Ha testben vagy lélekben 7-12 évesnek érzed magad, és van kedved egy bolondos versengésben részt venni, a NickToons Racinget Neked találták ki. A Software Creations Gruop fejlesztőcsapata a Viacom International nagysikerű Nickelodeon rajzfilmsorozatának szereplőivel készítette el Arcade stílusú autóversenyzős játékprogramját, melyet az Infogrames adott ki.

Grafika:
A játék nagy előnye, hogy nincs különös gépigénye, a 3D grafikus gyorsítás ugyan kötelező, de a futtatás már egy első generációs D3D-s gyorsító-kártyával is különösebb gond nélkül megoldható. A megjelenítés rajzfilmszerű, amit inkább sikeres adaptációként értékelhetünk, hiszen a cél itt nem a valósághű környezet modellezése. A versenypályák tervezésekor elsődleges szempont volt a vidámság és a jó hangulat megteremtése, így nem is meglepő, hogy a pályák vonalvezetése, az alkalmazott tereptárgyak és színek a lehető legváratlanabb kombinációban lettek alkalmazva. A grafikai beállításokat még a játék tényleges elindítása előtt kell külön menüből konfigurálnunk, ahol a 16 vagy 32 bites színmélység kiválasztása mellett meghatározhatjuk a felbontást, melynek maximuma 1280×1024 pixel, illetve engedélyezhetjük a Triple Buffer és a Mip-map Filter szűrők alkalmazását.
Kezelhetőség:
A vidám, a Nickelodeon szereplőit megjelenítő főmenü szinte sarkalja a felhasználót a mielőbbi megmérettetésre, az opciók az irányítás joystickra történő átállításán kívül különösebb feladatok elé nem állítják a felhasználót.
Hang:
A grafikai konfigurálás mellett a háttérzene alkalmazása is a külső menüben engedélyezhető, illetve tiltható. A háttérzene a kiegészítő hanghatásokkal együtt nagymértékben hozzájárul a játék felhőtlen hangulatához, kiváltképp megmosolyogtatók a meglepetésdobozok tartalmának aktiválásakor hallható effektek.
Egyjátékos mód:
A NickToons Racing egyjátékos módján belül választhatunk a kampány (CUPS), az időmérő futam (TIME TRIAL), az egyszerű verseny (RACE FOR FUN), és a váltóverseny (RELAY) között, mely döntésünktől függetlenül pályánként egy 3 körös futamon kell részt vennünk, 5 nemkülönben elszánt, a gép által generált versenyző ellen. Mielőtt elkezdődne a futam, ki kell választanunk a felkínált 13 rajzfilmfigura valamelyikét, mely döntésünk a karakterek járgányainak hasonló menettulajdonsága miatt nem különösebben fontos. A különbség inkább a választott szereplő által produkált vicces animációkban mutatkozik meg. Nem mindegy ugyanis, hogy a versenyek során Tommy, Angelica, Arnold, Helga, Eliza, Darwin, Catdog, The Beavers, Spongebob, Patric, Ickis vagy Stimpy figurája és mozdulatai töltik be képernyőnket. Maguk a versenyhelyszínek a Nickelodeon világát idézik; a vidámpark, a kertváros, a tengerparti strand egyaránt megjelenő versenytér, természetesen a rajzfilmekre jellemző túlzásokkal, meglepő tereptárgyak alkalmazásával. A pályák mindegyikének visszatérő eleme az úgynevezett gyorsító lapok jelenléte, melyeken áthaladva karakterünk sebessége rövid időre a megnövekszik. A fekete nyilakkal jelzett lapok a versenyélményt fokozzák, mert ugyan használatuk a sebességet nagymértékben fokozza, a hatása alatt a járművek gyakorlatilag irányíthatatlanná válnak, így gyakori jelenség a hatásukra bekövetkező pályaelhagyás, illetve falnak ütközés. A pályákon a futamok során a gyorsító paneleken kívül autónk sebességét növelő csillagokat és piros masnival átkötött meglepetéscsomagokat találunk, illetve szedhetünk fel, mely utóbbiak segítségével megkeseríthetjük ellenfeleink életét.
A meglepetésdobozok tartalma mindig véletlenszerű, általában valamilyen, az ellenfelek továbbjutását akadályozó tárgyat rejt. Példának okáért említhető a zöld ragasztó, melyet eldobva a rajta áthaladó versenytárs visszahúzva éppen az ellenkező irányba fog mozogni, vagy a kukásdoboz, amelyhez hozzáérve – nyomban a karakterünk fejére kerülve – szinte az egész képernyőt betöltve a szabad kilátás válik ideiglenesen korlátozottá.
A kampány során három kupa megszerzése a cél, ahol a versenyenkénti négy pályán összeadódnak a helyezéseink. Az első hely 10 pontot, az utolsó hely 0 pontot ér. A következő kupán való induláshoz a három dobogós hely valamelyikét kell megszereznünk, melyet a program vicces animációval jutalmaz.
A Time Trial időmérő köreiben a NickToons Racing 12 pályájának bármelyikén indulva gyakorolhatunk oly módon, hogy minden teljesített kör után az előző köridőhöz tartozó szellemképünket a program megjeleníti. A játékmód kiválóan alkalmas a gyakorlásra, hiszen itt ellenfelek nélkül tapasztalhatjuk ki az adott pálya gyenge és gyors pontjait egyaránt.
A Race For Fun módban szintén minden pálya választható, itt a háromkörös verseny megnyerésével vicces tárgynyereményeket gyűjthetünk össze.
A Relay egyjátékos játékmódban verseny előtt 3 különböző járgányt kell választanunk, ugyanis itt minden kört más-más szereplővel kell teljesítenünk. A Relay lényegében egy olyan autós váltóverseny, ahol az adott köröket általunk irányítva mindig más-más Nickelodeon szereplő teljesít, úgy, hogy miközben a kiválasztottal versenyzünk, a többi váltótárs a célnál várakozik a sorra kerülésre.
Többjátékos mód:
A NickToons Racing többjátékos módja során összemérhetjük képességeinket legjobb barátunkkal – osztott képernyőn. A versengés mehet a három kupa megszerzéséért, ahol a program még négy ellenfelet generál számunkra, vagy Versus módban, ahol csak egymás ellen kell versengenünk, illetve Relay módban, ahol szintén csak két versenyző indulhat körönként lecserélődő versenyautókkal.
A NickToons Racing kellemes szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak egyaránt, az ismert rajzfilmszereplők mókás vetélkedése garantáltan jókedvre derít mindenkit. Könnyen feltételezhető, hogy egy apa-fia vagy nagyapa-unoka futam az egész családot a monitor elé vonzza.
Angry Beavers
Amikor Mitch Schauer megbízást kapott, hogy készítsen egy újabb rajzfilmsorozatot a Nickelodeon részére, már ismert animációsnak számított, hiszen munkásságát az akkor már sikeres Pack Man, a Pound Puppies és a Scooby Doo sorozatok fémjelezték. A felkérés kapcsán szinte azonnal nekilátott a munkának, és megalkotta az Angry Beavers két „mérges” hódját; Norbertet és Daggettet. Schauer koncepciója az volt, hogy a két főszereplő köré komplett világot alkosson, így született meg Norb és Dag „előélete”, akiknek el kellett hagyniuk anyjukat, amikor az új utódokat várt. A két hód látszólag nyert a költözéssel, hiszen most saját hódvárukban olyan sokáig maradhatnak fenn, annyi éjszakai filmet nézhetnek, és azt ehetnek, amit csak akarnak. De önállóan élni nem mindig könnyű; testvérekként gyakoriak az összezördülések, ami kifogyhatatlan vidám jelenet alapszituációja.
Gyakori kérdés az Angry Beaversel kapcsolatban, hogy miért is olyan mérges a két hódtestvér a sorozatban, nos, a válasz Schauer részéről, hogy hódjai nem is olyan mérgesek, inkább csak egy kicsit hiperaktívak, meg különben is: „Te talán nem lennél mérges, ha ki lennél rúgva otthonról, mert anyu és apu új gyerekeket vár?” A rajzfilmsorozatban a hódokról látottak és hallottak mind egytől egyig igazak a valódi állatokra is, persze, jegyzi meg a Nickelodeon, eltekintve olyan dolgoktól, mint például, hogy a hódok szeretnék a mexikói birkózást, vagy a késő esti B–filmeket, vagy kedvenc foglalatosságuk lenne, hogy időnkét szuperhősnek öltöznek.