Három év kemény munka után elkészült végre az orosz fejlesztők műhelyében született Perimeter című kőkemény stratégia. Ahogy azt ígérték, a C&C klónok teljesen megcsavart, valóban forradalminak nevezhető verzióját sikerült nekik összehozni. Forradalmian új RTS az orosz fejlesztők műhelyéből, bámulatos grafikával, sci-fi környezetben, a galaxis bolygóin megküzdve a Köztársaság színeiben a gonosz és sötét erőket használó Birodalmi erők ellen.
Az ismert világ lassan szűkössé vált, a föld haldoklott a szennyezés és a túlnépesedés miatt. Elengedhetetlenné vált új lakható világok felkutatása, így az ősök által felhalmozott technológiákkal felvértezve, dimenziókapukon keresztül, kilenc hatalmas mobil város indul el a galaxis különböző irányaiba, és ezzel kezdetét veszi az évszázadokon át tartó Exodus. Néhány csoport számára úgy néz ki, véget ér a vándorlás, míg mások a dimenziókapu túloldalán csupa veszélyekkel teli világokat találnak. Vannak, aki követni akarják az őseik által megszabott utat, de vannak akik haza akarnak térni, vissza a földre. És elkezdődik a háború…
Ezt a történetet öntötték a KD-Lab fejlesztői egy sci-fi RTS formájába, és így született meg a Perimeter, amely a bevezetett újításaival teljesen új alapokra helyezi az ilyen stílusú játékokat. Van persze azért néhány dolog, amelyen nem változtattak, így a feszített játéktempó, a különböző fegyvernemek bevetése a győzelemért, a technológiai fejlődés, az egyjátékos kampányok, és a lehetőség, hogy ne csak a géppel mérjük össze tudásunkat, hanem más RTS rajongókkal is megmérkőzhessünk helyi hálózatban, vagy az interneten.
A Perimeterben a Campaign módban 27 egyjátékos küldetésben játszhatjuk végig a történetet, a Battle módban pedig az interneten 35, helyi hálózatban pedig 9 pályán csatázhatunk, egyszerre maximum négyen. A játékmód alapvetően nem változott, hiszen minden valós időben történik, ahogy annak lennie kell egy ilyen játékban, viszont minden más alaposan megváltozott.
Először is jól a megszokott formula, miszerint három-négyfajta nyersanyagforrásból a különböző célra szolgáló épületeket, azokban pedig, az épület típusának megfelelő egységeket gyárthatunk teljesen megváltozott. Most egyetlen energiaforrásra lesz szükségünk, mégpedig a bolygó felszínéről, generátorokkal előállított elektromosságra. Ebből készül gyakorlatilag minden, így az épületek és az egységek is.
A támadó csapatok elkészítéséhez három alapépítményre lesz szükség, így a legénységi és a tiszti barakkra, valamint a technikusokat gyártó épületre. Ezekben az épületekben „gyártott” emberek különböző létszámban történő összeállításával egy új módon, áttranszformálással hozható létre nyolc kategóriában, kategóriánként 3-4 különféle, összesen 25 különböző egység, és a csapat létszámától függően, bármikor egy teljesen más típusú egységgé transzformálhatjuk át őket. Azért nem akármi ám, egy harckocsi csapatból pillanatok alatt egy repülő egységet létrehozni, vagy éppen fordítva. A bázisunkat természetesen védeni is kell, amihez lesz négyféle stabil fegyver. Nem különösebben ütősek, de a támadókat – ha a hatótávolságukba érnek – képesek alaposan leamortizálni. Persze ehhez kellő számban kell telepíteni őket, hogy megfelelően nagy legyen a tűzerejük. Az egyik legnagyobb durranás viszont a C&C-ből már ismert energiapajzs (Perimeter Field), továbbfejlesztett változata, amely gyakorlatilag szinte áthatolhatatlan védőburkot képes a bázisunk fölé vonni, igaz cserébe iszonyú mennyiségű energia fogy.
A másik nagy újítás a folyamatos terraformálás, amelyre külön egységei vannak minden városnak. Ehhez hasonló megoldással már találkoztunk korábban is, de ott fix méretű felületeket kellett gyártani, és letenni egy adott helyre. Most amint kijelöljük, mely területet akarjuk átformálni, apró gépek serege lát neki azonnal a munkának. Terraformálással nem csak síkká tehetjük a kijelölt területet, hanem feltölthetünk mélyedéseket, sőt még a vízfelületeket is, ráadásul még árkokat is áshatunk, aminek nagy szerepe lehet a bázisunk védelmében. Mint azt sejthetitek, a területet azért kell síkká tenni vagy feltölteni, mert csak az így kialakított helyekre tudunk bármit is felépíteni. Mivel a Perimeterben nem csak felfegyverzett csapatokkal kell megküzdenünk, hanem sokszor a természet romboló erejével is, – például a földrengések okozta károkkal – az így keletkezett repedéseket is a terraformáló gépek fogják ismét használhatóvá tenni.
Bizonyára emlékeztek még, hogy korábban az ellenséges épületeket a beléjük küldött mérnökökkel tudtuk elfoglalni. Most ez is teljesen megváltozott. Az ellenségeink által felépített energia-hálózatot, és az azok által árammal ellátott épületeket a Perimeter Field, vagyis az energiapajzs segítségével tudjuk irányításunk alá vonni. Ezt úgy tudjuk megtenni, ha kiépítjük az ellenséges bázisig a saját energiahálózatunkat, és ha sikerül egy szakaszt leválasztani az ő hálózatukról, akkor az energiapajzs bekapcsolásával a vele érintkező rendszer a tiéd lesz.
De hogy mindez, amit felsoroltam ne legyen elég, most jön a legnagyobb durranás. Már nem csak a felfegyverzett csapatok ellen kell küzdeni, hanem az adott bolygókon élő furcsa teremtményekkel is, amelyek sokszor végeláthatatlan sorokban özönlenek, és a természet ereje ellen, amely hol földrengéssel, hol vulkánkitöréssel rombolja le, amit építettünk. De hogy ne legyen teljesen igazságtalan a dolog, lesz olyan küldetés, ahol mi magunk is bevethetjük ezeket a csapásokat. Ehhez persze el kell érni bizonyos tudományos fejlettséget, na és hatalmas mennyiségű energia felhalmozására és nagyon sok egység gyártására lesz szükség. És itt essen szó röviden a tudományos fejlődésről. Szerencsére nem a több tucat elágazásból és fokozatból álló kutatási fát kell végigjárnunk, csupán öt tudomány (Laser, Rocket, Bomb, Subterra, Antigrav) három fokozata lesz elérhető, és néhány küldetésben még három extra tudomány (Empire, Exodus, Harkbackhood), de ezek közül egyszerre csak az egyik, attól függően melyik oldalon harcolunk éppen.
Fontosnak tartom még megjegyezni, hogy a külső megjelenésben is történtek némi változások. Abban persze semmi új nincs, hogy a játéktér forgatható, zoomolható, de az már egy új technológia, hogy egyidőben akár 1 millió poligon is mozgásban lehet a képernyőn. Ennek természetesen meg van az ára is, hiszen a legrészletesebb látványért igen izmos konfigurációval kell rendelkeznünk, ráadásul a videokártyának illik támogatni a DirectX 9-et. Szerencsére a menüben a grafikai megjelenítés valóban teljes részletességgel beállítható, kinek-kinek a saját gépéhez igazítva.
Elöljáróban ennyit a játékról, és most következzen a végigjátszás.
Végigjátszás
Training
Mint minden valamire való programban, itt is egy rövid oktató pályán kezdődnek a kalandok. A program lépésről lépésre bemutatja a fontosabb kiadható parancsokat, oly módon, hogy folyamatosan magyaráz és piros színnel kiemeli azt a gombot, melyet meg kell nyomni, utána pedig a helyet sárga körrel és nyíllal, ahová el kell valamit helyezni. Egyszerűen és világosan érthető mindvégig mit kíván tőled a program. Ha elvégezted amit kért, megköszöni, gratulál, és mutatja tovább a teendőidet. Amint a kiképzéssel végeztél, kezdődik az első küldetés.
1. Easter
Könnyű kezdő küldetés. A játékban Frame-nek nevezett főépületet kell eljuttatni a közelben lévő teleportkapuig. Egy földrengés nehezíti a dolgod, de ne is próbáld kijavítani a repedéseket, amelyeket okoz. Villámgyorsan terraformáld az útvonalat, és telepíts Energy Core-kat, amennyi szükséges. Amint megvan az energia-kapcsolat, máris indíts útnak a Frame-t a teleportkapu mellé, de arra figyelj, hogy egyszerre minimum két generátorral kell kapcsolatban lennie.
2. Eldruid
A feladatod kiterjeszteni a bázisod, hogy teljes energiapajzsot tudj fölévonni. Ehhez körkörösen szélesítsd ki a bázis alapját, hogy körbe tudd telepíteni Energy Core telepekkel. Közben megindulnak feléd a bolygón élő pókok és hatalmas madarak. A pókok különösebb kárt nem okoznak, de a madarakra vigyázz, ha azok jönnek, az energiapajzsoddal kell védekezned. Addig kell magad tartani, amíg a teleportkapu meg nem nyílik.
3. Pyramida
Ez is egy viszonylag könnyű küldetés, csak az idővel kell versenyt futni. Az egyik bolygón a korábbi felfedezők által hátrahagyott energiatárolókat kell megszerezni, minimum kettőt. Amint megérkeztél, azonnal készíts generátorokat, és soldier illetve officier barakkot, közben pedig a megszerezni kívánt energia-tárolókhoz vezető legrövidebb útvonalon lévő vízakadályokat terraformálással temettesd be, mivel a katonáid a vízen nem fognak tudni átkelni. Rövid időn belül megjelennek a bolygón tanyázó hatalmas pókok, és megpróbálják megsemmisíteni az energiatárolókat. Amint készen vannak a barakkok, készíts egy csapat mesterlövészt, és mozgasd őket mindig oda, ahol megjelennek a pókok. A feladatod kiépíteni egy energia-hálózatot és eljuttatni a célokig.
4. Isoland
Ez is elég könnyű pálya. A bázisod közelében lévő három vulkánszerű képződményt kell elpusztítani, ahonnan kirajzanak a helyi őslények, hogy a bázisod támadják. Építkezz úgy, hogy energiapajzzsal védekezni tudj ellenük, és a pajzs alatt fel tudd építeni a barakkokat és a szükséges laborokat, amelyek a rakétás csapatok, valamint a repülő egységek transzformáláshoz kell. Ha készen vagy, gyárts annyi katonát, hogy legalább egy tucat rakétásod legyen. Őket transzformáld át először Strafer csapattá, repüljenek oda a célokhoz, ott transzformáld őket vissza rakétás csapattá, és már jöhet is a tűzparancs.
5. Cromanyon
Egy szűk kanyonban találod magad. A feladatod, hogy megvédd a bázisod a pókok támadása ellen, amíg a teleportkapu kinyílik. Ehhez lézertornyokat kell telepíteni minden irányba, ahonnan támadnak. Négyes csoportokban már elég hatékonyak ahhoz, hogy még a pajzsodra sem lesz szükség. Figyeld a közeledő pókok mennyiségét, és folyamatosan telepítsd a védelmet, mindig abban az irányban növelve a mennyiséget, ahonnan többen jönnek.
6. Vulcan
A bolygón, ahová teleportáltad magad, nagyon intenzív az idegen és erőszakos életforma. Sürgősen le kell onnan lépni, de hogy el tudd hagyni a helyet, a kijelölt pontokra generátorokat kell telepíteni, majd ha a hálózat kész, a program megmutatja hová kell felépítened egy teleportkaput. Folyamatosan építsd ki az útvonalat, és az energia-hálózatot a kijelölt helyekre, de minden építményed mellé építs legalább három rakéta-, és kettő lézertornyot. Ezek kellő hatékonysággal tartják távol a támadókat ahhoz, hogy ne kelljen a pajzsodat használni, mert az annyi energiát felemészt, hogy rövid időn belül nem lesz mivel táplálni, és teljesen védtelen leszel. A végén a kráter közepére kell a teleportkaput felhúzni, de csak akkor tudod, ha szorosan a kijelölt hely mellé korábban telepítettél egy generátort.
7. Abdula
Egy gyönyörű tájon találod magad, és a feladatod, hogy a körzetben lévő három nagy hatótávolságú fegyvert és egy labort megszerezd, mielőtt az ellenséged eléri őket. Ez már kicsit nehezebb küldetés, mert az ellenség folyamatosan támadni fogja az építményeid, mégpedig elég hatékonyan. Itt a gyorsaság a legfontosabb, de van a gép ellen egy jó taktika. Addig, amíg nem foglalsz el egyetlen fegyvert sem, nem fognak támadni. Javaslom, építsd ki a teljes hálózatot a célokig, de ne telepíts melléjük generátorokat, csak transzmitterekkel vidd el odáig a hálózatot. Ha ezzel készen vagy, akkor csak a célok mellé kell felhúzni a generátorokat, de mire az ellenség feleszmél, neked már csak a hozzájuk legközelebb eső pontot kell megvédened, de addigra neked lesz annyi egységed, hogy könnyűszerrel visszaverd a támadásaikat. Ehhez használj Strafer csapatokat, minél nagyobb létszámban.
8. Biodamage
Ez már kicsit nehezebb küldetés. Megjelennek a föld alatti támadó csapatok. Kezdéskor azonnal fejleszd tovább a meglévő Subterra laborod, hogy Subterra Chaser tornyokat tudj telepíteni. Az ellenség nagyon rövid időn belül megkezdi a támadásait föld alatt és föld felett, két irányból. A föld alatti rombolói légvonalban, míg a föld feletti csapatai északkeleten fognak rohamozni. Azonnal kezd meg a bázis védelmét biztosító fegyverek telepítését, és készíts minél nagyobb létszámú Scummer csapatot. Indítsd el őket az ellenséges bázis alá, és kezdd meg az ellentámadást. Ha a megfelelő épületeit rombolod le, hamarosan kifogy az utánpótlásból, és tiéd a győzelem.
9. Krugh
Könnyű pihentető küldetés. Az Omega portált és a mellette lévő bázisod kell energiával ellátni és körbe telepíteni generátorokkal, hogy energiapajzzsal meg tudd védeni az ellenségtől, amíg a kapu ki nem nyílik. Arra figyelj, hogy az ellenséges csapatok ne tudják a saját hálózatukat a tiéd közelébe vinni, vagy ha mégis sikerül nekik, akkor a hozzájuk legközelebb lévő generátorod pajzsa folyamatosan be legyen kapcsolva, különben rákapcsolódnak, és elfoglalják.
10 Ragar
Ez már egy sokkal nehezebb pálya. Az ellenség néhány generátorát és energia-tárolóját kell elfoglalnod, és áram alatt tartani, amíg a teleportkapu ki nem nyílik. Úgy tudod elfoglalni az ellenséged hálózatát, hogy az ő generátoruk mellé építesz te is egyet, és a kellő pillanatban bekapcsolod az energiapajzsod, ezzel rákapcsolódtál a hálózatukra és átvetted az irányítását. De vigyázz, mert ez visszafelé is igaz. Az ellenség nagyon kitartóan és folyamatosan fog támadni. Tedd te is azt, hogy nálad legyen a kezdeményezés, így az egységei gyártása miatt nem lesz elég energiája beüzemelni a pajzsát.
11. XMars
Az első igazán nehéz küldetés, magasabb szintű fegyverekkel, és még erőszakosabb ellenséggel. Meglehetősen nagy hátránnyal indulsz, vagyis a nulláról, míg az ellenségnek már szinte teljesen kész a bázisa. A feladatod, hogy az ellenséges Framet leválaszd az energia-hálózatról, és felszállásra kényszerítsd. Igazi taktikai tanácsot nem tudok adni. Amilyen fegyverrel te támadsz, a gép ugyanazt fogja ellened bevetni. Gyorsaság és kitartás a legjobb taktika, és a minél nagyobb túlerő bevetése.
12. Histerra
Ez valamivel könnyebb küldetés, viszont szorítani fog az idő. Meg kell akadályozni, hogy az ellenséges Frame elérje a 100 %-os feltöltöttséget és le kell rombolni a bázisát. Ehhez egy új fegyver jelenik meg, a Piercer. Ezzel a fegyverrel be tudod magad ásni az ellenséges bázis alá, majd a kijelölt cél körzetében mindent felrobbant maga fölött. Nagyon hatásos fegyver, de cserébe nagy mennyiségű egységet kell gyártani, amelyekből transzformálni tudod őket. Az ellenség nem igazán fog támadni, csupán néhány kisebb próbálkozása lesz, amelyeket könnyedén ki tudsz védeni, ha tartalékolsz néhány mobil csapatot a bázisodon.
13. Zabrick
A feladat ismerős. Ismét egy meglehetősen barátságtalan bolygóra tévedtél, ahonnan sürgősen le kell lépni. Ehhez, most hét kijelölt pontra kell eljuttatni az energiát, és oda generátort építeni. Ezen a pályán már nem csak a rovarok, hanem az intenzív földmozgások is nehezítik a küldetést. A rovarok kiiktatására jó taktika, ha gyártasz néhány Splittert, akik könnyedén lerombolják a bolyokat, ahonnan a pókok kirajzanak, de csak Scum Heaterek védelme alatt indítsd őket útnak. Ha a pókok már nem jönnek, kezdd el a hálózatot kiépíteni a megadott helyekig. Figyeld meg, hol milyen sűrű a földmozgás, és az annak megfelelő sorrendben építsd fel utoljára a generátorokat. Ha mind a hét ponton üzemelnek, a program megmutatja hová telepítsd a teleportkaput. Ez a bázisodtól délnyugatra lesz, nem túl nagy távolságra.
14. Clox
Nem túl nehéz küldetés. A feladat csupán annyi, hogy felépíts egy Omega portált, hogy el tudd hagyni a bolygót. Igazi idegjáték az idővel, ugyanis az ellenség azonnal támadni fog, neked pedig semmi védelmed nincs. Ne törődj vele! Csak készítsd el terraformálással a teleportkapu helyét, és kezdd el gőzerővel építeni.
15. Mould
Ismét a bolygót kell elhagynod, de ehhez az ellenséges bázis fölött keringő Alpha portált kell megszerezned. Alapos hátránnyal indulsz, úgyhogy csipkedni kell magad, hogy erőfölénybe tudj kerülni. Jó taktika, ha föld alatti egységeket küldesz támadni, hogy elvágják az energia hálózatukat minél közelebb a bázisuknál, hogy el tudd foglalni a leválasztott részt, amelyet ők építettek. Közben ne feledkezz meg a föld fölötti csapatokról és a védelemről sem, mert nem fognak egy percig sem nyugton hagyni, igaz nem túl nagy erőkkel támadnak. Ha sikerül átvenned a kezdeményezést, gyorsan erőfölénybe tudsz kerülni, és a teljes hálózatukat elfoglalva a teleportkapu az irányításod alá kerül. Arra viszont figyelj, hogy az ellenséges Frame nem semmisülhet meg.
16. Alientrance
Könnyű, pihentető küldetés. Egy erősen vulkanikus bolygót kell elhagynod, amihez el kell juttani az energiát a terület legtávolabbi pontján lévő teleportkapuig, majd odarepülni a saját bázisoddal. Vulkánkitörések csak a bázisod mellett lesznek, így a hálózatot zavartalanul el tudod vinni a célig. A bázis mellett lévő lávafolyamokat terraformálással tudod vissza szorítani, és a pajzsoddal tudsz ellene védekezni. Amint kész a hálózat, indulj meg a bázisoddal a kapu felé, de mozgasd vele az építőmestereidet is, hogy ki tudják javítani vulkánkitörésektől menet közben megsérülő generátoraid. Ha a hálózat megszakad, a Frame nem tudja folytatni az útját. Folyamatosan kapcsolatban kell lennie legalább két generátorral.
17. Root
Megint egy könnyű pálya. Ismét a túl barátságtalan környezet miatt kell lelépni a bolygóról, de most a kaput fogságban tartja egy Scourge-fészek, ki kell onnan szabadítani. Először építs egy alaposan védett bázist, mert a bolygó „kedves” lakói folyamatosan támadni fognak, majd láss hozzá a technikai fejlesztéshez, hogy te is támadni tudj. A leghatásosabb fegyver a portál kiszabadítására egy Scourge Dragon csapat.
18. Sota
Nem igazán nehéz küldetés, annak ellenére, hogy megint csak a nulláról indulva kell fölénybe kerülnöd, ugyanis az ellenség meglehetősen lanyhán fog támadni. Láss neki minél előbb egy jól védett bázis kiépítéséhez, majd fejleszd fel az Antigrav laborod kettes szintre, és egy Harkbackhood labort hármas szintre, hogy Scourge támadásokat tudj indítani. Ha készen vannak a csapatok, akkor erős légi fedezet mellett egy Dragon- vagy egy Demon Scourge csapattal apránként a bázis széléről haladva támadd az ellenséget. Arra vigyázz, hogy a csapatod ne lépjen be az ellenség telepített védelmének a hatósugarába, mert gyorsan amortizálódnak, és felülről se legyenek védtelenek, mert repülő egységektől is fogják az áldást kapni.
19 Spine
Ez is könnyű küldetés, inkább olyan, mint egy verseny: ki éri el gyorsabban a teleportkaput, és ki tudja feszültség alá helyezni. A dolog persze nem ilyen egyszerű, mert az ellenség sokkal közelebb van, ráadásul a te dolgod megint földrengések nehezítik. Legjobb taktika, a hálózat építésével egyidőben mozgatni a Framed a kapu felé.
20. Mountime
A sok könnyű küldetés után most átesünk a ló túloldalára, ugyanis ez az egyik legnehezebb pálya. Az ellenség fullra kiépített bázissal kezd, és mire te megépíted az első generátorod, már támad is. A célod megsemmisíteni az ellenséges bázist. Legalább ötvenszeres túlerőt kell legyőznöd, ráadásul folyamatosan támadás alatt leszel. A túlerőt legyőzni nem tudod, így a furfang és a stratégia lesz az egyetlen fegyvered. Igazi tanácsot itt sem tudok adni, mivel minden lépésedre kidolgozott válasza lesz a másik oldalnak. A jobb stratéga fog győzni.
21. Spunge
Kicsit lazább küldetés, mivel az ellenség kisebb előnnyel indul. Neked még a hely sem lesz előkészítve, ahová a bázisod telepítsd, viszont a támadások elég gyorsan megindulnak. A Freebornok Scourge támadásokkal fognak rohamozni, amely – mint már tudjuk – meglehetősen eredményes tud lenni. Próbáld minél előbb megsemmisíteni az ellenséges Harkbackhood labort, és folyamatosan támadni minden erőddel, hogy kifulladjanak a támadási rohamaik. Próbálj nagy hatótávolságú Leamo tankos csapatot transzformálni, velük hatékonyan tudod az ellenséges védelmet megsemmisíteni és a bázisukat porrá zúzni.
22. Pilloid
Érdekes és nagy odafigyelést igénylő pálya. A több szigetből álló bolygón a legtávolabbi ponton lévő portálig kell eljutnod. A folyamatos póktámadás mellett sárkányok fogják állandóan támadni a generátoraid. A bázisodra építs alapos lézer- és rakétavédelmet, az épülő generátoraid védelmére pedig legalább két 25-30 Gyroidból álló köteléket, akik hatásosan tudják a közeledő sárkányokat megsemmisíteni. Arra figyelj, hogy a teljes kötelék a sárkányokra lőjön, és ne osszák meg a tűzerejüket a pókokra, mert ha a sárkányok szóhoz jutnak, egyetlen leheletükkel a fél csapatot leszedik. Terraformálással észak felé kerülve haladj a cél felé, utat építve a szigetek között. A pókok és a sárkányok fészkét nem tudod megsemmisíteni, így maradnak a Gyroidok, mint egyetlen hatásos védelem.
23. Zeros
Ismét egy nehéz küldetés. Az ellenség teljesen kiépített bázissal indul, a te feladatod, pedig kiiktatni a teleportkapu mellett lévő bombát, amelyet az ellenség azonnal aktivizál, amint megtámadod a bázisát. Erre egy új fegyvert kapsz, vagyis ki kell fejlesztened a Harkbackhood labort hármas szintre, és építeni egy Scum Throwert, hogy a távolból tudj támadni tetszőleges célt. Néhány perc múlva teljes erővel támadni fognak, ráadásul nagy hatótávolságú fegyverekkel. Próbálj minél előbb hatékony védelmet építeni és a tenger felé terjeszkedni, távolodva az ellenséges bázistól. A gyorsaság, és a megfelelő egységek harcbavetése az egyetlen jó taktika. Ha aktivizálták a bombát, mert rálőttél egy védőfegyverükre, nyolc perced marad.
24. Nord
Most jobb pozícióból indulsz, így lesz időd felkészülni a rohamra. Ha kiépítettél egy rakétavetőkkel és lézertornyokkal biztosított bázist, akkor lassan megkezdheted az előrenyomulást az ellenséges bázis felé, mivel a feladatod elfoglalni a táborukat, anélkül, hogy lerombolnád a Frame-et. Készíts nagy hatótávolságú fegyvereket, és így a védőfegyvereik hatósugarán kívülről tudsz támadni, rákényszerítve őket a folyamatos pajzs használatra, így nem marad energiájuk fejleszteni. Ha el tudod vágni egy ponton az energia-hálózatukat a bázisuk valamelyik szélén, és át tudod venni az irányítást felette, be tudsz hatolni a táboruk közepéig, és ettől kezdve te vagy előnyben, így a győzelem már csak kitartás és idő kérdése.
25. Relic
Kis területen zajló összecsapás következik. Az ellenséges bázis meglehetősen közel lesz, szerencsére megint kisebb előnnyel indulnak. Ha tempósan fejleszted az egységeid és a bázis védelmét, gyorsan felül kerekedhetsz. A legjobb taktika minél előbb átvenni a kezdeményezést Leamo tankok támadásaival, hogy a bázisuk javítgatásával és a védekezéssel legyenek elfoglalva, így jelentős támadó erőt nem lesz idejük kiállítani ellened. A feladatod az Exodus bázis elfoglalása és a Frame elfogása lesz, mert egy fontos információt kell tőlük megszerezni. Azt kell elérned, hogy a Frame felemelkedjen, és leváljon az energia-hálózatról. Ehhez legjobb fegyver a Scourge- vagy Piercer egységek bevetése. Gyárts belőlük minél többet, hogy átjussanak a védelmen a Frame alá.
26. Got
A végső összecsapás előtt egy könnyű, pihentető küldetés következik. Meg kell akadályozni, hogy az ellenség felépítsen egy Alpha portált, neked pedig egy Omega portált kell építeni. Ehhez a területen kijelölt négy pontra kell generátort telepítened, majd miután megtudtad a helyét, felépíteni a teleportkapudat. Az ellenség azonnal támadni fog, de csak Sniperekkel, amit lézer tornyokkal könnyedén vissza tudsz verni, majd neked kell azonnal támadni az ő táborát. Így nem lesz energiája utánpótlást gyártani, hiszen ő a saját teleportkapujának a felépítésére fordítja az összes energiáját. Rombold le a generátorait, és tartsd néhány Leamóval tűz alatt a bázist, te pedig eközben nyugodtan tudsz építkezni.
27 Stonehood
A végső összecsapás. A Routerek megesküdtek, hogy eltörölnek a színről, és újra népesítik a világot. A néped sorsa a kezedben van, rajtad áll, melyik jövő vár a világra. Az ellenség teljes kiépített bázissal és egy apró hadsereggel kezd, míg te megint a nulláról indulsz. Természetesen alig pár perc múlva már meg is érkezik az első támadó csapat. Igaz, csak Sniperek, de amíg nincs semmi védelmed elég kellemetlen amit művelnek. Első dolgod legyen néhány generátort telepíteni, hogy a pajzsuk védelme alatt fel tudj építeni egy Laser labort, majd néhány Laser-tornyot, amelyekkel távol tudod tartani a kellemetlenkedőket. Teljes erővel folytasd ezután a generátorok telepítését, hogy minél több energiád legyen és építs legalább két energiatárolót. Hajts rá, hogy minél hamarabb legyen néhány ütőképes nagy hatótávolságú csapatod, melyekkel le tudod kötni a figyelmüket. Közben fejleszd fel a lézerlaborod hármas szintre, az Antigrav laborod kettes szintre, legyen legalább három Command centered, és kezdd el összeállítani a csapataid. A bázisod alaposan pakold körbe Laser Cannon- és Rocket Launcher-tornyokkal, a föld alatti támadások ellen telepíts Subterra Chasereket. A tökéletes védelemhez pedig egy minimum tízes kötelék Gyroidot lebegtess a bázisod felett. Ezután fogj hozzá az Exodus labor fejlesztéséhez hármas szintre, majd egy Scum Disruptor építéséhez. Nagyon sok energia kell az építéséhez és a feltöltéséhez. Ha készen áll a tüzelésre, várd meg amíg legalább 5000 egység energiád lesz, és akkor indíts támadást. Egy vulkánkitörést tudsz előidézni azon a ponton, ahová mutatsz, és minél több energiád van tartalékban, annál tovább tart, így annál nagyobb károkat is okoz. Amíg töltöd energiával a fegyvered, készíts elő egy négyes kötelék Splittert, és Ceptor fedezettel a vulkánkitörés után indítsd őket támadni. A hatás elemi lesz, és villámgyors a győzelem. Egyre viszont nagyon figyelj. Ha a másik táborban elkezdenek építeni egy Ballistic Missile Launchert és be tudják fejezni, mielőtt te meg tudnád támadni, készülj a legrosszabbra, az ellen ugyanis nem véd a pajzsod.
Ha leromboltad a Birodalom bázisát, következik a finálé, egy igen látványos mozival, melyből megtudhatjátok mi lett a küzdelmetek eredménye. Sok sikert, és kellemes szórakozást mindenkinek.
Tudtad-e?
– Már a Dune 2000 nevű játékban megjelent a bázis alapozása, de azt gyártani kellett?
– Egyszerre sok Basic Soldier is elég nagy tűzerővel rendelkezik ahhoz, hogy megzavarja az ellenség kisebb erejű támadását?
– A terraformálás nem fogyaszt energiát?
– A pajzs alól nem tud a védelmed tüzelni a támadókra, de a te egységeid sértetlenül át tudnak menni rajta?
– Az energiapajzsot nem csak a teljes bázis fölött, hanem egyenként minden generátoron be- vagy kikapcsolhatod?
– Ha nem termelődik az energiád egy támadás után, az azért van, mert építőmestereid maguktól a sérülések javítására használják, amit a generátorok megtermelnek?