A japánok ezúttal sem hazudtolják meg magukat, ugyanis igencsak érdekes módját választották a Windows 7 hirdetésének.

A korábban nem túl acélos és ötletes reklámkampányairól híres Microsoft a Windows 7 múlt heti premierjével és az azt megelőző reklámkampánnyal bizonyította, dolgoznak ott kreatív marketingesek is. A redmondiak az új operációs rendszer köré egy nagyon ötletes és masszív hadjáratot építettek, így például a hollandiai Zevenhuizen – a város neve hét házat jelent – városka lakói ingyen kaptak egyet a szoftverből, Spanyolországban pedig Sietes városának – szintén hetest jelent – házait festették a Windows logó színeire.

Japán mindig is fontos piac volt a Microsoft számára – elég csak az X360-ra gondolni -, így a szigetországban egy még kreatívabb megoldáshoz nyúlt a szoftveróriás. A Burger Kinggel kötött megállapodás értelmében a gyorsbüfé-hálózat pontjainál mostantól megvásárolható a Windows 7-hamburger, ami 777 jenbe – 1500 FT – kerül és tulajdonképpen egy normál whopper szendvics, csak éppen hét szelet húspogácsa van benne. Az egész hamburger zsemlékkel, mindennel együtt összesen 13 centi vastag.

Azért nem volt zökkenőmentes a rendszer indulása, a japán tévében
ugyanis szerették volna bemutatni a Windows 7 egyik újdonságát az ujjal
vezérelhető nagyítási képességet, amit egy érintőképernyős monitoron
szemléltetett volna az úriember, a rendszer viszont nem nagyon akart
működni…