Kiadót keres a Lonely Cat Games fejlesztőcsapata az Atlantica munkacímet viselő first person shooter játékához, mellyel 2002. első negyedévére lesznek teljesen készen. A klasszikus Doom klón stílusjegyek ellenére a játékban már az első információk alapján is van némi fantázia, s úgy gondoltuk, egy kicsit utána nézünk a fejlesztés jelenlegi helyzetének.
Az Atlantica kerettörténete a Krisztus előtti 3000-ben fog játszódni, amikor a Föld két uralkodó népe az inkáké és a legendás Atlantisz királyságé. A két nemzet természetesen hadban áll egymással, de a helyzet kiegyensúlyozott; az inkák számbeli fölényét jól ellensúlyozza az atlantisziak kimagasló technikai fejlettsége. A konfliktus forrása, hogy a Naprendszer 10. bolygójáról idegenek érkeznek, és kereskedni kezdenek az inkákkal „fegyverért ásványkincset” alapon. Az idegen technológiával felvértezett inka hadsereg offenzívát indít Atlantica ellen, mely harc kimenetele csak rajtunk, játékoson múlik.
Az alkalmazott grafika a Hidden and Dangerous-féle Instanity Engine; melynek segítségével a programban alkalmazásra került a csak az Engine által támogatott light-maps mellett az enviroment mapping, a bump-mapping, a real-time deformed geometry, továbbá a látványt kiegészítő speciális, tükrözött fény-árnyék hatások, és a továbbfejlesztett köd effektusok.
A fegyverek a műfaj adottságainak megfelelőek; lesz többek között gránát és rakétavető, sugár és plazmavető. A Lonely Cat Games elképzelése szerint azonban a játék alatt nem lehet majd egyszerre támadni, illetve védekezni, ami annyit tesz, hogy ha ránk lőnek, először védekeznünk kell a pajzsunk aktiválásával, és csak miután ezt megtettük lőhetünk csak vissza. A lőfegyvereken kívül az Atlantica eszközrendszere a különböző álcák és csapdák használatával fog kiegészülni, melyek alkalmazásával esetenként elkerülhető lesz a frontális támadás.
Egyjátékos módban az inka invázió és az idegenek elleni harc lesz a feladatunk, az atlantisziak védelme érdekében. A történet a Földön, négy egymástól eltérő éghajlatú Holdon és a naprendszer 10. bolygóján játszódik. A tutorial rész természetesen az Atlanticán lesz, melynek teljesítése esetén a játékos választhat, hogy a négy Hold közül melyikre utazik először. A döntéstől függetlenül mind a négy hold misszióit teljesíteni kell, mielőtt a végső hadjárat megkezdődne a 10. bolygón. Az Atlanticában 17 egyjátékos küldetés fog szerepelni, mely missziók teljesítése során több alkalommal is kapni fogunk segítséget az őslakosoktól, sőt, alkalmanként harcostársak is hozzánk fognak szegődni. Mindezek felett a programban lesznek irányítható járművek is, melyek mindig az éppen aktuális helyszínnek megfelelően használhatóak. A kezdetekkor karakterünknek csupán egy plazmavetője és pajzsa lesz, továbbá egy Memobox nevű kommunikációs egysége, melynek segítségével megfejthetjük az utunkba kerülő hieroglifákat, tájékozódhatunk a beépített térkép segítségével, illetve használhatjuk a Memoboxot mozgásérzékelőként, távirányítóként, vagy egyszerű rádióként.
A multiplayer játékmódok lesznek igazán csak érdekesek a fejlesztők szándéka szerint, amit első látásra a szokatlanul nagy számuk is sejtet. Ígéretesnek tűnik, hogy a többjátékos módok szinte mindegyikében lesz lehetősége a játékosoknak, hogy legfeljebb négy gépi segítőtársat (NPC) rendeljenek maguk mellé, akiket a Memobox segítségével utasíthatnak. Így például már két játékos fellépése esetén is 10 karakter küzd majd egyszerre a Death Match arénáiban. A DM mellett tervezett mód a Clan War (CW), és a Brothers in troubles (BIT), mely lényegében a single missziókon játszható cooperative mód maximum négy játékossal. További lehetőség lesz a már ismert Capture The Flag (CTF) mellett a Power-Point Hoard (PPH), a Guard Line Patrol (GLP), és a Fugitive (FG+) módok használatára, mely mindegyike csapatalapú játék.