Igen nehéz dolgom van, amikor a Project I.G.I. 2-ről kellene objektív véleményt alkotnom, mivel a folytatás, akár az előző rész, nem aratott osztatlan sikert az FPS rajongók körében, míg a saját szubjektív véleményem igen kedvezőnek mondható. Annak idején az első részben számos olyan dolgot vonultattak fel, amely kiszínesítette az akkoriban igencsak egy kaptafára készülő FPS játékok világát. Át lehetett lőni a fából készült, nem túl vastag tárgyakon (ajtó, fal, láda), drótkötélen lehetett csúszkálni, és a nem lövöm halomra az ellent játékmenet igazán izgalmassá tette az összképet. Mindennek ellenére igen gyorsan eltűnt a süllyesztőben, és a köztudatból is. Most, pár év múltán a fejlesztőgárda még is úgy döntött, elkészíti a folytatást. Szebb, csillogóbb, nehezebb, de hogy megérte-e?
Szerintem igen, még ha a játékmeneten nem is változtattak semmit. A fák tényleg szépen sikerültek, a tócsák tükröződnek, ahogy kell, ám a nagyobb összefüggő víztömeg olyan, mint az alufólia. Szóval valójában túl sok újat nem tud felmutatni a Covert Strike, ám akinek tetszett az első rész, és egy erősebb videokártyával – illetve géppel – rendelkezik, annak csak ajánlani tudom, mert a hangulat a régi, s szebb a külső.  

1. Behatolás

Induljunk el egyenesen a fák felé, és várjuk meg, míg a kamera jobbra néz, majd nyissuk ki a kaput. Az ajtó előtt guggoljunk le, és úgy nyissuk ki az ajtót. Tőrrel a kezünkben a hőlátó szemüveget használva várjuk meg, míg az őr háttal áll nekünk, és lopózva intézzük el. A másik kettőt szintén úgy intézzük el, hogy ne vegyenek észre. Kimenve a raktárból haladjunk a kerítés mentén, míg a kapunál be nem jutunk a telepre. Vegyük a ládák felé az irányt, menjünk el közöttük, ügyeljünk a kamerára, majd balra a dombokon menjünk keresztül. Elérve a gyárat a szállítószalag alatti kapcsolót nyomjuk át, majd ugorjunk fel a szalagra. A gyárban a két őrt csendben intézzük el, majd másszunk fel a létrán, és az első pihenőnél a falon nyomjuk át a kapcsolót, és másszunk tovább fel. Ugorjunk rá a szállítószalagra, és guggoló állásban hagyjuk sodorni magunkat az „árral”. A folyó túloldalán lopózzunk el a gyár déli részében található kapuhoz, nyissuk ki úgy, hogy a kamera ne lásson meg. A süllyesztett garázsban balra nyissuk a rácsot (ügyeljünk a kamerára), majd nyomjuk meg a kapcsolót. A falon két kapcsolót találunk, nyomjuk meg a felfelé mutató nyíl alattit először, majd amikor feljött a lift, a másikat.

2. Mélyen a bányákban

Várjuk meg, amíg az őr elmegy jobbra, és kúszásban kerüljük meg a polcot jobbról, majd menjünk a teherautóhoz. Nyissuk ki a tárnát lezáró vasajtót, és menjünk le a mélybe. Mikor leértünk, nézzünk szét távcsővel, hogy az őrök milyen utat tesznek meg, majd kússzunk el balra a ládák mögé. A legszélső sínpár mellett haladva menjünk be balra a ládák fedezékébe. Amikor elment az őr, fel a lépcsőn, és be az ajtón lopózva. Ne csapjunk zajt, mert a mellékhelyiségben egy őr figyelhet fel ránk. A számítógéppel kapcsoljuk ki a biztonsági rendszert (azaz a kamerákat). Távozzunk, mikor a járkáló őr háttal áll nekünk, és menjünk el balra. Nyírjuk ki a kapcsolónál álló őrt csendben, és használjuk a kapcsolót. Osonjunk fel a mozdonyra, és indítsuk el. Útközben némi ellenséges tevékenységre számíthatunk egy másik vonatról. Mikor megálltunk, szálljunk le, és kicsit menjünk vissza a csövekhez, majd nyissuk ki a csövön lévő ajtót.

3. Az időjárási állomás

Induljunk el északnyugati irányban fel a hegyre, intézzük el a ládánál lévő két őrt, és vegyük fel a mesterlövészpuskát. Ezután irány tovább délnyugat. Ügyeljünk az őrjáratozó csapatra, akik az egész területet felügyelik. A házat kúszva kerüljük meg jobbról (nem is kell bemenni), majd a keskeny átjárón intézzük el a további két őrt. Induljunk tovább dél felé, és délről az erdőn keresztül kerüljük meg a tábort, majd menjünk be a keleti házba (ügyeljünk a kamerára és az őrre). A házban a második ajtó mögött egy őr van, akit úgy intézzünk el, hogy az ajtótól jobbra állva nyissuk ki azt, majd amikor ismét háttal áll nekünk, szúrjuk le. A szobában nyissuk ki a széfet, és vegyük fel az iratokat. Ezután irány a déli ház, ahol hasonló módszerrel nyírjuk ki az őrt, mint az előbb, majd menjünk a kamera melletti sötét sarokba, hogy ott bevárjuk az esetleges őrjárat távozását. Amikor tiszta a terep, gyorsan menjünk oda a számítógéphez, és iktassuk ki a biztonsági kamerákat. Ha jók voltunk, akkor ez pont akkor sikerül, amikor a kamera éppen észrevenne. Ezután lopózzunk a szemben lévő laborhoz, nyissuk ki az ajtót, majd a számlapot is törjük fel. Az üvegen keresztül lőjük le a két tudóst, lehetőleg akkor, amikor kint nem látják az ablakon keresztül az őrök ezen tettünket. Csukjuk be az ajtót mögöttünk, majd nyissuk ki a másikat, míg végül a sarokban lévő kis fülke ajtajának a sarokvasait kell leszednünk, hogy bejussunk. Vegyük fel a chipet, és távozzunk, majd tekerjük el a léggömb alatt lévő csörlőt.

4. Híd a Dnestr-folyón

Induljunk el egyenesen a tábor felé. A drót- és betonkerítés találkozásánál van egy lyuk a drótkerítésen, amin másszunk be. Intézzük el csendben az őröket, majd nyissuk ki a kaput. Az udvarban úgy intézzük el a katonákat, hogy a hullákat a kamera ne vegye észre. Nyissuk ki az ajtót, majd a raktárban vegyük fel a C4-et a ládáról. A hátsó ajtón át távozzunk, és vegyük fel a Dragunovot a teherautó mellől, majd menjünk ki az északi kapun. A híd melletti táborban szedjük le a mesterlövészpuskával a katonákat (amennyit csak tudunk), majd vegyük fel a detonátort az egyik ládáról. Ezután nincs más dolgunk, mint elhelyezni a robbanószert a híd négy lábán, kettőt-kettőt mindkét oldalon a szerelőhidakon, majd menjünk a megadott helyre (4).

5. Rajtaütés

Még mindig ugyanott vagyunk, csak most a konvojról kell megszereznünk a chipet. Menjünk el balra, és megkerülve a konvojt másszunk fel a dombra (a drótkerítésnél). Innen kúszva, egy bokor mögül szedjük le a katonákat. Ha mind megvan, akkor a középső teherautóról vegyük fel a rakétavetőt, és lőjük ki fedezék mögül az APC-t. Ezután gyorsan menjünk a déli lőállásba a híd romjai mellett, és várjuk a helikopterrel érkező ellent. A tapadóaknákat is használhatjuk a likvidálásukra, de még az APC kilövése előtt kell elhelyeznünk őket, habár túl sok haszna nincs. Szóval maradjunk a gépágyús megoldásnál, mivel ez elég nagy tűzerővel rendelkezik, és még félig-meddig fedezékben is vagyunk. Miután mindenkit lekaszáltunk, nyissuk ki az első teherautó kódos ajtaját, és vegyük fel a chipet. Már csak meg kell várnunk a helikoptert, ami északon a hegyre száll le.

6. A gyár

A tábor délkeleti irányban található, ezért induljunk el arra. Balra a hegyen intézzük el az őrt, és vegyük fel a mesterlövészpuskát. Menjünk immáron ténylegesen a táborhoz, késsel intézzük el a fák között lévő őrt. Ezután egy fa mögül a mesterlövészpuskával szedjük le a tábor belső kapujának két oldalán lévő fülkében található őröket. Két gyors és pontos lövés kell, hogy egyik se nyomja meg a riasztót. Ezután jöhet a bal szélső fülkében az őr, majd az első udvaron lévők. Most már nyugodtan bemehetünk a táborba. Jobbra az üveggel körbevett ajtót nyissuk ki, és jobbra menjünk le a lépcsőn. Nyissuk ki az ajtót, és gyorsan fussunk a kamera alá. A szobában nyissuk ki a széfet, és vegyük fel a papírokat. Vissza a lépcsőhöz, és várjuk meg, amíg az őr visszamegy a WC-be, ekkor szúrjuk hátba. Most jön az egyik legnehezebb rész, ugyanis a bal oldali lépcsőn úgy kell felmennünk, hogy egyik kamera se vegyen észre, amíg bemegyünk a balra lévő ajtón. A számítógéppel kikapcsolva a biztonsági rendszert ezután nem lesz gondunk a kamerákkal. 

7. A határátkelő

Miután magunkhoz tértünk, egy szál késünkkel induljunk el délnyugati irányba, a torony felé. A teherautónál lévő őrt csendben intézzük el, vegyük fel a mesterlövészpuskát, és szedjük le az erdőnél járkáló katonákat. Ezután a toronynál lévő rádió segítségével küldjünk vészjelzést a mieinknek, mire egy helikoptert küldenek értünk, ám csak a veszélyes területen kívül tudnak leszállni. Induljunk el a 3-as pont felé, és szedjük le az erdőben lévő orvlövészeket, majd szedjük el tőlük a lőszert. Mivel az ellenség is fogta az adásunkat, jó néhány katonát küldenek a térségbe likvidálásunkra. A Dragunov-val ritkítsuk meg soraikat, majd folytassuk utunkat. Ügyeljünk a lesben álló APC-kre, mert igen távolról képesek leszedni minket. Amikor elértük az aknamezős részt, addig haladjunk a vezeték mentén, amíg az egyik résznél be nem tudunk menni egészen a kerítésig. Már csak át kell másznunk rajta, és irány a helikopter.

8. Líbiai találka

Ússzunk ki a partra, intézzük el csendben a mólón őrködő katonát, majd beszéljünk a feljáró bal oldalán álló fickóval. Ezután kövessük őt, és a lépcsőnél kerüljünk elébe, hogy a jobbra és balra (az erkélyen) álló őröket lelőhessük, mielőtt segítőnk odaérne. A másik két őrt is tegyük el láb alól, majd várjuk meg, amíg a fickó kinyitja nekünk az ajtót. A benti őrt úgy lőjük le, hogy a kamera ne lássa. Használjuk a számítógépet, hogy kikapcsoljuk a kamerákat a hotelban. Induljunk vissza, és jobbra másszunk fel a sarokban a létrán. Vegyük fel a robbanóanyagot az ajtó mellől, majd induljunk el dél felé, és az udvaron helyezzük el a bombát a teherautó hátulján. 15 másodpercünk van, hogy minél messzebb kerüljünk a robbanástól, mert elég nagy bumm lesz. Irány az 5. ponttal jelölt épület, szedjük le közben az őröket a tetőkön, majd az épületet is tisztítsuk meg tőlük, és szabadítsuk ki Priboit.

9. Menekülés a börtönből

Menjünk ki a cellából, az őrtől vegyük el a fegyverét, és a folyosón jobbra kinyitva az ajtót rögtön Priboihoz jutunk. Ám balra a lépcsőnél a sarokban megtaláljuk a felszerelésünket az asztalon. Miután beszéltünk Priboival, nyissuk ki a déli ajtót. Ám óvatosan, mert balra fent egy automata gépágyú van a falon. Jobbra menjünk a fal mentén, míg el nem jutunk a kis épülethez, aminek az ajtaja a kerítés felől van. Menjünk be, és másszunk le a létrán a csatornába. Az elágazásnál jobbra, majd balra és fel a létrán (más felé ne menjünk, mert gépágyúk vannak). Intézzük el az őrt a toronyban, másszunk fel, és vegyük fel a mesterlövészpuskát, majd csússzunk le a drótkötélen. A ládák mellől fussunk át szembe a házba (4), ahol a számítógéppel kapcsoljuk ki a biztonsági rendszert. Menjünk ki, és balra a sarokban fel a lépcsőn az őrhelyre. A kapcsolóval nyissuk ki a külső kaput, majd megkerülve az előző épületet az őrbódéban lévő kapcsolóval nyissuk ki a belső kaput. Szedjük le az esetlegesen útban lévő őröket a börtön és a főkapu között, miközben nyissuk ki az udvaron lévő kaput is. Legvégül menjünk vissza a főkapu felé ismét, és másszunk fel a létrán, ahol vegyük fel a mesterlövészpuskát.

10. Priboi villája

Szedjük le a sivatagban az őrjáratot, majd a táborban a tetőkön lévőket is. Ekkor induljunk el a táborba, nyissuk ki a kaput (a felette lévő őrhelyen az ablakban van egy őr), és menjünk be. Jobbra menjünk át a kisebb udvarra a ládákkal, a lépcsőn fel a tetőre, ahol a drótkötélen át másszunk be a szembe az ablakon. A sarokban a számítógéppel ki tudjuk kapcsolni a kamerákat egy percre, majd a dróton csússzunk le az ajtóhoz, és nyissuk ki. Az épületet módszeresen haladva tisztítsuk meg, és a legalsó szinten a jobbra lévő kis szobában nyissuk ki a páncélszekrényt, vegyük magunkhoz az iratokat, majd a másik szobában használjuk a számítógépet. Ezután kimenve a teraszra a keleti oldalon menjünk le a lépcsőn, nyissuk ki a nagykaput, intézzük el az őröket, majd a jobb szélső garázsajtót nyissuk ki.

11. A repülőtér

Induljunk meg a reptér felé, a kapuban intézzük el az őröket, és lőjük ki a kamerát is. Menjünk be a kapun, az őrbódéban találunk egy távcsöves puskát, amivel leszedhetünk néhányat az őrök közül. Az irányítótorony felé véve az irányt az épületben használjuk a számítógépet, majd menjünk fel a legfelső szintre, és tegyük tönkre a rádiót. Ezután a déli épületben az őrök likvidálása után fentről a polcról vegyük fel a lőszert, és a két tapadóaknát. Ezenkívül azt viszünk magunkkal, amit akarunk. Északon vonjuk ki a forgalomból a maradék katonákat, majd az elkerített részen kapcsoljuk be a generátort. Ezután tegyük az egyik tapadóaknát a helikopter mögötti sarki betontömbre, míg a másikat a balra húzódó betontömbök délkeleti végéhez helyezzük el (mentsünk, mielőtt felrakjuk őket, hogyha nem jó helyen vannak, akkor korrigálhatjuk a hibát). Ezután kapcsoljuk be az üzemanyagpumpát, majd vonuljunk fedezékbe. Két percig kell megvédenünk a pumpát a két helikopterrel érkező katonákkal szemben. Ha jól helyeztük el a tapadóaknákat, akkor túl sok dolgunk nem is akad. Lőjük le a megmaradt katonákat, majd várjuk meg, míg letelik az idő, és menjünk a helikopterhez.

12. Zalebi erőd

Mikor elérjük az első tábort, lőjünk mindenre, ami mozog, de legelőször lőjük szét a ház végében lévő nagy tartályt. Majd következnek a tetőn lévő rakétavetősök, és az udvaron lévők. A konvojnál az úton lőjünk a teherautók melletti hordókba, hogy ezzel is megritkítsuk soraikat. A tábort elérve szintén először a nagy tartályt lőjük szét, majd a tetőn a hordókat és a katonákat, míg végül a tornyokban lévőkkel végezzünk. Amikor leszállt a helikopter, még ne szálljunk ki rögtön, szedjük le a gépágyúval a házból előrontó katonákat. Ezután irány a nagyobbik épület, amit tisztítsunk meg, és a polcról vegyük fel az aktatáskát. Visszaindulva a helikopterhez a kijáratnál álljunk meg, és az ablakból szedjük le a fickókat, vagy várjuk meg őket az ajtóban. Már csak fel kell szállnunk a helikopterre. 

13. Leszámolás a dokkoknál

Jobbra induljunk el lopózva, kerüljük meg a kamiont, és csendben menjünk el a kerítés mentén, hogy az őr ne vegyen észre (valamint az épület belsejében lévők sem). Az 1-essel jelölt épületbe halkan menjünk be, mikor nem erre néz a kamera, majd szúrjuk le az őrt. Intézzük el a maradék kettőt, és a nyitott ajtajú szobában használjuk a számítógépet. Mivel most már tudjuk, mi a feladat, menjünk vissza ki az udvarra, el a kerítés mentén és balra a konténerekhez. Várjuk meg, míg biztonságos távolságba nem ér az őrjárat, és balra a konténerek közötti résen menjünk be. Lavírozzunk el közöttük, míg el nem érjük az őrbódét. Itt intézzük el az őröket, majd várjuk be az őrjáratot, és őket is. Irány az északnyugatra lévő raktár, nyissuk ki a kaput, és a raktár hátulján másszunk fel a létrán a tetőre, ahol a tetőablakon át bejutunk az épületbe. A legalsó szintén a lépcső alatti ajtót nyissuk ki, kapcsoljuk be a generátort, majd fent a számítógéppel kapcsoljuk ki a kamerákat, és távozzunk az épületből. Menjünk a daruhoz, fent indítsuk be, mire az kitöri a falat. Át a keletkezett lyukon, és ha felvettük a mesterlövészpuskát, akkor szedjük le azzal az őröket. Miután végeztünk, menjünk be a sarki ajtón. Mikor elkaptak, gyorsan vágjuk le a két őrt, szerezzük meg a fegyvereiket, és intézzük el a többieket is. Már csak fel kell szállnunk a hidroplánra.