Érdekes kérdést feszeget a Hitman 1-2 alkotóinak új játéka, melyben egy vízszerelőből lett szabadságharcost kell irányítanunk. Az alapszituáció szerint a hidegháború szovjet győzelemmel zárul, és miután egész Európára rátették a kezüket, nem lesz nehéz kitalálni mi a következő célpontjuk – így van, az Amerikai Egyesült Államok. A székes fővárost, Washingtont, elnököstül, fehérházastul leromboló atomrakéta kellő káoszt teremt az országban ahhoz, hogy a nagy erejű orosz csapatok bemasírozzanak az országba, és uralmuk alá hajtsák azt. Itt lépünk mi a képbe – még ha egyelőre nem is tudunk róla…
1., Manhattan Invasion
Főhősünk, Chris számára minden úgy indul, mint egy átlagos nap: elromlott lefolyóhoz riasztják hűséges társával, egy szem testvérével, egy bizonyos Isabella Angelina-hoz, akiről elöljáróban csak annyit lehetett tudni, hogy egyfolytában a szovjet haderő ördögi mivoltáról beszélt. Bár való igaz, hogy térhódításukkal már egész Európát bekebelezték, arra azonban senki sem számított, hogy az Amerikai Egyesült Államokat is be merik, illetve képesek támadni. A nap pedig elérkezett – teljes megszállás alá került az USA! Ebből a szorult helyzetből indul a játék – bátyánkat elcipelik a ruszkik, mi pedig ott maradunk az ajtó mögött guggolva, egy hírhedt szovjetellenes nő lakásában…
Az irányítással azt hiszem nem lesz majd gondja senkinek sem – az egérrel tudunk nézelődni a tér 360 fokában, míg a szokásosnak mondható W, A, S, D billentyűkkel mozoghatunk előre, balra, jobbra és visszafele. A bal egérgombbal használhatjuk az éppen aktuális fegyverünket, a jobbal pedig az úgynevezett belső nézetre válthatunk, amivel főleg a célzáskor kerülhetünk némi előnybe. A CTRL és SPACE billentyűk, ahogy már megszokhattuk a guggolásra, és ugrásra lettek fenntartva – és nagyjából ennyi első körben elég is kell hogy legyen, hogy el tudj kezdeni játszani!
Húzódjunk hátra az ablakon belövöldöző helikopter elől, majd a folyosóra érve üssük le az embereket sakkban tartó szovjet tisztet. Kövessük a felszabadított fazont, aki elvezet minket a tetőre. Itt a kis dobozkákat megmászva a halott őrtől elvehetjük a fegyverét. Nézzünk a helikoptert elriogatni a társunkkal, majd miután felvettük a halott katonák fegyvereit, kövessük Jonest a lépcsőn keresztül. Lent lőjük le a hordókat (gazdaságosabb, mint ha az emberekre vadásznánk), majd miután ránk robbant a kóceráj, vegyük fel a mentőautónál az energiacsomagokat. Töltsük fel magunkat maximumra, majd induljunk el az utcán Jonest követve. Balra fordulva a főútra menjünk, amíg csak tudunk, majd soroljunk be a jobb oldali keresztutcába. Töltsük fel az ajtó előtt guggoló ember energiáját, majd menjünk fel az osztaggal a ház egyik felső emeletére. Vegyük fel az ajtó elől a molotov-koktélokat, és az ajtón kinézve robbantsuk ki a konténerek mögött rejtőző oroszokat. Másszunk le – gyűjtsük be az újabb üvegeket, majd vegyük fel a halottaktól a fegyvereiket. Lőjük le a kocsi mögött rejtőző osztagot, majd befordulva az U alakú sikátorba, a csatornafedélnél juthatunk át a következő pályára.
2., Brooklyn Rebel Base
Ez a pálya lesz a lázadók bázisra, ahonnan majd az akciók indulnak, és ahová mindig visszatérhetünk menteni. A játék közben ugyanis híján vagyunk ezeknek a lehetőségeknek – általában csak 2-3 csatornafedél lesz egy-egy misszió közben elszórva, amiknél kimenthetjük az aktuális állásunkat. És ez igen csak jót tesz a játékmenetnek! Szóval megérkezünk a stratégiai megbeszélés helyszínére, ahol nem kérdéses, hogy mi lesz a sorsunk: a lázadókhoz csatlakozva Amerika felszabadításán kell munkálkodnunk. Ehhez először is Isabellát kell kiszabadítanunk, akit a rendőrség épületében tartanak fogva a szovjet megszállók. A térképekre kattintva mindig meghallgathatjuk az aktuális missziók feladatai, ám arra készüljünk fel, hogy egy területre többször is vissza kell majd térnünk – köszönhetően a pályatervezők rendkívül intelligensen felépített pályarészeinek. Elsőként tehát induljunk a rendőrőrs felé – kiszabadítani a csoportosulás vezetőjét!
3., Brooklyn Police Station
Hogy leszedhessük a rendőrség tetején pózoló távcsöves puskával garázdálkodó alakot, először is a Post Offie pályán található benzinkutat kell a levegőbe repítenünk. Ehhez pedig némi C4-es robbanóanyagra lesz szükségünk, amit ezen a pályán szerezhetünk be. Induljunk el bal kéz felé, majd a sarkon jobbra fordulva közelítsük meg a rendőröket. Mivel az orvlövész sakkban tartja őket, így mi sem tudunk előrébb hatolni, nincs más választásunk, mint felszedni egy szimpatikus C4-es pakkot, és visszamenni a csatornába, ahonnan jöttünk.
4., Brooklyn Post Office
A csatornából kijőve egy fiatal grafiti-s sráccal találkozhatunk, aki megerősít minket abban, hogy már csak a benzinkút felrobbantása áll utunkba a továbbjutás kapujában – úgyhogy forduljunk be a sarkon, készítsünk elő néhány maréknyi lőszert és lőjük le a konténerek mellett ácsorgó szovjeteket. Haladjunk el a holttestük mellett, vegyük el az elejtett fegyvereiket, majd jobbra befordulva helyezzük el a robbanóanyagunkat a benzinkút hátsó részében. Most 8 másodpercünk van arra, hogy eliszkoljunk a robbanás helyszínéről, és fedezékbe vonuljunk, különben mi is a lángok martalékává válhatunk. Miután sikeresen levegőbe repítettük a kócerájt, és ezzel ledöntöttük lábáról a tetőn ólálkodó orvlövész duót, már nyugodtan visszamehetünk a rendőrőrs körzetébe, ahol megpróbálhatunk beszivárogni az oroszokkal teli épületbe.
5., Brooklyn Police Station
Visszatérve a rendőrség előtt felállított teherautó-kordonhoz, beszéljünk újra a rendőrrel, aki elmondja, hogy szerinte a legbiztonságosabban az aluljárón keresztül közelíthetjük meg az épületet. Amennyiben kipróbálnánk a felszínen közeledni, hamar rádöbbenhetünk hogy igaza volt: az épület előtt álló géppuskatüzelő állásból folyamatosan szórják nyakunkba az áldást. Így nem marad más hátra, mint lépcsőzni, majd a vékony kis folyosón végiglődözni a benne található szovjet ellenfeleket. Felvehetünk két energiacsomagot is, majd miután visszatértünk a felszínre, a kijáratnál szobrozó egyenruhástól megtudhatjuk, hogy a parkolón keresztül egész kényelmesen beosonhatunk az épületbe. Ehhez persze egy kicsit lopakodnunk is kell majd, hiszen a főbejáratnál ácsorgó géppuskás figyelme lankadatlan – szóval vágjuk lopakodó üzemmódba magunkat és a kocsik fedezékét kihasználva osonjunk be a balra nyíló parkolóba. A különböző járművek mellett elszórt Shotgun-okkal hamar leteríthetjük az itt járőröző szovjet katonákat, majd a mentőautó mögül felvett energiacsomag után távozzunk a jobb kéz felé nyíló ajtón át. A folyosó végén balra vessük be magunkat a fedezék mögé, és egy precíz tisztítótűzzel pörköljük ki a szemközt található ellenséges egységeket, majd miután szabad az út, tépjünk fel a második emeletre a lépcsők segítségével. Útközben természetesen jó pár szovjet zsoldosba ütközünk majd – őket a ládáik rejtekét kihasználva lőhetjük le. Kobozzuk el a fegyvereiket, valamint az energiacsomagjaikat, majd a második szintről nyíló középső folyosón lépjünk be a szobába. A szabadságharcosok vezetője, Isabella itt volt rabul ejtve, akit miután kiszabadítottunk rögvest segít lecserélni a rendőrség homlokzatán lobogó szovjet zászlót a nálunk található amerikaira…
6., Brooklyn Post Office
Kövessük Isabellát a lázadók ideiglenes búvóhelyére, ahol karizma pontjainknak megfelelően 1, illetve kettő darab segítőt kaphatunk. Velük rögtön támadásba is lendülhetünk, hiszen következő feladatunk az udvarban található postaépület visszafoglalása lesz. Ehhez először is húzódjunk a kijárat melletti szemétdomb mögé, ahol meggyógyíthatunk egy civilt (ezért további karizmapontok járnak), valamint pár molotov-koktéllal begyújthatjuk a benzines hordók mögött grasszáló vörösöket. Miután ezen udvarrészt teljes mértékben kipucoltuk, induljunk gyűjtögető körútra és vegyük fel a halottak elejtett lőszereit, és energiacsomag állományát. Most szépen araszoljunk fel az udvar közepén felállított zöld konténerre, ahonnan a szemközti bunkerre adhatunk ki támadó parancsokat az alánk beosztott ellenállóknak. Innen koordinálva a hadműveleteket, hamar bevehetjük a jó pár fedezékkel dicsekvő védőállást, ahonnan mielőtt tovaindulnánk balra, jobb kéz felé, a benzinkút mögötti sikátorban még találhatunk egy újabb gyógyításra váró civilt. Most már belopózhatunk a postaépület háta mögé is (főleg, mivel a főbejáratot a szovjet invázió konténerei barikádozzák el), majd szépen fokozatosan kilőve az benzines hordókat, és ezáltal a levegőbe repítve a közelben álló teherautókat, immáron ellenállás nélkül juthatunk be a körzetbe. Bal kéz felé a rakodó helyiségből juthatunk az épületbe, ahol először is egy rakat energiacsomagot, másodszor jó pár ellenséges katonát találhatunk. A lépcsőfordulóban már csak 3 szovjetet kell eliminálnunk, hogy ráakadjunk jó öreg bátyánkra, és felpumpálva magunkat energiacsomagokkal, már csak a tetőn tartózkodó ellenséges erőket kell leküzdenünk, hogy lecserélhessük a tetőn lobogó sarlókalapácsos zászlót, a jó, öreg, csillagos amerikaira…
7., Brooklyn Rebel Base
Visszatérve a bázisra, láthatjuk hogy szaporodik az állomány – a csatorna körüli részeken megjelennek a sátrak és meleget adó, lángoló hordók. A bratyónk által vizionált nagy felszabadítási csoport beszervezése talán nem is tűnik olyan lehetetlen feladatnak… Ha szükségét érezzük, az egyik asztalnál lecserélhetjük a fegyvereinket – egyszerre ugyanis csak egy kézi és egy automata fegyver lehet nálunk (a szokásos energiacsomag, és eldobható fegyverek mellett). Az eligazításnál ismételten összetett misszióra számíthatunk – ezúttal azonban 3 színtéren kell majd helytállnunk egymás után, és felváltva is természetesen. Elsőként némi robbanóanyagra kell majd szert tennünk, hogy felrobbanthassuk a szovjetek két, létfontosságú útvonalát – ehhez pedig először a Hotel felé kell vegyük utunkat.
8., Brooklyn Hotel
A csatornával szemközt található térről béreljünk fel két szimpatikus figurát, majd velük elindulva a parkoló jobb kéz felé eső sikátorába távozzunk. Itt az egyik szemetes konténerre felmászva bejuthatunk az előttünk magasodó ház folyosójára. Intézzük el az itt állomásozó szovjeteket, majd az első balra nyíló szobában gyógyítsuk fel a betegeskedő öregembert. Most menjünk le az utcára, és a szemközti épületen keresztül álljunk meg a csatornafedőnél. Itt a kissrác elújságolja, hogy a robbanóanyagokat a szemközti étteremben tárolják – ahová ha bemegyünk, láthatjuk, hogy jóval többről van szó, mint egyszerű raktárról: minden létező cuccot magunkhoz szólíthatunk. Most távozzunk a sikátorba nyíló ajtón át, ahonnan egy konténeres mutatvány után a fogolytábor kellős közepére juthatunk. Itt szabadítsuk ki a rabul ejtett társainkat, majd visszakísérve őket az étterem melletti szűk utcában, vezessük őket a mellette lévő házhoz, hiszen a csatornán keresztül juttathatjuk őket haza. Gyógyítsuk fel a két mellette ülő sebesültet is – így halmozottan sok karizmaponttal lettünk gazdagabbak. Mivel második célpontunk a Hotel még erős ellátással rendelkezik, így mi is válasszuk inkább a nyúlcipőt, és tizedeljük meg mondjuk a kikötőben lévő helikopteres leszállóhelyet.
9., Brooklyn Harbor
Komoly ostromállapotok uralkodnak a város kikötői részén is – amit mi sem bizonyítanak jobban, a kereszteződésekben felállított szovjet erődítményeknél. Először is béreljünk fel annyi embert, amennyit karizma pontjaink lehetségessé tesznek, majd velük induljunk portyára. Irány a szemközti védelmi állás, ahonnan füstöljük ki a ruszkikat, majd beljebb haladva a leszállókör felé, szépen tisztítsuk meg a környéket. Miután elhelyeztük a C4-et a helikopter körül, szépen húzódjunk fedezékbe, és gyűjtsük be a robbantásért járó karizmapontokat. Most menjünk visszafelé az elágazáshoz, ahol balra fordulva foglaljuk el a lenti lőállást. Ezzel egy időre megtisztíthatjuk a szemközti épület előtt felvert erődítményüket, majd miután ezzel végeztünk, és a gránátokat is felszedegettük a dobozokról, forduljunk vissza, és vegyük szemügyre a balra található nyitott ajtót, amin keresztül behatolhatunk a házba. Itt a felső szintekről egy folyosóra kerülünk, ahonnan rögtön egy újabb civilt gyógyíthatunk meg a szemközti szobában. Az erkélyre jobbra indulva juthatunk, ahonnan a távcsöves puskás ember fegyverével tovább garázdálkodhatunk, majd miután ismét megtisztítottuk a terepet, hatoljuk le a térre. Az alagútnak háttal állva a balra eső létrán felmászva egy kisebb csoport ellenállóhoz kerülünk, ahol esetlegesen újabb embereket toborozhatunk a csapatunkba. Ezután folytassuk utunkat az alagúttal átellenes irányban, és vegyük be a szemközti ellenőrző pontot is. Miután innen már csak egy lépés a raktárépület, gyorsan hatoljunk is be annak udvarára, ahol bal kéz felé megtalálhatjuk kicsiny ellenállócsoportunk újabb szórványait. Töltsük fel magunkat energiával, illetve robbanékony üvegekkel, amennyiben szükségünk van rá, majd az oldalt található szellőzőcsövek vastagságát kihasználva baktassunk fel egészen a kivágott ablakig. Így máris bent találhatjuk magunkat a raktárban, ahonnan már csak le kéne jutnunk a földszintig. Ezt úgy tehetjük meg, hogy felmászunk a fém állványokra, és a balszél felé található keresztcsövön átjutunk a túloldalra. Itt egy oldalajtó segítségével lelépcsőzhetünk egy szintet, ahonnan a szemközti szobán át, az utolsó raktárépületbe jutunk. Itt menjünk le a földszintig, és a fedezékek rejtekéből záporozzuk meg ólomgolyókkal az ellenséges erőket. A kivágott ajtón keresztül az udvarra jutottunk, ahonnan a bal kéz felé eső épület tetejére kell már csak felszambáznunk, és lecserélnünk a szovjet lobogót amerikaira.
10., Brooklyn Fire Station
Következő állomásunk a tűzoltóság épülete lesz, ahonnan a vörösök a logisztikai előkészítéseket végzik. Útközben persze még adunk a vasúti összeköttetésnek is – de mindenről csak a maga idejében… Először is béreljük fel az itt álldogáló lázadókat, majd az oldalajtón keresztül hatoljunk be a térre. A jobb kéz felé eső konténer tetejéről megfelelően átláthatjuk a terepet – sőt mi több, az itt található gépfegyveres állásból kicsit meg is tisztíthatjuk… Induljunk el bal kéz felé, lefelé az úton, majd a bal kanyarban elhelyezett állások megtisztítása után folytassuk a híd felé. Itt balra húzódjunk le oldalirányba, és a peremet átmászva, szépen araszoljunk le a vasúti sínekig. A híd tartópillérjeihez érve mindenkiben felmerülhet a gondolat, hogy minek cipeltük idáig a C4-eseket – hát ezért: a tartószerkezetekre szerelt robbanóanyag, pillanatok alatt leamortizálja a felette lévő hidat. Másszunk fel a bal kéz felé található kunyhóra a szemközti fal mellett, majd innen a romos falon át, jussunk fel a lázadás táborába. Innen balra távozhatunk, a kis sikátoron át. Itt vágjuk át magunkat az ellenségen, majd miután ez megtörtént, jobbra forduljunk az elágazásnál. Kerüljünk a tűzoltóság mögé, ahol már igazán nem lesz sok feladatunk hátra, csupán a kocsi kiállón keresztül behatolni az épületbe, átlőnünk magunkat pár szobán, felfutni két emeletre, és a tetőn lecserélni a lobogót.
11., Brooklyn Hotel
Visszatértünk hát szeretett pályánkra, ahonnan még egy rabot kiszabadíthatunk a szemközti sikátorból, valamint újra felgyógyíthatjuk a két csatorna mellett fekvő katonát. Most folytassuk az utunkat a hotel irányában, majd előtte balra, illetve jobbra is letérhetünk a főútról különböző kis extra töltények és lövészhelyek megtalálása végett. Miután ezeket a szálakat is elvarrtuk, már nincs más hátra, mint behatolni a főbejáraton. A jobbra eső szobából mindjárt elő is ront egy hadseregnyi szovjet katona, ám miután végeztünk velük, az emeleten is megismételhetjük ezen, tisztító mutatványunkat. Ezután már nincs más hátra, mint feljutni a homlokzatra, és lehúzni az orosz zászlót onnan.
12., Manhattan Rebel Base
A New York-i TV adásból megtudhatjuk, hogy bár igen aktívak lettünk, mi lázadók – az emberek békéjét, és nyugalmát mégsem tudtuk megzavarni. Az áramellátást szabotáló akciónk is teljes kudarcba fulladt például. Pont emiatt kapjuk mi a feladatot, hogy rendezzük ezt a problémát, és megmutassuk a vörösöknek, hogy nem eszik olyan forrón a kását. Éjjel kell majd ügyködnünk, és csendben – hiszen már nem éri felkészületlenül őket a jövetelünk. Első nekifutásra a raktár negyeddel foglalkozzunk!
13., Manhattan Warehouse District
Béreljünk fel gyorsan pár embert, majd hallgassuk meg a híd mellett ácsorgó öreg nénike történetét. Mint kiderül: a fiát túszul ejtették az oroszok, és a közeli raktárhoz cipelték. Több sem kell piciny csapatunknak, egyből kezünkbe kell hogy vegyük az ügyet – ügessünk is át gyorsan a szemközti hídon, és végezzük ki az itt található szovjeteket. Bal kéz felé indulva az utcasarkon túl egy magas falú körbekerített intézményhez érünk – ez lesz amit keresünk, a fogolytábor. Hatoljunk be az udvarára, közben vigyázzunk a tornyokban lévő mesterlövészekre. Miután a helyszín tiszta, már csak ki kell szabadítanunk a rabokat, és a közeli csatornanyíláshoz vezetnünk őket. Ehhez azonban először a szemközti konténerek mögött található trafóállomást kell kibombáznunk, hiszen a foglyok kerítésébe valaki áramot vezetett… Miután mind a négy társunkat elkísértük a csatornához, forduljunk sarkon, és tiplizzünk vissza a kezdőponthoz. Itt szereljünk egy jól megtermett C4-es csomagot a híd kellős közepére, majd fussunk vissza a starthoz. Miután felrobbant, a ház melletti kis folyosón, eljuthatunk egy leszakadt rácsrészig, amin lemászva felbérelhetünk egy újabb zsoldost. Vele fussunk tovább a következő peremig, ami a második felrobbantandó hídhoz vezet. Ezt is repítsük a levegőbe, majd a híd melletti részen, a ház mellett közelítsük meg a kereszteződésben felállított erődöt. Miután bevettük, folytassuk menetelésünket jobbra, ahonnan egy kis sikátor utána egészen a raktárház udvaráig juthatunk. Itt jobb kéz felé az egyik ház ajtaja nyitva vár – idebenn feltankolhatjuk magunkat, és nem utolsósorban a fenti orvlövészt is elintézhetjük, a síneken kolbászoló oroszokkal egyetemben. Már csak a szemközti raktárépületet kell bevennünk, és a második szintre felballagnunk a körfolyosók és lépcsők segítségével. Innen már csak egy lépés a tető, ahol a szokásosnak mondható zászlócserét kell végrehajtanunk, hogy ne csak jelképesen, hanem ténylegesen elmondhassuk: ez a terület is irányításunk alatt áll!
14., Manhattan Power Plant
Induljunk el a nagy kráter felé, majd ahelyett, hogy beszállnánk a nagy harcba, béreljünk fel pár embert, és a bal kéz felé eső teherautót megmászva jussunk fel az épület tetejére. Itt balra húzódva egy átjáróra lehetünk figyelmesek, amit már csak meg kell tisztítani a szovjetektől, és máris szabad az út az előbb látott harcszíntér háta mögé. Nekünk azonban a szemközti sikátor kell, ahol két katona is sebesülten fekszik, akiket felgyógyítva csatlakoztathatunk magunkhoz. A hátsó udvar felé véve az irányt, megmászhatunk egy szemetes konténert, amivel a főútra kerültünk. Hátulról közelítünk tehát az újabb vörös hadálláshoz, ami már csak a sorozatvetőik miatt is sokkal kényelmesebb. Miután leszedtük őket, jöhet a híd alatt való átmasírozás – végül pedig magányos akcióként lőjük le a mesterlövészt a jobbra található romos házikó ablakából. Most az elkerített rész következik, ahol az áramellátást fogjuk taccsra tenni egész egyszerűen – helyezzük egyik C4-es pakkunkat a villanyoszlopra, és húzódjunk biztos helyre. Miután felmarkoltuk megérdemelt karizmapontjainkat, folytassuk tovább a menetelést a főút felé, ahol balra fordulva igazi meglepetésben lehet részünk: egy helikopter szakadt a nyakunkba! Fussunk át gyorsan az autópálya túlsó oldalára a kivágott kerítésszeleten keresztül, majd húzódjunk jobbra a lerobbant autóbuszroncsig. Itt egy kis ideig biztonságban tudhatjuk magunkat a repülő szerkezet elől, de a kinti helyzetet még attól meg kell tudni oldani. Küldjük ki a katonáinkat, hogy tegyenek rendet előttünk, majd a roncsok között szaladgálva közelítsük meg a következő autóbuszt. Innen tárt karokkal fogadhatjuk az előttünk kerítésen átszökellő orosz katonákat – akik miután elfogytak, menjünk mi is át a túlsó oldalra. Itt a szemközti bejáratot kell bevennünk, úgyhogy húzódjunk is gyorsan a konténerek rejtekébe, majd miután fokozatosan beljebb nyomulunk, hirtelen azt vehetjük észre, hogy miénk az udvar. Nézzünk el a hátsó részbe, ahol 3 sebesültet is meggyógyíthatunk, illetve a nyitott ajtón keresztül behatolhatunk az erőműbe. Itt bal kéz felé egy rakétavetőt is találhatunk (hármat találhatsz mire jó benne, az egyetlen darab robbanótöltet), majd szivárogjunk be a generátorterembe. Innen a hátsó lépcsőkön keresztül juthatunk fel a tetőre, ahol már csak csekély ellenállást tanúsító orosz katonák kivégzése, és a szokásosnak mondható zászlócsere vár minket.
15., Manhattan Movie Theater
Béreljük fel a két itt ácsorgó szabadságharcost, majd velük elindulva tisztítsuk meg a kanyarban állomásozó szovjetektől hemzsegő területet. A kis lépcsőfeljárót használva egy parkba jutunk, ám a táj koránt sem olyan békés és nyugalmas, mint ahogyan ezt egy efféle helytől elvárhatnánk. A kerítés rejtekében maradva osonjunk el szépen társainkhoz, ahol további embereket szervezhetünk a csapatunkba. A jobbra nyíló ajtón belépve egy ház alagsorába kerülünk, amin áthaladva egy újabb utcarészlettel ismerkedhetünk meg. Egyelőre ne foglalkozzunk a tőlünk jobbra állomásozó katonáktól, csak fussunk át a szemközti házba, és annak is a tetejére. Itt szedjük le az orvlövészt, és a puskájával csináljunk egy kis rendet a hátsó udvarban is – majd menjünk le az osztagunkkal, és robbantsuk fel a helikopter leszállót. A parkolóban feltuningolhatjuk magunkat töltényekkel, és minden földi jóval, majd iszkoljunk ki az utcára. Itt a mozi főbejáratánál sok mindent nem fogunk tudni tenni, úgyhogy más behatolási pont után kell néznünk, amit jobb kéz felé indulva a szovjet barikádok irányában kezdjünk el keresni. Miután áthatoltunk az első ellenőrzési ponton, a jobb kéz felé eső ház átjáróját kihasználva a következő bázisuk oldalába kerülünk, így a nagy, zöld konténer rejtekét kihasználva elsőrangú taktikai utasításokat adhatunk ki a terület elfoglalására. Miután feltankoltuk magunkat az elejtett matériákból, nyomuljunk be a hátsó bejáraton, és rögtön tisztítsuk is meg az elöl mozizó szovjetektől a termet, majd tépjünk ki a folyosóra.
16., Governor’s Island Rebel Base
Szomorú hírek fogadnak a bázison: bár ellenállásunk egyre inkább előretör, a szovjetek, és főleg vezetőjük Tatarin tábornok a legfájóbb ponton próbál elégtételt venni rajtunk, így a Híradó élő egyenes adásban közvetíti bátyánk, Troy elfogását. És hogy mindez ne legyen elég, ellenszegüléséül a rendszernek, komoly megtorlásban részesül: egyenesen Tatarin tábornok végzi ki brutálisan. Az indok tehát, hogy miért pont Tatarin legyen következő célpontunk tehát adott, ám ezen kívül semmi másra nem számíthatunk – csak magunkra, és a távcsöves puskánkra. Ha sikerülne eltennünk a vezetőjüket láb alól, talán megbolygatná a rendszert annyira, hogy még erősebben ellenük szegüljenek a bátor hazafiak…
17., Governor’s Island Naval Base
A szigetre egy hajóval érkezünk, majd másszunk is fel a dokkokra rögvest. Itt jobb kéz felé találhatunk pár őrszemet, akiket gyorsan szedjünk is le, majd a toronyba felmászva az orvlövész puskájával irtsuk ki a gépágyúnál álló tiszteket. Miután elfogyott a töltényünk, illetve jól leszedtünk mindenkit, közelítsük meg gyalogszerrel a konténervárost. Itt bal kéz felé fordulva folytassuk tovább a lopakodást, majd miután átmásztunk a szemközti falon, szedjük le a kerítés mellett álló őrszemeket. Összpontosítsunk előre, hiszen őrjárat közeledik – mi pedig mészároljuk le őket, mintsem hogy fordítva történjék meg mindez. Miután megtisztítottuk a terepet, forduljunk jobbra, és a téren előre haladva másszunk fel a zöld konténerre. A vadászpuska távcsövének segítségével közelítsünk rá a nagy tornyokban álldogáló mesterlövészekre, és szedjük le őket. Miután ellenállásba nem ütközünk, másszunk vissza a talajra, és közelítsük meg a két torony közül a jobb oldalit. Másszunk fel a létráján, majd vegyük fel a földről a távcsöves puskát. Ezzel pont ráláthatunk a kormányzói épület udvarára, ahol miután leszedtünk 1-2 embert, az erkélyen megjelenik maga Tatarin is. Ezt a pillanatot kell kihasználnunk, és homlokon lőnünk a diktátort. Miután az erősítés pillanatokon belül helikopteren érkezik, és hangosbeszélőn is kiadják a parancsot a behatolók eliminálására, azonnali hatállyal kezdjünk el visszafelé iszkolni a kezdőponthoz, és a ladikunk segítségével távozzunk azon az úton, ahogy jöttünk.
18., Sewer’s Rebel Base
Sajnos a fogadtatás nem egészen olyan, mint amilyenre számíthatnánk – egy orosz tiszt fogad minket, társaink sátrai leégetve, és sehol senki, csak az ellenséges katonák. Fogjuk magunkat és a csövön lemászva, szaladjunk át a szovjetekhez, majd miután rendet tettünk náluk, húzódjunk még mélyebbre a csatornában. Az egyirányú folyosókon sorra rendezzük le a velünk szembejövőket, majd miután kiértünk a két részes csatornapartra, menjünk fel az ezen az oldalon található létrán, és fosszuk ki a raktárt. Miután gránátvető is került hozzánk, a szemben található csapatokat ezzel intézzük el, majd ússzunk át a túlpartra. Itt az elágazásnál jobb kéz felé menjünk, majd miután leszaladtunk a csatorna alsó szintjére, tisztítsuk meg a kis kupolát az ellenségtől. Bal kéz felé ha lemászunk, egy újabb járatban folytatódhat a kalandozásunk, melynek aljában egy ellenséggel teli terem vár. Előtte még azonban magunkhoz szólíthatjuk a sorozatvetőt az egyik ellenálló vöröstől, amivel már szép kis irtást rendezhetünk. Miután végigpucoltuk a ládákkal és rácsokkal teli termet, a végében található folyosón távozhatunk két megmaradt barátunkhoz, akik újdonsült bázisunkra visznek minket.
19., Manhattan Rebel Base
Tatarin halála nem teljesen váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a szovjet rezsim egyáltalán nem omlott össze, nem tört ki a pánik, és nem lett erősebb az ellenállásunk sem – épp ellenkezőleg: rengeteg embert vesztettünk. A bázisunkon történt rajtaütésük alaposan megtizedelte az állományunkat, s mivel egy metróalagútban kellett új főhadiszállás kialakítását eszközölnünk, így készleteink sem éppen rózsásak. A terv azonban bizakodásra adhat okot – be kell szivárognunk a New York-i televíziós központba, és megakadályozni, hogy további propagandaműsorok menjenek adásba a szovjetekkel kapcsolatban. Előtte azonban még a központjukként szolgáló középiskolát kell kezelésünk alá vonni.
20., Manhattan High School
Másszunk fel a hátunk mögött található szellőző berendezésre, majd a csövek segítségével fel a ház ablakáig. Itt balra indulva jussunk el egészen a lépcsőfordulóig, ahonnan lejutva, 4 harcost bérelhetünk fel magunknak. Velük a kijárattól szemközti placc elfoglalása lesz a cél, majd utána behatolás a hátunk mögötti területre, ahol is a helikopter leszállóhely található. Az épület oldalsó ajtaján történő bejutás után már csak az udvarra kell kijutni, és levegőbe repíteni a leszállóhelyet. Miután végeztünk, nyargaljunk vissza az utcára, és induljunk el jobb kéz felé (előtte béreljünk fel újabb két embert a balra található sikátorból), és az utca végén rendezzük el az erőviszonyokat… Itt bal kéz felé elindulva az iskola előterébe kerülünk, ahol jókora ellenállást tanúsító szovjetekre számítsunk – de ha megmaradunk szigorúan a bal oldalon, akkor a távolabbi katonák nem fognak ránk figyelni. Hatoljunk be a fogolytáborba, és miután kirobbantottuk a zárkák áramellátásáért felelős generátort, vigyük magunkkal a foglyokat szemben a parkkal lévő ház melletti csatornához. Most fondorlatosan jobbra oldalazva kerüljünk az iskola jobb szárnya mögé, ahol egy oldalajtón keresztül minden ellenállás nélkül bejuthatunk az épületbe. Így a főbejárati nagy matekot megúszva menjünk fel az emeletre, és onnan át a tornaterembe. Lent rendezzünk egy kis mészárlást, gyógyítsuk fel a karanténba helyezett betegeket, és folytassuk utunkat a lenti folyosón. Miután feltornásztuk magunkat az öltözőfolyosóra, a lenti két fazon meggyógyítása után már csak végig kell masíroznunk a folyosón, betérni a jobbra található tanterembe (megnézni a vadállat oroszok táblarajzát) és kimászva az ablakon lecserélni a lobogójukat.
21., Manhattan TV Station
Béreljük fel a fél tucat környéken állomásozó aktivistát, majd lépcsőzzünk fel a vonatállomáshoz a feljárónál. Innen gyűjtsük be a fegyvereket, majd a túlsó végében található kidöntött hirdetés segítségével másszunk át a szomszédos háztetőre. Az itt található vadászpuskával szedjük le a kényesebb pontokon tartózkodó ellenfeleket, majd a háztető oldalára helyezett szellőzőcsöveken másszunk le a talajszintre. Tegyünk egy kört, és az előbb megtisztított terepet vonjuk uralmunk alá. A két lőállás között jobb oldalon újabb ellenállókat bérelhetünk fel, míg bal kéz felé eső házban először is a törmelékek mögött meggyógyíthatunk egy öregembert, majd miután átrohantunk a pallón, és felszambáztunk a raktárba, újabb katonát vehetünk kezelésbe, és egy páncélöklöt is felszedhetünk. A harmadik szobában újabb gyógyítás, és lőszercsomagok várnak, de ha kinézünk az ablakon, máris láthattuk mire kellett a vállról indítható rakéta: egy böhöm nagy tank áll az úttest közepén! Két jól eltalált lövés, és pirítósan kapja vissza a szovjet hadsereg a tulajdonát, mi pedig mehetünk vissza a kereszteződésbe. Innen egyenest a TV állomás épületébe menjünk, ahol a főbejáraton behatolva egy kis területi vitába keveredhetünk, ám csapatunk létszáma meggyőzően hathat az ellenállókra. Siessünk fel, egészen a legfelső emeletig, ahonnan az újabb lépcsőfordulók után a belső irodákba kerülünk. Itt az oldalsó szobában gyógyítsuk meg a sebesültet, majd haladjunk át a következő helyiségbe. Itt is sebesültek várnak ránk oldalt, majd miután az újabb lépcsőfordulóban is felmásztunk a legfelső emeletre, már csak egy utolsó roham a folyosókon, és az egyetlen nyitott irodából az ablakon keresztül bevehetjük az épület zászlórúdját.
22., Governor’s Island Rebel Base
A TV stúdió adott, szónoki képességeink adottak, így hát miért ne tartanánk egy kis lelkesítő beszédet Amerika népének?! A toborzóbeszédnek köszönhetően újra több száz aktivistát üdvözölhetünk a köreinkben, és gerillaakcióinkkal sikerült kiszorítanunk a szovjeteket a városból is. Most már csak egyetlen hely van, ahol koncentrálódik az ellenség – ez pedig a Governor’s Island. Ide várják a nagyszámú utánpótlásukat, hogy elsöpörhessenek minden ellenállót, és lázadót, aki szembe mer szállni velük – úgyhogy addig kell lépnünk, amíg nem késő! Egy egész hadsereget toborozva közelítjük meg az izolált szigetet jégtörő hajókkal, és két lábon egyaránt…
23., Governor’s Island Boat Landing
…valami azonban nem úgy sül el, ahogy terveztük. A nagy szellőzőtorony felrobbantására kijelölt C4-es anyagunk a tengerbe vész, amikor helikopterek támadják meg rajunkat, és jégtörő bombákkal szórják szét egységeinket. Két emberrel kezdünk tehát a jégen – felszereléseink szanaszéjjel hevernek, és semmink sincs, amivel harcba indulhatnánk. Kerüljük meg a hajót, és szedjük össze az elszórt cuccokat, majd siessünk fedezéket keresni a szemközti torony sortüze elől. Próbáljuk megmenteni az embereinket, amíg még lehet, majd fokozatosan balra haladva a jégen, először a füstölgő helikopter, végül a felrobbantott hajódarabok rejtekében maradva jussunk el a páncélökölig. Ezzel már nyugodt szívvel berobbanthatjuk a parton álló tornyot, megszüntetve az állandó fenyegetettséget miattuk. Kezdjünk el közelíteni a partok felé, majd miután már egész népes követőtáborunk lett, a torony mögötti létrán kapaszkodjunk fel a partszakaszra. Itt találhatunk egy csatornafedelet az egyik szegletben (rögtön balra, a kis lépcsőzés után), s mivel amúgy sincs nálunk robbanóanyag a szellőzőrendszer szétkapásához, így menjünk egy olyan pályára, ahol beszerezhetünk ilyet.
24., Governor’s Island Munitions Depot
Kezdéskor kukucskáljunk ki az előttünk lévő deszkakerítésen, majd tegyük el láb alól a jobbra tobzódó ellenséget. Miután elszedtük töltényeiket, induljunk bal kéz felé, ahol a sarkon befordulva két raktárépületet is kirámolhatunk egymás után. A sorompó utáni téren egy helikopter vesz majd minket üldözőbe, ám ez ne zavarjon meg abbéli tervünkben, hogy felkeressük a következő hangárt, mindjárt jobb kéz felé – teli C4-es robbanóanyagokkal. Most használjuk a csatornát a közlekedésre, és térjünk vissza az előző pályára, némi robbantás végett…
25., Governor’s Island Boat Landing
Kászálódjunk ki a csatornából, és menjünk tovább a part menti kis házikóhoz, amin keresztül egy nagyobb házikóba juthatunk – benne egy civil sebesülttel, és pár szovjet katonával. Az erkélyen távozva, lépcsőzzünk le és a konténerek között, gyógyítsuk fel az egyik bajtársunkat, majd vele vegyük be a szellőzőtornyot. Fellépcsőzve a tetejére, máris elhelyezhetjük a frissen szerzett robbanóanyagunkat, és repíthetjük ripityára a berendezést. Íme megjöttek társaink is a csatornán keresztül – velük immáron gyerekjáték lesz a kikötő teljes elfoglalása. Ehhez jussunk le a toronyból, és miután kifutottunk a konténerek mögül, bal kéz felé kezdjünk el tendálni. Itt a kis kiemelkedésen felgyógyíthatunk egy civilt, majd a gépágyúval lesorozhatjuk az ellenfeleket. Másszunk át a terület végi dobozoknál a falon, majd araszoljunk el az utca végéig, hogy jobbra ráfordulhassunk a főtérre. Itt tulajdonképpen már sok dolgunk nem is lesz, csak megtisztítani a területet, és a balra található lépcső segítségével megmászni a zászlóhoz vezető utat.
26., Governor’s Island Munitions Depot
Most, hogy van nálunk kellő mennyiségű ember, visszatérhetünk a pályára és kicsinálhatjuk az oroszokat. Először is vegyünk magunkhoz maximális mennyiségű C4-est, majd a raktárak háta mögött sasszézva vegyük be a konténerek mögötti területet. A bal oldali raktárban meggyógyíthatunk egy civilt, míg a mellette lévő átjáróban eljuthatunk a terület tulajdonosát jelző zászlórúdig. Azt hiszem már nincs sok hátra, csak lemészárolni az őrzőit, és kicserélni a megfelelő nációéra.
27., Governor’s Island Artillery
Mihelyst kijöttünk a csatornából, forduljunk kelet felé, és induljunk neki a nagy orosz télnek. Itt két légvédelmi ágyú semlegesítése vár ránk, ami a hátunk mögött tartózkodó csapattal egyáltalán nem eshet majd nehezünkre – egyszerűen csak tisztítsuk meg a területet a szovjetektől, és egymás után repítsük a levegőbe a C4 segítségével a két üteget. Most baktassunk vissza a kezdőponthoz, és induljunk el egyenesen, a tér felé. Elhaladva a zászlós ház előtt, szépen fedezékről-fedezékre haladva jussunk el a sarokig, majd onnan a következő kereszteződésig. Itt a bal oldali fakunyhóban egy öregember segítségére siethetünk, majd a jobb kéz felé eső lépcsőlejáratnál a mellettünk lévő épület pincehelyiségébe jutottunk. Gyógyítsuk meg az itteni civilt is, majd araszoljunk fel a csapatunkkal a tetőre. Itt már csak a helikopter felrobbantása vár ránk, hogy azután lemenve a pincébe a bal kéz felöli kijáraton távozzunk. Fussunk át a mellettünk található raktárépületbe, ahol meleg fogadtatásban részesítenek a vörösök, így hát ne legyünk hálátlanok – viszonozzuk nekik ezt a kedvességet. Miután megtisztítottuk a terepet, a túlsó oldalon távozhatunk. Fussunk végig a téren, és a szemközt található barikádot magunkévá téve, immáron biztonságban behatolhatunk a jobbra fekvő épületbe. Itt már csak fel kell osonnunk a második emeletre, meggyógyítanunk a földön fekvő szerencsétlen ártatlant, és a tetőn felhúzni az amerikai lobogót.
28., Governor’s Island Docks
Induljunk el az utca végi sarokponthoz, majd a ház kirobbantott részén bemászva, vegyük felügyeletünk alá a raktárt. Gyógyítsuk fel a sarokban kucorgó két civilt, majd távozzunk a kijáraton. Itt balra fordulva lőjük ki a szemközti téren álldogáló oroszokat, Majd miután tettünk egy szép kört az utcán, forduljunk rá a helikopter leszállóra. Itt már csak a tetőn várakozó orvlövészektől, és a gépágyú állásban terpeszkedő ellenségtől kell megtisztítanunk a területet, hogy a levegőbe repíthessük a helikoptert. Most távozzunk a két épület közötti átjárón, majd balra fordulva a konténereknél, osonjunk szépen a faházig. Itt felmászva a lépcsőn, egy őrkunyhóra lehetünk figyelmesek, valamint arra, hogy az itt lévő konténerek nincsenek is igazán messze egymástól. Ezt kihasználva könnyedén a pálya túl végén találhatjuk magunkat, ahol már csak a jobb kéz felé eső raktárba kell behatolnunk, hogy meggyógyítsuk az ártatlant a sarokban, és felvonjuk a nemzeti zászlót a tetőn.
29., Governor’s Island Fort Jay
Utoljára hagytuk vezetőnk, Isabella tartózkodási helyét: a sziget legszigorúbban őrzött börtönét. Ennek megfelelően a fogadtatás is meleg lesz – csak úgy záporoznak majd ránk az ellenséges töltények. Még szerencse, hogy jól feltuningoltuk magunkat karizmapontokkal, és itt van velünk egy tucatnyi elszánt segítőnk. Bal kéz felé a raktárból felcuccolhatunk, ám ha ez esetleg nem lenne elég, akkor a nagy placctól bal kéz felé eső földalatti bunkerból mindent elnyúlhatunk. Most szépen fokozatosan vegyük be az épületet – mert teljes lerohanásnak azt hiszem csak a szovjetek örülnének a legjobban, úgyhogy jobbról elindulva először a lerombolt ház maradványaiban keressünk fedezéket. Ezután araszoljunk a kiásott fedezékgödör rejtekében egyre közelebb a fő épülethez, végül a vas védőrácsok rejtekéből rohamozzuk meg a bejáratot. A két oldalsó szobából kapjuk ki a gépfegyveres alakokat, majd szembe az ajtón beléphetünk a börtönkomplexumba. Itt két, ötszögletű terem átvizsgálása lesz a feladatunk, de mivel csak ellenséges katonákat találunk – menjünk tovább bátran. A második ilyen körfolyosó után a kültérre kerülünk, ahol a fal mentén osonva egészen a börtönszekcióig juthatunk. Balra, vezetőnk Isabella, jobbra pedig a meghódítandó zászlórudak várnak. Induljunk is a tető felé, ahol miután leküzdöttük az ellenállást, és felhúztuk a nemzeti színű lobogót, egy jókora körforgalmat tehetünk meg az egész bázis alatt – ám ne aggódjunk, a járat viszonylag egyirányú, tehát eltévedni nem fogunk. Miután jól átrágtuk magunkat a termeken, és lépcsőfordulókon, kiérünk a mellettünk lévő tetőre, ahol újabb zászlófelvonást hajthatunk végre. Most már csak kettő van hátra, ezeket viszonylag könnyen megtalálhatjuk, az egyik mögöttünk lesz, míg a másik erről a placcról nyílik tovább. A két lobogócserélés után már csak az OK gomb megnyomása van hátra, és elmenteni a játékot, hogy a befejezés megtekintése után, újrajátszhassunk bármelyik pályán a maximális segítséggel. Huh, ez de jól esett! Végül is csak sikerült felszabadítanunk Amerikát, vagy mi a szösz
Freedom Fighters EXTRA
Liberty Island – A Titkos Sziget
Új játék elindításakor tevődik fel a kérdés irányunkban: mégis milyen nehézségi szintet szeretnénk választani?! Ez már csak azért is fontos, mert így nem csupán ellenfeleink erősségét, illetve elejtett fegyvereik tölténytárát kalibrálhatjuk be, hanem egy rejtett pályát is előcsalhatunk. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a legnehezebb fokozatot választanunk, és végigdöngetnünk a játékon. A „The End” felirat után, pedig máris töltődik a pálya… A célunk a Szabadságszobor lángjába való feljutás lesz, amit először is a jobb kéz felé található félig ledőlt fal megmászásával kezdjünk. Miután a rakétavetővel kilőttük a helikoptert, és alul átbújtunk a törmelékek alatt – másszunk fel a szobor lángjához, és teljesítsük extra küldetésünket.
Fegyverarzenál
Csavarkulcs: Első, és mindig nálunk lévő fegyverünk. Amennyiben töltény szűkében, esetlegesen fegyvertelenül vágnánk neki egy akciónak, ez a kizárólag közelharcban alkalmazható segédeszköz egyfolytában a segítségünkre lesz. Hatékonysága szinte semmi, de hátulról osonva az ellenségek mögé, egészen hasznos tud lenni.
Pisztoly: A csavarkulcs után első számú fegyverünk, a viszonylag kis hatótávolságú, és nem túl nagy tűzerejű, automata fegyver.
Revolver: A pisztoly nagyobb tűzerejű változata. Hosszabb utántöltési mechanizmusának köszönhetően kicsit problémásabb a kezelése, viszont erősebb is – így kevesebb tölténnyel több ellenfelelet likvidálhatunk a segítségével. Kicsit félrehord – erre figyeljünk.
Shotgun: A bivalyölő. A hatfelé szóródó söréteknek köszönhetően, igen pontatlan, ám igen erőszakos fegyver. Aki az útjába kerül, az biztos nem ússza meg sértetlen. Nagy tűzerejét bizonyítja, hogy ilyenkor az áldozatok jó pár métert repülnek a levegőben…
Assault Riffle: A favorit. Automata gépfegyver, viszonylag nagy pontossággal, és kevés korrekciót igényel, sortűz esetén is. Ugyan kicsit többet kell belőle lőni, mint a következő fegyverekből, de mindenképpen ajánlatos a használata, hiszen az ellenség soraiból nagyjából mindenki ezt használja majd. Így a töltényutánpótlással egyáltalán nem lesznek gondjaink!
Machine Gun: A Shotgunhoz hasonlóan, hatalmas szóródású gépfegyver, viszont igen hatékony. Ha sikerül megbarátkoznunk az állandóan „elmászkáló” célkereszttel, amit folyton vissza kell korrigálnunk – viszonylag hamar leteríthetjük az ellenfeleink hadát.
Sniper Riffle: Avagy a távcsöves puska. Ezzel aztán kiló méterekről is leszedhetünk bárkit, ha elég biztos kézzel tarjuk – hiszen az optikai zoom segítségével elég messzire ráközelíthetünk bármilyen ellenséges egységre. A tanácsom mindösszesen csak annyi, hogy próbáljunk fejre célozni, hiszen így érhető el az egylövéses halál, ami egyrészt töltényspóroló, másrészt kevesebb időt is vesz el… Általában magaslati pozíciókból érdemes ezt a fegyvert bevetnünk.
Rocket Launcher: Avagy a Lola T. Sajnálatos módon igen kevés helyen, és kevés tölténnyel fogunk találkozni a mindent überelő fegyverrel, ám olyankor viszont egész izzasztó környezetben. Először is tankok, illetve helikopterek megsemmisítésére fogjuk tudni bevetni, de nagyobb csoportosulások is remekül eloszlathatóak vele…