könnyedén tudod pótolni.
Alapértelmezett billentyűkiosztás
A gáz/fék vagy a nitróhasználat nem igazán szorul magyarázatra, a fénykürt azonban igen. A villogtatásnak csak szabad autózásnál (versenyek alatt hiába nyomogatod) van szerepe a játékban, a forgalomban néhol feltűnő azonnali versenyre ajánlkozókat kell hátulról megvilágítani annak jeleként, hogy elfogadod a kihívást. Sajnos ezek a versenyek eltérnek az NFSU2-ben alkalmazottól, egyszerűen a legközelebbi Street Challenges pálya lesz a versenyhelyszín.
Az SRS autószalon kínálata
Egy Subaru Impreza 2.5 RS-ből akár 5-öt is vehettek egy Nissan Skyline GTR eladásából kapott pénzért – kell ennél jobb biznisz?
Tudta-e?
1. A játékban 18 „SRS” lányt tudunk táncra bírni, amennyiben a Respect Challenge játékokat teljesítjük. A csajok közül négyet (Sharon, Sasha, Rowena, Kaila) az SRS honlapján is fellelhetünk egy kicsit lazább öltözékben (értsd: bikini).
2. A játékban három városban játszhatunk; Los Angeles, Philadelphia és Miami, mely utóbbi helyszínen ráadásul nappal száguldozhatunk.
3. Az SRS-ben 72 különböző verseny kapott helyet, melyet 20 Street Challenges pálya egészít ki.