Művészien naturális. Talán így jellemezhetnénk leginkább ezt az epikus mesét, amely arról a spártai harcosról szól, aki eladja a lelkét az egyik görög istennek, Hádésznak, hogy azután saját harcát vívva rájöjjön: a család és a belső értékek mindennél fontosabbak. Gyönyörű tájak, lenyűgöző mozdulatsorok, és a képernyő síkján túllépő, élettel teli ellenfélhadak várják, hogy bebarangoljuk Görögország lélegzetelállító, mitikus világát. Magadra vess, ha kihagyod!

Aegean Sea

Már rögtön a legelső küldetés alkalmával megismerkedhetsz a játék főhősével, illetve begyakorolhatod az általa végrehajtható mozdulatokat, hiszen a hajón lévő ellenfelek még nem annyira erősek, hogy gondot jelentsen, ha esetleg bekapnál egy-egy találatot. Két akciógombra támaszkodhatsz a God of Warban: a Négyzettel a gyengébbik, a Háromszöggel pedig az erősebbik támadást vetheted be – ezek őrültmód, felváltva történő nyomkodása általában még a legkilátástalanabb helyzetekből is kiutat szokott jelenteni… A Kör az ellenfelek megragadására és elhajítására való (ehhez értelemszerűen elég közel kell kerülnöd hozzájuk), viszont ha megmarkoltad valamelyikük grabancát, rögtön háromféle mozdulattal is elbánhatsz velük; ezeket a Kör, a Háromszög, illetve a Négyzet gombokkal érheted el. Az L1 gombbal védekezhetsz, a bal analógkarral irányíthatod a főhőst, míg az X-szel ugrani, a jobb analógkarral pedig gurulni tudsz. A későbbiek során még fejlesztheted mozdulataidat, illetve fegyvereidet, sőt isteni erők birtokába is jutsz – ezekről majd a megfelelő helyen és időben, most egyelőre essünk túl a bevezető küldetésen!

Végezz a hajót elözönlő lényekkel, majd markold meg a fedélközbe vezető járat fedelét. Ezt, és minden más interakciót az R2 gomb lenyomásával, majd vagy nyomva tartásával, vagy gyors nyomogatásával teheted meg. Csak úgy, mint a lépten-nyomon felbukkanó kincses ládák felnyitását, melyek közül a zöld az energiádat, a kék a mágiához szükséges manát, míg a piros a fegyverfejlesztéshez szükséges pontokat növeli. Természetesen a szétszórt tárgyakat sem kell kímélned: ezeket széttörve szintén izgalmas pontok üthetik markodat. Miután észak felé átjutottál a következő pályarészre, már meg is küzdhetsz a játék első al-főellenségével, a Hidrával. Az energiáját ugyan hagyományos csapásokkal lecsökkentheted, ám legyőzni csak egy különleges mozdulatsor bevitele után tudod majd. Ezt a következőképpen hajthatod végre: miután eléggé legyengítetted, egy Kör alakú piktogram jelenik meg a feje felett, ami azt jelenti, hogy megfelelő távolságra megközelítvén az adott gomb lenyomásával egy szekvenciális feladatot indíthatsz el. Kövesd a képernyőn felvillanó gombábrákat, amelyeket még időben lenyomva pillanatok alatt kikészítheted a hüllőt. A későbbiek során ezt a módszert egyébként más ellenfeleknél is használnod kell. Haladj tovább a vékony rudakon, ahol elsősorban egyensúlyozási képességeidet fitogtathatod. Ha megbillennél, még nincs veszve minden, hiszen a lezuhanás előtt Kratos még automatikusan elkapja a peremet, és függeszkedve kapaszkodik a gerenda oldalán, ahonnan az X gomb lenyomásával könnyedén visszamászhatsz. Most akkor sincs komolyabb probléma, ha a vízbe pottyannál: ússz vissza pár métert, és kezd elölről az akadálypályát (a későbbiek folyamán már nem lesz ennyire engedékeny a játék, és menthetetlenül a halált jelentő mélybe zuhansz). Mássz ki a balra nyíló repedésen, majd beszélj a ketrecben lógó fazonnal. Baktass fel a jobbra található lépcsősoron, majd indulj el az egyetlen lehetséges útvonalon. Törj utat a szabadba a zárt ajtón keresztül, majd szállj be a kint dúló küzdelembe. A repkedő lények szárnyalásának a Kör lenyomásával vethetsz véget, majd miután földönfutóvá tetted ellenfeleidet, már sokkal könnyebben kiolthatod életüket. Kutasd át a bejárható területet a begyűjthető finomságokért, majd várd a következő nagyobb ellenséget. Különösebb stratégiai érzék ezúttal sem kell a legyőzéséhez, mindösszesen a négyféle támadását kell kiismerned, és kivédekezned – ezek után pedig játszi könnyedséggel léphetsz túl rajta…

Ugorj fejest a fedélzeten tátongó lyukba, ahonnan a túloldali növényzetbe kapaszkodva mászhatsz ki. Tipegj el hajó orrában lévő vékony gerendához, amelyen újfent át kell egyensúlyoznod. Az elágazásnál folytasd tovább egyenesen, míg el nem érkezel a szemközti hajóhoz, és a videobejátszáshoz. Játékállást menteni a fénylő oszlopoknál tudsz majd az R2 segítségével, amit ne szégyellj gyakran kihasználni! Markold meg a hajóközben lévő ládát, melyet az R2 nyomva tartásával akár teljesen szabadon is mozgathatsz ide-oda. Ezt kell most a szemközt található falhoz lökdösnöd (vagy rúgnod, amit hősöd az X gomb hosszas lenyomása után ejt meg). Mindösszesen arra kell vigyáznod, hogy a szemből támadó íjászok ne lőjék ripityára a dobozodat. Kihasználva a fedezékeket, közelítsd meg a falat a dobozoddal, majd duplaugrással teremj a nyilasok mellett. Rendezd le őket, majd haladj tovább az átjárón keresztül. A zárt ajtótól nem messze fekvő létra megmászása után markold meg a feletted elterülő hálót, és húzódzkodj fel annak tetejére. Az útközben megjelenő haramiákat természetesen lelkiismeret-furdalás nélkül intézd el. Az X gombbal gyorsíthatod a haladásodat, majd miután felértél, ereszkedj át a kötél segítségével a másik hajóra.

A fapalánkok mögötti rejtekhelyeken fontos ládák lapulnak, hat darab Gorgon Eye összegyűjtésével megnövelheted energiaértéked maximumát. A középső ajtón áttörve már Poszeidón új ajándékával harcolhatsz meg újdonsült ellenfeleddel. A történet során összesen négy isteni adottságot tudhatsz majd magadénak – ezek között a D-pad segítéségével szelektálhatsz. Kelj át az eddig áthatolhatatlan ajtón, majd miután minden járulékos dolgot végrehajtottál (mentés, tápolás), mássz fel az újabb hálón. A három hidrát gyerekjáték lesz elintézned – amennyiben tudod a kifektetésükhöz szükséges taktikát. A csalafinta trükk ugyanis az a dologban, hogy hiába sebzed a két alsó jószágot, az energiájuk folyamatosan visszatöltődik, így a hagyományos módszerrel nem tudod legyőzni őket. Éppen ezért üsd ki valamelyiküket úgy, hogy elszédüljön, s ezt a pillanatnyi állapotot kihasználva, mászd meg a mellette fekvő dobozokat. Ezek tetejéről ugyanis ráugorhatsz egy függő pengére, amely kíméletlenül átszúrja a hüllők fejét. A procedúrát mindkét oldalon végrehajtva immáron felmászhatsz az eddig megközelíthetetlen anyahidrához. Igazából ő sem nehezebb ellenfél, mint gyermekei voltak, mindössze idejében el kell hajolnod a támadásai elől, és amikor lehetőséged nyílik rá, őrült gyors és hatékony kombók keretében megsoroznod az arcát. Összesen három alkalommal kell elkapnod a grabancát a Kör gomb segítségével, minekutána folyamatos gombnyomogatásba, és reflexpróbába torkollik a párbajotok. A végső győzelem után ugorj a hüllő szájába, és kaparintsd meg az egyik túlélőnél lévő kulcsot. Hagyd el a Hidrát, majd mássz fel a hajó jobb oldalán található ládákra. Keresd a kötelet, majd indulj el egyenesen, az íjászok alá tolt láda felé. Ezt mászd meg újfent, majd illeszd a kulcsodat a zárba, és haladj át a folyosón a következő pályára.

The Gates of Athens

Kászálódj ki a hadvezéreknek járó duplabetétes ágyból, majd indulj el a folyosón (amúgy az ágyba ugorva egy aranyos mini-játék résztvevője lehetsz). Zúzd le a vázákat, majd mentsd ki az állásod a fényoszlopnál. Mászd meg a létrát, majd a pallón áthaladva közelítsd meg a dokk végében tanyázó haramiákat. Az út egy hatalmas, a falon tátongó lyukban ér véget, amelyen keresztüllépve egy vízzel teli teremben találod magad. Kapaszkodj fel az ajtóhoz, majd harcold végig az előtted fekvő utat. Gyűjtsd a Phoenix Feather-öket is, hiszen ezekből hat darabot elspájzolva tovább növelheted a varázslati értéked maximumát. Ugorj ki az utcára, majd a dobozok segítségével át a kapun, hogy újból a pálya elején találd magad. Irány a már ismert hatalmas repedés, ám ahelyett, hogy újfent belépnél a terembe, használd inkább a közelben lévő kart, melynek segítségével a feletted lévő szintre liftezhetsz. A minotauruszok megjelenése után irány a következő lift. Győzd le a három óriási szörnyet a soron következő arénában, majd üsd ki az oszlopok alatt található fadobozokat, hogy elérhetővé tegyed az utat a kijárathoz. Kapaszkodj fel a legkisebbre, majd onnan szökellj át a túloldalira, végül oldalazva juthatsz át szoba túlsó végében található ajtóhoz. Hamarosan egy újabb ellenféllel, a medúzával ismerkedhetsz meg, akinek fejét Aphroditénak kell felmutatnod a továbbjutáshoz. Az egyetlen dolog, amire feltétlenül vigyázz, ha a medúzával harcolsz: a kővé változtató sikolya elől menekülj, mint mókus az erdőtűz elől! A Kör gomb megjelenéséig gyepáld puszta kézzel, majd utána vesd rá magad és tépd le ellenfeled fejét, hogy a tiéd legyen az áhított továbbjutás, és egy újabb varázslat. Mássz fel a folyosóvégi létrán (ahonnan dupla hátraugrással némi plusz alamizsnát is szólíthatsz magadhoz), majd mielőtt meghúznád az orrod előtt lévő kart, indulj el az óriási íjpuskához. Lődd ki az első nyílvessződet, majd vedd fel a fal mögött lévő ládában található jutalmadat. Majd’ minden iránnyal eljátszhatod ugyanezt (forgatni az imént látott karral tudod), ám a továbbjutáshoz a szemközti, repedezett falat kell szétbombáznod. Miután ez megtörtént, haladj tovább egyenesen, és fordulj be az első elágazásnál balra. Létrázz le, gyűjtsd be a jutalmadat, és nyisd ki az ajtót. Létrázz vissza, majd az elágazásnál folytasd tovább jobbra. Innen az apró létra irányában haladhatsz tovább (a fal mintázatán láthatod, hogy merrefelé kell megkapaszkodnod). A piros tetejű házon landolva begyűjtheted a ládákban található pontokat, majd visszatérve a létra aljához, kezdj hozzá annak újbóli megmászásához. Ezúttal juss el egészen a tetejéig, ahonnan jobbra, és felfelé ugrálva hamarosan egy óriási szoborhoz érkezel. Az R2-vel hamar romba döntheted a monstrumot, amelynek a fejére ugorva juthatsz tovább. Létrázz tovább, majd a két pillért megkocogtatva máris utat varázsolhatsz magadnak a fellegek irányába. Lőj el egy újabb nyilat az íjpuskával, majd kapaszkodj meg az így kifeszített kötélben. Mivel most neked kell araszolnod, miközben ellenfelek támadnak rád, így különösen nehéz dolgod lesz! Az egyetlen, amit tanácsolhatok, hogy ne engedd magadhoz közel az ellenfeleket – még időben rúgd vagy üsd le őket a kötélről. A túloldalon indulj el bal kéz felé, majd nyisd ki az újabb íjszerkezethez vezető ajtót. Robbantsd szét vele az egyetlen zárt ajtót, majd húzd meg a ravaszt újra, hogy kicsináld az éppen megérkező ellenfeleket is. Már csak pár folyosó és létra vár, hogy átléphess a következő pályarészre.

The Road to Athens

Mászd meg az előtted tornyosuló lépcsőket, majd haladj tovább a város szíve felé. Mivel az utat különböző blokádok és egyenetlenségek zárják el, válaszd a balra nyíló járatot. A fent lévő ajtót a délen fekvő gomb nyitja – ehhez azonban folyamatosan nyomnod kell. Csald rá az egyik itt ólálkodó minotauruszt, majd a medúzák varázslatával dermeszd kővé! Az akció sikeressége esetén az ajtó nyitva marad, te pedig átsuhanhatsz alatta, mielőtt a minotaurusz visszaváltozna, és lelépne a gombról. Pattanj a jobbra fekvő házak tetejére, és törd be magad az alattad fekvő szobába. Az ajtókat felfeszítve foszd ki a csillogó belsejű házakat, majd törd szét az út végén található blokádot. Kapd el a lelógó kötelet egy jól irányzott duplaugrással, majd lendülj át a szakadék túloldalára a következő kötél segítségével (a Kör gomb lenyomásával vegyél lendületet).

Athens Town Square

A megrémült helybéliekből életmentő energiafoszlányokat verhetsz ki, amelyre a soron következő, küklopsz elleni harcnál szükséged is lesz… Fordulj rá a balra nyíló teremre, és üsd ki a repedezett falak mögött búvó ládákat. Lépcsőzz fel az emeletre, majd kövesd a megjelenő hölgyeményt. A közjáték után mássz le a holttesthez, és vedd fel a nála lévő kulcsot. Kapaszkodj vissza a magasba, ahol újabb ellenfélfajták nehezítik a továbbjutásodat. A sárga pajzsos alakokat a Háromszöggel behozható támadások sebzik – pontosabban ez kell ahhoz, hogy védőpajzsukat megtörd. Ugorj át a mentési helytől jobbra található csapóajtóhoz, és használd rajta a frissen megszerzett kulcsodat. Innen már csak le kell másznod, végigfutnod a folyosón, fel a lépcsőn, és túl is vagy ezen a pályaszakaszon.

Rooftops of Athens

A jobb oldali falon burjánzó szőlőtőkére kell ráakaszkodnod, hogy felmászhass a ház oldalára. Amikor eléred a fal legmagasabb pontját, húzódj annak bal oldalára, és egy duplaugrással teremj a szemközti részen. Folytasd tovább a kapaszkodást és az ugrálást, egészen addig, míg el nem érkezel a két kincsesládához. Foszd ki őket, majd küzdj meg az új típusú ellenfelekkel. Érdemes amúgy védekező pozíciót felvenni a föld alól érkező támadásaik ellen… Rohand le az íjászokat, majd indulj meg a lépcső felé. Kaszáld le a csontvázlovagokat is, majd lépj át a lenti ajtón. Keresd a hidat, amelyen át kell haladnod, majd a falon lévő szőlőágakat kell elérned a továbbjutáshoz (a duplaugrás mindig segít). Ugorj át a pilléreken, majd a másodiknál jobbra araszolván megkapaszkodhatsz a szemközti platformban. Az elágazásnál válaszd a jobbra irányt, majd miután beértél a szobába, használd a létrát. A tetőn fordulj balra, majd vesd rá magad az itt található kötélre. Zúzd be a túloldalt található úttorlaszt, majd a falakra futtatott szőlőkbe kapaszkodva felmászhatsz a ház tetejére.

Az R2 segítségével hiába kéred a jóembert, nem hajlandó leereszteni neked a túloldalra vezető pallót, így egyelőre más utat kell találnod. Haladj hát tovább a következő rámpáig, amelyet az R2-vel tehetsz járhatóvá. Menj le egészen a mentőhelyig, és most válaszd a bal kéz irányába vezető utat. A megragadható íjpuskát továbbtaszigálva az úton egy szobába érkezel, ahol majd megfelelő irányba forgathatod a szerkezetedet, hogy kilőhesd vele a továbbvezető utat elzáró ajtót. Ehhez háromszor kell megforgatnod a szerkezetet, melyet minden alkalommal le kell húznod az ide-oda pörgő talapzatról. Miután irányban van a masina, már gyerekjáték lesz meghúznod a ravaszt. Zeusztól megkapod a harmadik varázslatodat, amellyel így immáron távolban lévő ellenfeleket is megsemmisíthetsz – ezt többször is alkalmaznod kell majd a játék során. Folytasd tovább az egyetlen kijáraton, és szaladj át a hídon is. Lődd ki a tetőn tartózkodó íjászokat – így megnyílik a piros erőtér által védett ajtó is. Gyűjtsd be a törött falak mögötti kincsesládák tartalmát, majd irány vissza a hídon át a mentőhelyre. Az elágazásnál fordulj jobbra, és újfent létrázz fel a tetőre. Most már lelőheted a tagot Zeusz varázslatával, és átjuthatsz a túloldalra. A szobák kifosztása után egy gomb lenyomásával leeresztheted a liftet. Fuss át a hídon, majd a bejátszás után egyensúlyozz át az Orákulum templomához vezető lépcsőig.

Temple of the Oracle

Mivel magát az Orákulumot elrabolják, kiszabadításához elrablóinak nyomába kell eredned. Miután legyőzted támadóidat, a lépcsőkön keresztül lépj be az épületbe, majd ragadd meg a két hatalmas szobrot a fal mellett. Nem csak a mögöttük lévő ládák felfedéséhez volt szükség erre a mozdulatra, hanem azért is, mert valamivel el kell torlaszolnod a falból számolatlanul előbukkanó hárpiák útját. Ezt tedd meg a bal, illetve a jobb oldalon is, így immáron szabadon bejárhatod a fenti gerendákat, anélkül, hogy lerántanának a repkedő lények (a leszakadó pillérekre azért ettől függetlenül ügyelj)! Mentsd ki az állásod a túloldalon, majd szaladj végig az ellenfelekkel teli folyosón. Egy apró logikai feladvány megoldásával mentheted meg a kötélbe kapaszkodó Orákulumot: told rá az út mellett fekvő liftre a bejárati ajtó mellett álló egyik szobrot, majd miután az leért, és te is időben leugrottál róla, taszítsd a lent lévő szobor tetejére a másikat is. Így egy viszonylag magas építményt hoztál létre, amelyet a szemközti kút elé kell majd lökdösnöd. Erre azért lesz szükség, hogy ennek segítségével ráugorhass a falat behálózó szőlőágakra. Juss fel a kút melletti kőtömbökre, majd a szobrod segítségével kapd el a falra futtatott növényeket. Viszonylag kemény menet lesz az Orákulum megmentése, ugyanis uszkve 70 másodperced lesz arra, hogy körbeérj a falakon és megmentsd a kötélen lelógó hölgyeményt. Használd sokat a duplaugrást, és igyekezz nem meginogni, amikor egyensúlyoznod kell a vékony palánkokon. A forgó részeknél próbáld meg a csapágyak időzítését kifigyelni, így nem kell sok időt vesztegetned arra, hogy egyesével bevárd az éppen ideális pillanatot, hanem egyből átszökellhetsz a három szerelvényen egyszerre. A köteleknél lendülj be gyorsan, hogy itt se kelljen felesleges időt elpocsékolnod, míg az utolsó kötélről egyenesen a szökőkútba kell lendülnöd. A lány elkapása automatikusan indítja el az átvezető-mozit. Távozz az ajtón. A mentőpont után ugyan felgyalogolhatsz a hatalmas embléma mögötti ládáig, de a továbbjutáshoz más merre kell indulnod. Méghozzá a Save ponttól jobbra lévő kardon keresztül. Mászd meg a hosszú lépcsősort, majd vedd fel az újabb Phoenix Feathert az alul található ládából. A csatornák már várnak innen egy saroknyira…

The Sewers of Athens

Nyisd ki a csatorna két oldalán található ládát, majd indulj el egyenesen, amerre az út vezet. Igyekezz levágni az ellenfeleidet minél előbb, mert főképp a magasból támadó íjászok okozhatnak kellemetlen perceket szűnni nem akaró sortüzükkel. Tartsd az irányt egyenesen, majd kapaszkodj fel a fémkorlátra egy duplaugrással. Az ittlévő tucatnyi minotauruszt egy felfejlesztett Blades of Chaos varázslattal könnyedén móresre taníthatod, de akkor sincs baj, ha gyengébb tulajdonságokkal érkezel a helyszínre, hiszen a jobb oldalt álló ládákból könnyedén kinyerheted az energiaveszteség helyreállításához szükséges manát. Az újabb ellenfél-invázió leküzdésekor megint hatalmas jelentőséget kap az íjászok likvidálása – amit még két körön keresztül megismételhetsz, mire túljutsz a csatornák ezen szakaszán. A következő fémajtóra felkapaszkodván keresd a közelben lévő kart – ezzel egy spirális lépcsőszerkezetet nyitottál meg. Fuss végig a már ismerős útvonalon, majd mikor újfent választási helyzetbe kényszerülsz, Árész előtt indulj jobbra, az elveszett lelkek sivataga felé.

Desert of Lost Souls

Nézd végig a megérkezésed utáni videót, majd indulj el keleti irányba. A területet lezáró sziklák peremét követve juss el a sivatag sarkáig, majd egy éles északnyugati kanyart véve, kövesd a szirén egyre erősödő hangját. A füves területről északra könnyedén rábukkanhatsz arra a templomra, ami környékén a szirén énekel. Egy-két varázslat gyors ráküldésével hamar likvidálhatod a kísértő lidérclelket, ami után már csak két lélek marad a sivatagban, akiket igába kell hajtanod a továbbjutáshoz. Sajnos konkrét tanáccsal, illetve helymeghatározással nem szolgálhatok – lévén a lidércek véletlenszerű útvonalakon bolyonganak szanaszéjjel a homoktengerben –, úgyhogy csak azt tudom javasolni, hogy járd be a sivatagot keresztül-kasul, hogy felleld a másik két légnemű hölgyeményt. Könnyű lesz rájuk akadni, ha már megtaláltad a minotauruszokat, ugyanis e két behemót környékén lebeg a két szirén is. Ha mindhármukat elimináltad, a kelet felé fekvő templom bejáratához kell visszatalálnod – erre folytathatod tovább ugyanis a pályát. A két láda kifosztása után lépcsőzz le a mélybe, majd kinyitván az egyetlen lezárt ajtót, taszítsd el a mögötte lévő szikladarabot a futószalag másik végébe. Lehetőség szerint ne forgó szecskagépezet irányába… A műveletre azért van szükség, hogy erről a szükségemelvényről felkapaszkodhass a magasban lévő, egyben a továbbjutást is jelentő szegélyre. Lépcsőzz ki a felszínre, fújd meg a hatalmas kürtöt, majd vedd fel a harcot a megjelenő ellenfelekkel. Igazság szerint itt csak kitartásra van szükséged, mert a látszólag végtelen ciklusba került újratermelődő szirének előbb-utóbb elfogynak, addig viszont serényen szipkázd az energiájukat, mert könnyen megjárhatod, ha figyelmetlen vagy! Miután végeztél velük, lépj oda a második kürthöz is, és fújj bele egy jó nagyot.

Pandora’s Temple

Miután kimentetted az állásod, kelj át a hídon, majd szambázz le az ösvényen bal oldali irányban. Húzd meg a kart az R2 segítségével, mire egy lépcsőzetes szerkezet emelkedik ki a falból. Próbálj meg villámgyorsan feljutni a tetejére, ugyanis a szerkezet automatikusan elkezd visszahúzódni a falba, így ha rövid időn belül nem érsz fel a legmagasabb pontjáig, kezdheted elölről az egész hajcihőt. A jelenet megtekintése után ess le, és haladj át a megnyílt ajtón. A küklopszokat győzd le, majd indulj el felfelé a lépcsőkön. Miután kifosztottad a kétoldalt található ládákat is, tekerd meg a kart, hogy bejuthass a zárt terembe. Küzdd át magad a csontvázakon, majd vedd szemügyre a falban található szemet közelebbről is. Még néhány csonti, és már mehetsz is tovább.

The Rings of Pandora

Kövesd a folyosót, míg el nem érkezel egy ajtóhoz. Lépj át rajta, majd óvatosan kelj át az össze-összecsapó, tüskés folyosórészen is. Lődd ki a túloldalról „barátkozó” nyilasokat, majd húzd meg a középen árválkodó kart is. Fuss ki, majd húzd meg a frissen leeresztett kart, egészen addig, míg egy vörös fény nem válik láthatóvá. Ő Artemisz lesz, a következő istenség, aki a pengéjét ajándékozza neked. A továbbhaladás után már jön is a következő pálya.

The Challenge of Atlas

Sprintelj le a terembe, ahol már ki is próbálhatod új szerzeményedet: egy tucat ellenfél várja, hogy apróra szeleteld őket Artemisz pengéjével. Kapaszkodj fel a küzdelem végén a lépcsők tetejére, majd egy kört téve, Zeusz varázslatával még a távolból intézd el az íjászokat. Most, hogy szabad az út: egyensúlyozz át a túloldalra, gyűjtsd be az itt lévő kincseket, majd pottyanj le, és távozz a szoba jobb oldali részén. Gyűrd le az újabb ellenfeleket, majd a ládát megmarkolva taszítsd beljebb a balra található teremig. Ezután told el egészen a lépcsőig, majd hátat fordítva a boltíves ajtónak, rúgj egy hatalmasat a kőbe, hogy az ráguruljon a szoba közepén található gombra. A művelet végrehajtásával lehetőséged nyílt arra, hogy átjuthass a rejtekajtó túloldalára – ehhez mindösszesen annyit kell tenned, hogy egy hátraszaltóval a terem túloldalán teremsz. A túloldalon természetesen tovább folytatódik az ellenfél rohama – miután legyőzted őket, kapaszkodj fel a létrán, és kaparintsd meg Zeusz pajzsát. Ess is le az alattad lévő szobába, és a balra található ajtóba illeszd bele a frissen szerzett ereklyédet. Most térj vissza az előző terembe, kapaszkodj fel újra a megroggyant lépcsőrészeken, és húzd meg a túloldalon található kart. Miután megjelent a kötéldarab, vesd rá magad, és szánkázz alá a mélybe. Kelj át a vízszintesen kifeszített kötélen is, majd markold magadhoz a közelben felejtett újabb pajzsot – ezúttal Hádészét. Kapcsolj pörgősebb fokozatra: elindul a hátad mögötti izomputtony, neked pedig még az előtt el kell intézned a sorra megjelenő lényeket, hogy az odaszorítana a falhoz. Használd a Poseidon’s Rage varázslatot, valamint az L1 + Négyzet kombóval előhozható Artemisz pengéjét. A harc végén megnyílik a továbbjutás kapuja, te pedig visszaugorván a kötélhez visszamászhatsz a felszínre. Gyalogolj vissza a jobb oldali szobába, és helyezd az ajtóra a második védőpajzsodat is.

Gyalogolj le a lépcsőkön és mentsd ki az állásodat a fénynél. Mássz fel a létrán, majd az ajtón áthaladva óvatosan kelj át az ide-oda cikázó pengék között is. A túloldalon haladj át az ajtón, majd tartsd továbbra is a jobbra irányt. A lépcső után egy híd jön, majd egy kapcsoló, amellyel leereszthetsz egy vasláncot. Ezt megmászva egy olyan szobába kerülsz, ahol nem lesz sok időd a nézelődésre, ugyanis egy feladat vár megoldásra. A megoldás pedig a rád rontó lények eliminálása lesz. Sietned kell, ugyanis ha nem vagy elég gyors, a megnyíló talaj magával ránt az elmúlásba (a pajzsok lerombolása után gyerekjáték lesz a már védtelenebb katonák legyőzése)… Siker esetén viszont magaddal viheted Atlasz kulcsát. Csússz le az imént leeresztett láncon, mentsd ki az állásod, és indulj el visszafelé, az őrülten kaszaboló pengék szobájába. Rántsd meg a két ittlévő kart, majd amilyen gyorsan csak lehet, közelítsd meg a szoba felső részében található ajtót. Ha mindezt elég gyorsan megtetted, akkor át tudsz oldalazni a szoba szélén található peremeken, ha nem – újra kell kezdened a kapcsolóknál. Az ajtó kinyitása után helyezd rá a kallantyúdat a szoborra, majd tekerd is meg a szerkezetet. Miután Atlasz felemelte a földgömbjét, távozz a jobb oldali ajtón. Küzdd magad végig a lépcsőfeljárón, majd húzd meg a fent található kart. Miután a földgömb utat nyitott a lenti részen, kelj is át az újdonsült résen, és ragadd meg az itt található síremlék fogantyúját. Ragadd meg a benne fekvő holttestet, és az R2 folyamatos nyomkodásával szerezd meg a fiú koponyáját. Miután a síremlék megnyílik, ugorj bele a nyílásba, és gyalogolj végig a járaton, míg egy újabb bejátszás nem kezdődik el. Az ajtó után mentsd ki az állásod a már ismerős helyen, majd keresd a koponyával ellátott ajtót a folyosó túlvégén. Helyezd bele a szerzeményed, majd lépj át az új helyiségbe. A komótosan körbegördülő présgép elől déli irányba menekülve hamarosan egy lépcsőfeljáróra bukkanhatsz a bal oldali falrészen, melyet megmászva, várd be a jobb kéz felől közelítő szerkezetet. Araszolj rá a középső részére, és kezdj el gyalogolni haladási irányával ellentétesen. Így nem esel le a monstrumról, és nem leled halálod azonnal. Ellenben elérheted azt a jobb kéz felé található létrát, amelyre fel kell majd kapaszkodnod a továbbjutás érdekében. Fent már nem lesz sok dolgod, csak át kell futnod pár folyosón, és kinyitnod néhány ládát, hogy a következő küldetés izgalmaiba vethesd magad.

The Challenge of Poseidon

Alighogy megérkezel, máris szembetalálkozol a háromfejű Cerberus-szal. És mindjárt nem is eggyel, hanem azok egész garmadájával. Érdemes még miniatürizált állapotukban végezni a bestiákkal, ugyanis bizonyos idő elteltével hatalmas behemótokká változnak… Ilyen esetekben jól jöhet a Medúzák dermesztési varázslata! A terep megtisztítása után bal kéz irányában távozhatsz, majd miután legyőzted az újabb ellenfeleidet is, bújj el a mozgatható láda mögé. Az elővigyázatosság nem véletlen: a szemből támadó íjászgarmada sok kellemetlen percet szerezhet, ha nincs megfelelő fedezéked. A doboz rejtekét kihasználva, közelítsd meg a nyilasokat, majd a megfelelő időzítéssel kerekedj felül rajtuk. A piros erőtértől az összes lény legyőzése után szabadulhatsz meg. A szobába érvén húzd meg a közepén árválkodó kapcsolót, ám a feltáruló kincses ládát csak abban az esetben próbáld meg kinyitni, ha hiper gyors reflexekkel rendelkezel. A következő négy cella ugyanis mind egy élelmes csapdát is rejt magában, és amennyiben nem cselekszel gyorsan, úgy menthetetlenül rád zárul a ketrecek ajtaja, és tehetetlenül halsz meg a kicsapódó tüskék következtében. Így hát ha biztosra mész, az ötödik ajtóig nem feltétlenül kell megmozdulnod – ez lesz ugyanis az igazi kijárat. Miután áthámoztad magad az újabb ellenfélrohamon, a lánc közelében felugorhatsz a falra, ahonnan jobb kéz irányában kell továbbhaladnod. Innen szintén jobbra fekszik majd az első Múzsakulcs. Most irány balra, ahol már két Minotaurusz is vár. Folytasd tovább egészen a ládákig és a mentőpontig, majd egy lejtős rész következik, amit egy kar nélküli hajtóberendezés követ. Huppanj alá, majd közelítsd meg a terem túlsó végében lévő ajtót. A jobb oldalánál felveheted azt a kart, amivel visszarohanva, működésbe hozhatod a szerkezetet. Ezzel leereszthetsz egy fogva tartott szerencsétlent, akit áldozatként kell majd prezentálnod a fenti szobában. Ehhez át kell hámoznod magad a megjelenő ellenfeleken – hogy ne zavarjanak a ketrectologatásban, mindig igyekezz a bukkanók elé állni, hogy visszacsúszás esetén meggátold a feladat elölről kezdését. Told fel egészen a szobáig, majd miután elhelyezted a gombon, húzd meg a kart is.

Miután feltárult az ajtó, közelítsd meg a szobrot, és vedd fel előle Poszeidón szigonyát. Ezzel máris lehetőséget nyertél a víz alatti közlekedésre, amit rögtön jobbra ki is használhatsz, ha lenyomod a Négyzet gombot. Az R1 gomb használatával egy speciális, előrerugaszkodást is végrehajthatsz (főképp víz alatti falak lebontásához használhatod majd). Miután legyőzted az ellenfeleidet a túloldalon, használd az ajtó mögötti kart, hogy megnyiss egy új utat Poszeidón szobra mögött. Ússz is vissza hát a terembe, és mászd meg a szobor mögötti lépcsőket. A teremből ugorj a medencébe, és a végén fordulj be jobbra, az apró járatba. Az elágazásnál válaszd a jobb kéz felé kanyarodó utat, majd amikor a száj alakú szobabejárathoz érkezel, az R1 gomb segítségével sprintelj át rajta, mielőtt összecsapnának a fejed felett a hullámok, és a csapdák. A túloldalon még lesz egy kis harc, majd miután meghúztad a kart, továbbmehetsz arra, amerről jöttél. Ússz vissza az elágazásig, ahol most bal kéz felé tarts tovább. Keresd a második múzsakulcsot, majd megint vissza a vízbe, ahol kezdj el visszafelé haladni. Evickélj át a frissen kinyitott ajtón, majd mentsd ki az állásod. Törj be a ládáért a balra található üregbe, a repedésen keresztül, majd foszd ki a lidérc feletti üreget is. Továbbúszva hamarosan egy újabb reflexpróbáló feladat részesévé válsz: a villámgyorsan elszáguldó kövek között kell elevickélned a túloldalra. Ehhez kétszer kell majd megpihenned a járat aljában meghúzódó üregekben, és továbbhaladnod az R1 gomb folyamatos nyomva tartása után (ilyenkor Kratos ugyanis nagyobb sebességfokozatra kapcsol). Miután kicentizted az elhaladt kőtömböt, azonnal kezdj el teperni, hogy még a következő hullám előtt be tudd fészkelni magad a biztonságot jelentő üregbe. A túloldalon lefelé haladva hamarosan kiúszhatsz a vízből. Kend el a megjelenő Minotauruszok száját, majd a kar segítségével formálj lépcsőt a vízben pihenő kockákból. Ne dőlj be a trükknek, és ne indulj meg rajtuk felfelé, hanem vesd bele magad a vízbe azon nyomban, és keresd az üreget a lépcsőkockák testén. A harmadik lépcsőfok alján megleled, amit kerestél: egy liftként is használható mélyedést! Húzódj meg benne, és várd meg, amíg a szerkezet tovább szippant magával a mélybe. Ússz ki a mélybe a túloldalon, ami a már többször is bejárt szoba egyike lesz. Fuss keresztül az alagúton, a szemközti, hatalmas fakerékkel teli terembe. Itt mászd meg a baloldali falba vájt lépcsőt, és ugorj fejest a medencébe. A túloldalán törd be a jobbra vezető ajtót, ahol kimentheted az állásod, és megmászhatod a végében található létrát is.

The Challenge of Hades

A szoba bal oldalán található ajtó kinyitásához egy véráldozatot kell bemutatnod, ami annyiból áll, hogy véres leszámolást kell rendezned a terembe ömlő ellenfelek között. De nem akárhogyan ám! Úgy kell véget vetned nyomoronc kis életüknek, hogy a lépcső előtt forgó körben múljanak ki szerencsétlenek… Ebben az esetben megnyílik a továbbjutás kapuja, te pedig begyalogolhatsz rajta. A balra fekvő járatban elmés csapdák nehezítik a továbbjutásodat: például időzáras platformok, melyek bizonyos időközönként eltűnnek a lábad alól… Próbáld kiszámítani az időzítést, hogy akkor érkezz a kőre, amikor még ott van – így könnyedén átvészelheted ezeket az izzasztó pillanatokat. A következő fordulóban tüskés csapdák között kell átlavíroznod, hogy aztán egy labirintusban találd magad. Nem lesz nehéz kijutnod belőle, hiszen csak egyetlen út vezet a kijárathoz – a többi extrákat, és felszedhető nyalánkságokat rejt. Azonban később majd szükséged lesz rá, hogy ne hagyj túlélőd az aknákban, ezért célszerű az összes létező választási lehetőséget már itt az elején kivesézni. Az első elágazásnál balra fordulva lelhetsz rá arra a liftre, amivel fel kell jutnod a második emeletre. Innen hamar elérkezel ahhoz a teremhez, amelynek a végében egy oda-visszahúzódó kőtömb vár. Ennek a tetejére ugorva várd meg, míg visszahúzódik annyira, hogy beugorhass a túlsó végében megbúvó szobába. Vágd le az itt lapító ellenfeleket, majd újból kiérve kapaszkodj fel az ajtóhoz. A szobában immáron ráléphetsz arra a gombra, ami egy hatalmas oszlopot emel ki a vízből. Ugorj fejest a körülötte található vízágyásba, és keresd meg az elrejtett kapcsolót. A meghúzásával egy fénynyaláb csap elő az oszlopból. Mássz ki a vízből, és kapaszkodj fel az oldalán található létrára. Csavard el a fejét a ráerősített karral, így bevilágítja a szemközti sötét alagutat. Mássz le, mentsd ki az állásod, és lépj be a hatalmas ajtón.

A szemből érkező tüzes golyókat egyszerűen szlalomozásos módszerrel tudod kikerülni, az oldalt látható ajtókat pedig viharos gyorsasággal kell nyitogatnod, ha nem akarsz lávakő alátét lenni. A bal oldalon található egyik járatba kell befészkelned magad, majd keresztülharcolnod pár folyosót, egészen az íjászokig. Az ő legyőzésük után keresd a következő teremben található kötelet, majd mássz át rajta a túloldali platformokra. Huppanj alá az arénába, majd öld le a rád rontó ellenfeleket. Miután a két Minotaurusz is kifeküdt, mászd meg a létrát, és szaltózz át a szemközti részre. Egy újabb labirintusszerűség köszönt – szerencsére ebből sem lesz nehezebb kitalálnod, mint az előzőből volt! Miután visszaérkezel a pálya eleji hatalmas terembe, egyensúlyozási feladatoknak nézel elébe: a vékony gerendákon ugyanis csak akkor juthatsz át, ha nem engedsz túlságosan a gravitációs erők vonzásának. A feladatot nehezíti, hogy ezenkívül éles pengék is körbe-körbejárnak, amelyeket kizárólag csak duplaugrással tudsz kivédeni. Tehát amikor látod, hogy egy ilyen szerkezet közelít feléd, akkor előrefelé ugorva, még arra is vigyáznod kell, hogy a vékony gerendára érkezz vissza… Miután átszlalomoztál a termen, és kinyitottad az elérhető ládikákat a kiszögellésekben, kapaszkodj fel a pengék nélkül pörgő farúdra. Ezen egy létrát vehetsz észre, amelyről egy kötélbe kapaszkodva lendülhetsz alább egy szinttel. Mássz le az itteni létrán is, majd lépj be a következő terembe. Forgasd el a kereket, majd pottyanj le a bal oldali terembe az út végén. Töltsd fel magad, ahogy csak tudod, és mentsd ki az állásodat is, mert egy bitang mozgalmas főellenfél-harc következik!

Először is caplass fel az emelkedőn a magasabbik részre, itt ugyanis viszonylag védve – mindössze arra kell vigyáznod, hogy a le-lesújtó csapásaikor ne tartózkodj a földön, így megúszod a pillanatnyi eszmélet- és irányításvesztést is. Amikor éppen nem csapkod, vagy hesseget a kezeivel, akkor lesz alkalmad megközelíteni, és teljes erődből püfölni. Miután jó pár alkalommal meglegyintetted, egy idő után elkezd kótyagosan szédelegni a terem közepén, valamint megjelenik a feje felett a Kör ikonja is. Megingásának ritka pillanatát kihasználva rohanj oda hozzá, és hajtsd végre a képernyőn felvillanó véletlenszerű utasításokat. Miután láthatóan megfeküdte a gyomrát a rá mért ütéseid ereje, rohanj vissza a magaslatra, és a kar meghúzásával zúdíts rá egy izzó farönköt. Ezzel megtörted a páncélját, és egy lépéssel közelebb kerültél a Minotaurusz legyőzéséhez. Ezt még négy-öt alkalommal, ugyanebben a sorrendben elő kell adnod, hogy teljesen megbontsd az állat mellvértjét. Ám ezzel még közel sincs vége a küzdelemnek! Most láthatóvá válik a teljes energiacsíkja, amelyet már hagyományos ütésekkel és csapásokkal is leredukálhatsz majdnem nulláig. Egy végső fahasáb, és egyszerű rongydarabként szögelheted a szemközti ajtóra a kar segítségével. A megnyílt ajtórésen keresztüllépve baktass fel a lépcsősoron, majd foszd ki az itt található ládákat is. Olvass bele a középen árválkodó könyvbe, majd vedd fel az újabb koponyát a koporsóból. Térj vissza a nagy küzdelem színhelyére, ahol Hádész ajándékoz meg egy újabb isteni tehetséggel: Hádész halott seregének megidézésével. Ezentúl tehát külön hadsereggel tépázhatod ellenfeleid néha nem is túl alacsony számát. Miután letesztelted az újdonsült készségedet, ússz vissza a hatalmas tartályig, amelybe beleugrottál, és keresd az oldalán azt az ajtót, amelybe a koponyádat beleillesztheted. Most együttállást kell produkálnod, vagyis a sok kerek alakú szobát úgy elforgatnod, hogy a nyílásaik ne fedjék egymást – tehát szabad legyen az átjárás. Lépj rá a véres folyosóra, és juss el egészen a vízzel elárasztott teremig, ahol a szobor karjait összetolván, egy fényes nyaláb hasít majd keresztül az éteren… A látomás szerint Pandora szelencéje már igazán nincs messze… Rohanj tehát vissza a folyosón, és a lift segítségével közelítsd meg a féltve őrzött ereklyét. Az út lineáris lesz, és tulajdonképpen újdonságot csak a szatír megjelenése fog jelenteni – ám a legyőzése már gyerekjáték lesz az eddigiek után. Miután leérkeztél és elolvastad a könyvet, már csak a híd felé kell elindulnod, hogy egy egész korrekt kis animáció kezdődjön.

The Cliffs of Madness

Használd Zeusz villámait a távoli, és kombóidat a közeli ellenfelek ellen. Jobb kéz felé elindulva ugrálj át a platformokon, míg el nem érkezel a kötelekhez. Átlendülve rajtuk a túloldalra, a szokásosnak mondható harc vár, ami után a kapcsolóval eresztheted alább a továbbjutáshoz szükséges létrát. Kelj át a barlangon, egyenesen, majd amikor a karral felvértezett hídhoz érkezel, addig tekerd, amíg egészen ütközésig nem hajtod a szerkezetet, hiszen ez lassan visszaindul eredeti álláspontjába. Számítsd ki, hogy mikor ér szinkronba a szemközti híddarabbal, hogy gond nélkül átkelhess az íjászokhoz. A túloldalon válaszd a jobbra fekvő irányt. Küzdd át magad a Minotauruszokon, majd haladj el az egyelőre nem működő szerkezetek előtt is. Kapaszkodj bele a létrába, és csúszdázz le a közelben kifeszített kötélen. A barlangban pedig máris nekiláthatsz az ókori tetrisznek, vagyis az építőelemek forgatásának és bepakolásának a szemközti térhálóba. Úgy illeszd össze a részeket, hogy teljes mértékben befedjék a falat. Mögüle felveheted az első nyakéket, amellyel a jobbra található létrán távozhatsz innen. Egy rövid körforgalom után visszaérhetsz oda, ahol a szobrot láttad, és belepasszinthatod a nyakéket a helyére. A következő ereklyéért viszont jó sokat vissza kell baktatnod a pálya elejéig, egészen a forgatható hidakig, és még azokon is túl. Mikor kiérsz a barlangból, caplass le a létrán, majd az azutánin is, míg el nem érkezel a mentőpontig. Ettől jobb kéz felé találhatsz egy elkorhadt fatörzset, amelyen nemes egyszerűséggel csak szökellj keresztül. Kisvártatva beérsz egy barlangba, ahol néhány ellenfél leverése után könnyedén szabadulhatsz. A túloldalon lévő lifttel vitesd magad a legfelső szintre, majd huppanj be a közeli barlangba. Mint a padló mintázatából láthatod, jobb lesz óvatosabb üzemmódra kapcsolnod – de nem akkor, ha ezen sorokat elolvasod! A megoldás ugyanis nem olyan tenyérizzasztó, mint elsőre tűnik – mindösszesen el kell juttatni a rács mögött található dobozt a barlang északi részébe, még mielőtt lejárna az idő. Erre felhuppanva hamar átkapaszkodhatsz a szemközti kis kupolába, ahonnan a második nyakéket is magaddal viheted. Ezzel térj vissza egészen odáig, ahol az elsőt is felhasználtad, és a szomszédos szobornál akaszd a helyére a drágaságot. A mozgó platformoknál gondolom egyértelmű lesz, hogy mit kell csinálni: egyikről a másikra ugrani, mindig a szemközti irányában. Ha jól időzítesz, akkor pillanatok alatt fent teremhetsz a mindenség tetején, ahonnan egy kötélen való himbálózás után már liftezhetsz is a következő pálya felé.

The Architect’s Tomb

Kelj át a szakadék túloldalára a mozgó platformok és szeletelő pengék között, majd nyisd ki a jobbra található ajtót. Mássz fel a sziklaoromra, és a létrán keresztül közelítsd meg az itt található darut. Zúzd be vele a repedezett kőtörmeléket, majd ereszd rá a mágneses tappancsot a jobb kéz felé található gombra. Most mássz ki a szerkezetből, és lépcsőzz vissza az alattad lévő szintre, majd húzd ki a nagy szobrot a bal oldali rejtekéből. Tologasd egészen addig, míg bele nem pottyan a porrá zúzott üregbe, majd tessékeld rá az alatta megbúvó gombra. Ezután szaltózz vissza a mozgó platformokon keresztül a mentőpóznáig, majd rálépve a rögtön mellette található gombra egy időkapcsolót is működésbe hoztál. Most minden képzeletbeli erődet összeszedve koncentrálj arra, hogy még a kapu bezáródása előtt átjuss a szemben található folyosóra. Ha ez sikerül, tépd le a már szokásosnak mondható koponyát a halottról, majd indulj el lefelé a lépcsőn a következő teremből. Vágd át magad a folyton újratermelődő ellenfeleken is, majd hatolj át a teremvégi ajtón. A szelencéig eljutni és azt magaddal cipelni már könnyebb lesz, mint az eddigi kalandjaid legkönnyebbike volt.

The Path of Hades

A látványos átvezető után az alvilágban találod magad – innen kell visszaküzdened magad az élők közé. Első körben ügyességi, platformról platformra ugrálós részek következnek. A monotonitást csak a néha megjelenő szörnyek hada kavarja fel, de te csak mindig törekedj arra, hogy ne engedd lelökni magad a vékony pillérekről. A késekkel teleaggatott forgó csigolyák között óvatosan lavírozz át (figyeld a sebességüket és forgási irányukat), majd nagyjából ugyanezekkel a típusfeladatokkal találod szemben magadat az elkövetkezendő 5 percben. Egyik irányból a másikba – eltévedni lehetetlen. Miután sikerült egy viszonylag nagyobb szárazföldig elverekedned magad, egy kisebb horda próbál majd kizökkenteni a lelki békédből – de ne hagyd, hogy sikerüljön nekik. Verekedd át magad rajtuk, majd közelítsd meg a forgó hengert, amelyre úgy kell felkapaszkodnod, hogy a belőle kiálló tüskék, körkörös mozgást végeznek… Ha elkapna egy ilyen kaszaél, nincs veszve semmi, csak a véres verejtékkel meghódított milliméterek emlékképei… Mindez persze csak az első kör volt, jobbra indulva már jön is a folytatás: még több penge, még gyorsabb fordulatszám. Köszi… A következőkben ellenfeleket kell eliminálnod, hogy megnyíljon a továbbjutást jelentő út, amely a következő pályához vezető kötélhez vezet.

Temple of the Oracle

Ments egyet a sírásó mellett, majd lépj be az Orákulum templomába. Harcold végig az utadat a nagy térig, ahol egy animáció veszi kezdetét, és végül elérkezel a végzetedhez: az Árész elleni küzdelemhez. Az első körben abszolút nem lesz nehéz dolgod, főleg ha úgy nézzük, hogy a hadisten minden ütése blokkolható! Az Army of Hades varázslat pedig kifejezetten eredményesnek bizonyul ellene… Megfelelő mennyiségű energiaveszteség után Hádész feje felett egy Kör kezd el díszelegni – ezzel is jelezvén, hogy igenis, megfogható az öreg. Lépj oda, és kövesd a felvillanó mozgásokat és irányokat, majd fogadd el a sorsod, és lépj tovább a halandók világából…

A családod megvédelmezéséhez tudnod kell, hogy a Körrel történő ölelés a saját energiádból von el – ugyanakkor, ha nem adsz, és feleséged és gyermeked életereje elfogy, a játék ugyanúgy véget ér, mintha te estél volna el. Érdemes brutálerős kombókat nyomni, főképp, mivel így egyszerre több ellenfelet is le tudsz fedni. Árész következő formáját a Rage of Gods hathatós segítségével tudod legyőzni – ezzel hívhatod be egymás után többször is az Army of Hades varázslatot. A harmadik formáját már némileg nehezebb lesz legyőzni, hiszen energiáját a rajtunk okozott találatai csak duzzasztják (viszont ez igaz fordítva is), és még a védekezés áldásos tevékenysége sem adatik meg számunkra. Viszont ha kiismered a technikáját, hogy 2-3 mozdulaton kívül nem csinál mást, és megtalálod azt a pillanatot, amikor van esélyed közel kerülni hozzá és megsebezni, akkor a hagyományos Négyzet és Háromszög-támadásokkal leverheted.

Innen pedig már csak a megnyerés, és a megnyíló rengeteg extra felfedezése van hátra…