Hollywood kegyetlen. Képes a semmiből sztárokat teremteni, de ugyanakkor egy mozdulattal kegyvesztetté is tenni. Hány olyan színész ismerünk, akik hirtelen reflektorfénybe kerültek, de aztán nem tudtak tartósan ottmaradni (Macaulay Culkin, Mark Hamill). Vannak aztán olyanok is, akik sorozatban hozták a sikereket, de ma már csak árnyékuk régi önmaguknak (Sylvester Stallone). A legérdekesebb viszont kétségtelenül az, amikor valaki új esélyt kap, mint John Travolta, aki a Pulp Fiction-nel visszakerülhetett a köztudatba. Most azonban az új Prince játékról kéne értekeznünk nemde? Mi a párhuzam?
A „játékbiznisz” kegyetlen. Jönnek-mennek a címek, tuti receptet nehéz találni a folyamatos fennmaradásra. Népszerű sorozatok tűnhetnek el örökre, ha nem sikerül fenntartani a játékosok érdeklődését. Az első két Prince of Persia játék hihetetlen sikereket élt meg rengeteg platformon, melyet aztán a PC-kre megjelentetett harmadik rész, a PoP 3D zúzott tönkre, eszméletlen bukás volt a cucc. Szerencsére azonban másfél éve olyan csoda történt, mint a bevezetőben említett harmadik példa. A Herceg visszatérhetett közénk, és nagyon is jól végezte a dolgát, mert a Sands of Time című szösszenet brutális siker lett. A tavaly megjelent folytatás, a Warrior Within tovább folytatta a babérok learatását, mára a sorozat újra régi fényében tündököl. Ehhez persze kellett valaki, aki ezt a visszatérést elősegíti (mint Tarantino maestro Travolta esetében), és ez az a fiatal gárda volt, akik Ubisoft Montreal néven immár a harmadik epizódot hegeszti össze nekünk.
A Kindred Blades tehát a Herceg kalandjainak folytatását jelenti, ezáltal trilógiává bővítve az újkori részeket. A fejlesztők bevallották, hogy ez is volt a céljuk kezdettől fogva, az új epizóddal pedig szeretnék lezárni a történetet. A történet pontosan ott folytatódik, ahol előzőleg abbamaradt: a friss szerelmesek, azaz a Herceg és Kaileena nekiindulnak, hogy a rengeteg kaland után végre kipihenjék fáradalmaikat. A cél Babilon, ám a remélt béke helyett háborúra és felfordulásra lelnek. A dolgok megváltoztak, és a városiak nem fogadják hősünket szívesen, üldözötté válunk saját otthonunkban. Az idő homokjának elpusztításával a történelem megváltozott, és egy új gonosz születik, mégpedig a Herceg gonoszabb fele: a Sötét Herceg. A király minden lehető eszközzel megpróbálja az új jövevényt eltávolítani, ám mikor fia megjelenik a színen, összetéveszti vele, és kis híján őt öleti meg. Győz azonban a szerelem ereje, és Kaileena önmagát feláldozva ismét szabadjára engedi az idő homokját. A további részletek egyelőre nem ismertek, de az máris látszik, hogy újra előkerülnek a régi szereplők, mint például a Sharaman király és Kaileena. A tervek szerint ezen a téren is számos meglepetés ér még minket (kellemes és kellemetlen egyaránt), ám a készítők titokzatosan hallgatnak a további karakterekről, mint ahogy a cselekmény folytatását sem verik nagydobra.
Hangulatában a Warrior Withinhez áll közelebb az új epizód, s bár már az is meglehetősen sötét hangulatú volt, ez most még egy lapáttal rátesz. A játék alapját az a kettőség adja majd, hogy mind a Herceget, mind a sötét énjét irányítanunk kell majd. Eltérő motivációk, célok, teljesen más stílus, mégis összeköti őket egy dolog: a sorsuk. A két karakternek teljesen más lesz a harcrendszere és a mozgásaik is, sőt a fegyverek is, amiket használnak. A Hercegnek például egy ostorral bővül az arzenálja, mellyel távoli dolgokat célozhat majd meg, a Sötét Herceg ugyanakkor egy láncos fegyverrel rendelkezik majd, melynek kampós vége okozhat kellemetlen pillanatokat. Természetesen a jól bevált szablyák és kardok is előkerülnek ismét, sőt, a különféle dobófegyverek még nagyobb szerephez jutnak.
A helyszínek még nagyobbak és tágasabbak lesznek, mint eddig, tulajdonképpen egy korhűen lemodellezett ősi várost kapunk majd. A terek tehát egymásba nyílnak majd, és lesz mindenféle városrész: a gazdagabb, színpompás negyedek ugyanúgy megtalálhatóak majd, mint a nyomortanyák, lepukkant sikátorok. Az egész terep többszintesre lett tervezve, és ennek a mozgásunk szempontjából is nagy jelentősége van. Ugyanis amíg az utcán igen gyakran járőröznek a katonák (kvázi nehezebben boldogulhatunk), addig a felsőbb részeken, mint például a háztetőkön észrevétlenül surranhatunk. Persze ez nem azt jelenti, hogy ha csak ezeken a részeken flangálunk, akkor nem eshet bántódásunk, mindenesetre otthonosabb lesz a Herceg számára ez a terep, de azért ugyanúgy veszélyekkel teli. Megjelenik majd a lopakodás lehetősége is, ami nem azt jelenti, hogy a Splinter Cell babérjaira pályázna a játék, mindenesetre jó pár alkalommal hasznosabb lesz, ha csendben osonva végzünk majd a rossz fiúkkal, és nem szemtől szembe. Sok új látványos mozdulatot is eredményez ez a stílus, például fejjel lefelé függeszkedés, különféle látványos csimpaszkodások. Azonban ami mindenképp szót érdemel, hogy ezúttal már 45 fokban előre is ugorhatunk majd a falon futásból, nem csak oldalra, ezáltal ha lehet még bonyolultabb és hosszabb kombók jönnek majd létre a menekülős, szaladgálós szekciókban. Az ellenfeleket tekintve sem lesz okunk a panaszra, szinte csakis újfajta kaszabolnivalóval lesz dolgunk, s habár a nagyméretű, fifikás bossok maradnak, Dahaka-szerű mitikus és sérthetetlen lénnyel nem találkozunk majd. A mesterséges intelligencia is sokat fejlődött, lesznek olyan ellenfelek, akik csapatban járva keserítik majd meg az életünket, sőt szinte lerázhatatlanok lesznek, szívósan követnek majd mindenhová, ez esetben nem menekülhetünk majd a küzdelem elől. Nem szóltunk még az előző rész nagy újításáról a Free Form Fightingról, mely természetesen tovább lesz fejlesztve, új támadások, kibővített mozgáskombinációk várják majd a kedves játékost. Ugyanígy az idő homokjával való trükközések sem vesztik jelentőségüket, sőt ezen a téren is újdonságokra számolhatunk, azonban semmi kézzelfoghatót nem árultak még el a fejlesztők. Azt mondanom sem kell, hogy a látvány sem lesz elhanyagolva, de hiszen ez már a képekről is látszik. Nagyobb felbontású textúrák, és eddig nem látott grafikai effektek, például új fény-árnyék hatások szerepelnek az ígéretek listáján. A leglátványosabb azonban kétségkívül Babilon ábrázolása lesz, hihetetlen, ahogy egészen messzire elláthatunk majd, és egy nyüzsgő, élettel teli várost járhatunk majd be.
A Ubisoftnál nem bízták a véletlenre az előkészületeket, gondosan áttekintették, hogy melyek is voltak a legnépszerűbb húzások az előző részekben. Ugyanúgy nagy gondot fektettek a rajongók véleményének meghallgatására, mint ahogy a különböző újságok kritikáit sem hagyták figyelmen kívül. A legtöbb újítás (például a továbbfejlesztett harcrendszer) bejött a Warrior Withinből, ám sokan hiányolták azt a fajta kapcsolatot a főhős és játékos között, ami a Sands of Time-ban megvolt. Éppen ezért az utóbbi dolog kapcsán a herceg megosztja majd gondolatait, érzelmeit a kalandok során, szorosabbra fűzve a szálakat a gamepad-et szorító kéz birtokosával, növelve a beleélést, a hangulatot.
A várva várt harmadik (lezáró) epizód tehát gőzerővel készül, hogy ősszel – az elmúlt évek alapján – mondhatni menetrendszerűen megérkezzen. Ebben azonban van némi ijesztő is, annak ellenére, hogy a gárda profizmusáról meg vagyunk győződve. Alig egy év alatt összehozni egy újabb folytatást, remélhetőleg nem megy a minőség rovására. A Warrior Within esetében ezt úgy magyarázták, hogy már a Sands of Time-mal párhuzamosan folytak a munkálatok, most azonban nem esett szó arról, hogyan is állhat össze az új rész ilyen rövid idő alatt. Ráadásul, ha marad ugyanez a teória, akkor az azt jelentené, hogy három játékot készítettek egyszerre az urak, ami a realitásokat tekintve azért elgondolkodtató. Na de ne vészmadárkodjunk itt, mindenki azt szeretné, hogy a Herceg kalandjai szép emlékként éljenek a kobakokban, nem hiányzik még egy csúfos bukás. S hogy mi lesz a Prince of Persia sorozat további jövője? Ezen még ráérünk gondolkodni, s ahogy mondani szokás: az idő majd mindenre választ ad.