Érdekes, hogy mennyire bele tud szürkülni a sikerbe egy fejlesztőcsapat az évek során. A Team17 az Amigás időkben rengeteg stílusban rukkolt elő igényes alkotásokkal: volt köztük lövöldözős akciójáték (Alien Breed sorozat), felülnézeti autókázás (Powerdrive), verekedős cucc (Body Blows), ugribugri platformer (Superfrog), és még RPG is (The Speris Legacy).
Aztán jött a Worms, a világ egyik legelborultabb játéka a harcias kukacaival, és azóta szinte nem is láttunk igényes stuffot a fiúktól a népszerű sorozat újabb és újabb epizódjain kívül (na jó, talán a Kingpint, de az is ’98-as). A sorozat egyébiránt idén érkezett 10. születésnapjához, melyet a fejlesztők stílszerűen egy új rész piacra dobásával ünnepelnek. A Worms 4: Mayhem sok tekintetben visszatér a gyökerekhez, ami jó döntésnek tűnik, mert legyünk őszinték: a kukacos játékok varázsa erősen megkopott az utóbbi időben. Ez az erőltetett, marketingszagú nyomulás mellett elsősorban annak köszönhető, hogy elkezdték bonyolítani az eredetileg végtelenül egyszerű játékmenetet, amely – a humor mellett – oly nagyszerűvé tette Worms első epizódjait. Ezúttal újra a lecsupaszított alapkoncepciót kapjuk: 2-4 kukaccsapat küzd egymással mindhalálig, egy körökre osztott stratégiai játékban, a lehető legextrémebb fegyverekkel, amelyek használata azért némi ügyességet is igényel (hogy ne csak a taktikai érzékünkön múljon a siker). Persze mindezt full 3D grafikai megjelenítéssel élvezhetjük, mert annyira azért a 17-es csapatot sem szállta meg a nosztalgia, hogy újra egy 2D-s résszel rukkoljanak elő (hogy ez jó-e vagy sem, azt mindenki döntse el magában).
Na, de miben lesz ez más, mint, teszem azt, a Worms 3D? A feltupírozott grafikát most hagyjuk: tény, hogy végtelenül aranyos, rajzfilmszerű megjelenítést kapunk, minden eddiginél igényesebb és viccesebb animációval, de csak ezért nem érdemes egy játékot megvenni. Ami ennél sokkal fontosabb, hogy új fegyverekkel gyarapodik a már eddig is szép számú arzenál. Lesz itt a telepíthető, mozgásérzékelős gépágyútól kezdve a mesterlövész-puskán át a tehénbombázásig mindenféle pusztító eszköz – csak hogy minél változatosabb módokon vethessünk véget az ellenséges férgek életének. És ez még nem minden! A Worms 4: Mayhem a szerkeszthetőség jegyében fogant, így aztán lehetőségünk lesz saját fegyvereket is alkotni. Kiválaszthatjuk a lőszer típusát (ágyúgolyó, rakéta, esetleg egy szerencsétlen pingvin), meghatározzuk a kilövésének módját, viselkedését (egyből robban, esetleg pattog előtte egy sort, stb.), na meg persze a romboló hatását, és voilá! Kész is egyedi harceszközünk, mondjuk egy mérgező pingvineket tüzelő ágyú. A fegyverek mellett kukacaink kinézetét is ízlésünk szerint átszabhatjuk. Összeállíthatjuk ruházatukat, meghatározhatjuk hangjukat, zászlóik és az utánuk maradó sírkövek kinézetét, rengeteg előre letárolt változat közül választva ki a kedvünkre valót.
Az egyjátékos mód 25 küldetést tartalmaz majd, melyek között a szokásos „irtsunk ki minden ellenséget” típus mellett feltűnnek más jellegűek is: időnként egy-egy tárgy megtalálása, vagy valamilyen objektum lerombolása lesz a feladat. A helyszínek öt alaptémára épülnek, így harcolhatunk dínós, középkori, arab, vadnyugati és modern építkezési területet mintázó pályákon is. A Worms igazi varázsa persze a többjátékos módban rejlik, amelyhez 20 térképet kapunk, na meg a véletlenszerű pályagenerálás lehetőségét. Az XBox tulajok online multira is számíthatnak, a PS2 verzióban viszont valószínűleg be kell érnünk a Multitapos négyjátékos móddal. Kivételesen ez nem olyan nagy veszteség, hiszen a kukacháború egy gépen játszva, bulijátékként villantja meg igazi erejét. Lehet, hogy a konzolparty-k legújabb slágerét köszönthetjük 2005 tavaszán? Elválik.