A Runic Games ma jelentette be, hogy az első rész X360-ra történő konvertálása miatt úgy tűnik, nem tudják majd tartani a Torchlight II május-június intervallumba tervezett megjelenését.
Max Schaefer, a Runic Games CEO-ja hozta nyilvánosságra a dolgot. Mint mondta, az eredeti Torchlight Xbox Live verziójának fejlesztése valamivel több erejüket kötötte le, mint azt eredetileg tervezték, így valamennyit csúszni fog a második rész megjelenése. Nagyon megijedni azért nem kell a rajongóknak, ugyanis az új kitűzött időpont július lett, továbbá az sem mellékes, hogy az Xbox változat készítése közben találtak olyan megoldásokat, melyeket a második részbe is beépítettek, és ezáltal pl. sikerült csökkenteniük a töltésidőt.
Egyébként a Torchlight II alapjaiban nagyjából ugyanaz lesz, mint az első rész volt, természetesen apró újításokkal, mint a valamivel szebb grafika, élettelibb világ. Komoly újdonságot az új karakterosztályok jelentenek majd, illetve az hogy a siker láttán orvosolják az előd legfőbb hibáját, az online játék lehetőségének hiányát.