Zsoldos vagyok, nem tagadom. Az összes személyes ellentétet, szimpátiát, haragot, szeretetet, és emberséget képes vagyok félretenni, míg be nem teljesítem az aktuális megbízatást. Ma Kínának segítek Dél-Korea ellen, holnap fordítva. Pénz beszél, kutya ugat. Ha nem így gondolkodnék, talán már az első nap otthagytam volna a fogam a csatamezőkön. Csínján bánok az elveimmel munka közben, mert kevesebbet használnak, mint ártanak.

Csapjunk is a lovak közé! Gyorsan megkapjuk az alapszituáció vázlatát, és hamar egy teherszállító repülő gyomrában találjuk magunkat. Tegyük azt, amit Fiona mond nekünk. Barátkozzunk meg vele, mert végig „velünk lesz” – ha még csak a vonal túlsó oldaláról is. A pilóta hamar közli, hogy a DMZ fölött vagyunk, ez az angol rövidítése a demilitarizált övezetnek. Ha már kihuppantunk a gépből, indítsuk el a verdát, és hajtsunk a térképen megjelölt pont irányába. Ez a Szövetségesek (Allies) főhadiszállása, pontosan ott van dolgunk. Útközben megeshet, hogy néhány észak-koreai katona néhány gépfegyverrel utunkat kívánja állni, de nyugodtan figyelmen kívül hagyhatjuk őket. Nem nagy fenyegetés, és nem is kapunk érte semmi jutalmat. No, már meg is érkeztünk az Allies HQ-ra.

Szett 1: ♣
’Ante Up’
Cammogjunk oda a parancsnok mellett álldogáló fickóhoz, és fogadjuk el a megbízást! A bázis előtt parkol egy szép terepjáró, mely pontosan alkalmas arra, hogy eltulajdonítsuk. A feladatunk, hogy igazoljuk a Treff 2-es kártyalapot. Nincs semmi ördöngösség, kövessük a térképünkön látható sárga jelet. Hajtsunk fel a dombra, majd lőjük ki az észak-koreai katonákat, de a treff 2-est hagyjuk életben. Mikor mindenki elhullott körülötte, szaladjunk oda, üssük le, majd verjük bilincsbe. Sérülés nélkül nem ússzuk meg, de nem vészes. Hívjuk gyorsan a mentőhelikoptert, pakoljuk be a foglyot, és vegyünk tőle érzékeny búcsút. Láthatjuk, hogy újra támad az ellenség. Sétáljunk a domb végében lévő homokzsákokhoz, és a „Surgical strike” lézeres célzó berendezésével mérjük be a lövegeket, és bombáztassuk le őket. Megbízás teljesítve, jutalék a bankszámlánkon. Irány a dél-koreai támaszpont!

’Stem The Tide’
Beszéljünk itt is a főnökkel, majd fogadjuk el a küldetést. A megállapodás értelmében meg kell védenünk a dél-koreai főhadiszállást a rohamozó észak-koreaiaktól. Szaladjunk gyorsan a térképen látható sárga körhöz, és huppanjunk az egyik géppuskafészekbe. Innen osszuk az áldást a csúnya rosszfiúkra. Egy idő után a fülünkbe szólnak a rádión, úgyhogy fáradjunk át a következő ellenőrzőponthoz, és tegyük azt, amit az előbb. A szituáció ugyanaz, ezen kívül még két pont lesz támadás alatt. Tartsuk őket addig, amíg meg nem jön az erősítés. Az átutalás után irány Pyongyang, ahol az Orosz Maffia székel.

’Foothold’
 A közelben egy észak-koreaiak által felügyelt gyárterepen egy minden földi jóval megrakott kamion vesztegel. Nincs túl sok dolgunk, mindössze annyi, hogy ezt ellopjuk, és visszavigyük a ruszkiknak. A telepen szállingózik majd vagy 5-10 katona, de elég pitiáner módon harcolnak, nem lehet probléma lenyomni őket. Bónuszfeladatként még a három géppuskafészket is elpusztíthatjuk. Ha minden megvan, irány az oroszok garázsa. Ezt követően látogassuk meg a kínaiak bázisát.

’Pest Control’
A múzeumnál beásták magukat az észak-koreaiak, úgyhogy ki kéne füstölnünk őket. Szerezzünk egy jó kis gyors járgányt, és induljunk el a térképen megjelölt irányba. Teljes gázzal hajtsunk át az útakadályokon, majd megállíthatatlanul robogjunk a múzeum téglaépületéig. Ekkor már keresztülhajtottunk a katonák 80%-án, szóval most mindenki minket fog üldözni. Nem nagy trauma, kapjuk elő legjobb fegyverünket, és osszuk az ólommal tuningolt áldást. Ne mozduljunk el a főépület mellől a harc során. Mikor már nincs senki lőtávolságon belül, válasszuk ki az „Artillery Strike”-ot, és a füstgránátot vágjuk a múzeum falához, majd fussunk el távolra. A robbanás után öljük meg a maradék katonákat, és menjünk át a Szövetségesek bázisára.

’Out Of The Woodwork’
Három észak-koreai alagutat kéne beledolgozni az altalajba. Ehhez viszont mindössze két darab Surgical Strike-ot kapunk. Semmi sincs veszve, mindent meg lehet oldani. Szokás szerint induljunk el a térképen megjelölt helyszínre. Az első bunkerhez elérve rengeteg katona igyekszik majd megkeseríteni az életünket, de ez ne rettentsen el minket. Lőjük halomra az első hullámot, majd a „Surgical Strike”-kal célozzuk be az épületet, ahonnan kijöttek. Innen már csak egy picit kell arrébb menni, hogy a másik két alagút lejárata is feltűnjön. Célozzunk a két cucc közé pontosan, így a következő támadás mindkettőt a levegőbe röpítheti. Amennyiben balul üt ki a dolog, még mindig marad elég C4-ünk, hogy közelről is elpusztítsuk őket. Gyerünk át a kínaiakhoz!

’No One Will Ever Know’
A főhadiszálláson található ládát verjük szét és nyúljuk le a mesterlövészpuskát. Három orosz tisztet kell likvidálnunk, lehetőleg jó távolról. Ez nem csak azért jó, mert extra fizut kapunk érte, hanem azért is, mert az oroszok így nem fognak ránk haragudni. (Amit nem látnak [a gyilkost], azt nem tudják, és amit nem tudnak, az nem fáj nekik [és nekünk sem].) Ne lépjünk be a kék zónába, mert mindegy, hogy fasírtban vagyunk e az oroszokkal, vagy sem, ilyenkor szó nélkül ránk lőnek. A legszebb az, hogy a környező dombokról tökéletes rálátás nyílik a célpontokra! Óvatosan, ügyelve mindenre, lőjük ki a ruszki fejeseket, végül találkozzunk a kínai ügynökkel. Vissza a csájníz HQ-ra.

’Under New Management’
Nampo városában el kell intéznünk hat megjelölt észak-koreai katonát, majd igazolnunk kell a Treff Dámát. A blokádnál pattanjunk be a páncélozott kínai gépbe, és guruljunk addig, míg el nem kezd lejteni az út. Itt a városka szélén, a dombtetőn nem csak a kilátás remek, hanem ha ügyesek vagyunk, akkor mind a hat katonát ki tudjuk lőni a mesterlövészpuskánkkal. Rendkívül jó rálátás nyílik az egész kikötőre innen, úgyhogy nyert ügyünk lesz. Ezek után jön a nehezebbik része a megbízásnak. A Treff Dáma természetesen a terep túlsó végén lesz, így át kell küzdenünk magunkat körülbelül 20-30 kiskatonán, hogy őt elérjük. Gyakori fedezékbe bújással, és folyamatos lőszerutánpótlással viszont nem izzadhatunk meg túlságosan. Kapjuk el a Dámát, majd robogjunk át a dél-koreai bázisra.

’A Proper Function Of Government’
Az előbb jól behízelegtük magunkat a kínaiaknak, most ideje, hogy „kicsit” megutáltassuk az arcunk arrafelé. A Pyongyang reptéren három megjelölt hangár áll, ezek közül az egyikben egy foglyul ejtett dél-koreai ügynök található. Hogy melyikben van, az titok, mert a megbízás megkezdésekor random módon variálódik. Befele laza lesz az út, mert a megfelelő álcázásunkról gondoskodnak a koreaiak. Keressük meg az emberkét, ültessük be magunk mellé, majd ugrassunk ki a jól látható rámpán. Ne a déli irányba futó hídon menjünk, mert tele lesz kínai őrökkel, hanem inkább Kelet-Pyongyang felé vegyük az irányt. Dokkoljuk le az ügynököt Kaesongban. Ha már úgyis itt vagyunk, a következő megbízást is elvállalhatjuk.

’A Farewell To Kings’
Meg kell semmisítenünk pár rakétakilövő állást, és igazolni kell a Treff Királyt. Irány Ichon, itt lesz a parti ma este. A blokádnál nagy meglepetésünkre lesz egy bájos kis tank, amely csak arra vár, hogy eltulajdonítsuk. Huppanjunk a vezetőülésbe, és lőjük az ellenállást. Innen az első adag rakétát megsemmisíthetjük, majd a közelükben lévő rádiózavaró berendezésnek is adjunk pár robbanós puszit (a radaron gyönyörű pirossal van jelölve). Fogjuk magunkat, és a következő két kilövőállást is kapjuk szét darabokra. Ezután megtudjuk, hogy a Pikk Király valahol fent van az egyik hangár tetején. Nagyon egyszerű a dogunk, mert az épület udvarában pár helikopter parkol, így lazán eltéríthetünk egyet. Szálljunk fel a tetőre, üssük ki a Királyt, verjük bilincsbe, és hívjuk a mentőhelikoptert. Treff Király igazolva, mi pedig átmehetünk az oroszokhoz.

’Gimme My Money’
Egy gyönyörű, fullextrás helikoptert kapunk a ruszkiktól erre a küldetésre. Csordogáljunk el a térképen megjelölt helyre, lőjünk ki minden ellenállót, majd repüljünk a rakomány fölé. Eresszük le a csigát, húzzuk fel a cuccot, és szállítsuk el a megjelölt helyre. Ezek után már csak annyi a dolgunk, hogy visszavigyük az oroszok helikopterét. Ennyi. Vállaljuk el a következő küldetést.

’Bait And Switch’
Irány a vasútállomás, Treff Bubi lesz a következő célpontunk. Pattanjunk be az egyik tankba mikor célba érünk, és azzal osztogassuk az áldást a többi járműnek és gyalogosnak. Előbb-utóbb feladja páncélosunk a küzdelmet, ekkor saját erőből kell tovább küzdenünk. Lőjük őket, ahogy csak bírjuk, közben folyamatosan kutassunk fedezék után, nehogy komolyabb bajunk essen. Mielőtt elkezdünk foglalkozni a figurás lappal, a többi kis katonát intézzük el. Végre őrizetbe vehetjük a Treff Bubit.

Ha el szeretnénk fogni a többi treff lappal jelölt személyt, akkor ennél megfelelőbb időpontot nem is találhattunk volna. Mivel ezután már csak a Treff Ász megbízás van hátra az első fejezetből, ha elfogadjuk, nem vadászhatunk tovább a kicsikre!

’Bringing Down The House’
Na, mindenki szépen kösse fel a legkommandósabb alsónadrágját, mert elérkeztünk az első Ász-megbízáshoz! Megijedni nem nagyon kell, mert bár sokkal nehezebb, mint az eddig látott natúr küldetések, de azért annyira mégsem vészes. Először is oszlassuk fel az érkezésünk alkalmából összegyűlt fogadóbizottságot, majd irány a Landing Zone. Itt hat észak-koreai katonát kell leölnünk ahhoz, hogy leszállhasson az erősítést szállító helikopter. Mielőtt földet érne a madárka, pattanjunk be a közeli légvédelmi masina nyergébe, és vizslassuk meg az eget, mert ellenséges gépek is a közelben lebegnek majd. Ezeket a gonosz gépmadarakat lőjük ki, és frissen összeállt csapatunkkal vágjunk neki a túrának. Mindhárom rádiójel-zavaró berendezést apró szilánkokra kell robbantanunk. Azt javaslom, induljunk el óvatosan a legközelebbi irányába, majd valahogy térítsük el az ott járőröző tankot, és pattanjunk a kabinjába. Ezzel sokkal könnyebb lesz szétlőni a zavaró-berendezéseket, csak vigyázzunk a rakétavetős ellenségekre. Igazság szerint leírva sokkal könnyebbnek látszik a feladat, mint amilyen nehéz a játékban. Lendületesen induljunk is a maradék két zavaró irányába, és azokat is robbantsuk apró darabokra. Ha a tankunk mégsem maradna túl sokáig egyben, a jó öreg C4-es mindig hűen szolgál minket. Miután lenyomtuk a gépeket, irány a Sing torony, melyet egy Bunker-Buster bombával tegyünk a földdel egyenlővé. Álljunk a háztól jó távol a robbanás pillanatában! Mikor már csak por és törmelék marad az épületből, megjelenik a Treff Ász is. Nem lesz nehéz leütni és megbilincselni őt. Készen is lennénk, térjünk át a többi lapra!

Szett 2: ♦
Ugyanazon a térképen vagyunk, ahol a Treff lapokat begyűjtöttük, azonban most a Kárók után eredünk. A Szövetséges M.A.S.H.-ben vagyunk, innen indulhatunk utunkra. Menjünk is mondjuk a kínaiakhoz.

’Escort Service’
A megbízás címéből ítélve a feladatunk lehetne bármi, de mi jó zsoldosok vagyunk, nem kísérünk idős hölgyeket a csatamezőre. Pattanjunk be a kínaiak egy járművébe, majd induljunk neki a délen, Nampo városánál található hídnak. Támadó erők érkeznek ellenünk hamarosan, de ne törődjünk vele, csak zúgjunk sebesen egészen a kínai tisztig, akit fuvaroznunk kell. Dudáljunk neki, hogy szálljon be mellénk, és már indulhatunk is. Nem érdemes figyelmet szentelni az életünkre törő észak-koreaiaknak, inkább csak nyomjuk tövig a gázpedált. A térképen megjelölt ponton tegyük ki a tisztet, és készen is vagyunk. Teperjünk át a Szövetségesek bázisára.

’Embedded’
Ez egy jó kis lazítás lesz a többi gyilkosabb küldetés előtt. Egy újságírót kell eljuttatnunk megadott időre bizonyos helyekre. Először fel kell vennünk a zsurnalisztát, majd el kell vinnünk Ichonba, utána Nampóba, Haejuba, majd Propaganda Village-be. Végezetül pedig ki kell raknunk Kaesongnál. Jöjjön a következő Allies küldetés.

’Downed Bird In Enemy Nest’
Ez már bizony húzósabb megbízás, mint az eddigiek. Meg kell találnunk egy lezuhant Blackhawk helikoptert, majd a túlélőket vissza kell szállítanunk a demilitarizált övezetbe. Csinálhatjuk többféleképpen is, elmondom, hogy nekem mi vált be. Nem indultam neki autókkal az ellenségnek, hanem fogtam magam, és rendeltem az oroszoktól egy szállítóhelikoptert 70 000 dollárért. Ezzel odarepültem, ahova mutatta a térkép, majd óvatosan, a légvédelmet kijátszva leszálltam. Itt egy kis csetepaté során sikerült lenyomni az összes rám támadó észak-koreai katonát. Mire ezzel megvagyunk, még marad elég időnk az ellenség erősítésének megérkezéséig, úgyhogy nyugodtan leszedhetjük a közeli légvédelmet, nehogy felszálláskor kilőjön minket. Ha mindennel megvagyunk, szedjük össze a baleset túlélőit, pakoljuk be őket a gépbe, és gyorsan repüljünk vissza a Szövetséges támaszpontra. That’s it. Menjünk vissza a kínaiakhoz.

’Persuasion’
Most jó alaposan magunkra fogjuk haragítani a dél-koreaiakat, de majd később kibékítjük őket. Három percünk és negyven másodpercünk van addig, míg megérkeznek a dél-koreai csapatok Propaganda Village-be. Meg kell védenünk a kínai tiszteket, és magát a települést a betolakodóktól. Azon nyomban húzzunk a helyszínre, a Nampótól délre lévő híd tökéletes választás. A helyszínen azonnal pattanjunk valamelyik géppuska mögé, és várjuk az aktuális ellenséget. Mindig csak onnan fognak jönni, amerre a kínaiak blokádja néz, tehát délről. Hullámokban törnek majd ránk, gyalogosokkal és dzsipekkel egyaránt. Amennyiben kicsit offenzívebb taktikát szeretnénk követni, úgy a blokád mellett pihenő tankba huppanjunk be, álljunk a második blokádhoz, és parkoljunk le az út szélén. Aki közelít, annak adjunk párat a löveggel. No big deal. Siessünk vissza a kínai bázisra.

’Knock Knock’
Be kell hatolnunk egy észak-koreai bázisra, ahol a Káró Király rejtőzik. Őt igazolni kell, továbbá nem árt, ha mind az öt tüzérségi löveget felrobbantjuk. Ez a parancs, úgyhogy nyomás a térképen villogó sárga jelzés felé. Amilyen a mi szerencsénk, hamar rájövünk, hogy az első ellenőrzőpontnál egy magányos tank csak arra vár, hogy elfoglaljuk. Nosza, öljük meg a körülötte hemzsegő katonákat, majd üljünk be a vezetőfülkébe. Nyomuljunk be a bázisra, de előtte a tornyokban bujkáló, RPG-vel felszerelt kiskatonákat iktassuk ki. Ezután ne törődjünk semmivel, csak padlógázzal hajtsunk be a támaszpontra, és rekordsebességgel lőjük ki az öt löveget. Az egész egy pár pillanatig tart majd csak, és rövidesen a tankunknak is búcsút inthetünk. Sebaj, a nehezén túl vagyunk. Az előbújó Káró Királyt csak akkor kezdjük ostromolni, mikor már minden bakája alulról szagolja a rizsföldeket. Ne öljük meg, csak iktassuk ki. A rádiójel-zavaró berendezést robbantsuk fel, majd hívjuk a foglyot elszállító helikoptert. Gyerünk át az oroszokhoz!

’Playing The Odds’
Egy újabb küldetés, amiért a dél-koreaiak felírják nevünket az ötös halállistára. Mivel Propaganda Village-ben történtek óta amúgy is rühellnek minket, ez már semmit sem nyom majd a latba. Megvesztegethetjük a kínai tisztet, és tőle kaphatunk két tüzérségi támadást „ingyen” (a vesztegetés 50000$), de van egy sokkal jobb módszer is. Nekem pont kéznél volt egy támadóhelikopter, amellyel csak szimplán a bázis fölé kellett repülnöm, és a darálóval simán leszedtem a betolakodó dél-koreai csapatokat. Amúgy nem kell túlzott erőfeszítéseket tennünk, mert a talajszinten az északiak és déliek folyamatosan ölik egymást, így nekünk csak néha kell közbeavatkoznunk. Mikor a csík kiürül jobb oldalon, akkor a dél-koreaiak végleg visszavonulnak, és a küldetés is véget ér, az átutalás megtörténik. Vissza Pyongyangba, a maffiához.

’Omerta’
Mivel az előző küldetésből megmaradt a helikopterünk, ezért most nagyon könnyű dolgunk lesz. Meg kell merényelnünk négy darab fontos személyt, és külön bónusz jár azért, ha mindezt csendben, észrevétlenül tesszük. Az oroszok tanyája mögött vegyük fel a mesterlövészpuskát, szálljunk be a gépbe, és induljunk el az első célpont felé. Egy háztetőn kell landolni, így tökéletes rálátás nyílik majd a tisztre. Lőjük ki szépen távolról, majd folytassuk utunk. A következő egy észak-koreai hadifogoly, akit egy rakétával könnyen ki tudunk lőni a levegőből úgy, hogy senki sem vesz minket észre. Egy dél-koreai tiszt a harmadik célpont. Őt nagyon gyorsan és akkurátusan kell kivégeznünk, mert ha nem tesszük, helikopterbe száll és elrepül. Akkor már csak hangos-rakétás (szerintem) leszámolás lesz az egészből. Végezetül egy kínai tankparancsnok marad, akire – ha az előbb nem pazaroltuk el  az utolsó rakétánkat – kilőhetjük nyugodtan. Back to the Russians.

’…It’s who you know’
A Káró Dáma után eredünk ezúttal, egy hasznos újságíró segítségével. Mindenekelőtt fel kell vennünk a firkászt, és követni kell a fel-feltűnő checkpointokat. Az n-edik pont után rájövünk, hogy a kórházat használja a csempészügyletei fedezéséhez. Mikor azonban tetten érnénk, az egész betegellátó intézményt felrobbantja a gonosz generális, és elmenekül. Üldözőbe kell vennünk, egészen a kikötőig. Vigyázni kell, mert út közben igen heves ellenállást képezhetnek az emberei, megnehezítve amúgy sem könnyű életünket. Az észak-koreai tiszt hajójánál már „csak” annyi a dolgunk, hogy az embereit szitává lőjük, őt magát pedig megbilincseljük és elszállíttassuk. A kiskatonáknak erős fegyvereik vannak, szóval vigyázat! Ezután mehetünk a dél-koreai bázisra, ahol némi kenőpénz mozgósítása után talán nem lövik szét a fejünket…

’A Hot Time In Nampo’
Mivel a kínaiak nagyon imádnak minket, és a koreaiak csak némi pénzmag fejében nem köpnek le minket, ideje fordítani az álláson. Ezzel a küldetéssel alaposan rálépünk a kommunista ország tyúkszemére. Először is robogjunk Nampóba, ahol a három  megjelölt tartályhoz helyezzünk el egy-egy C4-es töltetet, majd kellő távolságból robbantsuk fel őket.  Ezek után már csak tíz kínai benzinszállító tartálykocsit kell levegőbe repítenünk, hogy mindenki boldog legyen. Ezt nem részletezem, mindenhol megtalálhatók a kínai bázis területén, és könnyen kiszúrhatók: hatalmas kamionok, sárga benzintankkal. Robbantsunk fel tízet, és mission accomplished. Újabb dél-koreai küldetés következik.

’First Principles’
Lezuhant egy lopakodó bombázó észak-koreai területen. Nekünk ezt kell megsemmisítenünk, mielőtt nagyobb baj történik. Majdnem ott van a baleset helyszíne, mint ahol a Szövetségesek Blackhawkja lezuhant pár küldetéssel ez előtt. Pattanjunk egy dél-koreai rakétás dzsipbe, dudáljunk össze pár embert, és irány a csatatér. A kocsit ne parkoljuk le közvetlen közel a gép romjaihoz, mert robbantgatások következnek. A kb. 20 ellenséges katonát intézzük el, majd helyezzünk el egy C4-es plasztikbombát a lopakodó romjain. Szaladjunk vissza a dzsipünkhöz, és mielőtt beszállnánk, robbantsuk fel az előbb letett bombát. Húzzunk gyorsan a térképen frissen megjelent jel irányába. Ez egy teherautó, amelynek hátuljában koreai fogoly lapul. Blokkoljuk a kamion útját, szálljunk ki az autóból, rángassuk ki a sofőrt az autóból, és lőjük le, mielőtt ő megölné a pilótát. Ezek után már csak vissza kell vinni a repülőtisztet Ichonba. Az utolsó dél-koreai küldetés következik.

’Master Of None’
Ez egy igazán kemény megbízás! A Káró Bubi igazolása mellett haza kell vágnunk egy egész észak-koreai lövészszázadot, mielőtt a civil áldozatok száma eléri a 25 ezret! Mint általában, most is két irányból közelíthetjük meg a terepet. Mehetünk helikopterrel és autóval is. Amennyiben a földön vágunk neki, úgy nagyon gyorsan töltsük fel készleteinket némi RPG-vel, mert jó sok páncélos állja majd utunk. Ahogy leszedtünk a kapunál némi ellenállást, azonnal el kell foglalnunk az egyik komolyabb tankot, és ajánlatos azzal osztani az állást. A hídig ne menjünk el, inkább az ezen az oldalon lévő lövegeket lőjük ki a páncélos ágyújával. Amennyiben rosszul áll a szénánk, ne sajnáljuk azt a párezer dollárt egy járműjavító pakkra, itt szó szerint életet menthet. Ha helikopterrel jövünk, először oszlassuk az ellenállást a levegőből, majd földet érve foglaljuk el a robosztus tankot. Innentől ugyanaz a stratégia, mint az autós belépőnél. Ha a híd innenső oldalát megtisztítottuk, ideje átmennünk a túloldalra. Két kisebb kaliberű tank, jó pár katona és egy-két harci helikopter vár majd ránk. Iktassuk ki őket, majd a maradék tüzérségi lövegeket is szedjük darabokra. (A placc oldalán van feljáró a magasabb helyekre.) Miután az összes tüzérlöveget szétkaptuk, jön hír még egyről. Hatalmas, irtsunk ki mindenkit, aki ellenáll, majd kellő távolságból kérjük a Cruise Missile-t az objektumnak. Nyírjuk ki a maradék katonákat, majd ejtsük foglyul a bubit, és tegyük gépre! Irány a Szövetséges bázis, jön az Ászküldetés!

Mint az előbb, most is figyelmeztetek mindenkit, hogy itt az utolsó alkalom igazolni azokat a lapokat, amelyeket eddig még nem sikerült. A számozott Káró lapoknak nincs esélyük ellenünk, mert az emailjeinkből világos, hogy melyikük hol tartózkodik!

’The Guns Of Kirin-Do’
Káró Ász vigyázz, mert jövünk! Egy szigeten találjuk újfent magunkat, ahol két feladatot kapunk: semmisítsük meg a Type 07 Supergunt és igazoljuk a Káró Ászt. Mikor elérjük az utakat, teljesen mindegy, hogy merre indulunk el, így is, úgy is a Prototype Gunnál fogunk kikötni. Ez az a fegyver, melyet fel kell használni a Supergun elpusztításához. Ahogy lehetőségünk adódik, azonnal foglaljunk el egy járművet, hogy álcázzuk magunkat valamennyire. Ezt követően, amilyen gyorsan csak tudunk, térítsünk el egy akármilyen páncélozott szállítóeszközt, mert hamarosan radioaktív területre érünk, amelynek sugárzását a vastag fémborítás nem engedi át, így nem is fogunk sebződni. A Prototype Gunhoz nem lesz sétagalopp eljutni, mert rengeteg észak-koreai katona hemzseg szerte a szigeten. Néha muszáj lesz megállni harcolni, hogy ne a drága páncélautónk lássa kárát a hatalmas túlerőnek. Hiába, ahol sugárzás van, ott vigyázni kell a védőfelszerelésre. Fent a dombon, ahol a hatalmas ágyú található, még több katona lesz, mint eddig. A prioritási listánk élén szerepel az, hogy beüljünk a vezérlőpult mögé, és szétszedjük a Supergunt. Miután ezt megtettük, foglalkozhatunk az itt ólálkodó maradék egységekkel. Fogjuk magunkat, és induljunk el a Káró Ász irányába! Nagyon, nagyon óvatosan közelítsük meg a helyszínt, mert tankok és vagy 20-30 katona őrzi az ászt. A páncélos monstrumok legyőzésére a legjobb taktika, ha elfoglaljuk őket, majd az egyikkel kilőjük a másikat. Ezek után már csak a kis bakák vannak hátra. Szerencsére van elég fedezék, úgyhogy izzasztó módon, de sikerül legyőzni őket. Ezek után már csak igazolnunk kell az ászt, és rátérhetünk a pakli harmadik negyedére!

Szett 3: ♥
Megérkezünk az északi tartományba, a játék második felének történései itt játszódnak. Ne is vesztegessük az időnket, vállaljuk el az első szövetséges küldetést, mivel a táboruk itt van egy köpésre.

’Inspect And Verify’
A tömegpusztító fegyverek biztosait kell szállítgatnunk ide-oda, hogy ellenőrizzék, amit ellenőrizniük kell. Mindenekelőtt pattanjunk be a közeli APC-be, dudálgassunk egyet, hogy mindenki beszálljon a járműbe. Induljunk is el a legközelebbi helyszínre. Itt tisztítsuk meg jó alaposan a terepet, mert ellenállás lesz bőven, és nem akarjuk, hogy a biztosok meghaljanak, ugye? Amennyiben tiszta a terep, úgy pakoljuk ki őket a sárga körben, és várjuk meg, míg elvégzik a dolgukat. Maradt még két további helyszín, ahol vizsgálódniuk kell. A szisztéma teljesen ugyanaz, mint itt. Először szét kell alaposan nézni, kinyírni minden ellenállást, majd kipakolni a vizsgálódókat. Ha végeztünk, cammogjunk vissza az okostojásokkal a szövetséges bázisra.

’Reactor Retrieval’
Ki akarnak végezni az észak-koreaiak három vizsgálóbiztost, nekünk ezt meg kell akadályoznunk. Az egésznek annyi a szépséghibája, hogy mindösszesen tíz percünk van erre, és ahogy meglátnak minket a gonoszok, egyből elkezdik lelőni túszaikat. Először is a két megjelölt kivégzőtisztet kell eltennünk láb alól, de anélkül, hogy bemennénk a telep területére. Mesterlövészpuskával simán el lehet intézni az egészet. A tankokkal sem szabad sokat molyolnunk, mert veszélyesek. A legjobb, ha külső támogatást kérünk fel arra, hogy intézzék el a páncélozott szörnyetegeket! Most jön a lazább rész: kerítsünk egy járművet, pakoljuk be a tudósokat, és hajtsunk vissza a szövetséges bázisra anélkül, hogy darabokra lőnének minket az észak-koreaiak. A megbízás teljesítése után át is nyargalhatunk az oroszokhoz.

’In The Neighborhood’
Ez tulajdonképpen egy kifejezetten egyszerű küldetés, ha jól csináljuk. Akik bónusz feladatokat is szeretnek teljesíteni, azoknak azt ajánlom, hogy azzal kezdjék az egész missziót. A dél-koreaiak területén járunk, vagyis nem számít, hogy barátjuk vagy ellenségük vagyunk, simán ránk lőnek. Megfelelő álcázás kell, mondjuk valami korrekt kis dél-koreai jármű. A rádiójel-zavarót kell legelőször megsemmisítenünk. Amint ez megtörténik, már játszi könnyedséggel lenyomhatjuk a kijelölt dél-koreai épületeket, mindössze néhány air strike kell. Vissza a maffiához a következő feladatért.

’106 Miles To Sinuiju’
Érdekes megbízás! Az oroszok feladatul csempészáruk mozgatását bízták ránk. Az alapötlet szerint van egy bizonyos ára a küldetésnek, amely folyamatosan csökken, ahogy telik az idő, vagyis szélsebesen kell cselekednünk! Minden futárhoz menjünk el a csomagért, végül a dokkban adjuk át az oroszok emberének. Nyomjuk le az utolsó maffiaküldetést is!

’Raw Materials’
Jöhet végre a Kőr Király! Azonnal nyomuljunk a búvóhelyére, és rendezzünk hatalmas csetepatét! A fogadóbizottságot gyorsan tegyük el láb alól, majd vágjunk utat magunknak a bázis belsejébe. Itt, a bejárathoz közel lesz egy rádiójel-zavaró berendezés, amelyet több mint ajánlatos kiiktatni. Erre a helikopterek felszállnak, hogy kellemetlenségeket okozzanak nekünk. Nem számít, van néhány légvédelmi jármű a közelben, úgyhogy szélsebesen iramodjunk oda, pattanjunk tüzérpozícióba, és adjunk a helikoptereknek! Ezek után jön csak a neheze! Rengeteg – és ezt értsük szó szerint – katona nyüzsög a Kőr Király körül! Próbáljunk felülkerekedni rajtuk, majd ha már csendesebb a szituáció, hívjunk légi támogatást a bunker megsemmisítésére. Ekkor előbújik a király, és menekülőre veszi a figurát. Ez minket ne hasson meg, kapjuk el a grabancát, és igazoljuk a lapot! Itt végeztünk is, cuccoljunk át a dél-koreaiakhoz.

’Repo  Man’
Elképzelhető, hogy dél-koreai barátaink csak némi kenőpénz fejében (250 ezer ropogós amerikai dollár) engednek be minket táborukba, az ’In The Neighborhood’ küldetés miatt. Az oroszok kezére jutott a koreaiak egy csúcsfejlesztésű járműve, és nekünk az a feladatunk, hogy megakadályozzuk a maffiózókat abban, hogy kielemezzék és lemásolják a technikát. Öt percünk van arra, hogy átérjünk a ruszkikhoz, úgyhogy kegyetlen gyorsan, nyúlcipőben iramodjunk a főhadiszállásukra. A térkép jelöli, hogy hol van a KIFV-nek nevezett jármű, úgyhogy menjünk is oda. Ha ebben a sorrendben csináltátok a küldetéseket, akkor a Maffia szeret minket, és nem lőnek ránk. Így siessünk oda a dél-koreai gépcsodához, pakoljunk mellé egy C4-est, és robbantsuk darabokra. Küldetés teljesítve! Meneküljünk vissza a koreai bázisra a következő megbízásért!

’Clear Channel’
Öt kínai létesítményt kell a földdel egyenlővé tennünk, ám rizikós a feladat. Amennyiben nem csináljuk elég távolról, úgy eléggé megorrolnak ránk. Ezt nem nagyon akarjuk, mert a dél-koreaiak után már csak az ő megbízásaik vannak hátra. Rendeljünk egy szimpatikus harcihelikoptert, és repüljünk a megadott irány felé. Azt a gépet kérjük az oroszoktól, amelyik 14 rakétával rendelkezik, ez az olcsóbb. Jó magasról lőjünk ki két-három rakétát a létesítményekre, hogy ne vegyenek észre minket. Körülbelül 200-250 méter már eléggé fent van az égben az észrevétlenségünk biztosításához. Miután mind az öt célpontot lebombáztuk, visszatérhetünk az utolsó dél-koreai küldetésért!

’The Acid Queen’
A Kőr Dáma egy vegyifegyver-gyárban tartózkodik a térkép északkeleti részén! Kapunk egy gyönyörűséges LHX harcihelikoptert a megbízónktól, úgyhogy nosza, repüljünk át a telepre. Tudni kell, hogy eléggé meg van pakolva a terep légvédelmi egységekkel, így csak másodpercek kérdése, hogy kilőjék alólunk a vasat. Pontosan emiatt nagyon gyorsan kell gondolkodnunk, és a legszaftosabb célpontokat muszáj kilőnünk! Kvákk-kapitányos landolásunk után kezdjük el irtani a gonosz ellenségeket. Noha a közelben van egy tank, abba mégsem érdemes bepattanni, mert az RPG-vel felszerelt bakák könnyedén eltalálják a 60 tonnás acélmonstrumot. Gyalogosan is megfelel nekünk! Intézzünk el annyi enemy-t, amennyit csak tudunk, végül a légvédelmet kell totálisan kiiktatnunk. Ez nem lesz könnyű, mert nagyon sok ilyen jármű állomásozik a vegyifegyver-telepen. Mindazonáltal ha nem lőjük őket darabokra, akkor nem tudunk erősítést hívni a gyár bombázására. Amennyiben sikerült minden SAM járművet szétkapni, egy jó kis Surgical Strike-kal tiporjuk el a gyárat. Ekkor előbújik a Kőr Dáma, úgyhogy cammogjunk oda, ahol a helyzetét jelzi a térkép és igazoljuk! Megbízás teljesítve! Irány a kínai támaszpont!

’Manipulate The Data’
Újabb könnyű küldetés! Rendelnünk kell egy helikoptert magunknak, és azzal kell megközelíteni a feltörendő számítógépet. A lényeg annyi, hogy vigyázzunk, mert a közelben van egy légvédelmi löveg, úgyhogy alacsonyan kell repülni, nehogy eltaláljon minket. Én a gyors taktikát követtem. Becsobbantam a géphez közel, feltörtem, lelőttem pár katonát, és sipirc vissza a helikopterhez. Magától értetődik, hogy innen villámgyorsan el kell tűznünk, úgyhogy vigyük is el az adatokat szélsebesen a kínai bázisra. A küldetés teljesítése után fogadjuk el a következő megbízást.

’Exit Strategy’
El kell pusztítanunk egy előretolt dél-koreai főhadiszállást. Most elkezdhetném magyarázni, hogy ez mennyire nehéz küldetés, de ezt mégsem teszem. Miért nem? Mert van egy alternatíva, amellyel percek alatt teljesíthető az egész megbízás. Rendeljünk egy MD-500-as helikoptert magunknak, majd repüljünk be a városba, ahol a dél-koreai bázis van. Itt leledzik két rádiójel-zavaró berendezés, melyeket csukott szemmel, hátrakötött kézzel és befogott fülekkel is ki tudunk lőni a rakétákkal. Ezek után nincs más dolgunk, mint hogy leszálljunk egy, a főhadiszálláshoz közeli épület tetejére, és egy bájos Surgical Strike-kal lebombáztassuk a koreaiak támaszpontját! Ennyi lenne. A bátrabbak közelítsék meg szárazföldön a HQ-t, a hídnál még tankokat is találnak. Így még mindig rém nehéz lesz, de a kihívás kárpótol. Jöjjön az utolsó kínai küldetés!

’Chain Reaction’
A Kőr Bubinak kell elkapnunk a grabancát. De van egy kis bibi. A gonoszság a taechon-i reaktornál bujkál, amely testvérek közt is piszkosul radioaktív! A kínai támaszpont mellett pattanjunk be egy jól szituált tankba, majd induljunk el Taechon felé. A prioritási listánk élén az szerepeljen, hogy mindenek előtt az ellenség páncélosait iktassuk ki! Mikor már nem maradt a Bubi körül senki, akkor jön a legfurább része a dolognak. Mivel sugárzás szennyezi az egész terepet, ezért nem nagyon bóklászhatunk kint túl sokat. Azt tanácsolom, hogy ne nagyon vegyük hősiesre a figurát, és inkább egy jól irányzott lövéssel iktassuk ki a Bubit, majd egy eszméletlen gyors holttest-fényképezést követően pucoljunk el innen. A megbízás teljesítését követően irány a Szövetséges támaszpont!

Szokásos figyelmeztetésem következik: akik a nem igazolt Kőr lapok nyomába szeretnének eredni, ez a legjobb és legutolsó alkalom!

’Gambit’
Ez egy igazán röhejesen könnyű Ász-küldetés. De komolyan, lemértem, az egész nem tartott tovább 5 percnél. A szemben lévő kerítést robbantsuk fel, ha van nálunk némi robbanószer, ha viszont nincs, akkor hívjuk fel az őrök figyelmét, ők majd lebontják nekünk RPG-vel! Hősies társaim nyugodtan harcolják végig a tengerszám özönlő ellenséget, nekem azonban van egy sokkal jobb ötletem! A bázisra beérve egyből kezdjünk el lélekszakadva rohanni! Rohanjunk addig, amíg a fülünkön nem vesszük a levegőt! Ne törődjünk senkivel, csak azt lőjük szét, aki közvetlenül az utunkba kerül. Siessünk, mert a Kőr Ász egy atomrobbanást szeretne kicsiholni atomerőművéből. Ezt mi nem hagyhatjuk. Teljesen lineáris az egész pálya, csak fussunk, míg fel nem érünk a helikopter-leszállóhoz. Itt 10 kiskatona és az Ász fogad minket. A bakákat lőjük szét, majd ejtsük foglyul a Kőr Ászt, végezetül hívjuk a helikoptert, amely viszi a fogolybácsit a hűvösre. Jöhet az utolsó negyed, a Pikk lapok!

Szett 4: ♠
Megérkeztünk a történet utolsó negyedébe, a Pikk lapok birodalmába. Ennek a szettnek a végén vár minket Song generális, akire százmillió dolláros vérdíjat tűztek ki. Ez azonban még picit odébb van, most koncentráljunk a jelenre. Irány a Szövetséges HQ!

’Humanitarian Efforts’
Baj van! Kitört a járvány, és nekünk kell eszméletlenül gyorsan megszerezni és eljuttatni a vakcinát a rászorulóknak. Pattanjunk be egy járgányba, és hajtsunk gyorsan a térképen megjelölt ponthoz. Itt dudáljunk egyet, és szállítsuk be magunk mellé a dokit. Ezek után már csak le kell szállítani az ellenanyagot a romoknál lévő másik orvosnak. Vigyázat, mert kínai felségterületen van, úgyhogy inkább lopózzunk körbe, és a hegyek felől közelítsük meg a célállomást. Adjuk oda neki a stuffot, és már mehetünk is tovább. Mondjuk a dél-koreaiakhoz.

’In And Out’
Egyszerű, szimpla kis mentőakciónak nézünk elébe! Egy dél-koreai ügynököt kell kiszabadítanunk, aki – csak, hogy bonyolódjon a helyzet – kínai felségterületen bóklászik. Nagyon jó. Keressünk egy akármilyen kínai járművet, térítsük el, és menjünk el ezért a bajba keveredett kémért. Az álcánkkal nem lesz baj, olyannyira nem, hogy mikor megérkezünk, a koreai manus lazán elkezd ránk lövöldözni. Semmi vész, csak dudáljunk egyet, és máris bepattan mellénk. Nyomás vissza a dél-koreai bázisra. Útközben nem árt ügyelni a tankokra és egyéb akadályokra! Nem nehéz, úgyhogy vállaljuk is el a következő megbízást.

’Boom!’
Ez hatalmas adag borsot fog törni a kínaiak orra alá, szóval készüljünk fel arra, hogy komoly összeget kell majd a fejezet végén letenni az asztalukra, hogy küldetést kapjunk tőlük. A legfontosabb dolog, hogy szerezzünk egy korrekt helikoptert, amellyel viszonylag gyorsan, és hatékonyan mozoghatunk a terepen. Mindenek előtt a kínai HQ tövében van egy radarzavaró készülék, ezt egy laza mozdulattal a levegőbe kell röpíteni. Egy C4-es tökéletesen megteszi. Ezt követően pattanjunk vissza a helikopter pilótaülésébe, majd a híd déli főjénél lévő dombok tetején landoljunk. Helyezzük magunkat kényelembe, célozzuk be a hidat, és hívjuk a Cruise Missile Strike-ot. Volt átkelő, nincs átkelő. A kínaiak el lettek vágva a szárazföldtől.  Vállaljuk el a dél-koreaiak utolsó megbízását!

’Titular Regius’
Feladatunk megtalálni és igazolni a Pikk Királyt. Három pontot kapunk, mint lehetséges tartózkodási helyet. A lényeg annyi, hogy mindig a legutolsó helyen lesz. Kettőt átfésülünk, és ő a harmadiknál lesz mindig. Kezdjük mondjuk a keresést a legészakibb helyszínen. Itt három tank is korzózni fog, ám mi elég ügyesek vagyunk ahhoz, hogy egyet eltulajdonítsunk, és kilőjük vele a másik kettőt. Igen közel kell hajtanunk az épületkomplexumokhoz, hogy Fiona közölje velünk a tényt, miszerint nincs ott a Király. Fésüljük át a terepet, és folyamatosan kémleljük az eget is, mert alacsonyan szálló helikopterek igyekeznek megnehezíteni majd az életünket. Próbáljuk megőrizni a páncélosunk épségét, és így a harmadik helyen előbukkan a Pikk Király. Semmiség lesz elfogni és elszállíttatni. Korzózzunk át az oroszokhoz feladatokért.

’Escort Service’
Bizony, megint dajkálnunk kell. Ezúttal Josefet kell elkísérnünk egy találkára, méghozzá egy hatalmas, fekete Volgával, kereken egymillió dolláros jutalék fejében. A tárgyalás megkezdődik, ám úgy látszik, Szergej felültetett minket, és egy egész vagonnyi észak-koreai milicista esik nekünk egyik pillanatról a másikra. Lesz pár mesterlövészpuskával, őket könnyű kilőni, de a helikopterrel érkező RPG-s bakákra figyeljünk, mert törhetnek pár zacskó borsot az orrunk alá. Igazság szerint özönleni fognak az ellenségek, de ez ne rettentsen el minket, csak lőjünk és lőjünk. Nem kell sokat várni, és kijön Josef is az épületből. Ekkor pattanjunk be a Volgába, és paskoljuk meg a dudát, hogy beszálljon az orosz. Menekülnünk kell, méghozzá sebesen. A bázis délkeleti sarkában van egy kis ugrató, ennek segítségével meglóghatunk. (A főbejárat már nem nyílik ki nekünk.) Már csak vissza kell botorkálnunk a Maffia HQ-ra, és el kell fogadnunk a következő megbízást.

’Housekeeping’
Josef átvette a Maffia irányítását, úgyhogy most le kell vadásznunk négy, a régi főnökhöz hű magas rangú gengsztert. Kell egy jó helikopter és egy király mesterlövészpuska! Mind a négy tagnál szinte teljesen ugyanazt kell tennünk. Odarepülünk a közelükbe, leszállunk egy olyan helyre, ahonnan jó rálátás nyílik a gyűlésekre, és a távcsöves puskát használva rájuk zoomolunk, így azonosítva a „tiszteket”. Ezek után már csak egy jól irányzott lövés mindegyik fejébe, és meg is van oldva a megbízás. Vissza az orosz HQ-ra, az utolsó maffiás küldetés vár ránk.

’Loose Ends’
El kell varrni a szálakat. Szergej nem maradhat életben, és a mi feladatunk lesz eltenni őt láb alól! Az előbb használt helikopter remélem, még megvan, mert most is nagy szükségünk lesz rá. Az észak-koreai helikopter a legjobb választás, mert akkor a légvédelem nem fog piszkálni minket. Repüljünk a térképen látható sárga jel felé, ez Szergej. Amint a közelébe érünk, híreket kapunk egy, a Maffiát ért támadásról, szóval kevés időnk maradt. Gyorsan mérjük be az orosz ex-főnök autóját, és lőjük ki. Ezt követően eszeveszett sebességgel száguldjunk vissza a Maffia HQ-hoz, és pattanjunk be az egyik tankba. Lőjünk minden ellenséges páncélost, mert különben összedől a ruszkik főhadiszállása, és a küldetésnek lőttek. Biztos születésnapunk van, mert itt van a Pikk Bubi is, az egyik páncélozott személyszállító hátuljában. A csetepaté végeztével igazoljuk őt is. Mehetünk a kínaiakhoz, akik egymillió dolcsi fejében újra szóba állnak velünk!

’An Eye For An Eye’
Ez kemény munka lesz! A dél-koreaiak szét akarják kapni a teljes kínai tüzérséget, és a mi – ki másé – feladatunk lesz ezt megakadályozni! Nos, azt előre leszögezem, hogy nem leszünk teljesen egyedül, földi csapatok segítik majd munkánkat. Nem is kell törődnünk egyáltalán a szárazföldi támadócsapatokkal, csak a víz felől érkező harcihelikopterekkel. A HQ előtt van egy légvédelmi jármű, vállról indítható föld-levegő rakéta, ezek nélkülözhetetlenek ehhez a megbízáshoz. A légvédelmi géppel parkoljunk olyan közel a vízhez, amennyire csak tudunk. Kezdjük el veszettül kémlelni az eget, és azonnal lőjünk mindenre, amit az anti-air rakéták befognak. Nem bír sokat egy tüzérségi löveg, így kb. a helikopterek két lövésétől felrobbannak. Nagyon kell vigyáznunk rájuk, legalább egynek épen kell maradnia. A küldetés sikeresen zárul, ha lejár az idő, és legalább egy löveg még áll. Gyerünk, a következő misszióra.

’Chokepoint’
Komplex feladatnak nézünk elébe! Egy dél-koreaiak által irányított területen ki kell iktatnunk teherszállító repülőgépeket, továbbá egy teherhajót. Egy jó kis helikopterrel meglepetésszerűen pattanjunk a hajó fedélzetére, és keressük meg a rádiózavaró-berendezést, amely a hajóhíd közelében van. Mikor ezt megtettük, rohanjunk le a „ladikról”, és ha megfelelő távolságba értünk, hívjunk rá egy Surgical Strike-ot. Persze ez nem ennyire egyszerű, mert jó néhányan trófeának akarják aranyos fejünket a környéken, úgyhogy csak módjával adagoljuk a támadásokat. A ránk förmedő bakákat küldjük át a másvilágra, mielőtt a hajót tengerfenékre küldenénk. Most jöhetnek a teherszállító gépek. Menjünk északra, de a radart figyeljük, és álljunk meg a rádiózavaró-berendezés hatósugarához a legközelebb. Hívjunk pár Air Strike-ot, és figyeljük, hogy megy füstbe a dél-koreaiak terve. Már csak egy kínai küldetés van az Ász-megbízásig, nosza, vállaljuk el!

’Two Degrees Of Separation’
Meg kell találnunk a közösségi vezetőt, dumcsizni kell vele egy sort. Menjünk arra, amerre a térkép vezet minket, abból baj nem lehet. Beszélgessünk el az idős úrral, és készüljünk fel a legrosszabbra. Észak-koreai csapatok tűnnek elő a semmiből, pokoli durva helyzet alakul ki röpke két másodperc leforgása alatt. A lépcsőn feláramló csapatokat fogadjuk kellő figyelmességgel, szerezzünk tőlük egy RPG-t, vagy valami hasonló okosságot. Miután kilőttünk minden bakát, aki életünkre tört, figyelmünket tereljük a völgy felé. Iktassuk ki a tankokat, és a rádiójel-zavaró berendezést. Ezek után már nem kell sok erőlködés, és máris a Pikk Dámát bilincselgetjük, és pakoljuk gépbe!

Mindenki figyeljen alaposan! A megmaradt Pikk lapokat akik igazolni akarják, azok most tegyék ezt meg, mert jön a Pikk Ász küldetés. Miután megvan minden kártya, menjünk át a Szövetségesek főhadiszállásra.

’Ace Of Spades’
Egy gyönyörűséges M1Abrams tank pilótafülkéjében találjuk magunkat, egy szép kis csapattal körülvéve. Első feladatunk a börtön átvizsgálása lesz. Haladjunk folyamatosan, közben figyeljünk minden irányba, mert akárhonnan leselkedhetnek ránk ellenséges páncélosok. Egy idő után beérünk egy kis romos falvacskába, ahol rengeteg löveg lesz szétszórva, plusz három támadó helikopter is meg szeretné keseríteni életünket. A repkedő gonoszságokat simán kilőhetjük a tankunk ágyújával, igyekezzünk gyorsan tenni mindezt, mert az ő lövésük sem éppen rózsapatron erejű. Miután nincs légi fenyegetés, henteljük le a légvédelmet. Amennyiben ezt is megtettük, már nyugodtan kérhetünk egy kis lőszerutánpótlást, valamint javítókészletet gépszörnyünkhöz. Haladjunk tovább, és ne nagyon foglalkozzunk az ellenséges bakákkal, hacsak nem RPG van náluk. Nem érik meg a drága lőszert. Előbb-utóbb elérünk a börtönig, úgyhogy hoppanjunk ki a tankból, és menjünk be az épületbe. Itt találkozunk Kim elnökkel, aki közli, hogy az őrült fia megszerezte az atomfegyverek kilövési kódját. Folytassuk utunk, míg elérünk pár helipadhoz, és itt kezdjünk el nagyon óvatosan mozogni. Figyeljünk nagyon, mert tankok, helikopterek, és egyéb nyalánkságok is nyakunknak ugorhatnak ezen a szakaszon! Sajnos innen már nincs sok közös percünk kedvenc M1Abrams-unkkal, mert egy felrobbant hídhoz érünk, amelyet csak és kizárólag egy gyorsabb négykerekűvel lehet csak átugratni. Mikor már átröppentünk, azon nyomban pattanjunk ki a verdából, és készüljünk fel egy igen intenzív tűzharcra. Lőjünk mindenre, ami mozog, közben folyamatosan nyomuljunk egyre előrébb, egészen a kapuig. Ezt be kell robbantanunk, és még csak ezután jön az igazán kemény harc. Hat perc harminc másodpercünk van az atombombák kilövéséig, gyorsan be kell táplálnunk a megszakító kódokat. Induljunk el jobbra, robbantsuk fel a kaput és a rádiójel-zavaró berendezést, majd tápláljuk be a kódokat.  Mindezek után már csak mészárlás következik, és Song generális elfogása! Ha ügyesek voltunk, élve kaptuk el, és így százmillió dollár ütötte markunk! Szép munka volt, Zsoldos!

Csalások
A Mercenaries-ben minden kódot a PDA-ban kell bepötyögni, ezen belül is a „Factions” képernyőn. A kódok Playstation 2 és Xbox konzolon is ugyanazt a hatást váltják ki! (A halhatatlanság csalás mindig csak az adott küldetésre vonatkozik, tehát minden egyes megbízás során újra be kell pötyögni. Amennyiben járműben vagyunk a cheat beírásakor, úgy a járgány is elpusztíthatatlan lesz.)
Mercs.xls ide

Merchant Of Menace
Az orosz maffiózók Shakespear klasszikus reneszánsz művétől kölcsönözték a címet (Merchant of Venice, a Velencei Kalmár) a saját csempészárukat terítő honlapjukhoz. Habár az isten háta mögött, valahol Észak-Koreában vagyunk, a távárisok mindent meg tudnak szerezni, ami szem-szájnak ingere. A PDA-nkon keresztül ellátogathatunk az oldalukra, ahonnan azonnali szállítással járműveket, fegyvereket, és egyéb ellátmányokat, valamint különféle csapásméréseket rendelhetünk, méghozzá jutányos áron. Amit nem tudnak megszerezni, az nem is létezik. Tökéletes példa erre, hogy ők már forgalmazzák a H3-as Hummer-t kint a fronton, és kb. 30 000 dollárért akár nekünk is hoznak egyet. Nézzünk ki valahogy harc közben is, nem?

A zsoldoscsapat
Chris Jacobs:
Anyja koreai tolmács, apja az amerikai hadsereg ezredese. Egyikük az ázsiai nyelvre, a másik háborús történeteivel komoly katonai taktikára okította a fiút kiskorában.  Egy ideig a seregben szolgált, de rájött, hogy a képességei kicsit több pénzt is hozhatnak a konyhára, úgyhogy beállt az ExOps zsoldoscsapatába. Fizikai edzettsége páratlan, sokkal több fájdalmat, és sérülést képes elviselni, mint a másik két bajtársa.

Jennifer Mui:
Ez a 33 éves brit nőszemély már lassan hét éve szolgál az ExOps csapatában, ám ez előtt az angol titkosszolgálatnál, az MI6-nél tevékenykedett. Itt kitűnően fel tudta használni a kémkiképzés minden elemét, így az egyik legjobb ügynöke volt a szervezetnek. Olyan helyekre is észrevétlenül belopózik, ahova más katona legvadabb rémálmában sem merne bemerészkedni.

Mattias Nilsson:
A múltjáról senki sem tud túl sokat, ám annyi biztos, hogy rendkívüli kiképzést tud maga mögött ez a svéd fiatalember. Az ExOps csapatát még csupán egy éve gyarapítja, így a legtöbben kezdőként tekintenek rá. (Azt mondják, amíg nem húzol le itt pár évet, addig nem is láttál igazi harcot.) A főnökei már csak úgy emlegetik, hogy „aki mindenhonnan egy darabban tér haza”.