Helló-halló mindenkinek. Ez itt… Neeem! Nem az Elektor Kalandor, hanem egy játékismertetô az EOA (Electronic Arts) sportsorozat egyik darabjáról. Névszerint az NBA Showdown-ról van szó.
Ez az igen jólsikerült darab egy, a mostanában megjelent EOA sportjátékok közül. Az elmúlt idôszak igen termékeny volt, hiszen olyan programok jelentek meg mint a FIFA Soccer, az NBA Jam, NHL Hockey `94 és még sorolhatnám. Errôl a game-rôl egy érdekesség is elmondható. Nem csak egy vagy két személy játszhatja, hanem egy 4 WAY PLAYTM nevû adapterrel négyen is pattogtathatják a labdát a fényesre lakkozott parkettán.
A játékban az amerikai profi-kosárlabdabajnokságot (NBA) játszhatod végig kedvenc csapatoddal. Összesen 27 klub közül választhatsz a játék elején (a Chicago Bulls-tól kezdve egészen a L.A. Lakers-ig minden profi csapatot megtalálhatsz).
Az elején beállíthatjuk, hogy a teljes bajnokságot játszuk végig, vagy csak egy-egy meccset. Ezen a képernyôn lehetôségünk van a játékidô kiválasztására. Itt 2, 5, 8 vagy 12 perc lehet egy-egy játék hossza. Ezekután még egy rakás beállítási lehetôséget van módunkban elállítgatni (nekem órák múlva sem sikerült az eredeti állapotot visszavarázsolni a képernyôre), a csapatok összetételét, a támadási taktikát, a védekezési manôvereket, és nem utolsó sorban a játékosok számát. Az 1 vagy 2 játékos változatot nekünk kell kiválasztani, de ha a 4 WAY PLAYTM adaptert használjuk, azt a gép automatikusan érzékeli és máris “társasjátékká” válik ez a két ember számára is igen felejthetetlen perceket okozó program. Válasszuk ki a két csapatot, majd kezdôdhet a mérkôzés.
A sípszó elhangzása után a labda a magasba repül, és máris lehet felugrani érte. A játék alkotói bizonyára profi programot akartak kiadni a kezük közül, hiszen a mérkôzések során 16 féle dobásfajtát, és ezekbôl 11 féle dobáskombinációt alkalmazhatunk az ellenfél játékosaival szemben (egy-egy kombinációnál gyôzd a megfelelô gombokat nyomogatni a kontrollpadon). Sajnos ezeket a dobásokat és kombinációkat igen nehéz megtanulni, mivel az eredeti könyvecske is csak a nevüket, valamint a mozgássorozat jelentését tartalmazza. A pontos kivitelezést az éles eszû játékosra bízza.
Segítségül néhány egyszerûbb dolgot azért elárulok nektek. A labda átpasszolása a következô módon történik.
Nyomjuk meg az irányítókeresztet (IK) a megfelelô irányba, majd vele egyidôben a “B” gombot. Ha csak a “B” gombot nyomjuk meg IK nélkül, akkor a gép automatikusan választ magának egy játékost, és neki adja át a labdát. A dobáshoz nyomjuk meg a kontrollpad “A” gombját. Ekkor az éppen aktuális játékos (bármilyen messze is legyen az ellenfél kosarától) rádobja a labdát. A dobások között megtalálható a sima rádobás, a zsákolás, a felugrásból történô 180o-os forgással kombinált dobás, és még sorolhatnám.
Ha elég ügyes vagy, akkor egy jólsikerült zsákolást követôen az üvegpalánkot is bezúzhatod, melynek a takarítószemélyzet felettébb örül.
Védekezésnél ha az “A” gombot nyomod meg, akkor a védôjátékos felugrik és blokkolja a dobást.
A “B” gombbal másik játékost választhatunk védônek.
A “C” gombbal kemény védelmet kapunk (ez néha egyenlô az ellenfél fellökésével).
A mérkôzés során lehetôségünk van az utolsó 7-8 másodperc eseményeinek visszanézésére. Ilyenkor állítsuk le a játékot a “START” gombbal. Nyomjuk meg az “A” gombot. Ekkor a visszajátszás menüjét kapjuk meg.
A következô gombokkal lehet beállítani:
“A”-visszatekerés,
“B”-lejátszás,
“C”- gyorslejátszás,
“START”-vissza a mérkôzésre.
Röviden ennyit sikerült besûrítenem ebbe a leírásba. Ha tetszett nemsokára, … s valahány név a naptárban, visszajövök még hozzátok, a viszont látásra Pajtások!
Röviden ennyit sikerült besûrítenem ebbe a leírásba. Ha tetszett nemsokára, … s valahány név a naptárban, visszajövök még hozzátok, a viszont látásra Pajtások!