A Pac-Man sorozat története meglehetősen régen, 1981-ben kezdődött. Talán nincs is a világon olyan játékos, aki ne játszott volna a program valamilyen verziójával.

Minden létező platformra megjelent valamilyen változat, a klasszikus 2D-s játéktól kezdve egészen a színes-szagos, 3D grafikát használó modern Pac-Manig. Egyedül talán FPS változat nem jelent meg eddig, illetve olyan igazán interaktív játék, mint a Pac-Pix.

Egy nap, egy gonosz varázsló feltalálta a „szellemtintát”. Bármi, amit ezzel a tintával rajzoltak, rögtön szellemmé változott. Természetesen ezek a szellemek eléggé rakoncátlanok voltak. Képek, és könyvek segítségével bejárták a világot, és rendkívül nagy zűrzavart okoztak a praktikáikkal. Hősünk, Pac-Man nem nézhette tétlenül a szellemek ámokfutását. Magához ragadta a mágikus tollát, és megkezdte a képek és könyvek megtisztítását. Sikerrel végezte a dolgát, az összes maradék szellemet egyetlen könyvbe száműzte. Ebben a könyvben vissza kellett volna változniuk szellemtintává, de az utolsó pillanatban az egyik szellem végrehajtott egy ellentámadást, és megátkozta a hősünket. Így Pac-Man is a könyv foglyává vált. Most már csak te tudsz segíteni abban, hogy az utolsó könyv lapjairól is eltűnjenek a gonosz szellemek…

A feladat eleinte nem tűnik túl nehéznek, de a csavaros agyú fejlesztők kihasználták az alapötletből adódó összes lehetőséget. Alapvetően Pac-Man (nyíl és bomba) alakzatokat kell rajzolnunk és irányítanunk a stylus ceruza segítségével. A játék kezdetén gyorsan át is kell esni egy Pac-Man rajzoló gyorstalpaló tanfolyamon. Nagyjából bármilyen, Pac-Man-hez hasonló alakzatot rajzolhatunk, egy a lényeg, hogy a megadott pontból kiinduló egyetlen folyamatos mozdulattal kell megrajzolnunk. A Pac-Man bármelyik irányba nézhet, arra fog elindulni, amelyik irányba rajzoltuk. Ha a Pac-Man már majdnem kimegy a képernyőről, vagy bármi miatt szeretnénk új irányba terelni, akkor rajzoljunk egy vonalat az útjába. Amerre húztuk a vonalat, arra fordul majd a kis figuránk. Ha egy szellemen keresztül húzzuk át a vonalat, akkor az eltűnik. Megeshet, hogy nem sikerül vonalat húzni, és a Pac-Man majdnem kimegy a képernyőről. Ekkor mutassunk rá, ezzel megállíthatjuk a mozgását, és akár meg is változtathatjuk a mozgás irányát.

A könyv fejezetekre van felosztva, minden fejezetben több lapon kell kiirtanunk a szellemeket. Minden fejezetben újabb típusú szellemek, újabb megoldásra váró feladatok, és egy-egy főellenség vár ránk. Az első fejezetben például csak sima, egyszerű szellemeket kell felfalatnunk, majd a pálya végén mindig nagyobb Pac-Mant kell rajzolnunk, mint amekkora alakban megjelenik a főellenségünk. Később eltünedező-megjelenő szellemek, visszafordító falak is megjelennek. Néhány pályán érdemes nagyobb, néhány pályán érdemes kisebb Pac-Mant rajzolni. A nagyobb lassabban mozog, viszont nehezebb irányítani az akadályok között.
Minden fejezetben csak megadott számú Pac-Mant rajzolhatunk, és megadott idő alatt teljesítenünk kell a feladatot. Minél több Pac-Man-ünk marad, és minél gyorsabban teljesítjük a feladatot, annál több pontot kapunk a pálya végén. Attól függően, hogy milyen eredményeket érünk el egy fejezet során, kapunk egy besorolást. Ez lehet A, B és C. A fejezetek befejezése után az eredménytől, besorolástól függően kártyákat kapunk, amelyeket a „gallery”-ben tekinthetünk meg.

A harmadik fejezettől nem csak az alsó képernyőn terelgethetjük a rajzolt figuránkat, fel kell küldenünk a felső képernyőre, miután a kulccsal megnyitottuk a kapukat. Néha a feladat teljesítéséhez feltétlenül fel kell irányítanunk Pac-Mant, néha csak egy bónusz gyümölcs található odafenn. A számozott ellenfeleket sorban kell összeszedni, az egyik irányból pajzzsal ellátott szellemeket csak a másik oldalról tudjuk megenni. Az ötödik fejezetnél újabb figura, a nyíl megrajzolását is el kell sajátítanunk. Innentől kezdve a felső képernyőn, az ösvény felett lebegő szellemeket először le kell szednünk nyíllal, csak utána tudjuk megenni őket. Természetesen ez a feladat is nehezedik, a hatodik fejezetben ezeket a fent lebegő szellemeket is fal védi, nagyon pontosan kell céloznunk, ha le akarjuk szedni őket.

A Pac-Pix nagyon ötletes, jó néhány órányi szórakozást biztosító játék, melyet minden korosztálynak jó szívvel ajánlok. Teljesen kihasználja a DS nyújtotta lehetőségeket, nem véletlen, hogy többek között ezzel a játékkal mutatták be a gépet a 2004-es E3 során.

Érdekesség:
Sketch módban számtalan figurát rajzolhatunk a képernyőre, többek között cseresznyét, pillangót, felhőt és kígyót.