A Black Mesa Szövetségi Kutatólaboratórium egy régi, nem használt rakétabázis területén helyezkedik el. Mélyen a föld gyomrában egy titkos projekt folyik: a tudósok kaput nyitottak egy ismeretlen dimenzió felé. Főhősünk, Gordon Freeman 27 éves kutató, a Rendellenes Anyagok Laboratóriumának új munkatársa. Amikor egy rutinfeladatra a tesztkamrába küldik, valami történik: elszabadulnak a túloldal erői, megnyílik a portál, és a Black Mesa nem evilági szörnyek vadászterületévé válik.

Freeman kénytelen felvenni a harcot ellenük, és megindul a felszín felé, ám a szabadság helyett a tengerészgyalogosok zárótüze fogadja. Sikerül megmenekülnie, és eljutnia a Lambda-komplexumba, amely az életben maradt tudósok (vezetőjük: Dr. Eli Vance) utolsó mentsvára. A kollégák segítségével átlép a portálon a Xen faj által lakott „határvilágba”, és legyőzi a hatalmas, pókszerű Gonarchot, majd két másik kapun elér egy bizarr, humanoid, hatalmas lényhez, (Nihilanth), akit szintén legyűr. A harc végén Gordon szemben találja magát egy öltönyös, aktatáskás úrral, aki egyszerűen csak G-Man (a kormány embere) névre hallgat, és munkát ajánl neki „amelyben nincs esélye győzni”…

CHAPTER 1: POINT INSERTION

Nos, megérkeztél hát arra a küldetésre, melyben, G-Man szerint nem győzhetsz. Valahol Oroszországban vagy, egy totális diktatúrában, és a polgárok nem épp boldogok… Sétálj ki a kocsiból, kövesd az embereket. A kis közjáték után régi ismerős – Barney, aztán futás. Ki az ajtón, fel a létrán, fogj meg egy dobozt (használat, alapban: E), aztán mássz rá és ugorj ki. Menj, amerre lehet, be az épületbe, az őrig, aki rád szól: vedd fel a lába előtt heverő üdítős dobozt. Tedd meg, majd a következő morgására dobd bele a szemetesbe. Átenged, menj előre, balra, jobbra ki a kétszárnyún. A téren irány jobbra, a Terminal Hotel melletti közbe, és jobbra a gazba. Fel a létrán, jobbra, le a kerítés túloldalára. Ki a játszótérhez, a csúszda melletti ajtón be, fel a lépcsőn. Be az első ajtón jobbra, át a szobán, majd ki balra, és a folyosóra, fel az emeletre. Egy ember kiszól, fuss be ahová hív, és menekülés! Kövesd amerre megy. Ki jobbra, fel a tetőre, tempósan, ki a lyukon, fel a pallón, balra, a két deszkán ki a peremre, végig, míg elérsz egy ablakhoz, mássz be, és fuss ki a folyosóra. K.O.

Chapter 2: “A Red Letter Day”

Eli Vance lánya, a bájos Alyx sikeresen megmentett. Sétálj utána. A laborban újabb ismerős, Dr. Kleiner. Megkapod régi társad, a HEV Mark-IV szkafandert, az ajtónál feltöltheted energiával. Sétálj a teleporthoz, a mozi után fogd meg a kábelt, és fordulj a konnektor felé, dugd be. Amikor felpörög a gép, a dugalj melletti kapcsolót fordítsd át. Freeman teleportálása nem sikerül, úgyhogy egy előrelépéssel szállj ki a szerkezetből, ugorj le, és jobbra, a trafók közti ajtón ki. Barney bejelentkezik, újabb régi társat kapsz vissza: a feszítővasat – rögtön verd is szét az ajtót. Irány az állomás. Jobbról tüzelnek, fuss balra, be a vagonba, ki a túlfelén, a beérkező vonat fedezékében előre, és mássz be a zöld kocsiba. A végében egy létra, mássz ki, és lépj be az épületbe.

CHAPTER 3: ROUTE CANAL

A folyosón ápold magad, majd verd szét az őröket, már pisztolyod is van. Irány a friss levegő. Egy kis platformon állsz. Várd meg a befutó vonatot, lépj a tetejére, majd jó ütemben a szemben lévő platnira. Menj be, a vörös hordó robban, lőj bele, mehetsz tovább. Kint a lekókadt kerítésen mássz ki, majd boríts le jobbra, a konténerek aljában átjáró – egy Lambda-jel jelzi. Kapcsold be a lámpát, egy láda és egy rács szétverésével kijutsz a szabadba. Az út tiszta, az alagúton kiérve rögtön jobbra a kis ajtón ki, és be a vízbe, előre a rácsok között. A vörös vagon oldalán létra, mássz be. Hopp, egy újabb ismerős: Vortigaunt, de mielőtt rutinból lelőnéd – ők most az oldaladon állnak, a drága fel is tölt energiával. Sétálj ki. Verd szét a raklapot és az állványt, guggolva előre, a szabadba. Ugorj be jobbra, a vöröslő szellőzőbe, balra, a szobában tápolás, majd fel a létrán, lődd le az őrt, és foglald el a gépágyút. Lődd a szkennereket, katonákat, plusz jobbra a kis platformot a hordóval, ami lenyílik. Amikor jobbra fent befut a páncélos autó, menekülj jobbra, a fal mellett, majd végig a párkányon, leesés, balra, a csatornába, itt guggol egy néni. Előre, át a másik lyukon, be a vízbe – fentről lőnek, szedd le őket, majd ki a másik lyukon. A szabadban vagy, irány balra, lődd szét az állványzatnál lévő hordókat, fel a földhalmon, be a lyukba guggolva. Újabb ismerősök: a Barnacle nevű nyelves szépség. Jobbra egész függönyt alkotnak – ám jön a trükk: hajítsd oda nekik a robbanós hordót, elkezdik felhúzni, amikor félúton van, pisztollyal lőj bele kettőt. Odakint a palánk megvéd. Szedd le az őröket (tartsd lenyomva a felfelé úszás gombját, ez a felszínen tart), ha tüzes hordó repül, vissza a palánk mögé. Ha 3 hordó megvolt, gyorsan sprint előre, a létrához, át rajta a másik oldalra. Előre, balra hátul lejtős deszka, ezen fel, majd körbe ugrálva el a jobbvégre, itt be a csatornába. Fizikaóra jön. A “libikókára” rakd rá az összes téglát, amit találsz (négyet rá, ekkor már billen, még kettő a másik oldalról), ez lenyomja, fuss át rajta és dobbants jó időben. Kint helikopterek – menekülés! Előre, majd balra, futtában kilőve a nyelvest. Fel, jobbra, be a kék ajtón. Csigalépcső, jobbra le a létrán, cuccolás, majd vissza. Balra, szedj össze mindent, majd jobbra a két nyelvfüggöny felé. Itt egy hordó, szokásos móka (kettő lövés), majd előre, és a második függöny előtt be balra, itt egy átjáró. Újabb függöny, hordó, majd balra ott a kijárat. Lépj ki, hamar balra, futás a végébe. Tápolj, majd tovább előre, balra, lefelé, amerre az út visz.

Jobbra, hordó szétlő, ez akadályt is, majd verd szét a palánkokat, és máris nyitják az ajtót. Új ellenség: a Manhack nevű dög, lődd le őket gyorsan. Kijárat jobbra, de előtte be a hátsó teremben tápolj. Fuss ki, gyorsan le a csatornába, fentről őrök, már SMG is van. Az első kerek légaknás teremben egy oldalcsatorna, guggolva be, zombi mellett élet, páncél és gránát. Irány kifelé, fejest a vízbe, balra van egy átjáró, középen légakna levegőzni. Szedd le a Scannert, majd ki a csőhöz. Balra hátra, fel a lépcsőn, lődd ki az őröket és gyűjtögess, eztán innen ráugorhatsz csőre. A végén ugorj jobbra a hordókhoz, még a gőz előtt, a piros hordót kínáld fel lénynek, aztán bumm. Ugorj át balra, lőszerért, aztán előre, a gőzökre figyelve. Jobbra Lambda-jel, verd szét a léceket, és mássz le a cső alá, itt egy kis üregben minden jóság. Ki a rács felé, le, a vízbe, előre és fel. Hordók jönnek, hamar fedezékbe (fal vagy merülés). Szedd le az őröket, kétszer jobbra, előre, Manhack-hegyek, beugrókban tápok. Séta ki, a teremben ellátmány, verd szét a rácsot, mássz be, majd a lábad alatti rácsot is pofozd meg, hamar a fal mellé, és gyorsan az egyik robbanós hordóba tűz, a láncreakció lepucolja a legtöbb robotot, amelyiket nem, azt szedd le te. A létrán fel, majd hátra arc, és ugorj a csőre (pár próbálkozás elég lesz…). Balra, a végén guggolva előre, be a másik platformra, és át a szomszéd terembe. Egy nagy sárga csövet látsz, ennek túloldalán, lent egy tolózár, ezt kell megtekerni. A platformon jobbra előre, rá a vastag barna csőre, innen a rá merőlegesen álló másikra, majd a fehér csőre, erről a falnak futó két vékony, szintén fehér csőre, ezen el lehet sétálni a kerékig, és megtekerni. Fel a létrán, irány az első terem. Sok robot lő, a csata után a létrán le a platform alá, és be a csőbe, átúszás, majd fel, nagy levegőért. Merülj vissza a fenékre, verd szét a léceket odalent, a kábeldobok kiszabadulnak. Ezekre rá tudsz kapaszkodni, majd az iránygombokat pöcögtetve a megfelelő irányba tudod terelni a “csónakot” – cél a létrával szembeni platform. Kövesd az utat, ki a szabadba, létra, balra, át a pallón, ugorj a vízbe. Jön némi izgalom, menj arra, amerről a katonák jöttek. Balra egy kis beugróban lesz ez meg az. Innentől kezdve vigyázz, a sárga olajos szutyok sugárszennyezett, ha lehet, kerüld el. Ugorj le, egyenesen visz az út, de ha balra felmész a pallón, és a csöveken átegyensúlyozol, némi tápolást kapsz. Szemben egy ellenálló sejt, a 6-os állomás. Itt egy koma, jobbra lőszeres láda, feltankolhatsz. Irány előre, most kapaszkodni. A Black Mesa “találmányát” továbbfejlesztették, a Headcrabs dögök csinos bombákban érkeznek. Sulykold őket, a pórul járt emberke kuckójánál balra, majd tovább. Lesz némi keringés, de nem lehet eltévedni, balra, itt újabb izgalom némi elektrosokk személyében, balról zombik, az út jobbra vezet, a konténeren át, van itt is némi jóság. A pallókon átegyensúlyozva eljutsz egy hölgyhöz, aki egy légpárnást “ajándékoz” neked. Cél a hetes állomás, egy vörös csűr. Pattanj a gépbe (használat), majd előre, a leányzó kinyitja a zsilipet. Told előre, szemben nemsokára egy másik zsilipkapu. Parkolj le, szállj ki, jobbra ott a kerék, tekerd meg koppanóig („használat” nyomva tart), aztán hajrá!

Chapter 4: Water Hazard

A töltés után nemsokára jobbra a falon látsz egy Lambda jelet. Itt már “barátságos” a víz, kiszállhatsz, a jellel szemben létra, fent a másik sarokban muníció. Törd át a palánkot, jobbra ott figyel egy Lambdás vörös épület, parkolj le előtte. Sajnos a Headcrab rakéta megelőzött, likvidált a szegényeket, a falon térkép, megnézheted, merre visz az út. Vissza a csónakba, ugrass át a pallón, majd jobbra. Ugrás és áttörés – a hídról némi szeretetcsomag, az ellátmányt gyűjtsd be, a kutaszokat lődd szét. Aztán satu. Szemben egy ugrató, de rossz irányba áll. Balra viszont az ismerős narancsszín jel, mássz be a csatornába. Kijutsz a medence fölé, két üres hordó figyel itt, lökd le őket a vízbe, aztán menj utánuk. Ha a palló alá merülsz, megláthatod a trükköt: a billenőlap alatt egy alul nyitott kosár, benne egy hordó, mint ballaszttartály. A most lelökött, és a már itt levő összesen három hordót be kell hordanod tehát a kosárba. Fogj meg egyet, merülés, majd a megfelelő helyen engedd el a csomagot. Ha mindegyik hordó a kosárban van, a palló kiemelkedik, és kész a remek ugrató! Melegszik a szitu. Kapsz a nyakadba pár katonát. Könnyű szinten nem sokat ártottak nekem, lehet, hogy normál és nehéz módban igen – ekkor kénytelen leszel szakaszonként kiszállni, és megpucolni a terepet. Jön egy visszafordítós kunkor, jobbra katonákkal, a következő szakaszban a bal oldalon kell maradnod, itt lesz egy ugrató, majd jobbra egy lépcsős stég, sok ellenséggel. Ezután találsz még egy magas platformot, egy bakával. Kanyarodj be a sarkon, és szállj ki! Lődd le a figurát, mássz fel a létrán, és nyiss be az ajtón – egy őrállomáson vagy. Pár katona posztol itt, feltöltheted a készleteidet. Az elsősegélyes teremnél kell egy nagy levegő. Az ajtótól balra találsz gránátot, pakold tele a zsebeidet! Lökd ki az ajtót, a kiugró bakát találd meg gránáttal, aztán rohanás ki, jobbra, a nagy konténer mögé. Innen magas ívvel hajíts ki egy csomagot, ha jó az irányzék, a gépágyú elhallgat. Menj vissza az állomásra, ha kell, gyógyulni és készletezni, aztán vissza ide. A következő termet ismét gránáttal melegítsd elő, aztán jöhet a sorjázás. Lépj ki, jobbra lőj bele kettőt a hátsó robbanós hordókba. Elszabadul a daru rakománya, egy nyaláb gerenda, és szerencsésen kiüti a zsilipkaput. Most vissza a csónakhoz! Természetesen egy hadsereg érkezett közben az őrállomásra. Szerencse, hogy kéznél a gépágyú… Szedj össze mindent a hulláktól, aztán vissza az épületbe, jöhet a gránátdobálás, ügyesen. Ha sikerült elérni a hajót, jöhet a haddelhadd. Told előre, jobbról kerüld ki a kapu roncsait, aztán padlógáz – közben hajts át a két dobozon, némi energia, szükség lesz rá! Kegyetlen menet jön, most tényleg ne törődj a katonákkal, a partról a rakétás kocsi is megtalál, ne állj meg. Általában mindig arra kell menned, ahol a katonák lepotyognak, őket elgázolva, a második híd után balról veszed az akadályt, aztán jobbról ugratsz át a tűz felett, ügyesen balra kitérsz a berepülő Moszkvics elől, és ezerrel betörsz a csatornába. Most pihi… A kis flikk-flakk után jobbra figyeld az oszlopokat, az L jel fölött ott vár az ellenállók ajándéka, egy kosárban. Az elérése könnyű: egy csigához van rögzítve, kövesd le a kötelet, szemben a földön egy másik kas, benne két tégla, dobd őket ki, és leereszkedik az utánpótlás. Csónak tovább, ki a nyílt vízre. Naná, hogy bezárják előtted a kaput, boríts le jobbra, be az épület mellé. Verd le a lakatot, és hatolj be. Az asztalon a nagy kedvencem, .357-es Magnum, ki is próbálhatod  a betörő katonákon – rúgd fel az asztalt, térdelj mögé, aztán egy-egy fejlövés, és mehetsz is tovább… Óvatosan told előre magad, pucolva a terepet. A legaljasabb rész következik, át kell vágnod az udvaron, konténerlabirintusban, miközben egy helikopter kóstolgat. Jobbra indulj, és tartsd ezt az irányt, a végén be a nagy raktárba. Csendesítsd el a hadsereget, fel a lépcsőn a galériára, újabb csata, majd a konténerek tetején ugrálj át szembe. Megint futás, a helikopter megtalál, eljutsz egy barikádhoz, lőszertakarékos megoldás, ha odafutsz, majd vissza, és hagyod, hogy a madárka szétlője a ládákat, a többit pucold le te, majd egy-két gránát, sorja, a lépcső aljában gyógyulás és energia. Újabb nagy levegő. Ki kell rohannod, jobbra, a vörös konténert kikerülve jobbra, őr, le a lépcső, őr. A zsiliptorony jobbra van, ugorj be oda. Az SMG másodlagos tüzével lőj fel a létra mentén függőlegesen egy gránátot, majd hamar mássz fel – remélhetőleg a két koma elfeküdt. Most megszabadulhatsz a helikoptertől: két gépágyú is van. Ha vészjelzéseket hallasz, minden oké, a madár elmenekült. Szedj össze mindent, majd a konzolt aktiválva nyisd ki a kaput. Ess le, gyorsan a csónakhoz, irány a kapu. Újabb helikopter érkezik, ez már bombát is szór. Padlógázt neki, jobb-bal sikán, a szakasz végén mandinerből csússz fel a falra, és ezen az íven told neki a gépet, át a következő etapba, majd egy balkanyar után újra rövid időre zárt helyen vagy, pihegni picit. Aztán gázt neki. Balforduló, a drága jószág hajigálja a bombáit – mivel a vízre, jó, ha a partszakaszokon maradsz, onnan kerülgetve a csomagokat. Most bújócska: be a csövekbe, a vége aljas, hiszen végig kell csúszni egynek a tetején, majd átugratni az alacsony darabon – ha leesnél, menj visszafelé, ahol kibukkantál, visszamehetsz a cső tetejére. Pici levegővétel ismét. Odakint már mérges a víz, és a helyzet is. Jobbra, majd jobb oldalon át a két fán, aztán jön a híd. A bal oldali, nem lezárt szakaszt ajánlom, elütve a katonákat, aztán egy éles jobbos, majd jobb oldalon kússz fel a rámpán. Figyelem: egy fehér lapokból összehányt ugratóra érsz. Amint a levegőben vagy, meglátod a célt, egy vörös épületet – próbálj meg ott landolni, picit jobbra tekerve, hogy beess a házikóba. Valamennyire itt biztonságban vagy. Hátul ellátmány, szemben pedig életerő és energia – tölts maximumra! A készülékek előtt egy tolózár, tekerd meg, míg teljesen leér a kis lift. Be a csónakba, ugrass le (vagy a csónakot engedd le, és ugorj rá, mindegy). Az irány: előre, azaz a tolózártól távolodóban. Most jön a nagy kihívás! A bombás heli mellé megérkezik a rakétás osztag is. Pillanatra se fékezz, a kéményeknél egészen jobb oldalon, azok tövében maradj, így ott átcsúszhatsz. Próbáld meg szlalomban elkerülni a rakétákat, és persze a bombákat. Ha beértél az újabb zárt szakaszba, lehet örülni picit. Parkolj le – balra kell találnod egy létrát, ne menj fel, csak jegyezd meg -, ismét fizikázunk. Jobbra találsz egy leengedett ugratót, plusz csigarendszert, a falnál egy kas, benne jóság, előtte kar. Szedd össze az utánpótlást, aztán menj vissza a létrához. Mássz fel, és végig a csövön, pallókon, a kis platformra, és finoman toszogasd le az öreg mosógépet – ha sikeres a megoldásod, a készülék a kis kasban landol. Menj le, az ugratóról a hordót is pakold be a kosárba, és húzd meg a kart – kész is az újabb átjáró. Egy balos, pár méter, és bejutottál a bázisra. Két emberke és egy Vorti fogad. Menj a fickó után, megmutatja a célt – a gátat. Vissza a csónakhoz – a kedves lény időközben beszerelt egy gépágyút. A készség bikaerős, ráadásul az egyszemű koma mágiájának köszönhetően nem fogy ki belőle a szufla – 100-as tárja van, sajna persze a tűzerő nagyobb, mint a feltöltés, azaz folyamatosan nem lőhetsz, picit rá kell pihenni a “tárazásra”. Ezt hamar be is gyakorolhatod, előbb két nyelvesen, majd a helikopteren a kijáratnál. A híd után zsilip, persze csapda, úgyhogy szedd le a fiúkat az ágyúval, majd köss ki a jobb oldali, alacsony rámpájú részen, és intézd el a többit “kézzel” (itt raktár). Vissza a csónakba. A hátsó kapunál, az alacsony rámpa felé van egy kerítésdarab, mint felhajtó, toldd rá a gépet, majd balra át, ezerrel előre, ugrass át a túloldalra. Szemből rögtön megtalál egy rakétavető. Ne foglalkozz vele (a lövedékeit eltalálva azokat elterelheted), inkább próbáld meg beszedni a jobbkanyart, lekapni a tornyokból az ellent, majd be gát alá. Két oldalt őrök, sokan óvatlan módon robbanós hordók mellett, de még így is kapaszkodnod kell. A kis pihi után két hídszerű építmény, egy-egy nyelvessel. Ezután lesz még egy visszafordítós játék, tűzfallal; nekem sikerült felugratnom a bal oldali részre. Folyosó, kapu, jobb – és fék! A következő etapot szinte lehetetlen megcsinálni úgy, hogy a parton lévő két gép folyamatosan lövi a rakétákat – javaslom a leamortizálást. Picit csorogj előre, és amint köpni kezdi a bal oldali kocsi az áldást, lődd folyamatosan, közben a rakétákat is elterelve. Ha sikerült felrobbantani a gépet, ezerrel előre, a hátsó hajó fedezékébe. Innen előretolva / kilőve / rükvercelve ki tudod operálni a másik rakétavetőt is. Menj be a “folyosóba” gyalog, majd innen robbantsd fel a cuccot, szabad a pálya! Csónakozz be, balra, körbe, majd ugrass át a rámpán, aztán szinte szembe becsoroghatsz a bejáraton. A következő terület eleje sima. Csorogj körbe, szedd össze a tápot, aztán irány a nagykapu. Egy vadállat helikopter érkezik – százával szórja a bombákat, lövöldözik, meg minden. Vágtass körbe-körbe ezerrel, amint tudod, lődd a madarat. Ő már nem fog elmenekülni – addig kell osztanod, míg le nem zuhan. Ha kész, szedd össze a cuccokat, aztán irány a kapu – egy kis emelvényen, létrán felmászva találod a nyitószerkezetet. Odabent ugrass fel a stégen, és szedd le a katonákat a gépágyúval. Parkolj le. Az épületben egy osztag, gránátos előkészítés, némi tűzharc, és csontra felszerelkezhetsz. Hátul sétálj át a stégen, jobbra le a létrán a vezérlőbe, és húzd meg a jobb oldali kart, ez felemeli az egyik zsilip felső részét – sajnos az alsó behalt, de sebaj, a kapu előtt ott egy ugrató, hordóból és farönkből. Vissza a csónakhoz, aztán jó nagy (!) lendülettel, egy üvöltéssel dobbants el. Csurogj előre, célnál vagy. Az épületnél köss ki balra, a létrán pedig mássz fel. A bejárat az épület mögött van, jobbra, az oszlop felé indulj, aztán jobbra, a hordókon át a liftbe.

Chapter 5: Black Mesa East

Hát itt van ő – Eli Vance professzor, a régi barát! Hamarosan befut Alyx is, és némi közjáték után elindul, hogy megmutassa a gravitációs fegyvert. Próbáld ki, aztán jönnek Alyx feladatai: előbb balra fentről kell leemelned egy hordót, aztán felmászik egy emelvényre – lépcsőt kell építened oda (legjobb, ha odapakolsz két hosszú ládát az ajtó mellől, eléjük pedig a kicsit). Ha kész, mássz fel a lányhoz. Kövesd őt körbe, és megismerheted Kutyát. Jön egy jópofa játék – a gépeb ládákat hajigál, neked el kell kapnod őket (GF2) – ugyanezt később gránátokkal is megteheted! Ezután labdázhatsz – fogd meg a bogyót, hajítsd el, ilyenek. Sajnos a móka nem tart örökké – betörés, menekülés, fuss a lány után. Az átjáró beomlik, úgyhogy irány a ravenholmi alagút, Kutya nyomában. Mássz be, és hajrá! Pakold szét a ládákat, a szekrényt lökd félre (GF1). Irány a lift, tépd le a lakatot (GF2), majd fel a létrán.

Chapter 6: “We don’t go to Ravenholm…”

Ravenholm maga a pokol – és ideális játszótér a GF számára… Rögtön az első házban találsz egy halom körfűrészlapot és pár gáztartályt – egyik jobb, mint a másik! A forgó szeletelőt leguggolva, az oldalán található karral kapcsolhatod ki – ezután viszont egy GF1 meglöki annyira, hogy kettévágjon egy embert. A következő szobában találsz egy ilyen mókát, próbáld ki! Van itt elsősegély is – ne feledd, ezeket is magadhoz tudod rántani! Csomagold ki az ajtót, és irány tovább. Hamarosan találkozol az egyetlen túlélővel – no meg pár másként túlélővel. Itt újabb móka vár: gáztartályok, és mellettük elektromos gyújtó – próbáld ki jobbra, a bezárt figurán: kerék megteker, majd a rácson lévő piros kapcsoló elfordít. Ez a móka balra, a tűztengerrel is – ám ha átérsz, a feléd vágtató sereg elől menekülj vissza, és gáz, tűz (egyébként egy pisztolylövéstől is belobban az anyag!). Odaát nem tudsz továbbmenni, holmi 220 miatt – ám ha felnézel balra, láthatod az ablakban a megoldás egyik kulcsát. Vissza tehát a máglyához, oltsd el, és lépj be az épületbe. Pár zombi, menj fel az emeletre. A hátsó szobában óvatosan, van itt két fekete dög, ők ideggázt fecskendeznek beléd, ami 1 egységre leviszi az életerőt, szerencsére a HEV legyártja az ellenszert, de ez akkor sem egészséges, úgyhogy gyorsan kapd szét őket – a radiátort hozzájuk vágva, pl. Az ablaknál húzd meg a kart. Irány visszafelé – javaslok egy alternatív utat: le a generátorokhoz, a bal oldali gép melletti oszlopon ott a jelünk. Tépd ki a szellőzőrácsot, ugrálj fel a gép oldalán, mássz be, a túloldali lezárót lökd ki, és ess le – odalent rengeteg jóság! A máglyánál vagy, irány tehát előre és balra az előbb még szikrázó kerítéshez. Létrázz, fel a legtetejére. Ugorj át szembe és jobbra. Pottyanj le balra átlósan a palánkokra, majd kövesd ezeket, és guggolva mássz be az ablakon. Odalent némi ellenség, lökd rájuk a gázpalackokat, hadd égjen. Ess le. Újabb móka jön: a bebóklászó zombikra ráejtheted az autót a kar meghúzásával. Odakint van még egy kocsi, ezzel is, mint kalapáccsal. Most jön a merre tovább. A hátsó kocsit hagyd felhúzva. Ha megfigyelted, az első, a ház melletti, mint lift. Húzd tehát le, gyorsan ugorj rá, majd odafönt ugorj a pallóra. Előre, és ugrás a másik kocsira. Ugorj be a szobába – emberünk bemutatkozik, Grigorij atya. Pakold ki a szobát, aztán segíts be a külső rész megtisztításában. Odakint az udvart is takarítsd ki – menj balra, a sarokban ellen és egy hordó, gyújtsd meg. Nézz le, a szemben lévő ház kiugró építménye mellett egy ráccsal fedett rész, mögötte hordó, robbantsd fel, odabent találsz majd ellátmányt. Mássz is le, majd ha mindent összeszedtél, le, jobbra ott a létra, menj fel, a traverzen előre, és be jobbra a szobába. Pár ajtó múlva nagyterem, találsz némi kampót, fűrészlapot, szükség is lesz rá. Ha csendes a pálya, osonj ki, pucolj és gyűjtögess. Lépj be a szomszéd házba, cél a legfelső szint, persze lesz némi balhé, ajánlom figyelmedbe a radiátorokat… Ha sikerült kiérni a tetőre, készítsd elő a GF-et. Gyuri bácsi áthajít egy puskát, ügyesen kapd el GF2-vel, rögtön balra, a lábadnál találsz lőszert is. Jönnek az ugrálós zombik, rém kellemetlen népség, célozz a fejükre. A kis csata után az atya randira hív a templomba. Menj a tető szélére, szemben veled tartály, félig vízzel. Nagy lendülettel ugorj bele, majd mássz ki, fel a létrán. Van itt minden jóság és ellenség. Odabent balra találsz egy kapcsolót, nyomd meg, a lift szép lassan megérkezik, de addig sem nem fogsz unatkozni. Odalent megláthatod a Trabant újfajta felhasználási módját, igen elmés. Gyalogolj át a pallókon, és séta be jobbra, a házikóba, töltekezni (van itt puska pluszban). Aztán ki és előre. Lépj ki az utcára. Ugyanide kell visszajönnöd, csak egy szinttel feljebb. A gyalogos zombikkal ne foglalkozz (nem fogynak el), a “méreggazdát” nyomd le hamar (isteni ellene a magnum!), aztán futás le, a pörgettyű felé, ettől jobbra egy épület, hátulra kerülve nyargalj be, fel, húzd meg az erkélyen a kart – egy plató előkúszik. A hátad mögé, a sötét sarokba kell menned, akár le is ugorhatsz, de vigyázz, mert egy mérges bácsi lakik arra. Mássz fel a vasládákon, aztán kövesd a pallókat. Balra letérhetsz a tetőre, van sok jóság, aztán vissza, a robbanós hordók felé, átugrás a nemrég előhúzott platnira, majd a szemközti háztetőre. Készítsd a puskát. Most egy nagy futás jön előre, miközben az ugrálós-mászós zombik sorjáznak elő rendületlen, szerencsére Gyuri bá is előbukkan, úgyhogy ne cicózz, végig a platformon, és át a szemben lévő házba, be az ablakon. Rettentőszámú zombi közeleg. Odakint balra, át a pallón, majd balra, a piros tetőre – a templom már közel. Pottyanj le, de ne Isten háza felé menj, hanem ellenkezőleg, ahol a mérges zombi volt, az udvarba, fel a lépcsőn, és ki az épület tetejére. Pap bácsi szerencsére résen van, és küldi feléd a kocsit – iszonyú lassú szerkezet. No most. A kötélpóznától jobbra és balra két ereszcsatorna piros vége. Ezeken másznak fel az ellenségek – csak figyeld, melyik rezeg, és amint kibukkan a buksi, bumm a fejbe. Ha megérkezik a kas, mássz bele, majd húzd meg a kart. Végre személyesen is találkozol Grigorij atyával. Sok haverkodásra nincs idő – kapd fel a tápot mellőle, aztán rohanás utána. Elképesztő mennyiségű ellenség kerül elő, lesz dolga kedvenc fegyvereidnek, szerencsére itt még a temetőben is körfűrészlap nő, úgyhogy variálhatsz. A bekerített placcra érve gyorsan pakold le a hordókat, nehogy berobbanjon mögötted, aztán futás tovább. A végén a pap meghúz egy kart – jobbra felnyílik a kapu, kússz át alatta. Az épültbe érve egy nagy akna szélén állsz. Sok trükk nincs: le kell potyognod. Az oldalgerendákon szép finoman le lehet érni – általában a lefelé kókadó törött darabot érdemes keresni, és ezen lecsúszni. Az aljában lesz egy kis izgalom – az elsősegélyes lépcsővel párhuzamos a két alsó gerenda, köztük hátrafelé egy rövid szakasz van, apró ugrással le lehet gyűrni. Első célod hátul a kis bungi legyen (utánpótlás). A következő állomás a nagyteremben lévő kerítés túloldalára jutni. Ha leugrasz, és levágva egy nagy sprintet átvágsz a helyiségen, felrohansz a lépcsőn és át a gerendákon, nagyobb sérülés nélkül meg tudod úszni a dolgot, ez a lőszertakarékos megoldás. Odaát már puskázni kell. Újabb aknához jutsz. Szemből a GF2-vel húzd magadhoz a lő- és kötszert, aztán a vízbe. Előre, eljutsz egy kötélig, menj neki. Nos, ez persze egy nyelv, de legalább kivisz a levegőre… Puska a kézbe, amikor az oxigénmérő egészséges, lőj felfelé, míg elenged a lény, aztán le, át az X alatt, és ki a tűznél. Jópofa játék jön. Van itt egy rotoros csille, amit a kar meghúzásával elindíthatsz. Fuss picit fel, hogy a zombik meglássanak, aztán vissza a karhoz. A játék a következő: az oldalsó beugrókból kijön az ellenség, lejtmenetben a csille lekaszálja őket. Amikor elindul felfelé, sprintelj utána, és ugorj be oda, ahonnan a zombik jöttek – jobb, bal, váltakozva. A végén vigyázz – jó, ha gyorsmentéssel biztosítasz. Ha meglátod a fényt, túl vagy a nehezén. Az állomásra érkeztél. Jobbra indulj, óvatosan. Egy hídszerű objektumhoz közelítve valaki lövöldözik odafentről – szép kék lézerfényt is látsz. Picit menj előre, és hajíts be egy gránátot az ablakon – ha nem lenne, oldalt, egy dobozban találsz. Tovább, jön a kollégája, ami nehezebb dió. Jobbra látsz egy kis platformot, sprintelj oda, ugorj a szembeni-hátsó sarokba, a fémlábak közé (és húzd be gyorsan a hordót magad mellé, no meg az utánpótlást is…). Egy lendülettel vetődj ki, balra, a farönkös kocsi mögé. A lövedékektől leomlik a rakomány, de sebaj – ezek és a kocsi között / alatt át tudsz kúszni biztonságban. Ha kiérsz, kapsz egy párat, de nem vészes – menj balra, a piros vagon mögé, a falnak lapulva előre. Pont az ablak alatt állsz – gránát elő, a bal alsó sarkot célozd. Ha ő is kirepült, picit nyugi van – a kocsiban találsz gránátot, gyűjtsd be. Tovább előre. Lövészaj – kapd le a katonát, majd a társát is. Utóbbi helyén, a vagonban új barátra lelsz: egy impulzusfegyver, hálás darab, a ládában lőszer is van hozzá. Már csak pár méter, és ott van balra az állomás épülete. Kisebb hadsereg jön, de az új fegyverrel nem lesz gond, terítsd le őket, és futás be. Gyorsan segíts be a kollégáknak, és lehet örülni. Alyx rossz hírt közöl: apját és Dr. Mossmant elrabolták és Nova Prospectbe viszik, ott kell találkoznotok. A parti út viszont maga a pokol – de kapsz segítséget…

Chapter 7: Higway 17

Szedj össze mindent, aztán ki a hátsó ajtón. Egy Buggy az új társ, pattanj be. Kicsit lomha és borulékony – előbbit a sprint gombjával tudod megoldani (turbó), utóbbira ott a GF. Van kézifék is, ez az ugrás gombja. A landolás kicsit gázosra sikerül – szállj ki, lődd szét a dögöket (új ellenség, Antlion, azaz Oroszlánhangya), majd pár jól irányzott GF1-gyel állítsd talpra a jószágot. Az aszfaltutat kell követned, ez felvisz a dombtetőre – a lejtőn turbóval menj fel, itt ismét turbóval repülj át a leszakadt szakaszon. Az útlezárásnál fel, jobbra, majd tovább jobbra, az alagúthoz. A házikóban tápolj, aztán tovább. A következő cél a dombtetőn álló fehér épület. Száguldj fel oda, a dögök mellett legyen gondod a kerítést is megsorozni, hogy kidőljön. A házban egy mérges bácsi sok jóságot őriz, ha szükséged van valamire, oldalt, a pincelejárón tudsz bemenni.  Ha minden baba, a kerítés helyén száguldj le a következő szakaszra (a döngölő az Antlionok távoltartására szolgál, e mellett picit biztonságban vagy). Ismét a ház az iránypont, itt már katonák is lesznek, úgyhogy elég gáz a helyzet. Ha végeztél, irány le, picit balra, van egy szikla, mint ugrató, átjutsz a vízen, ezután jobbra, ismét egy “kalapács” és ház, katonákkal. Ezután a parton kell végigmenned, és máris eljutottál New Little Odessába. Nézz körül (a piros rakétákat ajánlom figyelmedbe), aztán irány a vörös ház pincéje. Odessa Cubbage ezredes épp a rakétavetőt mutatja be embereinek – végül, mint önkéntesre, rád bízza, és kitör a balhé. Rohanj fel a legfelső szintre, innen jó a rálátás a vadászgépre. Ne kapkodj! Amikor a dög közel van, és a hasát mutatja, vidd rá a lézert, és tűz. Két-három lövés, ha jól találod el, leszedi, a társak ellátnak lőszerrel és kötszerrel közben. Ha vége a dalnak, menj le az ezredeshez, megnézheted a térképet, majd rugdosd meg Vortit, hogy feltolja az energiádat, és szedj össze minden rakétát. Aztán hajrá… Hátul van egy nagykapu, gurulj oda, kinyitják előtted. Egy darabig országút, majd le jobbra, a partra. A híd romjait bármerre megkerülheted, aztán a stégeken szedd le a katonákat. Gyalogszerrel menj fel, pucolj, és kapd le a darun álló őrt is. Séta oda, mássz fel a létrán, majd a vörös lajtorján is, ezzel automatikusan beülsz a fülkébe. A kart az iránygombokkal mozgathatod, a mágnest a tűzzel aktiválod / deaktiválod. Az első feladat jobbról, a sárga épület mellől a kis hidat leereszteni – ha sikerül megpöckölni a mágnessel, ez hamar kész lesz. A használat gombjával kimászhatsz a fülkéből, menj át, takaríts, a sárga épületben, hátul, a kis irodában kinyithatod egy karral az oldalajtót. A következő rész mókásabb: a Buggy-t kell felemelned ezen épület elé. Legjobb a placc alatt heverő piros konténer mellé parkolni, aztán iránya a daru, mozgasd a mágnest az autó fölé, és hosszú tűzzel cuppantsd fel, ezután egy fordítás jobbra, és újabb tűzzel meg is vagy. Az út egyértelmű: ki oldalt, a most kinyitott ajtón, előre, fel a felső épülethez. Itt újabb osztag, köztük már akár a Buggy tau-ágyújával is szétcsaphatsz. Aztán nagy levegő és ugrass át az ablakon. Odakint ismét óvatosan. Amint a dombra érsz, egy vadászgép köszön be. Remélem, tele van tárazva a rakétavető… Eljárás a szokásos: ha nem sikerül lelőni, az kissé gáz, de ha átugratsz a híd roncsain (úgyis arra kell menned), odaát van bőven lőszer, aztán gyógyulhatsz is. Már csak a roncsokon kell átvergődnöd – GF1 a barátod -, aztán jön a szokásos, töltögetős alagút. Lassan csorogj előre. Új haver köszön be – jókora gömbbomba, mint ördögszekér prérin, gurul, ha közelébe érsz, aktiválja magát. A legjobb megoldás, ha kiszállsz, elkapod GF2-vel, és GF1-gyel belövöd a tengerbe. Hamarosan eljutsz egy házhoz, itt már a hadsereg is előbukkan, de odabent rendesen feltápolhatsz. Aztán tovább, kövesd az utat. Jobbra feltűnik egy bázis: erőtérrel védett kapuval. A roncsok előtt, jobbra, a fa tövében remek jószágot lelsz: egy teleszkópos, robbanófejes íjpuskát. Próbáld is ki – kapd le vele fentről a Patrol tábla előtt posztoló őrt. A két másik elmenekül, sebaj. Nyiss utat, hajts a kapu elé, és az oldalán sétálj be. Pucold meg a telepet, töltekezz, majd irány hátra – a kaput egy őrautó látja el árammal. GF1-et neki, izomból, hogy elszakadjon a spagóca, és már szabad is a pálya. Be a kapun, végig az úton, jön az alagút. Az őrposztot lenyomva tekerj be a telepre, és pucold meg alaposan. Szerelkezz fel. A következő cél: eljutni a híd túloldalára, de ugye fent erőtér. A hídhoz közeli, lapos épület mögött ugorj le az ajtóhoz, nyiss be, majd ki a következő épületbe. Menj a felső szintre, ennek jobb oldaláról egy sprintelős ugrással repülj át a túloldalra. Itt várd meg, míg a remegés abbamarad, és finoman, a traverzeken, szlalomozz át a túloldalra, a végén csúszás-ugrás, és meg is vagy. Készítsd elő az íjpuskát. Mássz fel a házikóba, bejelentkezik pár baka, kapd le őket íjjal. Töltekezz, majd fel a szemben lévő létrán, és végig a gyilokjárón. Ahol lekókad, lépj ki jobbra, a kereszttraverzre, legjobb guggolva, és innen finoman pottyanj le az alatta lévő gerendára, majd előre, a jobboldalon fel, rá a rácsra. A lépcsőkön lemenve átjuthatsz a főépületbe, ahol már komolyabb tűzerő fogad. Odafent egy erőtér – miután a komákat elfektetted, lépj elé, GF-fel célozd meg balra a nagy dugót, és GF2-vel húzd ki a konnektorból. Töltsd fel magad, aztán lépj a konzol elé – balra a falon ott a kapcsoló, aktiváld, a monitoron megjelenik a “Bridge Acces Field Inactive” felirat, siker. Természetesen beköszön egy vadászrepcsi. Menj le a lépcsőkön, innen elég egyszerű leszedni, ráadásul viszonylag biztonságban is vagy – lépj ki, célozz, tűz, vissza. Indulj visszafelé. “Inverzben” mászkálunk, azaz ott, ahol félig a gyilokjárón jöttél, kénytelen leszel a traverzeken bóklászni, ne feledd, középen, ahol a hosszú létra van, fent találsz rakétát, töltsd fel a készleted! Itt csúsztál a gerendákon most a létrán jobbra sétálhatsz picit, aztán ismét vasmászás, a végén óvatosan, csúszás-ugrás a létrára. Odakint rohanj ezerrel a Buggy-hoz, és tűz visszafelé, majd ahol véget érnek a fehér oszlopok, jobbra fel, aztán egy éles jobbos a hídra. Told előre, és amint eléred az álló vonatot, turbót neki! Jön egy vonat, de gyorsítással annyi időd van, hogy lehagyd a veszteglő szerelvényt, és ennek végében leboríts balra. Erre visz az út, told neki, ismét turbóval fel a dombra, majd be az alagútba…

CHAPTER 8: SANDTRAPS

Zombis rész jön, már hiányoztak, eljátszhatsz ismét GF komával, no meg a tau-ágyúval. Pucold meg a folyosót (ennyi KGST-roncsot csak a seregben láttam, bár azokat még vezettük…), aztán előre, levegőre. A következő etap katonás-gömbbombás (szerintem), előbb egy házikó, aztán egy komolyabb őrállomás. A soros akadály már játékosabb. Jön két hajó, ne bántsd őket, csak katonát és bombát hoznak, ezektől szabadulj meg, aztán a tartálykocsi mellett, jobbra, a füves részen ugrass át. A móka: a vörös házban találod a kapunyitó szerkezetet, ám két aksi hiányzik. Az elsőt rögtön jobbra, egy kézikocsin találod, GF2, majd tedd a helyére ugyanezzel. A harmadik fent, a szélkerék alatt tanyázik, lentről ez is lehúzható GF2-vel, ügyesen. Ha mindhárom telep a helyén, szabad az út, és egy hosszabb sétakocsikázás után jön a “Loading-alagút”. Célnál vagy: ez az ellenállók bázisa, a “Lighthouse Point”. Állj be balra, a garázsba, innentől gyalog. Fegyvert a kézbe, jön az ellen. Menj szembe, a mellvéd mögé, várd meg, míg elmegy a szállítóhajó, aztán vadászd le a katonákat. Az utolsó hajó a világítótoronynál pakolja ki a népet, ha végük, rohanj be az épületbe, és rakétavető a kézbe. Odafönt találsz ehhez muníciót, aztán ki a tetőre, jön a vadász – ha lezuhant, pakold ki az objektumot, aztán kövesd a bajszos felcsert, le a torony aljába, a koma kinyit egy titkos ajtót, kijutsz a szabadba. Odakint várd meg, míg elmegy a hajó – integess a Buggy-nak, ott viszik. Az út első fele sima ugrabugra, aztán alagút. Hamarosan eljutsz egy kis sivatagos-sziklás részre, egy havertól megkapod az itinert: ne lépj a homokra! Fogadd meg – innentől kezdve szikláról sziklára ugrálj (persze, ha valaki inkább akciózni akar, nyugodtan sétáljon, lőszer van elég, bár elég kemény az ellenség). A kis szoros után már építkezni is kell raklapokkal, lemezzel, balra, a sziklákon ugrálva ki lehet jutni a kanyonból. Odakint a középső libikókát célozd meg, a túlfelén ugorj le, aztán pakolj rá nagyládát, téglákat a keresztléces felére, hogy átbillenjen, és felsétálhass a platóra. Itt a sok ház felé vedd az irányt – jobbra, a magányosban csak lőszer. Az új térségbe bejutva raklap, lemez, ajtó lesz az óvatosak barátja, érdemes felmászni a szélső házba lőszerért (a feljárón), innen a középső épületbe, itt energia, ez finom lesz. Jöhet a szélső, fehér épület, ez mögött aggregátor, beindíthatod a döngölőt. Építkezéssel vagy rohanással juss el a gép mögötti alacsony sziklaperemre, közel a cél! Most tessék elővenni a kedvenc Antlion-ölőt: én a puskára teszem a voksot. Nincs értelme óvatosnak lenned – mindenképp megtámadnak, így ugorj le, és futás előre! Középen egy Myrmidont emelkedik ki, ne lődd, csak pazarolnád a lőszert – fuss hátra, itt a Vogik bázisának bejárata. Fentről egy kolléga, gépágyúval elintézi a dögöt, neked annyi a feladatod, hogy ügyes kitérésekkel, körberohanva a tűzvonalban tartsd őt, és a közben előbújó Antlionokat leszedd. Ha elpusztult a lény, az ajtó nyílik és jön egy Vogi. Lépj el a hullától, mert némi gusztustalan boncolás következik, a koma kiszedi a dög bűzmirigyét, a Pheropodot, amit az emberek Bugbait (rovarcsali) néven is emlegetnek (ezentúl BB-nek hívom). Ha kiadja az ukázt “Gather them now” lépj oda, és Freeman kezébe kerül a csinos bogyó. Kövesd a Vogit a bázisra. Némi mászkálás után bejuttok egy teknőhöz. Hajíts le egy golyót, ekkor megjelenik két Antlion – igen, ez a szag vonzza őket annyira, hogy innentől a hatalmad alatt állnak. A következő teszt a “támadj” parancs, dobd rá a golyót a bábura. Kövesd a Vogit a kapuhoz, az utolsó próba következik – az alternatív tűzzel nyomd össze a mirigyet, a két szolgaállat készségesen odaüget. Jegyezd meg ezeket! A kapu nyitva, sétálj ki. Nagy döngölők mellett fogsz elhaladni, ezek ugye távol tartják az Antlionokat, mi most épp az ellenkezőjét szeretnénk, ezért amint egy toronyhoz érsz, mássz fel és kapcsold ki. A második után befut némi katona, bújj a sziklák mögé és várd meg, míg állataid elintézik őket. Az első bunkerhez érsz, odabent balra kikapcsolhatod a riadót. A második bunkernél balra kerülj, hátra, ezután foglald le a géppuskaállást, és oszd le az érkezőket. Most kell majd a nagy levegő! Nyílt terepre érsz, nagy őrtoronnyal, három gépágyúval. Akik játszottak olyan címekkel, mint a CoD vagy a MOHAA, azoknak ez smafu lesz – partraszállás HL módra… Tehát. Sprintelj az első parti szikla fedezékébe. Jobbról katonák, dobj ki egy BB-t, hagyd, hogy a “fiaid” elintézzék a piszkos munkát. Nem kell aggódni – bár megdöglik a java, de a mirigy újabb példányokat csal elő, tehát mindig négy harcosod lesz. Ezután jöhet a másik három szikla is, tempósan, ügyesen. A negyediknél felfelé vezet egy füves ösvény, kivilágított két láda jelzi a célállomást, rohanj fel, aztán balra, tovább, itt bejutsz végre a torony mögé, és beküldheted a csapatodat. Miután kipucoltad, hátra arc, jobbra a sziklában bejárat, futás be. A csapatot, az irányfényeket és a hullákat követve hamar kijutsz a következő bunkerhez, majd felfelé a harmadikhoz. Innen már látod a várost. Egy nagyobb buli jön, eléggé nyílt terep, de a mellvéd és szikla védelmében, a BB-t jó ütemben hajigálva a magad javára fordíthatod a küzdelmet. A parti védelem letudva. Ha a szövetségeseknek ilyen fegyvere lett volna… Haladj végig a szikla mentén, az ösvényen, sprint + ugrással juss át a kiálló rönkön. Egy tábortűzhöz érsz, intézd el a zombikat, aztán a kiálló faplatform két függőleges tartógerendáját rántsd ki (GF2). Séta fel, óvatosan. Egy őrposzton lövészek figyelnek – aki akar, nekiállhat céllövöldézni távcsövessel, aki nem, hajítson oda egy BB-t, és gyönyörködjön. A csöveknél létrán mássz fel a platnira, ugrás át a korláton jobbra, aztán ugrálás, ügyesen, felfelé – lesz még egy ilyen őrhely, aztán felérsz egy nagy csőhöz. Célnál vagy, bújj be. A csatornákban egyértelmű az út: a víztározóból egy létra kijuttat a városba. A három őrtorony személyzetét legjobb a rovarokkal elintézni, mert ezután jön a haddelhadd – két vadászrepcsi köszön be. Remélem, van rakétád, ha nem, két helyen találsz: az első placc sarki őrszobájában egyet (idebent van feltöltő készülék is), illetve a hátsó udvarban, a legfelső szinten, az őrtorony előtti kék konténernél és ettől jobbra, a fal mellett. A legjobb az őröket a rovarokra bízni, te pedig ügyesen szedd le a két madarat. A cél a két torony között, egy kirobbant falszakasz. Sétálj be, egy-két kanyar, és bent is vagy, a régi börtönépületben.

CHAPTER 9: NOVA PROSPEKT

Sétálj végig a folyosón, le a lépcsőn, és a kitört falszakaszon át a túlsó épületbe. A rács túloldalán egy automata löveg szórja az áldást – a rácson át meg tudod ragadni, és el tudod dönteni, vízszintes helyzetben abbahagyja a mókát. Kövesd az “Exit” feliratot, fent végre töltekezhetsz, aztán tovább, amerre terelnek. A rács előtt fektesd el a két löveget, be az ajtón. A termen át kijutsz egy folyosóra, az A5 blokkhoz. Némi aljas támadás után odabent ugorj le egy szintet, majd finoman előre. A galérián két löveg áll, legjobb gránáttal elfektetni őket. Ha megvan, fel a lépcsőkön, és hol a lövegek álltak, ki jobbra, majd végig. Némi kerengés után bejutsz egy nagy teremhez. Itt remek móka veszi kezdetét: egy Mirmydont köszön be. A játék a következő: a szomszédos teremben találsz egy kétszárnyú, elbarikádozott ajtót. Rohanj oda, ránts el egy elemet, majd menekülés, és így tovább. Persze ezt el lehet érni fegyverrel, gránáttal, robbanós hordóval, a lényeg, hogy szabaddá váljon a kijárat. Ha sikeresen átérsz, a lény nem jön utánad, viszont előkerül az Antlion-team. Engedd előre őket, egy-egy gránáttal besegíthetsz, majd fordulj be balra. A folyosó végén energiafal, a móka ismert, rántsd ki a dugót a konnektorból (GF2). Menj be, a hátsó szobában az egyetlen, működő kapcsolót váltsd át zöldre. Alattad nyílt ki a rács, menj ott ki, feljutsz a felső vezérlőbe, itt is egy kapcsoló, ami lent, balra nyitja meg az utat. A következő etap trükkös. Miután elfeküdt a löveg, vedd észre tőle balra a szellőzőt. Lődd ki a rácsot, húzd el a kerítésdarabot, és rohanj be – kijutsz egy nagy ventilátorhoz. Kapd fel a szeneslapátot, és ügyesen told be az agy mellé. Ha jól csinálod, a szerkezet leáll, vagy legalább olyannyira lelassul, hogy át tudsz kúszni alul. Osonj ki, fektesd el a lövegeket, majd húzd ki a dugót, hogy állatsereged is át tudjon jönni. Ki a rács melletti nyitott ajtón, és fel. A blokkban hagyd, hogy az Antlionok elvégezzék a piszkos munkát, addig húzd meg magad. Az út lineáris, mindig felfelé – a fölső szinten szükséges lesz beindítani a partit egy BB-vel. El fogsz jutni egy vezérlőbe, ahol töltekezhetsz és kapcsolhatsz, aztán katonák (BB), lövegek (gránát). A mosodánál lesz egy kis izgalom, úgyhogy besegíthetsz a csapatnak, no meg a konyhában, ahol ömlik a gáz, de ha sprintelve a rendes kijáraton lépsz ki, a lövegek nem gyújtanak be. Hamarosan feljutsz a C1 blokk feletti vezérlőbe. A következő a játék: ki kell ugranod az ablakon, erre a terembe behátrál egy osztag katona, akik nem téged, hanem egy Myrmidont lőnek. Ne törődj velük, balra, át, a bal sarokban GF1-gyel lődd szét az akadályt, kússz be a lyukon, és előre, míg kijutsz a szabadba. Ne állj meg! Az acélfalak összecsapódnak – rohanj előre, míg balra meglátsz egy kirobbant falrészt. Ide kell minél előbb felugranod – az ott ágaskodó asztal, vagy egy hordó, illetve láda egymásra pakolása segíthet ebben. Ha bent vagy, ugorj le a lyukba.

Chapter 10: Entanglement

Ugorj le jobbra, le a sínek alá, aztán jobbra, és máris találkozol Alyx kedvessel – kövesd és mozizz. Sikerül megtalálni apukát, ezután szétváltok. A második rácsos kapu zárva, menj vissza a kis irodába, lökd félre a két nagy zöld szekrényt, be a szellőzőbe, ess le. Jobbra az ajtó feletti üveg lyukán dobj be egy gránátot, hogy a két löveg elfeküdjön, majd balra, a kis irodához. Mielőtt belépnél, tedd váltásba az SMG-t vagy puskát és a kézigránátot. A helyiségbe lépés beindítja az ellenséget, menj ki, féltérd, amint nyílik a kapu, dobj be egy gránátot, majd jöhet a tűzerő. Ha elfogytak, hajíts be egy újabb gránátot a löveghez (az irodában van pótlás), majd a sarkon túl még egyet, végül a szobába is. Az erőtér dugója egy kis helyiségben van, de a vastag üveg megfogja a GF-et – ám gránátok az asztalon! Menj az energiafalhoz, és hajíts be ügyesen a kapcsolóterembe egy gránátot, ez elintézi a kábelt. Hasonló játékok után eljutsz a vezérlőbe. Pucold ki – Alyx bejelentkezik, és közli, hogy egy osztag tart feléd. Szerencsére jobbra egy szekrényben két löveg, nyomd meg a nyitógombot, és vedd ki őket. A lány átprogramozza a barátfelismerőt, így a katonákat fogják lőni. Állítsd őket a lefelé menő lépcsősor tetejére (ahol bejöttél, annak két oldalára). Készülj! A lövegek a katonák nagy részét elintézik. Ha sikerül eldönteniük, próbáld meg gyorsan felállítani őket. Hamarosan befut a lány, és kiderül Dr. Mossman árulása. A közjáték után fuss le az alsó szintre, majd irány balra, a folyosó végében elbarikádozott ajtó, ezen át kijutsz egy lépcsőházba, majd egy vízzel elárasztott nagyterembe. Az átjutás rafinált: a platformról intézd el a nyelveseket és fejeseket, majd ugorj le szembe, a nagy csőre. Innen egy erős dobbantással a szembeni emelvényre – célozd a korlát sarkát. Sétálj le ennek aljába, itt úszik két nagy láda, ezeket finoman GF2-vel emeld ki. Vissza a felső részre, baloldalt egy létra, mássz le. Szembe kell átjutni – hozd ide a két ládát, rakd őket egymás mellé, mint pontonhíd, ugrás az elsőre, séta a másodikra, előbbi átemelése a túloldalra, és így tovább, míg átérsz. Odakint szemben töltés, tovább jobbra, fel a lépcsőkön. A D-8 blokknál vagy. Fel, aztán ugrás le – és jön a nemulass: az egész Vörös Hadsereg masírozik feléd. Középen, egy kis helyiségben feltöltők, plusz három löveg – persze a katonák négy irányból jönnek. E kuckó háta mögött találsz egy láda SMG-lőszert, ezt jó megjegyezni. A legjobb megoldás szerintem, ha bennmaradsz a vackodban, és a lövegeket két oldalra, a bejárathoz állítod fel. Így ha valaki eljut hozzájuk és feldönti őket, könnyebb talpra segíteni őket, plusz kéznél az “orvosság”, és jó védelem a lövegszekrény, ha behátrálsz, csak előre felé kell lőnöd, és kiugrani a hullák lőszeréért. Ha sikeresen túlélted az attakot, Alyx befut. Irány utána, a kis folyosón megint lesz ápoló-szett, ezután csata. Kövesd a lányt, eljuttok a doktornőig. Míg a csajok elvannak, nézz körbe. Hátul van egy újabb adag löveg, és három erőteres ajtó – kettő szemben, egy hátul, a teleport mögötti részen. Amint Mossman és apuka ismeretlen helyre távozik, befut az ellen. Állítsd fel a lövegeket a három kapuhoz, aztán hajrá. Figyeld a teleporthoz vezető csatornát, ha az összes modul kigyullad, örülhetsz – ekkor be kell ugranod a lány mellé a kabinba, és mozi. Megérkeztek Kleiner laborjába – egy héttel később… Sajnos a börtönből indulásotok jel volt az ellenállóknak, így véres harc dúl odakint, a profot pedig a Citedellában őrzik. Töltsd fel a páncélt, kövesd Kutyát, a folyosón vételezz lő- és kötszert, aztán ugrás a lyukba.

CHAPTER 11: ANTIZITIZEN ONE

Kutya szenzációs! Nyomd le a katonákat, aztán nyomulj át a blöki által nyitott kapun. Sajnos a drágát elviszik, magad maradsz. Gyorsan be balra, át a kerítésen, aztán a lift mellett balra, le, át az omláson. A játszótérnél vagy, egy hölgy csatlakozik hozzád, majd az ismerős téren három harcos. A csapatot magad irányíthatod: alapból követnek réged, ha valahová állítani akarod őket, akkor mutass a célkereszttel az adott pontra, és nyomd meg a “Send / Recall Squad” gombort (alapban: C). A hotel mellett kinyílik egy átjáró, itt kijuttok egy placcra. Látsz egy lapot, húzd félre. Új játékszer: Hoppers. Ezek aknák, ha vörös a fényük, robbannak, ám ha felemeld a GF2-vel őket és leteszed finoman, zöldre váltanak, így ártalmatlanok rád, GF1-gyel viszont kilőheted őket – magyarul egy baba aknavetőhöz jutottál. A lényeg, hogy odalent az összest állítsd zöldre, majd ess le, az udvaron lévő cuccokkal ugyanígy, némi keringő után kijuttok az utcára. A pókszerű Striderekkel ne foglalkozz, futás át, jobbra, be a következő udvarba, Itt balra lesz egy jel egy hordó felett, a fémlap némi lő- és kötszert rejt. Tovább, ki az utcára (fent csak zombik). Odakint a híd felé induljatok, de előtte a gyógyszertárban (balra, kis üvegportálú épület) a két löveget döntsd el (ott egy hordó, plusz lehet aknát dobni be). A szanitéc hölgy után jobbra be. Menj fel az emeletre, némi csata után a hátsó szobából lepotyoghatsz a fent említett kirakatba. No most. Szemben egy CP által védett “erőd”, esélyed nincs győzni ellenük. Át kell ugrani a kék, majd a fehér kocsin, be a lyuk mögött balra, a hordónál. Itt az emeleten találsz lőszert, az út tovább a földszintről vezet. Rohanj fel, végig a kapu mögött, aztán le, és be az épületbe. Pucold meg, ismét lefelé, balra. A töltés után nagy levegő! Búcsúzz el a csapattól. Nyolcmillió Manhack érkezik, esélyed nulla. Ezerrel rohanj előre, jobboldalon, fel az omláson, majd balra, a rácos folyosó tetejére, ez és a fal között be tudsz csúszni. Fuss végig a folyosón, a túloldalon ki, és vadászd le a két gépágyús komát, aztán fuss mögéjük, a lyukhoz. A túloldalon egy kolléga észrevesz, és elkezd robbanószert telepíteni – addig ki kell tartanod, a gépágyúval próbáld meg átvészelni ezt. A robbanás után mássz be a lyukba, majd előre, szemben egy másik lyuk, kússz át. Gusztustalan trugyiba jutottál, természetesen a túloldalra kell átjutni. A kábeldob lesz ismét a te barátod. Ugorj a kocsira, innen a ládákra, majd a dobra. Társa a kocsi platóján van, emeld le, majd, mint a börtönben, építs hidat – egyiket a másik mellé, átlép, átrak. Az első cél a kis sziget középen (a tengellyel), itt állj meg, jön egy halom zombi. Utána tovább előre, majd balra, a fehér kocsihoz. A fal mellett találsz csöveket, ugorj rájuk, fuss fel, lökd be az egyik szellőzőt, és az alsó rácsot is, ess le, és fuss vissza, engedd be a dokit. Jön némi házból ki / házba be, tempós CP-támadásokkal, az udvarban jobbra ajtót nyitnak neked, ismét négyfős teamed lesz. Felfelé visz az út, odafönt lenyitják neked az átjárót. Potyogás következik, némi erős tűzharc, majd irány felfelé. A következő etap embereid ostobasága miatt nehéz – én azt javaslom, ne törődj velük, ha egy katona olyan hülye, hogy fejest ugrik az ellenség közepébe, azért nem kár. A lényeg, hogy ne állj le harcolni. Rohanj a karhoz, húzd meg, ugorj a hídra, aztán tempó előre, puskával hamar kiteríted a bandát. Odabent rendezkedj kedved szerint. Az út lineáris: lepotyogás, felmászás, leugrás. Hamarosan találkozol Alyx drágával. Le kell jutni a földszinti vezérlőbe, csak tempósan, odalent némi rendezkedés, és kapsz pár hullajelöltet. A következő etap rázós. Alyx nekiáll kinyírni a generátort, közben érkezik minden irányból az ellen. A lány mellett van gyógyulás és feltöltés, némi lőszer ott, ahol kirohantatok, a többi a katonáknál, a mellvéd mögül viszonylag biztonságban lövöldözhetsz. Amikor Alyx azt mondja “Use the gravity gun”, célozd be a csaj háta mögötti, osz