Vajon megvan bennünk az, ami a jediket naggyá teszi? Tényleg olyan erős a sötét oldal csábítása? „Kiskatonából intergalaktikus hős” című végigjátszásunk következik.
A Star Wars mindig is megdobogtatta a sci-fi műfaj kedvelőinek szívét. Az univerzum, melyet George Lucas teremtett még a hetvenes években mindmáig népszerű. Éppen emiatt eshetett meg az, hogy belevágtak olyan projectbe is, amely csúfosat bukott és rendesen koptatott a logó csillogásán (emlékezzünk csak vissza a pár éve megjelent Force Commander című förmedvényre…). Mostanában viszont mintha megint csillogni látszana az az embléma. A Bioware kapta azt a megbízást, hogy apait-anyait beleadva készítsenek el egy igazán ütőképes, élvezetes, gyönyörű RPG-t, amely elé az is le tud ülni játszani, akinek nincs a fejében az egész d20-szabályrendszer. 2003 júliusában debütált a Knights Of The Old Republic (továbbiakban KOTOR) a Microsoft Xbox konzolon, és azonnal magába bolondította az embereket. A PC-s verzió ugyan késett egy keveset, de ennek hatására, még jobban, még kiéhezettebben vártuk ezt a csodás játékot. Miután végigjátszottam a művet, megértettem mindent. Megértettem, hogy miért kapott ennyi „Év játéka” díjat a játék. Remek munkát végeztek a srácok, minden elismerésem az övék. Meg kell jegyeznem, hogy egy ilyen kaliberű és hosszúságú játékról teljes végigjátszást jóformán lehetetlen megírni. Annyi mellékküldetés van, mint tiszta nyári égen a csillag. Éppen ezért csak a történet végigjátszásához nélkülözhetetlen dolgokat fogom leírni, de kísérletezzetek, fedezzetek fel nyugodtan mindent a játékban. Ja, és kutassatok át mindig mindent!
In medias res…
…vagyis vágjunk a közepébe. Az alaptörténet szerint kerek 4000 évvel járunk a filmtrilógia története előtt, és a jedikre új feladat vár. Nemrég lett vége a Mandalori Háborúknak, de a köztársaság új ellenségre tett szert. Két jedi inkább a sötét oldalt választotta, és nem tudni honnan, de szinte kimeríthetetlen erőforrásokkal ostromolják a Köztársaság érdekszférájába tartozó világokat. Egy ifjú jeditanoncnak, név szerint Bastilának egyedi képessége a Battle Meditation, amelynek köszönhetően az egyik sith-et, Revant sikerül legyőzniük a lovagoknak. Mikor belecsöppenünk a játékba, éppen Bastila hajóján töltjük szolgálatunkat. Kiválaszthatjuk karakterünk nemét, kinézetét, valamint kasztját. Lehetünk katonák (Soldier), felderítők (Scout) vagy „csibészek” (Scoundrel). Mindhárom osztálynak vannak előnyei és hátrányai, biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja a neki szimpatikus karaktert. Azt tanácsolom, hogy először a Light Side-on játsszuk végig a játékot, márpedig azért, mert jó néhány döntés sokkal nagyobb kihívást jelent, mint a sötét oldalon. Megmondták már nagy jedik, hogy könnyebben járható a rossz oldal, de lelkünk megromlik tőle… A végigjátszás elején még részletesen fogok leírni mindent, míg ki nem ismerjük a játékot. De ahogy haladunk előre, annál jobban engedem majd el a kezeteket.
Endar Spire
Felkeltenek minket a csata közben (jót szunyókáltunk, miközben kint ölik egymást…), és azonnali szolgálatba lépésre parancsolnak minket. Annyira azért nem kell sietnünk, kényelmesen tapasztaljuk ki az irányítás alapjait. Miután beszélgetésbe keveredtünk a tiszttel, válaszoljuk kérdéseire úgy, mintha az Erő vezérelne minket (nem, nem mentjük az irhánkat, az önzőség egyáltalán nem méltó hozzánk). A bájcsevely után nyissuk ki a ládánkat és markoljuk fel a felszerelésünket (minden kasztnak más holmikat adományoznak), és zsebeljük be az érte járó 50 tapasztalati pontot. Az Inventory képernyőn ezután aggassuk magunkra a fegyvert és ruhákat. Sajnálatos módon a szoba vészlezárás alatt van, mi pedig még nem nagyon vagyunk jártasak a hekkelésben és zárnyitásban, ezért váltsunk gyorsan a tiszt karakterére. Vele könnyedén túljuthatunk ezen az ajtón. Menjünk csak a folyosón tovább, míg elérünk egy (zárt) ajtóhoz. A tiszt megint csak hasznossá válik, az akadály semlegesíthető egy szempillantás alatt. Rövid animációban látjuk, ahogy a sith-ek dokkoltak a hajónkra és legyilkolják a köztársasági katonákat. Két ellenséges katona van előttünk, és a játék megáll, mint mindig, ha feltűnik egy ellenség. Van időnk megtervezni a támadást, azonban még a legelején vagyunk, most csak arra van szükség, hogy a lézerpuskánkkal megpörköljük őket messziről. Kutassuk át gondosan a holttesteket. (A játék során minden hullát fosszunk ki, legyen az ellenség vagy barát, mert értékes és hasznos dolgokra tehetünk így szert!) A csata után rögtön menthetünk is egyet. Azt tanácsolom, hogy minden nagyobb esemény után mentsük el játékunkat, mert akármelyik sarok mögül előbukkanhat valami, ami az egész csapatnak a végét jelentheti. Menjünk csak tovább egyenesen, egy ajtóhoz érünk megint, amely könnyen nyílik, és a mögötte tanyázó két sith sem jelenthet problémát. A környéken van még egy fémdoboz és egy láda is, azokat kutassuk át. Folytassuk utunkat, míg megint egy animáció nem szakítja félbe. Körülbelül öt sith katona éppen a bajtársainkat támadja. Mindkét oldalon vannak áldozatok, a túlélő gonoszságokat pedig próbáljuk meg célba venni a nemrég zsákmányolt gránátokkal. Mivel elég közel állnak egymáshoz, egész szép kis pusztítást vihetünk így véghez. Ha valamelyikük mégis hatótávon kívül állt, azt nyugodtan pörköljük meg a lézerpuskánkkal. A jobboldali folyosón folytassuk utunkat. Megint egy átvezető animációt láthatunk: most már nem babra megy a játék, sötét jedi harcol egy jóval. A gonosz marad alul, ám egy robbanás következtében a másik is ellenfele sorsára jut. A filmecske után megint konfrontálódunk pár nem kívánt egyénnel, gyorsan küldjük őket a másvilágra. Elérkezünk a hajóhídhoz, a tiszt tanácsára cseréljük le lézerpuskánkat egy kardra. Bent a csata után nem találjuk Bastilát… A mentőkabinok felé vette az irányt. Nekünk is arra kell, hogy vezessen az utunk, mert nem akarunk űrtörmelék lenni. A hajóhídon jobbra kell menni, majd megint jobbra, ezután menjünk át az ajtón. Már vár ránk egy sötét jedi… Tiszt bajtársunk eléggé balgán vállalkozik rá, hogy majd ő feltartja, míg mi elmenekülünk. Tegyünk is így, induljunk tovább sietősen, Carth rádión ránk szól, hogy egyre kevesebb időnk maradt, a mentőkabinokhoz kell jutnunk sürgősen. Innen jobbra tartsunk, majd egy sith katonához érünk, akit eliminálni nem nagy ügy. Itt balra kell fordulnunk, majd egy ajtóhoz érünk, ami túloldalán megint egy kis csata vár ránk, de már vagyunk annyira tapasztaltak, hogy nem esünk tőle hasra. Carth megint informál minket, hogy a következő szobában csak úgy hemzseg az ellen, úgyhogy vagy aktiváljuk a harci droidot, és beküldjük, vagy pedig a terminált terheljük túl robbanást előidézve, hogy megszabaduljunk tőlük. Az eddigi játék során biztosan találtunk már elég Computer Spike-ot (a hekkeléshez), vagy Repair Parts-ot (A droid működésbe helyezéséhez), hogy könnyen sikerrel járjunk. A következő ajtó mögött van rádiós segítőnk, Carth, immáron életnagyságban. Csevegjünk vele, mielőtt a mentőkabinban végleg elhagyjuk az Endar Spire-t, megsemmisülése előtt.
TARIS
Lezuhanunk a városbolygóra, de sajnos mi egy ideig eszméletlenül fekszünk. Szerencsére Carth nem sérült meg, így el tud minket vinni egy elhagyatott lakásba, ahol ápol minket, míg magunkhoz nem térünk. Bastilával álmodunk, majd felébredünk. Carth üdvözöl minket, beszélgessünk vele egy kicsit. Válaszolgassunk neki, mint egy jó kiscserkész. Ezután nézzünk szét a búvóhelyünkön, láthatjuk, hogy van egy Workbench (munkapad), ahol a fejleszthető fegyvereinket, tárgyainkat tudjuk tuningolni. A lakásból kilépve, naná, hogy egy csetepatéba keveredünk. A sith katonák a „Taris-on kívülieket” terrorizálják. Gyilkoljuk szépen le őket, erre a barátságos túlélő, Duros, beszélgetni szeretne. (Nem írok le minden válaszlehetőséget, úgy is elég nyilvánvaló, hogy melyik válasz tartozik a sötét és a jó oldalhoz.) Keressük meg Larrimot, a helyi kereskedőt. Megnézhetjük portékáit, vásárolhatunk is tőle, de inkább azt tanácsolom, hogy érdeklődjünk erről a bolygóról. Megemlíti nekünk párszor a Cantinát, ahol valószínűleg több információval szolgálnak nekünk. Keressük meg a kör alakú folyosón az Upper City-be vezető ajtót, és menjünk ki rajta. Menjünk csak egyenesen, majd jobbra megtaláljuk az „Equipment Emporium” nevű boltot, benne a tulajjal, Keblával. Beszélgessünk vele is, elárul egy-két dolgot a sith megszállókról. Természetesen a mentőkabinokról is érdeklődnünk kell, mivel Bastilát létfontosságú megtalálnunk. A nő elárulja, hogy ha nem a sith-ek, akkor a két helyi banda valamelyike már nagy valószínűséggel megtalálta a kabinokat. Nem túl jó hír. Menjünk ki a boltból és forduljunk jobbra. Térjünk be a Cantinába. Itt a legkülönfélébb emberekkel lehet találkozni. Menjünk be a főterembe, ahol látunk egy magányos sith nőt, szolgálaton kívül. Mindenképp fűzzük meg, hogy elhívjon minket egy buliba. Beszélgessünk mindenkivel a Cantinában, akinek egyedi neve van, majd menjünk ki innen, vissza a bolt irányába, majd a „főutcára”. Itt forduljunk jobbra, addig menjünk, míg tudunk. Igen ám, de itt egy öregembert két behajtó elég csúnyán megizzaszt. Mivel mi vagyunk a fény bajnokai, segítsünk rajta, és intézzük el a két csirkefogót. Keressük meg Zelkát. Ő a helyi „orvos”, a boltjában van. Kérdezősködjünk tőle, elárulja, hogy mindent meg tud gyógyítani (kivéve a rakghoul-betegséget). A mentőkabinokat szóba hozva eléggé megváltozik a viselkedése, de győzködjük tovább. Felajánlhatjuk a segítségünket, mivel mi az Erő jobbik oldalán küzdünk. Kifele menet találkozunk a segédjével, aki tudomásunkra hozza, hogy Zax a Lower City-ben sokkal többet fizetne a rakghoul-szérumért, hogy aztán jó pénzért adja tovább. De Zelka mindenkinek rendelkezésére bocsátaná, tehát ezt a segédet hajtsuk el, mi nem csak a gazdagokat akarjuk meggyógyítani. Menjünk vissza abba az irányba, ahol láttuk, hogy a két behajtó szorongatta az öreget, menjünk fel az ajtón keresztül az Upper City North-ba.
Menjünk csak egyenesen, majd elérkezünk a lakónegyed liftjéhez. Menjünk be, bent már megy a sith buli, ahova meghívást kaptunk. Ismét egy körfolyosón találjuk magunkat, menjünk, míg meg nem látjuk a nyitott ajtón keresztül a szórakozó sith-eket. Beszélgessünk egy kicsit Sarnával, majd röviddel ezután (köszönhetően a taris-i sörnek) az összes ember alkoholmámoros állapotban a földön hever, környezetükről tudomást sem véve. Nagyszerű alkalom, hogy átkutassunk mindent! Találtunk egy sith páncélzatot is! Vegyük irányunkat az őrzött lift felé. (Kiérve Upper City North-ba forduljunk jobbra, majd forduljunk északra.) Az ott ácsorgó katona csak akkor enged minket a Lower City-be, ha egyenruha van rajtunk. Ebben nincs hiba most már. Figyelmeztet minket a lenti állapotokra, és a biztonság teljes hiányára. Menjünk le a lifttel az alsó városrészbe.
Lower City-be megérkezve egyből egy kisebb bandaközi gyilkolászás közepén találjuk magunkat. A Vulkarok hidegre teszik a Hidden Bekeket, de minket sem kímélnek. Rontsunk rájuk, majd mindhármat legyőzve, értékes dolgokat találhatunk náluk. Keressük meg Javyar Cantináját, ami keletre van attól a ponttól, ahol mi állunk. Menjünk be, az animációban látjuk, Calo Nord mit tett, hagyjuk őt békében elmenni. Keressünk meg egy kék twi’lek lányt, Missiont. Épp zaklatja pár Vulkar, de Zaalbar, a vuki segít a lánykának. Beszélgessünk velük. Kérdezzünk Davikról és a bandákról. Keressük meg Zaxot (ronda, nagy, gusztustalan hutt), és vegyünk tőle információkat. Menjünk ki a Cantinából, és forduljunk balra, ugorjunk el a Hidden Bek-főhadiszállásra. Tudassuk az őrrel, hogy nem kémek vagyunk, hanem Gadonnal szeretnénk beszélni. (Ekkor már ne legyen rajtunk az a fránya sith egyenruha, még megtéveszti őket, és elhajtanak minket melegebb éghajlatú bolygóra.) Menjünk be a bázisra, és tovább egyenesen, mígnem egy asztal mögött megpillantjuk Gadont a testőrével. Beszéljünk vele, sokkal több információja van számunkra a mentőkabinokról, mint gondolnánk. Egyezzünk bele, hogy elcseréljük az egyenruhát sith papírokra, amelyekkel lemehetünk az Undercity-be. Missiont és Zaalbart kell megtalálnunk ott, hogy bevigyenek minket a Black Vulkar bázisra. Gadon egy hajtómű prototípusának ellopásával bízott meg minket, cserébe segít kiszabadítani Bastilát, aki a Vulkaroknál van. Menjünk vissza a folyosóra, forduljunk jobbra (északra), az ellenségeket elimináljuk, majd találkozunk Canderous-szel. Beszélgessünk vele, majd folytassuk utunkat. A következő csapat ellenséget sem hiszem, hogy gond lesz legyőznünk. Menjünk, míg odaérünk az Undercity-be vezető lifthez. Mutassuk meg a papírokat, és ereszkedjünk alá.
Undercity
Itt élnek a felsővárosból száműzött emberek és leszármazottaik. Hajtsuk el a vámolókat, majd beszéljünk a lánnyal. Északkeletre kell mennünk, a Hester nevű kapuőrző majd kinyitja a kaput. Pontosabban csak kinyitná, mert látjuk, hogy fut két ember, de egy harmadikat kint hagytak menekülés közben. Vállaljuk el, hogy segítünk neki. Rohanjunk ki és öljük meg a férfit üldöző rakghoulokat. Menjünk ki a városból, és fedezgessük fel az Undercity-t. Találkozunk végre Missionnel, aki elárulja, hogy a vukiját elrabolták és fogva tartják. Fogadjuk el segítségét, mostmár ő is a csapatunkban van. Délkelet felé vigyen minket utunk, a sith őrjárattal ne harcoljunk, mert elég kemény dió megverni őket, inkább mutassuk meg nekik a papírjainkat. Haladjunk tovább, de vigyázzunk a nagyobb csapatokban érkező rakghoulokra, elég veszedelmes teremtmények. Mikor belebotlunk egy hatfős hordába, ügyes taktikával harcoljunk ellenük: csalogassunk el egyet és öljük meg. Miután levágtuk őket, cammogjunk le a csatornákba a kapun keresztül.
Lower Sewers
Menjünk egyensen, és győzzük le a gamorraiakat, fosszuk ki a holttesteket, és a déli oldalon levő ajtón menjünk keresztül. A következő, kör alakú szobában is vár ránk ellenség, az elhalálozásuk után a délkeleti ajtón menjünk be. Bent mégegy monszta lesz. Menjünk tovább a folyosón addig, míg egy szobába érünk, ami telis-tele van rakghoulokkal. Vigyázzunk velük, mert erősek. Távolról próbáljuk leszedni őket. Balra a második ajtó lesz a megfelelő a számunkra, az aknát pedig hatástalanítsuk Missionnel. Menjünk csak tovább ezen a szűk kis folyosón, mígnem a végén egy ajtóhoz érünk, amely megint csak egy kör alakú „teremhez” vezet. Itt megint távolról küzdjük le a rakghoulokat, majd az északnyugati ajtón távozzunk a helyiségből. Menjünk csak előre, a végén két ajtó található. Válasszuk a velünk szemben lévőt. Bent szörnyikék várnak ránk, tudjátok, mit kell tenni. Hatástalanítsuk az aknát, és a mögötte lévő ajtót nyissuk ki, pár gamorrai van bent. A fegyvertárolót nyissuk ki, fosszuk ki. Menjünk be az ajtón, és öljük meg Zaalbar fogva tartóit! Most, hogy megmentettük, a vuki hűséget fogad nekünk, és mivel Missionnel elválaszthatatlanok, így rögtön két útitársra tettünk szert az Undercity-ben. Küldjünk valakit haza, mivel csak hárman kalandozhatunk egyszerre. Most már csak a Vulkar bázisra kell bejutnunk. A zárt ajtót nyissuk ki, majd távozzunk. A gamorrai őrjáratot tegyük el tappancs alól, ezután a folyosó végén nyissuk ki az ajtót. A keleti falon lévő ajtót nyissuk ki, majd menjünk az erőtérhez. Missionnel hatástalanítsuk az aknát és az energiamezőt, aztán folytassuk kalandunkat.
Upper Sewers
A keleti ajtón menjünk be. Látjuk, hogy rakghoulok harcolnak a gamorraiakkal, végezzük ki a túlélőket. Északkeleti ajtón be, tartsunk keletnek, harcoljunk, majd tovább keletnek. Az ajtó túloldalán megint egy kör alakú terem van. Egy hibás droidot kel kivonnunk a forgalomból, utána a déli ajtón távozhatunk. Az aknát hatástalanítsuk, és a levágott kart kutassuk át. A közeli csatornaajtót kinyitva szembesülünk egy hús-vér rancorral. Ne szálljunk vele harcba, reménytelen. A holttestkupacot kutassuk át, de ne szedjünk ki belőle semmit, hanem rakjuk bele a mesterséges csalogatót. A rancor odamegy, megeszi az egész cumót, még a gránátot is, melyet nem vettünk fel. A szörny bepapizza, és a gránát tompa puffanással felrobban a szörny bendőjében. Menjünk át az ajtón, amelyet őrzött és öljük meg a Vulkar őröket is. Szálljunk be a liftbe, és így belépünk a…
Black Vulkar bázis
…területére. Egyenesen menjünk át a kapun. Hatalmas folyosóra érünk, rengeteg ajtóval, de mi csak menjünk szépen tovább, és a szemben lévő kijáraton szivárogjunk ki. A helyiség végében egy Vulkar őrdroid van, küldjük át az örök áramkörök földjére. Menjünk tovább, míg elérünk egy hatalmas irányítóterembe, itt aztán lesz nemulass! Egyenként próbáljuk csalogatni az ellenségeket, így talán megspórolunk pár kitépett hajszálat. A terem közepén lesz az Armory, amelyet két katona őrizget. Ne spóroljuk a lézert. Mission nyissa ki az ajtót, mi pedig szedjük össze a holmikat, és aggassuk őket magunkra, elég hatásos szerkentyűket találhatunk itt. Van egy helyiség, ahol épp jó sok Vulkar múlatja az idejét. Itt nagyon sokféle stratégiát lehet alkalmazni, a „csalogatós-aknásat”, a „legránátollak” taktikát és egyebeket, ezt rátok bízom. Vegyük el a Passcardot a vezér hullájától, és keressük meg a Security Terminalt. Itt hatástalanítsuk a védelmi rendszert a kártya segítségével, majd beszállunk a liftbe.
Black Vulkar Base, Upper level
Megérkeztünk a swoop-garázsba, valahol itt kell lennie a hajtómű- prototípusnak is. Menjünk előre, keljünk át a nyugati kapun, a Vulkarokat likvidáljuk. Haladjunk tovább, és az első ajtón, jobbra, menjünk át. A zárt ajtót nyissuk ki, és a Garage computert használva gyilkoljunk meg pár ellenséget, majd nyissunk ki egy security ajtót. Menjünk vissza a garázs főtermébe, onnan a déli lejárón távozzunk, majd ott balra fordulunk, a folyosó végén pedig megint balra, immáron nyitva az ajtó. Kandont és kompániáját leszedjük, így miénk a Gadonnak ígért motorprototípus. Menjünk vissza a lifthez, amely idehozott minket. Menjünk vissza, innen a terembe, ahol az Armory-t kifosztottuk, onnan a déli folyosón keresztül hagyjuk el a Vulkar bázist. Ismerős terepre érünk, menjünk el a Hidden Bek bázisra és beszéljünk Gadonnal. Nosza, versenyezzünk.
Itt a swoop platformon a regisztrációs pultnál jelentkezhetünk, ha le akarjuk tudni körünket. Mindig megadják, hogy milyen időt kell túlszárnyalnunk. Megnyerjük a versenyt, amelynek a díja Bastila. Ám akad egy kis harc, mert nem akarják átadni nekünk Bastilát. Legyőzzük őket. Visszatérünk a búvóhelyünkre, ahol Carth és a jedilány megbeszélik a további teendőket. El kell hagynunk Taris-t. Hagyjuk el a lakást, menjünk el az Upper City Cantinába és beszéljünk Canderous-szel. Fogadjuk el az ajánlatát. Vigyen a lábunk minket Upper City North-ba (ahonnan lejutottunk Lower City-be) a droid shopba és vegyük meg a T3-M4 kódnevű robotot. 2000 kreditet kérnek érte, de említsük meg Davik nevét, és olcsóbban megkapjuk. (Ez Dark Side pontot jelent, de nem vészes. Jobb, mint 2000 kredittől megválni, már ha egyáltalán van ennyink.) Innen menjünk északra, a Sith Bázis irányába. A droiddal nyissuk ki a kaput, majd cseréljük le egy másik karakterre, mert bent harc jön.
Sith Bázis
Fenyegessük meg a recepcióst, hogy megöljük, hogyha megpengeti a riasztót, aztán engedjük szabadon. Menjünk be az asztal mögötti ajtón, menjünk egyenesen, ne figyeljünk a többi bejáratra, hanem a folyosó végén lévő ajtót válasszuk. Keressük meg a liftet, és emelkedjünk az Upper Sith Base-be. Csak teljesen meggyógyulva vállaljuk be ezt a harcot. A sith helytartóval kell megküzdenünk, az eddigi legkeményebb csata. Élettelen testétől szerezzük meg Taris kilövési kódjait. Menjünk Javyar Cantinájába, a Lower City-ben. Keressük meg Canderous-t, és mondjuk meg neki, hogy készek vagyunk az indulásra.
Davik’s Estate
Canderous bevisz minket Davik birtokára, mint újonc behajtót. A nagyvezért fogjuk az elkövetkezőkben kijátszani. A tróntermet kell megkeresnünk most, ahogy beléptünk oda, a terem túloldalán van egy folyosó, ahol egy őr járkál. Öljük meg és vegyük el tőle az Access cardot. Tartsunk innen mindig jobbra, az ajtón be. A kínzó droidokat hatástalanítsuk, a raboktól pedig tudjuk meg az Ebon Hawk biztonsági rendszerének semlegesítési kódjait. Vissza a trónterembe. Onnan az északi ajtón át kell menni, őröket kinyírni, majd a Security terminalnál a hangárt kinyitni. Trónterembe megint, onnan a déli ajtón át távozz. Keresd meg a Hangar Bay Door feliratú kaput, és menj be rajta. Bent Calo Norddal és Davikkal kell megküzdenünk. Először Calót üssük agyon, mivel jóval erősebb Daviknál. Szedjük el hulláiktól a holmikat, majd extra gyorsan szálljunk fel az Ebon Hawkra. Taris-t a porig bombázza a sith flotta, de sikerül elmenekülnünk.
DANTOOINE
Most, hogy már tapasztaltabbak lettünk a játékban, kevésbé fogom részletesen leírni a teendőket (márcsak a helyhiány miatt is), de biztos vagyok benne, hogy meg tudjátok csinálni a feladatokat. A Dantooine-ra kell mennünk, mert ott székel a Jedi Tanács. Landolás után azonnal járuljunk eléjük, mert találkozni kívánnak velünk. Úgy döntenek, hogy megkezdheted a jedi kiképzést. Menj vissza a hajóra, majd másnap reggel vissza a tanácsba, Bastila már ott vár. Beszélgessünk a tanács tagjaival, majd Zhar mesterrel a képzésről. Dorak mester megtanítja a jedi alapszabályokat, amelyeket fel kell mondanunk Zharnak. A következő teszthez megint Dorakhoz kell fordulnunk. Helyzetképeket vázol fel, nekünk meg kell mondanunk, hogy mit tennénk. Ezek alapján eldől, hogy Jedi Guardianok, Jedi Sentinelek, vagy Jedi Consularok leszünk. (Amit mond, csak javaslat, a végén dönthetünk magunk is.) A harmadik feladatunk, hogy ki kell mennünk a The Grove-ba, és az ott lakozó sötét erő forrását megszüntetnünk. Menjünk ki a „To outer courtyard” feliratú ajtón a jedi menedékből. Menjünk egyenesen, majd az első lehetőségnél forduljunk jobbra. Menjünk tovább, és a jobb oldalon ott lesz Adum Larp. Tőle olcsón kaphatunk egy térképet ehhez a helyhez, így csak megnyitjuk és látjuk, hogy mi merre van. Ettől a lénytől induljunk el délre, hogy a Matale birtokra érjünk. Vigyázat! Ez már nem a jedi menedék vagy a békés Courtyard. Itt már gyakran előfordul az ún. kath hound nevű bestia, ami csoportokban igen veszedelmes. Legyen két közelharcos karakterünk és egy távolról támogató a csapatban. Ahogy megérkezünk a birtokra, menjünk egyenesen délnek tartva, így elérünk a Grove bejáratához. Ide belépve egyből nekünk támad jó pár vadállat, akik a hely sötét erejétől egyszerűen megvadultak, és fékezhetetlenné váltak. Ha végeztünk a fenevadakkal, induljunk el balra egy szűk ösvényen. Egy kicsit forduljunk délkeletre, ahol megtaláljuk a sötét erő forrását. Egyből megtámadnak minket, a csapat többi tagjának földbe gyökerezik a lába (egy hatásos mozdulattal „fagyasztja” le őket az ellen), így egymagunknak kell szembeszállnunk vele. Taktikusan dolgozzuk le életerejének kb. 2/3-át, ezáltal beszélgetős síkra terelődünk. Sok minden kiderül erről a jediről, és, hogyha ügyesen beszélgetünk vele (emlékezve a jedi alapszabályokra), visszatéríthetjük a Jó Oldalra, így egy újabb erős taggal bővül csapatunk! Azonnal térjünk vissza az Ebon Hawkra. Járuljunk a Jedi Tanács elé, osszuk meg tapasztalatainkat. Padawanokká léptetnek minket elő. Beszélgessünk a tanács tagjaival, hogy még többet eláruljanak a „puzzle-ről”. Megbíznak minket, hogy menjünk el az ősi romokhoz, ahol Revan és Malak a sötét oldal csábításának áldozatául esett. Menjünk ki a Courtyardba, végig egyenesen. Habár az út kanyarog, a lényeg az, hogy a rommező a a térség keleti oldalán fekszik. Nehéz összetéveszteni bármi mással, meg fogjátok találni. Menjetek be. Odabent találkozunk egy ősi droiddal, nosza, csevegjünk vele. Mielőtt továbbmehetnénk, két próbát kell kiállnunk. Egy a keleti, és egy a nyugati szobában van. Először menjünk a keletibe. Energy shieldeket készenlétbe, bent egy őrző-védő droid van, le kell győznünk. Elég durva harc, de korántsem kivitelezhetetlen. Ha legyőztük, menjünk oda a terminálhoz. Be kell helyeznünk a Datapadunkat, majd az ősi gép egy talánnyal szembesít minket. Ki kell választanunk azt a három környezeti formát, amely az „élet bölcsője” lehet. Ezután menjünk át a nyugati szobába. A droid még rosszabb az előbbinél … fagyasztó sugarai nem túl kellemesek. Ha leküzdöttük, menjünk oda a másik régi géphez. A procedúra ugyanaz: Datapad be, feladvány a képünkbe. Most a három „halált hozó” környezeti viszonyt kell kiválasztanunk. Most már beenged minket a robot, egy animáció után nyomot fogunk, hova kell mennünk ezután. Vissza a Jedi tanácsba, ahol megbíznak minket, hogy kapjuk el Malakot. Ugorjunk vissza az Ebon Hawkra, és a hajóhídon válasszuk ki, hogy melyik világba látogatunk el először.
MANAAN
Ez az óceánbolygó a következő állomásunk. Nem kell akadékoskodnunk, fizessük ki a dokkolási díjat. Az East Centralba kell eljutnunk, ugyanis ott található a Köztársaság nagykövetsége. Beszéljünk Roland Wann-nal. Tudassuk vele, hogy a Jedi Tanács megbízásából jöttünk ide, és hogy az ősi csillagtérképet keressük. Felajánlja, hogyha a sith bázisra betörünk, akkor megmondja, hol van. Ahhoz, hogy bejussunk, három dolog közül kell egyet kiválasztanunk. Én azt javaslom, hogy kódoljuk ki a Sith Passcardot. Menjünk be a computer szobába, és közelítsük meg a nagy számítógépet. Az első egyenlet megoldása 22, a másodiké 18, a harmadiké 64, a negyediké 2, az ötödiké 6, és végül a hatodiké 7. Ezzel a mozdulatsorral van egy érvényes sith belépőkártyánk. Menjünk el Ahto East északi oldalára, ott megtaláljuk a bázisukat. Menjünk be. Mindegy, mit mondunk, nekünk esik az egész bagázs, de nem túl kemény ellenfelek egy harcos padawannak. Mindezek után induljunk el az asztal mögötti (északi) ajtó irányába, menjünk át rajta, majd balra az első ajtón be. Induljunk el a folyosón, kövessük egy ideig, ezután lépjünk be balról az első ajtón. Itt megtaláljuk a Köztársaság droidját, vegyük ki belőle a Data Module-t. Hagyjuk el a bázist ott, ahol bejöttünk. Jönnek értünk a helyi Selkath-ok, és elvisznek minket tárgyalásra, mert betörtünk a sith nagykövetségre. Ahogy elkezdődik a tárgyalás, szakítsuk félbe, és rúgjuk ki az ügyvédünket. Állítsuk magunkról, hogy nem vagyunk bűnösek, és, hogy a sith-ek csaltak be minket oda, mi csak diplomáciai tárgyalásokra mentünk. Felmentenek minket, menjünk gyorsan vissza Roland Wannhoz, a köztársasági nagykövetségre. Beszélgessünk vele, adjuk oda neki az adatmodult, majd induljunk el a Submarine Bay-be, és ereszkedjünk alá. Lent az állomáson síri csend fogad minket, mindeki halott, van egy túlélő, de ő nem teljesen normális. Kövessük ezt a hosszú folyosót, addig, míg jobboldalon nem látunk egy ajtót. Ne csak lássuk, menjünk is be. Bent egy őrült selkath vár ránk, állig felfegyverkezve. Igen kemény ellenfeleknek bizonyulnak, nem árt itt lent sűrűn menteni. Menjünk tovább a zárt ajtón, bent pedig iktassuk ki az Assault droidokat. Haladjunk a következő szobába. Itt két kaput látunk: egye előttünk és egyet a baloldalon. Válasszuk a szemben lévőt. Itt egy Heavy Sentry Droid készül meglepni minket, de az iongránátok csúnyán elbánnak vele. Tovább a következő terembe, itt kutassunk át mindent alaposan, ne feledjük magunkhoz venni a búvárruhát, nemsokára hasznát vesszük majd. Megint egy helyiséggel arrébb belebotlunk pár őrült selkath-be, meg kell őket tanítanunk a jó modorra. Ha végeztünk velük, távozzunk a jobboldali kijáraton. Menjünk innen is ki, győzzük le a ránk támadókat, és a rövid folyosó végén, a légzsilipen keresztül távozzunk a tengerfenékre. Helyezzük készenlétbe a Sonic Emitter, itt lent ugyanis tele van a víz cápákkal. Induljunk balra, ott találkozunk egy búvárruhás egyénnel. Megbeszéljük, hogy együtt fogunk kijutni innen. Kövessük őt, mígnem egy animáció félbe nem szakítja a játékot. Újdonsült társunkat megeszi egy hatalmas cápa… Most már egyedül vagyunk. Ha egy bestia közel merészkedik, aktiváljuk a sonic emittert. A tengerfenéken tartsunk keletnek, ahol kettéágazik az ösvény, menjünk balra. Menjünk át a légzsilipen. Haladjunk a folyosó mentén, a selkath-okat öljük meg, az elágazásnál forduljunk balra. Az energiamezőt a fénykardunkkal szedjük szét, a mögötte levő két emberrel pedig csevegjünk. Egyezzünk bele, hogy a Harvesting Machine-t helyezzük forgalmon kívül inkább, minthogy megöljük az ősi halat. A Harker Rifthez vezető légzsilipen keresztül hagyjuk el a helyiséget. Megint a tengerfenéken vagyunk. Keressük meg a Kolto Control Panelt és tegyük a következőt:
1. Access fuel tank pressure control.
2. Töltsük meg a container podot.
3. A containerből az injectorba át a folyadékot.
4. Ürítsük az injector podot.
5. Container-ből az injectorba.
6. Containert megtölteni.
7. Containerből az injectorba.
Ezután felrobban az egész gépezet. Induljunk keletre, ahol megtaláljuk a következő Csillagtérképet. Vissza arra, amerről jöttünk, egészen addig, míg meg nem találjuk a csapatunk többi tagját, majd fel a felszínre. Beszéljünk Rolanddal, hogy lent mindennek vége, a gépet elpusztítottuk. A nagykövetséget elhagyva megint letartóztatnak minket a selkath-ok. A következő tárgyaláson mondjuk meg nekik, hogy a mi kormányaink közösen üzemeltettek egy állomást ott lent, amely felkeltette az ősi cápát, és, hogy mi elpusztítottuk a bázist, hogy megmentsük az állatot. Felmentenek ismét minket. Térjünk vissza az Ebon Hawk fedélzetére, és válasszuk ki a következő úti célunkat.
TATOOINE
Fizessük ki a dokkolási díjat, majd menjünk a Czerka irodába, és kérjünk egy vadászengedélyt (csak így hagyhatjuk el Anchorhead városát). A buckalakók irtásáért cserébe kapunk engedélyt. Szükségünk van egy droidra, aki beszéli a nyelvüket. Menjünk el Yuka Lak robotboltjába, és érdeklődjünk az eladó HK-47-ese iránt. A kezdőár 4000 kredit, de ennyit nem fizetünk egy halom ócskavasért. Alkudozhatunk, a legalacsonyabb ár, amiért a miénk lehet 2500 kredit. A városkából keleten juthatunk ki. Csak a vak nem látja szemben az óriási sandcrawlert. Induljunk el abba az irányba. Ott páran csapdába estek: megtámadták őket a buckalakók, és a mi feladatunk, hogy segítsünk rajtuk. Az ellenség hullámokban érkezik, a szünetekben van időnk meggyógyítani magunkat. Cserébe a segítségünkért, megmondják, hol van a buckalakók falva. Induljunk tovább dél felé. Utunk során elég gyakran ránk támadnak a buckalakók, igyekezzünk felülkerekedni a csatákban. Meg kell találnunk a „Sand People Territory” nevezetű átjárót. Nem lesz nehéz, mert legalább nyolcan fogják őrizni. Likvidáljuk őket, és vegyük fel a ruháikat. Az átjárón menjünk keresztül, egyenesen a buckalakók falvába. A fordító-harcidroid legyen a csapatunkban. Mondjuk meg, hogy békés megoldást akarunk. Nem kell nagyon izzadni érte, csak ennyi kell, hogy ne kapjunk Dark Side-pontokat. Ezután öljük le az egész lakosságot, a főnöktől pedig vegyük el a pályáját. Vigyük vissza ezt a cumót Anchorheadbe annak a csajnak, akitől vadászengedélyt kértünk. Újból hagyjuk el a várost, és a Dune Sea délkeleti részén menjünk át az Eastern Dune Sea-be. Ott találkozunk egy lénnyel, segítsünk neki. Bantha abrakkal csalogassuk a barlang szájához a tülkös állatokat és jön egy átvezető animáció. A nagy Krayt sárkány kijön, az aknák, amelyek oda lettek telepítve ki is végzik. Bemehetünk a barlangba, ahol megtaláljuk a következő csillagtérképet. Alaposan kutassuk át a barlangot, csakúgy, mint mindent az egész játékban! Kifele menet találkozunk egy régi ismerőssel. Calo Nord vár minket, ugyanaz, akit legyőztünk Davik birtokán. Valahogy megmenekült, és bosszúra szomjazik. Öljük meg. Használjuk a Force képességeinket, minden tűzerőt Calóra fordítsunk, a társai szinte semmik hozzá képest. Fussunk vissza az Ebon Hawkra, és döntsük el, hova megyünk ezután.
KORRIBAN
Ez az igazi sith bolygó. Itt működik a kiképző akadémiájuk, hemzsegnek az egész bolygón. Válaszoljunk a czerka őr kérdéseire, ezután induljunk tovább. Odaérünk egy animációhoz, de ne felejtsük el, hogy minden döntésünk Jó vagy Sötét Oldal pontokat szerez nekünk. Döntsünk igazi jedihez méltóan. Folytassuk utunk, megint egy csapat sith-hez érünk. Ki akarnak kezdeni velünk, de mi nem hátrálunk meg. Harc nem lesz a dologból. Menjünk tovább egy jó darabon át, míg elérünk a Sith Akadémia bejáratához. Itt beszéljünk Mekellel, kérdezzük meg, miért álldogálnak ott. Majd az őrt faggassuk. Megtudjuk, hogy Yuthara Ban engedélyére van szükségünk, hogy beléphessünk. Induljunk el visszafelé, de a lejtő tetején megtámad minket pár sith. Legyilkoljuk őket, és elvesszük tőlük a sith medált is. A Cantinában keressük meg Yuthara Bant és beszélgessünk vele. Mutassuk meg neki a medált. Valljuk be, hogy az egyik tanoncától vettük el, miután megöltük. Ez a sötét oldalon nyilván nagy fegyvertény. Bent az Akadémián találkozunk Uthar mesterrel, aki felvilágosít minket, hogy a jelentkezők közül csak egyet vesz majd fel; presztízst kell szereznünk nála. Yuthara tervéről ne szóljunk neki. Az első feladatként meg kell tanulnunk a sith alapszabályokat; megfigyelhetjük, hogy mennyire szöges ellentétben állnak a jedi alapszabályokkal. Második feladatként kössünk szövetséget Lashowe-val, és találkozzunk vele az ásatásoknál. Kövessük, majd megtámad minket három lény. Most egy kis sötét dolog jön: öljük meg Lashowe-t, és vegyük el tőle a Holocront. Mutassuk meg Utharnak. A harmadik tekintélyszerző feladat a sith dezertőrök felkutatása. Ők a shyrack-barlangban bujkálnak. Kisebb csaták várnak itt ránk, ha megtaláljuk őket, engedjük szabadon mindannyiukat. Ahhoz, hogy ki tudjanak menni, meg kell ölnünk a terentateket, hárman nem nagy kunszt. Uthar mesternek hazudjuk azt, hogy már nincsenek többé sith dezertőrök. A negyedik presztízsfeladat Ajunta Pall sírhelyének vizsgálata. Ez a Valley of Dark Lords keleti részén található meg. Menjetek be, és keressétek meg a szarkofágot. Kutassátok át, majd Ajunta Pall szelleme megjelenik. Cseverésszünk el vele. Válasszuk ki a Notched Steel Swordöt és beszéljünk megint a lélekkel. A sírból kifelé menet találkozunk Shaardannal. Ne engedjünk neki, öljük meg. Kint a völgyben keressük meg Tulak Hord sírját. Itt bent egy öreg őrülttel fogunk találkozni, aki életre-halálra menő játékra „invitál” minket. Az első kérdésére a válasz: „I use the opportunity to kill him and take his position.” A második válasz: „Take the reward and leave the weak fools to their fate.” A harmadik: „I keep it to myself.” A negyedik: „Kill him.” Az ötödik: „Neither. A true Sith never dies.” Ezzel túléltük a játékot. Öljük meg a vén fazont. Az utolsó tekintély-feladat egy droid elpusztítása Marko Ragnos sírjában. Jelentsünk Uthar mesternek, aki elvisz minket a végső próbára. Naga Sadow sírjába megyünk. Bentebb haladva egyenesen a síremlékben balra lesz egy szép kis rejtvény. A terminálon a következő sorrendben kell kiválasztani a menüpontokat:
– Move a system from the left pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the right pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The left pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The right pillar
– Move a system from the left pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the right pillar.
– The left pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The left pillar.
– Move a system from the right pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the right pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The left pillar.
– Move a system from the right pillar.
– The left pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The middle pillar.
– Move a system from the left pillar.
– The right pillar.
– Move a system from the middle pillar.
– The right pillar.
Ezzel ez a rejtvény is megoldódott. Forduljunk vissza odáig, ahol idekanyarodtunk, majd menjünk tovább. Mentsünk, aztán menjünk át az ajtón és két terentatekkel találjuk magunkat szemben. Egyedül vagyunk, úgyhogy ez kemény dió. Csalogassuk el az egyiket úgy, hogy a bal oldali falhoz lapulunk, majd mikor látjuk, hogy felénk jön, fussunk vissza a terem másik végébe. Győzzük le, utána a másik bestiát is. Meghúzzuk a kart, majd alaposan kutassuk át a helyiséget. Visszamegyünk a főfolyosóra, amelynek végében egy savmedence terül el. Dobjuk rá a spéci cold gránátot, amelytől azon nyomban megfagy, és járhatóvá válik a sav. Menjünk be az ajtón, és nézzük meg a következő Csillagtérképet. Visszafelé vár ránk már Yuthara és Uthar is. Küzdjünk meg mindkettővel. A csata részleteit nem ecsetelném, mindenki saját stílusához méltóan fog elbánni velük. Innentől kezdve minden sith ránk támad a Korribanon. Küzdjük magunkat vissza az űrhajónkig.
LEVIATHAN
Mindegy, milyen úti célt választunk, a sithek elkapnak minket, és dokkolnak minket a Leviathanba. T3-M4 szerepében vágjunk vissza, mikor a sith droid megpróbálja törölni a memóriánkat. Az első helyes válasz 3, a második 10 és az utolsó pedig 11. Az őröket még így robotbőrben is ki tudjuk nyírni. Keressünk egy terminált, majd a Detention Areát nyissuk ki. Ott a Holding Cells-t kell feltörnünk egy számítógépnél. Tegyük ezt és szabadítsuk ki a többieket. Szedjük össze a holmijainkat, ezután irány a lift. A hajóhídra menjünk vissza. Az egész hajó egy kisebb labirintusra hasonlít, ezért meg sem próbálom leírni. Keressük meg az Armory-t, ahol vegyünk magunkhoz három darab űrruhát. A légzsilipen keresztül kimehetünk az űrbe, így megkerülhetjük a Bridge (zárt) főbejáratát. A hajóhídon le kell győznünk Sault és katonáit. Ha ez megtörtént, menjünk oda a terminálhoz és nyissuk ki a Dokk kapuit. Futás vissza a Dokkba, útközben azonban összetalálkozunk a legnagyobb sith-tel, Darth Malakkal. Hosszú beszélgetés után legalább a feléig le kell küzdenünk az életét, erre Malak elmenekül. Folytassuk utunkat az Ebon Hawk felé, csakhogy megint találkozunk a sötét mesterrel. Itt is le kell szedni az életerejének felét, majd Bastila közbevág, mondván, hogy ő majd feltartja. Nekünk nincs más választásunk, vissza kell térnünk hajónkra, és el kell hagynunk a Leviathant. Talán ha megtaláljuk az utolsó Csillagtérképet még kiszabadíthatjuk Bastilát. Az Ebon Hawkon Carth megosztja a többiekkel a személyiségünkről kiderült titkot. (Mivel titok, ezért nem árulom el, de ha eljuttok idáig, meg fogtok lepődni!)
KASHYYK
Gyerünk, keressük meg gyorsan az utolsó Csillagtérképet, ami a vukik bolygóján található. Fizessük ki a parkolójegyet, majd induljunk el. Sokfelé menni nem lehet, kövessük az utat, amíg egy elágazáshoz nem érünk. Itt válasszuk a balra vezető ágat. Erdei kinrath-ok támadnak ránk, akár ásítozva is megölhetjük őket, nem kihívás. Déli irányba haladjunk, a vuki gyilkosokat az erő segítségével győzzük meg, hogy hagyják el a bolygót. Menjünk tovább délre, míg egy nagyobb térhez érünk. Itt gyilkoljunk le minden ellenséget, majd beszéljünk a vuki őrrel. Megmondja, hogy Chuundar engedélye kell ahhoz, hogy leereszkedjünk a Shadowlandbe. Most forduljunk északra. Az „ösvény” végén három Dark Jedi vár ránk, így gyógyultan érkezzünk meg oda, szükség lesz minden erőnkre. Elhalálozásuk után beszéljünk a vukival, hogy vigyen minket a főnökhöz. A kimondhatatlan nevű Rwookrrorro faluban vagyunk, ahol törzsi állapotok uralkodnak, egy személy kezében összpontosul a hatalom. A főmuftinak mondjuk el, hogy tudunk az üzletéről a rabszolgatartókkal, és így is, úgy is ki fog tudódni. Fogadjuk el a feladatot, amelyet kínál, majd kérdezősködjünk Zaalbar felől. Emlékszünk még, hogy hol volt a vuki, aki a Shadowlandbe vezető utat őrzi? Menjünk oda! Most már átenged minket, mögötte az út kétfelé ágazik, nekünk a jobboldali ösvény fontos. Haladjunk rajta, míg egy csapat harcoló vukit nem látunk. Segítsünk neki legyőzni a rájuk támadó kinrath-okat, ezután induljunk tovább. Nem sokkal később elérjük a „liftet”, amely levisz minket az Upper Shadowlands-be. Itt kövessük az ösvényt. Látni fogunk egy öreget, amint egy fénykarddal(!) aprít pár monsztát. Kérdezzük meg, hogy netán jedi –e. Kövessük a kunyhójáig. Ajánl egy feladatot cserébe a segítségéért. A kunyhójától délkeletre a Czerka Corp. vadászait kell elkergetnünk a környékről. Mivel nem sötét jedik vagyunk, ezért nem öljük meg őket. A Sonic Device-ok őrzőivel kell beszélgetnünk, és az erő segítségével meg kell őket győznünk, hogy adják meg a masinák deaktiváló kódját. Hármat elég kiiktatni, majd egy szép termetes szörny elkergeti a vadászokat. Menjünk vissza Jolee kunyhójához. Most már segít nekünk lejutni a Lower Shadowlands-be. Térjünk vissza oda, ahol a Czerka Corp. vadászai tanyáztak, ott haladjunk tovább, és az ösvény végén ott lesz az erőtér, amelyet Jolee kikapcsol. Az ösvény mentén vonuljunk tovább, látunk egy kis csetepatét. Egy vukit molesztál jópár mandalori harcos. Segítsünk szőrös barátunkon. A harc után adjunk neki egy MedPacket, némi Light Side-pontért cserébe. Az egyenesen délre vezető ösvényen folytassuk utunk, a Viper Kinrath-okat öljük meg, az egyiknek tegyük el a testét. Miután megöltük őket, forduljunk az úttal balra, és találkozunk Freyyrrel, Zaalbar apjával, a száműzött vuki főnökkel. Biztosítsuk megértésünkről, és vállaljuk el, hogy megszerezzük azt a pengét a szörnyetegtől, hogy újra hatalomra kerülhessen. Innen pontosan délre kell menni, a Ritual Site-hoz. Itt kapóra jön a Viper Kinrath holtteste, amit az előbb spejzoltunk el. Kötözzük az egyik lelógó liánra. Csalogassuk ki vele a szörnyet, gyilkoljuk le, és szedjük el tőle Bacca pengéjét. Freyyr visszamegy a pengével a felszínre, és visszaigényli uralkodói székét. Nekünk azonban meg kell találnunk a csillagtérképet. Kusza nagyon az egész Lower Shadowland. Keressétek meg a Swoop Bike-okat, innen pedig délre forduljatok, ott lesz a Star Map. Beszélgessünk ezzel a hologrammal, majd nézzük meg az utolsó csillagtérképet! Térjünk vissza a The Great Walkway-re, ahonnan leereszkedtünk az árnyvilágba. A lojális vukik már tudomást szereztek arról, hogy segédkezünk a főnök trónjának elbitorlásában, ezért mindannyian nekünk esnek. Felérve a kosárliften találkozunk egy vukival, aki rögtön elvisz minket a főnök kunyhójába. Itt álljunk Freyyr mellé, segítsünk legyőzni a többieket. Szaladjunk vissza az Ebon Hawkra, mert most már tudjuk, merre van keresésünk célja, a Star Forge!
UNKNOWN WORLD
Szépen haladunk a keresett hely felé, azonban hirtelen meghibásodik az űrhajónk, és lezuhanunk egy ismeretlen világba. Ha nem kéne tovább játszani, itt tölteném el további életem. Gyönyörű ez a hely, de egy igazi roncstemető: rengeteg hajó zuhant itt le. Alkatrészt kell szereznünk a hajónkhoz, hogy dokkolhassunk a Star Forge-on. A Central Beach-ről induljunk a Temple Exterioirhoz, majd innen a déli tengerparthoz. Vigyázzunk itt az aknákra. A hajóroncshoz közel érve meglátjuk a szüséges hardvert a hajónkhoz. Markoljuk fel, majd haladjunk tovább a szűk ösvényen. Két vad rancor andalog a közelben, őket a túlvilágon látják szívesen. A partra kiérve ne érjünk a szobrokhoz. Két kőtömb között találunk egy nyílást, oda menjünk be. Egy hologram jelenik meg, válaszoljunk neki őszintén, és beenged minket. Bent az öregek tanácsát győzzük meg arról, hogy mi most már jófiúk vagyunk, megváltoztunk. Mondjuk meg nekik, hogy nem láthatják, mi van a szívünkben, beszéljenek helyettünk a cselekedeteink. Egyezzünk bele, hogy megmentjük az elfogott társaikat. Menjünk a rakata telepre, oda a North Beach-en keresztül vezet az út. Itt kegyetlen harc következik. Mindenki támadni fog. „Amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.” Tartja a mondás. Egy arénaszerű térre kell eljutnunk itt, a faluban, ott kell meghúzni a kart és ezzel kiengedjük a rancorokat. Arra kell csak figyelni, hogy ne kerítsenek be a szörnyek. Használj Force wave-et, és adj bele minden támadóerőt. A csata után nézzük meg az északkeleti ajtó mögött tanyázó foglyokat. Van halott is, de beszéljünk az élővel. A délkeleti beugróban pedig megtalálhatjuk a hiányzó alkatrészeket is! Térjünk vissza a South Beach-en lévő Elder Rakata tanácshoz. A Temple extriornál végrehajtják a rituálét, de győzzük meg a főnököt, hogy engedje be társainkat is velünk. Fedezzük fel a templom belsejét, majd keressük meg a lejáratot a katakombákba. A harci droidokat lenyomjuk, majd egy érdekes padlójú szobába érünk. A trükk az, hogy H alakban kell a „csempéken” végigmenni. Beszélgessünk a rakata számítógéppel, kérdezzük meg tőle mindenképp, hogy juthatunk fel a templom tetejére. Menjünk vissza a középső szintre, és ahol beléptünk a szent helyre, ott van egy „Massive Door” feliratú kapu. Irány be rajta, menjünk a Temple Summitra. Itt találkozunk Bastilával, aki már Malak tanonca. Próbáljuk meggyőzni, hogy térjen vissza a jó oldalra. Nem fog sikerülni, a második beszélgetés után elmenekül. A terminálon kapcsoljuk ki a bolygó Distruptor Fieldjét, és a Temple Shieldet. Azon nyomban térjünk vissza az Ebon Hawkra. A legénységgel tudassuk, hogy Bastila átállt a sötét oldalra, de mi megpróbáljuk majd megmenteni.
STAR FORGE
Itt már több jedi hajó is dokkolt, hogy segítsenek megállítani Malakot. Ez jó hír, mert nem egyedül kell levágnunk az egész sith hordát. Rögtön segítsünk a bajtársainknak legyőzni a sötét jediket, majd a déli ajtón keresztül távozzunk. Haladjunk tovább a folyosón, a végén át a kapun. Egy animáció következik, amelyben Malak ránk küldi az összes droidját. Ezt vegyük szó szerint, mert innen kezdve szinte minden másodpercet harccal fogunk eltölteni. A ránk támadó droidokat könnyű szerrel legyőzzük. A jobboldali folyosón kell továbbmennünk. A végén a kijáratot berobbantják a robotok mikorra odaértünk. Taplra gyorsan, és a bent tanyázó fémszörnyeket változtassuk ócskavassá. Gyerünk tovább, a következő ajtó mögött megint droid roham lesz, készüljetek fel. Csak folytassátok az utatokat, ami szembejön, haljon meg. Elérkezünk egy kis csatához pár jó és rossz jedi között. A rosszak győzedelmeskednek, de már úgyis viszketett az ujjunk a fénykard aktiváló gombján. Nem ellenfelek (már csak azért sem, mert az előző csatában ők is sérültek). Továbbhaladva találkozunk még két sith tanonccal, őket legyűrve menjünk át a második fedélzetre. Malak látta, hogy nekünk nem jelentettek akadályt a harci droidjai, ezért ránk szabadítja az összes setét jedit, tanoncot és sith katonát. A következőkben szinte végtelen hullámokban törnek az életünkre, a játék egyik legnehezebb szakasza következik. A támadó hullámok közti szünetekben mindig menteni kell, mindig meg kell gyógyítani magunkat és a csapatot, valamint mindig aktiválni kell a pajzsokat és egyéb segédeszközöket. Menjünk csak egyenesen, az ellenségeket likvidáljuk folyamatosan, míg egy elágazáshoz érünk. Itt déli irányban kell folytatnunk gyiloktúránkat. Ide leérve forduljunk balra, mindezt természetesen a gonosztevők legyőzése mellett. Az út végén lesz egy terem egy terminállal. Itt – képességtől függően – jónéhány Computer Spike-ért (nekem 22 kellett) megkreáltathatjuk a játék legjobb vértezetét, a Star Forge Robe-ot. Most induljunk el az ellenkező irányokba. A lövegeket igyekezzünk kiiktatni. Elérkezünk egy kapuhoz, amely a Command Centerbe vezet. Felérve induljunk el balra. Az első lehetőségnél megint forduljunk balra, a kis folyosón keresztül, majd át az ajtón. Hemzsegnek bent a rosszakaróink, így az ujjunk legyen a ravaszon. Menjünk fel a lejtőn, megint támadnak a gazfickók. Három Dark Jedi az erő segítségével lezárja a kaput. Mondanom sem kell, hogy nekünk ez nem tetszik. Üssük őket, míg mozognak. Ezután az ajtó már magától kinyílik. Bastilával találkozunk megint, mondjuk meg neki, hogy soha nem hagyjuk cserben, és tudjuk, hogy még visszatérhet. Ezt ő úgy tolerálja, hogy a két csapattársunkat megfagyasztja, nekünk pedig harcolnunk kell vele. Tornázzuk le életerejét, így megint beszélgetésre kerül a sor. Tudatnunk kell vele, hogy a sötét oldal felemészti, előbb-utóbb elpusztítja. Megint támad, azt hiszi, van esélye. Megint üssük, a következő beszélgetésig. Jelentsük ki, hogy nem haboztunk, a Sötét Oldal félrevezette. Találjátok ki, mi következik most! Persze, hogy harc. A szokásos sémát követve fosszuk meg életerejétől, szerencsére ez az utolsó beszélgetésünk vele harc közben. Győzködjük, hogy térjen vissza a Jó Oldalra, hogy forduljon a Jedi Alapszabályokhoz, és hogy a szíve mélyén még ott van a fény. Ennyi neki kevés. Mondjuk a szemébe, hogy szeretjük, és kérdezzük meg, hogy nem fél –e szeretni. Ezután a Battle Meditation használatára bíztassuk, a köztársasági flotta segedelmére. Na, most már csak Darth Malak áll az utunkban. A déli ajtón távozzunk, itt pedig délkelet felé tartsunk, míg elérjük a következő kaput. Itt konfrontálódunk a gonosz jedivel. Adjuk tudtára, hogy nem menekülhet, és hogy álljon át a Jó Oldalra. Természetesen körberöhög minket, és egy végeláthatatlan droid sereg ront ránk. Nem kell viszont megijedni, a sebzésük korántsem végzetes. Mindegyik Droid Generatort ki kell iktatnunk, ez 8 Security Spike-ba fog nekünk fájni. Ha elfogy, öljünk meg egy droidot, rögtön terem pár darab a terminálok melletti ládákban. Szabotáljuk mind a hat generátort. Menjünk át az ajtón, amelyen Malak kiment. A Viewing Platformon lesz a játék utolsó csatája, végre szembeszállhatunk magával Darth Malakkal. Próbálkozzunk még visszatéríteni a jó oldalra. (Tudjuk, hogy semmit nem érünk el, de ellenkező esetben Dark Side-pontokat kapunk.) A csata megkezdésekor minden pajzsunkat aktiváljuk. A Force Immunity nevezetű képesség igen hasznos ebben a helyzetben. Csak körülbelül a fél életenergiáját tudjuk leharcolni Malaknak, erre ő visszavonul a szoba túlsó oldalára, és egy fogva tartott jediből regenerálódik. Ha nem szeretnénk órákig ezt a csatát húzni, azt tanácsolom, hogy gyorsan rohanjunk oda a többi fogoly jedihez, és öljük meg őket. (Ez nem ad Sötét Oldal-pontokat.) Használjuk minden támadó Erőnket. A lézerkarddobás kitűnően megfelel a célnak. Miután mindegyiket elpusztítottad, Malak legyőzése nem is lesz olyan nehéz. Mindent vessünk be, amink van. Most már ne kegyelmezz, kegyetlenül csépeld. Ha legyőzted, nézd meg a játék egyik befejezését. Gratulálok! Sikerült végigjátszanod ezt a zseniális játékot.
Episode III
A Star Wars Episode III a befejező része az előzmény-trilógiának. A forgatást 2003 szeptemberében fejezte be George Lucas Sydney-ben. Az érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy létrehoztak a starwars.com oldalon egy Hyperspace nevezetű rendszert. Ez annyit takar, hogy évi 20 dollár fejében hozzájuthatunk exkluzív képekhez, videókhoz, és egyéb finomságokhoz. A forgatás alatt pedig egy webkamera élőben közvetített a helyszínről az előfizetőknek. Természetesen a kulcsfontosságú jelenetek alatt letakarták a szerkentyűt, vagy éppen a díszletépítőket mutatták.
Jedi rekorder
A Star Wars: Knights of the old Republic egyaránt elnyerte a közönség és a kritikusok tetszését is. Mi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy a játék xboxos megjelenését követő négy napban (július 17. és 21. között) 250.000, azaz negyedmilló darabot adtak el. Ez a hatalmas siker pedig a tűket, amelyeken a PC-s tábor ült, még jobban kihegyezte. A kritikusok tetszését pedig a rottentomatoes.com weboldal bizonyítja: 38-ből 38 pozitív kritikát kapott a KOTOR, ezzel 100%-os minősítést ért el.
Módosított erőkristály
A játék xboxos változatához képest számottevő csiszoláson ment keresztül a PC-s változat. Mindenekelőtt szabadon beállítható AA és AF fokozat, dukáltak a nagyobb felbontású textúrák, hogy kihasználja számítógépünk minden erejét, továbbá 30 új tárgy került be a játékba (fénykardkristálytól kezdve a pajzsokon át új fegyverekig számos dolog), ám ezeket vagy nehéz megszerezni, vagy a kereskedő borsos árat kér értük.
Yavin 4
Ez a doboz is az Xbox-verzió hátrányára lesz írva, ugyanis a hőn szeretett személyi számítógépünkre íródott változatba bekerült egy új helyszín is. A Yavin 4 űrállomáson túl sok mindent nem csinálhatunk, és a játék sztorijához sem ad hozzá semmit (ezért sem említettem a végigjátszásban), de él ott egy kereskedő, aki igen ügyes kezének köszönhető