A bevezetőnél többet nem is tudok elmondani, lévén ez a játék nem tartozik a kedvenceim közé, így első találkozásunkkor le is zártam ismeretségünket. Ennek oka saját ügyetlenségem elsősorban; ahol mindenféle röppályákat kell számolni, és belekalkulálni a szél sebességét és irányát, én elvesztem a fonalat, nekem egyértelműbb dolgok kellenek, mesterlövészfegyver például, vagy legalább egy nyomorult, szimpla mordály.
Ha ennek tetejébe mindenféle platformokra kell felugrálni, ordító magasban egyensúlyozni, akkor meg egyenesen menekülök. A régi idők szép emlékének (amikor még két síkban zajlott az ádáz kukacküzdelem) tiszteletére megpróbáltam a tőlem telhető maximumot hozni, ám be kell ismernem: ez már nem az én világom. Ennek ellenére rövid, ám annál hevesebb és keserűbb randevúnkból megpróbáltam kinyerni a legtöbb információt, amit a kontrollert morzsolgató lapát kezeim csak kinyerni képesek voltak (a vas különösebb leamortizálása nélkül) – remélem, azért valamire használható lesz mindez. Ezt olvashatjátok kivonatosan az elkövetkezendő 4 oldalon.
I. Irányítás
• A: tűz (bizonyos fegyvereknél a tűzerő megadásához tartsd lenyomva!), kiválasztás / érvényesítés
• B: ugrás (levegőben még egyszer megnyomva szuperugrás), zoom közelítés (mesterlövészfegyver és légitámadás), választás érvénytelenítése
• X: fegyverpanel nyitása (ill. bezárása változtatás nélkül)
• Y: kukac váltása (a megfelelő segédeszközt alkalmazva), másodlagos fegyver ledobása (pl. gránát ejtőernyőzés közben), zoom távolítás (mesterlövészfegyver és légitámadás használatakor)
• Fehér gomb: bombák gyújtóidejének léptetése (1-5 mp, majd elölről – hogy erre miért nem lehetett a fekete gombot is bevetni…)
• Jobb tűzbillentyű: belsőnézet (pl. célzáshoz)
• Bal tűzbillentyű: felülnézet (pl. légitámadáshoz, pálya áttekintéséhez, ilyenkor bal karral mozgathatod síkban a kamerát, jobbal forgatod)
• D-pad: nézelődés, célkereszt finommozgatása, válogatás a fegyverpanelen és az opciók között
• Bal kar: mozgás, célzás
• Bal kar lenyomása: nevek / életerő külső kamera mozgatása)
• kijelzésének ki- és bekapcsolása
• Jobb kar: nézelődés (vagy másképp: Jobb kar lenyomása: külső nézetű kamera igazítása (nagyjából arra, amerre a kukac áll / néz)
II. A menüpontok
Alant következik a különféle menüpontok kifejtése, és leírása, legalábbis, ami az én verziómban működött. Elsősorban az angolul nem tudók életét igyekeztem megkönnyíteni, hozzátéve persze némi játéktapasztalást is.
II.1. Quick Game
Gyors parti, 1-3 ellenféllel szemben. Sajnos semmiféle állítási lehetőséged nincs, ez tényleg csak arra jó, hogy játssz egyet, ha épp ráérsz egy negyedórára, és ennél jobb elfoglaltságot nem találsz.
II.2 Tutorial
Az oktatópálya, mely tulajdonképpen a sztorimód nulladik fejezete, így érdemes végignyomni, annál is inkább, mert jó gyakorlási lehetőség a keményebb játékelemekhez – de én azt ajánlom, hogy a sztorimód előtt a „Challenges” pontot is nézd meg…
II.3. Story
Az egyjátékos küldetéses buli. 25 pálya van, egyre nehezebbek, változatos helyszíneken és feladatokkal (persze a legtöbb az eliminálásról szól). Sajnos az említett okok (ügyetlenségem, a játék félkész állapota), plusz az idő- és helyhiány miatt itt nem tudok kitérni az egyes feladatokra, még gyorstipp jelleggel sem, ez esetleg egy későbbi cikk témája lehet.
Megjegyzés: sajnos sem az oktatópályán, sem a sztoriban nem tudsz csapatot váltani, azaz nem teheted meg, hogy az egyik küldetést a cowboyokkal, a másikat a funky-s komákkal nyomod le, így az elején gondosan válassz csapatot! Ez a megoldás viszont egyfajta profilkészítésre is jó, hiszen ha valaki készít magának egy saját bandát, velük nyomhatja végig a sztorit, a játék minden egyes csapat mellé elmenti, melyik pályánál tart.
II. 4. Multiplayer
A többjátékos üzemmód. Az alábbi mókákat kínálja:
• Deathmatch: a klasszikus mód, forgácsolás, aki nem fogy el, győz
• Classic Forts: ugyanaz, mint a dítmacska, csak itt egy erődből indul a móka, ez taktikusabb játékot eredményez.
• Destruction: Meg kell semmisítened az ellenséges bázist. A képernyőn megjelenő százalékérték mutatja az aktuális játékos maradék területének nagyságát.
• Statue Defend: Az ellenség szobrát kell lerombolni, és a sajátodat megvédeni.
• Survivor: Amolyan párbajmóka. Csapatodból egyszerre egy kukac veszi fel a harcot, ha ő leamortizálódik, helyébe lép a következő, és így tovább, míg el nem fogy a csapat. Akinek ez előbb következik be, az veszít.
Ha kiválasztottad a megfelelő módot, a következő ablak a finomhangolásé. Megadhatod, melyik helyszínen akarsz csatázni (a sztorimód összes pályája [de csak azoké, melyekkel már végeztél], plusz további 20 választható), és beállítható a játékstílus is; ez utóbbiakat nem részletezem, a „Customise” pont alatt megnézheted, melyik mit tud (és módosíthatod őket), illetve ott definiálhatsz új stílust is, lásd ott.
Ezután jöhet a négy csapat megadása, ezek lehetnek emberi és gépi ellenfelek. A jobboldali utolsó pont igen érdekes, „Wormpot” a neve. Ez egy félkarú rabló, melyen különféle játékmódosító tényezőket pörgethetsz ki, ezzel változatosabbá és egyedivé varázsolhatod a választott csatát. A nagy karral lehet pörgetni, ha nem akarod a véletlenre bízni a dolgot, akkor az egyes kerekek feletti/alatti nyílgombokkal lehet léptetni azokat, a vörös gomb alaphelyzetre állítja a készüléket. A zöld „i” gombbal nyerheted ki az egyes mókák információit, melyek a következők:
• Wind Affects Worms: ugráskor, vagy a repülés közben (akár ellenfél általi megütéstől, akár egyéb módon) a szél a kukacokra is hat.
• Super Secret Weapons: a készlet egyik fegyvere szuper sebzést okoz, de azt neked kell kideríteni, melyik…
• Vital Worm: a csapat egyik tagja létfontosságú, ha ő meghal, a csapat is elpusztul.
• No Bombing: mozgásos segédeszközök használata közben nem lehet fegyvert használni (lásd: ejtőernyőzés közbeni gránátdobás).
• Dim-Mak: az egyébként gyenge Prod (bökés) halálos érintéssé változik.
• Multiple Girders: több mint egy platformot helyezhetsz el fordulónként.
• No Blimp View: a felülnézeti kamera ki lesz kapcsolva, egy ugye elsősorban a légi csapást nehezíti meg.
• Wind Affects Gun: a szél hat a fegyverek testére, azaz a célzás nehezebb lesz (főleg a puskánál lesz durva a változás…)
• Low Gravity: alacsonyabb gravitáció, így magasabbra tudsz ugorni.
• Mine Respawn: a táj megsemmisíthetetlen, és a gyalogsági aknák újratermelődnek.
• Vampire: egyik kukacod vámpír, a sebzés fele, melyet okoz, hozzáadódik életerejéhez.
• Worms Only Drown: semmiféle sebzés nem okoz életveszteséget, csak megfulladással halhat meg egy játékos.
• Specialists: a csapat mindegyik tagja valamely fegyvernem specialistája, ilyen készletet kap induláskor.
• No Cowards: nem lehet feladni a csatát.
• Max Health Drops: az elsősegélycsomagok 100 életerőt tartalmaznak.
• Wind Effects All: a szél a játékban szereplő összes fegyverre hatással lesz.
• Energy Or Enemy: minden kukac megmérgezve indul a csatába, választanod kell: meggyógyítod hősöd, vagy inkább az ellenséget lövöd.
• Max Fall Damage: a lezuhanás igen nagyot sebez.
• Crate Drops Only: a fegyverek csak a lepotyogó ládákból szerezhetőek be.
• Double Damage: minden sebzés kétszeres.
• Crates Everywhere: hatalmas ládaeső nyit minden kört, győzd összeszedni…
• Super Hand To Hand: a közelharci fegyverek nagyobbat sebeznek, és messzebbre vetik az ellenfelet.
• Super Firearms: mint fent, csak a lőfegyverekkel.
• Super Animals: mint fent, az állatos fegyverekkel (pl. Sheep).
• Super Clusters: mint fent, ezúttal a repeszek hatása erősebb.
• Super Explosives: mint fent, a „sima” robbanószerek (pl. dinamit) esetében.
II.5. Customise
Újabb izgalmas pont, itt tudod az egész játékot testre szabni. Lássuk az egyes lehetőségeket:
a.) Create Team
Csapatok létrehozása, szerkesztése (Edit), vagy törlése (Delete). A készítés lépései:
1. Kapsz egy kérdést, a „Yes” opcióra bökve a kreált csapat ember-irányította lesz, a „No” gépi ellenfelet kreál.
2. A csapattagok nevét adhatod meg egyenként.
3. A „beszéd” stílusát választhatod ki, majd a figurák kobakjának teteje (kalap, haj), szemeinek fedője (szemüvegek), arcának dísze (bajusz) és végül kezeinek külleme (kesztyűk, speciális forma).
4. A csapat speciális fegyvere (kész vagy saját létrehozása, lásd lent – ezt kapod meg multiban a „Team Weapon” pontban), zászlója és az elhalálozott koma síremlékének külalakja.
Ezután elnevezheted a bandát, és bármelyik mókába bedobhatod, legyen az oktatás, a sztorimód, a multi, vagy bármelyik kihívás (Challenge).
b.) Create Weapon
Saját fegyver készítése, szerkesztése, törlése. Először válaszd ki a felső gombon a fegyvernemet, ezután jöhet a testre szabás. A lehetőségek az alábbiak.
Rakétavető-szerű (Launched)
1. lap:
• A fegyver testének stílusa
• A cső kinézete
• A hátsó rész / agy külleme
• A célzóberendezés külalakja
• Tűzerő állítható-e
• Ha a fenti nem, akkor mekkora legyen az alaplövés ereje, ha igen, mekkora lehet a maximális tűzerő.
• Legyen-e célkövetős a lövedék
• Fentire plusz rásegítés definiálható
2. lap:
• Ha nem célkövetős, befolyásolja-e a szél a lövést?
• A robbanás fajtája: becsapódásra (Impact), időzítve (Fuse), egyéni módon (User), vagy amikor megáll a lövedék (Stops Moving)
• Ha időzítve, a gyújtóidő hossza fixen, vagy változtathatóan (Adjustable)
• Van-e a robbanás után plusz sebzés; nincs (None), tűz (Fire), vagy méreg (Poison)
• A tájra ható sebzés
• A kukacokra ható sebzés
• A robbanás ereje
3. lap
• Legyen-e repeszhatás, ha igen, a repeszek száma. A következő pontok csak a bekapcsolás után állíthatóak!
• A repeszek mekkora területen szóródjanak szét
• A robbanás fajtája (lásd az előző lapon!)
• Időzítésnél a gyújtóidő (lásd az előző lapon!)
• Plusz sebzés (lásd az előző lapon!)
• Tájra ható sebzés
• Kukacokra ható sebzés
• Robbanás ereje
Gránátszerű (Thrown)
1. lap
• A gránát külseje
• A dobás maximális ereje
• A szél befolyásolja-e a gránát röppályáját
• A robbanás fajtája (lásd fent a rakétás megoldásnál)
• Bónusz sebzés (szintén ott)
• A tájra ható sebzés
• Kukacsebzés
2. lap
• A robbanás ereje
• Ezek a repeszre vonatkozó pontok, megegyeznek a rakétás beállítással.
Légi csapás (Air Strike)
• A bomba kinézete
• Bombák száma
• Hat-e a bombákra a szél
• A robbanás fajtája (lásd fent)
• Bónusz sebzés (lásd fent)
• Tájra ható sebzés
• Kukacokra ható sebzés
• Robbanás ereje
A pipára kattintva elnevezheted a fegyveredet, és mehetsz is kipróbálni.
c.) Create Game Style
Többjátékos mókához új játékstílus megalkotása, szerkesztése, törlése. Módosíthatod (vagy megtekintheted az előre definiáltakat), illetve létrehozhatsz újat („A blank style”).
Az első két lapon az alábbi opciókat találod:
• Meccsek száma
• Egy kör (lépés) ideje
• A meccs játékideje
• Kukac kezdő életereje
• Kukacok váltása lehetséges-e
• „Hirtelen halál” stílusa.
• Vizes pályán a víz emelkedésének sebessége
• Szél kikapcsolása vagy ereje
• Teleportok ki- és bekapcsolása
• Aknák termelése (ki/be)
• Aknák gyújtóideje
• Tüzérségi mód
• Ládák ledobásának gyakorisága (100%-nál minden kör végén jön egy)
• Fegyverládák aránya az összeshez képest
• Mint fent, a segédeszköz-ládákkal
• Mint fent, a „zsákbamacska”-ládákkal
• Mint fent, az életerő-ládákkal
• Életerő láda HP-pontjainak nagysága
• Földi objektumok (aknák, olajos hordók)
• Készlethalmozás
• Visszahúzódás ideje (azaz a támadás után ennyi időd lesz még mozogni)
• Sebesülés lezuhanásból
A következő lapok kicsit érdekesen strukturáltak. A felső gombon háromféle törzsjellemzőt választhatsz ki, a következők szerint:
• Ammo: egyenként beállíthatod, a készlet melyik fegyverből, illetve segédeszközből mennyit tartalmazzon strigulázós módszerrel 8 darabig, illetve van egy fekvőnyolcas is, ha nem akarsz korlátokat;
• Crate Chance: az adott fegyver milyen gyakorisággal jelenjen meg a jutalomládákban; az érték százalékban értendő, egy vonal 10%-ot ér;
• Turn Delay: a szóban forgó készséget egy-egy körben hány másodperc késleltetéssel lehet kézbe venni és felhasználni.
Megjegyzés: van itt pár kiszürkített fegyver is, ezeket csak akkor állíthatod, ha előtte megvásárlod őket a boltban (lásd: „Item Shop”).
Végül megadhatsz a stílusnak egy egyéni nevet, és mehetsz is a multiba, hogy kipróbáld művedet.
II.6. Challenges
Különféle kihívásokat találsz itt. A cél mindegyiknél a legjobb idő elérése, ám ez ne zavarjon meg: ez a pont a különféle játékelemek begyakorlására is ideális, ahogy az alábbiakban láthatod is:
• Sniper Rifle: lődd ki mesterlövészfegyverrel a céltáblákat; használd a radart és a kamerát a célpontok kereséséhez!
• Jet Pack: Rakétahajtóművel a hátadon kell megérintened a célpontokat, ez is kiváló gyakorlási lehetőség!
• Super Sheep: a szuperbarival kell gyűjtögetned; mivel nem könnyű irányítani a jószágot, ám igen erős, nem árt egy kis tréning az éles bevetések előtt.
• Icarus Potion: a meglehetősen idegesítő Ikarusz-ital (ugrálós repülés) „kezelését” lehet gyakorolni.
• Shotgun: a céltáblák ejtőernyővel érkeznek, puskával kell levadásznod ezeket; sok mozgási tered nincs, használd a radart a célpontok kereséséhez!
• Accuracy: a mérgező íjjal kell eltalálnod az ellenséges kukacokat; mint a barinál, itt is ugyanaz áll: hatásos, de nehezen kezelhető fegyver, így a gyakorlás nagyon hálás.
• Navigation: az építkezési területen kell összeszedned ládákat, ahogy egyet begyűjtesz, a másik megjelenik, cél eljutni a legmagasabb pontra; az ugrálás begyakorlására kiváló!
• Crate Collect: itt is ládákat kell gyűjtened, ám e feladatban az összes látszik; a radar és a külső/felülnézeti kamerák tréningjének is megteszi.
• Deatmach 1: Egy jó gyakorlás a multira…
II.7. Xbox Live
Online játék, többet egyelőre sajnos nem tudok elmondani róla, nálam még nem működött ez a pont.
II.8. Trophy Cabinet
Itt lehet a különféle trófeáidat megtekinteni. Sajnos elég dodonai jóslat jellegű a segítség, így csak tippjeim lehetnének, mi miért jár; van olyan (Greedy Worm), amelyhez valószínűleg sok ládát kell begyűjtened a pályákon, a másikhoz (Rocketeer) talán valamennyi időt a levegőben kell eltöltened, de van itt robbantásos, lövöldözéses, meg sok más jutalom is. Ez az opció a mellékelt dokumentáció szerint az én verziómban nem működött, így a fentieknél több tippre nem vállalkozok, majd a végleges verzióban kiderül minden, mindenesetre majd rendszeresen látogass el ide…
II.9. Item Shop
A játék közben jó zsoldos módjára pénzt is keresel, ezt lehet itt elkölteni. Vásárolhatsz új hangmintákat, pályákat, fejfedőket, fegyvereket és játékstílusokat. A fegyvervásárlás azért is jelentős, mert bizonyos erősebb készségeket, mint a mesterlövészfegyver vagy a Szent Kézigránát, csak itt szerezhetsz be, hogy aztán hozzáadd a kedvenc játékstílusodhoz.
II.10. Options
A különféle beállítási lehetőségek és az „archívumkezelési” funkciók. A végleges verzióban lesz automatikus mentés és rendszerinduláskor betöltés, nekem kézzel kellett végrehajtanom ezeket, de jó, ha van ilyen pont…
II. 11. Quit
Kilépés. És most én is ezt teszem, minden további kukacoskodás helyett. Féregmentes jó éjszakát!
TIPPEK:
Használd a radart erősen, nagy hasznodra lesz a ládák fellelésében és az ellenség be-és kilövésében!
Óvatosan bánj a szuperládákkal (kérdőjeles dobozok), aljas dolgokat is tartalmaznak, például az egész csapat megmérgeződhet…
A víz halálos ellenség! Helyezkedj úgy, hogy egy attak alkalmával nehogy belerepülj, figyelj repülés közben, nehogy ott álljon le a Jet Pack, és persze ha te támadsz, fordítsd mindezt a javadra…
A nindzsakötél tárgyak magadhoz rántására vagy épp ellökésére (pl. aknák!) is jó. Használd ki a terep adta lehetőségeket is, beleértve annak lerombolását is, kombinálva mindezt fegyvereiddel.