Ha azt mondom After Burner, a SEGA tulajdonosok már tudják, hogy egy “repkedős, lövöldözős” játékról van szó.
Ezévben megjelent a SEGA CD változata After Burner III névvel. Természetesen a játék grafikája, valamint sebessége változott. Épp úgy, mint a CD adottságait kihasználó hang.
A program elején egy úriember elmondja nekünk a géptulajdonságait.
Ezután három választási lehetőség előtt állunk: START, COMPETITION, valamint OPTIONS.
Gondolom a START felirattal nincsen semmi probléma. Itt indul a játék.
A másik két menüpontnál érdemes egy kicsitelidőzni. Nézzük sorban.
COMPETITION: Ennél a pontnál kétféle játék közül választhatunk. Az egyik lehetőség, hogy időre repülünk (TIMECOMPETITION). Ilyenkor a cél, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsük a küldetésünket, valamint minél többellenséges gép megsemmisítése.
A másik választási lehetőség a HIT COMPETITION. Ha ezt a pontot választjuk, a feladat egyszerű. Két perc alatt a lehető legtöbb gépet lelőni.
Most nézzük miket lehet elállítgatni az OPTIONS menüpontban.
Először is beállíthatjuk a nehézségi fokozatot. Alaphelyzetben ez NORMAL. Ebben az esetben 21 pályán keresztül kell az ellenséges repülőket és tankokat kilőni. Erre a célra kétféle fegyver áll a rendelkezésünkre. A fedélzeti gépágyú, és egy rakás sidewinder rakéta.
Ha túl nehéznek találjuk a játékot, megpróbálhatjuk az EASY fokozat beállítása után.
Most csak 16 pályán kell végig repülnünk. Megmondom őszintén, ez sem leányálom. Esetleg ha profi pilóta próbálkozik, állíthatjuk HARD fokozatra.
A következő pontban kiválaszthatjuk a kontrol pad gombjainak funkcióit. Melyik gomb legyen a fedélzetigépágyú, melyik legyen a sidewinder rakéta, valamint az utánégető kapcsolója. Ha nagyon zűrössé válik a dolog, akkor van szükség az utánégető berendezésre. Ennek segítségével megnövelhetjük a sebességünket.
A következő pontban az irányítás fajtája változtatható.
1. normál: FEL-süllyedés, LE-emelkedés mint egy normális repülőnél.
2. reverse: FEL-emelkedés, LE-sülyedés.
Ezek után a nézetet állíthatjuk be. Vagy kívülről, hátulról látjuk a gépet (Back), vagy a pilótafülkében csücsülünk (Cockpit).
Ha lefelé lépkedünk, még három dolgot állítgathatunk.
Az első a repülés típusa (Rolling mode).
1. FREE: szabadon repülhetünk.
2. LIMITED: egy bizonyos dőlésszögben enged a gép kanyarodni.
A második pontban a soud test található. Utána egy kontrol pad ellenőrző menüpont látható.
Ha mindend beállítottunk kedvünk szerint, akkor menjünk rá a START feliratra és induljon a harc. Kívülről-hátulról látjuk a gépünket a kifutópályán. Kezdődik a visszaszámlálás, felbőgnek a motorok, majd meglódul a gép és felszáll.
Rövid repülés után feltűnnek az első ellenséges repülők, és támadást indítanak ellenünk.
Igen jó szemre és reflexekre van szükségünk, hogy a légicsata hevében idejében észrevegyük a felénk száguldó halálthozó ellenséges rakétát, és kitérjünk előle. Ellenkező esetben életeink száma minden egyes becsapódásnál eggyel csökken.
Néha a repülési képességünk maximumát kell nyújtani. Erre akkor van szükség, ha egy ellenséges gép hátulról támad. Ezt, és minden más veszélyhelyzetet éles figyelmeztető hang jelez.
Tehát ha hátulról támadnak, akkor (abban az esetben, ha a pilótafülke nézetet választottuk) a képernyő átvált kívülről-hátulról nézetre. Ekkor már láthatjuk az ellenfelet is.
Most nyomjuk meg az utánégető kapcsolóját, és próbáljuk meg lerázni magunkról a hívatlan vendéget.
Ha sikerül lerázni szerencsénk van, ha nem jön össze a dolog, akkor életeink száma megint csökken eggyel.
Az utolsó pálya végén a robotpilóta leszállít minket egy repülőgép anyahajóra. Megtudhatjuk milyen eredményt értünk el, mint pilóta.
Ha nem vagyunk megelégedve vele, próbáljuk meg újra teljesíteni a feladatot.
-Tom-