Mindenki kösse be a biztonsági övét, mert nem akármilyen utazásra készülődünk. A célállomás nem más, mint a Creature Conflict: The Clan Wars univerzuma, ahol sok-sok kasztba sorolt kis- és nagyállat küzd a hegemóniáért. Technológia fejlettségük különböző, értelmi szintjük változó, motivációjuk eltérő, de mindegyikük olyan fenevad, mely a nagy cél érdekében mindent bevet!

Alapszabályok
Az alapkoncepció nyomokban hasonlít a Worms játékokhoz: a Creature Conflict is körökre osztott stratégiai-akció, állatok szerepelnek benne, háromdimenziós, és nagyjából ennyi is a hasonlóságok rövidke listája. A magyar srácok azonban megfűszerezték az egészet, nem vagyunk bezárva egy 3D-s kockába, hanem szabadon kóborolhatunk egy gömb alakú miniplanéta felszínén. Ez a vadonatúj bolygó-elképzelés teljesen használhatatlanná teszi a Worms-ökben szerzett tapasztalatainkat. Mint minden igazi planétát, úgy ezt is körbe lehet járni, ennek is van saját gravitációs mezeje, és itt is komoly fizikai törvények uralkodnak.
Mindenkiben felmerülhet a kérdés, hogy „vajon mennyire használható ez a radikálisan új „világkép?”. Nos, körülbelül ahhoz tudnám hasonlítani az egész szituációt, mint amikor felfedezték, hogy a Föld nem lapos, hanem gömbölyű. Ha az utolsó ellenség a bolygó másik felén áll – ezt mi csak a radarunkon láthatjuk – akkor is el tudjuk találni őt ballisztikus fegyverekkel, csupán a bolygó gravitációs vonzásának megfelelően kell megválasztani a lövés szögét és erejét. Lehetséges akár olyat is lőni, hogy például a Bazooka rakétáját kilőjük egy irányba, mire az megkerüli a planétát, és saját magunkat lőjük vele hátba. Első hangzásra nagyon bonyolultnak tűnhet – nekem is annak látszott az elején –, de biztosíthatok mindenkit, hogy az aprólékosan átgondolt kezelőszerveknek köszönhetően viszonylag gyorsan bele lehet jönni az újszerű lövöldébe. Minden adott: nagyon jól funkcionál a radar, a bolygó-nézet is kiváló, és a célzás is mesterien lett megoldva. Nekem körülbelül negyedóra kellett ahhoz, hogy eltaláljak egy olyan ellenséget, aki – a planéta görbülete miatt – a látószögemen kívülre esett. A radarra hagyatkozva, és a gondosan/logikusan felépített tréningpályát lenyomva körülbelül ennyi idő alatt ki lehet kísérletezni a megfelelő szöget és erőt. Persze ez általában mindig eltér a szélerősség és a bolygók különböző gravitációs vonzása miatt, de ha ráérzünk az ízére, akkor ez mind nem számít majd.

Mindenkinek, de nem egyformán
Úgy készítették el a srácok a játékot, hogy akár egy ötéves is el tudjon szórakozni vele, ugyanakkor a hardkór rókáknak mutatja csak meg az igazi énjét a program. A kis lurkóknak egy laza, Worms-szintű stuffnak tűnhet a CC, mert közel mennek az ellenhez, és valamelyik vicces fegyverrel odasóznak. Nekik körülbelül ennyi a játék, nagyon jól szórakoznak, de sokkal mélyebb dolgok rejlenek benne. Ezekre a veterán gémerek bizonyára rá fognak kattanni. Ők képesek lesznek akár a bolygó másik feléről is telibe találni az ellenséget, aktívan használni a fedezékeket, felfedezni a fegyverkombókat, továbbá hatékonyan használni a környezetet. Majd multiplayerben, mikor összeakad a sok profi, na akkor lesz itt nemulass!

Utánpótlás
Nagyon fontos, hogy ne csak gyönyörködjünk az utánpótlás-ládák színes megjelenésében, hanem igyekezzünk őket minél hamarabb felvenni. A harcok során minden bolygón szép számmal lesznek leszórva ezek a konténerek, amelyeket színük – tulajdonképpen tartalmuk – alapján lehet csoportosítani. A lila ládák valamilyen plusz képességet tartalmaznak, felvételük az összes csapattagnak odaajándékozza az ability-t. A zöldekben mindig lőszer, a vörösekben fegyver, a sárgákban arany, a fehérekben HP, míg a világoskékekben Powerup lesz. Maradt még a fényes-piros: az ilyen színű ládákban bónuszfegyverek találhatók. Nem minden csúzlit lehet a Shopban megvenni, akad néhány olyan, melyet csak és kizárólag a pályákon szétszórt konténerekben rejtettek el. Általában ezek a legdurvább flinták. A többszínű dobozkák csak Single Playerben kapnak szerepet, ezek azokat az ékköveket tartalmazzák, amelyek az aktuális küldetés teljesítését jelképezik.
Ha odafigyelünk a ládák helyzetére, és megpróbálunk minél többet felszedni belőlük, akkor sokkal nagyobb esélyünk lesz a győzelemre.

Fedezékbe!
Mivel a Worms játékokban 3D-s építőkockákból lett felépítve az egész pálya (körülbelül úgy, mint a Lego-vár), ezért a terep „pusztítása” érdekes jelenség volt. Látszott, hogy például egy robbanás sugara hány kockát érint, így ezek eltűntek, határozott, „recés” éleket hagyva maguk után, ahol a többi építőelem megmaradt. Ez elég bután nézett ki, és a Mithis-nél tudták, hogy az ő játékukban valami szalonképesebb megoldásra lesz szükség. Megszületett egy olyan koncepció, miszerint maga a terep, és a tereptárgyak külön lényként lesznek kezelve. Míg a talajt szabályosan (nem legósan) lehet rombolni, addig az objektumok saját HP-val rendelkeznek. Példának okáért, ha bebújunk egy 100 HP-val rendelkező fa mögé, és a növényt egy 110-es sebzésű támadás éri, akkor a saját életével felfog 100 pontot, és mi csak 10-et sérülünk. Minden tárgy más-más mennyiségű sebesülést képes elviselni, így akarva-akaratlanul is rá leszünk kényszerítve a folyamatos fedezékkeresésre. A legnagyobb oltalmat a beton- és téglafalak nyújtják, ezek mögött kicsit nyugodtabb szívvel bújhatunk meg, mint egy cserje mellett.

Hadszínterek
Négyfajta környezettel rendelkeznek a bolygók, mindnek megvannak a maga csapdái, amelyeket a jó taktikusok ki is használnak! Vegyük például az alapvetően sivatagos bolygót. Itt található néhány kisebb-nagyobb tavacska, pocsolya, melyeket – lélegzetelállító módon – a saját hasznunkra fordíthatunk. Mint ismeretes, a Főemlősök klánja egyáltalán nem tud úszni, ezért ajánlatos úgy terelgetni őket rakétáinkkal és egyéb fegyvereinkkel, hogy becsobbanjanak a mélyebb vízbe. Ott egy kukk nélkül, rögtön megfulladnak. Ez komoly taktikája lehet a legtöbb Főemlős ellen vívott csatának. Amennyiben a Falka, vagy a Rágcsálók az ellenségeink egy ilyen tavakkal tarkított pályán, nem kell megijedni, itt is van megoldás. A terv lehet ugyanaz, mint az előbb, vagyis, hogy lökjük bele az ellenséget a vízbe. Ők viszont nem fulladnak meg, mert tudnak úszni. Pech, mondhatnánk, de a Mithis-es srácok egy olyan elemmel dúsították a játékot, amely megintcsak rendkívül taktikus manővereket szülhet. Konkrétan most arra gondolok, hogy az, aki a mély vízben úszik, annak ilyenkor egyetlen lövés szükséges ahhoz, hogy rögvest megfulladjon. Bizony ám, egy lőtt sebbel nem könnyű a víz felszínén maradni!
A következő bolygótípus a mocsaras. Ez zölden burjánzik az élettől, felszínét sűrű lápok tarkítják. Ezek egy fokkal kegyetlenebbek a tavaknál, mivel nincsenek tekintettel arra, hogy ki tud és ki nem tud úszni, szó nélkül elnyelnek mindenkit.
A harmadik planétafajta a high-tech. Látszik, hogy ezeket a bolygókat a Főemlősök hódították meg, mivel szinte teljesen a saját – technikailag fejlett – szájízüknek megfelelően alakították át. Mindenhol fém, fém és fém. Ami megbolondítja ezt a környezetet, az az olvadt fémek táplálta lávafolyamok. Ezek sem kímélnek senkit: az ércpocsolya biztos halál.
Végül a titokzatos Comedians faj bolygója következik. Ez egy igen hűvös-havas jégbirodalom, ahol háztáji állatkáink harci kedve az egekbe szökik! Erről többet nem mesélhetek, majd mindenki szépen unlockolja otthon a heves-jeges planétát! Garantálom, hogy itt is mindenki nagyon jól fog szórakozni.
Nem számít, hogy melyik típusú bolygón járunk, alapvető veszélyforrások mindenhol lesznek. Lépten-nyomon belebotolhatunk mérgező virágokba és egyéb gonosz dolgokba. Ezek szépnek látszanak, ám ha közel megyünk hozzájuk, se szó, se beszéd, megmérgeznek minket. Ez nem csak azért rossz, mert körökön keresztül folyamatosan sebződünk a toxikus anyagok által, hanem mert egyből véget is ér az aktuális körünk. Egy hatalmas fokkal rosszabb a helyzet, ha autogunokba botlunk. Ezek az automata gépfegyverek minden planétán megtalálhatóak, és az összes pályán tartózkodó lényre tüzet nyitnak. Nem túl barátságos fogadtatás, de ki lehet őket cselezni: amennyiben nem mozdulunk meg, úgy láthatatlanok vagyunk számukra. Hogy ne legyen ennyire egyoldalú a kép, elárulom, hogy összefuthatunk olyan objektumokkal is, amik nem törnek az életünkre, hanem éppen ellenkezőleg: segíteni próbálnak. Ilyen például az a tárgy, amelynek közelében álldogálva azt figyelhetjük meg, hogy HP-nk elkezd felfelé kúszni!

Szingli élvezet
Campaign-módban rendkívül érdekes és változatos a játék, mindenkinek azt tanácsolom, hogy először ezt játssza végig, mert remekül felkészít a multiplayer összecsapásokra. Tizenhat pályából áll az egyjátékos csatározás, ám ez is meg lett fűszerezve. Mivel három klán van, akiknek merőben más a motivációjuk, ezért mindegyik más feladatokat kap a szingli harcászat során! Így a kezdetben tizenhat pálya a valóságban háromszor tizenhat, vagyis negyvennyolc küldetés összesen. Ez már figyelemreméltó, a játékidő is ügyesen megháromszorozódott.
Az itt szerzett tapasztalatok tökéletesen alkalmazhatók a multiplayer ütközetek során is, vagyis az egyedül begyakorolt mozdulatok kamatoztathatók az interneten is.

Most, hogy töviről hegyire átvizsgáltuk az egész programot, nincs más dolgunk, mint belevágni a hatalmas multiplayer csatákba. A játékmódokat mindenki fedezze fel, kombinálja. Remélem elég segítséget nyújtottam ahhoz, hogy leküzdjétek a Creature Conflict összes akadályát. Good game, have fun!
Dante

Kiegészítések

Sancho Panza összeroskadna, avagy a lusta fegyverhordozók rémálma
A Creature Conflict: The Clan Wars nem kispályázik. Mint a legtöbb szempontból, a fegyverek tekintetében is alaposan maga mögött hagyta a Worms szériát. Nem csak mennyiségben tekintélyes a fegyverek listája, hanem ötletesség terén is. Példának okáért minden pusztító eszköz más-más értékben sebzi a fedezékeket és a karaktereket (és ez csak egy a sok újítás közül) A Mithis-es srácok olyan hatalmas listát pakoltak össze, amely alatt Don Quijote hűséges fegyverhordozója, Sancho is összeroskadna! Nosza, fussuk át a jólszituált arzenált!

Needles, Needles:
Ez az igazán korrekt találmány! Gyógyszeres fecskendőket lő ki ez a kis szerkezet, melyek meggyógyítanak minden útjukba kerülő lényt. Mikor még nem voltam tisztában azzal, mire való, lazán belőttem vele az ellenséget is, erre a következő körben felém fordult és 150 HP-val vigyorgott a képembe!
Nanotransfer:
Ez az okos kis szerkezet az ellenség HP-jának bizonyos részét átszállítja hozzánk!
Weapon Drain:
Nagyon leleményes találmánnyal van dolgunk! A célba vett rosszfiú arzenáljának egy részét áthozza hozzánk!
SMG:
Gondolom, senkinek sem kell bemutatnom a jó öreg Sub-Machine Gunt. Eszméletlen tüzelési sebessége több ellenféllel szemben is hasznossá teszi, bár karakter- és épületsebző képessége csak közepes. Ha az ellenséget a levegőben tartjuk a lövésekkel, zsonglőrbónusz adódik a sérüléshez!
Sewage Flower:
Mint a neve is mutatja, ez a csatornák legförtelmesebb „virágait” küldi agresszíven az ellenség irányába. Mérgező felhő marad utána, amely körönként sebzi a rosszfiúkat. Mind karakterekre, mind fedezékekre komoly veszélyt jelent!
Flamethrower:
Ezen nincs túl sok mindent magyarázni, magától értetődően ez egy igen vészjósló lángszóró. Ellenséget és fedezékeiket eszméletlen hatékonysággal cincálja szét.
Pocket Blizzard:
Ez az aranyos nevű fegyver sokkal nagyobb fenyegetést hordoz magában, mint sok, rémisztőbb nevű pusztító eszköz. A zsebhóvihar kockára fagyaszt minden útjába kerülő ellenséget. Fedezékre és ellenségekre egyaránt komoly csapást mér.
Sniper Rifle:
Milyen harcorientált játék létezik mesterlövészpuska nélkül? Ennyi. Ha 20 méternél távolabbról találjuk el az ellent, távbónusz adódik az amúgy is tetemes sebzéshez. Objektumok ellen azonban semmit sem ér.
WC Pump:
Nos, igen… Ö, mit is mondhatnék a harci vécépumpáról? Talán annyit, hogy rátapad az ellenségre, és pukkan egy korrekt nagyságút. A „Suck’n’Blow” technológia csodája. Sebzési távbónusz jár 20 métertől. Fedezékeket nagyon, ellenfeleket kevésbé bánt.
Fireworks Launcher:
A tűzijáték nem csak szép, de halálos is lehet. Mindössze annyi a feladatunk, hogy telibe találjuk a csúf ellenséget! Objektumokat és rosszfiúkat is közepes mértékben sebez.
Mortar:
Ez az aknavető komoly fájdalmat okoz mindennek, ami útjába kerül. Ha ez nem lenne elég, akkor a robbanás sugarában álló ellenségek is sérülnek.
Laser Popper:
Minden sci-fi alapkelléke a lézerstukker. Már Han Solo is megmondta, hogy ez bőven elég neki. Noha jár a 20 méter utáni távbónusz, még így is igen alacsony a sebzése.
Squid Jet:
Ez a szenzációs találmány a tintasugaras nyomtatók elődje lehet: icipici polipokat küld az ellen irányába, akik fekete tintájukkal fröcskölnek. Távbónusz jár a közepes erejű lövésekhez.
Blade Thrower:
Dobálhatna ez pici Wesley Snipes-okat is, de nem, sima pengékkel kell megelégednünk. Az SMG-vel szinte minden tulajdonsága megegyezik.
Gatling Gun:
Már a Predator dzsungelbontós jelenete óta tudjuk, hogy egy golyószóró hatalmas pusztítást végez. Itt sincs másképp: veszélyes minden élőre és élettelenre egyaránt! Azért célozni nem árt.
Pulse Gun:
Dr. Pulse találta fel ezt a sugárfegyvert. Különleges tulajdonsága, hogy „lövedéke” mindenen áthatol. Nem számít, hogy milyen fedezék mögé bújik az állat, ez a pisztoly eltalálja. Cserébe viszont nagyon alacsony a sebzése.
Spikespitter:
Ez a karóvető még az ősi Erdélyből származik, azonban még most, a XXI. században is tökéletesen funkcionál. Régen vámpírokat, most kisállatokat tesznek el láb alól a fegyverrel. Fedezékekre különösen veszélyes.
Bazooka:
A következő versenyző, akit nem szükséges bemutatni. Ez a kis rakétavető igen oldschool, ámde jól bevált harci eszköz. Táv- és zsonglőrbónusz is jár hozzá, bár sebzése korántsem nevezhető hatalmasnak.
Guided Missle:
Rendkívül erős, általunk irányítható rakétákat lőhetünk ki ebből a fegyverből. Kellő elővigyázatossággal kell kezelni, mert a célpont helyett saját csapatunkat is felrobbanthatjuk, ha rosszul terelgetjük a robbanófejet.
Sonic Cannon:
Kimondottan kegyetlen, objektumokra és ellenségekre egyaránt veszélyes hanghullámot bocsát ki magából ez a rosszcsont. Ajánlatos az enemy lába elé célozni, de jó távolról.
Ice-9:
Hasonlóan a Zsebhóviharhoz, ez is hamar lehűti a kedélyeket a csatatéren. Amelyik ellenfelünk nem hozott otthonról sapkát, sálat, télikabátot, az bizony a csontig hatoló hideg miatt egy körre cselekvésképtelenné válik.
Pathogen Bolter:
Ettől irtózik a Creature Conflict összes állatkája! A fegyver egy kórokozóktól hemzsegő, mérgező trutymót indít az ellen irányába, amely még körök múlva is sebzi majd a rosszfiút. Még szerencse, mert amúgy nem túl erős a technika.
Teleport Fog:
Az ínyencek biztos kedvelni fogják ezt az egzotikus szerkezetet! Egy Bermuda-háromszögből importált ködfelhőt bocsát az ellenségre, aki random módon teleportálódik valahova a bolygón. Ha szerencsénk van, akár pont mondjuk lávába!
Crossbow:
Tell Vilmosnak már bevált ez a nyílpuska, nekünk is megfelel. Sajnos kissé idejétmúlt szerkó, ezért elég kevés sebzést oszt ki, de mentségére legyen mondva, hogy azért a távbónusz a már 20 méter után jár neki.
Laser Blaster:
Ahol a standard lézerstukker már kevés, ott nagy hasznát vehetjük ennek a továbbfejlesztett változatnak. Egy fokkal nagyobb tűzerőt képvisel, mint elődje, ám ez még mindig kevés a komoly harcokhoz. 20 m után távbónusz adódik az alapsebzéshez.
Shotgun:
Apuci icipici shotgunja. Még jó, hogy elcsempésztük otthonról, mert a harctéren hűséges társunknak bizonyul majd. Zsonglőrbónusszal egészül ki a sebzés, ha a levegőben tarjuk az ellenséget a lövéseinkkel!
Vaporizer:
Egy újabb mérges gázokkal operáló fegyver, amely objektumokra rendkívül, ellenségekre viszont csak közepesen veszélyes. Több körön keresztül képes kifejteni toxikus hatását.
Bio Rocket:
Ezt a harci eszközt nyugodtan nevezhetnénk a Bazooka biofegyver-remixének. Még a használata is teljesen ugyanolyan, ám a rakétavetőhöz képest rendelkezik egy óriási előnnyel: hatalmas sugarú körben mérgezi az ellenséget!
Frost Cannon:
A rejtélyes Komédiás faj saját variációja a halálos tűzijátékra. Olyannyira sajátságos, hogy nem éget, hanem fagyaszt, méghozzá óriási területen.
Atomic Grenade:
Ez a gyengített urániummagot tartalmazó gránát nem egy atombomba, de kifejezetten erős. Legyen az ellenség, vagy a fedezéke, mindent a levegőbe röpít egy pillanat alatt. Amennyiben túlélők maradnak a terepen, úgy a több körön keresztül sebző radioaktív sugárzás befejezheti a munkánkat.
Toxic Incense:
Rendkívül nehezen használható fegyverrel van dolgunk! Az alapelv annyi, hogy aktiváljuk a szerkezetet, majd a hátizsákunkból egy irdatlan büdös, mérgező felhő kezd terjedni. Amennyiben futunk vele ellenség irányába, úgy megmérgezzük őket, de ha megállunk, mi is szippanthatunk egy egész tüdőnyit a bűzös levegőből!
Molotov Cocktail:
Ez a már-már klasszikus számba menő, perzselő hangulatot teremtő koktél a Creature Conflict univerzumába is tökéletesen beilleszkedett. Nincs is mit mondani róla, mindenki használja „egészséggel”.
Stench Cocktail:
Kegyetlen, mézes Negróval sem kúrálható köhögést idéz elő ez a förtelmes szagokat eregető Bűzkoktél. Körökön keresztül mérgezi az állatkákat, közepes sebzéssel. Amennyiben ügyesek vagyunk, úgy 20 méter után még távbónusz is hozzáadódik az okozott sérüléshez!
Party Cocktail:
Egy buli sem múlhat el anélkül, hogy valami ütős koktél ne készüljön valamelyik sarokban. Nos, a harcmezőre vittünk a legerősebb, Csernobil-erejű piakotyvalékunkból, amelyet ha hozzávágunk az ellenségnek, az rögtön becsiccsent. Ez kihat többek közt a célzására is, ami multiplayerben igen mókás helyzeteket idézhet elő!
Bzzzt Device:
Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, ez a fegyver az általa kibocsátott hangról kapta nevét. Halk zümmögés közepette pakolhatjuk le a bolygón akárhova, és így megváltozik a miniplanéta gravitációs ereje! 1-5-ig terjedő skálán (Plutó, Hold, Mars, Föld, Jupiter) választhatjuk ki a vonzóerő mértékét, ez megváltoztatja az egész harc menetét. Alacsony gravitáció esetén, ha kilövünk pl. egy rakétát, az teljesen másképp fog viselkedni, mint arra mi számítunk, sőt, az ellenséget akár le is dobhatjuk egy robbanással a bolygó felszínéről! Ez a kütyü szintén a multiplayer mókázást fűszerezheti meg, méghozzá elképesztő módon.
Pipe Bomb:
Ez az otthon barkácsolt bomba azoknak való, akiknek nem elég egy sima akna. Ezt a szerkezetet ugyanis távolról is könnyedén bevethetjük. Kedvenc állatkáinkat csak közepes erővel sebzi.
Ticking Briefcase:
Ááá, a ketyegő aktatáska. Ez minden titkos ügynök alapfelszereltségének szerves részét képezi. Miután letettük a megfelelő helyre, csak pár másodpercünk van eliszkolni a helyszínről!
Bio Strike:
Eddig azt hittétek, hogy minden dinoszaurusz kihalt? A Jurassic Park nem csak egy remekbeszabott hollywoodi film volt, hanem maga a valóság! A Bio Strike Chesterre, a hús-vér, szálldogáló dinoszauruszra épít, aki a gonosz ellenségek fölött elrepülve kioldja záptojás-bombáit!
Napalm Strike:
Apokalipszis, most! Nos, most alkalmunk nyílik arra, hogy idehívjuk a közelben állomásozó helikopterflotta egyik tagját, hogy ellenségeinket és fedezékeiket megszórja a durván sebző, folyékony halállal!
Airstrike:
Az modern hadviselés szerves része a levegőből való ajándékdobálás katonai célpontok irányába. Akkor nekünk miért ne lenne alkalmas izgága ellenfeleink megsemmisítésére egy jól irányzott, korrekt kis légitámadás?
Mine Strike:
Az Airstrike kimondottan a nyers erő fitogtatása. Ledobunk n számú bombát, erre az mindent elpusztít. Az igazi taktikusok nem robbanófejeket, hanem aknákat dobáltatnak alá a helikopterekből.
Nuclear Strike:
Ahol kevés az összes többi légitámadás, ott már csak az atomtámadás segíthet! A kopter lassan közelíti meg a hadszínteret, ledobja nehéz terhét, majd a gyönyörű, fényes effekttel megtámogatott atomrobbanás árnyékában gyorsan eliszkol. Sebzése óriási, és emellé még radioaktív sugárzás is mérgezi a néhány túlélőt.
Grenade:
Nem hiszem, hogy bemutatásra szorulna a klasszikus-kultikus kézigránát. Nagyjából minden hasonló játéknak szerves része, és a Creature Conflictban is gyakran központi szerepet játszik majd. Célba juttatása kisebbfajta művészet, de némi gyakorlás után pusztíthatunk!
Epidemic Grenade:
Ez egy Top Secret minősítésű gránát, amelynek alakja leginkább egy szaftos, sült csirkecombra emlékeztet. Igazság szerint senki sem tudja, hogy működik, de keringenek pletykák a CC univerzumban: egyesek toxikus robbanásokról, és szabályosan elolvadó épületekről beszélnek.
Grenade Launcher:
Ha nem tudjuk elég messzire hajítani a gránátot, nosza, lőjük ki! Használata nagyon egyszerű, sebzése viszont nem eget rengető. Cserébe az objektumokat elemi erővel pusztítja, és 20 méter után jár a távbónusz, valamint egy kör alatt akár négyszer is elsüthetjük!
Petard:
Noha a szilveszter már réges-rég elmúlt, a maradék petárdákat felhasználhatjuk itt, a játékban. Nyugodtan vágjuk hozzá ellenfeleinkhez, a hatás nem marad majd el. Közepes hatékonysággal pusztít objektumokat és elleneket is.
Anti-grav Grenade:
Totálisan high-tech gránát, a legújabb fejlesztés. Az ellenséget eltalálva antigravitációs robbanás kövtekezik be, majd a rosszarcú gonoszság felhuppan a levegőbe, visszaesik, viszont annyira komolyan nem sérül. Taktikailag azonban nagyon fontos, mivel rendkívül jól lehet a népet a halálos folyadékokba terelgetni vele.
Teargas Grenade:
Az ellenséggel megnézethetnénk 50 Esmeralda-epizódot, vagy végighallgattathatnánk vele az összes Balázs Pali albumot is, azért, hogy kínjukban elsírják magukat. Állj! Ne tovább! A könnygáz-gránáttal ugyanezt a hatást érhetjük el, csak sokkal gyorsabban, mint a fenti módszerekkel! 20 méter után jár a távbónusz, és még körökön keresztül is mérgez a fegyver.
Force-field Bubble:
Ez egy igen univerzális kis szerkezet. Amennyiben saját csapattársunkra lőjük rá, úgy egy igen strapabíró, egy körön keresztül védő energiamezőt von köré. Megtehetjük azonban azt is, hogy ellenségre bocsátjuk ezt az energiabuborékot, amely egy körre kivonja a rosszfiút a forgalomból!
Bad Egg:
Vigyázat! A Hellboy-ban Abe Sapien kifejezetten rajongott értük, azonban a Creature Conflict kisállatai egyértelműen rühellik a záptojást! Helyezzük el valahol a bolygón, és ha az ellenség a közelébe merészkedik, azonnal szembesül az iszonyatos, mérgező szagorgiával!
Gift Parcel:
Gondolom, mindenki tisztán emlékszik még Tréfire, a Hupikék Törpikék ádáz bajkeverőjére. Az ő módszere az átverés volt: ajándékkal közelített feléd, te megörültél a csomagnak, majd mikor kinyitottad, hatalmasat robbant. Körülbelül ugyanez a helyzet itt is. Helyezzük csak nyugodtan az ellenség mellé, majd tűnjünk gyorsan a közelből!
Nuke Knick Knack:
Egy újabb plutóniummal felturbózott fegyver. Kommentár különösebben nem szükséges hozzá, mindössze annyi, hogy eszméletlen ereje van a robbanásnak, nem árt távolról figyelemmel kísérni.
Toastermine:
A béke napjaiban ez még egy átlagos kenyérpirító volt, de most, hogy kitört a klánok közti háború, mindenből fegyvert kellett csinálni. Az igen leleményes kisállatok megmutatták, hogy MacGyver módra, akár egy kenyérpirítóból is képesek közepes sebzést okozó fegyvert faragni. Álmosabb pillanatokban reggelit még mindig lehet vele készíteni!
TNT:
TNT, vagyis Túl Nagyszámú Tetem. Bizony, ez marad azután, miután ez az irdatlan erővel rendelkező bomba pukkan egyet, innen is kapta a nevét. Nem ajánlatos a közelében ácsorogni, mikor felrobban, különben benne leszünk a Body Countban.
Flaming Revenge:
Az öngyulladás egy nagyon rejtélyes jelenség. A Creature Conflict állatai minden bizonnyal kifürkészték az okát, és a saját javukra fordították ezt a tudományt. Ez egy utolsó leheletből táplálkozó kamikaze-támadás az ellenség felé. Meggyulladunk, és míg csökken a HP-nk, oda kell érnünk az ellenhez, hogy őt is lángra lobbantsuk.
Ultrasonic Grenade:
Ez bizony nagyon hasonlít a Sonic Gunhoz, ám annál jóval nagyobbat sebez az ellenségeken, és egy kicsit kisebbet az objektumokon. Lóbáljuk oda a rosszfiúk lábához, és nézzük, hogy tanulnak repülni!
Knock:
A fegyver minden titokzatosságát megőrizve: csak célozzunk az ellenség feje föle, s ő máris a mennyország kapuján kopogtat. Szent Péter már várja őket!
Plasma Launcher:
Ez a szuper high-tech kütyü minden harci eszköz királya! Nem elég, hogy eszméletlen szép vizuális effekt kíséri használatát, de a sebzése is kiemelkedően magas. Nem számít, hogy ellenség vagy objektum, ez mindent eltöröl a bolygó színéről! Persze jár a távbónusz is mellé!
Zogoff Dozership:
Nincs más dolgunk, mint a galaktikus útistopposok univerzális jelével, a felfelé tartott hüvelykujjunkkal lestoppolni a Zogoff hadiflottát, aki a föld felszínével tesz egyenlővé mindent a bolygón. Túlélhetetlen, ámde igen ritka csapás!
Stardust:
Fényesen csillogó csillagport húznak csóvaként maguk után a meteorok, de most nincs időnk a szépségre koncentrálni. Jelöljük ki a célpontot, majd figyeljünk, ahogy a gyönyörű meteor rázuhan ellenségünk szőrös kobakjára! Vigyázat: nagyon erős csapás!
Wish:
Már az „Óz, a csodák csodájában” is megénekelték – persze angolul –, hogy ha hullócsillagot látunk, azonnal kívánjunk egyet, és az teljesülni fog. A Creature Conflictban is érvényesek az ilyen alapszabályok. Mikor meglátjuk a sokat emlegetett hullócsillagot, kívánjunk egyet, és az az ellenségünk fejére zuhan, hatalmas pusztítás kíséretében!

Gifted
Az angolok a „gifted” kifejezést olyanokra használják, akik valamiféle tehetséggel lettek meg áldva. Nos, a Creature Conflict édes és kegyetlen kisállatkái nem csak a fegyvereikkel bánnak kiválóan, hanem rendkívül hatékonyan használják különleges képességeiket is! Nézzük meg, miféle különlegességeket tudnak az állatok!

Camouflage:
A komoly, taktikus kisállat nem hagyatkozik csupán a nyers erejére a vérre menő harcok során, hanem átgondolt taktikát alkalmaz. A Camouflage segítségével egy körre eltűnhetünk az ellenség kémlelő szemei elől!
Reduced Gravity:
Megesik, hogy néha igen furmányos trükkökhöz kell folyamodjunk a győzelem érdekében. Most lehetőségünk nyílik arra, hogy az aktuális planéta gravitációját megfelezzük, így komoly taktikai előnyhöz juthatunk. (Magasabb ugrások, megváltozik a ballisztikus fegyverek röppályája, stb..)
Teleport:
Gondolom, nem kell túl sokat magyaráznom a Teleport kifejezést. Én azóta imádom, mióta ezer éve, PC-n megláttam a Mortal Kombatban Raiden mestert ide-oda tűnni az ellenfele körül. Itt madártávlatból kiválaszthatjuk, hogy a bolygón hova szeretnénk menni. Egyet pislogunk, és már ott is vagyunk.
Invulnerability:
Nincs mit magyarázni, eme képesség segítségével egy teljes körre sérthetetlenné válunk! Lőhetnek akármivel, mi szilárdan állunk egy helyben, és szemünk se rebben. Nyugodtan kidobhatjuk a ragtapaszt.
Telekinesis:
A telekinézis azt jelenti, hogy pusztán az akaratunk erejével meg tudunk mozdítani akármilyen tárgyat a közelünkben. A kisállatok ezt a paranormális tevékenységet olyan szintre fejlesztették, hogy ezt használva akármelyik reinforcement ládát magukhoz vonzhatják.
Jetpack:
Elengedhetetlen készülék, segítségével hatalmas távolságokat küzdhetünk le. Nem számít, milyen akadály állja utunk, a levegőben simán ki tudjuk kerülni! Viva le jetpack!
Double Jump:
Néhány állatka kigyúrta alaposan a lábizmait, így egy alkalommal minden tartalékot bevetve kétszer akkorát ugorhatnak, mint normál esetben.
Berserk:
Kicsi az állat, de erős. Valahogy így szól a mondás, nem? Na, ezek a kis szőrmókok hajlamosak dührohamot kapni, így akkor sem ér véget egy kör, ha közben például leesnek valahonnan és megsérülnek.
Cover, Extra Cover:
Minden egyes szőrcsomó mesteri építész. Eme két képesség birtokában képesek lesznek szilárd fedezéket építeni maguk köré!
Equal Rights:
Egyenlő jogokat mindenkinek! Vagymi. Ezt a fogást csak akkor vetjük majd be, ha mi állunk vesztésre. Elmagyarázom: az Equal Rights használata során a bolygón lévő összes egység HP-ja összeadódik, majd átlagolódik, így mindenki ugyanannyi életerővel folytatja majd a küzdelmet. Szorult helyzetben ezzel borsot törhetünk az ellen orra alá, sőt, akár még a harc állását is megfordíthatjuk!
Unit Select:
Ha nincs alapból bekapcsolva a menüben, akkor ezzel válogathatunk egységeink közt a kör elején.
Burst Of Speed:
Gyakran megesik, hogy az utolsó ellenfél a pálya túlsó felén van, és mi még nem tartunk ott, hogy helyből átlőjünk hozzá egy rakétát. Ekkor aktivizálhatjuk futási sebességünk megduplázását, így kicsit közelebb juthatunk az ellenséghez, ezzel is elősegítve a pontosabb találatot. Amúgy meneküléshez is igen hasznos ez a képesség!

The Clan Wars
Mint tudjuk, a játék alcíme a „The Clan Wars”, vagyis a klánok háborúja. Ennek megfelelően az egymással szembenálló felek különféle klánok tagjaiból kerülnek ki. Összesen négy csapat található a játékban, ezek közül az egyik csak Skirmish-ben és Multiplayerben játszhatók, ám őket „unlock”-olni kell. Ők a Komédiások, de róluk nem mesélhetek el sokat, legyen elég annyi, hogy a stilizált háztáji karakterek bombajó csapatot alkotnak! No de térjünk rá a három klánra, akikkel végigjátszhatjuk a Single Player módot.

A Falka
A falka tagjai totemekkel és tradicionális vadászatokkal tarkított harcias, törzsi társadalomban élnek. Mindannyian született harcosok, és a csata gyönyöre élteti őket. Mint minden igazi harcos, ők is a becsületkódex alapján tengetik mindennapjaikat. Az utolsó leheletükig harcolnak, és sosem hagynak hátra egy sérült bajtársat. Törvényeik apáról fiúra szállnak, így a Falka mindig egy szerves egész marad. Állandó harcban állnak a Főemlősökkel, ám mégsem tőlük, hanem inkább a Rágcsálóktól tartanak. Ezt persze a büszkeségük miatt sosem fogják bevallani.
Különleges képességük a Vonyítás. Ha az egyik csapattag vonyít egyet, akkor a többiek a következő körükben kétszer akkora sebzést képesek okozni az ellenfélnek, mint normál esetben!

A Főemlősök
Bizony, a főemlősök kétségtelenül az állatvilág entellektüeljei. Ebben a vad univerzumban ők a legfejlettebb állatok, technikai vívmányaik segítségével erős ellenfél hírében állnak. Fejlett intelligenciájuknak köszönhetően szinte akármilyen váratlan helyzethez képesek alkalmazkodni, így képesek gyorsan támadni/visszavágni. Általában elég békés állatok, ám furcsa humorérzékük folytán a legújabb fejlesztésű, legpusztítóbb harci eszközeiket előszeretettel próbálják ki ártatlan szomszédjaikon. Irigylik a Falka vakmerőségét, de ugyanakkor imádják szekálni őket.
Minden emberszabású képes a Rocket Jump használatára, viszont egyikük sem tud úszni! Különleges képességük a Feltámasztás. Ha az egyik csapattag elesik harc közben, akkor a legfrissebb technikai újításoknak köszönhetően bármely bajtársa újraélesztheti őt.

A Rágcsálók
Ezek a kis rágcsálók egyeseknek ártalmatlan, aranyos kis szőrcsomóknak tűnhetnek. Mekkorát tévednek, aki így gondolkodnak! Magukat a megújulás és a változás előhírnökeiként kezelik, enyhe felsőbbrendűségi komplexusba oltott megalomániás képzetek lengik be mindennapjaikat. Habár mindenki tudja, hogy ők okozták a dinoszauruszok kihalását… Mivel egy rágcsáló mindent megeszik, így ők a – saját szemszögükből – a tápláléklánc csúcsán csücsülnek. Félnek a Falkától, de nem annyira, mint azok tőlük.
Különleges képességük a Rágcsálás és a Veszett Pukkanás. Rágcsálás során bizonyos fokig gyógyítják magukat, míg a Veszettséggel kombinált robbanás következtében önmagukat feláldozva megfertőzik a közeli ellenséget.

– Választható Multiplayer mód az ún. „Anchored”. Mint a neve is mutatja, ilyenkor senki sem mozdulhat, egy helyből kell győzedelmeskednünk. Profiknak különösen ajánlott!
– Ha minden jól megy, akkor a játék a magyar piacon honosított változatban fog megjelenni.
– A soundtrack elkészítése során a muzsikusokat a játék vezető-dizjánere instruálta, aki maga is szoros kapcsolatban áll a hangszerekkel. Nagyszerű munkát végeztek!
– Az állatok kiváló hangjaiért egy világhírű olasz hangstúdió felelős.
– A PC-s változatból portolták az Xbox-os és a PS2-es verziót is.
– A tesztelés több órás időtartamát úgy töltöttem el a Creature Conflicttal, hogy egyáltalán nem néztem az órámra.
– Minden klán négy, különböző képességű játszható karaktert vonultat fel. Ők kinézetükben, és háttértörténetükben is különböznek.