Bizonyára akadnak néhányan, akiknek mond ez a cím valamit: The Thing. De még többen lehetnek, akiknek arról ugrik be: A Valami. A jó pár éve levetített film megborzongatta az emberek lelki világát, ami nem véletlen, hisz végig feszültségek között nézhettük ezt az alkotást, nem tudva, ki is van az idegen dns által megfertőzve (aki nem látta, az sürgősen nézze meg).
Évek múltán azt hihettük, feledésbe merült a téma, ám szerencsére egy talán elrontott második rész helyett a játékipart célozták meg a készítők.
Izgalommal telve indítottam új játékot, hogy sikerült-e azt a hátborzongató hangulatot átültetni a vászonról a képernyőre. Az a véleményem, hogy igen. De a játék még ennél is többet nyújt. Alapesetben egy külső nézetes csapatirányítós játékkal van dolgunk. Ám mielőtt ez valakit is elijesztene, gyakorlatilag csak egy katonát irányítunk végig, a játék során hozzánk csapódott társainknak csak parancsokat osztogathatunk, illetve gyógyíthatjuk őket, és fegyverekkel láthatjuk el vagy éppen megfoszthatjuk őket. Minden cselekedetünk a csapattal szemben bizalommal illetve annak elvesztésével jár, ezzel még nagyobb hangulatot, vagyis egyfajta szabadságot adva a játékosnak. Emellett pedig ott van a játék (és a film) alaptémája, ki fertőződött meg? Ezt soha nem lehet tudni, mert embereink mindig máshol és máskor változnak át, de szerencsére van egy vérvizsgáló szerkezet, amivel bármikor megnézhetjük embereink „tisztaságát”. Ha ez nem volna elég, akkor ott az izgalmas játékmenet, a négy lábon mászkáló fejek és más testrészek, illetve a nagyobb lények, akiket csak tűzzel lehet végleg elpusztítani. A játék során számos fegyvert és tárgyat tudunk használni, és csapatunkat úgy látjuk el fegyverrel, ahogy nekünk tetszik. Vigyázni kell azonban, mert társaink saját személyiséggel rendelkeznek, megrémülnek a lényektől, rosszul lesznek a hullák látványától (hánynak), és bizony olykor teljesen elveszítve eszüket elkezdenek összevissza lövöldözni. Szóval csak jót mondhatok a játékról, egyetlen nagyobb hibája, hogy rövid, és talán a vége felé kevesebb a titok, és több az ölés. Ettől függetlenül remek játék, kihagyni vétek.
US Base
Ha megfordulunk, a hóban találunk négy jelzőfáklyát, lőszert és egy MP5-öst. Egyszerre kettő lehet nálunk minden fegyverből, de csak egyet használhatunk. Igaz, a jelzőfáklyából öt lehet nálunk egyszerre, de valójában nem sok hasznát fogjuk venni az egész játék folyamán. Arra azért ügyeljünk, hogy ne sokáig mászkáljuk kint a hidegben, mert egy idő után az életerőnk rovására megy (ha a kék csík elfogy). Menjünk be az épületbe, és ott balra be az ajtón a szobába, ahol kicsit felmelegedhetünk. Itt megtudhatjuk, csapatunk tagjai mihez értenek. A szemben lévő ajtó mellett találunk egy elromlott panelt a falon. Ezt vagy mi javítsuk meg, vagy kérjük meg a mechanikus fickót, hogy tegye meg. Ezt kétféleképpen érhetjük el: vagy a csapat menüben (Q) kiválasztjuk, és a GOTO paranccsal megadjuk, melyik kapcsolót javítsa meg, vagy pedig egyszerűen odamegyünk hozzá, és ha egy csavarkulcsos ikon lebeg fölötte, megnyomjuk a használ gombot (E). Miután az ajtó kinyílt, menjünk be, ekkor a számítógép felrobban, de ne izguljunk, a felcser úgyis meggyógyít. Vegyük fel a pisztolyt és a lőszereket. Mivel itt nincs más dolgunk, menjünk ki, és a folyosón egy robbanás megtisztítja az utat, így induljunk tovább. Menjünk a folyosó végéig, majd balra ki a falon lévő résen a hóra. Kövessük a jelzőfényeket egészen le a lyukba. Itt jobbra találunk egy leszakadt épületrészt, ahol az asztalon van egy magnó, amelyen érdekes felvétel hallható. Kint a polcon találunk még lőszert a pisztolyhoz, majd a jobb oldali járatba bemenve vegyük fel a poroltót (mire kellhet ez a déli sarkon? ). Ezután nézzünk be a másik járatba, ahol találunk egy ufo-ra emlékeztető roncsot. Vegyük fel az asztalról a kulcsot, ami az ajtót nyitja fent a fal mellett (ahol kijöttünk a romok közül). Bejutva a gyengélkedőre javítassuk meg az elektromos szekrényen lévő panelt. Az ajtóhoz kell a kód, amit a számítógépben találunk meg (nem kell megjegyezni, automatikusan használja). A teremben találunk négy feljegyzést és egy adrenalin befecskendezőt (ezzel csökkenthetjük az embereink rémületét). Nyissuk ki az ajtót, a falon lévő tartóból vegyük magunkhoz az elsősegélycsomagokat. Javítsuk meg az ajtó melletti panelt, és a kis szobában a magnónál tudunk menteni. Menjünk ki az épületből, és balra kövessük a jelzőfényeket. A tető nélküli épületben találunk egy tetemet, majd induljunk tovább a másik jelzőfénysor mentén, és a helikopter roncsa melletti ládából vegyük fel a két C4-et. Irány vissza az épület, és az egyik C4-et a gyengélkedő elektromos szekrényére tegyük, míg a másikat a legelső terembe (ahol felrobbant a számítógép). Ezután nincs más dolgunk, minthogy visszamenjünk az evakuálási pontra, ahol a C4-et találtunk. Álljunk a négyszög közepére, de vegyük el a fegyvereket és lőszereket a társainktól, ha adtunk nekik, mivel ők úgysem lesznek ott a következő küldetésnél.
Nor-Outpost North
Jobbra induljunk el a jelzőfények mentén (szemben az elektromos kerítés). Elérve az épületet ne menjünk be (csak felmelegedni), hanem kövessük tovább a jelzőfényeket. Így eljutunk az épület másik részéhez, ahol a falnál van egy hulla. Lőszer, fegyver és elsősegélycsomag a jutalmunk. Most már bemehetünk az épületbe. Az elektromos szekrényen javítsuk meg az energiaellátó paneljét, hogy kinyíljon az ajtó. Már most láthatunk egy-két villanást furcsa lényekről, de egyenlőre ne tartsunk tőlük. A teremben találkozunk Carterrel, aki igen rossz állapotban van, ezért adjunk neki egy elsősegélycsomagot (továbbiakban medkit), valamint fegyvert. Ekkor már eléggé bízik bennünk, hogy kövessen minket. Javítassuk meg vele a labor paneljét az oszlopon, a mentési hely mellett. Így már működni fog, a számítógéppel és a kameravezérlővel együtt. Használjuk is a kamerát, jobbra elforgatva közelítsünk rá a táblán lévő számra. Ez a kódja annak az ajtónak, amely ebben a teremben található. Ezután lőjünk bele azokba a hordókba, amelyeknél Carter volt. A kis teremben találunk lőszert az MP5-öshöz, meg egy kézi lángszórót (ez a nagyobb lényeknél jól jöhet, mert csak tűzzel lehet végleg kinyírni őket). Ezután induljunk tovább a kódos ajtónál, ahol találkozunk Cruzzal. Adjunk neki fegyvert, majd a szoba végében javítassuk meg Carterrel az elektromos kerítés paneljét. Emlékszünk a pálya elejére? Eddig nem lehetett átmenni, mert áram alatt volt. Ugyanebben a térségben – a hóban, a sarokban – találunk egy hullát, ha átkutatjuk, egy kulccsal leszünk gazdagabbak. Induljunk tehát el a vissza a kerítéshez, ám útközben találkozunk az első kis Valamikkel. Az eddigi bezárt ajtót most a talált kulccsal ki tudjuk nyitni. Bent medkit és pisztolylőszer található. Ezután a kijáratnál lévő tüzet oltsuk el a poroltóval, és jobbra a kerítés résén menjünk át.
Nor-Outpost South
Induljunk el a jelzőfények mentén, és a kis épületben találunk egy mentési helyet, valamint egy poroltót. Követve az ajtóval szembeni jelzőfényeket egy másik kis épülethez jutunk, ahol a panelt javítassuk meg Carterrel. Bent eloltva a tüzet „lőszerhez”, és a ládában egy másik lángszóróhoz jutunk. Ezután az előző kis épülettől balra lévő jelzőfényeket kövessük. Az ajtó paneljét ládák veszik körül, ezért lőjük szét őket, hogy hozzáférjünk (elég az alsókat szétlőni, így a felette lévő is széttörik). Az épületben találkozunk Pierce-szel, aki addig nem hajlandó hinni nekünk, amíg meg nem győződik róla, hogy nem vagyunk fertőzöttek. Ehhez a vértesztelőkre van szükség. Vegyük fel az asztalról a kulcsot, és most a kis épület mögötti jelzőfényeket kövessük. Itt az épületben eloltva a tüzet medkithez, míg a vele szemközti romoknál a ládán egy másikhoz jutunk. Az egyiknél a rossz panelt javítsuk meg, bent lőszert találunk. Annak az épületnek, amelynek többnyire nincs fala, nyissuk ki az ajtaját a kulccsal. A ládából vegyük ki a három vértesztelőt, majd menjünk vissza Pierce-hez. Ekkor elkezdődik a tesztelés, Blake saját magán kezdi, majd jönnek a többiek, és kiderül, ki is a fertőzött. Miután elintéztük őket (ne feledjük, hogy csak lángszóróval lehet végleg megölni őket), szedjük fel a fegyvereiket, és távozzunk az épületből.
Nor-Research
Miután elhagytuk Pierce-et, az őrtoronyban találkozunk Pace-szel. Vegyünk magunkhoz lőszert és gránátot, majd az őrtoronyból jobbra induljunk el a jelzőfények mentén. Javítsuk meg az ajtó paneljét, és menjünk be az épületbe. A pihenőszobában szemben a rossz panelt javítassuk meg Pace-szel, és vegyük fel a két gyújtógránátot a hordóról. Nyissuk ki az ajtót, és az ebédlőben találkozunk Williams-szel, aki addig nem bízik bennünk, amíg három nagyobb valamit el nem intézünk. Ezután az első be is töri az ajtót, és ne feledjük, hogy csak tűzzel lehet végleg elpusztítani! A sarokban a számítógép mellett lőjük szét a ládákat, és egy sokkolóhoz jutunk. A konyhában a hűtő mellett találunk egy rendes lángszórót, és az ajtó melletti tartóban pedig lőszert hozzá. A sütő mellett pedig egy vértesztelő van, nem messze a mentési helytől. Induljunk meg arra, ahol lény áttörte az ajtót. Ezután nemsoká a második, majd a harmadik lény is előkerül. Mindkettőt intézzük el, majd a sarokban lőjük szét a faládát, és a dobozból vegyük ki a shotgunt. Lőszert hozzá az ágyaknál a sarokban találunk. Térjünk vissza Williamshez, aki most már csatlakozik. Vissza a pihenőbe, ahol most már nyitva van a rádiósszoba ajtaja. Javítassuk meg a panelt, szedjük össze a cuccokat, majd használjuk a rádiót, ekkor csomó lény támad ránk. Vissza a konyhába, és a nyitott ajtón menjünk ki. Ha előtte kint körülnézünk, akkor kisebbik épület melletti hordókba lőjünk bele, így a benti lények is felrobbannak. Különben embereink bent kezdenek lőni, és felrobbannak. De nem érdemes bemenni, mert nincs bent semmi. A nagy épülettől jobbra, ha körbemegyünk, egy hullánál találunk medkitet.
Nor-Medi-Center
Szemben az ajtót nyissuk ki, adjunk embereinknek lőfegyvert, és maxra töltsük fel a lőszereiket is. Szükség lesz rá. Ezután induljunk tovább a másik ajtón, majd a következőt óvatosan nyissuk ki, bent csápok és kis lények várnak ránk. Freelook módban (bal shift) lőjük szét a földön lévő kinövéseket, mert abból jönnek elő. Javítsuk meg a rádiósszoba paneljét, majd töltsük fel ismét lőszereinket, és menjünk be az ajtón. Mentsük az asztalnál a rádiónál, majd menjünk a sarokban a nyitott panelhoz. Ekkor kintről rengeteg kis lény támad ránk. Ajánlatos a pisztolyt használni, sokkal pontosabb, mint az MP5-ös, és csak három lövés kell egy lénynek. Ha vége az első támadási hullámnak, mentsünk, és töltsük fel a lőszereket. Azt is megtehetjük, mivel minden szoba ablakán bejönnek, hogy becsukjuk az ajtót, és addig csak azokkal kell foglalkozni. Majd ha végeztünk, kidobunk egy gránátot a várakozó lényeknek, így ennyivel is kevesebb. A legvégén két nagyobb lény tör be, akiket a szokásos módon intézzünk el. Töltsük fel készleteinket, menjünk ki a betört ajtón, és keressük meg az épület mögötti jelzőfényeket.
Weather Station
Induljunk el egyenesen (nem a jelzőfények mentén), és a lépcsőn menjünk fel az épületbe. Itt nagy valószínűséggel Williams át fog változni, és ha a másik is, akkor inkább kezdjük elölről, mert ketten azért csak könnyebb. Pace-t hagyjuk itt, és menjünk fel a lépcsőn ki a tetőre. A sarkon találunk egy szellőzőnyílást, amin essünk le. A közelebbi rácsot lőjük szét, majd pedig lőjünk bele a lenti hordóba (freelook), hogy a lények megpörkölődjenek kicsit. Vagy várjuk meg, míg elalszik a tűz, és essünk le, vagy kintről menjünk be az épületbe. A ládából vegyük magunkhoz a kulcsot, majd irány szemben a központ. Az első, valamint a negyedik és ötödik szekrényt kutassuk át, a többi üres. Továbbmenve mentsünk, majd készüljünk fel rá, hogy Pace is át fog változni. A földszinten, ha továbbmegyünk, a konyhába jutunk, ahol lőszerek vannak, ám mielőtt belépnénk, készítsük elő a poroltót, mert tűz fog lángra kapni. A sarokban a hordóról vegyük fel a kulcsot. Az első emeleten, ha bemegyünk a wc-be, több lény is ránktámad, de az egy medkitért, ami a szekrényben van, nem éri meg. Ezért menjünk fel a második lépcsőn a tetőre. A kupolában miután a fickó kinyírta magát, a ládából vegyük fel a mesterlövészpuskát és a lőszert (további lőszer a konyhában található). A képernyőnél valami furcsa elmosódott képet nézhetünk meg. Menjünk le a tetőre, és lőjük szét a hordókat a sarokban, majd az oszlopon menjünk át a párkányra. Jobbra menjünk körbe, míg a szellőzőt szétlőve be nem tudunk mászni.
Pyron Hangar
Jó, ha eddig megpróbáltunk takarékoskodni a medkittel, mert most nagy hasznát fogjuk venni. Intézzük el a lényeket, lehetőleg minél kevesebb sebesülést elszenvedve. Javítsuk meg a sarokban a panelt, majd menjünk be az irodába, ahol találkozunk Collins-szal. Használjuk a számítógépet, hogy megkapjuk a következő küldetést, majd adjunk fegyvert Collinsnak, és kövessen minket. Lemenve a rámpán három nagyobb és néhány kisebb lény jelenik meg. Menjünk vissza fel, hogy egyszerre csak egy tudjon utánunk jönni. A szokásos sima lőfegyver majd lángszóró módszerrel intézzük el őket, majd ismét lemenve intézzük el a többi kis lényt (jó, ha állandó mozgásban vagyunk, így nem tudnak ránkugrani). Collins-szal javítassuk meg a rámpa alatti panelt, és töltsük fel készleteinket, azután a rámpán felmenve menjünk végig a csövön, majd a gerendákon. A sarokban a másik iroda tetején lévő lyukon essünk le. A számítógép mellől vegyük fel a belépőkártyát, majd ismét menjünk le. Collinst hagyjuk itt, hisz hamarosan úgyis átváltozik, így rá se kell pazarolnunk a lőszert. Nyissuk ki a hulla melletti ajtót, és a polcnál mentsünk. Le a lépcsőn, és a folyosó végén az ajtó mögött találkozunk az első főellenséggel.
Főellenség: Mielőtt véget érne a bejátszás, máris nyomjuk a hátra illetve jobbra billentyűt, így az első támadást megússzuk. Balra a paraván mögött lőjük szét a kinövést a padlón, mert később abból kis lények jönnének. Elsőként lőjük a lény aljánál lévő csápokat, majd a fejét. Mikor az pirosra vált, egy emberi törzs nő ki belőle (a norvég fickó, akit eddig kerestünk). Vegyük fel a gyújtóbombákat, ha nem lenne nálunk. Jobbra a rács mellett találunk egy kapcsolót, amivel gázt ereszthetünk a lényre. Ekkor dobjunk rá gyújtógránátot, de vigyázzunk, nehogy minket is elkapjon a láng. Ezért jó, ha a másik kezünkbe rögtön medkitet veszünk. Ha sikerült legyőzni, javítsuk meg az ajtó melletti panelt, és menjünk be.
Pyron Sub Alpha
Essünk le, és a gőz irányába induljunk el. A szellőzőkből előjövő lények áradatát megállíthatjuk, ha szétlőjük a szellőzőt. Balra, ha bemegyünk az ajtón, készítsük elő a poroltót, mert tűz fog kitörni. Egyébként itt csak lőszereket találunk, ha a hordók felrobbannak, és kinyílnak az ajtók. Ezért menjünk inkább egyenesen, majd balra az irányítóterembe. Nézzük meg a számítógépet (megtudjuk belőle a kódot a jobbra lévő ajtóhoz), majd nyissuk ki a négyes kapcsolóval a négyes ajtót (az egyik nem működik, a másikban lőszer a lángszóróhoz, a harmadikban meg egy lény van és egy gránátvető). Az 1., 2. és 3. ajtó ott található, ahol leestünk. A negyediket megtaláljuk, ha kinyitjuk a kódos ajtót. Itt egy kis útvesztő rész következik, de bármerre megyünk, úgyis kilyukadunk az egyik kamerában látott lényhez és a hullához. Használjuk a kapcsolót, majd menjünk vissza az irányítóterembe, és nyomjuk meg az egyes kapcsolót. Irány a kinyitott ajtó (ahol leestünk a szellőzőből), majd pedig tovább a másikon.
Pyron Sub Beta
Belépve a terembe azonnal két nagyobb és néhány kisebb lény támad meg minket. Miután elintéztük őket, töltsük fel medkit-készletünket. A baloldali ajtón bemenve találkozunk Price-szel, akinek adjunk fegyvert, hogy úgy kövessen. Vissza az előző terembe, javítassuk meg vele a panelt, és a szobából gyűjtsük össze, ami csak kell. Ha nem férne a gyújtó, vagy az előző szobában a kábító-gránát, akkor nyugodtan dobjuk el a jelzőfáklyákat vagy zseblámpát, ha van nálunk. A másik ajtónál a rámpán menjünk le egy szintet, ahol végre tudunk menteni. Itt találunk kilenc kapcsolót, valamint kamerairányítókat, amelyekkel termeket láthatunk számos ajtókkal. Tehát ki kell találnunk, melyik ajtókat kell kinyitni a kapcsolókkal, hogy eljussunk Faradayhez (2, 3, 6, 8, 9), és minél kevesebb lénnyel találkozzunk. Menjünk le a rámpán, és az első teremben találkozunk Parnevikkel, aki rögtön át is változik. Miután megvan Faraday, a visszaútnál vigyázzunk, mert kis lények ugrálnak elő a földön lévő masszákból. Menjünk fel teljesen a kezdési ponthoz, és tovább a folyosón. Intézzük el a teremben a lényt és a csápokat, majd tovább a csápos folyosón. Itt már nem kell törődnünk a lőszerrel, mert úgyis minden felszerelés nélkül kezdjük a következő küldetést. A bezárt terembe érve vége a pályának (ha Faraday is itt van).
Strata Medi-Lab
Ez a legtrükkösebb és majdnem legnehezebb pálya, legalábbis ami az elejét illeti. Minden felszerelés nélkül térünk magunkhoz. Elsőként javítsuk meg a panelt a fülkében, hogy legyen áram a teremben. Innen két ajtó vezet kifelé, az egyiknél látunk két kis lényt, míg a másik egy folyosóra vezet, amin viszont egy igen nagy lény mászkál. Fegyver nélkül esélyünk sincs ellene, ezért ki kell cseleznünk. Nyissuk ki a folyosóra vezető ajtót, és amikor elkezd üldözni a lény, gyorsan rohanjuk körbe az asztalt, és a folyosóra kimenve zárjuk be a terembe a lényt. A tetem mellől vegyük fel a két lőszert, majd javítsuk meg a fertőtlenítő fülke paneljét. Bent a kamerairányító melletti kapcsolót ne kapcsoljuk be, mert azzal beüzemeljük a robotágyút. A lőszert adjuk oda a fickónak (hagyjuk nála a fegyvert is), így már követni fog minket. Menjünk a folyosó végéig (az asztalon a számítógép felrobban, és balra a ládán találunk lőszert), ahol az üveg mögött egy másik fickó áll, és hagyjuk ott Falcheket. Vissza a nagy lényhez, és most nagyon gyorsnak és ügyesnek kell lennünk (lehet, hogy nem megy elsőre). Nyissuk ki a terem ajtaját, rohanjunk be a fertőtlenítőbe, és amikor a lény utánunk jön, rohanjunk ki, és zárjuk be az ajtót. Lehet, hogy közben megsebesülünk, de Falchek úgyis meggyógyít. Vissza Falchekhez, és most már követhet minket. Nyissuk ki a másik ajtót a teremben, ahol két kis valami van. Miután Falchek elintézte őket, javítsuk meg a panelt, és menjünk be a következő terembe. Itt találkozunk Dixonnal, akit Falchek meggyógyít. Kövessen ő is, és menjünk vissza a folyosóra, de az ajtót zárjuk be magunk mögött (ahol a két kis lény volt), így nem fognak állandóan termelődni a testből. Javítassuk meg Dixonnal a fegyverraktár paneljét. Bent vegyünk fel mindent, amit találunk. A lézertől nem kell félnünk, csak DNS vizsgáló. A folyosón javítsuk meg a másik panelt, és menjünk be az ajtón (nem ahol a fickó áll). A hálófülkében végre tudunk menteni, és találunk medkitet is. Most már mehetünk tovább, kinyitva a fickó ajtaját. Amint belépünk, át is változik. A következő ajtó után lézernyalábok állják utunkat (ezek már veszélyesek), és négy kapcsolót találunk. Kapcsoljuk át az elsőt és az utolsót, majd induljunk tovább. A nagy teremben nézzük meg a számítógépben, hogy melyik cellában őrzik Fisket (6). Menjünk fel, és nyissuk ki a celláját, hogy csatlakozzon a csapathoz. A másik fickót hagyjuk, úgyis meg van fertőzve. Keressük meg azt a nyitott cellát, aminek a hátuljában szellőzőrács van. Lőjük szét, és másszunk végig a szellőzőn. Az asztalról vegyük magunkhoz a gyújtógránátokat. Lent két nagy lény, ezért ne menjünk le, hanem freelook módban lőjük őket, míg pirosba nem kerülnek. Ekkor dobjunk le egy gyújtógránátot. Lent nyissuk ki az ajtót, hogy a többiek bejöhessenek. Dixonnal javítassuk meg a panelt, majd használjuk a számítógépet. Megtudva a kódot menjünk vissza a lifthez, ami a lézernyaláboknál található.
Strata Maintenance
Amint megérkezünk a lifttel, jobbról katonák támadnak ránk. Elintézve őket balra induljunk először tovább. Itt a rövid folyosón, ha át akarunk menni, néhány katona támad ránk több hullámban a hátunk mögül. A nagy teremben fent vegyük fel a poroltót és a medkiteket, lent pedig javítassuk meg az ajtó melletti panelt. A kis raktárban találunk egy shotgunt, gránátokat és lőszert. A fülke alatti két szélső ládában szintén lőszer található. Menjünk vissza a lifthez, és most már induljunk tovább a folyosón. A saroknál vagy dobjunk egy gránátot a katonákra, vagy a sarok mögül kihajolva freelook módban lőjük le őket. A következő saroknál ügyeljünk rá, hogy ne tudják a katonák bekapcsolni a robotágyút a falon lévő kapcsolóval. Így itt a legjobb a gránát vagy shotgun használata. Másszunk keresztül a szellőzőn, és a másik végén gyorsan rohanjunk fel jobbra a lépcsőn, mert tűz fog kiütni. Fussunk el a lény mellett, mert úgyis bennég, egészen a terembe. Miután a tűz elaludt, visszamehetünk a gránátokért. A teremből induljunk tovább az ajtón. A folyosó végén két ajtó van, egy szemben, egy pedig jobbra. Jobbra nézzünk el először, ügyeljünk a hordókra, és javítsuk meg a két tartály közti panelt. Fent gránát, medkit és pisztolylőszer van. A szemben lévő ajtónál dobjunk be egy gránátot, majd gyorsan húzódjunk hátra. A lángokat a poroltóval elolthatjuk, és itt is javítsuk meg a panelt. Visszamenve a központi terembe elsőként az egyes különálló kapcsolót használjuk, hogy a két lényt elintézzük. Ezután jöhet a többi három. Mikor a többiek átjöttek, javítassuk meg a panelt a falon, hogy használni tudjuk a mentési helyet. Induljunk tovább a négyes ajtónál, de a sarok után vigyázzunk a robotágyúra. Nincs más dolgunk, mint megjavíttatni a lift paneljét a falon, és beszállni a liftbe.
Strata Furnace
Elhagyva a liftet rögtön egy nagy lény vár ránk. Ide már csak ketten jöttek velünk, de Falchek hamarosan átváltozik. Javítsuk meg jobbra a kaputól a panelt a falon, majd nyissuk ki a kaput. A lent lévő ládák között mászkáló katonákat freelook módban lőjük le, majd a balra található ajtó paneljét javítassuk meg Dixonnal. Odabent találkozunk Temple-lel, aki elég rossz állapotban van, ezért adjunk neki egy medkitet és fegyvert. A gépágyú irányítójával leszedhetjük a katonákat a ládák között. Ezután a ládából vegyük ki a távcsöves puskát és hozzá a lőszert a szekrényről, majd menjünk át a körfolyosó másik oldalán lévő ajtóhoz. Bent találkozunk Lavelle-lel, aki elég rossz véleménnyel van rólunk. Ha vértesztet végzünk rajta, azonnal megtámad. Adjunk neki egy gépfegyvert és lőszereket, így már rögtön bízik bennünk. Most már lemehetünk a ládákhoz, ahol a lépcsőtől rögtön jobbra találunk néhány medkitet és egy lángszórót. A lépcső mögötti ajtó paneljét megjavíttatva bent lőszert találunk, és tudunk végre menteni. Ezután a sarokban a kazántól nem messze találunk egy ajtót. A láda mellett van egy számozatlan kapcsoló, először azt használjuk, majd az egyest és kettest. De ha nem vagyunk ilyen nyíltak, akkor egyszerűen először a kettes kapcsolót használjuk, majd a sarokban lévőt, és a gáz elintézi a katonákat. Induljunk tovább lefelé a lépcsőn, de a lépcső aljánál lévő mozgásérzékelős bombát lőjük szét először freelook módban. Az ajtón kimenve rögtön menjünk jobbra, és javítsuk meg a roncs melletti panelt a falon, így már látni fogunk az alagútban. A távcsöves puskával könnyedén leszedhetjük a katonákat innen (fejlövés). Ezután intézzük el még a lényt, majd a polcon lévő robotágyú vezérlőjét használva lőjük szét a ládákon látható C4-eket. Továbbmenve használjunk gránátot a ládáknál lévő katonák likvidálására. Az alagút végében javítassuk meg az ajtó paneljét, majd nyissuk ki azt a kaput. A teremben láthatunk egy fickót, aki hamarosan át is változik, ám a kaputól jobbra egy ládán láthatunk gyújtógránátokat, amit a ládák miatt nem tudunk felvenni. Ezért dobjunk egy gránátot a ládák mögé (freelook), és a mögötte lévő hordó robbanása kilöki a ládát. Vegyük fel a gránátokat és a gránátvetőt. Fent az irányítófülkében javítsuk meg a panelt, intézzük el a lényeket, majd mentsünk, és lent menjünk be a kapun.
Főellenség: Sokkal könnyebb, mint az előző. A ládák mögül egyszerűen csak dobáljunk gránátokat (high explosives), kb. 7-8 után pirosba kerül, majd gyújtógránátot, amíg meg nem hal a lény. Javítsuk meg a panelt a falon, és a lény mögötti kapcsolót használjuk.
A kinyitott kapun bemenve ott is használjuk a kapcsolót a falon, majd a visszaszámlálás elkezdése után rohanjunk vissza az alagútba, és szálljunk be a liftbe (ahol a robotágyú irányítója volt).
Transit Hangar 1
Kövessük a jelzőfényeket, intézzük el a raktár előtti őröket, majd menjünk be a raktárba. Balra be az ajtón (a konténerben egy medkit van), és tovább a folyosókon, termeken, míg el nem jutunk a második nagy terembe (az elsőben van egy rossz panel, amit csak később tudunk megjavíttatni), ahol egy lény van az üvegburában. Lőjük szét az üveget, várjuk meg, ki lesz a csata vesztese, és intézzük el. Ha végeztünk, induljunk tovább, és a lejtős folyosónál menjünk be balra az első ajtón. Itt lőjük le a Powellre támadó katonákat, majd adjunk neki fegyvert. Javítassuk meg vele a két rossz panelt, hogy menteni tudjunk, és hogy lőszerhez jussunk. Kimenve a teremből balra induljunk tovább, majd le a lépcsőn. Leérve a folyosón javítassuk meg vele a panelt. A mellette lévő ajtón bemenve a folyosó végén a kapcsolóval nyissuk ki az ajtót, és lőjük szét a nagy lény üvegburáját. Ezután ha elintézték egymást, menjünk be a terembe, a panelt megjavítva mentsünk, és kis szobában a hullánál találunk egy kulcsot. Ez nyitja az ebből a teremből nyíló ajtót. A kapcsolóval kapcsoljuk ki a lézereket, mire megszólal a riasztó, és a polcról szedjük össze a C4-eket. Ezután induljunk el visszafelé ki a raktárból, csak ügyeljünk, mert a riasztó hatására katonák lepték el a raktárt. Persze kisebb-nagyobb lényekkel is találkozunk, akik a katonákkal harcolnak. Ilyenkor várjuk meg, ki lesz a győztes, és csak azt intézzük el.
Flight Control
A puszta hóban kezdünk, még csak jelzőfényeket sem látni. Ezért induljunk el egyenesen a pálya kezdetekor. Így jobb oldalt hamarosan meglátjuk az első hangárt, benne a repülőgéppel. Lőjük le az őrt, majd helyezzük el a C4-et a gép első kerekénél. Menjünk ki a hangárból, intézzük el a két őrt az irányítótorony bejáratánál, majd menjünk át a másik hangárba, ami ezzel szemben található. Itt is tegyük a C4-et a gép első kerekéhez, majd szedjük össze a hangár hátuljából a lőszereket, gránátokat és medkiteket. Ezután kerüljük meg az irányítótornyot a drótkerítés mentén – mindegy, melyik oldalról. Itt megtaláljuk a másik két hangárban a maradék két gépet. Mikor elhelyeztük a C4-eket a gépek kerekénél, menjünk vissza az irányítótorony bejáratához, és menjünk be. Balra, ha elindulunk, az ajtó melletti panelt javítsuk meg, és menjünk be. Mentsünk, majd a számítógép mellől vegyük fel a kulcsot. De készüljünk fel rá, hogy a hullából kis lények, és az ajtót betörve egy nagy támad ránk. A folyosón a WC-vel szemközti ajtónál a lépcsőn menjünk fel. Így kijutunk az irányítótorony két fülkéjébe. Mindegy, melyikbe megyünk először, a lényeg, hogy az ablakon keresztül a távcsöves puskával lőjük szét a gépek kerekén lévő C4-eket. Ezt minél gyorsabban tegyük, mert egy idő után bezáródnak a hangárok kapui, és nem tudjuk szétlőni. Az egyik fülkében egy nagyobb lény nehezíti ezt, ezért az a jobb megoldás, hogy mielőtt elhelyeznénk mind a négy C4-et, megtisztítjuk az irányítótorony épületét. Ha sikerült mind a négyet szétlőni, menjünk le a lépcsőn, és tovább a megmaradt ajtón. Javítsuk meg a panelt, és a folyosón lőjünk bele a hordókba, mikor jön a lény. Ha viszont akkor jövünk ide, amikor még nem helyeztük el a C4-eket, akkor a most betört ajtónál találkozunk egy medikussal, aki útközben egy darabig (míg át nem változik) a segítségünkre lehet. Menjünk ki a hóra, és másszunk be a szellőzőn.
Weapons Security
Innentől kezd a játék kicsit bedurvulni, mert csak nagyon soká lesz mentés, és sok az ellenfél. Ezért takarékoskodjunk a medkitekkel. Másszunk ki a szellőzőből, és keressük meg a fülkét. A lifttel és a rossz panellel ne foglalkozzunk. Odamenve a fülke ajtajához hamarosan egy lény tör ki onnan. Miután elintéztük, szedjük össze a cuccokat, majd a lifttől balra menjünk fel az emelkedőn a sziklafal mentén. Másszunk be a szellőzőbe, de ügyeljünk, mert a robbanáskor elölről és hátulról is lények támadnak ránk. Amikor kiérünk a szellőzőből, rögtön nyomjuk meg a Squad menü gombot (Q), és adjunk fegyvert a mellettünk elrohanó Cohennek. Kövessük őt, de a kicsapó gőzre ügyeljünk, mert sebez. Miután elintéztük a katonákat és lényeket, induljunk meg lefelé. A szellőző utáni sarokból freelook módban lőjük szét a robotágyú alatti hordókat. Induljunk tovább, továbbra is ügyeljünk a gőzre és a hullákból előbukkanó lényekre, majd a következő robotágyúnál is lőjük szét a hordókat. A tüzet oltsuk el poroltóval, és gyorsan menjünk tovább, mert itt hátulról és elölről egyfolytában jönnek a lények. A következő két robotágyút szintén freelook módban lőjük szét. A hordók szétlövése után egy nagyobb lény is ránktámad, amelynek elintézése azért nehéz, mert ha visszafelé menve lőjük, óhatatlanul belerohanunk a gőzbe. Teljesen leérve lőjünk bele a hordókba, hogy az utolsó robotágyút is elintézzük. Bemenve az ajtón (minél előbb, mert egyfolytában jönnek a hullából a kis lények), jobbra a bemélyedésben bújjunk el a robotágyúk tüze elől. Lőjük szét az ajtó előtti ládákat, és gyorsan rohanjunk át a fülkébe. A kapcsolóval hatástalaníthatjuk az itteni robotágyúkat, majd mentsünk. Továbbmenve rögtön rohanjunk át a fülkébe, és a kapcsolóval kapcsoljuk ki az egyik robotágyút. A másikat vagy lőjük szét, vagy gyorsan kapcsoljuk le az előző ágyú alatti kapcsolóval. Induljunk tovább, és a következő ajtóból lőjük szét a szemben lévő két robotágyút (freelook). Így egyszerűbb, mert a kapcsoló a fülkében van, ám ha azt kikapcsoljuk, a hátunk mögött lévők kerülnek üzembe. Tehát csak keresztül kell mennünk a termen, és nem kell a kapcsolókkal törődnünk.
Weapons Lab
Az ajtón bemenve két fickóval találkozunk, akik egymásra fogják a fegyvert. Kettejük közül Ryan van megfertőzve, ezért Stollsnak adjunk medkitet és lőszert, hogy bízzon bennünk, majd intézzük el Ryant. Ha Stolls követ minket, induljunk tovább, míg az irodába nem jutunk. Itt javítassuk meg a panelt a falon, majd bemenve az ajtón mentsünk. Az irodarésznél szintén javítassuk meg az áramellátás paneljét a sarokban, így a számítógépek és a lenti gépek bekapcsolnak. A számítógépekkel ne törődjünk, az utolsó asztalon két gyújtógránát van, ám a harmadik sort elérve a falból lények törnek elő. Induljunk el le, és egy videó megmutatja, ahogy Stolls elindul az ajtó felé. Ez az ajtó időzáras, ezért mielőtt odaér, pár másodperccel előtte nyissuk ki a kapcsolóval. Miután bement, a robotágyúval tisztítsuk meg a folyosót és induljunk utána. Ha bemegyünk azon az ajtón, amelyiken Stolls, kiderül, szegény milyen véget ért. Tehát menjünk a másik ajtónál tovább, és a videó után csapdába kerülünk. Gyorsan javítsuk meg a két szekrény közötti panelt, majd a sarki asztalon a robotágyú irányítójával lőjük szét jobbra a sárga tartályt, így nem jön több gáz. Ezután láthatjuk, ahogy néhány katona bejön egy ajtón, ezért induljunk el arra. Lőjük szét a robotágyút, majd a padlón a kinövést, hogy ne jöjjön belőle több lény. A gyakorlótéren három rossz panel is van, amiből a lépcsőnél lévőt és az ajtó mellettit meg tudjuk javítani. Fent a fülkében találkozunk Peltolával, akivel javítassuk meg a maradék panelt, és mentsünk. A fülkében a robotágyú irányítójával lőjük szét az ajtó előtt lévő hordókat, hogy bejussunk a fejlesztői részlegbe. Menjünk is oda, intézzük el az átváltozott fickót, majd vegyük fel az asztalról a kulcsot. Ez nyitja a lőtér melletti ajtót, amit a túloldalon két katona őriz valamit. A terembe bemenve találkozunk az utolsó főellenséggel.
Főellenség: Ő a legnehezebb mind közül. Mielőtt a videó véget érne, máris nyomjuk balra, mert nagyon gyorsan támad. Ezután menjünk közel hozzá, és egyfolytában körözzünk, így „nem ér el” (vagy nem akar) és csak maga körül kering. Így lőjük egyfolytában, majd amikor vörösre vált, használjunk lángszórót. A harc közben kiszabadulhat a lény a burából, ami még jobban megnehezíti a dolgunkat. Mikor végeztünk a lénnyel, katonák törnek be a terembe.
Őket is elintézve induljunk el visszafelé, amerről erre a szintre érkeztünk (amikor a két fickó egymásra fogta a fegyvert).
Weapons Security
Nagyon lassan haladjunk arra, amerről jöttünk, mert az egész létesítmény felrobban. A legjobban az ajtókra, a szellőzőkre, csövekre vigyázzunk, és mindenre, ami felrobbanhat. Az egészben az a legrosszabb, hogy nem tudunk menteni, így ha meghalunk, az egészet elölről kezdjük. A körfolyosóhoz érve ne feledjük a csövekből kicsapó gőzfelhőket. A legjobb, ha egyik kezünkben fegyver, a másikban pedig a poroltó van, így el tudjuk gyorsan oltani a felcsapó lángokat. Fent a katonák mellett lények is támadnak ránk, ezért itt nagyon jó reflexek kellenek. A körfolyosó végére érve a dobozokon keresztül másszunk be a szellőzőbe, majd a lyukon essünk le, és induljunk el balra. Kijutva a szellőzőből várjuk meg, amíg a nagy lények elindulnak felénk, majd gyorsan másszunk vissza a szellőzőbe. Mivel ők nem férnek be, így könnyedén elintézhetjük mind a négyet a szellőzőből. Ezután menjünk le a rámpán, és szálljunk be a liftbe. Ha elfogyott a medkitünk, és kevés az életerőnk a lifthez érve, akkor inkább haljunk meg, és kezdjük elölről, amíg legalább majdnem teli életerővel nem tudunk a következő pályára menni.
Field Testing
Miután láttuk Whitelyt elfutni, vegyünk fel lőszert a távcsöveshez, és kimenve a hóra intézzük el a távcsöves puskával a katonákat. Ezután induljunk el a hóban, és legyen készenlétben gránát nálunk. Közben mindig ügyeljünk a kék csíkra, nehogy a hideg miatt sebződjünk. A kanyarnál dobjunk gránátokat a katonákhoz, majd óvatosan induljunk tovább. A hordókba lőjünk bele, ha a közelükben katonák tartózkodnak. Bal oldalt, ha jól megfigyeljük, találunk egy üreget a hóban, ahol medkit, lőszer és gránát van, emellett pedig ide visszajöhetünk melegedni (guggolva tudunk csak bemenni). Ezután nincs más teendőnk, mint módszeresen haladva elintézzük a katonákat, mindig ügyelve a kék csíkra. Ha eljutottunk a bázisra, menjünk be az ajtón, és hamarosan találkozunk Whitelyvel. Miután elment, balra a ládán mentsünk, illetve vegyük fel a medkiteket. Ne a mozgásérzékelős bombák felé induljunk el, hanem a másik irányba. A sarok után a ládáknál hajoljunk ki, és lőjünk bele a hordókba. Oltsuk el a tüzet, és induljunk tovább. Szerencsére a katonák megkönnyítik a dolgunkat, mert ők is szép számmal belemennek a bombák lézerébe. Amit nem robbantanak fel, azt lőjük szét. Az állványzatot elérve guggolva menjünk át, lőjünk bele a hordókba, és intézzük el a maradék katonákat a sarok mögül kihajolva. Az ajtót elérve először töltsük fel lőszereinket, és esetleg menjünk vissza menteni. Ezután menjünk ki az ajtón ismét a hóba, és a távolban látható „épületen” távcsövessel szedjük le a katonákat. Ha végeztünk, az épülettől balra találunk a sziklák között egy járatot, amin induljunk el. Hamarosan megérkezünk a végső csata színhelyére, ahol miután Whitely átváltozott, induljunk meg felé, és felvesz minket egy helikopter. Ekkor a helikopter gépágyújával lőjük szét a szörny körül lévő négy hordóegyüttest, majd pedig a testéből megjelenő csápokat lőjük. Közben pedig ahol csak érjük.