Claire Backhouse, a Studio Santa Monica termékmenedzser a CVG-nek adott interjúban mesélt a márciusban érkező God of War 3 technikai hátteréről, így az is kiderült, csak a PlayStation 3 képes elfuttatni a játékot.
Decembber elején jelentettük, hogy teljesen elkészült a God of War harmadik része, így minden akadály elhárult Kratos végső kalandjának márciusi megjelenése elől. Claire Backhouse, a Studio Santa Monica termékmenedzser a CVG-nek adott interjúban így nem is a játékról, hanem inkább annak technikai hátteréről és PlayStation 3 exkluzivitásának okairól mesélt.
A beszélgetés során kiderült, a fejlesztők minden erejükkel azon voltak a játék hegesztése során, hogy maximálisan kiaknázzák a PlayStation 3 képességeit, így ez a játék minden területén, elsősorban a vizualitásban nyilvánul majd meg. Mindez azt is jelenti, hogy rengeteg olyan ficsőrt tartalmaz majd a játék, amit csak a PS3 képes erővarázsolni, így ez a legfőbb oka, hogy platformexkluzív lett a God of War 3.
Ilyen például a High Dynamic Range Lighting (HDRL) technológia, melynek lényege, hogy ha a kamera Kratos szemszögéből követi az eseményeket, akkor a kamera az emberi retina működését szimulálja, azaz ha egy sötét helyről hirtelen világos környezetbe csöppenünk, akkor szép lassan alkalmazkodik a kamera képe a körülményekhez.