A The Wall Street Journal aktuális írása szerint a Blizzard műhelyében évek óta készülő második StarCraft fejlesztése több mint 100 millió dollárt emésztett fel, amiben még nincsenek benne a marketingre fordított pénzösszegek.

Mike Morhaime, a Blizzard elnöke az interjúban kifejtette, hogy az elmúlt években több mint százmillió dollárt emésztett fel a tizenkét éve várt folytatás fejlesztése, azonban az Activision és a Blizzard bizakodó, hiszen minden idők legnagyobb előrendelésével büszkélkedhet a StarCraft 2, így a kiadó joggal reméli, hogy simán megtérül majd a befektetésük.

A játékot jelenleg 60 dolláros áron kínálják majd, így közel 1,7 millió példányt kell belőle értékesíteni, amibe a The Wall Street Journal szerkesztője nem számolta bele az olyan piacokat, ahol kizárólag digitális úton szerezhető majd be a játék – például Korea. Ezenkívül Morhaime azt is hozzátette, hogy a nemrég megújult Battle.net rendszernek köszönhetően rengeteg aktív World of Warcraft játékos próbálta ki a StarCraft II bétáját, köztük olyanok is, akik az első résszel sose játszottak, így méltán lehet bizakodó a Blizzard, hiszen többmilliós felhasználóbázisról van szó. Szintén bizakodásra okot, hogy a tizenkét évvel ezelőtt megjelent első rész az elmúlt évek alatt több mint 11 millió példányban kelt el.

Az interjúban Bobby Kotick, az Activision Blizzard vezérigazgatója is felszólalt, aki úgy véli, jelenleg hét olyan címe van a kiadónak, ami bármikor képes elérni a közel egymilliárd dolláros bevételt. Ebből négy a Blizzard terméke: a World of Warcraft, a Starcraft, a Diablo, s az új Blizzard MMO, míg a másik három a Guitar Hero, a Call of Duty, illetve a Bungie új, titkos fejlesztése.

A StarCraft II: Wings of Liberty július 27-én debütál világszerte, kizárólag PC-n.